Ducaton pohjalevyn asentaminen

Moottoria suojaavia pohjalevyjä löytyy tarvikehinnastoista, mutta kuinka vaikea tai kallis operaatio sen asentaminen on?

13

3126

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ????????????????

      Jos kerran auto toimii ilman suojalevyä mitä hyötyä siitä on? Minulla nyt jo kuudes pakettiauto ja koskaan ei ole suojalevyä ollut.

      • Saamani tiedon mukaan pohjalevy suojaa moottoritilan kaikkia laitteita tieltä nousevalta pölyltä, kuralta, suolalta yms, auttaa moottoria pysymään talvella lämpimänä ja vähentää rengasmelun kuulumista ohjaamoon. Ehkä se myös suojaa moottoria vaurioilta, jos tulee pohjakosketus. Kysymykseni ei koskenut suojalevyn tarpeellisuutta vaan sen asentamista.


      • puuha itseltäkään
        Timontti kirjoitti:

        Saamani tiedon mukaan pohjalevy suojaa moottoritilan kaikkia laitteita tieltä nousevalta pölyltä, kuralta, suolalta yms, auttaa moottoria pysymään talvella lämpimänä ja vähentää rengasmelun kuulumista ohjaamoon. Ehkä se myös suojaa moottoria vaurioilta, jos tulee pohjakosketus. Kysymykseni ei koskenut suojalevyn tarpeellisuutta vaan sen asentamista.

        Ei muuta kuin ostat tuon suojan ja hankit muutaman pultin, reiät on valmiina. Itse pohjalevy on todellakin hintansa väärtti, suojaa tosi hyvin moottoritilan kuralta, lumelta, moottori lämpiää hyvin jne


      • eivät taida

        muutenkaan arvostaa näitä matkailuautoilun pikku mukavuuksia. Jakeluliikenteen olosuhteet ja käyttöympäristö kun ovat niin kovin erilaiset mitä matkailukäytössä olevalla autolla.


    • maksoi

      muistaakseni max.150€ asennuksineen.Jos itse laitat niin siellä on valmiit reiät mihin laitetaan pulteilla kiinni.Kyllä se on aivan ehdoton:suojaa moottoria lialta ja viimalta talvella.

      • Kiitos kaikille vastauksista! Halvin tarvikeliikkeissä näkemäni muovisuoja maksaa 195 euroa ilman asennusta ja toisaalla asennusta kuvattiin hankalaksi, kun pulteille ei kuulemma ole autossa valmiita paikkoja. Ehkä se riippuu vuosimallista. Minulla on vm. 2005. Kerron muutaman viikon kuluttua, paljonko se tuli lopulta maksamaan.


      • vm.2006
        Timontti kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastauksista! Halvin tarvikeliikkeissä näkemäni muovisuoja maksaa 195 euroa ilman asennusta ja toisaalla asennusta kuvattiin hankalaksi, kun pulteille ei kuulemma ole autossa valmiita paikkoja. Ehkä se riippuu vuosimallista. Minulla on vm. 2005. Kerron muutaman viikon kuluttua, paljonko se tuli lopulta maksamaan.

        siinä ainakin oli valmiit reiät. Kyllä käsittääkseni 2005 mallissa on myös.Sama malli se on.Älä usko asentajia ne kusettaa sua.Levyn asenneksuksessa menee max. 10min. Aika hintava on sun pohjalevy. Niitä saa halvemmallakin. Minun hommaama oli Tampereella.


      • höh
        Timontti kirjoitti:

        Kiitos kaikille vastauksista! Halvin tarvikeliikkeissä näkemäni muovisuoja maksaa 195 euroa ilman asennusta ja toisaalla asennusta kuvattiin hankalaksi, kun pulteille ei kuulemma ole autossa valmiita paikkoja. Ehkä se riippuu vuosimallista. Minulla on vm. 2005. Kerron muutaman viikon kuluttua, paljonko se tuli lopulta maksamaan.

        Hyvän ja edullisen pohjasuojan löytää Hoversportista. http://www.hoverfin.com/
        Lahden messuilla Hoversportilla on ollut oma osasto muutamana vuotena. Sieltä on moni ostanut mukaansa ducaton pohjasuojan tarjoushinnalla.

        Vanha keskustelu pohjasuojasta. http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=591&posting=22000000021334160#22000000021334160


      • höh kirjoitti:

        Hyvän ja edullisen pohjasuojan löytää Hoversportista. http://www.hoverfin.com/
        Lahden messuilla Hoversportilla on ollut oma osasto muutamana vuotena. Sieltä on moni ostanut mukaansa ducaton pohjasuojan tarjoushinnalla.

        Vanha keskustelu pohjasuojasta. http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category=95&conference=591&posting=22000000021334160#22000000021334160

        Olen käyttänyt suojaa kaikissa matkailuautoissani (nyt 3:s menossa). Tähän viimeiseen hankin tuon Hoverin suojan muistaakseni rahteineen 170,00€. Paikalleen se laitettiin öljynvaihdon yhteydessä yhteensä noin 200,00 € hintaan. Sopi melkein suoraan mutta pari reikää tarvittiin uusia ja sen öljynsuodattimen luukkua piti hieman modifioida. Jos on paikka jossa auton saa ylös pukille niin ei sen asennus mitään nerokkuutta vaadi. Muistaakseni mukana oli pussillinen sopivia ruuvejakin ja lyhykäinen ohje.

        Talvikeleillä suoja on ihan ehdoton, suojelee liialta viimalta ja suolasössön roiskeilta moottoritilaa. Suosittelen käyttämään.


      • karva.naamari kirjoitti:

        Olen käyttänyt suojaa kaikissa matkailuautoissani (nyt 3:s menossa). Tähän viimeiseen hankin tuon Hoverin suojan muistaakseni rahteineen 170,00€. Paikalleen se laitettiin öljynvaihdon yhteydessä yhteensä noin 200,00 € hintaan. Sopi melkein suoraan mutta pari reikää tarvittiin uusia ja sen öljynsuodattimen luukkua piti hieman modifioida. Jos on paikka jossa auton saa ylös pukille niin ei sen asennus mitään nerokkuutta vaadi. Muistaakseni mukana oli pussillinen sopivia ruuvejakin ja lyhykäinen ohje.

        Talvikeleillä suoja on ihan ehdoton, suojelee liialta viimalta ja suolasössön roiskeilta moottoritilaa. Suosittelen käyttämään.

        Huoltoluukuilla varustettu pohjalevy Fiat Ducatoon vm. 2005 asennettuna 188 euroa suuressa karavaaniliikkeessä Vantaalla. Vielä kerran kiitos kaikille aloittamaani keskusteluun osallistuneille!


    • JustOstin

      Alvadi ee tooosi halpa vrt. Suom. Firmoihin. Omaan ducato II malliin vaan 39 plus rahti n 20. Kotiovelle tuotiin.

    • Joksunniksinurkka

      Minä nikkaroi itse pohjalevyn vanhasta öljytynnyristä

      • Reinontyhjättynnyrit

        Syökö se Transittisi niin älyttömän paljon öljyä, että ihan tynnörikaupalla on sinun sitä pitänyt ostaa, Jokinen?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2092
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1644
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1491
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      25
      1468
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1397
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1331
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe