Siunausta jokaiselle

palstalaiselle.

Tässä vähän miettimistä itsekullekin:

Luuk.6
27. Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,
28. siunatkaa niitä, jotka teitä kiroavat, rukoilkaa niiden edestä, jotka teitä parjaavat.

9

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kova nöyrtymisen

      >>>27. Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: rakastakaa vihollisianne, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,

      • Parempi alavana

        nöyrien parissa kuin jakamassa saalista ylpeitten kanssa."


        Luuk.6
        35.Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille.
        36. Olkaa armahtavaiset, niinkuin teidän Isänne on armahtavainen.
        37. Älkääkä tuomiko, niin ei teitäkään tuomita; älkää kadotustuomiota lausuko, niin ei teillekään kadotustuomiota lausuta. Antakaa anteeksi, niin teillekin anteeksi annetaan.
        38. Antakaa, niin teille annetaan. Hyvä mitta, sullottu, pudistettu ja kukkurainen, annetaan teidän helmaanne; sillä millä mitalla te mittaatte, sillä mitataan teille takaisin."


    • lakkiluke

      ...lisää:
      Jo Konfutse (551 - 479 ekr) opetti seuraavasti:

      #»Tottele taivasta ja seuraa sen hallitsijan järjestystä. Rakasta lähimmäistä niin kuin itseäsi. Tee toiselle mitä haluaisit hänen tekevän itsellesi; äläkä tee toiselle mitä et toivoisi tehtävän itsellesi. Tarvitset vain tämän lain; se on kaiken muun perusta ja pääohje. Hyvät teot palkitse hyvillä teoilla, mutta älä koskaan kosta vääryyttä».#

      Sama hieno elämän ohje lainattiin myöhemmin Raamattuun.

      • sanoo:

        Matt.5
        17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

        Jeesus myös teki, niinkuin opetti; Ylösnousemus kuollesta on todiste siitä.


      • lakkiluke
        sanoo: kirjoitti:

        Matt.5
        17. Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan; en minä ole tullut kumoamaan, vaan täyttämään.

        Jeesus myös teki, niinkuin opetti; Ylösnousemus kuollesta on todiste siitä.

        Aivan. Kuten tekivät mm. nämä siitä kuudentoista ihmiskunnan vapahtajan joukosta, jotka mytologiat ja kansojen kertomukset tuntevat jo varhain ennen ajanlaskumme alkua. Krishna, Horus, Marduk ja Eskulapius mm. naulittiin ristiin ja nousivat kolmantena päivänä, sekä astuivat taivaaseen.


      • oli kyseessä?
        lakkiluke kirjoitti:

        Aivan. Kuten tekivät mm. nämä siitä kuudentoista ihmiskunnan vapahtajan joukosta, jotka mytologiat ja kansojen kertomukset tuntevat jo varhain ennen ajanlaskumme alkua. Krishna, Horus, Marduk ja Eskulapius mm. naulittiin ristiin ja nousivat kolmantena päivänä, sekä astuivat taivaaseen.

        1 Kor.8
        5. Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6. niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.


      • lakkiluke
        oli kyseessä? kirjoitti:

        1 Kor.8
        5. Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
        6. niin on meillä kuitenkin ainoastaan yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa.

        ...tutustuu myös muihin uskontoihin, voi alkaa ymmärtää Kristinuskoa. Monta Raamatunkohtaa on kirjoitettu ENNEN Raamattua. Asia, joka ei suinkaan pane aliarvioimaan sen enempää Kristinuskoa kuin Raamattuakaan. Ymmärtämään se on ainakin minut opastanut ja johdattanut tuntemaan Luojaani ja hänen suurta luomakuntaansa, sekä elämää yleensäkin.
        Ymmärrän hyvin sen, että jos lukee vain Raamattua ja tukeutuu vain Kristinuskon dogmeihin, saattaa olla vaikeaa hyväksyä sitä, että R:n kertomukset on suurelta osin kerrottu jo aikaisemmin. Luojaa, (Jumalaa jos joku niin haluaa sanoa)eivät kertomukset halvenna tai aseta kyseenalaiseksi. Päinvastoin.
        Raamattuhan sanoo; etsikää niin te löydätte. Kuka löytää uskonsa ja vakaumuksensa mitenkin, on jokaisen henkilökohtainen asia. Uskonnothan ovat vain erilaisia versioita yhdestä ja samasta asiasta. Aikansa ja kulttuurinsa muokkaamia.


      • Jeesuksen antamaa
        lakkiluke kirjoitti:

        ...tutustuu myös muihin uskontoihin, voi alkaa ymmärtää Kristinuskoa. Monta Raamatunkohtaa on kirjoitettu ENNEN Raamattua. Asia, joka ei suinkaan pane aliarvioimaan sen enempää Kristinuskoa kuin Raamattuakaan. Ymmärtämään se on ainakin minut opastanut ja johdattanut tuntemaan Luojaani ja hänen suurta luomakuntaansa, sekä elämää yleensäkin.
        Ymmärrän hyvin sen, että jos lukee vain Raamattua ja tukeutuu vain Kristinuskon dogmeihin, saattaa olla vaikeaa hyväksyä sitä, että R:n kertomukset on suurelta osin kerrottu jo aikaisemmin. Luojaa, (Jumalaa jos joku niin haluaa sanoa)eivät kertomukset halvenna tai aseta kyseenalaiseksi. Päinvastoin.
        Raamattuhan sanoo; etsikää niin te löydätte. Kuka löytää uskonsa ja vakaumuksensa mitenkin, on jokaisen henkilökohtainen asia. Uskonnothan ovat vain erilaisia versioita yhdestä ja samasta asiasta. Aikansa ja kulttuurinsa muokkaamia.

        vettä, ei ole enään janoissaan:

        Joh.4
        13. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
        14. mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".


      • lakkiluke kirjoitti:

        ...tutustuu myös muihin uskontoihin, voi alkaa ymmärtää Kristinuskoa. Monta Raamatunkohtaa on kirjoitettu ENNEN Raamattua. Asia, joka ei suinkaan pane aliarvioimaan sen enempää Kristinuskoa kuin Raamattuakaan. Ymmärtämään se on ainakin minut opastanut ja johdattanut tuntemaan Luojaani ja hänen suurta luomakuntaansa, sekä elämää yleensäkin.
        Ymmärrän hyvin sen, että jos lukee vain Raamattua ja tukeutuu vain Kristinuskon dogmeihin, saattaa olla vaikeaa hyväksyä sitä, että R:n kertomukset on suurelta osin kerrottu jo aikaisemmin. Luojaa, (Jumalaa jos joku niin haluaa sanoa)eivät kertomukset halvenna tai aseta kyseenalaiseksi. Päinvastoin.
        Raamattuhan sanoo; etsikää niin te löydätte. Kuka löytää uskonsa ja vakaumuksensa mitenkin, on jokaisen henkilökohtainen asia. Uskonnothan ovat vain erilaisia versioita yhdestä ja samasta asiasta. Aikansa ja kulttuurinsa muokkaamia.

        En näe uskontoja versioina yhdestä ja samasta asiasta. Ei tarvitse vertailla kuin 3 pääuskontoa ja eroja löytyy ihan pääkohdissa, opissa pelastumisesta, vanhurkaudesta ja itse Jumala käsityksestä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe