Medusa

mazur

Haaveena olisi medusa -lävistys ja nyt kysyisin teiltä apuja. Onko kokemuksia lävistyksestä? Turposiko? Sattuiko ottaminen? Kuinka hoiditte lävistystä ym.. ?

24

11482

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...........

      Onko kokemuksia lävistyksestä?
      - Ei

      Turposiko?
      - Turpoaa hieman. Jollaki enempi, jollaki vähempi.

      Sattuiko ottaminen?
      - Riippuu henkilöstä.

      Kuinka hoiditte lävistystä ym.. ?
      - Lävistäjä setä/täti kyllä ihan varmasti antaa kunnon hoito-ohjeet.

      • mazur

        kaipasin kyllä ihan henkilöä jolla olisi kokemusta juuri tästä, en mitään pilkunnussija vipeltäjiä.


      • ...........
        mazur kirjoitti:

        kaipasin kyllä ihan henkilöä jolla olisi kokemusta juuri tästä, en mitään pilkunnussija vipeltäjiä.

        , nus nus


    • mazur

      kenties?

      • blackkkiss

        Mulla medusa ollut pian vuoden ja tykännyt oon. Lävistysprosessi aika perus, siedettävä vaikka kieltämättä neulan läpimeno kirpaisi ehkä vähän enemmän kun moni muu koittamani lävistys (kulma, kieli, smiley...). Oli kuitenkin nopeaa ohi. Hieman turpos muutamina ekoina päivinä ja aavistuksen oli arka mutta ei mitään pahempaa. Paranikin sitten aika nopeeta ja kaikki mennyt hyvin muutenkin.


      • Smiley93
        blackkkiss kirjoitti:

        Mulla medusa ollut pian vuoden ja tykännyt oon. Lävistysprosessi aika perus, siedettävä vaikka kieltämättä neulan läpimeno kirpaisi ehkä vähän enemmän kun moni muu koittamani lävistys (kulma, kieli, smiley...). Oli kuitenkin nopeaa ohi. Hieman turpos muutamina ekoina päivinä ja aavistuksen oli arka mutta ei mitään pahempaa. Paranikin sitten aika nopeeta ja kaikki mennyt hyvin muutenkin.

        Kysyisin tässä että voinko laittaa medusan ku mulla on smiley? Vai hankaako ne sit toisiaan?


      • karmanne
        Smiley93 kirjoitti:

        Kysyisin tässä että voinko laittaa medusan ku mulla on smiley? Vai hankaako ne sit toisiaan?

        Itse olen tässä samaa yrittänyt tiedustella ihan englanninkieliseltäkin foorumilta, mutta asia tuntuu olevan hyvin yksilöllinen. Riippuu anatomiasta ja siitä, millaisia koruja pitää. Itse meinaan kokeilla tätä yhdistelmää (kunhan pääsen Helsinkiin luottolävistäjälleni!) ja olen sitä mieltä, että ammattitaitoinen lävistäjä pystyy sijoittamaan medusan oikein. Eli esimerkiksi niin, että labret jää smiley-renkaan sisäpuolelle.

        Itse meinasin, että vaihtaisin tämän renkaan (10 mm) hetkeksi tappiin niin, että medusa saisi sitten parantua ihan rauhassa. Sitten vaihtaisin taas renkaaseen ja nähdään, että tuleeko suurtakin tappelua. Jos tuntuu mahdottomalta yhdistelmältä, luultavasti sitten luovun suosiolla smileystä ;


      • Anonyymi
        blackkkiss kirjoitti:

        Mulla medusa ollut pian vuoden ja tykännyt oon. Lävistysprosessi aika perus, siedettävä vaikka kieltämättä neulan läpimeno kirpaisi ehkä vähän enemmän kun moni muu koittamani lävistys (kulma, kieli, smiley...). Oli kuitenkin nopeaa ohi. Hieman turpos muutamina ekoina päivinä ja aavistuksen oli arka mutta ei mitään pahempaa. Paranikin sitten aika nopeeta ja kaikki mennyt hyvin muutenkin.

        Laitetaanko siihe mitään puudutus ainetta niinku nenäkoruunkin laitettiin?


    • carniwhore

      noi on kyllä aika yksilöllisiä juttuja, joita kyselet...
      mulla ei oo kokemuksia medusasta, mutta huuliin muuten vaan ottanu pari.
      ei se huuli kai ihan muodottomaks turpoa ja ainahan se ottaminen pikkusen sattuu. mut ei se kipu oo ku sen pari sekuntia ja sen jälkeen saattaa vähän jomottaa. mut ei se niin paha oo mitä VOIS olla. ja onhan meillä aina kipulääkkeitä :D
      mä oon huulten alueelle saanu aina saman hoito-ohjeen (ihan ammattilävistäjältä), että suolavedellä aamuin illoin ja syömisen jälkeen kannattaa aina ihan normaalilla vedellä vähän purskutella, ettei koruun jää mitään bakteeripesäkkeitä... poltteleminen ja juominen ei oo suositeltavaa ja suihin ei saa missään nimessä ottaa. ja suuteleminen ja toisten pulloista juominen vähän niin ja näin... ettei tuu pöpöjä...
      ja maitotuotteita ei kannattais juoda, mut jos haluaa, niin kannattaa aina vedellä huuhtoa suu.

      tulipa paljon tekstiä. nojaa... medusa on hieno läväri ja ota pois vaan. kipu menee ohi parissa päivässä. ja jos koru hankaa ikeniä, niin nekin tottuu siihen muutaman päivän sisään.

      • :----------------D

        mulla on. tuntuu aikas ikävältä ottaminen ja veet tirskuu silmisä. tuntuu muute sit aikas jännältä ku ylähuuli on turvonnu :D


    • .

      onko kokemusta?
      - onononno =)

      turposiko?
      -ei turvonnu mutta ehkä vähän maagisen tuntonen oli

      sattuiko ottaminen?
      -ottaminen nipisti, tuli silmiin kyyneleet muttei mitenkään ylivoimaisen paljoa käyny

      hoitaminen?
      - vedellä ruuan jälkeen ja pari viikkoa aamuin illoin suuvedellä =)

    • huhhuhhuh...

      ite otin tänää medusan......... sattu aivan sairaasti ja kun neula iskettiin huuleen, tuntui koko elämä pyörähtävän silmissä.... pystyn syömään ja juomaan ihan tavallisesti, ja on hieman turvotusta. tosi tyytyväinen oon, ja en ottanut liikkeessä, vaan kaveri teki.

      • nolol

        ammattilaisel tuskin ois sattunnu niin paljoo et ihan elämä pyörii silmis


    • veeeng

      otin 13 vuotiaana kyseisen lävistyksen se oli mun 3. lävistys huulissa ja kivuliain. neula meni hitaasti läpi ja vedet tuli silmiin. ja otin sentään ihan ammattilävistäjällä. tuposi muutamaks päiväks söin kyl täysin normaalist, jälki hoito kohallani aina ollu mitätönt kaikkien lävistysten kohal mut silti loistavast ja nopeest parantun.. täst tuskin on enää apuu alottajalle mut muille jotka medusaa hakitsee ni vastasin kysymyksiin :)

    • Kisskiss

      Itse kävin ottamassa tunti sitte, kyllä se lävistysvaihe hieman sattui mut oli tosi nopeesti ohi, kannatta syödä ennen kun meet ottaan, itellä tuli kunnon tuskan hiki ja mulla tuli verta tosi paljon ja vielä kotonakin, tuntuu nyt puutuneelta ja on vähän turvonnu. Mut muuten ihan fine. Viis vuotta sit otin madonnan eikä kyl ollu yhtä kipee mut kesti parantua aika kauan! Hoitoon on kuulemma hyvä et suihkuttaa siihen vettä ja purskuttelee vettä aamuin illoin ja syömisen jälkeen!

    • ....

      Sattu aivan saatanasti ja oli kipee sellaset pari päivää enkä voinu syyä tai juua normaalisti vähää aikaa. Turpos iha helvetisti, mut ei tullu verta. Aina ku söin nii purskutteli vettä ja puhistin ne kovettuneet kudosnestteet siit tapist ja kyl se lävistäjä antaa niit hoito-ohjeit sulle... Eikä sillee kannata kysellä täält et paljo sattu ku se o yksilöllist et paljo se sattuu. Mut ei se kipu kaua kestä, itelläni ne pihit sattu tosi paljo ja tuli tosi helpottunu olo ku se neula pistettii siit läpitte.

    • lävistyshullu

      Ite kävin ottaa paripäivää, ennakko joululahjaksi itselle :)
      Syöminen kannattaa muistaa, ja limpparia yms. kannattaa juoda jos olo tuntuu oikein pahalle, niin ei pyörry.
      Kyllähän se sattui, vaikka ennenkin olen lävistyksiä ottanut mm. alahuuli, kieli, smiley, industrial, rustot....
      Mutta, kun neula oli läpi ja tappi huulessa ei voinut kun hymyillä! Aivan ihana lävistys! Kivun unohtaa nopeasti :) Verta tuli hieman lävistyksen jälkeen kun ääreisverenkierto rupes tulemaan takasi.
      Syönyt/juonut olen voinut normaalisti. Ei pahaa turvotusta, ja sekin helpotti kun laittoi kylmää.
      Olen polttanut röökiä koko ajan, ei ongelmaa. Lävistäjä muistutti vaan, että aina röökaamisen jälkeen huuhdella suu, ja kaiken muunkin jälkeen paitsi veden!

    • blaahblaahh

      Onko kokemuksia lävistyksestä?
      - Joo.

      Turposiko?
      - Jonkin verran.

      Sattuiko ottaminen?
      - Vedet tuli silmiin, mutta se sattui aika vähän. Medusa oli ensimmäinen lävistykseni, jonka jälkeen uskalsin mennä ottamaan vielä kaksi lisää. Jotenkin se lävistys tuntu aavistuksen euforiselta, sen jälkeen tosi ikävältä, mutta sitten se oli jo ohi. Tosi nopee juttu, jota ei kannata pelätä kivun takia. Jännitys ennen lävistämistä on se pahin vaihe, uskokaa pois.

      Kuinka hoiditte lävistystä ym.. ?
      - Huuhtelin vedellä kuivuneen veren ja muuta, kerran kiersin lävistykseni auki ja se koru tippu viemäristä alas -- suosittelen laittamaan tulpan lavuaariin, näin jälkiviisaasti. Sitten parin viikon jälkeen piti käydä vaihtamassa lyhyempi tappi siihen lävistäjän luona, kun huuli ei ollu enää turvonnut jne. Lävistäjältä saat tarkemmat ohjeet hoidosta. Kiinteää ruokaa en syöny pariin päivään lävistämisen jälkeen. Niin ja suuvettä käytin, jotain alkoholitonta, se autto!

      Älkää kyllä todellako menkö ottamaan ilman ammattilaista.

    • jepjepjoo1

      Ite otin toissapäivänä. Kaveri teki. Sattu iha saatanasti :D no joo se riippuu aina ihmisestä. mutta mulla se sattu paljo enemmä ku esim kieli.
      nyt se on turvoksissa ja kipee :D
      mutta burana auttaa aina vähäks aikaa.

    • freaxx

      Onko kokemuksia lävistyksestä?
      - On.

      Turposiko?
      - Vähän, on aika jännä tunne kieltämättä kun ylähuuli turpoaa.

      Sattuiko ottaminen?
      - Itselläni ei sattunut yhtään. Enemmänkin tuntui jännältä.

      Kuinka hoiditte lävistystä ym.. ?
      - Huuhtelemalla vedellä, olemalla näpräämättä.

    • gurf

      Otin eilen kyseisen lävistyksen hetken mielijohteesta, en kadu. Jännitti ihan sikana, ensimmäinen lävistykseni mukaanlukien korvanlehdet. Kädet tärisi ihan hulluna :D Tosi nopeesti meni, eikä tullut vedet silmiin eikä oo sattunut ollenkaan lävistämisen jälkeen. Oon ollu vähän ihmeissänikin että miksei tunnu ollenkaan mutta tuntui olevan kyllä todella ammattumainen lävistäjä. Verta tuli vähän ja vähän aikaa ja turvotustakaan ei haitaksi ole.

      Syömään pystyn varovasti ihan hyvin ja vesipulloa kannan mukanani niin voi purskutella ;)

      • sanse

        Vanha ketju,mutta vastaan kun joku kuitenkin aina etsii tietoa niinku minäkin tein.. ;) sattui vähemmän kuin odotin, korun laitto tuntui ilkeälle mut kaikenkaikkaan tosi nopea ja pieni juttu. Toki sekin varmaan yksilöllistä,mut mulla ainakin huono kivunsieto ja ei musta ollu kauhea juttu ollenkaan. Turpos jonkin verran,mulla aika lyhyt koru tossa ja pituus ei meinannu riittää mut kun turvitus on laskenut nii koru on just sopiva.pienen kuopan se on kaivanut sisähuuleen mut lävistäjä sanoi et on normaalia et tulee pieni kolo johon kanta asettuu. :) rohkeasti vaan ottamaan!


    • medussa

      Mieki otin joulukuussa medusan. Menin lävistämöön oikeasti sillain "ei-se-satu"-fiilareilla, koska ei tuo alahuulen labrettikaan sattunu.. Noh, voin kertoa että nyt SATTU. :D En osannu yhtään jännittää sitä, enkä oottaa sitä että se sattuu, mut sit ku se neula tuli nii voi kiesus.. Vedet valu silmistä:D

      Mulla myös turpos aika huolella, 10mm koru oli alkuperänen ja sitä pitelen edelleen. Oon huomannu että aina jos ottaa vähän enemmän osumaa tuohon huuleen niin turpoaa uudestaan, samoin jos käytän korun pois (puhdistaessa/tapin vaihdon yhteydessä) niin turpoaa uudelleen. Muuten se on ihan fine, ei mitään ongelmaa.

      Vedellä huuhtelin minäkin, ja ulkopuolelta putsailin kuivuneen veren ja muut möhnät mitä se eritti, topsarilla. :)

    • riinasusanna

      otin tossa joku aika sitten kyseisen medusa-lävistyksen, olin pitkään halunnu joku kyseistä lävistystä mut extempore päätin mennä ottaan sen tuol Putkassa Tampereella.....jonkun aikaa sai odottaa omaa vuoroaa ku jonoo kuitenki oli, nii paljon oli mielessä muita asioita, ei millään lailla "pelänny" sitä lävistämistä, enkä osannu jännittää sitä yhtää :D si ku lävistäjä taivutti pihdeil sitä ylähuulta ja vähä puristi, niin siinä koko homma :DDD ei kyynelia silmissä vaikka se sitäki aluks varotteli,, olin vaa et tässäks tää oli ja nauroin :DDD voin sanooo että hammaslääkäri on miljoona kertaa pahempi, en tajuu miks niin moni sanoo että se oli kaamee kokemus :) Medusa-läväri parani hyvin ja oon enemmän ku tyytyväinen!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8186
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2519
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2233
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1899
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1163
    Aihe