Vaikka tämä on nyt turhaa

Maruanne*

niin sanon kuitenkin, että ei-advareilla on tämän palstan perusteella aivan väärä käsitys adventisteista. Piste.

Mutta sanoisin sekä adventisteille että ei-adventisteille yhden neuvon, kannattaa olla avoimella mielellä jos/kun/ehkä Raamatusta avautuisi uutta valoa, eikä tyrmätä toista heti pelkästään sillä, mihin seurakuntaan toinen kuuluu. Itse kuulun adventtiseurakuntaan ja haluasin mm. saada kielillä puhumisen lahjan, enkä vain sen vuoksi, että haluaisin mennä johonkin maahan, jossa sitä kieltä puhutaan, vaan ihan siksi, että Raamatussa uudestisyntyneet saivat kielillä puhumisen lahjan, ja minä olen uudestisyntynyt Jumalan lapsi.

Kannattaa ottaa oppia toisistaan, eikä olla niin "yksisilmäisiä", se koituu itselle siunaukseksi ajan mittaan, vaikkapa iankaikkiseksi parhaaksi! Ei ole yhtäkään täydellistä kirkkoa eikä seurakuntaa. Eikä yhtäkään täydellistä uskovaista, kaikkea muuta. Yksi on täydellinen: Jeesus ja Hänen kauttaan yksin meillä on pääsy taivaaseen.

Nämä on minun ajatuksiani.

Terv. uskonsisarenne:)

63

1151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ajattelit?

Eikö ole vielä tullut minkäänlaista mongerrusta?

• veisit sillä

Jumalan sanaa eteenpäin jotka eivät ymmärrä suomen kieltä, vai klossalaistako haluaisit.
      Minun neuvoni on että Jumala antaa minkä armolahjan Hän haluaa, ei meidän tule laittaa mitään ehtoja Jumalalle, että minä tämän haluaisin vain omaksi mukavuudekseni,minä en usko että kielillä puhuminen on hengen täyteys niinkuin monet selittävät sen olevan, minä nimittäin sain sen kun tulin uskoon, ja kävin helluntalaisten kokouksissa, mutta se kieli käänty aina suomen kielelle ja käski tutkia raamattua, ja sen tuloksena minusta tuli adventisti, vaikka ei se koskaan käskenyt mennä adventti kirkkoon mutta se niin voimaakaasti näytti raamatusta mikä on totuus ja ymmärrys tuli myös, ja päätteksi oli aina siinä on tie käy sitä tietä, se olisi liian pitkä kirjoitettavaksi tänne mitä kaikkea koin niinä aikoina,mutta kai saat pienen kuvauksen tästä, siinä kielillä puhumisessa näyttelee suurta osaa tunteet, on hyvän olon tunteet, mutta jos ei ymmärrä mitä puhuu niin mistä tietää mistä lähteestä se on kotoisin.Ehkä minua auttoi Jumala kun minä aina rukoilin että Herra johdata minut totuuden tielle, ja lempi paikkani oli raamatusta se kohta, Miehen mielestä on monikin tie oikea, mutta lopulta se on kuoleman tie.
      Harkitse ja rukoile ennenkuin menet ansaan, minä menin tietämättäni.

• Eki.

Välttämättä puhua kielillä,vaikka Kokisi Pyhän-Hengen täyteyden,tosin joskus kuulee niin opetettavan.Itse täytyin PH:lä noin 1.5v.uskoontulon jälkeen,ei minunkaan kieleni mennyt solmuun,vaikka kuinka hoin kiitos,kiitos. Koin siinä hetkessä yli-maallista iloa. Joka tapauksessa kannattaa rukoilla PH:n täyteyttä,siinä yhteydessä Herra voi antaa kielet. Rohkaisen aloittajaa rukoilemaan PH,n täyteyttä,joko itse tai sitten menemällä jonkun muun luokse,että yhdessä voitte rukoilla,Herra voi antaa sinulle kielien lisäksi vielä jonkin muunkin armolahjan. Itse täytyin kun olin kylässä erään uskovan pariskunnan kotona. Turha pelätä mitään "väärää". Eikö sanassakin sanota siihen suuntaan,että "antaisiko isä lapselleen kiven,kun hän leipää pyytää,mitä sitten taivaallinen Isämme". Siteeraus,ei ole sanatarkka,mutta ajatus oli tuo.

• Eki. kirjoitti:

Välttämättä puhua kielillä,vaikka Kokisi Pyhän-Hengen täyteyden,tosin joskus kuulee niin opetettavan.Itse täytyin PH:lä noin 1.5v.uskoontulon jälkeen,ei minunkaan kieleni mennyt solmuun,vaikka kuinka hoin kiitos,kiitos. Koin siinä hetkessä yli-maallista iloa. Joka tapauksessa kannattaa rukoilla PH:n täyteyttä,siinä yhteydessä Herra voi antaa kielet. Rohkaisen aloittajaa rukoilemaan PH,n täyteyttä,joko itse tai sitten menemällä jonkun muun luokse,että yhdessä voitte rukoilla,Herra voi antaa sinulle kielien lisäksi vielä jonkin muunkin armolahjan. Itse täytyin kun olin kylässä erään uskovan pariskunnan kotona. Turha pelätä mitään "väärää". Eikö sanassakin sanota siihen suuntaan,että "antaisiko isä lapselleen kiven,kun hän leipää pyytää,mitä sitten taivaallinen Isämme". Siteeraus,ei ole sanatarkka,mutta ajatus oli tuo.

Tuli tuosta viestistäsi mieleen eräs tapaus, mikä minulle sattui 13 vuotta sitten. Olin ollut vajaan vuoden uskossa ja Pyhä Henki kysyi minulta erästä asiaa, liittyen evankeliumin eteenpäin viemiseen. Vastasin myöntävästi ja samalla Hän taytti minut Hengellään. Se oli niin voimakas kokemus, että en tahtonut pysyä pystyssä. Olin sillä hetkellä töissä ja touhusin vielä seisovillani papereiden kanssa ja oli pakko pitää pöydästä kiinni pari minuuttia, etten olisi mennyt selälleni. En minäkään kielillä alkanut puhumaan, mutta yliluonnollinen ilo ja rauha siitä tuli.

• Eki.
        Stork kirjoitti:

Tuli tuosta viestistäsi mieleen eräs tapaus, mikä minulle sattui 13 vuotta sitten. Olin ollut vajaan vuoden uskossa ja Pyhä Henki kysyi minulta erästä asiaa, liittyen evankeliumin eteenpäin viemiseen. Vastasin myöntävästi ja samalla Hän taytti minut Hengellään. Se oli niin voimakas kokemus, että en tahtonut pysyä pystyssä. Olin sillä hetkellä töissä ja touhusin vielä seisovillani papereiden kanssa ja oli pakko pitää pöydästä kiinni pari minuuttia, etten olisi mennyt selälleni. En minäkään kielillä alkanut puhumaan, mutta yliluonnollinen ilo ja rauha siitä tuli.

Pyhä-Henki jakaa itsekullekin aivan niin kuin haluaa,se ei ole ajasta eikä paikasta kiinni.

Apt:1/4. näemme,että Jeesus käski apostoleitaan odottamaan Pyhän-Hengen vuodattamista Jerusalemissa,ennenkö lähtevät evankeliumin työhön.

Tästä näemme että Pyhän-Hengen kokemus(täyteys) on toinen kokemus.

Uudestisyntymisessä saamme PH,n,ja se riittää pelastukseen..

Mutta,että kestäisimme tässä maailmassa uskovina,ja uskaltaisimme todistaa Jeesuksesta,tarvitsemme PH,n voimaa...

"Täyttykää Hengellä päivittäin"

Näitä lahjoja täytyy anoa,sanakin sanoo "teillä,ei ole kun ette ano"

En puhu näistä asioista korkealta

Koska myös maailma tarjoaa omia tarjouksiaan...

• Abel*
        Eki. kirjoitti:

Nukkuneen Saarnaaja Karosvilin tosi kertomus venäjän vallankumouksen Jälkeisestä ajasta. Tämä Karosvili kertoi todellisen Kielillä puhumisen kokemuksen, Jonka Hänen Saksalainen vaimonsa oli Kokenut Mantshuriassa. Tämä Karosvili oli paennut. Mantshuriaan.

Karosvili Kertoi kuinka heitä oli pyydetty tilaisuuteen, jossa puhuttiin kielillä. Hän Oli katsonut vaimonsa kasvojen ilmeitä, kuinka ne olivat käyneet kalpeiksi. Hänen vaimonsa oli kuiskannut hänelle. minä en kestä enempää. Meidän tulee lähteä heti pois täältä. Kerron paremmin kotona.

Kotona hänen vaimonsa alkoi kertoa, mitä tämä Mongoli nainen oli puhubut suu hymyssä iloisena.
        Tämä vaimo kertoi kuinka tämä extaasissa oleva nainein oli kironnut ja parjannut Jeesusta mitä kauheimmilla ja mitä Hävyttömimillä sanoilla ja Hymyili ja oli väliin sanonut kiitos Jeesu Mongoliksi. Tämä Parjaaminen oli ollut puhtaalla Saksan kielellä.

Juuri tämän takia Paavali sanoo, että hän puhuu mieluummin 5 sanaa ymmärryksellä, Kuin Kymmenen tuhatta sanaa kielillä. On myös olemassa kieltä jota ei ymmärrä kukaa eivät edes enkelit tai-vaassa. Henkilö kohtaisesti minä en halua puhua mitään missä minun ymmrrykseni ei ymmärrä mitä minä puhun. Uskon vakaasti Demoonien tekevän Trikkejä Kristikunnan parissa. Nämä hurmos tilat ovat vain ihmisen tunteisiin vetoavia voimia.

Korinttolaiset olivat paavalin luettelon mukaan hieman epä pyhiä Kristittyjä. A P T Kielet olivat Ymmärettävää laatua. Koska kaikki kokoontuneet ymmärsivät kaiken puhutun heidän omalla äidinkielewllään. Tätä Klossalaalia kieltä eivät ymmärrä kuuliat lainkaan. Minä olen käynyt näissä muutamissa Hurmos kokouksissa. Minä huomasin ne aivan samaksi, mitä Haitin Grioli kieliset American Afrikan puhuvat hurmoksessa. Olen nähnyt Myös Papua New Guinean Tummien laulavan itsensä transsiin Ja he myös puhuvat outoa mongerrusta.

Mikä tässä mongeruksessa on erona kristittyjen välillä. Minä en huomannut muuta kuin syvän hurmostilan. Yhtä hyvin minä voin mennä tavoittelemään Afrikan mustilta tätä hurmostilaa. Olen todennut sen, että ihmisen pitää olla sen verran tajuissaan että oma äly on mukana! Menkää vaan kokeilemään hurmos henkeä? Itsehän vastaatte itsestänne.

• Eki.
        Abel* kirjoitti:

Nukkuneen Saarnaaja Karosvilin tosi kertomus venäjän vallankumouksen Jälkeisestä ajasta. Tämä Karosvili kertoi todellisen Kielillä puhumisen kokemuksen, Jonka Hänen Saksalainen vaimonsa oli Kokenut Mantshuriassa. Tämä Karosvili oli paennut. Mantshuriaan.

Karosvili Kertoi kuinka heitä oli pyydetty tilaisuuteen, jossa puhuttiin kielillä. Hän Oli katsonut vaimonsa kasvojen ilmeitä, kuinka ne olivat käyneet kalpeiksi. Hänen vaimonsa oli kuiskannut hänelle. minä en kestä enempää. Meidän tulee lähteä heti pois täältä. Kerron paremmin kotona.

Kotona hänen vaimonsa alkoi kertoa, mitä tämä Mongoli nainen oli puhubut suu hymyssä iloisena.
        Tämä vaimo kertoi kuinka tämä extaasissa oleva nainein oli kironnut ja parjannut Jeesusta mitä kauheimmilla ja mitä Hävyttömimillä sanoilla ja Hymyili ja oli väliin sanonut kiitos Jeesu Mongoliksi. Tämä Parjaaminen oli ollut puhtaalla Saksan kielellä.

Juuri tämän takia Paavali sanoo, että hän puhuu mieluummin 5 sanaa ymmärryksellä, Kuin Kymmenen tuhatta sanaa kielillä. On myös olemassa kieltä jota ei ymmärrä kukaa eivät edes enkelit tai-vaassa. Henkilö kohtaisesti minä en halua puhua mitään missä minun ymmrrykseni ei ymmärrä mitä minä puhun. Uskon vakaasti Demoonien tekevän Trikkejä Kristikunnan parissa. Nämä hurmos tilat ovat vain ihmisen tunteisiin vetoavia voimia.

Korinttolaiset olivat paavalin luettelon mukaan hieman epä pyhiä Kristittyjä. A P T Kielet olivat Ymmärettävää laatua. Koska kaikki kokoontuneet ymmärsivät kaiken puhutun heidän omalla äidinkielewllään. Tätä Klossalaalia kieltä eivät ymmärrä kuuliat lainkaan. Minä olen käynyt näissä muutamissa Hurmos kokouksissa. Minä huomasin ne aivan samaksi, mitä Haitin Grioli kieliset American Afrikan puhuvat hurmoksessa. Olen nähnyt Myös Papua New Guinean Tummien laulavan itsensä transsiin Ja he myös puhuvat outoa mongerrusta.

Mikä tässä mongeruksessa on erona kristittyjen välillä. Minä en huomannut muuta kuin syvän hurmostilan. Yhtä hyvin minä voin mennä tavoittelemään Afrikan mustilta tätä hurmostilaa. Olen todennut sen, että ihmisen pitää olla sen verran tajuissaan että oma äly on mukana! Menkää vaan kokeilemään hurmos henkeä? Itsehän vastaatte itsestänne.

Sellaiset uskovat jotka tulevat uskoon muualla,kuin adv. liittyvät adv. kun eivät jostain syystä pääse ns.Pyhän-Hengen alueille,vapaissa suunnissa,tai kirkon herätys-liikkeissä. Ihmisellä on taipumus kääntyä vastaan jos hän ei ole saanut tuota samaa,kuin muut,ja adv.on helppo olla aika ruti-kuivassa opetuksessa. Sen takia ihmettelin Maru-Annen halukkuutta kielillä puhumiseen,sinun kannattaa katsoa kelle puhut muuten joudut tyrmätyksi siellä...
        Olen monta kertaa kuullut tuon abelin selityksen vastustajilta...Ei meistä mitään noitia tule jos puhumme kielillä.

• Maruan-ne
        Eki. kirjoitti:

Täytyy sanoa, että olen kyllä kokenut Pyhän Hengen täyteyttä. Se on ylimaallista iloa ja rauhaa Pyhässä Hengessä, sitä ei voi sanoin kuvata, vaikka en olekaan puhunut kielillä. Tarkoitan sitä, että jos saisin kielillä puhumisen lahjan, en pitäisi sitä pahana ollenkaan.

• Maruan-ne
        Stork kirjoitti:

miten olet julistanut tai levittänyt Sanaa? Minä olen ollut niin Pyhää Henkeä täynnä tämän kesän, kun olen evankelioinut tämän netin kautta. Olen kyllä aiemminkin kokenut Pyhän Hengen täyteyttä, kun olen toiminut seurakunnassa.

Olen ajatellut, että voisin jättää kaiken muun, kunhan vain Jumalan ja Jeesuksen asiaa saisin viedä eteenpäin lopun elämääni.

• Eki....
        Maruan-ne kirjoitti:

miten olet julistanut tai levittänyt Sanaa? Minä olen ollut niin Pyhää Henkeä täynnä tämän kesän, kun olen evankelioinut tämän netin kautta. Olen kyllä aiemminkin kokenut Pyhän Hengen täyteyttä, kun olen toiminut seurakunnassa.

Olen ajatellut, että voisin jättää kaiken muun, kunhan vain Jumalan ja Jeesuksen asiaa saisin viedä eteenpäin lopun elämääni.

Muistutat enemmän vapaak.hell,tai babtistia.

Täytyy tunnustaa,että minä elän tällä hetkellä,vähän hengellisessä kuivuudessa,tuosta minun Hengellä täyttymisestä on jo jonkin verran aikaa...Sana taas kehoittaa...täyttykää Hengellä päivittäin...muuten uhkaa Hengellinen kuivuus.

"Miten olet levittänyt sanaa": Luontevinta on minulle kertoa,kun tapaan ihmisiä arjessa,ja asiat menevät luontevasti hengellisiin.

Myös vaimoni kanssa olemme tilanneet,ja kustantaneet Hengellisiä lehtiä ihmisille.

Ja tietysti täällä netissä tulee oltua,mutta täällä on enemmän opillisten kysymysten kanssa,kuin evankeliumin levitystä.

----------------------

• Maruan-ne kirjoitti:

Nyt kun lapset ovat pieniä Sanan levittäminen ja todistaminen on aika olematonta. Uskoontuloni alussa kerroin toisille ihmisille, miten Jeesus on muuttanut elämäni uudeksi. Adventtikirkkoon liittymisen jälkeen aloin jakaa kirjeopiston kortteja ja Sympatiatyössä pääsi joskus keskusteluihin toisten kanssa.Mutta nykyisin tahtoo olla, että uskonasioista tulee puhetta vain toisten kirkkokuntien kristittyjen kanssa. Mutta aina täytyy pitää silmät ja korvat auki, kyllä Jumala järjestää todistustilanteita, täytyisi vain itse ne aina huomata.

• Eki.
        Stork kirjoitti:

Nyt kun lapset ovat pieniä Sanan levittäminen ja todistaminen on aika olematonta. Uskoontuloni alussa kerroin toisille ihmisille, miten Jeesus on muuttanut elämäni uudeksi. Adventtikirkkoon liittymisen jälkeen aloin jakaa kirjeopiston kortteja ja Sympatiatyössä pääsi joskus keskusteluihin toisten kanssa.Mutta nykyisin tahtoo olla, että uskonasioista tulee puhetta vain toisten kirkkokuntien kristittyjen kanssa. Mutta aina täytyy pitää silmät ja korvat auki, kyllä Jumala järjestää todistustilanteita, täytyisi vain itse ne aina huomata.

Se on varmaan tällä hetkellä myös Jumalan tahto.
        Kyllä se on varmaan siinä uskon alussa,se ensi-rakkaus joka pistää meidät toimimaan

• Eki....
        Stork kirjoitti:

Kyllä se on varmaan siinä uskon alussa,se ensi-rakkaus joka pistää meidät toimimaan...ja vähän leikkisästi sanottuna...alussa on intoa,mutta ei taitoa...sitten tulee taitoa,mutta ei ole intoa.

Mutta niin,kuin sanoit "Tilanteita tulee,kun pitää silmät,ja korvat auki".

• Eki........
        Stork kirjoitti:

Kyllä se on varmaan siinä uskon alussa,se ensi-rakkaus joka pistää meidät toimimaan...ja vähän leikkisästi sanottuna...alussa on intoa,mutta ei taitoa...sitten tulee taitoa,mutta ei ole intoa.

• Maruan-ne
        Eki........ kirjoitti:

sellaista, että on pakko julistaa. Hyi kamalaa, tulee ahdistava tunne pelkästä ajatuksesta.

Se pitää tulla vapaasta tahdosta ja Hengen johdatuksesta. Jumala antaa sanat suuhun oikealla hetkellä juuri silloin kun pitää.

http://www.youtube.com/watch?v=BHFvUvlKjwk&feature=related

• Maruan-ne
        Stork kirjoitti:

lasten hoitaminen ja tiskaaminen! Olisipa se väärin, jos jättäisit lapset ja lähtisit jakamaan Raamattuopiston korttia! Ei Jumala ole epäjärjestyksen vaan järjestyksen Jumala. Jokaisella on oma työkenttänsä ja lähetyskenttänsä.

Sitten voi olla sellaisiakin aikoja, että itsestä tuntuu siltä, että Jumala ei minua käytä. Mutta käyttäähän se Jumala koko ajan meitä.

Mun tuli mieleen yhden tosi kauniin laulun sanat:
        "Ah, etten mitään oisi tyhjä murrettu astia vain.
        Tuotu Mestarin jalkain juureen täyttymystänsä oottelemaan. Tyhjä että Hän täyttäis kun tointansa käyn tekemään, Murrettu että Hän käyttäis myös muitakin etsimään."

Siunausta sinulle!

• lapsiasi?
        Maruan-ne kirjoitti:

lasten hoitaminen ja tiskaaminen! Olisipa se väärin, jos jättäisit lapset ja lähtisit jakamaan Raamattuopiston korttia! Ei Jumala ole epäjärjestyksen vaan järjestyksen Jumala. Jokaisella on oma työkenttänsä ja lähetyskenttänsä.

Sitten voi olla sellaisiakin aikoja, että itsestä tuntuu siltä, että Jumala ei minua käytä. Mutta käyttäähän se Jumala koko ajan meitä.

Mun tuli mieleen yhden tosi kauniin laulun sanat:
        "Ah, etten mitään oisi tyhjä murrettu astia vain.
        Tuotu Mestarin jalkain juureen täyttymystänsä oottelemaan. Tyhjä että Hän täyttäis kun tointansa käyn tekemään, Murrettu että Hän käyttäis myös muitakin etsimään."

Siunausta sinulle!

Eikö lapsesi ole edes kaarneen arvoisia?

12:24 Katselkaa kaarneita: eivät ne kylvä eivätkä leikkaa, eikä niillä ole säilytyshuonetta eikä aittaa; ja Jumala ruokkii ne. Kuinka paljoa suurempiarvoiset te olette kuin linnut!

Suomalaiset aina vaan uhmaavat jumaliaan ja kylvävät ja leikkaavat sekä kokoavat rahaa säilytyshuoneisiin. Miten saataisiin ihmiset uskomaan jumalan tahtoon? Voisiko Alex-Kasi auttaa tässä ja tulkita meille jumalan tahtoa?

• ka4rla
        Eki.... kirjoitti:

Muistutat enemmän vapaak.hell,tai babtistia.

Täytyy tunnustaa,että minä elän tällä hetkellä,vähän hengellisessä kuivuudessa,tuosta minun Hengellä täyttymisestä on jo jonkin verran aikaa...Sana taas kehoittaa...täyttykää Hengellä päivittäin...muuten uhkaa Hengellinen kuivuus.

"Miten olet levittänyt sanaa": Luontevinta on minulle kertoa,kun tapaan ihmisiä arjessa,ja asiat menevät luontevasti hengellisiin.

Myös vaimoni kanssa olemme tilanneet,ja kustantaneet Hengellisiä lehtiä ihmisille.

Ja tietysti täällä netissä tulee oltua,mutta täällä on enemmän opillisten kysymysten kanssa,kuin evankeliumin levitystä.

----------------------

pitkästä aikaa ,kirjoitit tuosta hengellisestä kuivuudesta ,kaikilla meillä on joskus hengellinen erämaa vaelus ,minä olen ainakin huomannut ,että JUMALA pistää niinkuin lepäämään ,ja ei pidä väkisin alkaa elvyttämään .sitten taas kun aika koittaa huomaa että PYHÄHENKI entistä ehompana alkaa tekemään työtään ,ja kas erämaa alkaa jälleen kukoistamaan kaikessa loistossaan .TERVEISIÄ SINULLE JA SIUNAUSTA .

• Eki.
        ka4rla kirjoitti:

pitkästä aikaa ,kirjoitit tuosta hengellisestä kuivuudesta ,kaikilla meillä on joskus hengellinen erämaa vaelus ,minä olen ainakin huomannut ,että JUMALA pistää niinkuin lepäämään ,ja ei pidä väkisin alkaa elvyttämään .sitten taas kun aika koittaa huomaa että PYHÄHENKI entistä ehompana alkaa tekemään työtään ,ja kas erämaa alkaa jälleen kukoistamaan kaikessa loistossaan .TERVEISIÄ SINULLE JA SIUNAUSTA .

Ja kiitos terveisistä,jotka myös minulle lähetit sieltä 6000km-päästä...

"Ilman minua,ette voi tehdä mitään"

Tuo lause on niin totta,kuin vain voi olla.

Me voimme tehdä paljonkin hengelliseltä näyttävää,omassa voimassa mutta ei tapahdu mitään,ilman PH,n voitelua.

Seurakuntakin saattaa olla pitkiäkin aikoja kuivuudessa,eikä tule herätystä.

Sitten,kun Herra tulee mukaan meidän touhuihimme,tapahtuu muutamassa kk. mitä ei ollut tapahtunut vuosikymmeniin.

Se vain pitää sopivan nöyränä,ja pois oma-voimaisuudesta.

• aika
        Eki. kirjoitti:

Ja kiitos terveisistä,jotka myös minulle lähetit sieltä 6000km-päästä...

"Ilman minua,ette voi tehdä mitään"

Tuo lause on niin totta,kuin vain voi olla.

Me voimme tehdä paljonkin hengelliseltä näyttävää,omassa voimassa mutta ei tapahdu mitään,ilman PH,n voitelua.

Seurakuntakin saattaa olla pitkiäkin aikoja kuivuudessa,eikä tule herätystä.

Sitten,kun Herra tulee mukaan meidän touhuihimme,tapahtuu muutamassa kk. mitä ei ollut tapahtunut vuosikymmeniin.

Se vain pitää sopivan nöyränä,ja pois oma-voimaisuudesta.

Onko ihmisen mielikuvituksella mitään rajaa??

• anti-kristitty

Aion sanoa nyt jotain, jonka oletan olevan useimmille itsestäänselvää.

Useimmilla ei-advareilla ei ole mitään selkeää käsitystä advareista. Niillä ei-advareilla, jotka ovat eniten äänessä advareiden suhteen, on yleensä joko väärä käsitys tai asennevamma, joka saattaa johtua siitä, että joko he tai joku heidän tuntemansa on ex-advari. Nillä ei-advareilla, joilla on oikea käsitys advareista, ei ole yleensä mitään tarvetta puhua asiasta ollenkaan.

Tuo neuvosi on hyvä. Nykyinen totuus ei välttämättä ole aina vain tapa painottaa eri puolta vanhasta totuudesta, vaan se saattaa tosiaan olla uusi totuus, joka romuttaa vanhan osaksi tai kokonaan epäraamatullisena.

Minua kiinnostaisi profetoimisen armolahja, mutta sehän on täysin Jumalan käsissä.

• hirvas

pohdintaa. Minä lähden siitä liikkeelle, että jokaisen uskon tarkoitus on ilmeisesti (?) pelastuminen. Mihin sitten pitää uskoa, jotta pelastuisi? Kuka antoi ohjeet mitä pitää uskoa. Tuohon kaikki vastaavat tietysti, että Jumala antoi evankeliuminsa Jeesuksen kautta.

Mutta sitten tulee se ydinkysymys, miksi tarvitaan uskontojen oppeja, jotka ovat ihmisistä kun totuus ja pelastus on vain Jumalan antamassa sanassa?
        Miksei Jumalan sana Raamatusta riitäkään, joka on se ainoa totuus? Ja mitä tapahtuu niille, jotka uskovat myös ihmisoppia Jumalan sanan rinnalla, siis eräänlaiseen sekaoppiin.
        En tarkoita yksinomaan adventisteja, vaan kaikki ihmisten kehittämiä oppeja, joita opetetaan eri seurakunnissa pelastavan "totuutena", vaikkei se sitä ole?

• anti-kristitty
        hirvas kirjoitti:

pohdintaa. Minä lähden siitä liikkeelle, että jokaisen uskon tarkoitus on ilmeisesti (?) pelastuminen. Mihin sitten pitää uskoa, jotta pelastuisi? Kuka antoi ohjeet mitä pitää uskoa. Tuohon kaikki vastaavat tietysti, että Jumala antoi evankeliuminsa Jeesuksen kautta.

Mutta sitten tulee se ydinkysymys, miksi tarvitaan uskontojen oppeja, jotka ovat ihmisistä kun totuus ja pelastus on vain Jumalan antamassa sanassa?
        Miksei Jumalan sana Raamatusta riitäkään, joka on se ainoa totuus? Ja mitä tapahtuu niille, jotka uskovat myös ihmisoppia Jumalan sanan rinnalla, siis eräänlaiseen sekaoppiin.
        En tarkoita yksinomaan adventisteja, vaan kaikki ihmisten kehittämiä oppeja, joita opetetaan eri seurakunnissa pelastavan "totuutena", vaikkei se sitä ole?

Itse uskon, että ongelma on siinä, että ihmiset luulevat, että raamatun totuudet sopivat heidän omaan maailmankuvaan ja ajattelutapaan kuin nakutettu eivätkä tajua, että asia ei todellakaan eikä missään nimessä ole näin. Tämä on luonnollisin selitys sille, miten ihmisopit sekoittuvat evankeliumiin tai oikeastaan toisinpäin, sillä evankeliumi on se määrällisesti vähäisempi ainesosa tuossa sopassa.

Fiktiivinen pakanafilosofi kuulee evankeliumin, omaksuu siitä pari omasta mielestään parasta ajatusta, luulee tuntevansa koko raamatullisen totuuden, liittyy seurakuntaan, korotetaan piispaksi, vainoaa harhaoppisia, kirjoittaa kirjoja, tapattaa pari kilpailevaa piispaa, joutuu toisen piispan kiihottaman väkijoukon lynkkaamaksi ja lopuksi hänestä tulee pyhimys ja kirkkoisä, jonka tulkinnoista tulee hänen edustamansa uskonnon ylin totuus seuraavaksi pariksi vuosituhanneksi. Mitä tuo ylin totuus siis käytännössä olisi? Pakanafilosofiaa, johon on sekoitettu muutama raamatullinen ajatus. Tämä kuvaa mielestäni aika tarkasti valtavirtakristinuskon nykyistä tilaa.

Osa epäraamatullisista opeista tuotetaan ja on tuotettu mittatilaustyönä, mutta suurin osa perustuu yksinkertaisesti siihen, että luetaan raamattuun omat ennakkokäsitykset lukemalla teksti väärin oman aikaisemman elämän aikana kertyneiden ajatuksien ja kokemuksien kautta tulkiten.

Raamatun tutkiminen ja sen sisällön omaksuminen omaan ajatteluun ei ole pelkästään sitä, että otetaan ajatus toisensa jälkeen raamatusta ja lisätään ne omaan ajatusmaailman. Ei todellakaan ole. Aivan yhtä tärkeää on aktiivisesti etsiä epäraamatullisia ajatuksia omasta ajatusmaailmasta ja heittää niillä vesilintua, jotta ne eivät pääsisi sotkemaan raamatuntulkintaa. Näin ainakin minä näen asian.

• hirvas
        anti-kristitty kirjoitti:

Itse uskon, että ongelma on siinä, että ihmiset luulevat, että raamatun totuudet sopivat heidän omaan maailmankuvaan ja ajattelutapaan kuin nakutettu eivätkä tajua, että asia ei todellakaan eikä missään nimessä ole näin. Tämä on luonnollisin selitys sille, miten ihmisopit sekoittuvat evankeliumiin tai oikeastaan toisinpäin, sillä evankeliumi on se määrällisesti vähäisempi ainesosa tuossa sopassa.

Fiktiivinen pakanafilosofi kuulee evankeliumin, omaksuu siitä pari omasta mielestään parasta ajatusta, luulee tuntevansa koko raamatullisen totuuden, liittyy seurakuntaan, korotetaan piispaksi, vainoaa harhaoppisia, kirjoittaa kirjoja, tapattaa pari kilpailevaa piispaa, joutuu toisen piispan kiihottaman väkijoukon lynkkaamaksi ja lopuksi hänestä tulee pyhimys ja kirkkoisä, jonka tulkinnoista tulee hänen edustamansa uskonnon ylin totuus seuraavaksi pariksi vuosituhanneksi. Mitä tuo ylin totuus siis käytännössä olisi? Pakanafilosofiaa, johon on sekoitettu muutama raamatullinen ajatus. Tämä kuvaa mielestäni aika tarkasti valtavirtakristinuskon nykyistä tilaa.

Osa epäraamatullisista opeista tuotetaan ja on tuotettu mittatilaustyönä, mutta suurin osa perustuu yksinkertaisesti siihen, että luetaan raamattuun omat ennakkokäsitykset lukemalla teksti väärin oman aikaisemman elämän aikana kertyneiden ajatuksien ja kokemuksien kautta tulkiten.

Raamatun tutkiminen ja sen sisällön omaksuminen omaan ajatteluun ei ole pelkästään sitä, että otetaan ajatus toisensa jälkeen raamatusta ja lisätään ne omaan ajatusmaailman. Ei todellakaan ole. Aivan yhtä tärkeää on aktiivisesti etsiä epäraamatullisia ajatuksia omasta ajatusmaailmasta ja heittää niillä vesilintua, jotta ne eivät pääsisi sotkemaan raamatuntulkintaa. Näin ainakin minä näen asian.

ja jos ollaan oikein suorapuheisia, niin uskonnot ja lahkot ovat muovautuneet viimekädessä taloudellista mammonaa hamuaviksi laitoksiksi, joilla on ihmissäännöt ja opit.

• Maruan-ne

pitäisi olla avointa ja tervettä. Jos on jo valmiiksi "asennevamma" kun Raamatun avaa, niin ei sieltä mitään uutta valoa saa.

"Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne" (2.Piet.1:19).

Tietenkin täytyy olla niin, että on ensin Jeesus, ja sitten Jeesus ja lopuksi vielä Jeesus.

• eepu*

anti-kristitty 6.9.2008 klo 18.46 kirjoitit:
        ”Aivan yhtä tärkeää on aktiivisesti etsiä epäraamatullisia ajatuksia omasta ajatusmaailmasta ja heittää niillä vesilintua, jotta ne eivät pääsisi sotkemaan raamatuntulkintaa. Näin ainakin minä näen asian.”

Oli todella ilo kuulla, että olet Totuuden etsimisessä ottanut oikean asenteen, tämä on harvinaista jopa seurakunnassamme! Joko olet saanut uskonmukaisen upotuskasteen Vapahtajan Nimeen? .. sillä Pyhä Henki auttaa uskonmukaisesti (Apt.2:38) sitoutunutta kulkemaan kaikkeen Totuuteen ja kuuliaisuuteen Jumalan kaikkien Käskyjen suhteen! Miten on tämä asia sinun kohdallasi?

*
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa
        JAH SHUAN - י ה וֹ שׁ ﬠ (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä

eepu
        *
        Jk.:
        -- TAHALLINEN USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN HYLKÄÄMINEN johtaa SOKEUTEEN UUDISTAMATTOMUUTEEN ja siten PYHITYKSEN ja PELASTUKSEN MENETTÄMISEEN!!!
        .. AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakunta:
        http://www.adventtikirkko.fi/seurakunnat/

• hirvas
        Maruan-ne kirjoitti:

pitäisi olla avointa ja tervettä. Jos on jo valmiiksi "asennevamma" kun Raamatun avaa, niin ei sieltä mitään uutta valoa saa.

"Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin, niinkuin pimeässä paikassa loistavasta lampusta, kunnes päivä valkenee ja kointähti koittaa teidän sydämissänne" (2.Piet.1:19).

Tietenkin täytyy olla niin, että on ensin Jeesus, ja sitten Jeesus ja lopuksi vielä Jeesus.

sillä miksi Jumala olisi antanut sanansa meille pelastukseksi, ja uhrannut ainoan Poikansa ristillä, jotta uskon kautta saisimme iankaikkisen elämän.
        Kun Jumala on ollut meille noin tavattoman hyvä ja rakkaudellinen, niin miksi me emme uskoisi juuri siihen sanaan, minkä Hän vartavasten antoi ihmiskunnalle? Minkä takia Jumalan sana ei olisikaan meille USKOTTAVA?

Minä en tarvitse muuta kuin Raamatun, siinä on KAIKKI mitä tarvitsen saadakseni toivon iankaikkisesta elämästä. En usko ihmisiä vaan jokaista sanaa mikä tuli Jeesuksen suusta. Hän oli totuus, ja uskon Häneen.

• anti-kristitty
        eepu* kirjoitti:

anti-kristitty 6.9.2008 klo 18.46 kirjoitit:
        ”Aivan yhtä tärkeää on aktiivisesti etsiä epäraamatullisia ajatuksia omasta ajatusmaailmasta ja heittää niillä vesilintua, jotta ne eivät pääsisi sotkemaan raamatuntulkintaa. Näin ainakin minä näen asian.”

Oli todella ilo kuulla, että olet Totuuden etsimisessä ottanut oikean asenteen, tämä on harvinaista jopa seurakunnassamme! Joko olet saanut uskonmukaisen upotuskasteen Vapahtajan Nimeen? .. sillä Pyhä Henki auttaa uskonmukaisesti (Apt.2:38) sitoutunutta kulkemaan kaikkeen Totuuteen ja kuuliaisuuteen Jumalan kaikkien Käskyjen suhteen! Miten on tämä asia sinun kohdallasi?

*
        Ystävällisesti Siunausterveisin Totuuden etsijöille

minulle niin Rakkaassa
        Voittoisassa ja Voimallisessa
        JAH SHUAN - י ה וֹ שׁ ﬠ (Ilm.14:1) MESSIAAN Armollisessa ja Pyhässä Nimessä

eepu
        *
        Jk.:
        -- TAHALLINEN USKONMUKAISEN UPOTUSKASTEEN HYLKÄÄMINEN johtaa SOKEUTEEN UUDISTAMATTOMUUTEEN ja siten PYHITYKSEN ja PELASTUKSEN MENETTÄMISEEN!!!
        .. AINOANA, joka kastaa uskonmukaisesti Suomessa itseni lisäksi löytynee adventtiseurakunnasta sopimuksen mukaan! Katso lähin seurakunta:
        http://www.adventtikirkko.fi/seurakunnat/

Upotuskaste? Lähemmäs vuosikymmen kohta siitä jo on.

Näkemykseni raamatusta ja lähes jokaisesta opinkohdasta tosin on muuttunut aika reilusti sen jälkeen ja jatkaa muuttumistaan sitä mukaa, kun raamatusta paremman käsityksen saan. Alussa olin fundamentalisti adventisti, joka luki enemmän EGW:tä kuin raamattua. Seuraavaksi minusta tuli konservatiivinen adventisti, joka keskittyi raamattuun. Sitten progressiivinen adventisti, joka alkoi kyseenalaistamaan adventismin raamatullisuuden. Tämän jälkeen minusta tuli kristitty, joka pakkomielteenomaisesti kyseenalaistaa kaiken, mikä estää ymmärtämästä raamattua niin kuin se alunperin tarkoitettiin ymmärrettäväksi. Tulevaisuudesta en tiedä muuta kuin sen, että se alkaa siitä, että olen täysin sitoutunut Jumalaan ja raamattuun.

• hirvas

Upotuskaste? Lähemmäs vuosikymmen kohta siitä jo on.

Näkemykseni raamatusta ja lähes jokaisesta opinkohdasta tosin on muuttunut aika reilusti sen jälkeen ja jatkaa muuttumistaan sitä mukaa, kun raamatusta paremman käsityksen saan. Alussa olin fundamentalisti adventisti, joka luki enemmän EGW:tä kuin raamattua. Seuraavaksi minusta tuli konservatiivinen adventisti, joka keskittyi raamattuun. Sitten progressiivinen adventisti, joka alkoi kyseenalaistamaan adventismin raamatullisuuden. Tämän jälkeen minusta tuli kristitty, joka pakkomielteenomaisesti kyseenalaistaa kaiken, mikä estää ymmärtämästä raamattua niin kuin se alunperin tarkoitettiin ymmärrettäväksi. Tulevaisuudesta en tiedä muuta kuin sen, että se alkaa siitä, että olen täysin sitoutunut Jumalaan ja raamattuun.

nämä Jeesuksen sanat?

Joh. 14:24
        Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt

Oikein ymmärrettynä se panee vakavasti pohtimaan mihin ihmisen pitää todella uskoa.

• anti-kristitty
        hirvas kirjoitti:

nämä Jeesuksen sanat?

Joh. 14:24
        Joka ei minua rakasta, se ei pidä minun sanojani; ja se sana, jonka te kuulette, ei ole minun, vaan Isän, joka on minut lähettänyt

Oikein ymmärrettynä se panee vakavasti pohtimaan mihin ihmisen pitää todella uskoa.

(15) "Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni.

(24) Se, joka ei minua rakasta, ei noudata minun sanaani -- mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun omani, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.

Ei pelkkä usko vaan se, että tekee, mitä Jeesus käskee. Eihän Jeesus edes puhua omiaan vaan puhuu sitä, mitä Isä on käskenyt hänen sanoa. Jeesukseen ja Isään uskominen on sama asia ja ne, jotka uskovat ja rakastavat Jeesusta, myös tekevät.

Mitä sinä ajattelit sitten tuosta, mihin pitää uskoa? Minun mielestä se, että uskoo siihen, mitä Jeesus itse sanoi, riittää. Apostolien sanat ja teot auttavat ymmärtämään sitä, miten noita sanoja on tarkoitus toteuttaa käytännössä. Mitään myöhempää kirkkoperinnettä ei enää lisukkeeksi tarvita.

• hirvas

(15) "Jos te rakastatte minua, te noudatatte minun käskyjäni.

(24) Se, joka ei minua rakasta, ei noudata minun sanaani -- mutta sana, jonka te kuulette, ei ole minun omani, vaan Isän, joka on minut lähettänyt.

Ei pelkkä usko vaan se, että tekee, mitä Jeesus käskee. Eihän Jeesus edes puhua omiaan vaan puhuu sitä, mitä Isä on käskenyt hänen sanoa. Jeesukseen ja Isään uskominen on sama asia ja ne, jotka uskovat ja rakastavat Jeesusta, myös tekevät.

Mitä sinä ajattelit sitten tuosta, mihin pitää uskoa? Minun mielestä se, että uskoo siihen, mitä Jeesus itse sanoi, riittää. Apostolien sanat ja teot auttavat ymmärtämään sitä, miten noita sanoja on tarkoitus toteuttaa käytännössä. Mitään myöhempää kirkkoperinnettä ei enää lisukkeeksi tarvita.

samaa mieltä. Se mitä Jeesus sanoi, tarkoitettiin ihmisen pelastukseksi, ja se sana oli lähtöisin Jumalasta. Se on ainoa totuus.

Siksipä ne, jotka uskovat uskontojen "lisukkeita", ovat tavallaan asettaneet Jumalan sanan uskottavuuden kyseenalaiseksi..?
        Kysymys onkin siitä, millä tavalla SANA tuomitsee ne, jotka eivät ole sitä pitäneet?

Joh. 12:48
        Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.

Onko se tuomio kadotukseen, sekin on mahdollista? Jollei usko siihen sanaan minkä Jumala tarkoitti ihmisen pelastumiseksi, silloin ei ole toimittu Hänen tahtonsa mukaan.
        Siksipä ei ole sama mihin uskoo ja luulee sillä pelastuvansa.

• adventisti
        Maruan-ne kirjoitti:

# Ja sitä lujempi on meille nyt profeetallinen sana, ja te teette hyvin, jos otatte siitä vaarin #

ELLEN ELLEN ELLEN ELLEN ELLEN ELLEN ELLEN ELLEN
        SAPATTI SAPATTI SAPATTI SAPATTI SAPATTI SAPATTI
        (jeesus)

• Tuossa joitakin Raamatunkohtia, missä puhutaan armolahjoista:

Room.12 luvussa mainitaan: profetoiminen, opettaminen, palveleminen, antaminen, johtajuus, köyhien auttaminen ja rohkaiseminen.

1 Kor.12: viisaus, tieto, usko, parantaminen, ihmeet, henkien erottaminen, kielet, kielten tulkitseminen, auttaminen ja johtaminen

Ef.4: apostoli, evankelista ja paimen

Itse sain Pyhältä Hengeltä palvelemisen armolahjan uskoontullessani ja nykyisin käytän sitä diakoniatyössä.

1 Kor.12:11: "Kaiken tämän saa aikaan yksi ja sama Henki, joka jakaa kullekin omat lahjansa niin kuin tahtoo".

Pyhä Henki jakaa tahtonsa mukaisesti armolahjansa.
      1 Kor.12:31: "Mutta tavoitelkaa kaikkein arvokkaimpia armolahjoja!"

Ei ole väärin pyytää Jumalalta lahjoja, mutta Pyhä Henki päättää mitä lahjoja kullekin antaa.

1 Kor.12:7: "Hän antaa Hengen ilmetä itse kussakin erityisellä tavalla, yhteiseksi hyödyksi".

Matt.7:7,8,11: "Pyytäkää, niin teille annetaan. Etsikää, niin te löydätte. Kolkuttakaa, niin teille avataan. Sillä jokainen pyytävä saa ja jokainen etsivä löytää, ja jokaiselle, joka kolkuttaa, avataan. Jos kerran te pahat ihmiset osaatte antaa lapsillenne kaikenlaista hyvää, niin paljon ennemmin teidän taivaallinen Isänne antaa hyvää niille, jotka sitä häneltä pyytävät".

Hengen hedelmä on taas eri asia. Se täytyisi näkyä kaikissa uskovissa: rakkaus, ilo, rauha, kärsivällisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, lempeys ja itsehillintä.   

• Eki.

• ka4rla

kyllä HERRA ANTAA joskus ymmärrettävääkin kieltä.Täällä tuli joku kadunkulkia ,tumma oliko malavistan tai mauretanista,ihan nääntynyt ja nälissään ..Ruotsalainen pastori oli rukoilemassa ja yht,äkkiä rukous muuttui kieliksi ja ylistys HERRALLE hän puhui tämän kurjan kulkijan kieltä ,hän lankesi lattialle ja itki,itki,kunnes tajuttiin mistä on kysymys .hän osasi jonkun verran ranskaa ja selitti että pastorin rukous koski hänen sairasta äitiään ja HERRA ON JUST KUTSUNUT TÄMÄN ÄIDIN IANKAIKKISUUTEEN ,JA JUMALA ON ANTANUT HÄNEN SYNTINSÄ ANTEEKSI.KUVITELKAA MIKÄ JUMALAN IHME,näitä joskus tapahtuu alkukantaisten ihmisten joukossa ,koska mitkään oppirakennelmat ei ole päässeet tuhoamaan ,ainut JUMALA ON ,JA SIIHEN LUJA LUOTTAMUS .YLEENSÄ KIELET OVAT JUMALAN KANNSSA KÄYMISTÄ VARTEN ,EIKÄ NIITÄ AINA TARVITSE MUIDEN YMMÄRTÄÄ,ihminen rakentaa itseään kilillä rukoillen ,sen kyllä tietää jos ne eivät ole JUMALASTA pyydä vaan MARUANNE RUKOILLEN SITÄ ARMOLAHJA ,EIHÄN HERRA ANNA LAPSELLEEN KIVEÄ JOS HÄN PYTÄÄ LEIPÄÄ .SIUNAUSTA SINULLE1

• Maruan-ne

Kyllä kielillä puhuminen on Raamatullista, on turha väittää, ettei olisi.

Pyhä Henki jakaa lahjojaan niinkuin tahtoo, ja meidän asiamme on rukoilla niitä Häneltä.

• Maruan-ne kirjoitti:

Pyhä Henki jakaa lahjojaan niinkuin tahtoo, ja meidän asiamme on rukoilla niitä Häneltä.

Kielillä puhuminen on yksi Pyhän Hengen armolahjoista. Mutta tänä aikana esiintyy kyllä myös ikävä kyllä paljon väärää kielillä puhumista, joten varovainen täytyy olla. Adventtikirkossa sitä ei taida paljon esiintyä. Tosin viime syksynä kuulin Onni Rytköseltä, kun euroopan alueella oli ollut kokoussarja menossa ja pastori oli yhtäkkiä ruvennut puhumaan kielilllä. Hän lopetti puheen ja sanoi, ettei hän ymmärtänyt sanaakaan, mitä hän oli juuri sanonut. Silloin oli yleisön joukosta noussut eräs mies, joka sanoi, että pastori oli julistanut ilosanomaa Jeesuksesta hänen äidinkielellään, jatka vain kokousta. Joten kyllä oikeaakin kielillä puhumista on. Mutta olisi hyvä, jos sellainen lahja on, että jollakin toisella olisi selittämisen lahja, jos vaikka jossakin tilaisuudessa rupeaa kielillä puhumaan. Omassa kodissa Jumalan kanssa puhuessa se on sitten eri asia...

• mikä sellainen
        Stork kirjoitti:

Kielillä puhuminen on yksi Pyhän Hengen armolahjoista. Mutta tänä aikana esiintyy kyllä myös ikävä kyllä paljon väärää kielillä puhumista, joten varovainen täytyy olla. Adventtikirkossa sitä ei taida paljon esiintyä. Tosin viime syksynä kuulin Onni Rytköseltä, kun euroopan alueella oli ollut kokoussarja menossa ja pastori oli yhtäkkiä ruvennut puhumaan kielilllä. Hän lopetti puheen ja sanoi, ettei hän ymmärtänyt sanaakaan, mitä hän oli juuri sanonut. Silloin oli yleisön joukosta noussut eräs mies, joka sanoi, että pastori oli julistanut ilosanomaa Jeesuksesta hänen äidinkielellään, jatka vain kokousta. Joten kyllä oikeaakin kielillä puhumista on. Mutta olisi hyvä, jos sellainen lahja on, että jollakin toisella olisi selittämisen lahja, jos vaikka jossakin tilaisuudessa rupeaa kielillä puhumaan. Omassa kodissa Jumalan kanssa puhuessa se on sitten eri asia...

lahja on kun minulla on, kun kerran yksi nainen liittyi seurakuntaan ja hän tuntu aina hyvin mukavalta ihmiseltä,kerran hän sitten soitti ja kysyi mieheltäni jotakin kohtaa raamatusta, mieheni meni sitä etsimään ja hän sanoi puhu sinä sillä aikaa hänen kanssa kun etsin sen kohdan raamatusta, kun aloin puhua hänen kanssaan niin yht äkkiä minun suustani tuli sanat hänelle, Saimi älä jätä Jeesusta ja minua alkoi itkettää, olin ihan sanaton sitten, tämä tuttava sanoi älä itke en hän jätä Jeesusta, mutta jonkun ajan kuluttua hän kumminkin jätti Jeesuksen, nyt on maailmassa ja on hyvin sairas, en ole viitsinyt kysyä muistaako edes tuota tapausta. Se oli niin yllättävää minulle, on mulla muitakin tapauksia, joissa Henki antaa sanat puhua.Muuten tuo tuttavani nimi ei ole Saimi.

• mikä sellainen kirjoitti:

lahja on kun minulla on, kun kerran yksi nainen liittyi seurakuntaan ja hän tuntu aina hyvin mukavalta ihmiseltä,kerran hän sitten soitti ja kysyi mieheltäni jotakin kohtaa raamatusta, mieheni meni sitä etsimään ja hän sanoi puhu sinä sillä aikaa hänen kanssa kun etsin sen kohdan raamatusta, kun aloin puhua hänen kanssaan niin yht äkkiä minun suustani tuli sanat hänelle, Saimi älä jätä Jeesusta ja minua alkoi itkettää, olin ihan sanaton sitten, tämä tuttava sanoi älä itke en hän jätä Jeesusta, mutta jonkun ajan kuluttua hän kumminkin jätti Jeesuksen, nyt on maailmassa ja on hyvin sairas, en ole viitsinyt kysyä muistaako edes tuota tapausta. Se oli niin yllättävää minulle, on mulla muitakin tapauksia, joissa Henki antaa sanat puhua.Muuten tuo tuttavani nimi ei ole Saimi.

Olisiko tuo sitten "kehoittamista"? Mutta hyvä, kun sanoit nuo sanat ääneen, mitä Pyhä Henki sinulle sanottavaksi antoi.Minulle on Pyhä Henki puhunut joskus ääneen, mutta yleensä asiat ovat liittyneet pelkästään minuun. Yhden kerran Hän sitten käski, että minun pitää seuraavana sapattina todistuskokouksessa lukea seurakunnalle Jaakobin kirjeen 3 luku jakeet 1-12. Luulin tietäväni myös syyn siihen, miksi tuo piti lukea, ja uskon, ettei Jumalan sana tyhjänä palannut, vaan teki sen tehtävän, minkä Pyhä Henki oli tarkoittanut.

• muitakin
        Stork kirjoitti:

Olisiko tuo sitten "kehoittamista"? Mutta hyvä, kun sanoit nuo sanat ääneen, mitä Pyhä Henki sinulle sanottavaksi antoi.Minulle on Pyhä Henki puhunut joskus ääneen, mutta yleensä asiat ovat liittyneet pelkästään minuun. Yhden kerran Hän sitten käski, että minun pitää seuraavana sapattina todistuskokouksessa lukea seurakunnalle Jaakobin kirjeen 3 luku jakeet 1-12. Luulin tietäväni myös syyn siihen, miksi tuo piti lukea, ja uskon, ettei Jumalan sana tyhjänä palannut, vaan teki sen tehtävän, minkä Pyhä Henki oli tarkoittanut.

kokemuksia tästä lahjasta, kerran kun olimme rukous kokouksessa, meitä oli muutama ja yksi rouva rukoili minun vierellä niin se Henki käänsi minut siihen rouvaan päin ja minun suuni kautta puhui toinen, se ei ollut minä, hän puhutteli sitä rouvaa etunimeltä, ja sitten tuli sanat sinulla on puhdas sydän Jumalan edessä, mutta sinä et pidä sapattia, mutta jos sinä alat pitää Jumalan sapatin niin sinun poikasi paranevat, mutta jos et niin sinun poikasi eivät parane.

Hänellä on kaksi kuuromykkä poikaa, ja heitä on viety parannettavaksi moniin paikkoihin, mutta ne eivät ole parantuneet, eikä tämä rouva pidä sapattia, koska hän uskoo että Jeesus poisti sen ristillä.
        Ja viellä tästä kun se Henki puhuu niin se on niin kaunista ja hyvä sanaista suomea etten minä sellaista osaa edes puhua.

• kehtaat
        muitakin kirjoitti:

kokemuksia tästä lahjasta, kerran kun olimme rukous kokouksessa, meitä oli muutama ja yksi rouva rukoili minun vierellä niin se Henki käänsi minut siihen rouvaan päin ja minun suuni kautta puhui toinen, se ei ollut minä, hän puhutteli sitä rouvaa etunimeltä, ja sitten tuli sanat sinulla on puhdas sydän Jumalan edessä, mutta sinä et pidä sapattia, mutta jos sinä alat pitää Jumalan sapatin niin sinun poikasi paranevat, mutta jos et niin sinun poikasi eivät parane.

Hänellä on kaksi kuuromykkä poikaa, ja heitä on viety parannettavaksi moniin paikkoihin, mutta ne eivät ole parantuneet, eikä tämä rouva pidä sapattia, koska hän uskoo että Jeesus poisti sen ristillä.
        Ja viellä tästä kun se Henki puhuu niin se on niin kaunista ja hyvä sanaista suomea etten minä sellaista osaa edes puhua.

Minusta on rumaa valehdella ja painostaa ihmisiä. Vielä kamalampaa on esittää ihmisille katteettomia lupauksia ja uhkauksia.

Jos jumala olisi olemassa, olisit sinäkin varmaan tuon esityksesi jälkeen muuttunut kuuromykäksi.

• muitakin kirjoitti:

Aika jännä asia. Tosin itselläni on molemmat lapset kehitysvammaisia, tytär lievästi ja poika keskivaikea/vaikeasti. Heidänkin paranemisen puolesta on rukoiltu monesti, mutta Jumala saa päättää parantaako heidät tässä ajassa vai ei. Että ei ainakaan heidän kohdalla vanhempien sapatinviettäminen auta asiaa ;D
        Mutta hyvä, että olet suostunut Jumalan "sanansaattajaksi", vaikka tehtäväsi ei olekaan helppo!
        Siunausta!

• aivan...
        Stork kirjoitti:

Aika jännä asia. Tosin itselläni on molemmat lapset kehitysvammaisia, tytär lievästi ja poika keskivaikea/vaikeasti. Heidänkin paranemisen puolesta on rukoiltu monesti, mutta Jumala saa päättää parantaako heidät tässä ajassa vai ei. Että ei ainakaan heidän kohdalla vanhempien sapatinviettäminen auta asiaa ;D
        Mutta hyvä, että olet suostunut Jumalan "sanansaattajaksi", vaikka tehtäväsi ei olekaan helppo!
        Siunausta!

alkuaikoina kun olin tullut uskoon enkä kuulunut edes adventti seurakuntaan, vaan olin löytänyt sapatin raamatusta, mutta kävin tämän seurakunnan kokouksissa, joten se oli minulle itsellenikin järkytys,ja siihen perään tuli viellä älä kuuntele miestäsi, yksi ihminen sanoi minulle että hänen mies määrää kaiken siellä kodissa, hän sanoi että se sanoma oli Jumalalta sille rouvalle vaikka tämäkään ei uskonut sapattiin mutta uskoi että se sanoman tuoja oli Jumala,minä en sanonut niin enkä näin olin niin järkyttynyt siitä sanomasta, mutta sen tiedän vain etten se ollut minä joka puhui, joku puhui minun suuni kautta, jokainen saa päätellä sitten mitä haluaa.
        Sain kylläkin nuhteita kovasti siltä rouvan mieheltä, hän sanoi lopuksi kun aikansa nuhteli että voi tyttö parka, otin vastaan kiltisti nuhteet, sanoin vain en minä sanonut niitä sanoja en tiedä kuka puhui?

• ka4rla
        Maruan-ne kirjoitti:

sama maruanna jonka lapsi loukkasi jalkansa viikko sitten ,no olet tai ei ,sinulla on todella hengen palo päästä lähetys kentille.Kunhan lapsesi varttuvat ,niin odotellessa voisit alkaa seurakunnassasi vähitiellen ilmaisemaan ,mitä haluaisit.Herra on ,joka kutsuu ja seurakunnan on velvollisuus ola lähettäjänä,Tiedän kyllä että vastustusta löytyy ja paljon ,mutta jos on Hrran tahto niin sinähän voitat ,koska Herra sotii puolestasi,RUKOILKAAMME SIIS ELON HERRAA ,KOSKA ELOA ON PALJON JA TYÖMIEHIÄ VÄHÄN.ole siunattu sisar.

• tuo...
        ka4rla kirjoitti:

sama maruanna jonka lapsi loukkasi jalkansa viikko sitten ,no olet tai ei ,sinulla on todella hengen palo päästä lähetys kentille.Kunhan lapsesi varttuvat ,niin odotellessa voisit alkaa seurakunnassasi vähitiellen ilmaisemaan ,mitä haluaisit.Herra on ,joka kutsuu ja seurakunnan on velvollisuus ola lähettäjänä,Tiedän kyllä että vastustusta löytyy ja paljon ,mutta jos on Hrran tahto niin sinähän voitat ,koska Herra sotii puolestasi,RUKOILKAAMME SIIS ELON HERRAA ,KOSKA ELOA ON PALJON JA TYÖMIEHIÄ VÄHÄN.ole siunattu sisar.

maru-anne olen aivan eri henkilö, en asu suomessakaan, minulla on lapset jo aikuisia ja itse olen jo niin iällä ettei ole paloa enää lähetys kentille. Siunattua päivää sinulle ka4rla, se on totta että eloa on paljon mutta työ miehiä vähän.

• adventisti,

uudestisyntynyt, enkä edes halua kielilläpuhumisen lahjaa. Mitä sillä tekisin? Mieluummin ottaisin vaikka evankelistan lahjan. Profetoimista en uskalla edes pyytää (no enpä uskalla kyllä noita muitakaan :))

• Eki.

Tuossa ylempänä, yritin saada tekstiä läpi,ja sitten se tuli monta kertaa.

• Maruan-ne

• Maruan-ne

sinähän olet evankelista:) Hallelujaa! Kiitos Herran! Eikö niin?

• Eki.
        Maruan-ne kirjoitti:

sinähän olet evankelista:) Hallelujaa! Kiitos Herran! Eikö niin?

Ehkä olen evankelista,omassa vaikutus-piirissäni. Mikään suurille massoille julistaja en ole.
        Kaikkihan me (uudestisyntyneet) olemme Jumalan pappeja yleinen pappeus)

• Eki.
        Eki. kirjoitti:

Ehkä olen evankelista,omassa vaikutus-piirissäni. Mikään suurille massoille julistaja en ole.

Välillä sellaisistakin asioista joista ollaan samaa mieltä,eikä aina niistä joista ollaan eri mieltä.

• PAPPEJA
        Eki. kirjoitti:

Niin missä on seurakunta?????

• tarkoitti
        PAPPEJA kirjoitti:

Niin missä on seurakunta?????

vain miehiä. Koska ainoastaan mies on niin jumalallisen tyhmä, että he luulevat olevansa pappeja .... niin heidän vielä tyhmemmät vaimonsa tietenkin muodostavat sen seurakunnan ja palvovat näitä jeesusmiehiään.

• luki.......
        tarkoitti kirjoitti:

vain miehiä. Koska ainoastaan mies on niin jumalallisen tyhmä, että he luulevat olevansa pappeja .... niin heidän vielä tyhmemmät vaimonsa tietenkin muodostavat sen seurakunnan ja palvovat näitä jeesusmiehiään.

Että kaikki uskovat,ovat Jumalan pappeja,niin miehet,kuin naisetkin.(Suurin osa,ei ole uskossa).

• Eki. kirjoitti:

Tuossa ylempänä, yritin saada tekstiä läpi,ja sitten se tuli monta kertaa.

Minulle on joskus käynyt niin, että olen lähettänyt viestin ja keskustelussa näkyy kellonaika ja että viesti on mennyt, mutta itse viestiä ei näy ollenkaan. Jos yritän lähettää viestiä uudestaan, tulee ilmoitus: Olet lähettänyt samanlaisen viestin, massapostittaminen kielletty. Samoin olen huomannut muillakin, joskus viestit näkyvät vasta seuraavana päivänä.

• lisääntyy lisääntyy
        luki....... kirjoitti:

Että kaikki uskovat,ovat Jumalan pappeja,niin miehet,kuin naisetkin.(Suurin osa,ei ole uskossa).

teidän opeillanne, koska opetatte, että kaikki on pappeja, eikä enää eroiteta miestä naisesta.

• Eki.
        lisääntyy lisääntyy kirjoitti:

teidän opeillanne, koska opetatte, että kaikki on pappeja, eikä enää eroiteta miestä naisesta.

"Olkoon yhden vaimon mies" Tämä kysenen virka kuuluu miehelle, siis raamatun mukaan. Mutta ei naisilta ole kielletty Jumalan sanan julistaminen,he voivat palvella evankelistoina,kiertävinä julistajina.

Siis paimen,ja evankelista ovat,eri virkoja vaikka molemmat julistavat Jumalan sanaa.

Vapaissa suunnissa,tämä on oikein tänäkin päivänä. Esim. vapaakirkolla on Suomen kuuluisin nais-evankelista Hilja Laaksonen

Joka muuten täytti äskettäin vanhain-kodissa 100v.

• ## Vaikka tämä on nyt turhaa
      Kirjoittanut: Maruanne* 6.9.2008 klo 13.38
      niin sanon kuitenkin, että ei-advareilla on tämän palstan perusteella aivan väärä käsitys adventisteista. Piste. ##

Moni luulee, että adventisti uskoo samalla lailla
      kuin protestantti, mutta ei. Adventismilla on
      aivan eri juuret ja eri päämäärä.
      Adventismi lähtee vuodesta 1844 ja päätyy ikuiseen
      elämään Maan päällä.
      Protestantti lähtee vuodesta 34 jKr ja päätyy
      iankaikkisuuteen taivaissa.

Ratkaisevin ero adventistin ja protestantin
      välillä - syvä juopa - on siinä kuka kantaa
      meidän syntimme. Adventisti vuosimallia 2008
      uskoo saatanan päälle uskovaisten synnit ja
      protestantti vuosimallia 2008 on uskonut Jeesuksen
      päälle kaikki syntinsä.

Tuo adventtitotuus löytyy media7 Ilm.kirajseminaarista ov. 14/3
      s. 6. Sekä E. Whiten Suuresta Taistelusta (2005),
      opinkappale 41 "Maapallo raunioina 1000 vuotta",
      s. 414:

"Jumalan kansan synnit pannaan Jumalan, taivaan
      enkelien ja lunastettujen joukon läsnäollessa
      Saatanan P Ä Ä L L E ".

Evankelinen totuus löytyy Raamatusta, Jes 53.

Jeesuksen päälle, Jeesuksen kannettavaksi

Jes. 53:6
      Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.

Karitsan päälle, Karitsan kannettavaksi

Jes. 53:4
      Mutta totisesti, meidän sairautemme hän kantoi, meidän kipumme hän sälytti päällensä. Me pidimme häntä rangaistuna, Jumalan lyömänä ja vaivaamana,

Jumalan itsensä päälle, Jumalan itsensä kannettavaksi

10 Mutta Herra näki hyväksi runnella häntä, lyödä hänet sairaudella. Jos sinä panet hänen sielunsa vikauhriksi, saa hän nähdä jälkeläisiä ja elää kauan, ja Herran tahto toteutuu hänen kauttansa.

PROFEETTA JA KIELILLÄPUHUVA VERTAILUSSA

1.Kor 14:21-40
      21
      Laissa on kirjoitettuna: "Vieraskielisten kautta ja muukalaisten huulilla minä olen puhuva tälle kansalle, eivätkä he sittenkään minua kuule, sanoo Herra".
      22
      Kielet eivät siis ole merkiksi uskoville, vaan niille, jotka eivät usko; mutta profetoiminen ei ole merkiksi uskottomille, vaan uskoville.
      23
      Jos nyt koko seurakunta kokoontuisi yhteen ja kaikki siellä puhuisivat kielillä ja sinne tulisi opetuksesta tai uskosta osattomia, eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne?

24
      Mutta jos kaikki profetoisivat ja joku uskosta tai opetuksesta osaton tulisi sisään, niin kaikki paljastaisivat hänet ja kaikki langettaisivat hänestä tuomion,
      25
      hänen sydämensä salaisuudet tulisivat ilmi, ja niin hän kasvoilleen langeten rukoilisi Jumalaa ja julistaisi, että Jumala totisesti on teissä.
      26
      Kuinka siis on, veljet? Kun tulette yhteen, on jokaisella jotakin annettavaa: millä on virsi, millä opetus, millä ilmestys, mikä puhuu kielillä, mikä selittää; kaikki tapahtukoon rakennukseksi.

27
      Jos kielillä puhutaan, niin puhukoon kullakin kertaa vain kaksi tai enintään kolme, ja yksi kerrallaan, ja yksi selittäköön;
      28
      mutta jos ei ole selittäjää, niin olkoot vaiti seurakunnassa ja puhukoot itselleen ja Jumalalle.
      29
      Profeetoista saakoon kaksi tai kolme puhua, ja muut arvostelkoot;

30
      mutta jos joku toinen siinä istuva saa ilmestyksen, vaietkoon ensimmäinen.
      31
      Sillä te saatatte kaikki profetoida, toinen toisenne jälkeen, että kaikki saisivat opetusta ja kaikki kehoitusta.
      32
      Ja profeettain henget ovat profeetoille alamaiset;

33
      sillä ei Jumala ole epäjärjestyksen, vaan rauhan Jumala. Niinkuin kaikissa pyhien seurakunnissa,
      34
      olkoot vaimot vaiti teidänkin seurakunnankokouksissanne, sillä heidän ei ole lupa puhua, vaan olkoot alamaisia, niinkuin lakikin sanoo.
      35
      Mutta jos he tahtovat tietoa jostakin, niin kysykööt kotonaan omilta miehiltään, sillä häpeällistä on naisen puhua seurakunnassa.

36
      Vai teistäkö Jumalan sana on lähtenyt? Vai ainoastaan teidänkö tykönne se on tullut?
      37
      Jos joku luulee olevansa profeetta tai hengellinen, niin tietäköön, että mitä minä kirjoitan teille, se on Herran käsky.
      38
      Mutta jos joku ei sitä ymmärrä, niin olkoon ymmärtämättä.

39
      Sentähden, veljeni, harrastakaa profetoimista älkääkä estäkö kielillä puhumasta.
      40
      Mutta kaikki tapahtukoon säädyllisesti ja järjestyksessä.

Armo ja rauha lisääntyköön armolahjojen kautta!
      Piste.

• se ydin.

• se ydin. kirjoitti:

Koetin tuossa aiemmin kysellä, että tietäisikö joku edes yhden elävän adventistin, joka uskoo siihen, että saatana syntejä sovittelee.

Eipä ole vielä näkynyt kuin viite johonkin ilmestyskirjaseminaarimateriaaliin... josta onneksi on tekeillä uusi painos.

Sitä ilmestyskirjaseminaarimateriaalia en ole pitkään aikaan katsonut, koska en pidä koko seminaarin tyylistä sen enempää kuin lähestymistavastakaan, mutta olen varma, että vaikka se on heikkotasoinen, niin ei sekään voi niin huonoa olla, että siinä saatanan yhteydessä käytettäisiin sanaa sovittaa.

Väitään siis edelleen, ettei sellaisia adventisteja ole, jotka mainittuun oppiin uskoisivat.

Siis todella hauska argumentti:

Adventismin hirvittävin oppi on oppi, johon yksikään adventisti ei usko!!!

Jos väitättä muuta, niin antakaahan niitä nimiä. Siihen asti uskon edelleen, että risti riittää ja ettei Jeesus meidät sovittaakkeen tarvitse paholaisen sen enempää kuin meidänkään tekemisiämme.

Kai

• kuin sinua
        Kai_A kirjoitti:

Koetin tuossa aiemmin kysellä, että tietäisikö joku edes yhden elävän adventistin, joka uskoo siihen, että saatana syntejä sovittelee.

Eipä ole vielä näkynyt kuin viite johonkin ilmestyskirjaseminaarimateriaaliin... josta onneksi on tekeillä uusi painos.

Sitä ilmestyskirjaseminaarimateriaalia en ole pitkään aikaan katsonut, koska en pidä koko seminaarin tyylistä sen enempää kuin lähestymistavastakaan, mutta olen varma, että vaikka se on heikkotasoinen, niin ei sekään voi niin huonoa olla, että siinä saatanan yhteydessä käytettäisiin sanaa sovittaa.

Väitään siis edelleen, ettei sellaisia adventisteja ole, jotka mainittuun oppiin uskoisivat.

Siis todella hauska argumentti:

Adventismin hirvittävin oppi on oppi, johon yksikään adventisti ei usko!!!

Jos väitättä muuta, niin antakaahan niitä nimiä. Siihen asti uskon edelleen, että risti riittää ja ettei Jeesus meidät sovittaakkeen tarvitse paholaisen sen enempää kuin meidänkään tekemisiämme.

Kai

”Kun muistiinpanokirjat avataan Tuomiolla, silloin jokaisen elämä, joka on uskonut Jeesukseen, tulee uudelleen tarkasteltavaksi Jumalan edessä. Alkaen noista jotka ensiksi elivät maan päällä, meidän Puolestapuhujamme esittää tosiseikat kustakin peräkkäisestä sukupolvesta, ja lopettaa eläviin. Jokainen nimi on mainittu, jokainen tapaus tarkoin tutkittu. Nimiä on hyväksytty, nimiä hylätty" - The Great Controversy (1888 painos). s. 483.

”Mutta, erehtymättömän Jumalan sanan mukaan, jokainen ihminen tuomitaan ja palkitaan sen mukaisesti kuin hänen tekonsa ovat olleet. Ja meitä kehotetaan niin puhumaan ja niin tekemään ´niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva´. Kun synti on kaduttu, tunnustettu, ja hylätty, silloin anteeksianto kirjoitetaan synnintekijän nimen viereen: mutta hänen syntejään ei pyyhitä pois ennen kuin vasta tutkivan tuomion jälkeen" - The Signs of the Times, May 16, 1895.

"Jeesuksen ristinkuolema ei tehnyt syntejä tyhjäksi, vaan Jeesus jatkoi uhripalvelusta pyhäkön ensimmäisessä osassa taivaassa vuoteen 1844. Kristuksen veri, jonka kyllä oli vapautettava parannuksen nörtyvä syntinen lain kadotustuomioista, ei ollut poistava syntiä; se oli oleva pyhäkön kirjassa lopulliseen sovitukseen asti" -Patriarchs and Prophets/Patriarkat ja profeetat s.357.

Kaiken lopuksi, Kristuksen tultua taivaasta pyhiensä kanssa tuhat vuotta tyhjänä olleen maan päälle, laitetaan ihmisten synnit saatanan päälle eli ei vielä sen oletetun tutkivan tuomion päätyttyäkään synneistä päästä lopullisesti eroon, vaan perkeleestä tehdään ihmiskunnan syntien sovittaja, joka kantaa maailman synnit. Ilmestyskirja, joka kuvaa viimeisiä tapahtumia ja tuhatvuotiskautta ei tiedä sellaisesta teologiasta mitään, eikä väitä saatanan kantavan maailman syntejä, eikä Ilmestyskirja myöskään opeta saatanan palavan "tuhkaksi". Johanneksen evankeliumin mukaan Kristus Jumalan Karitsana kantoi maailman synnit ja sovitti ne - saatana sitä ei tee, vaan saatana on helvetin tulijärvessä rangaistavana iankaikkisesti (Ilm. 20-21). On aika vaikea nähdä, miten nämä whitelais-adventistiset opit "korottavat Kristusta", kuten adventistit väittävät EGW:n tekevän.

• vyosi 1844
        kuin sinua kirjoitti:

”Kun muistiinpanokirjat avataan Tuomiolla, silloin jokaisen elämä, joka on uskonut Jeesukseen, tulee uudelleen tarkasteltavaksi Jumalan edessä. Alkaen noista jotka ensiksi elivät maan päällä, meidän Puolestapuhujamme esittää tosiseikat kustakin peräkkäisestä sukupolvesta, ja lopettaa eläviin. Jokainen nimi on mainittu, jokainen tapaus tarkoin tutkittu. Nimiä on hyväksytty, nimiä hylätty" - The Great Controversy (1888 painos). s. 483.

”Mutta, erehtymättömän Jumalan sanan mukaan, jokainen ihminen tuomitaan ja palkitaan sen mukaisesti kuin hänen tekonsa ovat olleet. Ja meitä kehotetaan niin puhumaan ja niin tekemään ´niin kuin ne, jotka vapauden laki on tuomitseva´. Kun synti on kaduttu, tunnustettu, ja hylätty, silloin anteeksianto kirjoitetaan synnintekijän nimen viereen: mutta hänen syntejään ei pyyhitä pois ennen kuin vasta tutkivan tuomion jälkeen" - The Signs of the Times, May 16, 1895.

"Jeesuksen ristinkuolema ei tehnyt syntejä tyhjäksi, vaan Jeesus jatkoi uhripalvelusta pyhäkön ensimmäisessä osassa taivaassa vuoteen 1844. Kristuksen veri, jonka kyllä oli vapautettava parannuksen nörtyvä syntinen lain kadotustuomioista, ei ollut poistava syntiä; se oli oleva pyhäkön kirjassa lopulliseen sovitukseen asti" -Patriarchs and Prophets/Patriarkat ja profeetat s.357.

Kaiken lopuksi, Kristuksen tultua taivaasta pyhiensä kanssa tuhat vuotta tyhjänä olleen maan päälle, laitetaan ihmisten synnit saatanan päälle eli ei vielä sen oletetun tutkivan tuomion päätyttyäkään synneistä päästä lopullisesti eroon, vaan perkeleestä tehdään ihmiskunnan syntien sovittaja, joka kantaa maailman synnit. Ilmestyskirja, joka kuvaa viimeisiä tapahtumia ja tuhatvuotiskautta ei tiedä sellaisesta teologiasta mitään, eikä väitä saatanan kantavan maailman syntejä, eikä Ilmestyskirja myöskään opeta saatanan palavan "tuhkaksi". Johanneksen evankeliumin mukaan Kristus Jumalan Karitsana kantoi maailman synnit ja sovitti ne - saatana sitä ei tee, vaan saatana on helvetin tulijärvessä rangaistavana iankaikkisesti (Ilm. 20-21). On aika vaikea nähdä, miten nämä whitelais-adventistiset opit "korottavat Kristusta", kuten adventistit väittävät EGW:n tekevän.

Ellen Whiteen. Noissakin lainauksissa käy hyvin esille se että Jeesus on syntiemme sovittaja ja puolustaja viimeiseen asti. Kiitos hyvistä lainauksista vaikka olit jättänyt paljon poiskin!

• tarvitaan
        vyosi 1844 kirjoitti:

Ellen Whiteen. Noissakin lainauksissa käy hyvin esille se että Jeesus on syntiemme sovittaja ja puolustaja viimeiseen asti. Kiitos hyvistä lainauksista vaikka olit jättänyt paljon poiskin!

# Kristuksen veri, ..... ei ollut poistava syntiä #

Veri ei riittänyt Ellenin mukaan synnin poistamiseen, että silleen

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      150
      1819
    2. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1691
    3. Joensuun (kaupungin) kiusaamisongelma

Syrjitään, savustetaan ulos ja kiusataan. Pieneen piiriin ei kaikki mahdu. Tehdään elämästä mahdotonta, jolloin ainoa va
      Joensuu
      32
      1331
    4. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      194
      1177
    5. Olen levoton takiasi

Enkä saa itseäni rauhoittumaan
      Ikävä
      92
      1151
    6. Archie ja Iida ero.

Suuri kohujen saattelema rakkaustarina on ohi?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      76
      1046
    7. Evoluutioteoria on varmuudella väärin - monet tutkijat irtisaunoutuvat siitä

Tutkimuksissa on löytynyt paljon näyttöä siitä, ettei evoluutioteoria ole totta. Monet tutkijat kuitenkin vielä kannatta
      352
      974
    8. Lakkaa haaveilemasta.

Oon löytänyt uuden naisen. mieheltä. tutulle. Naiselle.
      Ikävä
      62
      849
    9. Älä stressaa. Rakastan sua

Eikä tämä tunne mene pois, se on varmaan jo huomattu kumpikin ❤️
      Ikävä
      49
      811
    10. Ois kiva nähdä

Ja viettää Iltoja sun kanssa
      Ikävä
      50