Hunajaa kauppaamaan Saksaan

movingout22

Onko kellään kokemuksia Saksan joulumarkkinoilla työskentelystä Lapin Hunaja Oy:lle tm., joka siis hakee marras joulukuulle työntekijöitä Saksaan. Olisin muuten kiinnostunut mutta työaikana 10h/pv ja 5-7päivää viikossa herätti kysymyksen jos joku olisi tätä työtä kokeillut ja voisi kertoa kuinka paljon töitä todellisuudessa oli ja oliko korvaus riittävä.

5

1383

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • _souef

      Itekin huomasin ton ilmotuksen mol.fi sivulla. Olisin myös kiinnostunu kuulemaan lisää paikasta.
      Vaikuttaa mielenkiintoselta. Mutta mietityttää myös tämä toimenkuva ja sit nuo työajat? Ja palkka..
      Opiskelujen takia tosin taitaa olla mahdotonta lähteä.. :/

      • täällä..

        kiinnosti paikka.

        Työaika -ja palkka oli mielestäni hieman arveluttavia. Ymmärtääkseni ulkomaan päiväraha kuuluisi aina tuollaisissa tapauksissa, ei mitenkään lisäbonuksena. Samalla "provisio"- palkalle olen aina ollut allerginen, pikemminkin selvät sävelet X määrä työtä=x määrä palkkaa. Vapaa-aikaa tuskin työkuvauksen perusteella jää, mutta kyllähän tuo mielenkiintoiselta vaikuttaa.

        Onko täällä kellään kokemuksia?


    • Weihnachtsmarkt

      Olen ollut jo useita vuosia Saksassa Weihnachtsmarktilla töissä, ja voin kertoa, että en ole aiemmin kuullut palkan perustuvan provisioon. Täälläpäin saksalaiset maksavat 6 - 10 euroa tunti, riippuen päivästä yms. Itse sain viime vuonna keskimäärin 8,50 e tunti.

      Kannattaa ottaa selvää, mitä he maksavat oikeasti ja miten majoittavat yms.

      • Pinguino

        Hei,

        Olen ollut kyseiselle firmalle töissä muutama vuosi sitten ja voin sanoa, että vaikka työpäivät olivatkin pitkiä niin sain työstä asianmukaiset ansiot.. tuotteet ovat erittäin suosittuja Saksassa eikä niiden menekkiä pidä aliarvioida. Asunnot on järjestetty niin hyvin kuin mahdollista eikä siitä tarvitse työntekijän maksaa mitään, myös matkat ja muut mahdolliset kustannukset maksetaan. Toki tuloihin ja työpäiviin vaikuttaa se mihin joutuu/pääsee.. eri kaupunkit ja markkinat ovat aina erilaisia ja joihinkin asioihin ei ole työnantajallakaan vaikutusvaltaa, sillä ne riippuvat markkinajärjestäjistä.

        Viiden tähden nirppanokka-asenteella on turha tämmöiseen myyntihommaan lähteä. Reissua on syytä miettiä myös kokemuksen, kielitaidon ja kulttuuritietämyksen kannalta eikä vain rahaa ajatellen. Firma on hyvin tarkka siitä millaisia ihmisiä he palkkaavat, sillä he ovat tarkkoja brandistaan saksan markkinoilla. Haastattelutilanteessa he kyllä haistavat jos hakija ei ole sydämellä mukana jutussa, joten hakijan asenne on tärkein valintakriteeri saksan kielitaidon ohella.


    • Evely009

      Onkohan tämän joulun myyjät jo haastateltu/valittu? Tai onko paikalla vanhoja myyjiä, jotka ovat jälleen lähdössä Saksaan jouluksi? Olisi hauska lukea tuoreempia kokemuksia! :-)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      118
      9465
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      46
      2780
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      156
      2536
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1786
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      13
      1590
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      9
      1396
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe