45-vuotias mies

nuorempi nainen

Olen tutustunut kiinnostavaan itseani yli 10 vuotta vanhempaan mieheen. Kyselisin miehilta, milta heista tuntuu olla 45-vuotias, ja miten suhtautuvat nain "nuoreen" (kolmekymppinen) naiseen kumppanina, vai olenko ihan lapsi. Tunteeko 45 mies itsensa miten nuoreksi/vanhaksi, ja mita han toivoo parisuhteessa? Hassuja kysymyksia, joita en edes osaa oikein muotoilla, mutta tallaiset jutut pyorivat paassani, ja uskon, etta mies on myos kiinnostunut minusta, mutta eparoi juttua viela.

Kiitokiset vastaajille!

24

7194

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 43-v. mies

      3-kymppinen nainen olisi aivan mielenkiintoinen tapaus, jos molemmat olisivat samalla aaltopituudella. 3-kymppinen nainen on jo riittävän kypsä tekemään päätöksiä, joten harvemmin kai häntä lapsena kukaan pitäisi. Jos mies tuntee itsensä nuorekkaaksi (ainahan me!), niin ei tuo ikäero tunnu missään ja toisaalta naiselle ikäero olisi myös vain numero.

    • jalalalla

      Mun mielestä olet liian muori ja ehkä lapsellinen. Hetken seksikumppaniksi kävisit oikein hyvin ;)

    • AJPA

      Ei tuollaisella ikäerolla ole mitään merkitystä, kun kumpikin on jo aikuinen ihminen. Moni yli 40-kymppinen mies ei oikeastaan edes huomaa olevansa 40 täyttänyt.

      • näin olen huomannut

        Toi on aivan totta. Miehet eivät aina huomaa täyttäneensä 40 tai 50 tai 60, vaan kuvittelevat edelleen olevansa alle 30 v. Itsepetostako?


    • ukkeli

      Miehet ovat sen verran lapsellisempia, että 10 vuoden ikäero on juuri sopiva. Jos olette muuten samalla aaltopituudella.

      Jotkut jutut voivat tietysti olla esteenä. Esim 45 v mies ei enää välttämättä halua lapsia, varsinkin jos on jo omat tehtynä.

      45 v mies ei välttämättä jaksa myös hillua aamuun asti juhlissa tai olla ihan niin aktiivinen muutenkaan sosiaalisessa elämässä kuin
      kolmekymppinen.

      Mutta sinun pitää tutkailla, mitä haluat kumppaniltasi ja ennen kaikkea omalta elämältäsi.

      • hyvinkin

        Juu toimii alussa hyvinkin, mutta mieti haluatko olla hänen rinnallaa, kun hän on vanha ja sairas.

        Taitaa olla parempi, että pidät tuon suhteen vain seksisuhteena ja eräänä kokemuksena.


    • Mies 49v

      45-vuotiaan miehen itsetuntoa kohottaa kummasti tuollainen 15 vuotta nuorempi nainen kainalossa. Sitä tuntee itsensä nuoreksi taas. Lisäksi miehellä on valtava näyttämisen tarve muille ihmisille, että kyllä tämä suhde kestää suuresta ikäerosta huolimatta.

      Omasta kokemuksesta sanoisin, että 5 vuotta suurempi ikäero alkaa haitata jossakin vaiheessa ja nainen haluaa vaihtaa ikäiseensä mieheen.
      Mies49

      • 46 ja kokenut mies

        Sanon niin kuin kaikki ne, joilla on omaa kokemusta asiasta, että tuollainen noin 15 vuoden ikäero ei ole yhtään mitään parisuhteessa. Oma exäni on minua 17 vuotta nuorempi eikä ikäero ollut meille koskaan ongelma eikä mikään. Ja jos pohdit, miksi suhteemme päättyi, syy oli, että minulle tuli toinen suhde - eikä yhtään exääni vanhempaan.

        Parisuhteessa kannattaa muistaa, että 50% avioliitoista päättyy eroon. Parisuhteen onnistuminen tai epäonnistuminen rippuu ihan muista asioista kuin iästä.

        Minulla on kollega, joka on naimisissa itseään noin 25 vuotta (?) nuoremman naisen kanssa. He ovat hyvin onnellisia. Miehen ei edes pitäisi mennä naimisiin ennen kun on täyttänyt 40, koska mies on niin pitkään lapsellinen verrattuna naiseen.

        Edellinen "49 v" ei ole naista ilmeisesti nähnytkään tai sitten on tullut jätetyksi jonkun sellaisen syyn takia, että on helpompaa syyttää ikää. Omaa kokemusta hänellä ei ainakaan ole isosta ikäerosta parisuhteessa – se on varmaa.


      • ihmisen luonteesta
        46 ja kokenut mies kirjoitti:

        Sanon niin kuin kaikki ne, joilla on omaa kokemusta asiasta, että tuollainen noin 15 vuoden ikäero ei ole yhtään mitään parisuhteessa. Oma exäni on minua 17 vuotta nuorempi eikä ikäero ollut meille koskaan ongelma eikä mikään. Ja jos pohdit, miksi suhteemme päättyi, syy oli, että minulle tuli toinen suhde - eikä yhtään exääni vanhempaan.

        Parisuhteessa kannattaa muistaa, että 50% avioliitoista päättyy eroon. Parisuhteen onnistuminen tai epäonnistuminen rippuu ihan muista asioista kuin iästä.

        Minulla on kollega, joka on naimisissa itseään noin 25 vuotta (?) nuoremman naisen kanssa. He ovat hyvin onnellisia. Miehen ei edes pitäisi mennä naimisiin ennen kun on täyttänyt 40, koska mies on niin pitkään lapsellinen verrattuna naiseen.

        Edellinen "49 v" ei ole naista ilmeisesti nähnytkään tai sitten on tullut jätetyksi jonkun sellaisen syyn takia, että on helpompaa syyttää ikää. Omaa kokemusta hänellä ei ainakaan ole isosta ikäerosta parisuhteessa – se on varmaa.

        ja omasta historiasta, mutta on kai myönnettävä että pariskunnan 25-15 vuoden ikäero ei aina ihan kohdilleen osu, kyllä siinä ikävuodetkin vaikuttaa. Ei ehkä fyysinen ikä välttämättä, mutta vaikeampi pala on sukupolven välinen ero. Kumpi siinä samastuu kumpaan sukupolveen, että yhteinen elämä saadaan aikaiseksi. Ryhtyisinkö minä 25 vuotiaana elämään 5kymppisen elämää vai taantuisiko mies 20-30 vuotiaaksi nuoreksi jälleen?


      • Mies 49v
        46 ja kokenut mies kirjoitti:

        Sanon niin kuin kaikki ne, joilla on omaa kokemusta asiasta, että tuollainen noin 15 vuoden ikäero ei ole yhtään mitään parisuhteessa. Oma exäni on minua 17 vuotta nuorempi eikä ikäero ollut meille koskaan ongelma eikä mikään. Ja jos pohdit, miksi suhteemme päättyi, syy oli, että minulle tuli toinen suhde - eikä yhtään exääni vanhempaan.

        Parisuhteessa kannattaa muistaa, että 50% avioliitoista päättyy eroon. Parisuhteen onnistuminen tai epäonnistuminen rippuu ihan muista asioista kuin iästä.

        Minulla on kollega, joka on naimisissa itseään noin 25 vuotta (?) nuoremman naisen kanssa. He ovat hyvin onnellisia. Miehen ei edes pitäisi mennä naimisiin ennen kun on täyttänyt 40, koska mies on niin pitkään lapsellinen verrattuna naiseen.

        Edellinen "49 v" ei ole naista ilmeisesti nähnytkään tai sitten on tullut jätetyksi jonkun sellaisen syyn takia, että on helpompaa syyttää ikää. Omaa kokemusta hänellä ei ainakaan ole isosta ikäerosta parisuhteessa – se on varmaa.

        Lyhyt kokemus suhteesta nuoreen naiseen löytyy.
        Suhteen kariutumisen syitä en lähde tässä kaivamaan.


      • että huhhuh!
        46 ja kokenut mies kirjoitti:

        Sanon niin kuin kaikki ne, joilla on omaa kokemusta asiasta, että tuollainen noin 15 vuoden ikäero ei ole yhtään mitään parisuhteessa. Oma exäni on minua 17 vuotta nuorempi eikä ikäero ollut meille koskaan ongelma eikä mikään. Ja jos pohdit, miksi suhteemme päättyi, syy oli, että minulle tuli toinen suhde - eikä yhtään exääni vanhempaan.

        Parisuhteessa kannattaa muistaa, että 50% avioliitoista päättyy eroon. Parisuhteen onnistuminen tai epäonnistuminen rippuu ihan muista asioista kuin iästä.

        Minulla on kollega, joka on naimisissa itseään noin 25 vuotta (?) nuoremman naisen kanssa. He ovat hyvin onnellisia. Miehen ei edes pitäisi mennä naimisiin ennen kun on täyttänyt 40, koska mies on niin pitkään lapsellinen verrattuna naiseen.

        Edellinen "49 v" ei ole naista ilmeisesti nähnytkään tai sitten on tullut jätetyksi jonkun sellaisen syyn takia, että on helpompaa syyttää ikää. Omaa kokemusta hänellä ei ainakaan ole isosta ikäerosta parisuhteessa – se on varmaa.

        "Sanon niin kuin kaikki ne, joilla on omaa kokemusta asiasta, että tuollainen noin 15 vuoden ikäero ei ole yhtään mitään parisuhteessa."

        Roskaa.

        Itsellä on 10v nuorempi ja kyllähän tämä olisi esimerkiksi vain 5v nuoremman kanssa helpompaa jo pelkästään siksi, että musamaku osuisi enemmän kohdilleen.


      • Vastaus,nim.merk.lyhyt löyt...
        Mies 49v kirjoitti:

        Lyhyt kokemus suhteesta nuoreen naiseen löytyy.
        Suhteen kariutumisen syitä en lähde tässä kaivamaan.

        Onpa surullista,noilta miehiltä,miksi ihmeessä vaivauduit vastaamaan suhde kyselyyn,jos todellakaan ei munaa kertoa tarinaa???


      • Pidemmän päälle.

        Kirjoitit viisaasti,olen samaa mieltä kanssasi,olen suhtkoht ikäisesi nainen,kolme vuotta vanhempi,nuorekas,olen edelleenkin sitä mieltä,että ikä on numeroita,mutta tavallaan kohtuus kaikessa..riippuu tietysti mikä on ikä haarukka.Voisin minäkin tanssia 15-vanhemman kanssa,ja pitää hauskaa,mutta en kyllä miehekseni ottaisi.


    • kolmekymmentä..

      hyvin toimii meillä ainakin mies vähän yli neljäkymppinen ja itse olen lähes kolmekymmentä. Meillä ainakin merkitsee ikää enemmän se että viihdytään toistemme seurassa. Meillläkin mies todella nuorekas joten vaikea edes ikäisekseen voisi ajatella mutta se on vaan minusta hyvä juttu.. =)

    • että, on hyvä

      jos on olemassa miehiä, jotka ei aina ja ehdottomasti ole kiinnostunut itseään 10 vuotta nuoremmista. Luojaa kiitetään siis.

    • Tuonikäinen mies

      Niinkuin jo muista vastauksista on luettavissa, on mies ikuinen poika. Itsetuntoa kohottaa kummasti nuori, hehkeä, sensuelli kolmekymppinen kumppani. Tuonikäisellä miehellä on sen verran kilometrejä takana, että pitäisi osata suhtautua myös nuorempaan kumppaniin oikein. Toisaalta vaatii jonkinverran sopeutumista myös siltä kolmekymppiseltä siihen ettei ihan kaiken perässä viitsisi enää kohkata...

      Jos mies on fyysisesti viriili ja hyvässä kunnossa niin mikäs siinä. Tuollaiset "sitten kun se ukko on vanha ja sairas" skenariolla pelottelut ovat turhia. Aivan yhtä hyvin voi se nuorempi puolisko sairastua ja olla hoidettavana. Siitäkin on esimerkkejä. Omien vanhempieni ikäero oli tuollaiset 20v joten en osaa nähdä asiassa mitään kummallista.

      Samoin on lasten hankkimisen kanssa. Juuri tuonikäisen kanssa niitä lapsia voi VIELÄ hankkia. Ja toisaalta tuonikäinen nainen niitä viimeistään haluaa. Kyllä tuon tyhmempikin mies tajuaa.

      Kun kuitenkin elämme vain kerran, niin eikun menoksi vaan!

      • vain omasta puolestani

        Iso ikäero puolisoitten välillä ei ole ihan ongelmaton asia. Itselläni on ollut 10 vuoden liitto 7 vuotta vanhemman miehen kanssa ja sen jälkeen elämässäni on ollut itseäni pari vuotta nuoremmat miehet. Ensimmäinen liitto kaatui juuri siihen, että tunsin olevani setä-miehen kanssa naimisissa. Nuorena ja mitään ymmärtämättömänä se tuntui tietysti hienolta, mutta kyllä suhteen tila sitten ajan myötä selvisi. Meillä oli ystävät ihan eri maailmoista, elämänpiiri erilainen, kiinnostuksen kohteet erilaiset. Mies alkoi tuntua jotenkin liikaa eläneeltä ja esitti kaiken kokenutta. En minä kenenkään vanhemman miehen kautta halunnut elämääni elää, vaan halusin elää itse oman elämäni ja kokea omat kokemukseni ja oppia omista tekemisistäni. Lopulta meillä ei sitten enää mitään yhteistä ollutkaan ja elämääni ilmestyi "suuri rakkaus", joka sivumennen sanoen oli silloin 2 vuotta minua nuorempi. Hänen kanssaan tunsin olevani tasavertainen ja nk. samalle aaltopituudelle viritetty.


      • yleistää
        vain omasta puolestani kirjoitti:

        Iso ikäero puolisoitten välillä ei ole ihan ongelmaton asia. Itselläni on ollut 10 vuoden liitto 7 vuotta vanhemman miehen kanssa ja sen jälkeen elämässäni on ollut itseäni pari vuotta nuoremmat miehet. Ensimmäinen liitto kaatui juuri siihen, että tunsin olevani setä-miehen kanssa naimisissa. Nuorena ja mitään ymmärtämättömänä se tuntui tietysti hienolta, mutta kyllä suhteen tila sitten ajan myötä selvisi. Meillä oli ystävät ihan eri maailmoista, elämänpiiri erilainen, kiinnostuksen kohteet erilaiset. Mies alkoi tuntua jotenkin liikaa eläneeltä ja esitti kaiken kokenutta. En minä kenenkään vanhemman miehen kautta halunnut elämääni elää, vaan halusin elää itse oman elämäni ja kokea omat kokemukseni ja oppia omista tekemisistäni. Lopulta meillä ei sitten enää mitään yhteistä ollutkaan ja elämääni ilmestyi "suuri rakkaus", joka sivumennen sanoen oli silloin 2 vuotta minua nuorempi. Hänen kanssaan tunsin olevani tasavertainen ja nk. samalle aaltopituudelle viritetty.

        Eiköhän tuo ole arkipäivää melkein kaikissa suhteissa jotka ovat päättymässä eroon piakoin. Kaikki mitä toinen tekee ja sanoo, rupeaa vaikuttamaan kuluneelta ja itsekeskeiseltä. Puoliso alkaa vaikuttaa kaiken tietävältä ja enemmän kokeneelta, mikä ärsyttää entistä enemmän. Ei se iästä johdu. 20-vuotiaatkin rehvastelee tyttö-/poikaystävilleen tiedoillaan.

        Parisuhde ei useimmitenkaan toimi, jos ystävät ovat eri maailmoista ja elämäntavat ja kiinnostuksen kohteet eivät kohtaa.

        Omasta mielestäni parisuhde toimii, jos kummatkin hakevat samaa asiaa suhteeltaan ja ovat ns. samalla aaltopituudella. Ajan kuluessa oma maailmakunvamme kehittyy koko ajan. Ongelmia syntyy silloin, kun pari ei kehity samaan suuntaan samaan aikaan.


    • jäät yksin .
    • Ikähän ei ole kuin numeroita

      Olet numeroiltasi täysikäinen,miten ihmeessä voit olla noin naivi....?pää pystyyn,sinulla on hyvä ikä,älä ihmeessä anna kusettaa itseäsi,nimittäin jos vähänkin epäröit,mieti tarkkaan mistä se kertoo,mies on sinua vanhempi,jos molemmat olis luottavaisin mielin liikkeellä...tälläisiä KYSYMYKSIÄ,ei syntyis.Olen kokenut,ja tiedän mistä puhun(mahtaakohan takana olla toinen suhde,tai jopa perhe) Tsemppiä elämääsi.

    • Anonyymi

      Lord have mercy

    • Anonyymi

      30v nainen voi olla tuulella käyvä hupakko tai fixu elämää kokenut viisas ja älykäs nainen

    • Anonyymi

      Itse olen 36 ja voisin hyvin seurustella vaikka vähän vajaan parikymppisen kanssa. Eiköhän nuo 45 vuotiaatkin kelpuuta kolmikymppisen.

    • Anonyymi

      Teen Dannyt...89 v ja 17 v tyttö..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1635
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1285
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1190
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1126
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      140
      1121
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1049
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1001
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      942
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      927
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      804
    Aihe