Positiivinen ajattelu

Aikuinen Akka

ATM keskustelu junnaa paikoillaan eikä hyödytä ketään, ei edes ATM:ä.

Sen takia olikin ihanaa huomata kuinka joku ehdotti konkreettista tapaa ATM:lle ja meille muille parantaa itseään.
Laitan linkin tähän uudestaan, on mielestäni sen arvoinen.
http://fi.wikipedia.org/wiki/Miten_saan_ystäviä,_menestystä,_vaikutusvaltaa

Ongelma on jo kaikkien tiedossa, mitä jos ruvettaisiin keräämään ratkaisuja ongelmaan. Tuo kirjan lukeminen voisi olla numero yksi.

2. Positiivinen ajattelu
- Alkuun voi tuntua vaikealta löytää jotain positiivista erilaisista jopa ikävistäkin tilanteista, mutta harjoittelulla se rupeaa sujumaan. Ja kuva maailmasta muuttuu varmasti, kun ei ajatukset kierrä aina samoja ratoja.

- Vain harjoitus tekee mestarin. -

.. jatkakaa please ..

12

447

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On tuolla muillekin kuin ATM:lle luettavaa:
      -Ainoa keino väittelyssä voittamiseksi on väittelyn välttäminen.
      -Kunnioittakaa toisen henkilön mielipiteitä. Älkää koskaan sanoko kenellekään, että hän on väärässä.
      -Koettakaa rehellisesti katsella asioita toisen ihmisen näkökannalta.
      -Vedotkaa jalompiin vaikuttimiin.

      • Ja etkös sinä itse juuri halunnut taukoa ATM-jauhamiseen ;).


      • Aikuinen Akka
        DorkaM kirjoitti:

        Ja etkös sinä itse juuri halunnut taukoa ATM-jauhamiseen ;).

        Kyllä halusin. :)

        Tuossa tekstissäni onkin kohta "ATM:lle ja meille muille".
        Korostin erikseen ATM:ä, koska näyttää siltä että te itse kuitenkin vedätte sen aina esille jollain tapaa. Sen sijaan siis että yritän vähätellä teidän ryhmäänne, mainitsen teidät erikseen. Ehkä tämä tyydyttää joitakin teistä.

        Tosin enpä nyt muista luetko sinä itse itsesi ATM:n, jos et niin pyydän anteeksi.

        Sitä paitsi tuo linkki jonka tuo joku tuntematon laittoi oli oikeasti hyvä, ja herätti heti positiivisia ajatuksia. Vaikka siis ATM keskustelu (kun se vain junnaa paikallaan) on kuluttavaa ja turhaa, niin jos siitä yrittää löytää jotain positiivista niin se voisi muuttua hyödylliseksi.
        Älkääkä nyt repikö pelihousujanne. Tarkoitan sitä että jos yksikin ihminen (tai potenttiaalinen ATM) ymmärtää vaikkapa nyt positiivisen ajattelun olevan hyödyllisempi hänelle itselleen pitkällä aikavälillä kuin negatiivisen, niin sitten tästä on hyötyä.
        Tai jos yksikin ihminen ymmärtää että hän itse on se henkilö joka kertoo muille kuinka häntä pitää ja saa kohdella (esim alistuu aina ja lainaa rahaa, kuskaa ja palvelee tai ei suostu kynnysmatoksi, ei lainaa rahojaan kepein perustein kenelle vain, vaatii vastapalvelusta).

        On hyvä, että on olemassa teitä vanhempia ATM:ä jotka olette heittäneet toivonne kaiken suhteen. Teidän esimerkkinne luulisi motivoivan riittävästi muita ihmisiä toimimaan toisin.


      • Aikuinen Akka kirjoitti:

        Kyllä halusin. :)

        Tuossa tekstissäni onkin kohta "ATM:lle ja meille muille".
        Korostin erikseen ATM:ä, koska näyttää siltä että te itse kuitenkin vedätte sen aina esille jollain tapaa. Sen sijaan siis että yritän vähätellä teidän ryhmäänne, mainitsen teidät erikseen. Ehkä tämä tyydyttää joitakin teistä.

        Tosin enpä nyt muista luetko sinä itse itsesi ATM:n, jos et niin pyydän anteeksi.

        Sitä paitsi tuo linkki jonka tuo joku tuntematon laittoi oli oikeasti hyvä, ja herätti heti positiivisia ajatuksia. Vaikka siis ATM keskustelu (kun se vain junnaa paikallaan) on kuluttavaa ja turhaa, niin jos siitä yrittää löytää jotain positiivista niin se voisi muuttua hyödylliseksi.
        Älkääkä nyt repikö pelihousujanne. Tarkoitan sitä että jos yksikin ihminen (tai potenttiaalinen ATM) ymmärtää vaikkapa nyt positiivisen ajattelun olevan hyödyllisempi hänelle itselleen pitkällä aikavälillä kuin negatiivisen, niin sitten tästä on hyötyä.
        Tai jos yksikin ihminen ymmärtää että hän itse on se henkilö joka kertoo muille kuinka häntä pitää ja saa kohdella (esim alistuu aina ja lainaa rahaa, kuskaa ja palvelee tai ei suostu kynnysmatoksi, ei lainaa rahojaan kepein perustein kenelle vain, vaatii vastapalvelusta).

        On hyvä, että on olemassa teitä vanhempia ATM:ä jotka olette heittäneet toivonne kaiken suhteen. Teidän esimerkkinne luulisi motivoivan riittävästi muita ihmisiä toimimaan toisin.

        "On hyvä, että on olemassa teitä vanhempia ATM:ä jotka olette heittäneet toivonne kaiken suhteen. Teidän esimerkkinne luulisi motivoivan riittävästi muita ihmisiä toimimaan toisin."

        Tämä on nyt sitä rakentavaa, positiivista ajattelua?

        ps. elän suhteessa, enkä koe itseäni erityisen vanhaksi.


      • van Ha
        Aikuinen Akka kirjoitti:

        Kyllä halusin. :)

        Tuossa tekstissäni onkin kohta "ATM:lle ja meille muille".
        Korostin erikseen ATM:ä, koska näyttää siltä että te itse kuitenkin vedätte sen aina esille jollain tapaa. Sen sijaan siis että yritän vähätellä teidän ryhmäänne, mainitsen teidät erikseen. Ehkä tämä tyydyttää joitakin teistä.

        Tosin enpä nyt muista luetko sinä itse itsesi ATM:n, jos et niin pyydän anteeksi.

        Sitä paitsi tuo linkki jonka tuo joku tuntematon laittoi oli oikeasti hyvä, ja herätti heti positiivisia ajatuksia. Vaikka siis ATM keskustelu (kun se vain junnaa paikallaan) on kuluttavaa ja turhaa, niin jos siitä yrittää löytää jotain positiivista niin se voisi muuttua hyödylliseksi.
        Älkääkä nyt repikö pelihousujanne. Tarkoitan sitä että jos yksikin ihminen (tai potenttiaalinen ATM) ymmärtää vaikkapa nyt positiivisen ajattelun olevan hyödyllisempi hänelle itselleen pitkällä aikavälillä kuin negatiivisen, niin sitten tästä on hyötyä.
        Tai jos yksikin ihminen ymmärtää että hän itse on se henkilö joka kertoo muille kuinka häntä pitää ja saa kohdella (esim alistuu aina ja lainaa rahaa, kuskaa ja palvelee tai ei suostu kynnysmatoksi, ei lainaa rahojaan kepein perustein kenelle vain, vaatii vastapalvelusta).

        On hyvä, että on olemassa teitä vanhempia ATM:ä jotka olette heittäneet toivonne kaiken suhteen. Teidän esimerkkinne luulisi motivoivan riittävästi muita ihmisiä toimimaan toisin.

        "On hyvä, että on olemassa teitä vanhempia ATM:ä jotka olette heittäneet toivonne kaiken suhteen. Teidän esimerkkinne luulisi motivoivan riittävästi muita ihmisiä toimimaan toisin."

        Kiitos! Nyt ymmärrän, että minullakin on tärkeä tehtävä... toimia varoittavana esimerkkinä nuoremmille. =)

        Sen verran jääräpää kuitenkin olen, että yrittämistä en ole lopettanut koskaan, vaikka se toivo taisikin kuolla jo vuosia sitten.


      • Aikuinen Akka
        van Ha kirjoitti:

        "On hyvä, että on olemassa teitä vanhempia ATM:ä jotka olette heittäneet toivonne kaiken suhteen. Teidän esimerkkinne luulisi motivoivan riittävästi muita ihmisiä toimimaan toisin."

        Kiitos! Nyt ymmärrän, että minullakin on tärkeä tehtävä... toimia varoittavana esimerkkinä nuoremmille. =)

        Sen verran jääräpää kuitenkin olen, että yrittämistä en ole lopettanut koskaan, vaikka se toivo taisikin kuolla jo vuosia sitten.

        Dorka M:lle, van Ha:lle ja muille.

        Kyllä, se on hyvä että on olemassa esimerkkejä. Esimerkit ovat paras tapa motivoida muita ihmisiä. Ja kyllä, tämä on positiivista ajattelua.

        Se ikävä tosiasia että nämä esimerkit ovat lähinnä huonoja ei muuta tosiasioita miksikään. Ehkä joku todella päättää panostaa ihmissuhdetaitoihin ja itseensä luettuaan tätä palstaa.
        Onko se nyt huono asia jos maailmaan tulee yksi AT vähemmän?


      • Aikuinen Akka
        van Ha kirjoitti:

        "On hyvä, että on olemassa teitä vanhempia ATM:ä jotka olette heittäneet toivonne kaiken suhteen. Teidän esimerkkinne luulisi motivoivan riittävästi muita ihmisiä toimimaan toisin."

        Kiitos! Nyt ymmärrän, että minullakin on tärkeä tehtävä... toimia varoittavana esimerkkinä nuoremmille. =)

        Sen verran jääräpää kuitenkin olen, että yrittämistä en ole lopettanut koskaan, vaikka se toivo taisikin kuolla jo vuosia sitten.

        ..luovuta.

        Koskaan ei tiedä mitä voi tapahtua. :)


      • Aikuinen Akka kirjoitti:

        Dorka M:lle, van Ha:lle ja muille.

        Kyllä, se on hyvä että on olemassa esimerkkejä. Esimerkit ovat paras tapa motivoida muita ihmisiä. Ja kyllä, tämä on positiivista ajattelua.

        Se ikävä tosiasia että nämä esimerkit ovat lähinnä huonoja ei muuta tosiasioita miksikään. Ehkä joku todella päättää panostaa ihmissuhdetaitoihin ja itseensä luettuaan tätä palstaa.
        Onko se nyt huono asia jos maailmaan tulee yksi AT vähemmän?

        En minä läheskään aina ole näin negatiivinen, ainakaan oikeassa elämässä. Tässä nyt on jäänyt vain tappeluvaihde päälle parin keskustelun myötä. Anteeksi jos on tullut vähän kärjistetystikin puhuttua välillä. Pitäisi varmaan pitää taukoa kun tuntuu että tappelu tulee oli toinen mitä mieltä tahansa ;).


      • van Ha
        Aikuinen Akka kirjoitti:

        Dorka M:lle, van Ha:lle ja muille.

        Kyllä, se on hyvä että on olemassa esimerkkejä. Esimerkit ovat paras tapa motivoida muita ihmisiä. Ja kyllä, tämä on positiivista ajattelua.

        Se ikävä tosiasia että nämä esimerkit ovat lähinnä huonoja ei muuta tosiasioita miksikään. Ehkä joku todella päättää panostaa ihmissuhdetaitoihin ja itseensä luettuaan tätä palstaa.
        Onko se nyt huono asia jos maailmaan tulee yksi AT vähemmän?

        Varsinkin meillä "huonoilla" esimerkeillä positiiviset ajatukset lentävät, kun saamme kunnian toimia pelotteena pahimmasta mahdollisesta tulevaisuudesta ;).

        Tuskinpa se nyt ihan noin toimii kuitenkaan. Muutos lähtee taatusti ennemmin siitä, että jossain vaiheessa väkisinkin huomaa omat toimintatapansa ja ajatusmallinsa sellaisiksi, että niitä jatkamalla mitään konkreettista ei tapahdu. Ja joillain tämäkään oivallus ei vain riitä...


      • van Ha
        Aikuinen Akka kirjoitti:

        ..luovuta.

        Koskaan ei tiedä mitä voi tapahtua. :)

        Ei tulisi mieleenkään luovuttaa... vaikka ihan kiusallanikin tulen härnäämään naisia jatkossakin. ;)

        Mutta... realiteetit on kuitenkin pakko hyväksyä.


      • Neiti kesäheinä
        van Ha kirjoitti:

        Ei tulisi mieleenkään luovuttaa... vaikka ihan kiusallanikin tulen härnäämään naisia jatkossakin. ;)

        Mutta... realiteetit on kuitenkin pakko hyväksyä.

        Nyt oikeasti heittäkää jo ne elämän realiteetit romukoppaan ja kokeilkaa vaikka viikon vieroitusta noista markkina-arvoteorioista ja tasoluokituksista, joilla ohjelmoitte itseänne jatkuvasti epäonnistumaan. Tämä negatiivinen ajattelu on defenssimekanismi, jolla suojelette itseänne elämästä elämää, jossa jokainen saa välillä onnistua ja välillä taas rankasti turpaansa. Jopa YTM:kin.

        Kaikki eivät ole biologisesti tasa-arvoisia, jos haluatte ajatella ihmisen erilaista tapaa olla vuorovaikutuksessa ympäristönsä kanssa eriarvoisuutena. On kuitenkin mahdollista pitää yksilöllisiä eroja hienouksina ja voimavaroina, vaikka tähänastisen elämän valossa näettekin ominaisuuksienne aiheuttaneen teille kurjuutta.

        Luulen itse ainakin kaiken tämän negatiivisen ja misogyynisen paasauksen alta hohkaavan huumorintajunne ja fiksuutenne perusteella, että olette monella saralla onnistuneet saavuttamaan asioita, joita monet onnekkaammiksi luokittelemanne ihmiset eivät koskaan kykene saavuttamaan.

        Itse toivoisin kovasti, että tasoluokituksista luovuttaisiin kokonaan. Olen ollut vuosikausia allerginen kyseiselle ilmaukselle, joka on korvannut paljon rakentavamman ilmauksen "erilaisuus". Kuinka älykäs ja huumorintajuinen mies voi pitää itseään alempitasoisena vain siksi, että jollain toisella käy näennäisesti parempi flaksi? Missä on itsekunnioituksenne? Miksi syytätte sen puutteesta muita ihmisiä? Tahdotteko koko elämänne ajan möyriä kuopassa, jonne olette hypänneet?

        Itsekunnioitus ja itsetunto ovat asioita, jotka lähtevät nimensä mukaisesti itsestä. Ulkoisilla asioilla ja ympäristön vihjeellä ei rakenneta näitä kestäviksi. Ei vaikka eläisi YTM:n elämää.


      • van Ha
        Neiti kesäheinä kirjoitti:

        Nyt oikeasti heittäkää jo ne elämän realiteetit romukoppaan ja kokeilkaa vaikka viikon vieroitusta noista markkina-arvoteorioista ja tasoluokituksista, joilla ohjelmoitte itseänne jatkuvasti epäonnistumaan. Tämä negatiivinen ajattelu on defenssimekanismi, jolla suojelette itseänne elämästä elämää, jossa jokainen saa välillä onnistua ja välillä taas rankasti turpaansa. Jopa YTM:kin.

        Kaikki eivät ole biologisesti tasa-arvoisia, jos haluatte ajatella ihmisen erilaista tapaa olla vuorovaikutuksessa ympäristönsä kanssa eriarvoisuutena. On kuitenkin mahdollista pitää yksilöllisiä eroja hienouksina ja voimavaroina, vaikka tähänastisen elämän valossa näettekin ominaisuuksienne aiheuttaneen teille kurjuutta.

        Luulen itse ainakin kaiken tämän negatiivisen ja misogyynisen paasauksen alta hohkaavan huumorintajunne ja fiksuutenne perusteella, että olette monella saralla onnistuneet saavuttamaan asioita, joita monet onnekkaammiksi luokittelemanne ihmiset eivät koskaan kykene saavuttamaan.

        Itse toivoisin kovasti, että tasoluokituksista luovuttaisiin kokonaan. Olen ollut vuosikausia allerginen kyseiselle ilmaukselle, joka on korvannut paljon rakentavamman ilmauksen "erilaisuus". Kuinka älykäs ja huumorintajuinen mies voi pitää itseään alempitasoisena vain siksi, että jollain toisella käy näennäisesti parempi flaksi? Missä on itsekunnioituksenne? Miksi syytätte sen puutteesta muita ihmisiä? Tahdotteko koko elämänne ajan möyriä kuopassa, jonne olette hypänneet?

        Itsekunnioitus ja itsetunto ovat asioita, jotka lähtevät nimensä mukaisesti itsestä. Ulkoisilla asioilla ja ympäristön vihjeellä ei rakenneta näitä kestäviksi. Ei vaikka eläisi YTM:n elämää.

        Ensinnäkin, en todellakaan syytä omasta tilanteestani muita ihmisiä! Olen ainoastaan pahoillani ja pettynyt siitä, että täydellisestä "ihmissuhdekoomasta" herääminen aikanaan ei sittenkään tuonut tullessaan positiivisia kokemuksia alkutoiveikkuudesta huolimatta.

        Niillä realiteeteilla tarkoitan lähinnä sitä, että kumppanin löytämisen todennäköisyys itseni kaltaiselle yli kolmekymmpiselle kokemattomalle miehelle pienenee vääjäämättömästi koko ajan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2784
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      517
      2624
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1835
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      31
      1739
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1713
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1649
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1252
    8. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1072
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      54
      1067
    10. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      66
      1063
    Aihe