viikset ja parran alku naisella

monkey...

Olen 25 vuotias nainen ja mua häiritsee aivan suunnattomasti vaaleat viikset. Myös leuassa on paljon vaaleaa partaa. viikset näkyvät helposti ja eräs tuttu onkin ihmetellyt kun mulla kasvaa viikset. olen kuullut, että laserilla tmv. vois saada ne pysyvästi pois. Onko kellään vinkkiä niiden pysyvään poistoon, hintaluokalla ei ole väliä.

18

4880

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joupukkiukkoseni

      Mars karvatunturille !

    • parta ja viikset

      En tiedä, miten ne saisi pysyvästi pois mutta haluan lohduttaa. Minulla on sama ongelma. Huulien yläpuolella kasvaa vaaleita karvoja, osa on jopa paksuhkoja. Leuan allakin kasvaa karvaa, muutamat näistä ovat oikeasti tummia ja muutamat paksuja. Poistelen näitä karvoja pinseteillä, mutta nopeastihan ne kasvavat takaisin. Minulla on muuallakin kasvoissani ilkeää karvoitusta, josta haluasin päästä eroon. Poskissa kasvaa ilkeän pitkää haippua.

    • ........

      Minä olen poistanut viiksi- ja partakarvoja sokeroinnilla. karvat eivät häviä lopullisesti, mutta kasvu hidastuu ja suurella tod. näk. ehtyy kun käy useammin sokeroinnissa. suosittelen.

    • ei tehoa

      Vaaleisiin karvoihin ei laser tehoa, eikä mikään muukaan valohoito. Ainoa tehokas karvanpoistomenetelmä vaaleille karvoille on neulaepilaatio. Tällä olen saanut omani häviämään. Mutta siihenkin tarvitaan pätevä kosmetologi joka hallitsee hyvin neulaepilaation. Tumpelo tekee helposti vain laskua mutta karvat ei kuole.

      • neulaepilaatio(kaan)

        tehonnut, tosin siitä on aikaa jo vuosia, ehkä laitteet parantuneet. Kosmetologi oli pätevä ja rehellinen, sanoi suoraan, että neulaepilaatio on hakuammuntaa ja aina ei voi tietää osuuko neula karvatuppeen ja polttaa sen kokonaan huitsin nevadaan.


      • tunnusti
        neulaepilaatio(kaan) kirjoitti:

        tehonnut, tosin siitä on aikaa jo vuosia, ehkä laitteet parantuneet. Kosmetologi oli pätevä ja rehellinen, sanoi suoraan, että neulaepilaatio on hakuammuntaa ja aina ei voi tietää osuuko neula karvatuppeen ja polttaa sen kokonaan huitsin nevadaan.

        olevansa epäpätevä! Minäkin hukkasin satoja euroja ensin väärälle kosmetologille, karvat eivät lähteneet. Vaihdoin suositusten perusteella pätevälle ja johan alkoi tulosta tulla. Nyt kasvaa enää yksittäisiä karvoja, joita ei ihan vielä viitsi lähteä poistattamaan. Neulaepilaatiolaitteet taitavat olla kehittyneet jo kauan sitten. Oman kosmetologini laitteet eivät näytä kovin moderneilta. Ammattitaitoinen kosmetologi osuu melko varmasti karvatuppeen, mutta sitä varten karvan pitää olle sen verran pitkä että sen kasvusuunnan näkee.


    • emmajauh

      Olen itse 13 vuotias, ja minulla on myös vaaleaa karvoitusta ylähuulen kohdalla , eli "partaa". Kaverini ovat huomauttaneet minua useasti, joskus vähän ilkeälläkin tavalla. En äidillekkään uskalla mainita asiasta, sillä haluaisin laser-hoidon tai jonkun muun joka poistaa karvat lopullisesti...
      AUTTAKAA , PLIIS !? ilmainen, kotona tehtävä karvojen LOPULLINEN poisto tapa, olisiko mahdollista.. =)?

      • olemassa!

        Ilmaista kotona tehtävää lopullista karvanpoistoa ei ole olemassa! Ainoa ilmainen keino on nyppiä pinseteillä pahimpia karvoja. Vaaleita karvoja ei voi poistaa laserkäsittelyllä, karvat pitää olla mahdollisimman tummia mieluummin mustia. Vaaleita karvoja voi poistaa pysyvästi vain kosmetologin tekemällä neulaepilaatiolla. Epäilen että sinulla on sellaista nuoruusajan untuvaa jota kosmetologikaan ei pysty poistamaan. Yleensä se häviää itsekseen iän karttuessa ja omat hormonitkin voivat aikanaan auttaa. Taitaa olla vain kavereiden kiusantekoa tai ajattelematonta läpänheittoa. Jos viiksesi olisi todella kiusallisesti näkyvät, äitisi olisi ne kyllä huomannut ja tarttunut asiaan.


      • äidin kanssa

        Ilmaista ei ole mikään, sillä maksavathan ne pinsetitkin. Lisäksi pinseteillä on paha nyppiä vaaleaa untuvaa. Helpoimmin siitä pääsee eroon kylmävahaliuskoilla. Lopullista se ei ikävä kyllä ole, sillä karva toki kasvaa takaisin ja sitten käsittely pitää uusia. Vahaliuskan nyppääminen sattuu, mutta se kirpaisee vain kerran toisin kuin pinsettien käyttö. Puhupa asiasta äitisi kanssa. Kyllä hän naisena ymmärtää. Sinun ikäisesi voi toki itsekin käydä ostamassa liuskoja marketista, halpahallista tai kempparista. Äidin kanssa on kuitenkin hyvä keskustella kauneus- ja terveysasioista. Äidit useimmiten ottavat luottamuksenosoituksena sen, että tyttäret puhuvat murheistaan heille. Äidillä on myös näkemystä ja kokemusta erilaisista kauneudenhoitoasioista.


      • mumsmumsmums
        äidin kanssa kirjoitti:

        Ilmaista ei ole mikään, sillä maksavathan ne pinsetitkin. Lisäksi pinseteillä on paha nyppiä vaaleaa untuvaa. Helpoimmin siitä pääsee eroon kylmävahaliuskoilla. Lopullista se ei ikävä kyllä ole, sillä karva toki kasvaa takaisin ja sitten käsittely pitää uusia. Vahaliuskan nyppääminen sattuu, mutta se kirpaisee vain kerran toisin kuin pinsettien käyttö. Puhupa asiasta äitisi kanssa. Kyllä hän naisena ymmärtää. Sinun ikäisesi voi toki itsekin käydä ostamassa liuskoja marketista, halpahallista tai kempparista. Äidin kanssa on kuitenkin hyvä keskustella kauneus- ja terveysasioista. Äidit useimmiten ottavat luottamuksenosoituksena sen, että tyttäret puhuvat murheistaan heille. Äidillä on myös näkemystä ja kokemusta erilaisista kauneudenhoitoasioista.

        Itelläkin kasvaa ylähuulen päälle ikäviä tummia karvoja ja -onneksi- löysin aika halvankin ja helpon tavan poistaa niitä. Mulla ei toiminut kylmävahaliuskat, ei pinsetit ja noh laserhoitoihin en onneksi ehtinyt:-D Apu löytyi netistä, katsoessani youtubesta kaikkia meikki-, ihonhoito-, yms videoita. Joku esitteli siellä sellaista vieterin/jousen näköistä pientä juttua ja zadaam kaikki ylähuulen karvat olivat kuin kadonneet. Itse ostin suuna päänä tämän ihmeellisen vekottimen täältä--> www.facialhairthreading.com
        hinta siinä 15 euron paikkeilla toimituskulut oli mulla vaan jtn 2 euroa ja tosi nopee toimitus!! suosittelen lämpimästi!


      • mahdollista?
        mumsmumsmums kirjoitti:

        Itelläkin kasvaa ylähuulen päälle ikäviä tummia karvoja ja -onneksi- löysin aika halvankin ja helpon tavan poistaa niitä. Mulla ei toiminut kylmävahaliuskat, ei pinsetit ja noh laserhoitoihin en onneksi ehtinyt:-D Apu löytyi netistä, katsoessani youtubesta kaikkia meikki-, ihonhoito-, yms videoita. Joku esitteli siellä sellaista vieterin/jousen näköistä pientä juttua ja zadaam kaikki ylähuulen karvat olivat kuin kadonneet. Itse ostin suuna päänä tämän ihmeellisen vekottimen täältä--> www.facialhairthreading.com
        hinta siinä 15 euron paikkeilla toimituskulut oli mulla vaan jtn 2 euroa ja tosi nopee toimitus!! suosittelen lämpimästi!

        Tuon vieterin toimintatapa on täsmälleen sama kuin pinseteillä, eli nyppii karvat pois juurineen. Jos sinulla pinsetit eivät ole toiminut niin miksi tämä toimii? Onhan se tietenkin nopeampi kuin pinsetit, mutta minulla pinsetit riittää mainiosti yksittäisten karvojen poistoon kun varsinainen poisto on tehty vuosia sitten laserilla ja neulaepilaatiolla.

        Minulla on ollut kauan-kauan sitten samaan toimintatapaan perustuva moottorikäyttöinen laite jolla epiloin karvoitustani mm. sääristä. Teho ei ollut vahvemmassa karvankasvussa kovinkaan hyvä. Ohueen ja hentoon karvankasvuun tuo vieteri todennäköisesti pystyy. Myöhemmin tuo kone lensi roskiin kun markkinoille tuli kunnollisia epilaattoreita ja hankin sellaisen.


      • mumsmumsmums
        mahdollista? kirjoitti:

        Tuon vieterin toimintatapa on täsmälleen sama kuin pinseteillä, eli nyppii karvat pois juurineen. Jos sinulla pinsetit eivät ole toiminut niin miksi tämä toimii? Onhan se tietenkin nopeampi kuin pinsetit, mutta minulla pinsetit riittää mainiosti yksittäisten karvojen poistoon kun varsinainen poisto on tehty vuosia sitten laserilla ja neulaepilaatiolla.

        Minulla on ollut kauan-kauan sitten samaan toimintatapaan perustuva moottorikäyttöinen laite jolla epiloin karvoitustani mm. sääristä. Teho ei ollut vahvemmassa karvankasvussa kovinkaan hyvä. Ohueen ja hentoon karvankasvuun tuo vieteri todennäköisesti pystyy. Myöhemmin tuo kone lensi roskiin kun markkinoille tuli kunnollisia epilaattoreita ja hankin sellaisen.

        Kyllä mullakin siis pinsetit toimi/toimii mutta on vaan niin pirun hidasta:( itelläni ei siis ole mitään kunnon viiksiä että paha sanoa miten tosiaan toimii jos on ns. paksumpaa karvaa ja näin... mut yks vaihtoehtohan on kans sit se et vaalentaa ne viikset tosin sillai ei kyllä saa viiksiä pois mutta eipä ne niin selkeesti sit erotukkaan...


      • kannata!
        mumsmumsmums kirjoitti:

        Kyllä mullakin siis pinsetit toimi/toimii mutta on vaan niin pirun hidasta:( itelläni ei siis ole mitään kunnon viiksiä että paha sanoa miten tosiaan toimii jos on ns. paksumpaa karvaa ja näin... mut yks vaihtoehtohan on kans sit se et vaalentaa ne viikset tosin sillai ei kyllä saa viiksiä pois mutta eipä ne niin selkeesti sit erotukkaan...

        Ajattelepa miltä vaalennettujen viiksikarvojen juurikasvu näyttää!


      • Kille12
        kannata! kirjoitti:

        Ajattelepa miltä vaalennettujen viiksikarvojen juurikasvu näyttää!

        Kyllä kannattaa värjäys!

        Mä värjään viiksikarvani Surgi invisi-bleach vaalennusaineella ja olen tyytyväinen. Kestää kauan ennenkuin tarttee värjätä uudestaan ja toimenpide kestää huimat 10 min. Suosittelen muillekin joilla viikset ovat vähänkin häiritsevän tummat ja jotka eivät myöskään uskalla alkaa vahaamaan tai nyppimään niitä. Tuotteen ostin Stockmannilta.


    • lillinkiputtinen

      MInä puolestani opettelin sokeroimaan itse (ostin valmista massaa) ja ekaa kertaa poistin viiksikarvani. Olen aikaisemmin tullut viiksieni kanssa jotenkuten toimeen, joskus joku on niistä huomauttanut mutta en ole vaivautunut poistamaan. Nyt kun hellekesänä kun pitkästä aikaa oli aikaa ottaa aurinkoa niin ruskettuneella iholla auringossa haalistuneet viiksikarvat näkyivät enemmän kuin koskaan. Sokerilla lähtivät kohtuullisen helposti ja kivuttomasti. Sokeroinnista on nyt parisen viikkoa, pientä haituvaa alkaa taas kasvaa mutta sen nyppäisen sitten taas massalla pois. Sokeroin myös käsivarren karvoituksen samasta syystä: haalistunut karva oikein loisti ja hehkui tummaksi paahtuneella iholla. Talvella käsivarsikarvat eivät häiritse kun ovat enimmäkseen hihojen peitossa, mutta katsotaan nyt jos alkavat kovasti inhottaa niin sitten lämmittelen sokerimassaa. EI tuo sokerointi ihan maailman helpointa hommaa ensikertalaiselle ollut, mutta parin kerran jälkeen hommasta alkaa saada käsitystä ja lopputulos palkitsee.

    • sokerointi kotona

      SunSugaring sokerointi -tuote

      http://www.sunsugaring.com/ohjeet/sokeroiminen

      Easy Sweet vartalosokerin käyttöohje

      http://www.sokerointikotona.fi/



      Tee sörsseli itse .

      2rkl vettä ja 2 rkl sitruunamehua ja 3dl sokeria, haudutetaan hissuksiin 15 min , jäähdytetään ja pannaan purkkiin.

      Tarvittaessa lämmitetään vesihauteessa reisilämpöön , sivellään viiksille, peitetään kangastilkulla(sideharso taitteella ) ja kiskastaan irti viiksien kasvusuuntaan , siis poispäin nenästä.

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/6025584

    • kuono_karva
      • Pelkkäämainosta

        Jaaha, turkkilasiparturi innostunut mainostamaan palveluaan kun mainostaa lankakäsittelyään useammassa ketjussa.

        Kosmetologit käyttävät modernimpia menetelmiä ja nyhtävät karvoja pois vahalla tai sokeroimalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      70
      6850
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4440
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2883
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      27
      2121
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1673
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      99
      1475
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1161
    8. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1154
    9. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      306
      1143
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1111
    Aihe