Tee-se-itse geelikynsi setti

lukiolainen-.

60

20141

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lukiolainen-.
      • nailholic

        Mä oon tilannu kummastakin paikasta tarvikkeita. Tuolta Eurodiscountilta tilasin aikoinaan tuon aloituspakkauksen (tai siis siellähän on useita hyviä vaihtoehtoja). Niiden tuotteista ei oo mitään huonoa sanottavaa, toimitusajat vaan on aika pitkät, mulla meni noin neljä viikkoa että paketti tuli kotiin.
        Tuolta nail4yuo paikasta en oo geelejä tilannut niin en osaa niiden laadusta sanoa mitään, mutta toimitus oli todella nopea, meniköhän viis päivää ja paketti tuotiin ihan kotiovelle saakka!
        Kun itse rupeaa tekemään kynsiä niin kannattaa tutustua ohjeisiin ja videoihin ihan vaikka netissä. Youtubesta löytyy esim hyviä videoita joita kannattaa katella. Osassa on tietenkin virheitä, mutta opettelemalla itse oon mäkin aloittanut. Lisäks esim. KP:n sivuilta löytyy ohje geelikynsien tekoon kolmivaihe geeleillä.!

        Tsemppiä ja muistaa vaan, että harjoitus tekee mestarin!


      • jännittää :D
        nailholic kirjoitti:

        Mä oon tilannu kummastakin paikasta tarvikkeita. Tuolta Eurodiscountilta tilasin aikoinaan tuon aloituspakkauksen (tai siis siellähän on useita hyviä vaihtoehtoja). Niiden tuotteista ei oo mitään huonoa sanottavaa, toimitusajat vaan on aika pitkät, mulla meni noin neljä viikkoa että paketti tuli kotiin.
        Tuolta nail4yuo paikasta en oo geelejä tilannut niin en osaa niiden laadusta sanoa mitään, mutta toimitus oli todella nopea, meniköhän viis päivää ja paketti tuotiin ihan kotiovelle saakka!
        Kun itse rupeaa tekemään kynsiä niin kannattaa tutustua ohjeisiin ja videoihin ihan vaikka netissä. Youtubesta löytyy esim hyviä videoita joita kannattaa katella. Osassa on tietenkin virheitä, mutta opettelemalla itse oon mäkin aloittanut. Lisäks esim. KP:n sivuilta löytyy ohje geelikynsien tekoon kolmivaihe geeleillä.!

        Tsemppiä ja muistaa vaan, että harjoitus tekee mestarin!

        Minäkin haluaisin itse rueta laittaa kynteni, koska vuodessa menee niin paljon rahaa jos käy laitattaa. Haluisin tilata tuolta Eurodiscountilta, mut en tiiä uskallanko. Tuleeko se kotiinkuljetettuna ja jännittää et tuleeko se edes perille? Koska sen joutuu kuitenkin maksaa ennakkoon. Siellä tuotteet on tosi halpoja ja saa kaiken mitä tarvii vähän enemmänkin, uskallanko siis tilata sieltä? :D


      • katee
        jännittää :D kirjoitti:

        Minäkin haluaisin itse rueta laittaa kynteni, koska vuodessa menee niin paljon rahaa jos käy laitattaa. Haluisin tilata tuolta Eurodiscountilta, mut en tiiä uskallanko. Tuleeko se kotiinkuljetettuna ja jännittää et tuleeko se edes perille? Koska sen joutuu kuitenkin maksaa ennakkoon. Siellä tuotteet on tosi halpoja ja saa kaiken mitä tarvii vähän enemmänkin, uskallanko siis tilata sieltä? :D

        TIlasin juuri viime viikolla aloitussetin ja joitain lisätarvikkeita ja koristeita. Paketti tuli tosi nopsaan.. menikö 4 päivää. en ole vielä kokeillut, huomenna olisi tarkoitus. harmittaa vain kun ohjeet olivat englanniksi .eikös kuitenkin kun suomessa myydään, niin pitäisi olla suomenkieliset ohjeet..


      • interestedwoman
        katee kirjoitti:

        TIlasin juuri viime viikolla aloitussetin ja joitain lisätarvikkeita ja koristeita. Paketti tuli tosi nopsaan.. menikö 4 päivää. en ole vielä kokeillut, huomenna olisi tarkoitus. harmittaa vain kun ohjeet olivat englanniksi .eikös kuitenkin kun suomessa myydään, niin pitäisi olla suomenkieliset ohjeet..

        Siis mistä tilasit? Olisi tarve kans noin 2-3 viikon toimitusajalle..eli suhtnopsaan.. Kertokaapa mistä nämä tuotteet aloittelijalle koko setti?


      • ostin

      • emppu199007
        nailholic kirjoitti:

        Mä oon tilannu kummastakin paikasta tarvikkeita. Tuolta Eurodiscountilta tilasin aikoinaan tuon aloituspakkauksen (tai siis siellähän on useita hyviä vaihtoehtoja). Niiden tuotteista ei oo mitään huonoa sanottavaa, toimitusajat vaan on aika pitkät, mulla meni noin neljä viikkoa että paketti tuli kotiin.
        Tuolta nail4yuo paikasta en oo geelejä tilannut niin en osaa niiden laadusta sanoa mitään, mutta toimitus oli todella nopea, meniköhän viis päivää ja paketti tuotiin ihan kotiovelle saakka!
        Kun itse rupeaa tekemään kynsiä niin kannattaa tutustua ohjeisiin ja videoihin ihan vaikka netissä. Youtubesta löytyy esim hyviä videoita joita kannattaa katella. Osassa on tietenkin virheitä, mutta opettelemalla itse oon mäkin aloittanut. Lisäks esim. KP:n sivuilta löytyy ohje geelikynsien tekoon kolmivaihe geeleillä.!

        Tsemppiä ja muistaa vaan, että harjoitus tekee mestarin!

        onko kokemusta geelikynsistä joihin rakennetaan itse kärki, eikä käytetä tippiä? haluaisin ostaa siihe tarkoitettuja tarvikkeita, mistäköhän saisi?


      • yks tyyppi vaan
        nailholic kirjoitti:

        Mä oon tilannu kummastakin paikasta tarvikkeita. Tuolta Eurodiscountilta tilasin aikoinaan tuon aloituspakkauksen (tai siis siellähän on useita hyviä vaihtoehtoja). Niiden tuotteista ei oo mitään huonoa sanottavaa, toimitusajat vaan on aika pitkät, mulla meni noin neljä viikkoa että paketti tuli kotiin.
        Tuolta nail4yuo paikasta en oo geelejä tilannut niin en osaa niiden laadusta sanoa mitään, mutta toimitus oli todella nopea, meniköhän viis päivää ja paketti tuotiin ihan kotiovelle saakka!
        Kun itse rupeaa tekemään kynsiä niin kannattaa tutustua ohjeisiin ja videoihin ihan vaikka netissä. Youtubesta löytyy esim hyviä videoita joita kannattaa katella. Osassa on tietenkin virheitä, mutta opettelemalla itse oon mäkin aloittanut. Lisäks esim. KP:n sivuilta löytyy ohje geelikynsien tekoon kolmivaihe geeleillä.!

        Tsemppiä ja muistaa vaan, että harjoitus tekee mestarin!

        mä tilasin sivulta www.nded.fi!! paketti tuli parissa päivässä ja tuotteissa ei mitään valitettavaa!! Kannattaa tilata! Eikä itseasiassa ole edes kovin haastavaa tulee helpot ohjeet mukana!!


      • Anonyymi
        katee kirjoitti:

        TIlasin juuri viime viikolla aloitussetin ja joitain lisätarvikkeita ja koristeita. Paketti tuli tosi nopsaan.. menikö 4 päivää. en ole vielä kokeillut, huomenna olisi tarkoitus. harmittaa vain kun ohjeet olivat englanniksi .eikös kuitenkin kun suomessa myydään, niin pitäisi olla suomenkieliset ohjeet..

        haluaisin tietää mistä tilasit ne


    • niinku on?

      mitä noilla rakennegeeleillä niinku tehään?

      • kynsientekijä

        rupee tienaamaan rahaa. osta kamat ja laita tänne palstalle ilmoitus, että teet tosi hienoja kynsiä. siit se lähtee.


    • **

      katoppa huuto.netistä rakennekynsisettiä. itse tilasin saman ja sillä pääsee loistavasti alkuun ja on halpa! saksasta tämäkin setti. (myyjällä useampia settejä myynnissä) :)

      • celona

        Niin missähän netissä olisi hyvät suomenkieliset ohjeet geelikynsien tekoon kotona?? en oo sitten millään löytänyt höh:(


      • työ tekijäänsäkö
        celona kirjoitti:

        Niin missähän netissä olisi hyvät suomenkieliset ohjeet geelikynsien tekoon kotona?? en oo sitten millään löytänyt höh:(

        Sun pitää ymmärtää, ettei yhdet suomenkieliset ohjeet hirveesti riitä siihen, että niitä osaisit noin vaan tehdä. Voithan käydä huutelemassa www.rakennekynnet.info jos joku auttais.


      • celona
        työ tekijäänsäkö kirjoitti:

        Sun pitää ymmärtää, ettei yhdet suomenkieliset ohjeet hirveesti riitä siihen, että niitä osaisit noin vaan tehdä. Voithan käydä huutelemassa www.rakennekynnet.info jos joku auttais.

        Mutta ehkä niillä pääsis alkuun HARJOTTELUSSA :)


      • bababababa
        celona kirjoitti:

        Mutta ehkä niillä pääsis alkuun HARJOTTELUSSA :)

        Mitä hyötyä vääränlaisesta harjoittelusta??????
        Selvästi kuvittelet homman yksinkertaisemmaksi kuin se onkaan.


      • vastaus apu
        celona kirjoitti:

        Niin missähän netissä olisi hyvät suomenkieliset ohjeet geelikynsien tekoon kotona?? en oo sitten millään löytänyt höh:(

        Löysin hyvät ohjeet sivulta www.looksdesing.fi tai com en oo ihan varma kumpi hyvät ohjeet suomeksi!!


    • kynsilakka 2

      Heip, itse tilasin kesällä eurodiscountista tuon aloittelijan kynsisetin. Paketin saapumisessa meni joku n. 4 viikkoa, mutta todella hyvät ovat olleet. Itselläni pidän huoltovälinä 4-5 viikkoa ja aivan mainiosti kestää! Suosittelen! Vaikka toimitusajat ovat pitkä niin laatu on kyllä hyvä, vaikka täällä jotkut sitä taitavat moittia (muissa keskusteluissa..).

      • Celona

        Tuliko siinä minkälaiset ohjeet vai osasitko homman jo entuudestaan?
        ajattelin kans eka sitä classic1 pakettia, mutta ehkä tilaan kuitenkin samat tuotteet erikseen, mut pullot vähän isompina kun paketissa kun tuntu olevan ehkä vähän pienikokoisia? 5ml ?
        En todellakaan kuvittele hommaa yksinkertaiseksi, mutta uskon että kotikonsteinkin tällaiset "ei ammattilaiset" voi saada ainakin itselleen kelpaavaa tulosta:) ja jos ei saa niin sitten ei saa:):)


      • EPPP

        moneenko huoltokertaan ne purkit riittää? aloituspakkausessahan on ne 5ml purkit ja jos tilais ne täyttöpurkit 15ml, niin montakos kertaa sillä määrälllä noin suurinpiirtein huoltaa? :)


      • kynsituunari
        EPPP kirjoitti:

        moneenko huoltokertaan ne purkit riittää? aloituspakkausessahan on ne 5ml purkit ja jos tilais ne täyttöpurkit 15ml, niin montakos kertaa sillä määrälllä noin suurinpiirtein huoltaa? :)

        nuo 15 ml geelipurkit, jos vaan itsellesi teet kynsiä. Riippuu tietenkin siitä miten paksulti geeliä lotraat, ja käytätkö vain kertageeliä (=kuluu nopeammin) vaiko kolmesta purkista 3-vaihegeelillä. Itse tein n. 1,5 vuoden ajan itselleni geelikynnet noilla eurodiscountin 15 ml 3-vaihegeeleillä eikä yksikään purkki tyhjentynyt edes puoleenväliin. Builderia meni eniten, bonderia vähiten muistaakseni. Pysyvyys noissa oli hyvä, ei mitään valittamista. Hyvä hygienia on tärkeintä, huolellisesti puhdistetulla kynnellä geelit pysyy. Siveltimien puhdistukseen puhdasta asetonia (apteekista tai iso pullollinen Biltemasta).


    • Beyla

      Moi! Mä tilasin geelialoituspaketin (classic) tuolta Eurodiscountista viime viikolla, paketti lähti torstaina ja tänään (tiistaina) tuli perille. Eli todella nopea toimitus, ja maksoin Paypalilla eikä ollut mitään ongelmia sen kanssa. Nyt vaan odottelen koska jaksaisin ruveta testailemaan kynsien tekoa :)

      • bambolita

        Moi, halusin vaan tietää et mitenkä olet maksanut tuolla Eurodiscountista paketin. olisin kiinnostunut mut vähä pelottaa silti..


      • Katuliini
        bambolita kirjoitti:

        Moi, halusin vaan tietää et mitenkä olet maksanut tuolla Eurodiscountista paketin. olisin kiinnostunut mut vähä pelottaa silti..

        Tilasin aloitussetin tuolta Eurodiscoutista ja sieltä tuli 2pv:n päästä vahvistus sähköpostiin, että rahat on tulleet heidän tililleen, viikon päästä tuli vahvistus, että paketti on lähtenyt. Kaiken kaikkiaan meni tasan 2viikkoa, että paketti oli mulla kotona. Kotiovelle posteljooni sitä tarjoaa...
        Toisen tilauksen tein 31.3 ja vieläkään ei ole kuulunut mitään...ei vahvistusta rahojen perille menosta, ei paketin lähtimisestä! Sähköpostit tulee bumerangina takaisin ja kukaan ei vastaa palautteeseeni, mitä heidän sivuilleen laitan, olen laittanut suomeksi, suomeksi ja englanniksi samaan viestiin ja jopa googlen kääntäjän avulla kirjoitin viimeisen viestin eilen saksaksi, eikä mitään vastausta. Alkaa hieman suututtamaan kun puhutaan yli 150€ tilauksesta...ja ei ole vain omat rahat siellä jossain vaan myös kaverin...


      • Pöllötys
        Katuliini kirjoitti:

        Tilasin aloitussetin tuolta Eurodiscoutista ja sieltä tuli 2pv:n päästä vahvistus sähköpostiin, että rahat on tulleet heidän tililleen, viikon päästä tuli vahvistus, että paketti on lähtenyt. Kaiken kaikkiaan meni tasan 2viikkoa, että paketti oli mulla kotona. Kotiovelle posteljooni sitä tarjoaa...
        Toisen tilauksen tein 31.3 ja vieläkään ei ole kuulunut mitään...ei vahvistusta rahojen perille menosta, ei paketin lähtimisestä! Sähköpostit tulee bumerangina takaisin ja kukaan ei vastaa palautteeseeni, mitä heidän sivuilleen laitan, olen laittanut suomeksi, suomeksi ja englanniksi samaan viestiin ja jopa googlen kääntäjän avulla kirjoitin viimeisen viestin eilen saksaksi, eikä mitään vastausta. Alkaa hieman suututtamaan kun puhutaan yli 150€ tilauksesta...ja ei ole vain omat rahat siellä jossain vaan myös kaverin...

        Minäkin tilasin aloitussetin ja vaihtolamppuja tuolta Eurodiscountista. Tämän viestiketjun luettuani toivon vain, että se tulee perille. Muilla ei ilmeisesti ongelmia ole ollut kuin ketjun viimeisellä kirjoittajalla. Maksoin ostokseni Paypalilla, eikä ollut mitään ongelmia. Tosin yritin myöskin laittaa heille spostia, mutta se tuli lähes heti takaisin.

        Varmaan niin hyvä tsägä, että firma on mennyt nurin, mutta rahojen palautusta on turha edes haaveilla. :/ Veetyttää.


      • Katuliini
        Pöllötys kirjoitti:

        Minäkin tilasin aloitussetin ja vaihtolamppuja tuolta Eurodiscountista. Tämän viestiketjun luettuani toivon vain, että se tulee perille. Muilla ei ilmeisesti ongelmia ole ollut kuin ketjun viimeisellä kirjoittajalla. Maksoin ostokseni Paypalilla, eikä ollut mitään ongelmia. Tosin yritin myöskin laittaa heille spostia, mutta se tuli lähes heti takaisin.

        Varmaan niin hyvä tsägä, että firma on mennyt nurin, mutta rahojen palautusta on turha edes haaveilla. :/ Veetyttää.

        En uskoisi kuitenkaan firman menneen nurin, kun heidän nettisivut toimii ihan normaalisti...
        Pitänee ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, jos ei tällä viikolla kuulu mitn kyseisestä firmasta.


      • Katuliini
        Katuliini kirjoitti:

        En uskoisi kuitenkaan firman menneen nurin, kun heidän nettisivut toimii ihan normaalisti...
        Pitänee ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, jos ei tällä viikolla kuulu mitn kyseisestä firmasta.

        Tänään sain vahvistuksen sähköpostiini...eli nyt vaan odotellaan paketin saapumista!


      • louuu
        Katuliini kirjoitti:

        Tänään sain vahvistuksen sähköpostiini...eli nyt vaan odotellaan paketin saapumista!

        Laittakaa hei kuvia minkälaista jälkeä olette saaneet aikaiseksi!!!!
        Haluaisin myös itse tilata nuo välineet ja alkaa itse laittaa itselleni kynsiä.
        Mietityttää vain miten tuo vasemmalla kädellä työskentely mahtais sujua??????

        Please kuvia!!!


      • Pöllötys
        louuu kirjoitti:

        Laittakaa hei kuvia minkälaista jälkeä olette saaneet aikaiseksi!!!!
        Haluaisin myös itse tilata nuo välineet ja alkaa itse laittaa itselleni kynsiä.
        Mietityttää vain miten tuo vasemmalla kädellä työskentely mahtais sujua??????

        Please kuvia!!!

        antaa siis odottaa itseään kohtuullisen kauan. Aika pyllystä. No toivottavasti itsekkin saan sen seuraavien päivien/viikkojen kuluessa. Jos paketin saapumiseen menee vielä useampi viikko vahvistuksen tulemisesta, niin sehän on kesä varmaan puolivälissä ennenkun paketti on kotona. Jee. Enpä tiedä, mielummin olisin tilannut jostain muualta (Suomesta tuotteita) jos olisin tiennyt, että toiminta on näin hidasta.

        Alla muuten linkkejä mistä saa tilattua rakennekynsituotteita olematta alan ammattilainen. Jotkut tosin vaativat rekisteröitymisen. Eipä näissäkään kaikki tuottee mitenkään överikalliita ole. Ainoa tarvike, mikä Suomessa tuntuu olevan TODELLA ylihinnoiteltu on UV-uuni lamput. Mistään tunnu saavan järkihintaan vaihtolamppuja.

        http://www.jtcosmetics.fi
        http://looksdesign.fi/
        http://www.hoitolatarvike.com
        http://www.shiningbeauty.fi/


      • Pöllötys

        Tänään sain tilausvahvistuksen, tms. saksaksi. Kai se paketti sieltä tulee sitten aikanaan. Silti sanoisin, että sivusto on vähintäänkin hämärä.Mutta kyllä tuolta voi suositella tilaamaan, jos on pitkä pinna. Ylä olevista esim. jtcosmetics ja looksdesign ovat todella nopsia toimittamaan, jos kärsivällisyys ei riitä kolmeen viikkoon .

        Ehdin jo tilata muualtakin tarvikkeita, sillä luulin että tilaus eurodiscountilta oli susi, eikä tuotteet tulisi ikinä tule perille. Nyt on siis tulossa pari settiä geelikynsitarvikkeita mulle viikon-parin sisään. Voipi olla, että tarvi pistää osa myyntiin. :)


      • pöllötys
        Pöllötys kirjoitti:

        Tänään sain tilausvahvistuksen, tms. saksaksi. Kai se paketti sieltä tulee sitten aikanaan. Silti sanoisin, että sivusto on vähintäänkin hämärä.Mutta kyllä tuolta voi suositella tilaamaan, jos on pitkä pinna. Ylä olevista esim. jtcosmetics ja looksdesign ovat todella nopsia toimittamaan, jos kärsivällisyys ei riitä kolmeen viikkoon .

        Ehdin jo tilata muualtakin tarvikkeita, sillä luulin että tilaus eurodiscountilta oli susi, eikä tuotteet tulisi ikinä tule perille. Nyt on siis tulossa pari settiä geelikynsitarvikkeita mulle viikon-parin sisään. Voipi olla, että tarvi pistää osa myyntiin. :)

        Tilaukseni euronaildiscounttiin lähti 21.4 ja tuli perille 30.4. Eli koko prosessiin meni vaivaiset 9 päivää, mistä olen positiivisesti yllättynyt. Romut oli mielestäni laadukkaita -geeleistä en osaa sanoa, ku vertailukohtaa muihin geeleihin ei ole. Eivät kuitenkaann valuneet ja kiiltävät ihan nätisti nyt valmiilla kynnellä. Ohjeet, jotka paketin mukana tulevat ovat SURKEAT ja melko käyttökelvottomat -ne kun on sellaista google-translator tasoista kamaa. Kuitenkin voin suositella kauppaa ja tavaroita ihan hyvillä mielin. Linkissä kuva (vaikkakin vähän huono) minkälaiset kevätkynsistä tuli. :)

        http://www.aijaa.com/v.php?i=6149014.jpg


      • kk
        pöllötys kirjoitti:

        Tilaukseni euronaildiscounttiin lähti 21.4 ja tuli perille 30.4. Eli koko prosessiin meni vaivaiset 9 päivää, mistä olen positiivisesti yllättynyt. Romut oli mielestäni laadukkaita -geeleistä en osaa sanoa, ku vertailukohtaa muihin geeleihin ei ole. Eivät kuitenkaann valuneet ja kiiltävät ihan nätisti nyt valmiilla kynnellä. Ohjeet, jotka paketin mukana tulevat ovat SURKEAT ja melko käyttökelvottomat -ne kun on sellaista google-translator tasoista kamaa. Kuitenkin voin suositella kauppaa ja tavaroita ihan hyvillä mielin. Linkissä kuva (vaikkakin vähän huono) minkälaiset kevätkynsistä tuli. :)

        http://www.aijaa.com/v.php?i=6149014.jpg

        mä tilasin ellokselta ton alotuspaketin.. saa nähdä onko siinä mitään ohjeita mukana kun ei sivuilla mitään lukenu..
        olisko missää ohjeita geelikynsien tekoon? oon pari kertaa käyny ammattilaisel laittamas mut enpä niiden kertojen/muistin perusteella uskalla alkaa tekemää :D


      • Prettynails
        kk kirjoitti:

        mä tilasin ellokselta ton alotuspaketin.. saa nähdä onko siinä mitään ohjeita mukana kun ei sivuilla mitään lukenu..
        olisko missää ohjeita geelikynsien tekoon? oon pari kertaa käyny ammattilaisel laittamas mut enpä niiden kertojen/muistin perusteella uskalla alkaa tekemää :D

        Yleispäteviä ohjeita on vaikea antaa, sillä tekniikka riippuu täysin käytettävistä tuotteista. Joissakin geeleissä käytetään vain yhtä rakennegeeliä, toisissa 3-kerros tekniikkaa. Useissa paketeissa on kuitenkin primer, base-geeli, builder-geeli, sealing-geeli ja topcoat. Kynsien tekeminen ei ole vaikeaa, mutta vaatii harjoittelua. Alla on kynnen rakentamisen perusvaiheet, mutta tämä riippuu myös paljolti tekijästä. Youtubesta löytyy myös monia opetusvideoita aiheesta. :)

        1. Viilaa luonnollisen kynnen pinta karheaksi, jotta kosteus ja rasvaisuus lähtee pois. Pyyhi pölu pois puhd. nesteellä. Liimaa tippi smilelinen kohdalle tai hieman taaemmas, mikäli omat kyntesi ovat tod. lyhyet. Viilaa luonnollisen kynnen ja tipin rajapinta sileäksi tai käytä tip benderiä.

        2. Levitä kynnelle (vain luonnolliselle) primer nestettä ja kuivata UV-valossa 1 min.

        3. Levitä bonder-geeli ohuena kerroksena kynnelle (kynsilakan tavoin) ja kuivata 2-3 min.

        4. Levitä rakennusgeeli kynnen ja tipin päälle niin, että kynnen kärki on paksumpi ja pinta ohenee kohti kynsinauhoja. Koveta 2-3 min.

        TAI laita kynsimuottitarra kynnen alle. Ota rakennegeeliä ja aloita muotoilemaan kynnen päätä smilelinen kohdalta ja etene kohti päätä ja kohti haluttua pituutta. Koveta uuniissa kynnen alta ja päältä 2 min. Levitä seuraava kerros rakennegeeliä ja aloita jälleen smilelinen kohdalta. Levitä geeli niin, että kynnen kärki on paksumpi ja pinta ohenee kohti kynsinauhoja. Koveta uunissa 2-3 min. (Pyyhi tahmea kerros pois ja muotoile tarpeen mukaan viilalla halutun muotoiseksi).

        5. Levitä sealing-geeli ohuena kerroksena (kynsilakan tavoin) kynnen päälle. Koveta 2-3 min.

        6. Pyyhi tahmea kerros pois. Lakkaa kynnet Uv-topcoatilla ja koveta 2-3 min.


      • hiiiiii
        Prettynails kirjoitti:

        Yleispäteviä ohjeita on vaikea antaa, sillä tekniikka riippuu täysin käytettävistä tuotteista. Joissakin geeleissä käytetään vain yhtä rakennegeeliä, toisissa 3-kerros tekniikkaa. Useissa paketeissa on kuitenkin primer, base-geeli, builder-geeli, sealing-geeli ja topcoat. Kynsien tekeminen ei ole vaikeaa, mutta vaatii harjoittelua. Alla on kynnen rakentamisen perusvaiheet, mutta tämä riippuu myös paljolti tekijästä. Youtubesta löytyy myös monia opetusvideoita aiheesta. :)

        1. Viilaa luonnollisen kynnen pinta karheaksi, jotta kosteus ja rasvaisuus lähtee pois. Pyyhi pölu pois puhd. nesteellä. Liimaa tippi smilelinen kohdalle tai hieman taaemmas, mikäli omat kyntesi ovat tod. lyhyet. Viilaa luonnollisen kynnen ja tipin rajapinta sileäksi tai käytä tip benderiä.

        2. Levitä kynnelle (vain luonnolliselle) primer nestettä ja kuivata UV-valossa 1 min.

        3. Levitä bonder-geeli ohuena kerroksena kynnelle (kynsilakan tavoin) ja kuivata 2-3 min.

        4. Levitä rakennusgeeli kynnen ja tipin päälle niin, että kynnen kärki on paksumpi ja pinta ohenee kohti kynsinauhoja. Koveta 2-3 min.

        TAI laita kynsimuottitarra kynnen alle. Ota rakennegeeliä ja aloita muotoilemaan kynnen päätä smilelinen kohdalta ja etene kohti päätä ja kohti haluttua pituutta. Koveta uuniissa kynnen alta ja päältä 2 min. Levitä seuraava kerros rakennegeeliä ja aloita jälleen smilelinen kohdalta. Levitä geeli niin, että kynnen kärki on paksumpi ja pinta ohenee kohti kynsinauhoja. Koveta uunissa 2-3 min. (Pyyhi tahmea kerros pois ja muotoile tarpeen mukaan viilalla halutun muotoiseksi).

        5. Levitä sealing-geeli ohuena kerroksena (kynsilakan tavoin) kynnen päälle. Koveta 2-3 min.

        6. Pyyhi tahmea kerros pois. Lakkaa kynnet Uv-topcoatilla ja koveta 2-3 min.

        Minkälainen paketti kannattaa tilata Eurodiscountilta??
        Näkyy olevan eri hintaisia...


      • hiiii
        hiiiiii kirjoitti:

        Minkälainen paketti kannattaa tilata Eurodiscountilta??
        Näkyy olevan eri hintaisia...

        Vielä viitaten edelliseen viestiin:

        Onko tuosta halvimmasta paketista 49e mihinkään??

        Mikä mahtaa olla ero 120e pakettiin?

        Geelit??


      • Pöllötys
        hiiii kirjoitti:

        Vielä viitaten edelliseen viestiin:

        Onko tuosta halvimmasta paketista 49e mihinkään??

        Mikä mahtaa olla ero 120e pakettiin?

        Geelit??

        Kyllä tuolla halvimmalla paketilla värkkäilee ihan kivasti itselleen kynsiä, mutta ei sitten mitään muuta. Tarvikkeet ovat hyviä, mutta nyt kokeiltuani muitakin geelejä, sanoisin että geelien pysyvyys ei ole parasta mahdollista luokkaa ja niiden työstäminen on vaikeaa johtuen siitä, että geelien viskositeetti on matala. :)


      • i_luv_pink
        Pöllötys kirjoitti:

        antaa siis odottaa itseään kohtuullisen kauan. Aika pyllystä. No toivottavasti itsekkin saan sen seuraavien päivien/viikkojen kuluessa. Jos paketin saapumiseen menee vielä useampi viikko vahvistuksen tulemisesta, niin sehän on kesä varmaan puolivälissä ennenkun paketti on kotona. Jee. Enpä tiedä, mielummin olisin tilannut jostain muualta (Suomesta tuotteita) jos olisin tiennyt, että toiminta on näin hidasta.

        Alla muuten linkkejä mistä saa tilattua rakennekynsituotteita olematta alan ammattilainen. Jotkut tosin vaativat rekisteröitymisen. Eipä näissäkään kaikki tuottee mitenkään överikalliita ole. Ainoa tarvike, mikä Suomessa tuntuu olevan TODELLA ylihinnoiteltu on UV-uuni lamput. Mistään tunnu saavan järkihintaan vaihtolamppuja.

        http://www.jtcosmetics.fi
        http://looksdesign.fi/
        http://www.hoitolatarvike.com
        http://www.shiningbeauty.fi/

        vaikka mitä ja halvalla.... olen tilannut paljon sieltä, kaikki on tullut ja toiminut hyvin.


      • Typstkkä32
        Prettynails kirjoitti:

        Yleispäteviä ohjeita on vaikea antaa, sillä tekniikka riippuu täysin käytettävistä tuotteista. Joissakin geeleissä käytetään vain yhtä rakennegeeliä, toisissa 3-kerros tekniikkaa. Useissa paketeissa on kuitenkin primer, base-geeli, builder-geeli, sealing-geeli ja topcoat. Kynsien tekeminen ei ole vaikeaa, mutta vaatii harjoittelua. Alla on kynnen rakentamisen perusvaiheet, mutta tämä riippuu myös paljolti tekijästä. Youtubesta löytyy myös monia opetusvideoita aiheesta. :)

        1. Viilaa luonnollisen kynnen pinta karheaksi, jotta kosteus ja rasvaisuus lähtee pois. Pyyhi pölu pois puhd. nesteellä. Liimaa tippi smilelinen kohdalle tai hieman taaemmas, mikäli omat kyntesi ovat tod. lyhyet. Viilaa luonnollisen kynnen ja tipin rajapinta sileäksi tai käytä tip benderiä.

        2. Levitä kynnelle (vain luonnolliselle) primer nestettä ja kuivata UV-valossa 1 min.

        3. Levitä bonder-geeli ohuena kerroksena kynnelle (kynsilakan tavoin) ja kuivata 2-3 min.

        4. Levitä rakennusgeeli kynnen ja tipin päälle niin, että kynnen kärki on paksumpi ja pinta ohenee kohti kynsinauhoja. Koveta 2-3 min.

        TAI laita kynsimuottitarra kynnen alle. Ota rakennegeeliä ja aloita muotoilemaan kynnen päätä smilelinen kohdalta ja etene kohti päätä ja kohti haluttua pituutta. Koveta uuniissa kynnen alta ja päältä 2 min. Levitä seuraava kerros rakennegeeliä ja aloita jälleen smilelinen kohdalta. Levitä geeli niin, että kynnen kärki on paksumpi ja pinta ohenee kohti kynsinauhoja. Koveta uunissa 2-3 min. (Pyyhi tahmea kerros pois ja muotoile tarpeen mukaan viilalla halutun muotoiseksi).

        5. Levitä sealing-geeli ohuena kerroksena (kynsilakan tavoin) kynnen päälle. Koveta 2-3 min.

        6. Pyyhi tahmea kerros pois. Lakkaa kynnet Uv-topcoatilla ja koveta 2-3 min.

        Kerroit hyvin tuosta tekemisestä! Ostin itselleni tuon 3-step geelit ja 1-kerran geelit mutta en ymmärtänyt miten tämä 1-kerran geeli toimii? Osaatko kertoa? Siinä ei ollut kun alku lakka ja sitten tämä bilder-geeli. Ei loppu seeleriä ollenkaan...

        Eli jos osaat minulle kertoa tämän 1-kerran geelin vaiheet olisit auttava enkeli!!

        Kiitos muillekkin vastauksista etukäteen!!!!


      • kokeillut
        Pöllötys kirjoitti:

        antaa siis odottaa itseään kohtuullisen kauan. Aika pyllystä. No toivottavasti itsekkin saan sen seuraavien päivien/viikkojen kuluessa. Jos paketin saapumiseen menee vielä useampi viikko vahvistuksen tulemisesta, niin sehän on kesä varmaan puolivälissä ennenkun paketti on kotona. Jee. Enpä tiedä, mielummin olisin tilannut jostain muualta (Suomesta tuotteita) jos olisin tiennyt, että toiminta on näin hidasta.

        Alla muuten linkkejä mistä saa tilattua rakennekynsituotteita olematta alan ammattilainen. Jotkut tosin vaativat rekisteröitymisen. Eipä näissäkään kaikki tuottee mitenkään överikalliita ole. Ainoa tarvike, mikä Suomessa tuntuu olevan TODELLA ylihinnoiteltu on UV-uuni lamput. Mistään tunnu saavan järkihintaan vaihtolamppuja.

        http://www.jtcosmetics.fi
        http://looksdesign.fi/
        http://www.hoitolatarvike.com
        http://www.shiningbeauty.fi/

        Tuonne ainakin tarvitsee olemassa olevan yrityksen että pystyy tilaamaan..


      • 96
        kokeillut kirjoitti:

        Tuonne ainakin tarvitsee olemassa olevan yrityksen että pystyy tilaamaan..

        osta kunhan ensin rekisteröidyt.


    • kynnet2010

      siellä on myös saksan aloituspaketteja ym. ja tulee nopeesti. Huutiksesta itse ostan kaikki tarvikkeet

      • gggggggg

        Mistä ostatte puhdistus aineet? Millä kynnet puhdistetaan jokaisen geeli kerroksen jälkeen???
        Miten muuten huolehditte hygieniasta?? Tarvitseeko huolehtia?


      • Pöllötys
        gggggggg kirjoitti:

        Mistä ostatte puhdistus aineet? Millä kynnet puhdistetaan jokaisen geeli kerroksen jälkeen???
        Miten muuten huolehditte hygieniasta?? Tarvitseeko huolehtia?

        Kädet pitää EHDOTTOMASTI puhdistaa ennen ja miel. jälkeen rakennekynsien tekemisen. Hyvä pohjustus on kynsien onnistumisen ja pysymisen kannalta ratkaisevaa, eikä siitä tule tinkiä missään vaiheessa. Kädet voi desinfioida pesemisen jälkeen apteekista saatavalla desinfiointiaineella -merkkejä on monia. suihkepullossa saatavat on erittäin käteviä tähän tarkoitukseen.

        Ja geelejä EI KUULU pyhkäistä jokaisen kerroksen jälkeen pois, sillä tämä tahmea kerros, joka on kynnen päällä kovettamisen jälkeen, sitoo seuraavan geelikerroksen toiseen kiinni. Viilaamisesta aiheutuva pöly ja tahmea kerros ennen muotoon viilaamista voidaan pyyhkäistä pois esim. jälleen apteekista saatavalla Neo Amiseptilla.

        Hygieniasta huolehtiminen on SUPER tärkeää kynsien laittamisen jälkeen, sillä lika ja kosteus ovat rakennekynsien pahimmat viholliset. Puhdista siis kynnenaluset säännölliseti ja huolla kyntesi säännöllisesti, jotta kasvurajasta ei pääse liikaa kosteutta geelin alle. Kun teet kotona töitä -esim. siivoat tai teet puutarhatöitä, käytä ehdottomasti kumihanskoja.

        Toivottavasti valaisi asiaa vähän ja isosti korostetut osat eivät ole pätemistarkoituksella, jos joku sellaisen fiiliksen tästä vastauksesta sattuisi saamaan. :)


      • llllllllllllllll
        Pöllötys kirjoitti:

        Kädet pitää EHDOTTOMASTI puhdistaa ennen ja miel. jälkeen rakennekynsien tekemisen. Hyvä pohjustus on kynsien onnistumisen ja pysymisen kannalta ratkaisevaa, eikä siitä tule tinkiä missään vaiheessa. Kädet voi desinfioida pesemisen jälkeen apteekista saatavalla desinfiointiaineella -merkkejä on monia. suihkepullossa saatavat on erittäin käteviä tähän tarkoitukseen.

        Ja geelejä EI KUULU pyhkäistä jokaisen kerroksen jälkeen pois, sillä tämä tahmea kerros, joka on kynnen päällä kovettamisen jälkeen, sitoo seuraavan geelikerroksen toiseen kiinni. Viilaamisesta aiheutuva pöly ja tahmea kerros ennen muotoon viilaamista voidaan pyyhkäistä pois esim. jälleen apteekista saatavalla Neo Amiseptilla.

        Hygieniasta huolehtiminen on SUPER tärkeää kynsien laittamisen jälkeen, sillä lika ja kosteus ovat rakennekynsien pahimmat viholliset. Puhdista siis kynnenaluset säännölliseti ja huolla kyntesi säännöllisesti, jotta kasvurajasta ei pääse liikaa kosteutta geelin alle. Kun teet kotona töitä -esim. siivoat tai teet puutarhatöitä, käytä ehdottomasti kumihanskoja.

        Toivottavasti valaisi asiaa vähän ja isosti korostetut osat eivät ole pätemistarkoituksella, jos joku sellaisen fiiliksen tästä vastauksesta sattuisi saamaan. :)

        Kiitos kovasti vastauksestasi!!!!

        Tästä oli paljon apua!!!


      • hhhhhhhhhhhhh
        llllllllllllllll kirjoitti:

        Kiitos kovasti vastauksestasi!!!!

        Tästä oli paljon apua!!!

        Entä miten usein puhdistatte välineet? pensselit ym? ja millä? Asetonilla??


      • Pöllötys
        hhhhhhhhhhhhh kirjoitti:

        Entä miten usein puhdistatte välineet? pensselit ym? ja millä? Asetonilla??

        Välineet tulisi puhdistaa jokaisen käytön jälkeen. Pensselit tulisi puhdistaa esim. sillä Neo Amiseptilla, millä tuore geeli irtoaa helposti. Myös desinfioitavat viilat voi puhdistaa sillä tai desinfiointisuihkeella. Tippileikkurit yms. voi desinfioida keitetyllä vedellä, kuten kaikki muutkin välineet, jotka eivät sula kuumuuden vaikutuksesta.


      • Rhoda
        Pöllötys kirjoitti:

        Välineet tulisi puhdistaa jokaisen käytön jälkeen. Pensselit tulisi puhdistaa esim. sillä Neo Amiseptilla, millä tuore geeli irtoaa helposti. Myös desinfioitavat viilat voi puhdistaa sillä tai desinfiointisuihkeella. Tippileikkurit yms. voi desinfioida keitetyllä vedellä, kuten kaikki muutkin välineet, jotka eivät sula kuumuuden vaikutuksesta.

        Älkää unohtako ostaa sieltä netistä myös tee-se-itse hampaidenpaikkaussettiä, tee-se-itse kirurgipakettia sekä tee-se-itse avaruuslentopakettia. Hommaan kuin hommaan on ammattilaiset, ammattituotteet ja koulutukset ihan syystä!


      • Pöllötys
        Rhoda kirjoitti:

        Älkää unohtako ostaa sieltä netistä myös tee-se-itse hampaidenpaikkaussettiä, tee-se-itse kirurgipakettia sekä tee-se-itse avaruuslentopakettia. Hommaan kuin hommaan on ammattilaiset, ammattituotteet ja koulutukset ihan syystä!

        Itse asiassa, minä olen ainakin käynyt rakennekynsikoulutuksen ja ajattelin jakaa tietoani, sillä kaikilla ei ole tarvetta tai halua mennä kursseille (en minäkään menisi, jos vain itselleni väsäisin kynsiä), sillä mielestäni siinä ei ole mitään väärää jos omiin kynsiinsä haluaa kokeilla itse tilaamiaan tuotteita. Ja homma kuin homma on nykyään aika hintavaa, johon kaikilla ei ole varaa laittaa joka kk isoja summia rahaa, siksi ihmiset innostuvat kokeilemaan itse. :) Suvaitsevaisuutta kehiin ihmiset, ei se geelikynsien tekeminen rakettitiedettä kuitenkaan ole :D


    • Oma apu paras apu

      Irallisina myytäviä tekokynsiä voi liimata esim KISS:in (Sokos) kynsiliimalla. Tekokynnet ei ole samat kuin rakennekynnet/ geelikynnet. Salongissa laitattamani 90 €:n geelikynnet oli ok 3 päivää, sitten kolme irtosi. Miksi maksaa satasta, kun voi laittaa nätit kynnet itselleen halvemmalla. Eikä tarvita epäterveellistä uv-valoa (josta serkullani tuli paha ihottuma) Liimatkin on syanoakrylaattia, että ei kannata hengitellä syvään, kun tekee. Liimattavien kynsien kärkiin voi niiden alle maalata kynsilakalla valkoisella, jolloin saa ranskalaisen manikyyrin lookin. Liimakynnet kestää yhtä lailla 4 päivää, kun on varovainen ja kun on karhentanut pinnan. Mitä tulee varoituksiin että lakanpoistoaine oltava asetonitonta, niin höpsis - Lidlin lakanpoistoaine sai ainakin rakennekynteni kiiltämään, (kun hoidin niitä sen 4 päivän jälkeen jolloin osa kynsistä oli jo irronnut. Olen liimakynsien kannalla, en halua paksuja rakennekynsiä. Itse liimaamani tekokynnet näyttää sitä paitsi paremmilta, kun sieltä ei tule esiin sitä kasvua, eli ei ole kupruisen näköiset. Kun tarpeeksi kaikkea kokeilee, niin oppii. Salongit kauppaa kaikkea kallista koska sehän on niitten bisnes, kuten kynsien tekokin. Sano ei viilauspölylle, ei uv-valolle, ei kalliille hinnoille ja ei vahvoille geeleille sekä KIVULLE, joka on toisinaan polttava, kun kynsi uv-valossa kuivuu. Valoa ei tarvita. Tärkeintä on ostaa hyvä liima, ja parasta on se sellainen pinkki liima ( Seppälä tais myydä) ja sitten SOKOKSEN KISS. Halpoja nättejä kynsiä saa vaikka kirppareilta. Kohta joku rakennekynsivalmistaja hermostuu puheenvuorostani, kun ajattelee että siltä loppuu asiakkaat. Nykyään raha on tiukassa, iltaisin NIVEAA käsiin ja pumpulihanskat päälle. Olet aina nätti ja halvaksi tulee. Samalla lailla teen itse hiustenpidennyksetkin itselleni, ei tarvita salonkeja, kun osaa.

    • :o

      Hmm, tilasin muutama päivä sitten tuolta Eurodiscountilta aloituspaketin ja vähän kaikkee muuta. Mietityttää nyt vain sellainen, että en maksanu mitään etukäteen? sähköpostiini tuli kumminkin varmennusviesti, että he ovat saaneet tilaukseni. Jotentoten, tuleekohan paketin mukana sitten lasku vai enkö saa ikinä tilaustani vaivaivai? Itse kun en tuota luottokorttia omista ja visa electron ei tainnut toimia?

    • barbie 4679687236

      Itse mitä joskus ennen maahantuojiin siirtymistä tilasin EDND:ltä niin kyllä sain electronilla maksettua.

    • kynsifriikkk
    • geelikynnet

      Jos tarvit vinkkejä ja ohjeitä geelikynsien suhteen, kannattaa kävästä tällä sivulla. http://www.geelikynnet.info . Siellä on hyvät perustiedot!

    • kynsitukku.com huono

      kynsitukku.com ei ole luotettava paikka, ne myy geelejä edullisesti mutta suurin osa ei kovetu ollenkaan, ja muutenkin paljon vaihtelevuutta samojen geelejen kovettumisajoissa. Ovat töykeitä jos valitat tuotteesta ja syyttävät tyyliin asiakasta vaikka kyse heidän tuote mokasta. Taitaa tulla halvalla maahan jostain heidän geelit mutta laatukin on sitä samaa eli huonoa. Varsinkin ongelma värigeeleissä.
      Ostat sikaa säkissä kirjailmeelisesti koska osa värigeeleistä toimii hyvin toiset taas ei ollenkaan.
      En suosittele!

      Tähän mennessä parhaat ja luotettavimmat tuotteet olen tilannut Riimin beautystä jotka myy korkeallatuisia geelejä ja värigeelejä ym tarvikkeita, mm LCN joka on varmaan maailman paras, vaikkakin kyllä hintava. Mutta jos teet laadukkailla tuotteilla kynsiä, voit myös pyytää niistä enemmän rahaa, tietty tekijän laadun oltava myös hyvää ja pysyvää.

      • VMP_kynsitukku.com

        Tähän kommenttiin kynsitukun "asiakaspalvelun" törkeydestä on helppo yhtyä. Kannattaa jättää ostokset tekemättä tästä firmasta.


    • Kokemusta on

      Kokeileppa ostaa oikea UV-lamppu, esimerkiksi sellainen 36W UV-lamppu joka on tarkoitettu UV-geeleille, niin sillä kuivaa kaikki geelit riippumatta siitä mistä ne ostaa eikä merkilläkään ole väliä tai hinnalla. Jos lamppusi on tarkoitettu vain LED geeleille niin silloin sinun pitää käyttää siihen sopivia geelejä eikä kaikki geelit sovi sille eivätkä ne kuiva. Tämä vain on karu totuus tästä asiassa.

    • Kynsiammattilainen

      Minä tilasin värigeelejä ja tavallisia geelejä kynsitukku.com verkkokaupasta ja tein niillä itselleni ja muutamalle asiakkaalleni kynnet. Ihan hyviä geelejä olivat eikä hintakaan ollut paha. Varsinkaan kun hinnat oli puolet toisen kaupan hinnoista ! Suosittelen muillekin, hinta / laatusuhde on kohdallaan.

    • Kirsikka.

      Mietin tässä että kannattaisiko tämä paketti ostaa ku on aika halpa...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe