Kauan kestää saada päätös vv:stä

eemm

Kuka osaisisanoa kauan kestää saada päätös vuorotteluvapaasta, saako sitä ylipäätään pitää (täyttyvätkö kaikki ehdot) ym.? Lähetin liitolle hakemuksen elokuun alussa, odottelen malttamattomana päätöstä olenko oikeutettu edes vuorotteluvapaaseen.

8

8205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VitutusVapaalle pian

      Olisit mennyt suoraan pääluottamusmiehen juttusille.Tarkistaisit työkkäristä täyttyykö ehdot sekä työpaikastasi joltakin kuka hoitaa vuorotteluja ja saat työhistorian yms. tiedot näitinä luettelona.
      Kysy työmaaltasi hyväksyykö ne siut vuorotteluun eli esimiehelta tai suoraan johtajaltasi. Jos eivät hyväksi vaadi kirjallinen syy. Marssi pääluottamusmiehen luokse että oletko niin tärkeä töissä että et pääse. Riitauta kusipääjohto jos eivät päästä tai vaadi 2000€ palkan korotusta vähintään.
      Voitat todennäköisesti riidan ja pääset vuorotteluvapaalle.Jos ei tehoa.Marssi mielenterveys lääkärille ja ota vaikka 3kk sairaslomaa vedoten oheiseen. Varmasti saat sairaslaput jos et oikeasti ole kahju.

      Tietysti sitten jos palaat vuorottelusta töihin olet huonossa maineessa. Mutta olet sittenkin jos et pääse eli tee kuten neuvoin.

      Soita liittoon heti missä paperit koska päätöksessä ei mene aikaa kuin hujaus jos näin halutaan.

      taistelua ja hoida vuorotteluun itsesi

      • Anonyymi

        Pirun hyvä kommentti! Näitä tarvitaan että älytään!👋


    • ---------------------------...

      Vuorotteluvapaan saamisesta sovitaan oman työnantajan kanssa. Sitten omasta työttömyyskassasta tai kelasta voi tarkistaa sen kauan kestää vuorottelukorvauspäätöksen saamisessa. Eli jos siis tarkoitit kysyä milloin saat päätöksen siitä, onko sinulla oikeus vuorottelukorvaukseen ja minkä suuruinen korvaus on, niin ota yhteys kassaasi tai kelaan.

      • alkuperäinen kysyjä

        Ei kuna siani koski sitä ihan ensimmäistä vaihetta. Kela ohjasi täyttämään kaavakkeet ja ne on täyetty ja postattu liittoon. Kelan mukaan liitto ilmoittaa täyttöökä työssoloehto eli 10v. jne, jne. Elu olenko OIKEUTETTU edes VV:n. Olen saanut neuvon olla avaamatta kitaani työnantajalle ennen virallista päätöstä oikeudesta VV:n koska se voisi vain antaa etumatkaa pomon hyljeksiä mahdollisuuksiani. Kun saisin virallisen päätöksen, marssisin kysymään eli anomaan VV:tä. Ja sitten vasta kysymään paljon saan rahaa ja milloin aloittaisin. Näin minua myös aikoinaan ohjeistettiin työvoimatoimistosta. Olenko kuitnekin toiminut väärin lähettämällä hakemuksen liittooni???


      • vuorottelija
        alkuperäinen kysyjä kirjoitti:

        Ei kuna siani koski sitä ihan ensimmäistä vaihetta. Kela ohjasi täyttämään kaavakkeet ja ne on täyetty ja postattu liittoon. Kelan mukaan liitto ilmoittaa täyttöökä työssoloehto eli 10v. jne, jne. Elu olenko OIKEUTETTU edes VV:n. Olen saanut neuvon olla avaamatta kitaani työnantajalle ennen virallista päätöstä oikeudesta VV:n koska se voisi vain antaa etumatkaa pomon hyljeksiä mahdollisuuksiani. Kun saisin virallisen päätöksen, marssisin kysymään eli anomaan VV:tä. Ja sitten vasta kysymään paljon saan rahaa ja milloin aloittaisin. Näin minua myös aikoinaan ohjeistettiin työvoimatoimistosta. Olenko kuitnekin toiminut väärin lähettämällä hakemuksen liittooni???

        Juu teit mahdollisimman väärin, eli ensin tietenkin työnantajan edustajan juttusille ja jos sieltä "lupa" heltiä niin kyllä jatko on jo paljon helpompaa ja selvempää, puhuu nim. kokemusta on. Ps. parhaillaan olen kohta ollut neljä kuukautta vuorottelulla ja täytyy sanoa että kyllä kannattaa muuten paitsi rahallisesti. Mutta ei kait sitä kaikkea hyvää voikkaan saada samaan aikaan !


      • Hoida homma kotiin 100-0
        vuorottelija kirjoitti:

        Juu teit mahdollisimman väärin, eli ensin tietenkin työnantajan edustajan juttusille ja jos sieltä "lupa" heltiä niin kyllä jatko on jo paljon helpompaa ja selvempää, puhuu nim. kokemusta on. Ps. parhaillaan olen kohta ollut neljä kuukautta vuorottelulla ja täytyy sanoa että kyllä kannattaa muuten paitsi rahallisesti. Mutta ei kait sitä kaikkea hyvää voikkaan saada samaan aikaan !

        Juuri näin eli ensin suoraan työnantajan edustajalta kysymään.Myös oma johtajasi voi evätä sen.Mutta jos tulee positiivista niin loppu helppoa.
        Mutta jos negatiivista niin selvitä
        - onko siulla oikeus vuorottelueen eli nimikirjaota töistäsi tai sitten laske itse kaikki työt yhteen tuleeko yli 10v
        - Sitten riitauta ja ota pääluottamusmieheen tai liitonlakimieheen yhteyttä että oletko niin tärkeä työntekijä ja jos muita päässyt firmasta niin miksi et sinä

        Älä anna periksi näillä ns.Johtajille vaan taistele. Hae sitten 2-3kk sairaslomaa niin heräävät. Kova kovaa vastaan. Sitten lisää.

        Siis kukaan ei ole korvaamaton tai sitten palkkakin pitää olla utopinen töistä.

        Kirjoittelan palstalle miten asia etenee, itselläni alkaa pian vuorotteluvapaa kovan taistelun jälkeen!

        Pidä puolesi


      • Anonyymi
        vuorottelija kirjoitti:

        Juu teit mahdollisimman väärin, eli ensin tietenkin työnantajan edustajan juttusille ja jos sieltä "lupa" heltiä niin kyllä jatko on jo paljon helpompaa ja selvempää, puhuu nim. kokemusta on. Ps. parhaillaan olen kohta ollut neljä kuukautta vuorottelulla ja täytyy sanoa että kyllä kannattaa muuten paitsi rahallisesti. Mutta ei kait sitä kaikkea hyvää voikkaan saada samaan aikaan !

        Kiitos keskusteluista! Avasi paljon👍


    • Anonyymi

      Hei ! Tähän liittyen...jos jäät esim. 3 kk vuorotteluvapaalla, siirtyykö eläkeikäni 3 kuukaudella ? Haaveilija

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      228
      3578
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2201
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2091
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1985
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      87
      1662
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1381
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1281
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe