Pukukoodi "iltapuku"

Mitä ihmettä päälle?

Olen siis parin viikon päästä menossa työpaikan syntymäpäiväjuhliin, mutta juhla-asusta ei oo vielä mitään tietoa. Juhlat pidetään hieman hienommassa ravintolassa, josta lähdetään illemmalla jatkoille. Pukukoodi juhlissa on iltapuku, vaikka järjestäjät sanoivat, että pukea saa mitä haluaa. Kuulin töissä, että eräs laittaa päällensä oikein hienon juhlamekon ja eräs mustan paidan ja mustat housut. Itse haluaisin laittaa päälle jotain itseni näköistä, mutta en kuitenkaan haluaisi olla alipukeutunut.

Olen siis 18-vuotias nuori nainen, enkä lainkaan naisellinen (huppari-farkkulinja). Tykkään kuitenkin olla nättinä juhlissa. Kysyisinkin siis kokeneemmilta, miltä tämä kuulostaisi juhla-asuksi:

- hieman pidempi, vyötäröltä solmittava musta neule, jossa poolokaulus
- musta hame, jossa paljon harmaita jonkinlaisia kuvioita (tätä en ole vielä ostanut kaappiini)
- mustat sukkahousut
- lilat ballerinat
- yksinkertainen musta pieni nahkalaukku (ei mikään kaunis tai edes moderni, mutta laukulla ei niin väliä)

Onko yhdistelmä ihan liian arkinen vai kävisikö se näihin juhliin? Suoristaisin polkkatukkani ja meikiksi laittaisin ripsiväriä, meikkipuuteria, huulikiiltoa ja vaaleaa luomiväriä.

Olen kokoa 42/44 ja tukevampi ylä- kuin alavartalostani, joten haluaisin peittää sitä osaa. Hameen haluan varmasti laittaa päälleni, mutta mekkoa en mielelläni näitä juhlia varten ostaisi (vaikea löytää vartalolleni sopivaa).

Budjettia ei varsinaisesti ole, mutta alle 100 eurolla olis kiva löytää asu. Ja tosiaan, jos jokin jo omistamistani vaatteista käy niin sekin on plussaa.

Olisi mukavaa jos löytäisin tarpeeksi nätin, sekä vartalonmuotooni mahdollisimman hyvin sopivan juhla-asun. Kiitos jo etukäteen vastanneille!

1

804

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pilvikkikaunoinen

      yleistä ohjeistusta:

      käytä:
      - ylävartalossa vaatteet saisivat olla niukkalinjaisia, mutta alapuolella ylirunsaita
      - käytä raglahihoja
      - pitkittäisiä pääteitä kuten syvään uurretut ja v-pääntiet
      - ohuita pehmeitä kankaita
      - lantiolla paljon yksityiskohtia kuten taskuja, laskoksia
      - a-mallisia takkeja ja hameita
      - poikkiraitaisia kuviota puseron alaraidassa
      - olkalaukkuja

      Vältä näitä:
      - olkatoppauksia ja istutettuja hihoja
      - runsaita yksityiskohtia ylävaatteissa kuten rintataskuja ja suuria kauluksia
      - vaakasuoria linjoja kuten kaarrokkeita ja venekauluksia
      - suurikuviollisia kankaita
      - kapeita hameita tai kapenevia lahkeita

      mainitsen vielä, että nythän on hameissa paljon muhkeita muotoja, jotka olisivat vartalotyypillesi sopivia. tai leveät juhlahousut tms.

      niukka yläosa, runsasmuotoinen alaosa.
      yksinkertaista ; )

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2625
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1947
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1675
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1606
    8. 91
      1553
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      120
      1415
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe