Yrityskauppojen myötä saimme uudet Hesalaiset työntekijät... paikallisjohtajan ja henkilöstöpäällikön. Kaupunkimme missä asumme on paska, ruoka jota syömme on paskaa, kaikki palvelut ovat paskaa ja työ mitä teemme on paskaa... ja tätä paskaa kuuntelemme "kannustuneena" päivästä toiseen.
Omakohtaisesti olen paska työntekijä vaikka teen työni tunnollisesti, tarvittaessa teen ylitöitä... minusta on tullut myös heidän henk.koht. palvelia eli siivotakin pitäisi ja juosta henkilökohtaisilla asioilla - turhaa pompottamista.
miten siis tämä kiusaaminen ilmenee muuta kuin pompottamisena ja alistamisena.
Jouduin puhutteluun kun minut syrjäytettiin minulle kuuluvasta edusta. Esimies oli tivannut miksen tuota etua saa ja ilman perusteita paikallisjohtajamme kielsi sen minulta. Kun työkaverini oli juorunnut että pahoitin mieleni niin jouduin puhutteluun ilman esimiestäni ja henkilöstöpäällikkö "uhkasi" että olen tehnyt töissäni paljon virheitä?! Kun kysyin esimieheltäni virheistäni hän kertoi ettei niitä ole. Esimieheni vaihtui ja uudelle järjestettiin tervetuliaislounas, kutsuttuina kaikki hänen alaisensa paitsi minut - henkilöstöpäällikön ja paikallisjohtajan toimesta. Minä sain kunnian hakea omalla autolla heille ruokaa ja kustantaakin olisi pitänyt omalla kortillani (firma olisi maksanut myöhemmin takaisin) kun kieltäydyin käyttämästä omaa korttiani ... minut laitettiin siivoomaan ruokailun sotkut ja henkilöstöpäällikkö mulkoili koko iltapv.n. Tänään minulla oli tosi kiireinen päivä - sain käskyn että minun pitää viedä palaveriin vettä! Mitään sen kummemmin ajattelematta ja muuta touhutessani vastasin vain, että okei... sain sitten paikallisjohtajaltamme puhuttelun, koska äänessäni oli joku sävy...
toki äänessäni on sävy ja varmasti osansa antoi se että olen kauheassa flunssassa, minulla on ollut todella kiire viikko. Olen tästä alistamisesta ja pompottelusta henkisesti ihan rikki... onko tällainen käytös normaalia helsingissä? Itkeä tihrustin hetken töissä ja mietin, että taidan olla henkisesti tosi väsynyt jos jo ilmeilläni ja eleilläni tietämättä loukkaan toisia ja tuo puhuttelu ei yksinään ole mikään isö juttu.
blaah -
onko kellään kokemusta henkilöstöpäällikön kiusanteosta ja pompottamisesta, vaikkei hän olisi esimiehesi? tai sitten firman paikallisjohtajan...
paikallisjohtaja ja henkilöstöpäällikkö
90
22279
Vastaukset
- kyykytetty
Tuohan on aivan normaalia oli sitten mikä ala tahansa kyseessä. Johtajat ovat kouluttamattomia paskiaisia, joille vain voitot näkyvät silmissä. itseäni myös kyykytetään ja paljon. Tekee kaikkensa ja hiukan yli ja silti saa vain paskaa niskaan.
Silti sinun kannattaa ottaa yhteys liittoon tai mihin otatkaan. Ihmisten eriarvoisiin asemiin asettaminen työpaikalla on nääs laitonta tässä maassa. Siis sukupuolen, etnisen taustan, iän, jne. jne. jne. puolesta.
Tottakai on pomoja ja alaisia mutta ihmisinä pitäisi kaikkia samanarvoisesti kohdella.- viisastunut
Hommaa todisteita vaikkapa äänittämällä keskusteluja salaa. Jos saat jotain aineistoa kirjallisena niin pistä visusti talteen. Pyydä työtoveriasi todistamaan tapahtuma,kirjoita tapahtuma ylös ja pyydä allekirjoitus siihen. k On varmaa että myöhemmin ei kukaan lähde todistamaan oikeuteen pomoa vastaan. (siihen pomot luottaa koska pelkäävät joutuvansa itse "hampaisiin". Liitot ei välttämättä auta ( jos olisivat auttaneet niin tuskin työpaikkakiusaaminen olisi paisunut näihin mittasuhteisiin, minua ei ainakaan auttanut koska luottamusmies oli mukana kiusaamisessa. Työterveyshuollon maksaja on työnantajasi joten sairaslomaa varmaan saat mutta lopulta sekin on maksajan asialla ja toisaalta Sinut on ehkä jo sinne leimattu hankalaksi ihmiseksi niinkuin minulle kävi ( asia onneksi lopultakin selvisi lääkärille mikä on pelin henki mutta se ei enää minua auttanut kun olin käynyt läpi jo koko helvetin. (itkettää vieläkin vaikka asiasta on jo kulunut muutama vuosi.) Ota yhteyttä työsuolelupiiriisi niiden velvollisuus on hoitaa asia ja jos se ei auta niin vie todistusaineisto poliisille ja tee rikosilmoitus työpaikkakiusaamisesta ja häirinnästä. Näin itse toimisin jos vielä joutuisin kiusatuksi.
- Eki68_
Suomi on täynnä koulujakäymättömiä kansakoulun laiskureita. Kaikkein eniten ottaa päähän 0,75 pikkutyönjohtajat, jotka ilman koulutusta pääsevät uralla etenemään. He ovat melkein työnjohtajia, ns. nokkamiehiä, mutta omasta mielestään he ovat suuria johtajia. Roskaa he ovat mulle kaikki.
- työpaikalla on kans
viisastunut kirjoitti:
Hommaa todisteita vaikkapa äänittämällä keskusteluja salaa. Jos saat jotain aineistoa kirjallisena niin pistä visusti talteen. Pyydä työtoveriasi todistamaan tapahtuma,kirjoita tapahtuma ylös ja pyydä allekirjoitus siihen. k On varmaa että myöhemmin ei kukaan lähde todistamaan oikeuteen pomoa vastaan. (siihen pomot luottaa koska pelkäävät joutuvansa itse "hampaisiin". Liitot ei välttämättä auta ( jos olisivat auttaneet niin tuskin työpaikkakiusaaminen olisi paisunut näihin mittasuhteisiin, minua ei ainakaan auttanut koska luottamusmies oli mukana kiusaamisessa. Työterveyshuollon maksaja on työnantajasi joten sairaslomaa varmaan saat mutta lopulta sekin on maksajan asialla ja toisaalta Sinut on ehkä jo sinne leimattu hankalaksi ihmiseksi niinkuin minulle kävi ( asia onneksi lopultakin selvisi lääkärille mikä on pelin henki mutta se ei enää minua auttanut kun olin käynyt läpi jo koko helvetin. (itkettää vieläkin vaikka asiasta on jo kulunut muutama vuosi.) Ota yhteyttä työsuolelupiiriisi niiden velvollisuus on hoitaa asia ja jos se ei auta niin vie todistusaineisto poliisille ja tee rikosilmoitus työpaikkakiusaamisesta ja häirinnästä. Näin itse toimisin jos vielä joutuisin kiusatuksi.
yks vitun ärsyttävä lehmä, ei pomo mutta pomon kaveri, eli tiedättehän kuvion. Niin besserwisser kuin vain voi ihmislapsi olla ja niin "viisasta" piikittelyä heittää. Ja takaisin jos jotain sanoo niin hyvä ettei itse itkuun purskahda. Monet kerrat olen naureskellut pääni sisässä että ei hyvänen aika mikä idiootti. Jatkuva yhden lehmän show päällä, joskus ihmettelen että millä ihmeellä moinen kanttura on ikinä päässyt edes naimisiin, itse en kyllä moista tampiota olisi huolinut vaikka olisi viimeinen yksilö vastakkaista sukupuolta. Hyi helvetti.
Aina puuttumassa muitten asioihin, huutelemassa niin että käytävät raikaa, ylitöitäkin tämä kanttura tekee, joka päivä, eikä ota niistä edes korvausta. Näinhän jokaisen "hyvän" työntekijän tulisi tehdä. Ainakin jos ei ole muuta elämää työn ulkopuolella. Jos et lähde työpaikan ilmaisen viinan kekkereihin niin olet ilon pilaaja ja tossun alla oleva raukka. Mutta eihän tuo lehmä ymmärrä että muilla ihmisillä on ystäviä TYÖPAIKAN ULKOPUOLELLAKIN. Työ on työtä ja teen sitä palkan takia(mikä muuten on paljon isompi kuin tällä besserwisser lehmällä, hmmm mistäköhän johtuu...esimiehemme siis ei palkoista päätä vaan henkilöstöpäällikkö...muutenhan tuo palkka asia olisikin ihan eri mallilla...), suorastaan säälittää katsoa häntä ja sitä kuinka hän tekee miltei 9h päiviä siinä missä itse teen 7,5h/vrk, en minuuttiakaan yli. Täytyy varmaan tiputtaa joskus tuo palkkakuitti "vahingossa" hänen pöydälleen että rupeaa muijaa kyrsimään. Onhan bruttopalkoissamme kuitenkin 1000euron ero. Siitä varmaan meno vielä yltyisi, mutta hei minkäs teet jos osaamisesta maksetaan kun taas pätemistä ei katsota taidoksi(muiden kuin esimiehemme silmillä katsottuna...).
- heikki1991
Voisit koittaa olla kovempi ettet tottele kuin esimiestäsi.. Oletko koittanut saada henkilöstöpäälikön syömään omaa lääkettään...
Jollei mikään tuollainen takaisin anto ole mahdollista niin kannattaa hankkia uusi työ tuon työn saralla ja kun sellainen löytyy niin eroa tuosta vanhasta työstä hyvissä ajoin jotta voit aloittaa uudessa paikassa mahdollisimman pian
Terveisin Heikki T...... - StadinArska
Olet vanha, ruma, etkä suostu sänkyyn. Tai kuramatoksi. Ja tämä on sinun kohtalosi.
Sinun kohtalosi on jo päätetty , sitä ei vain ole sanottu suoraan, odotetaan että lähdet itse tai sairastut lopullisesti.
Näin toimitaan Stadissa nykyään nakkikiskasta Nokiaan asti.- veksi345678432
Täällä meillä stadissa vaihdetaan duunipaikkaa,
kun esimiehet rupee näyttelemään keskisormea. Sitä kai nuo sun esimiehet yrittää. Eikä se sulkaan pahaa tee. Asiat korjaantuu kerralla ja saat palkankorotuksen. Elämä piristyy. - Mie vaan ihmettelen
Minuakin hivutettiin henkisesti hissun kissun, kunnes annoin periksi ja lähdin. Mutta niin siinä vain kävi, että taas olen lyönyt käteni paskaan. Olen edelleenkin samassa konsernissa töissä, mutta meno on muuttunut vieläkin pahemmaksi. Pomot suosivat tiettyjä ihmisiä jotka kantelevat hyvin herkästi muiden tekemisistä ja sanomisista esimiehille. Kantelun kohde kutsutaan puhutteluun ja taas saa olla rauhassa muutaman viikon kunnes taas kutsu käy. Omalla kohdallani tilanne alkaa olla sellainen, etten kohta uskalla tehdä mitään virheiden pelossa ja sitten taas tulee käsky puhutteluun, koska en tee tarpeeksi tulosta. Suo siellä ja vetelä täällä. Menen taas tällä viikolla lääkäriin, täytyy toivoa, että tulisi saikkua edes pari viikkoa. Saisi vähän hengähtää välillä.
- Buuri
Potki vaan munilee tuommosia kusipäitä ja ota lopputili.NYT EI OLE LAMA TÖITÄ RIITTÄÄ TEKEVÄLLE.
- eelis33n
Älä hyvä ihminen alennu tommoiseen! Tuo kuulostaa jo ihan kiusanteolta. Ymmärrän kyllä hyvin että ei ole helppoa vain jättää työpaikkaa.
Auttaisin jos voisin! Voimia sulle! mä vetäisin sitä kunnolla turpaan ja pyyhkisin sillä vielä pölyt käytävästä.Ammattitaidotonta väkeä
- kohtalotoveri
Työpaikkakiusaaminen on rikos. Mene poliisiin tekemään rikosilmoitus. Ei se enää pahemmaksi töissä mene, todennäköisesti asia korjaantuu.
- ampumaseuraan.
Kahvitunnilla voit sitten kehua sillä ja kysyä,miksi ne pojat yleensä ovat tehneet kouluissaan kauheita ympäri maailmaa?
Älä suinkaan niin itse tee!
Kunhan kerrot harrastuksistasi muina "miehinä"
- Tilja
Vaikka Ay-liike on aika hampaaton, mutta, jos pomo tuolla tavoin kiusaa työntekijää, liitto tulee lakimiehineen avuksi.
Pomot ovat yleensä aina vittumaisia tai tyhmiä, useat molempia. - osastopäällikkö
Juttele asiasta luottamusmiehesi kanssa, ota yhteyttä työsuojelupiiriin ja vie tällainen työpaikkakiusaaminen vaikka ihan käräjille saakka! Kuulostaa ihan sairaalta käytökseltä henkilöstöpäällikön suunnalta. :-( Hänellä ei ylipäätään ole mitään oikeutta sinua haukkua ilman lähimmän esimiehesi ja luottamusmiehen mukana oloa.
- utelias.kysyy
kerro mikä yritys on kyseessä kuullostaa kovinkin samanlaiselle yritykselle jossa työskentelen itsekin. helsinkiin myös avattu toimisto ja meno kuullostaa aivan samanlaiselle
- nimimerkki234
sanoa .. mutta kesko se ei ole - olen ollut kyllä senkin palveluksessa aikanani :)
glopaalinfirman uusi toimintayksikkö Suomessa
täältä kaupungista on noin 100km 5 suureen kaupunkiin, mukaanlukien Helsinki.
- työpaikkakiusattu
mulla ei ole kokemusta "päälliköiden" pompotuksesta mutta työkavereiden halveksunnasta ja selän takana puhumisesta sitäkin enemmän! olin joitakin vuosia sitten töissä varastoalalla trukkikuskina ja siellä törmäsin erikoiseen käyttäytymiseen... työkaverini kyttäsivät tulemisiani ja menemisiäni, ja pienimmästäkin myöhästymisestä/virheestä he valittivat saman tien johtajille jotka sitten kävivät kimppuuni sillä seurauksella että jouduin irtisanoutumaan vakituisesta työsuhteestani. työkaverini valittivat jopa siitä, etten töissä tee yhtään mitään, vaikka itse pitivät "torikokouksiaan" aina jossakin päin hallia ja olin ainoa kuka sillä aikaa teki yhtään mitään! heidän "kokouksensa" saattoivat kestää jopa puolitoista tuntia, jonka aikana työnjohtajat hoputtivat minua kaiken aikaa!!! aloin kyllästymään tilanteeseen, jolloin alkoi tulla luvattomia poissaoloja, eivätkä johtajat uskoneet kun yritin selittää tilannetta mikä työpaikallamme vallitsi! yhdeksän kuukauden tuskan jälkeen irtisanoin itseni työstä ja aloin etsimään muita töitä. kyseisen työpaikan johtajan kanssa selvitin tilanteen myöhemmin kokonaisuudessaan, ja hän lupasi hoitaa asian eteenpäin ettei tulevaisuudessa tapahdu vastaavaa! johtajan kanssa olemme nykyään hyviä ystäviä, kun taas entisten työ"kavereiden" kanssa emme ole missään väleissä keskenämme, emme edes morjesta toisillemme jos jossain näemme! toivottavasti en enää koskaan joudu vastaavaan tilanteeseen! nykyään minulla on todella hyvä työpaikka ja loistavat työkaverit sekä maailman paras työnjohto!!!!
- EIKÖOLLUTKIN?
Etkö ollutkin KESKO:lla siinä missä oli ne nihilistit?
- Keskopa
EIKÖOLLUTKIN? kirjoitti:
Etkö ollutkin KESKO:lla siinä missä oli ne nihilistit?
se oli juu. Mulkkuja mitä mulkkuja.
- Keskolla pistäytynyt :)
Keskopa kirjoitti:
se oli juu. Mulkkuja mitä mulkkuja.
Sen varaston pomot savustivat todella monia hyviä työntekijöitä ulos.
- juh_77
Ei tuollaista kannata katsella, vaihda
työpaikkaa, hyvälle työntekijälle löytyy
ottajia jos uskaltaa tuoda itseään esille.
Ei kannata ottaa kovin pitkäksi aikaa
taktiikkaa, jossa kestää tilanteen ja
odottaa asioiden paranevan. Kaikkia taistelui-
ta ei voi voittaa, kannattaa valita oikeat.
Työ on vain osa elämää, kannattaa silti pitää se
siedettävänä. :) Hakemukset muualle vetämään ja sinnittelyä sinne asti, suositukseni. :) - työsuojelupiiriin
niin kyllä tuo loppuu, ja saatpa pistää vielä korvaus hakemuksenkin mukaan. Itse vein oman juttuni sinne, kun pomo yritti vedättää, ja kyllä nyt pomo on minua kohtaan sellanen, ettei oikein uskalla edes suutaan avata.
- kävi näin
Olin jo useamman vuoden ollut samalla työnantajalla. Kyseisessä firmassa oi selkeästi ollut tapana että joku työntekijä otettiin aina hampaisiin ja tälle annettiin huonoimmat työt ja vuorot ja hänestä puhuttiin selän takana. Aiemmin en asiaan puuttunut mutta tänä vuonna muutamaan otteeseen puolustin tällä kertaa sylkykuppina ollutta.
Työtä teimme ns. poissa konttorilta, joten esimieheni (itse yrittäjä) ei suoranaisesti työtämme pystynyt valvomaan kuin tulosten perusteella. Joka päivä kuitenkin itse yrityksessä kävimme ja hänet tapasimme.
Sitten yllättäin hän syytti minua pitkään jatkuneesta työni huonosta hoitamista ja laiskottelusta. Yllätyin täydellisesti, koska tulokseni oli selkeästi parantunut tänä vuonna. Pyysin perusteita moiselle väitteelle ja osoittamaan tekemäni virheet ja ajankohdat jolloin laiskottelin ja ihmettelin miksei siitä ollut aikaisemmin huomauttanut. Perusteluja ei kuulunut vaan sanottiin, että muut työkaverit ovat minusta jo pidemmän aikaa valittaneet. Olen tehnyt töitä kahden eri henkilön kanssa, joten muilla ei ole mielestäni referenssiä työtäni edes arvioida. Puhuin asiasta suoraan toisen kanssa ja hänellä ei ollut mitään huomauttamista työstäni ja suorastaan ihmetteli moisia väitteitä. Sitten kävikin ilmi että puheiden takana oli tuo toinen, jonka juoruilua vastaan olin sattumalta puolustanut tuota kiusattua henkilöä. Ilmeisesti myös pari muuta työntekijää, joiden kanssa olen ollut tekemisissä vain puhelimessa oli asialla.
Oikeasti olisi tilanne ollut kyllä niin päin että minä olisin voinut puuttua tuon ilmiantajan laiskotteluun ja suoranaiseen valehteluun. En kuitenkaan halunnut olla kantelupukki.
Esimieheni jatkoi vain epämääräisten syytösten esittämistä eikä suostunut perustelemaan väitteitä. Irtisanouduin ja jatkuvien työnantajapuolen sopimusrikkeiden ansiosta pääsin liiton lakimiesten avustuksella lähtemään heti ja seuraavana aamuna aloitin jo uudessa työpaikassa johon pääsin asiakkaan ja samoissa kohteissa työskennelleiden tuon firman työntekijöiden suosituksella. Kuulemani mukaan kiusaaminen tuossa edellisessä työpaikassani edelleen jatkuu ja minun ja tuon puolustamani henkilön firmasta lähdettyä on vain kiusauksen kohde vaihtunut. Vaihtuvuus onkin siellä ollut suurta kun viimeisen vuoden aikana on yli puolet työntekijöistä vaihtunut. Noissa paikoissa kiusaamista ei varmaan saa loppumaan mitenkään, jos työtäsi ja henkilöäsi arvostellaan perusteettomasti, niin viisainta on vain vaihtaa työpaikkaa. - Itsenäinen-itsepäineN
Sieltä löytyy apua ja varmasti vanha esimiehesi tulee kertomaan sinusta oikeat faktat.
Ei tarvi kaikkea ottaa vaan vastaan mikä "annetaan". - jarre
VEDÄ KOUKKU LEUKAAN...
- Turbaani......................
Kaikki herrat vittuilee, kunnes tulee pimeellä vastaan!
- vidun tosi että
ei todemmin voisi olla, ainut vaan jos pomo/kiusaaja sattuu olemaan nainen. Naisia kun ei saa lyödä eikä takaisin vittuilla tai muuten olet itse kuultavana huonon käytöksesi takia. Tämä on taivaan tosi, kokemusta on yhdestä besserwisseristä joka vittuili ja piikitteli minkä ehti(ja ai kun niin nerokkaasti piikittelyn naamioi ettei kukaan sitä tajunnut) ja sen yhden kerran kun itse sitten kutsuin häntä rekkakuskilesbo butchiksi niin jouduin tietysti puhutteluun. Esimies(nainen) kun sattui olemaan hänen ystävänsä. Nykyään vaan ignooraan koko lehmän, jos vaikka vieressä puhuu niin mä en kuuntele, vaikka olisi työasioita niin mä suljen korvani sen astuessa huoneeseen.
- helppo nakki
En ymmärrä miksi joku tollaseen suostuu.
Jos suostuu, niin sitten ne kyykyttäjät on oikeassa. - ammattiliitolla
sieltä ei mitään apuja tule, kun niitä tarvii.
Avun hakeminen on turhaa, jos todellinen ongelma esiintyy työpaikalla. Uuden työpaikan etsintä ja kiireesti.
Yleensä tommoset henkilöstöpäälliköt ottavat aina uuden yksilön hampaisiinsa, kun vanha lähtee. Työpaikan varmistuttua uudessa paikassa saa sanoa suunsa puhtaaksi ja mieluummin ilmoitustaululla, jos on selvät todisteet asiassa. Pari henkilöä tekee tuollaisen tempun niin jopa on henkilökuntapaalliköllä ongelma.- ..ja aurinkosepaistaajalinn...
Kyllähän sä tiedät...!!
- Make60
Tarkista lukeeko sinun työsopimuksessa ammattinimike mitä olet tullut yhtiöön tekemään. Jos lukee vaikka että olet sihteeri niin voin kieltäytyä kaikista muista töistä jotka eivät kuulu sihteerin töihin. Työntekijän ei tarvitse ostaa oamalla rahalla mitään yhtiöön vaikka luvattaisiin että saa rahat myöhemmin. Jos oikein ahdistaa niin haet kaksiviikko sairaslomaa niin helpottaa. Hyöhhäys on paras puolustus että annat samalla mitalla takaisin niin kyllä se siitä helpottaa tai sitten yhtiönne johtajat ovat idiootteja. Aina kun pompotellaan niin vähintään viikko sairaslomaa tai soitat osastonne johtajan esimiehelle ja kerrot tilanteesi se voi korjaantua.
- normaalia
Ihan normaalia joka paikassa. Siis johtajina on niin surkeita tapauksia etenkin valtion hommissa sekä kunnan ja muuallakin mutta ei niin paljon mitä olen pitkän työhistorian saatossa nähnyt.
sitten ne pitää itseään tärkeänä.
ei jaksa tätä vaan muutan suomesta pois pian syksyllä kun asiat kunnossa - joep2958
normaalia kirjoitti:
Ihan normaalia joka paikassa. Siis johtajina on niin surkeita tapauksia etenkin valtion hommissa sekä kunnan ja muuallakin mutta ei niin paljon mitä olen pitkän työhistorian saatossa nähnyt.
sitten ne pitää itseään tärkeänä.
ei jaksa tätä vaan muutan suomesta pois pian syksyllä kun asiat kunnossaIhme asennevammasia ja avutonta sakkia, jos ei uskalla näyttää sille pomolle keskisormea ja vaihtaa työpaikkaa. Pakkoko sitä on tehä kaikki mitä se käskee? Jos on niin aasi että suostuu siivoomaan pomon kämpän omalla ajalla, niin siitä vaan. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Itkee johonkin liittoon "yhyyh yyhhyyy pomo o ilkee ja kiusaa yhyy yhyy" ja sit oot aivan varmasti sen pomon ja kaikkien muittenkin silmätikkuna "jee". Good luck, have fun.
- Helsingissä.....
ainakin pankkialalla.
Vielä lisäkiusaaminen tulee mukaan kun nämä "ruskeekieliset" työkaverit haluu lisää liksaa.
Ei muutkun etsi uusi työpaikka, niin minä tein.- valtuutettut
Hei! työsujelu valtuutetut ja luottamusmiehet.
Jos pankkialalla tapahtuu moista!
Katsokaa peiliin ja hoitakaa työnne.
ps.yt on se paikka jos ette muuten uskalla puuttua asiaan tai liitto. - nimimerkki234
En olisi joutunut puhutteluun ilman ruskeakielistä
naista työpaikallamme - hän on työpaikkamme suurin tietotorvi näille kahdelle henkilölle.
Eli tässä kohtaa hän raportoi minun pahoittaneen mieleni kyseisen edun takia. Ilman tätä naista
he eivät olisi asiasta tienneet koska en pitänyt siitä mitään meteliä saati mielenilmausta tmv.
- Pärjäävät!
Aivan samanlaista kiusaamista olen itsekin kokenut useamman vuoden ajan. Minua kiusasi pienyrityksen omistajapariskun naispuolinen henkilö. Hänen aviopuolisonsa oli aivan tossun alla ja hän toteutti aina nämä kiusaamiset. En silti ollut aivan yksin asian kanssa, sillä kaikki muutkin työntekijät saivat osansa omistajarouvan ilkeilyistä. Sanoisin, että ko. ihmistä ajoi heikko itsetunto, temput olivat niin pöyristyttäviä, että kyllä hän itsekin varmaan tajusi, mitä teki, mutta ei visiin raivossaan pystynyt hillitsemään itseään. No ko. yritystä ei enää ole, mutta empä usko, että ko. ihminen on muuksi muuttunut, missä sitten pyöriikin.
- Pensioner
Nykyään nuoremman polven henkilöstöpäälliköt on usein kieroutunutta,itsekästä ja omahyvästä sakkia,jotka eivät kunnioita henkilösuhteita,pelisääntöjä jopa työlainsäädäntöä.
Peuhaavat siinä uskossa, että firma tukee heitä,vaikka lakituvassa.Puhutaan henkisestä työsuojelusta, mikä on heille "sanahelinää",merkityksetöntä ajan haaskuuta.Entisen työpaikkani Henk.päällikkö on hankkinut useita syytteitä vireille itselleen ja firmalleen, et se niistä "pikkunatseista" - kyllä se kunnon uhkailua pe...
Sodassa,rakkaudessa ja nykyajan työelämässä!!!! kaikki keinot on sallittuja! ite meinasin toisiian tehä sen krakajutun...tosi lähellä oli:)) vaivihkaa heitelty pelottelu mitä jos....kyllä se uskoo! mutta älä tee sitä kenenkään toiseten kuullen!! kyllä duunarilla omat keinot on firman sisäisessä sissi-sodassa:)) älä anna niiden mobata sua vaan...anna omilla aseilla takasin samalla mitalla!!!!
- ja tein näin
laitaoin asiat tiedoksi liittoon. Pomo pääsi eläkkeelle nopeammin. Aina ei voi alistua.
- KeskoHAISEE!!
Keskolla on ihan hanurista bossit. Pääjohtaja teeskentelee uskovaista ja työnjohtajat on nihilistejä. Seinillä lukee kirjoituksia "hajotkaa tänne" "Solong kesko" "ktj2" jne..
- nihlistien liike
minäkin. Onneksi pääsin toiseen firmaan töihin, kun Kesko myi työpaikan !
- Joopasjoo84
Joo.. Tämähän on tuttua.. Ota selvää kuka on näiden henkilötöpäällikön ja aluepäällikön pomo. Yleensä ottaen jokaisella pomolla on pomo. Soita sille ja tee ilmoitus näiden kahden käytöksestä. Siellä etelämmässä on hieman parempi tilanne kun työpaikkaa voi vaihtaa mutta täällä missä minä asun... Itselläni oli hieman samanlainen tilanne mutta en voinut ilmoittaa liittoon ja tehdä asialle mitään koska pienellä paikkakunnalla olisi sana lähtenyt kiertämään ja minut olisi leimattu hankalaksi työntekijäksi. Etsin sitten vuoden uutta työtä ja kun kerrankin yksi paikka aukesi niin sain sen. Nyt olen uudessa työssä. On tämä nykyinenkin aluepäällikkö hieman hmm.. omituinen mutta kyllä sen kanssa toimeen tulee. :)
- Uupumukseen
Hei,
Itkeskelet, oot stressaantunut, väsynyt, ärtynyt ym.... olet siis uupunut. Ja syy ei ole sinussa vaan työnantajassa, nehän on sen aiheuttanut!!! Varaa aika työterveyslääkärille, kerro kaikista tapahtumista ja sun huonosta olosta. Sulla on oikeus jäädä sairaslomalle! Ja pyydä, että voisit päästä työpsykologille juttusille, se auttaa sua ymmärtämään ettei vika ole sinussa. Hän myöskin antaa sulle vinkkejä miten toimia sellaisissa tilanteissa. Älä välitä mitä siellä töissä ajatellaan sun sairaslomasta. Oo sairaslomalla vaikka niin kauan kuin että löydät uuden paremman työpaikan. Sun pitää ajatella vain sun omaa terveyttä ja jaksamista. Eläät vain yhden kerran, älä anna työpaikkas pilata sun elämääs!! Ajattele vain itseäs nyt tästä eteenpäin! Oletan että oot varmaan liian kiltti ja haluat miellyttää toisia ja siksi toiset käyttävät sua hyväkses. Mut tsemppiä ja jaksamista ja muista hoitaa itses kuntoon ja hankkia paremman työpaikan!!!! Etsi kunnon lääkäri, joka välittää tosissaan sun voinnista!!- kiusattu 2
minä olen juuri tekemässä näin, kun en kertakaikkiaan enää jaksa. Yöunet ovat menneet, olo tuntuu kuristavalta.
- napojensa vankina
Ehkä sun kannattaisi olla vain oma itsesi. JOS tuntuu siltä että kyseiset työtehtävät eivät sinulle kuulu, sano se heille ystävällisesti mutta päättäväisesti. Sano sopivan tilaisuuden tulle, että kotikaupunkisi jatkuva mollaaminen ei anna heistä hyvää kuvaa teille paikkakuntalaisille ja ettei se ole teidän vikanne jos herrat/rouvat joutuivat muuttamaan stadista peräkylään työnsä perässä. Tämän jälkeen, jos pompottavat, vie asia eteenpäin virkateitse. HE tulivat teidän tontillenne ja ovat niitte lakien alaisia. Älä ole lapatossu.
- terppa
heips...tyhmä sanoa,mutta jos olet niin tärkeä henkilö,että kaikki asiat luonnistuvat sinulta,niin lisää palkkaa tai jos sulla lukee sopimuksessa työsi tarkoitus ja nämä veden sun muun palvelun tarjonta on lisä työtä ilman palkkaa,ni eikun luottamusmiehen juttusille,ni eiköhän tämäkin selviä,joko lisä palkalla tai sitten teet omasi työsi mistä jo nautit palkkaa..itse esimiehenä koitan aina olla pompottamatta..:-)
- nimimerkki234
teen paljonkin työtä jotka eivät kuulu toimenkuvaani, en ole korvaamaton.. kerroin että olen omasta mielestäni tunnollinen ja mielestäni teen työssäni parhaani. Itse työkaverit firmassamme on ihania ja tukevat toinen toisiaan ja olen aina tykännyt työstäni ja autan mielelläni toisia jos vain omalta työltäni kerkiän- eikä minua tod. haittaa viedä vaikka vettä palaveriin. Tykkään siis työstäni, työkavereistani mutta työilmapiiri näiden kahden henkilön taholta tekee työstäni raskasta.
Tänään paikallisjohtajamme pyysi minua lähettämään sähköpostin puolestaan - tämä on ok, mutta se ei ole... että henkilö kenelle postia piti lähettää omaa vieraskielisen vaikean nimen ja pyysin kauniisti josko paikallisjohtajamme antaisi sähköpostiosoitteen minulle joka hänellä oli juuri kädessään olevissa papereissa. Hän tiukkasi, että minulla on käytössä firman puhelinluettelo joten hae siitä - tosin kun yrityksemme palveluksessa on 57000 henkilöä ympärimaailmaa, puhelinluettelossa ei ole sähköpostiosoitteita.. minulla ei ole tietoa eides mitä kyseinen henkilö tekee työkseen saati missä päin maailmaa. Onneksi työkaverini tiesi ihmisen hetken kyselyn jälkeen ja auttoi osoitteen löytämisessä. Paikallisjohtajan olisi vain pitänyt sanoa osoite papereistaan. Pieni juttu, mutta pienistä jutuista syntyy iso meri...
eikä asiaa auta se että itsestään tuntuu, että on tehty täysin arvoton.
Henkilöstöpäällikkö ei ole suostunut keskustelemaan kenenkään kanssa palkoista saati toimenkuvista. henk.koht. kokemusta ei ole, mutta kahvipöydässä on ollut useampi pettynyt ihminen kuin tuomio on ollut että olet sen arvoinen työntekijä kuin nykyinen palkkasi - mikä varmasti on totta monen kohdalla mutta epäreilulta tuntuu silloin kun työmäärä on huomattavasti kasvanut palkkaan nähden.
- Typykkä xl
eiköhän viesti mene perille.
- IMMEINEN
TOTTELE, JOS POMPOTUKSET EIVÄT KUULU TYÖNKUVAASI. Sano kerrankin, että "juokse hakemassa vetesi itse....kun alkaa tuntua siltä, että pompotelet tahallaan!!"
Voi jestas, minulla kanssa uusi työpaikka ja kollega yrittää holhota minun työaikojen pituutta yms. Alan tietää kuulemma liian paljon asioita. Eikä tasantarkkaan onnistu siinä. Hoidan hommani ja olen samanlainen: pyyteetön, ystävällinen, avulias...mutta suutun ja näen punaista jos huomaan, että joku alkaa tahallaan pompotella. Nauran päin naamaa !! Silloin minullakin kääntyy kellonkieli ja osaan olla aika jääräpää. Onneksi on mielestäni senverran omaa ajatusta, että ei työpaikan seläntakanapuhumiset vaikuta mielentilaani, vaikka toki ei ole mukavaa. Menen oikein tahallaan juttelemaan kavereille mukavia...minua ei lannisteta. Sanokoon suoraan kukin, jos eivät halua jutella.
Neuvoisin, että ole oma itsesi...mutta tunnista, kun sinua tahallaan pompotellaan ym. ja sano suoraan. Kerro pomolle ja ota oma palaveri asiasta tapahtumista. Keskustele asiallisesti, kirjaa tapahtumia ylös, älä jännitä ja ole kova luu sinäkin :))) Zemppiä !! - Huhti
Olin Hyvinkääläisessä pesulassa töissä, toistakymmentävuotta sitten. Aluksi kaikki sujui ihan hyvin. Työsuoritustani kiiteltiin, ja vastuuta annettiin.
Noin vuoden tuolla oltuani kaikki muuttui.
Likapyykkejä pimitetiin piiloon, ja kiulut oli tyhjinä, eli ei töitä.. yritin keksiä jostain pyykkejä, joita pestä.. Jotka sitten ihmekyllä ilmestyi juuri, kun työaika oli loppumassa, sitten haettiin firman johtajaa ja pomoa katsomaan "tekemättömiä" töitä, ja kun sillä ja sillä vaatteella oisi ollut kiire asiakkaalle takaisin.
Pomoni hakkasi paskahuussin oveen, kun olin tarpeilla. Repi pesussa olevat pyykit ulos koneesta ja väitti että pesen ne väärin. Tuli huutamaan kun olin ruokatauolla, etten saa jättää pesukoneita seisomaan yhtään (koneet kävi kyllä, jos pyykkejä oli tuotu), vahti jopa työmaalle tulevia puheluitani,..tuolloinhan ei kännykät olleet kovin tavallisia.
Ja kun aloin odottamaan tytärtäni, äijä raivosi, kun jouduin soittamaan neuvolaan kesken päivän, puhumattakaan, että joskus oli pakko käydä siellä pahoinvoinnin vuoksi.
Näillä eväin yritivät saada minut itkemään, ottamaan lopputilin jne. Mutta erehtyivät.
Kun sain jostain syystä sairaslomaa, niin lomani aikana otin ammattiliittoon yhteyttä ja kerroin tilanteestani.
Arvatkaapa, oltiinko niin läyryä ja mielistelevää naamaa, kun tulin takasin töihin..
Tässä koko hommassa oli mukana muutama katkera vanha akka, ja suomenruotsalainen pesulan pomo.
Nyttemmin kaksi nistä akoista on multien alla, ja muut älysi pyytää myöhemmin anteeksi, mut se pomo ei koskaan..nyt taitaa olla jo eläkevaari, ja varmaan kiusaa hoitajia pappakodissa.
Ikinä en itkenyt siinä firmassa, vaan karjaisin suoraan, et tasan tarkkaan tiijän, että yritätte vaan syödä mut ulos.
Sitten tuli lama, asiakkaat väheni ja työt sen mukana oikeasti..ja Huhti-rouva (nyt ex-) lensi ensimmäisenä joukossa, ainoana, jolla kotona kaksi pientä lasta....
Sama peli kuulemma jatkuu ko. pesulassa edelleen, mutta kiusaajat vain vaihtuneet..
kannattaa vain ottaa ammattiliittoon tai työsuojelupiirrin yhteyttä.
voi tulla toivottua tulosta.
toivotan alkuperäiselle kirjoittajalle jaksamista.
ja muillekin samassa tilanteessa oleville!!
Sekä kiitän niitä kaikkia, jotka tuolla työmaalla pitivät puoliani tuona vaikeana aikana. - ja vähän enemmänkin
Anna samalla mitalla takaisin, esim. voisit piilottaa päällikön huoneeseen silakan, jonnekin patterin taakse tai ilmastointi ritilään. Sitten vihjailevaa neuvoa alapesun tärkeydestä. Jos pomo on mies, niin homma prepaid sim-kortti ja pyydä jotain naisystävääsi soittamaan miehen vaimolle, esiintyen miehen rakastajattarena.
Jos päällikkö käyttää huulirasvaa, katso mitä merkkiä ja osta samanlainen ja jos kaveripiirissäsi on ihminen jolla on huuliherpes,
pyydä häneltä 'näytettä' herpesrakkulasta huulirasvaan. sitten vaan vaihdat päälikön sen huulirasvaan. - Entinen työpaikkakiusattu
Minuakin pomo kiusasi ja myös henkilöstöpäällikkö. Uhattiin erottamisella, kun tein valituksen esimieheni käytöksestä. Minua pompotettiin palavereissa, jossa "käytöstäni" arvosteltiin ihan luottamusmiehen kanssa. Kysyin aina, onko työnteossani jotain vikaa ja aina sanottiin ettei. Missä vika? Luonteessani. Olin sanonut "ei" yhdelle työlle, joka olisi annettu minulle pelkästään siksi, että vakituisesti sitä tehnyt ei viitsinyt sitä tehdä. Olin kieltäytynyt juoksemasta esimieheni toimistoon joka kerta, kun hän huusi minut sinne "ja vauhdilla".
Joka helvetin päivä siinä työpaikassa meni niin, että tein töitä kuin hullu, en osallistunut kahvitauoille enkä mitään, mutta silti minua itketettiin koko ajan. Koskaan en mitään juttua nostanut, koska minut pehmitettiin uskomaan, että vika tosiaan oli minussa.
Lopulta kaikessa oli vikaa. Pukeuduin väärin, puhuin väärin, tein työt liian hitaasti, liian nopeasti, liian tarkasti, liian huolimattomasti.. ja koko ajan tiesin, että työni oli hyvää ja jälki laadukasta ja niin tiesivät myös he.
Kun lopetin työt, henkilöstöpäällikkö tuli kukkapuskan kanssa ja sanoi, että "Hyvinhän meillä on täällä mennyt.." Teki mieleni sanoa, että niinkö teidän mielestänne, mutta nielin sanat. Se, etten edes viimeisenä päivänäni sanonut mitään, vainoaa minua vieläkin.
Tuo työpaikka on vainonnut minua siitä lähtien ja lyhyen tutkiskelun jälkeen tulin sihen tulokseen, että heillä ei olisi ollut perusteita erottaa minua (koska se kiusaaminen lähti ihan selvästi siitä, että sanoin vastaan esimiehelleni ja tein hänestä valituksen).
Annan pari neuvoa:
NAUHOITA KAIKKI. Salaa tai julkisesti. NAUHOITA.
NAUHOITA. Ilmaise nauhalla, keitä on paikalla.
NAUHOITA. Käytä itse mahdollisiman kuvailevaa kieltä.
Sitten joku päivä, kun materiaalia on tarpeeksi, marssit pomosi puheille ja latele tosiasiat pöytään. - exi
Hei,
olen kokenut samaa pompottelua ja nöyryyttämistä vaikka olen paikallinen.
Pomo on epämiellyttävä, ei pese tiskejään, ne jää mun niskoille, tiuskii, sanoo etten kuuntele ja että teen työni liian hitaasti ja että hän jos saisi saman tehtävän tekisi sen tunnissa jne. Kysymys oli noin 60 sivun vakavasta paperisotkusta, johon oikeesti vaadittiin keskittymistä.
Joo hanttihommin on jouduttu, tiskaamaan ja nielemään kaikkea kuulemaansa paskaa.Älä anna niiden talloa itseäsi.
Tsemppiä ja pysy vahvana.
muista ettet ole ainoa. - Tyhymä
Mihin tehtävään olet palkattu Helesingissä???
- evio
hei!
Minuakin kiusattiin minun aikaisemmassa työssä, olin aivan alistettu, en saanut käydä edes vessassa rauhassa...
Minä tein sen virheen että jätin työn heti alkuun, en tiedä oliko oikea veto...nyt seuraavassa työssä on taas samat ongelmat mut ei sentään vessaan tunkeuduta.
tsemppiä! ja valita esimiehesi toiminnasta korkeammalle.
kyllä sillekki kuri löytyy ku vaa lähtee ettimään!- mude1
kirjaa tapahtumia kuukauden ajan itsellesi ylös, mene sen jälkeen sen listan kanssa työterveyshuoltoon tai jos sellaista ei ole niin terveyskeskukseen omalääkärille. Luottamusmieskin on yksi vaihtoehto, mutta tuossa tilanteessa hakisin selkeästi yrityksen ulkopuolisen henkilön selvittämään asiaa.
Voimia! - tuula
Olisikohan teillä siellä luonnehäiriöisiä narsisteja johdossa? Heillä on pieni 'hovinsa' joka heitä mielistelee, ja joita he puolestaan tarvitsevat vallankäyttönsä tueksi. Sinä olet joutunut 'narsismin lähteeksi', joten he ammentavat sinusta voimaa mielihyvän saamiseksi - itselleen pönkitystä siitä että saavat polkea sinua. Jos he kokevat että heitä yhtään vastustetaan, tai et suostu mielistelemään, he yrittävät nujertaa keinoja kaihtamatta. Siihen riittää vaikka vain heidän mielestään väärä äänensävy, ja he ovat AINA oikeassa, ja sinä väärässä, tai sinä olet ymmärtänyt väärin. Mutta vika ei ole koskaan heissä.
On hirmu tärkeää että uskot itseesti, siihen ettei vika ole sinussa tai työnteossasi. Vaan heissä. He ovat todennäköisesti parantumattomia.
Luonnehäiriöisiä on arviolta 2-3% väestöstä, joten jonkinasteiseen tapaukseen varmaan jokainen meistä törmää.
Narsistien Tuki ry:n sivuilla kannattaa käydä - sieltäkin voit löytää apua selvitymiseen, itsetuntosi kohentamiseen ainakin. Ja vie asia mahdollisuuksien mukaan eteenpäin.
Omaa mielenterveyttä ei kannata missään nimessä uhrata tällaisten luonnehäiriöisten ihmisten vuoksi. He vievät pikkuhiljaa itsetunnon ja nauttivat nähdessään toisen ihmisen murtuvan.
Heille ei minulta sääliä heru, sillä vaikka he itkisivät nähtesi, he todellakin vain näyttelevät. Heidän perusluonteensa ei nimittäin muutu.- tuula
On muuten hyvin mahdollista, että nämä hankalat tyypit on kierrätetty teille sieltä Helsingin päästä, juuri siksi, että heidän kanssaan on ollut mahdotonta työskennellä heidän aiemmassa työpisteessään. Eli voi olla, että näiden mainitsemiesi kiusaajien aiheuttamat ristiriidat ovat jo ylemmälle johdolle tuttu asia.
Heitä on hankalaa heivata firmasta pihallekaan, koska he ovat taitavia peittelemään omia virheitään, ja ovat älykkäitä, hyviä esiintyjiä, jopa charmikkaita päällisin puolin.
Itse törmäsin tällaiseen tyyppiin, kun hänet siirrettiin yrityksen sisällä toimistosta toiseen - ja hän ryhtyi sitten minua, melko uutta ja itseään nuorempaa työntekijää, vainoamaan. Luojan kiitos muutamat työkaverit tsemppasivat ja pitivät minua pystyssä ... ja kun aloin ottaa asioista selvää, kävi ilmi, että ko henkilö oli edellisessä toimistossa (samaa yhtiötä) kiusannut yhden työtoverin ihan sairaslomalle saakka. Kaikki tunnusmerkit, joita olen jälkikäteen lukenut narsistisesta luonnehäiriöstä, sopivat kuvaukseen, joten myöhemmin oivalsin mistä silloin oli kyse. - kokenut 2
Sinuna olisin hiljaa ja häipyisin. Etsi uusi työpaikka. Väsyt nykyiseen.
- vastarintaan
Luin juttusi, otan osaa. Sinun on hyvä kerätä vaivihkaan todisteita pomoasi vastaan. Olen itse joutunut samanlaisen kohtelun kohteeksi. Älä kuitenkaan missään vaiheessa anna esimiehellesi iloa huomata, että olet aivan loppu. Kokoa itsesi, TUTUSTU TYÖSUOJELULAKIIN JA SELLAISIIN LAKEIHIN, joista sinulle tulee olemaan hyötyä. Puhu esimiehesi kanssa ja kerro, että hänen käytöksensä on epäasiallista. Jos tämä ei tuota tulosta - ei varmasti tuotakaan - laadi kirjallinen valitus esimiehesi esimiehelle. Käytä lakikirjaa hyväksesi, merkitse lakipykälät kirjoitelmaasi, kerro oikeuksistasi. Pysy koko ajan asialinjalla, älä missään vaiheessa hermostu tai anna minkään moista asetta heille, jota voisivat käyttää sinua vastaan. Mikäli kuulut liittoon, niin ota yhteyttä sinne ja kysy lakimieheltä neuvoa. työsuojelupiiristäsi voit yrittää saada apua, mutta älä luota heidän apuun liikaa. Itse en saanut apua, koska entinen pomoni ilmeisesti lahjoi työsuojelupiirin ihmisen. Tosin sinun kohdallasi ei ilmeisesti ole kysymys palkan maksamatta jättämisestä tai potkuista.
Mikäli sinulla on työpaikallasi luottamusmies ja työsuojeluvaltuutettu, puhu heidän kanssa tilanteestasi. Toisaalta varaudu myös siihen, että he ovat samassa juonessa päällikkösi kanssa. Puhun kokemuksesta. Loppujen lopuksi paras ystäväsi tulee olemaan LAKIKIRJA, keräämäsi todisteet. Saatat joutua kääntymään poliisin puoleen TODISTEINESI. Pysy aina laissa ja vetoa siihen myös. Opin itse tämän kantapään kautta, mutta eivätpä enää pomot silmille hypi, koska tietävät, mitä tuleman pitää epäasiallisuuksista. Lakikirja rauhoittaa sinun mielesi, mutta se myös jossain vaiheessa rauhoittaa myös esimiehesi. Muista olla PUHUMATTA asioistasi tai mahdollisista siirroistasi työkavereillesi - he eivät ole ystäviäsi, vaikka niin esittäisivätkin. Sinä olet tässä asiassa paras ystäväsi. Loppujen lopuksi hyvä voittaa, pahat kärsivät. olen varma siitä, puhun kokemuksesta, mutta helppo prosessi se ei tule olemaan. Tämä kasvattaa sinua myös ihmisenä. Jos olet joskus itse esimiesasemassa, niin toivottavasti ymmärrät keskustelun tärkeyden ja annat alaistesi ilmaista ei niin mukaviakin ajatuksiaan. Mutta älä koskaan hyväksy kenenkään toisen ihmisen kiusaamista.
Pää kylmäksi, lakikirja käteen ja toimeen. Voimia sinulle, pärjäät aivan varmasti. Olen itsekin voittanut tuollaiset tyypit. Jos haluat keskutella lisää tai tarvitset henkistä tukea, niin laita joku sähköpostiosoite tänne nettiin. Voit laittaa sellaisen, josta sinua ei tunnista. Voimme pysyä toisillemme tuntemattomina. että nää heslaiset osaa mielen raiskaamisen tosi hyvin ... kusipäitä ovat myös kotkalaiset ja anjalankoskelaiset yrittäjät olleet .... samoin virossa olen törmännyt samaan menttaliteettiin ... kapitalismia tämä on josakin on pakko tinkiä että firma pärjää ... se on työntekijän mielenterveydestä poissa ... yleensä hermofrodiittien tekijät nauttivat kyseisestä touhusta jossa mennään biologian puolelle ... minulla koklme lasta kaksi poikaa ja yksi tyttö sekä yksi nainen raskaana ... olen onnellisesti ´naimisissa lapset eivät ole aviopuolisoni jälkeläisiä ... vaimoni on saksalainen ja siellä on kilpailu vielä raaempaa kuin suomessa ja henkinen tasapaino vielä kovemmalla ... semmosta ruusu kaikille naaraille jotka tietävät totuuden .... terveisin jari :D
Ohhoh...
Ihmiset on kaikkial samanlaisia.
Mul kävi taannoin tämmönen:
Erään psykiatrisen sairaalan johdossa on eräs ylihoitaja, joka otti mut puhutteluun 3kk ennen alanvaihtoani.
Olin lupautunut heittämään tulevien opintojeni ohessa kesäkuun keikkaa nuorisolle. Se sitten peruttiin, koska ylihoitajan mukaan olin ylittänyt valtuuteni.
Ylihoitajan puhuttelussa ihmettelin tätä ja kysyin, että miten muka, koska minulle oli tarjottu töitä. Eihän sairaanhoitaja voi itse itseään palkata.
Tähän ei yh. osannut vastata jolloin ilme muuttui mustaksi ja seuraava argumentti oli, että olen tehnyt työni huonosti.
Olin hieman hämmästynyt ja pyysin täsmentämään, että voisin kehittää ks. asioita ja tehdä työni paremmin.
Tähänkään ei yh. osannut vastata,vaan soitti osastonhoitajani paikalle. Osastonhoitaja luikki sisään ja oli yhtä pihalla asiasta kuin yh.
Kommentti oli molemmilta vain, että "jotain sä olet tehnyt huonosti".
Aloin tenttaamaan takaisin. Vertasin käytäntöä Stalinin mustaanlistaan, johon kuka vain voi nimetä jonkun. Ehdotin, että olisiko tälläinen "nimetön" ilmianto ilman kunnollista selitystä voinut liittyä esim. siihen, että olin hakenut vakituista paikkaa ja näin ollen katkerat naishoitajat olisivat työpaikkansa puolesta pelätessään suolanneet minut?
Loppujen lopuksi sain kuulla, että joku potilas pelkäsi minua. Olin kuulemma liian tiukka.
Pidin pitkän selityksen maanis-depressiivisten maniavaiheen hoidosta, jossa korostin työyhteisön yhteenhiileen puhaltamista ja sitä, että potilaille pitää olla tiukka, ettei mania saa lisää virtaa.
Lopuksi minulle tarjottiin kerran evättyä nuorisopsykiatrian sijaisuutta kesäksi, mutta kieltäydyin sitä enää ottamasta.
Täytin samana päivänä erohakemuksen.
Kuulin jälkeenpäin, että vastaavassa tapauksessa oli toinen hoitaja kääntynyt pääluottamusmiehen puoleen. Pääluottamusmies ajoi asiaa eteenpäin ja löysi itsensä kahta viikkoa myöhemmin "kakkavaippaosastolta".
Noh, jos ks. henkilöstöjohtajat tästä jotain voittivat, niin mulla oli viimeisen 2 kk niin paha päänsärky työaamuina, että jouduin syömään buranaa ennen töihin lähtöä.
Kohteliaasti sitten olen varoittanut n.5 miessairaanhoitajaa pysymään ks. sairaalasta kaukana. Meistä on kuulemma nykyään pulaa, mutta takaisin en menisi mistään hinnasta.- Olet oikeassa
Ikinä ei kannata kiusaajille periksi antaa. He ovat raukkamaisia luusereita, jotka käyvät kimpassa yhden kimppuun, koska ovat henkisesti häiriintyneitä lapsuudesta lähtien, jossa ainoa kaveri oli se näkymätön kaksois-sisko/-veli.
- Olet oikeassa
Ikinä ei kannata kiusaajille periksi antaa. He ovat raukkamaisia luusereita, jotka käyvät kimpassa yhden kimppuun koska ovat henkisesti häiriintyneitä lapsuudesta lähtien, jossa ainoa kaveri oli se näkymätön kaksois-sisko/-veli.
- sano sille pomolles
että jos ei meno rauhotu niin se on tunti turpaan ku lähtee pimeellä ajeleen kotia kohti perjantai iltana. Kunnon muilutus niin loppuu se rutina,vastapalloon vaan sen kummempia kysymättä. Jos olet nainen ja hän mies niin vielä parempi, syytä miestä seksuaalisesta häiritsemisestä, jos esimiehesi on nainen käytä photosoppiä ja feikkaa hänestä kunnon pornokuvia ja jaat niitä ympäri officea, tietysti teet tämän kotikoneella tai jonkun muun koneella ette itse jää kiinni niistä. Sen jälkeen levittelet huhua että nais-esimiehesi olisi tehnyt pornoa nuoruudessaan ja myös kustantanut opiskelunsa myymällä itseään aleksis kiven kadulla. Siinä sitten pompotelkoot ja käskyttäkööt kun koko office nauraa selän takana...
- etten ole
...yksin. Minun esimieheni on psykopaatti ja täysin syyntakeeton, lapsenomainen kiukuttelija, patologinen valehtelija, kiristäjä ym ym. Tämä henkilö on täysin kyvytön asettumaan toisen ihmisen sijaan. Omissa töissään hän on todellakin surkea luuseri. Kun on määräaikainen työsuhde niin siinäpä on oiva keino kiristää työntekijää. Sopimukseni oli katkolla elokuun lopussa, siis viime perjantaina. Kotiin lähtiessäni perjantaina minulle ei ollut tehty vielä jatkosopimusta. Seuraavana maanantaina piti tulla katsomaan postilaatikkoa olenko vielä työssä. Valtio on pahin pätkätöiden teettäjä, minulla on 4 vuoden sisällä näitä pätkiä 13.
- yks turkulaine
tuo mitä äsken luin on todella pakamainen juttu,ja se että työmaailmassa tehdään näin,itse en epäile etteikö näin olisi,minun mieleipiteeni tästä asiasta on se että kannattaa ottaa yhteyttä johonkin korkeampaan tahoon esim työliittoon,tai vain vaihtaa surutta työpaikkaa,ja jättää sen paskan nuolemaan näppejään,siis sen kusipään johtajan joka sinua pompottaa.mielestäni kannattaa puhua myös lakimiehelle, ja jhkn työliittoon,tai mihin sinä nyt kuulutkaan,mutta tuollaista ei todellakaan tarvitse sietää.
- tulevat!
Kyllä se totta vaan on, että työelämässä pätevät juuri ne toverinsa löytäneet ikikoululaisen tasolle jääneet kiusantekijät.
- saman kokenut
Lyhyt neuvo: Etsi itsellesi uusi työ heti.
Jos jatkat nykyisessä työssäsi sairastut henkisesti.
ONNEA TYÖNHAKUUN! - Eeveli
Voi hyvänen aika. ymmärrän, että olet pahassa välikädessä, nöyristelläkö vai menettääkö työpaikka.Yksi vaihtoehto on tietysti sanoa näille molemmille simputtajille, että viet asian eteenpäin.Ota yhteyttä työsuojeluvaltuutettuusi ja vie asia liittoon. Kieltäydy kohteliaasti juoksemasta heidän asioillaan mitkä eivät kuuluu työhösi. Käy päin rohkeasti.
Itselläni on parasta aikaa esimies joka ei ilmeisesti pidä jostain syystä minusta. Hän kävelee ylitseni kaikissa mahdollisissa tilanteissa, hyvät ehdotukseni hän lyttää, myöhemmin esittää ominaan (nyt olen oppinut laitan kehittämisehdotukseni koneelle päivittäisraporttini yhteyteen, toiset näkevät että ovat minun ajatuksiani)ja kurjimmat työvuorot, ilkeily palavereissa jne. Kysyin suoraan mitä hänellä on minua vastaan, vaikeaksi meni ja jonkin aikaa meni ok kunnes taas on palattu samaan. Aion ottaa asian´esille nyt työsuojeluvaltuutetun kanssa ja vien myös asian eteenpäin.Työni teen hyvin mutta aina hän löytää jotain sanomista, toisia kehuu samasta asiasta..sapettaa se kyllä. Mutta piruuttanikaan en anna hänelle sitä iloa, että se loukkaa. En näytä sitä hänelle mitenkään. Mutta kyllä tuommoisesta kohtelusta kuin sinulla on tehtävä loppu! Tsemppiä! - Sami 745
Parempaa kohtelua saa paikalliskuppilasta. Sosiaaliluukulta saa pelimerkkejä. Eikä siellä tarvitse omiakaan jälkiä siivota. Porukka on hauskaa, kuin olisit aina kahvihuoneessa, mut keskikaljalla.
Eläkkeelläkin saat parempaa palvelua sitten myöhemmin vaivaistalossa. Eikä tarvitse miettiä mitä jälkeläiset miettivät perinnön tuhlaamisesta yksityiseen palvelutaloon.
Tule kaljahommiin. Paremman kohtelun luokse. - ihmetouhua..
huh huh mitä sikapaskoja..!! taitaa olla tosi säälittävä ja kurja otus pohjimmiltaan, oikee roskaläjä, joka on kotona tossun alla vai pitäiskö sanoa tussun (anteeksi pakko oli :D) Sanot vaan ens kerralla, että röh röh.. kuolkoon janoon tai juokoon vessanpöntöstä.. ;)
- eivät kelvanneet Hkiin
heitä pallo niille pölöille takaisin tyyliin: miksi sitten tulitte tänne kamalaan kaupunkiin, eikö teille ollut töitä hgissä? Eikö uralle olisi parempi pysyä siellä Hgissä? Mikä estää heitä muuttamasta takaisin Hgin onnelaan?
Tai vielä parempi: Jos vaan mahdollista, vaihda duunia ja heti! - samaa kokenut
Ota yhteyttä työterveysihmisiin. Heidän velvollisuus on auttaa sinua, lainkin mukaan. Hekin kun ovat usein työnantajan puolella, mutta laki velvoittaa heitä. Älä enää odota yhtään, marssit sinne ja pyydä sairaslomaa sekä pyydä heitä selvittämään asiaa, siitäkin he saavat kyllä maksun. Olen niin vihainen sinun puolesta, mitä idiootteja tänä päivänä nämä pikkupomot ja muut huonolla itsetunnolla varustetut esimiehet ovatkaan. Ja sitten heillä on oma hännystelevä joukko mukana joiden selän taakse voi mennä tarpeen vaatiessa piiloon. Voimia ja rohkeutta.
- *pösilö
Itseasiassa työsopimuksessa on yleensä lauseke esim. "työtehtäviin kuuluu paskahuusin kuuraus. Lisäksi muut työnantajan määräämät tehtävät". Ja vaikka lauseketta ei erikseen mainita, se juontaa juurensa työlainsäädännöstä. Nuo muut työnantajan määräämät tehtävät tarkoittavat juuri tuota "pompotteluasi". Olet vitun idiootti velvollinen juoksemaan työnantajasi asioilla ihan mukisematta. Olisikohan itselläsi pieni asenneongelma? Ovat varmaan huomanneet sen ja puhuttelevat juuri siksi. Itse en katselisi tuollaista pikkusieluista valittajaa sekuntiakaan työpaikallani. Ja sitten ollaan enemmän sairaslomalla kuin töissä, vikaa kannattaa etsiä ihan oman pään sisältä. Vai että Hesalaiset kiusaavat? Hohhoijaa, omat ikävimmät työkokemukset sijoittuvat maakuntien pikkufirmoihin, joissa tieto ON valtaa ja sitä ei missään nimessä kannata jakaa. Oikein sinulle!
- nimimerkki234
:) mutta sain hymyn kasvoilleni tätä lukiessani, kiitos siitä. Tykkään itse työstäni, minulla on onnistunut hyvin työkavereide suhteen - he ovat siis mukavia. Hoidan työni,autan jos työltäni suinkin kerkiän.. kuten viestissäni mainitsin olin puolikuntoisena töissä en siis ole poissa turhan takia.
- puhua?
Joskus sitä saattaa vain epäillä ja tulkita asiat pahaa tarkoittaviksi? Voisitko kysyä suoraan, oletko käsittänyt väärin vai mikä mättää? Sellainen olisi rohkeaa ja antaisi kuvan, että olet kartalla aioissa. Luulisi, että kiusaajat säikähtäisivät edes vähän?
- että voitto
olisi tärkeintä jos se olisikin mahdotonta. Yleensä vaan ihminen haluaa selvittää asiat ja varsinkin tuollaiset, joissa on tuntenut tulleensa kohdelluksi epäoikeudenmukaisesti. Loukkaus jää vaivaamaan pitkäksi aikaa, kokemusta tästä on...Olisi silloin pitänyt sanoa kaikki, mitä ajatteli, vaikka yritinkin selvittää asiaa. Osa jäi selviämättä, ja vieläkin hermostun kaulaani myöten kun näen sen, joka minua piinasi.
- nimimerkki234
että voitto kirjoitti:
olisi tärkeintä jos se olisikin mahdotonta. Yleensä vaan ihminen haluaa selvittää asiat ja varsinkin tuollaiset, joissa on tuntenut tulleensa kohdelluksi epäoikeudenmukaisesti. Loukkaus jää vaivaamaan pitkäksi aikaa, kokemusta tästä on...Olisi silloin pitänyt sanoa kaikki, mitä ajatteli, vaikka yritinkin selvittää asiaa. Osa jäi selviämättä, ja vieläkin hermostun kaulaani myöten kun näen sen, joka minua piinasi.
Asiat pitäisi pystyä aina puhumaan ja selvittämään,
Edellinen keskustelu paikallisjohtajamme ja henkilöstöpäällikömme kanssa oli aivan kauhea.
Minut ahdistettiin nurkkaan, koin tilanteen todella henkisesti ahdistavana. paikallisjohtajamme asetti tuolinsa oven eteen ja istui kädet puuskassa. Henkilöstöpäällikkö tivasi ja otti työssä tekemäni virheet esiin vaikkei ne kuulunutkaa millään tavoin asiaan - koin että heidän tarkoituksensa oli peloitella. Esimieheni kanssa keskusteltuani, hän kertoi ettei mitään virheitä ole (en siis väitä että kukaan tekee täysin virheetöntä työtä olemmehan ihmisiä, mutta..) Ja esimieheni on hyvinkin tyytyväinen työhöni.
Olen kana - en siis uskalla,
pelkään jopa niin paljon tällä hetkellä etten uskalla jäädä sairaslomalle ainakaan nimikkeellä työuupumus ... sillä silloin juodun taas tuohon kuulusteluun ja pelkään heidän uhkailevan minua.
joo- tiedän keskustelut pitää nauhoittaa, käsittääkseni keskustelun nauhoittaminen ilman asianosaisten lupaa on laitonta, kuten myös heidän toimintansa kuulustella minua ilman esimiestäni tai henkilöstön edustajaa... - saisivat
nimimerkki234 kirjoitti:
Asiat pitäisi pystyä aina puhumaan ja selvittämään,
Edellinen keskustelu paikallisjohtajamme ja henkilöstöpäällikömme kanssa oli aivan kauhea.
Minut ahdistettiin nurkkaan, koin tilanteen todella henkisesti ahdistavana. paikallisjohtajamme asetti tuolinsa oven eteen ja istui kädet puuskassa. Henkilöstöpäällikkö tivasi ja otti työssä tekemäni virheet esiin vaikkei ne kuulunutkaa millään tavoin asiaan - koin että heidän tarkoituksensa oli peloitella. Esimieheni kanssa keskusteltuani, hän kertoi ettei mitään virheitä ole (en siis väitä että kukaan tekee täysin virheetöntä työtä olemmehan ihmisiä, mutta..) Ja esimieheni on hyvinkin tyytyväinen työhöni.
Olen kana - en siis uskalla,
pelkään jopa niin paljon tällä hetkellä etten uskalla jäädä sairaslomalle ainakaan nimikkeellä työuupumus ... sillä silloin juodun taas tuohon kuulusteluun ja pelkään heidän uhkailevan minua.
joo- tiedän keskustelut pitää nauhoittaa, käsittääkseni keskustelun nauhoittaminen ilman asianosaisten lupaa on laitonta, kuten myös heidän toimintansa kuulustella minua ilman esimiestäni tai henkilöstön edustajaa...vain lisää aihetta spekuloida osaamistasi ja henkistä kanttia varmaankin..Mutta sairausloman syytä ei työnantajalla ole oikeutta tietää, ellei niitä ole kosolti ja usein. Paljon mahdollista, että helsinkiläisistä löytyy viileitä ja ylpeältä vaikuttavia henkilöitä. Ehkä koska täällä "pitää" näyttää tehokkaalta ja ammattilaiselta, jopa tunteiden uhallakin. Mutta joskus olen huomannut (tai tulkinnut vain?), että pikkupaikkakunnilla katsotaan Helsingistä tulleita jotenkin alhaalta päin. En tiedä, miten se oikeasti sitten on.
Joka tapauksessa kovuuden taakse on helppo kätkeytyä, ei tarvitse niin paljoa huomata ja ymmärtää muiden tunteita, saati ottaa niistä vastuuta. Olen käsittänyt, että henkilöstöpäälliköiksi saadaan pätevyys yliopistosta? Ajatella jos sosiologian lainalaisuuksia opellaan ulkoa vain sen takia, että osataan käsitellä työntekijöitä taitavasti..sen mukaan mikä on päämäärä. Annetaan vähän "aitoa" kannustusta, jotta saadaan työntekijä tekemään mitä halutaan, tai sitten tuntemaan itsensä ei-pidetyksi ja lähtemään, mitä kieroimmilla tavoilla. No, ehkä sinnekin vain mahtuu monenlaisia..
Sille ei voi nyt mitään, jos et uskalla tehdä sinulle vieraita asioita. Kaikellahan on kumminkin oma aikansa. Voit ehkä miettiä mihin tilanne ennallaan jatkuessaan johtaisi vuoden, kahden kuluttua ja tehdä ratkaisun sen pohjalta? Kirjoitat niin hyvin ja loogisesti, että olet varmasti järkevä ihminen. Älä anna kenenkään sammuttaa silmiesi hymyä:)
- voima kanssasi
Kirjaa kaikki vääryydet päivittäin muistikirjaasi: Mitä tapahtui, kuka oli paikalla ym säästä sähköpostit ym kirjalliset dokumentit erillisesä paperikansiossa (ei työpaikan hallinnassa), ole yhteydessä liittosi asianajajan kanssa (saat varmaan faktaa ja ymmärrystä), mene joka aamu peilin ääreen kertomaan itsellesi; kukaan ei murra minua työaikanani max. 8 tuntia ja pois (EI ylitöille), asiantuntijoiden ja usean muiden ihmisten työ on asiantuntija työtä, jossa jää työtehtäviä hoitamatta väkisinkin JOS TALOUDELLISTA VAHINKOA EI VOI NÄYTTÄÄ 100 % VARMUUDELLA NIIN KIRJALLISTA VAROITUSTA EI VOI ANTAA LAILLISESTI. Ota liiton edustaja aina mukaan, kun joudut puhutteluun ja heidän ottaessasi sinuun kontaktia "selvittämään asioita"kirjaa kaikki ylös ja jos joku (kuka vaan) tukkii sinun tiesi ulos huoneesta ilmoita kuuluvalla äänellä haluavasi ulos huoneesta ja toista sanomasi vaikka huutamalla Huom.hae tarvittaessa steressilomaa laillisesti lääkäriltä(voisitko hakea uutta työpaikkaa sairaslomasi aikana?) Vältä putoamista KELAN tuelle. Ole eheä kokonainen aikuinen, joka uskaltaa välittää itsestään ja usko minua sanoessani: jokainen niittää sitä mitä kylvää.
- Suvaitseva
Huomaa ettei suvaitsevaisuus ole esimiesportaan hyveitä. Hekin joutuvat yleensä taipumaan toiseen tahtoon ja yrittävät kieroin konstein, usein siis vilpillisin keinoin, alistaa alaisiaan. Heitäkin pitäisi ymmärtää.
- yrittäisivät
Jos kaikki yrittäisivät "ymmärtää" väärintoimijoita ja alistajia, niin mihin sekin johtaisi. Työntekijät käyttäköön joukkovoimaansa tällaisissa tilanteissa. Ja kyllä moni isompikin pomo on joutunut taipumaan ja muuttamaan toimintatapojaan, kun on saatu riittävä kriittinen massa liikkeelle.
Suvaitsevaisiin ja erilaisuuden hyväksyminen alkavat nykyään kuulua esimiesportaan vaatimuksiin, ainakin edistyksellisimmissä yrityksissä. Vie tietysti aikansa, ennen kuin siitä tulee yleinen käytäntö. - martsa:)
yrittäisivät kirjoitti:
Jos kaikki yrittäisivät "ymmärtää" väärintoimijoita ja alistajia, niin mihin sekin johtaisi. Työntekijät käyttäköön joukkovoimaansa tällaisissa tilanteissa. Ja kyllä moni isompikin pomo on joutunut taipumaan ja muuttamaan toimintatapojaan, kun on saatu riittävä kriittinen massa liikkeelle.
Suvaitsevaisiin ja erilaisuuden hyväksyminen alkavat nykyään kuulua esimiesportaan vaatimuksiin, ainakin edistyksellisimmissä yrityksissä. Vie tietysti aikansa, ennen kuin siitä tulee yleinen käytäntö.pääsin itse juuri esimies valmennukseen ja tärkeipämänä pidän tulevaisuudessa sitä että olen alaisilleni hyvä esimies. En ole missään kohdannut tuollaista pompotusta,enkä sitä itsekään kestäisi vaan jos ei muu auta,ota yhteyttä liittoon!varmasti näpäyttää esimiehiäsi.
- Lennellen
On sanonta, että "kärsi kurja,kirkkaamman kruunun saat...". Tänä päivänä puhutaan niin kauniisti julkisuudessa, miten työpaikkakiusaamiset pitää hoitaa ja miten esimiehet siinä auttavat. No, tätä se on kuitenkin! Mitä voi pieni ihminen, jos jää kohteeksi - ei mitään!Katsokaas, kun "yksin oot sinä ihminen, yksin sä kyynelees itket jne...". Mutta yksi juttu - jos omalla autollasi käyt firman asioilla, sinähän kirjoitat siitä matkalaskun ja firmahan maksaa sinulle kilometrit á 0,44 €/km, muista se! Älä alistu!!!
- Terkut Helsingistä
Tuli vaan mieleen, että meiltä ainakin siirrettiin syrjäkylille juuri ne tyypit, joista haluttiin päsätä eroon kun olivat niin hankalia. Vakiviroista on hankala potkia ketään pois, joten on melkein ainoa tapa päästä ikävistä tyypeistä eroon, että niitten homma siirtyy pois Helsingistä.
Monet ei muuta työn perässä pois Helsingistä vaan irtisanoutuu. Hankalampi juttu teidän maalaisten kannalta on ne, joitten on pakko muuttaa kun ei ne saa muualta töitä. Ehkä kannattaisi kysäistä vähän sieltä, mistä ne tyypit on lähetetty, että mitä mieltä siellä edellisessä paikassa oltiin niistä. Sieltä voi paljastua mielenkiintoisia juttuja. Yksikin tosi kamalatyyppi meiltä lähti, jolla oli jo kaksi varoitusta niskassa ja ne hävisi sen tiedoista kun vaihtoi paikkakuntaa, olivat varmaan näin sopineet.
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun694899KALAJOEN UIMAVALVONTA
https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar1923840- 1883611
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?783279Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin
Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo502979- 252004
- 241961
- 1851833
- 301696
- 431405