IF yhtiön vahinkokäsittelyn asiakaspalvelu

vahingon kärsinyt

kertokaa omia kokemuksia, tässä minun tapaus.

Vahinko asia ajoneuvolle joka on ifissä vakuutettu.

Vakuutus on syötetty nettiin 30.8. la illalla vahinko sattui ma 1.9 ja yhteydenotto if:lle 2.9.

Vastaus oli että ei auta muuta kuin odottaa vakuutus ei VIELÄ näy tietokannassa. Asialle ei voida tehdä mitään.

Mielestäni internet aikaan lauantaista tiistaihin on aivan riittävästi aikaa tiedon siirtoon, jokin muu nyt mättää ja tosi pahasti.

Ei kovin hyvää mainosta IF:LLE.

Lisäksi vielä tiedusteluani mahdollista aikaa koska asiat alkaavat etenenmään niin vastaus oli : En tiedä minulla ei ole kristallipalloa. Onko todella niin että maagiset voimat ohjaavat ???

T. Korvaustaan odotteleva vahingon kärsinyt

7

2190

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Et kertonut minkä vakuutuksen syötit nettiin. Kotivakuutuksen vai kaskon vai jonkun muun. Nettihakemuksen saapuessa tai asiakkaan hyväksyessä nettihakemuksen vakuutussopimus syntyy, mikäli vakuutus on myönnettävissä vastuunvalinnan ohjeiden mukaisesti. Vakuutus korvaa heti alkamisestaan niin kuin pitääkin. Sen käsittelyaika voi olla 1 päivästä- 2 viikkoon rippuen vakuutuslajista. Korvaushakemuksen käsittelyaika on 1 päivästä 14 päivään, joten ei tässä mihinkään ole vielä kiire. Korvauskäsittelijä odottaa että vakuutus näkyy järjestelmässä, koska silloin hän voi suorittaa omat korvaustoimintonsa myönnettyyn vakuutukseen. Kuluttajalakien mukaan 2 viikkoa on kohtuullinen aika, joten hold your horses. Kerro vähän millainen vahinko on tullut, niin voin auttaa sinua kyllä eteenpäin. Vahinko ilmoituksen olet jo kuitenkin tehnyt.

      • vahigon kärsinyt

        Kyseessä on liikennevahniko ja olen se kärsinyt osapuoli.

        Kaveri oli ostanut auto la ja autoliike oli kirjannut vakuutuksen nettiin la illalla. Yhteyden otto IF:lle ole ti aamu.

        En nyt perääkään kuluttajan suoja lakeja ja uskon että tämänkokoinen yhtio hoitaa velvoitteensa ajallaan.

        Se mikä sai veren kuohahtamaan oli asiakaspalvelun asenne: minulla ei ole kristallipalloa en voi tietää. Minusta asiakspalvelijalla tulee olla enemmän edes yritystä auttaa ja asiallisemmat kommentit.

        Asiaskaspalvelija toimii niin kuin firman johdon politiikka on heitä opastanut. ASENNEKYSYMYS KOKO YRITYKSESSÄ !!!


      • vahigon kärsinyt kirjoitti:

        Kyseessä on liikennevahniko ja olen se kärsinyt osapuoli.

        Kaveri oli ostanut auto la ja autoliike oli kirjannut vakuutuksen nettiin la illalla. Yhteyden otto IF:lle ole ti aamu.

        En nyt perääkään kuluttajan suoja lakeja ja uskon että tämänkokoinen yhtio hoitaa velvoitteensa ajallaan.

        Se mikä sai veren kuohahtamaan oli asiakaspalvelun asenne: minulla ei ole kristallipalloa en voi tietää. Minusta asiakspalvelijalla tulee olla enemmän edes yritystä auttaa ja asiallisemmat kommentit.

        Asiaskaspalvelija toimii niin kuin firman johdon politiikka on heitä opastanut. ASENNEKYSYMYS KOKO YRITYKSESSÄ !!!

        Nykypäivänä autoliikkeiden ja katsastuskonttoreiden käytössä on laajalti Netso-sovellus, jossa liikennevakuutus tehdään. Rekisteröinti ei onnistu ilman vakuutustietoa. Vakuutustietorekisterissä oleva merkintä ei tule jollei liikennevakuutus ole järjestelmässä. Monissa yhtiöissä liikennevakuutus kirjautuu suoraan järjestelmään Netsoilmoituksella. Luulisi Ifissä (nettivakuuttamisen edelläkävijäyhtiö) olevan hommat kunnossa. No päivä sinne tai tänne. Vahinkoilmoitus tulee kuitenkin tehdä ja varaat korjaamolle ajan, mikäli auto on korjattavissa. Korjaamolta lähettävät Ifiin korvausarvion ja olet taas askeleen edellä. Mikäli meni lunastuskuntoon niin rupee potkimaan renkaita, jotta saat pyörät alle.
        Tuen kommenttiasi asiakaspalvelun tasosta. Kaikenlaisia mänttejä sitä päästetäänkin vastailemaan puhelimeen. Se on vakuutusyhtiöissä ollut kauan ongelmana rekrytoinnissa. Otetaan mukamas asiantuntijoita, jotka eivät tule toimeen ihmisten kanssa ollenkaan. Sammakoita pääsee suusta vaikkei tarttis yhtään ärsyttää asiakasta joka on vahingon kärsinyt. Suurimmaksi osaksi se johtuu tiedonkulun tökkimisestä ja henkilökunnan asenteesta omaan työhönsä. Ei haluta tietää eikä viitsitä ottaa selvää. Jos ei tiedä ei voi kommentoida, joten ei tuu tehtyä virheitäkään.


      • vahingon kärsinyt
        misterifvi kirjoitti:

        Nykypäivänä autoliikkeiden ja katsastuskonttoreiden käytössä on laajalti Netso-sovellus, jossa liikennevakuutus tehdään. Rekisteröinti ei onnistu ilman vakuutustietoa. Vakuutustietorekisterissä oleva merkintä ei tule jollei liikennevakuutus ole järjestelmässä. Monissa yhtiöissä liikennevakuutus kirjautuu suoraan järjestelmään Netsoilmoituksella. Luulisi Ifissä (nettivakuuttamisen edelläkävijäyhtiö) olevan hommat kunnossa. No päivä sinne tai tänne. Vahinkoilmoitus tulee kuitenkin tehdä ja varaat korjaamolle ajan, mikäli auto on korjattavissa. Korjaamolta lähettävät Ifiin korvausarvion ja olet taas askeleen edellä. Mikäli meni lunastuskuntoon niin rupee potkimaan renkaita, jotta saat pyörät alle.
        Tuen kommenttiasi asiakaspalvelun tasosta. Kaikenlaisia mänttejä sitä päästetäänkin vastailemaan puhelimeen. Se on vakuutusyhtiöissä ollut kauan ongelmana rekrytoinnissa. Otetaan mukamas asiantuntijoita, jotka eivät tule toimeen ihmisten kanssa ollenkaan. Sammakoita pääsee suusta vaikkei tarttis yhtään ärsyttää asiakasta joka on vahingon kärsinyt. Suurimmaksi osaksi se johtuu tiedonkulun tökkimisestä ja henkilökunnan asenteesta omaan työhönsä. Ei haluta tietää eikä viitsitä ottaa selvää. Jos ei tiedä ei voi kommentoida, joten ei tuu tehtyä virheitäkään.

        Moi

        Hyvä että ollaan samoilla linjoilla. Arviot on tehty ja homma siltä osin etenee, kunhan saavat tiedot systeemeissään näkymään.


    • kari_45

      Nyt kun vahingosta on kulunut 10 pv vahinko tarkastaja soitti ja asia sovittiin.

      Ei voi sanoa, että ripeästi toimittu.

      Kuten sanoin, on yhtiö kuitenkin niin iso, että se hoiti velvollisuutensa.

      Edellä mainittua kristallipallo virkailijaa lukuunottamatta palvelu oli ystävällistä ja asiallista.

    • erkkkki

      Terve!
      Kyllä IF yhtiössä pitää pyörittää per*****sti tuopta humppasoittajaporukkaa, ennenkuin jymäytetyt palaavat takaisin yhtiöön.Perinteinen ketju:
      1. Vahinko ja vakuutustarkastaja tuli paikalle, asiat hoituivat hienosti ja vakuutusmies totesi, että kaikki korvataan.
      2. Remonttimies asialle ja korjaukset käyntiin, itse olin työmatkalla. Viikon kuluttua ma aamulla remonttimies soittaa ja sanoo ettei vakuutusyhtiö korvaa olohuoneen lattian parkettia...
      3. Uusi vakuutusmies oli tullut vanhan tilalle ja kaikenlainen jarruttelu ja asioiden jäädyttäminen alkoi. Kiitos vaan Vaasaan Kennetille kyllä muistan vieläkin.
      4. Vakuutusyhtiön maksut alkoivat myöhästellä ja korvaussummasta otettiin (varmaan ihan vahingossa kaksi kertaa omavastuu... ei ole muuten vieläkään maksettu kun Kenneth ei vastaa puhelimeen) Oli kuulemma niin isossa metsäurakassa vakuutusyhtiön puolesta ettei ole kerinnyt hoitaa asiaa puolessa vuodessa... Vitu**aa katsoa tuota perk**een IF mainosta s****na!

      • vfituttaa katsoa

        IF on juuri tuota


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävä sinua

      Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3613
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

      Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

      Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2294
    4. Tulemmeko hyvin

      Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2057
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

      Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

      Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1519
    7. Horoskooppikysely

      Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      13
      1309
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

      johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

      Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1275
    10. Kesäseuraa

      Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1265
    Aihe