Kannattaako nykypäivänä merkonomin alalle hakeutua? Onko siitä mitään hyötyä? Olisi mahdollisuus koulutukseen tuolle alalle, mutta tähtään kuitenkin pääasiallisesti yliopistoon. Mitä mieltä ootte?
merkonomi?
10
452
Vastaukset
Jos yliopistossa on tavoite ja rahkeet riittävät niin tuhlaat todennäköisesti aikaasi merkonomiksi opiskellessa.
- että en tiedä
yhtään merkonomia, joka tekisi oman alan töitä. Pidä se yliopisto tavoitteena ja laske rimaa tradenomiin jos siltä tuntuu. Mielestäni AMK on minimi ja itse olen siis AMK-insinööri. Toki joku muu amis linja voi olla hyvä, mutta merkonomit ovat käsittääkseni kahvinkeittäjiä ja vaihteeseen vastaajia.
...aika monet tradenomit(kin) on kaupankassalla tai grillillä töissä. KTM:ä tuntuu syrjäseuduiltakin löytyvän sen verran, että jokaiseen vähänkään parempaan kaupan alan hommaan löytyy aina yksi KTM....
- Itse olen merkonomi ja toimin
Richartti kirjoitti:
...aika monet tradenomit(kin) on kaupankassalla tai grillillä töissä. KTM:ä tuntuu syrjäseuduiltakin löytyvän sen verran, että jokaiseen vähänkään parempaan kaupan alan hommaan löytyy aina yksi KTM....
hyvässä hommassa kunnon palkalla, toki kahviakin keitän kun sitä tekee mieli!!
Toki ilman muuta kannattaa mennä yliopistoon, jos siltä tuntuu. Kokemuksesta kylläkin tiedän, että siellä kasvaa vain opillinen tietämys, ihmistä se ei sivistä ja viisasta yhtään enempää kuin merkonomikoulukaan. Tää maailma on mennyt ihan naurettavaksi, kaikki lukee tradenomeiksi yms. ja sitten tappeleevat jostain myyjän paikoista......voi voi!!! - Dazu
Itse olen merkonomi ja toimin kirjoitti:
hyvässä hommassa kunnon palkalla, toki kahviakin keitän kun sitä tekee mieli!!
Toki ilman muuta kannattaa mennä yliopistoon, jos siltä tuntuu. Kokemuksesta kylläkin tiedän, että siellä kasvaa vain opillinen tietämys, ihmistä se ei sivistä ja viisasta yhtään enempää kuin merkonomikoulukaan. Tää maailma on mennyt ihan naurettavaksi, kaikki lukee tradenomeiksi yms. ja sitten tappeleevat jostain myyjän paikoista......voi voi!!!On tosi valitettavaa, että nykyään täytyy olla jokaisen paskaduuniin joku helvetinmoinen muodollinen tutkinto. Totuus on kuitenkin se, että AMK-opiskelu on sitä, että koulussa opetellaan puhuun paskaa ja juopotteleen.
Yliopistoihin on jo aikoja päästetty sisään kaikenlaisia idiootteja, joista väkisin nostetaan Suomen tieteen keulakuvia. Ei ihme, että Suomessa kuvitellaan, että tiedettä on se, kun keksii jotain turhaa ja kusettaa ihmiset ostamaan sitä.
Se on pirun tyhmää, kun sosiaaliset ja muodilliset asiat ratkaisee näitä asioita. Mulle Suomen koulutuksen taso on todellinen tyrmistys ja kirosana, jonka voi kiteyttää näihin sanoihin:
"Nopeasti, muodollisesti ja välinpitämättömästi" ---> tavoitteena on vain saada mahdollisimman nopeasti elintasoa nostavia ja tuottavia kansalaisia. Iacta alea est! - Dazu
Richartti kirjoitti:
jos näin on, sillä eräs lähisukulaiseni on merkonomin papereilla kansainvälisen suuryrityksen johtoporukassa.
Kyllä tradenomin papereilla saa hyviä töitä, ellei jätä hakematta siinä luulossa, ettei muka saisi. Luulen, että jotkut tahot lähettävät tarkoituksella väärää informaatiota näiden henkilöiden työnsaantimahdollisuuksista, jotta saisivat psyykattua näitä henkilöitä hanttihommiin.
Totuus on, että jos et tradenomin papereilla saa 3000€ kuussa rahaa, kannattaa jäädä työttömäksi. Dazu kirjoitti:
jos näin on, sillä eräs lähisukulaiseni on merkonomin papereilla kansainvälisen suuryrityksen johtoporukassa.
Kyllä tradenomin papereilla saa hyviä töitä, ellei jätä hakematta siinä luulossa, ettei muka saisi. Luulen, että jotkut tahot lähettävät tarkoituksella väärää informaatiota näiden henkilöiden työnsaantimahdollisuuksista, jotta saisivat psyykattua näitä henkilöitä hanttihommiin.
Totuus on, että jos et tradenomin papereilla saa 3000€ kuussa rahaa, kannattaa jäädä työttömäksi.Tiedän, että muutamissa Suomen mittakaavassa keskisuurissa/suurissa yrityksissä on aina toimitusjohtajatasolla asti pelkän ammattikoulun käyneitä henkilöitä.
On ompelijoita, kokkeja, partureita, lähihoitajia, autoasentajia, kirvesmiehiä, metallimiehiä... insinöörin, managerin, suunnittelijan positioilla ja titteleillä. Tekevät vielä työnsä erinomaisesti.
Taloushallinnon puolelta ei kuitenkaan löydy kuin pari kokenutta iäkkäämpää merkonomia, loput nuorempia KTM:ä.
"Totuus on, että jos et tradenomin papereilla saa 3000€ kuussa rahaa, kannattaa jäädä työttömäksi."
Ööö..."tienaako" työkkärissä tosiaan niin hyvin nykyään?
- ..................
Mutta minkäs teet kun minun kohdallani on koulut ilmeisesti käyty:(
- Dazu
Ihan, kuinka ite tykkäät. Mun mielestä olis parempi, jos kaikki hakis merkonomiks, niin pääsisin helpommin yliopistoon.
Itse opiskelen tradenomiks ja ihan perseestähän toi kaikinpuolin on. Käytännössä siis opiskellaan lähinnä kusetusta ja valehtelua pääaineina.- Dazu
Ja jos et nyt ole vielä yliopistossa, niin kannattaahan merkonomiks lukea siinä ennen, kuin pääset yliopistoon. On jotain tekemistä ja saat jonkun tutkinnon siinä välissä. Eihän se kai ees kestä, kun jotain 2, tai 3 vuotta, se merkonomitutkinto.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273603- 412449
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362274Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72047Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431562- 381489
- 1271292
- 131289
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2651265Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451255