Olen alkanut vakavasti harkitsemaan nuoremman (terveeksi tutkitun)koirani pennutusta(chin/papillon).
Isäehdokkaita haeskellessani parhaimmaksi vaihtoehdoksi tuntuisi jäävän sen velipoika.
Rotukoiria astutaan myös sukulaisilla ainakin ulkomailla,mutta onko palstalaisilla kokemuksia epämuodostumista pennuilla tms.
Eläinlääkäri ei ottanut kantaa puolesta tai vastaan.
Arka aihe
15
806
Vastaukset
- terristi
Vaikka ulkomailla seisottaisiin päällään pystyssä, ei se tarkoita että meidän tarvitsee niin tehdä täällä Suomessa, eikös vaan.
Vaikka nyt onkin sekoituspennuista kyse, ei niitäkään sukusiittää varmasti tarvitse. Jos tuo on ainoa keinosi, jätä koko touhu.
Ja vielä, vaikka ne onkin sekarotuisia, onko narttu terveystarkastettu, molemmilla kyseessäolevilla roduilla on omat armottomat vikansa joiden mahdollisuus kertaantuu suuresti, käyttämällä astutukseen veljeä. tuomosta paskaa tuputtaa.
järetötä touhua tuomonen sisäsiittäminen. jos oikeesti et muuta urosta löydä nii anna asian olla, ja miksi niitä pentuja on pakko vääntää?
"Isäehdokkaita haeskellessani parhaimmaksi vaihtoehdoksi tuntuisi jäävän sen velipoika."- neljän suora
En olettanutkaan kasvattavani sakemanneja!
Järjetöntä ja järjetöntä,kunhan mielenkiinnosta kyselen.Urosvaihtoehtoina olisi papillon,russeli ja russel/chihu noin niinkuin valmiina,mistä valita,mutta ei nappaa.Ne olisivat tosin valkopohjaisia ja terveitä,mutta en haluaisi 3/4-osa papillonpentuja enkä toisaalta terrierisekoitustakaan.Villakoirakin ois tarjolla mut oon nähnyt yhen vastaavan mikserin ja se oli kyl tosi ihmeellisen näkönen.
Enkä aatellut meinata,että ilman maksuja, arvasin tällasta kommenttia tulevan! neljän suora kirjoitti:
Järjetöntä ja järjetöntä,kunhan mielenkiinnosta kyselen.Urosvaihtoehtoina olisi papillon,russeli ja russel/chihu noin niinkuin valmiina,mistä valita,mutta ei nappaa.Ne olisivat tosin valkopohjaisia ja terveitä,mutta en haluaisi 3/4-osa papillonpentuja enkä toisaalta terrierisekoitustakaan.Villakoirakin ois tarjolla mut oon nähnyt yhen vastaavan mikserin ja se oli kyl tosi ihmeellisen näkönen.
Enkä aatellut meinata,että ilman maksuja, arvasin tällasta kommenttia tulevan!voi käsittää mikä sut saa es moista sukusiitosta harkitsemaan?
- Mentira
Onnenkäpälä kirjoitti:
voi käsittää mikä sut saa es moista sukusiitosta harkitsemaan?
kyllähän se on niin että sukusiitos on riskaabelia sillä paitsi että ne hyvät ominaisuudet voi periytyä ja kertaantua, niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä myös ne huonot esim. just piilevätkin sairaudet ja viat. Ja kai se sukusiitos (tää ihan MUTU) käy koirillakin yläpäähän...noh ainakin ihmiskunnan historiassa on todistettua että kun ammoin (esim. Egyptissä) korkea-arvoiset nai vain lähisukulaisiaan niin mielenvikaisiahan sitä alkoi syntyä. Hupsis, nyt kyllä eksyin sivupolulle :)
Mutta pakko ihan kysyä että miksi suunnittelet sekarotuista pentuetta kun niitä syntyy jo ihan vahinkopentueina tosi paljon? - ihmettelen...
Mentira kirjoitti:
kyllähän se on niin että sukusiitos on riskaabelia sillä paitsi että ne hyvät ominaisuudet voi periytyä ja kertaantua, niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä myös ne huonot esim. just piilevätkin sairaudet ja viat. Ja kai se sukusiitos (tää ihan MUTU) käy koirillakin yläpäähän...noh ainakin ihmiskunnan historiassa on todistettua että kun ammoin (esim. Egyptissä) korkea-arvoiset nai vain lähisukulaisiaan niin mielenvikaisiahan sitä alkoi syntyä. Hupsis, nyt kyllä eksyin sivupolulle :)
Mutta pakko ihan kysyä että miksi suunnittelet sekarotuista pentuetta kun niitä syntyy jo ihan vahinkopentueina tosi paljon?Miksi oikein tarkoituksella olet teettämässä sekarotuisia? Ja vielä suuren sairastumisriskin kanssa (sisäsiittoisuus)?
Itselläni kaksi seropia ja ihanimmat koko maailmassa, en siis vastusta seropeja mitenkään. Mutta molemmat täysin (ja todistettavasti) vahinkopentuja eikä siis mitään rahanahneudesta syntyneitä "kokeiluja". neljän suora kirjoitti:
Enkä aatellut meinata,että ilman maksuja, arvasin tällasta kommenttia tulevan!vertauskuva se sakemanni, se on iha pilalle jalostettu rotu (ainaki tuo selekävammanen näyttelyversio).
yhtä viisasta touhua ku astuttaa veljellään, on käyttää saman tien rotikkaa, eihä se haittaa jos koiraan vähä vikaa tulee kuha saa ihania pentuja..neljän suora kirjoitti:
Enkä aatellut meinata,että ilman maksuja, arvasin tällasta kommenttia tulevan!Tuota,mitähän vastauksia oikein odotit...
Ensinnäkin,jo pelkkä se,että kyselet täällä asiasta,kertoo,että et oikein ole jyvällä sukusiitoksen/sisäsiitoksesta ylipäätään.Joten kannattaa unohtaa koko juttu.Ja vielä,kuinka paljon tiedät koirasi/vastapuolien taustoista.Se kun on se oleellisin asia.Jos ne tuntee erittäin hyvin,niin sitten edes voi ajatella suku/sisäsiitosta.
Toivottavasti koko juttu on vitsi.
- se pikku narttu
tuottamaan pentuja?
Joka vuosi sama juttu. - koiramme lehden
sisäsiitos teksti..ei ole järkeä lisätä sairastumisriskiä turhaan..kannattaa hakea sellainen uros joka ei ole lähisukulainen. Itselläni sisäsiitetty ja epileptikko koiruus.
- voi luojan
juttu!! Ethän voi millään lähteä astuttaa siskoa ja veljeä!! Mutta toivon että se tulikin jo selväks... Jos sulla on jo seropi nii miks luulet että sen veli on se "oikee"?? Kun vaan ehkä vähän näät vaivaa voit löytää jonku muun sopivan poikkiksen.. Me etittiin sitä meijän tytölle yli vuos vaikka seropi pentuja (tavallaan) oliki... Ja tulos oli aivan ihania "sakemanneja" näitä ei kyllä koskaan saa rekisteriin mutta itse tiedän että mulla kulkee narun päässä ihana saku joka ei oo rutsauksen tulos... Miten voisit edes myydä niitä pentuja?!!
- vissii
Tykkäät siis pelata uhkapeliä? Ok. Annan sulle vaihtoehtoisen pelimuodon.
Laske teitin neitikoira yöksi ulos kun on ne viikot, kyllä naapurin murre on sen aamuun mennessä on paksuksi saanut. Ja on ehkä hiukan kivampi kuitenkin sulle ja sille sen penskalle kun on terve.
Meidänkin moppe tossa iltasella otti ja läks yöjalkaan, mutta kaitpa se sieltä aamun kuluessa takaasi tulee. Saaneen iloinen virne suupielessä;-)- ole, koiraparka,
jäänyt auton alle.
- koska
ole, koiraparka, kirjoitti:
jäänyt auton alle.
Ei jääny autonalle, konnei näil perämettil pal sellatti kulje. Ihan onnellisen näkösenähä toi takaasi tuli... vähä turkki kurtussa, vaan harvapa sitä yöjalasta siliällä silinterillä kotija peäsee.
Uni on poijaalle komijasti maittant... no jaksaapa taas...
mikset käytä pentujen tekoon koiran isää? sehä on jo yhe satsin kivoja wuffeja maailmaan saanu ;) ja velipojallahan voi sitte pistää niitte pentuja paksuksi sii saahaa vielä vähä isompi sisäsiitosprosentti ja menee kuule ku kuumille kiville ku kasvattavat kaks päätä :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas2151429- 961276
Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan31077Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle171056Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?9928Minä täällä vaan
Ukko jota oot joutunu joskus sietämään työnpuolesta. Toivottelen kauniita unia💛86900Jos haluat jatkaa tutustumista
Pyydä mut suoraan kunnon treffeille. En lähde mihinkään epämääräiseen viestittelyyn enää.59838- 32830
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest37768Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!
Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii44754