Kannattaako nykypäivänä merkonomin alalle hakeutua? Onko siitä mitään hyötyä? Olisi mahdollisuus koulutukseen tuolle alalle, mutta tähtään kuitenkin pääasiallisesti yliopistoon. Mitä mieltä ootte?
merkonomi?
10
452
Vastaukset
Jos yliopistossa on tavoite ja rahkeet riittävät niin tuhlaat todennäköisesti aikaasi merkonomiksi opiskellessa.
- että en tiedä
yhtään merkonomia, joka tekisi oman alan töitä. Pidä se yliopisto tavoitteena ja laske rimaa tradenomiin jos siltä tuntuu. Mielestäni AMK on minimi ja itse olen siis AMK-insinööri. Toki joku muu amis linja voi olla hyvä, mutta merkonomit ovat käsittääkseni kahvinkeittäjiä ja vaihteeseen vastaajia.
...aika monet tradenomit(kin) on kaupankassalla tai grillillä töissä. KTM:ä tuntuu syrjäseuduiltakin löytyvän sen verran, että jokaiseen vähänkään parempaan kaupan alan hommaan löytyy aina yksi KTM....
- Itse olen merkonomi ja toimin
Richartti kirjoitti:
...aika monet tradenomit(kin) on kaupankassalla tai grillillä töissä. KTM:ä tuntuu syrjäseuduiltakin löytyvän sen verran, että jokaiseen vähänkään parempaan kaupan alan hommaan löytyy aina yksi KTM....
hyvässä hommassa kunnon palkalla, toki kahviakin keitän kun sitä tekee mieli!!
Toki ilman muuta kannattaa mennä yliopistoon, jos siltä tuntuu. Kokemuksesta kylläkin tiedän, että siellä kasvaa vain opillinen tietämys, ihmistä se ei sivistä ja viisasta yhtään enempää kuin merkonomikoulukaan. Tää maailma on mennyt ihan naurettavaksi, kaikki lukee tradenomeiksi yms. ja sitten tappeleevat jostain myyjän paikoista......voi voi!!! - Dazu
Itse olen merkonomi ja toimin kirjoitti:
hyvässä hommassa kunnon palkalla, toki kahviakin keitän kun sitä tekee mieli!!