Nivel- ja lihassärky

Kolotus58

Minulla on todettu fibromyalgiatyyppistä arkuutta kehossa. Joskus särkee niveliä, joskus lihaksia. Joskus nivelkipu tuntuu polttavalta, joskus taas reisien hermoissa tuntuu repivä särky.

Kesäisin ei särje, mutta nyt on särkenyt pari päivää. Lieneekö syynä kimppuun yrittävä vilustuminen vai se, että on sadetta luvassa.

Onko kellään ollut kolotustaipumusta, joka heti yltyy sateen tullessa tai vilustumisen yrittäessä kimppuun?

Olen alkanut hoitaa itseäni emäsruokavaliolla. Katsotaan 5-24 kk:n päästä, onko tilanne helpottunut!

10

1589

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä se on ?

Millanen on emäsruokavalio ?

• kokeilua58

Lisätietoa saa Robert O. Youngin ja Christopher Vaseyn kirjoista ja nettisivuilta. Youngin kirjoja saa varmaan kirjastostakin. Vaseyn kirjan tilasin www.bookplus.fi -sivulta englanniksi.

Emäsdieetissä pyritään lisäämään palaessaan emästä tuottavien ruoka-aineiden määrää, koska jos syö liikaa happoa tuottavia aineita, siitä voi tulla osteoporoosia, kolotuksia ym ym ym. Emästä tuottavia aineita ovat muun muassa melkein kaikki kasvikset.

• ruoka-aineet

Pitää opetella tietämään, mitka ruoka-aineet tuottavat elimistöön emäsylijäämää kulkiessaan ruoansulstusprosessin läpi. Niin ja kuinka paljon?
        Meidän oloissamme ruokamme koostuu lähinnä 20 % emäsylijäämää ja 80 % happoylijäämää, kun sen pitäisi olla päinvastoin 80 % emäsylijäämää ja 20 % happoylijäämää.

• sateella

Kyllä mun keho ilmoittaa matalapaineen tulosta, vaikka aurinko killottaisi pilvettömältä taivaalta. Sateella on myös kivuliaampaa.

Myös virustartunnat tuntuvat kipuina luissa ja ytimissä. Syön töllaiseen aikaan ternikapseleita, ja ne tuntvat pitävän tunkeilijavirukset erossa kehostani.

• Oletko kokeillut...

... inkivääriuutetta? Minä ostin sitä tänään Pirkka-tuotteena. Täytyy kokeilla.

• Sateella
        Oletko kokeillut... kirjoitti:

... inkivääriuutetta? Minä ostin sitä tänään Pirkka-tuotteena. Täytyy kokeilla.

Ei toimi minulla. Söin vuoden verran, mutta kun ei toiminut niin ei

• ternikapseleita
        Sateella kirjoitti:

Ei toimi minulla. Söin vuoden verran, mutta kun ei toiminut niin ei

... mutta ne eivät ole parantaneet vastustuskykyä flunssa-aikaan?

• Fibris

"Minulla on todettu fibromyalgiatyyppistä arkuutta kehossa" ???

Etkö ole siis saanut diagnoosia? Jos syväarkuuspisteet katsottiin ja tulos oli alle 11/18 ei diagnoosia saa, mutta jos pisteitä oli esim. 9-10 niin kyllähän voi olla taipumusta ko. oireisiin.

Fibroilla tunnetusti kostea ja kylmä sää kolottaa.

Jos kolottaa voisi tavallinen Panadol aluksi auttaa.

Jos oireet jatkuvat pitkään, jos on huono unen laatu, jos tulee kuumetta - sitten lääkärille.

• Bonja

Heippa!

Itse olen saanut apua fibrokipuihini msm- jauheesta. Sitä myydään luontaistuotekaupoissa ja esim netsitä voi tilata. Itse käytän jauhetta noin 15mg päivässä ja olen ollut todella kiitollinen sen tuomasta avusta. Suosittelen! Googleta msm-jauhe niin sieltä tulee lisää infoa asista!

• Täytyypä

tutustua asiaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7780
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5587
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      275
      4851
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4773
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      75
      3554
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2818
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      60
      2521
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2448
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2392
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2274
    Aihe