HAMMASIMPLANTIN HINTA/KORVAUS?

XYXYXYXYXY

Onko kokemuksia hammasimplantista?
Minulla on maitohammas lähtenyt viimeviikolla pois. Synnynnäisen vian vuoksi
uutta hammasta ei kasva tilalle. Olen jo melkein nelikymppinen.
Implantti maksaa kuulemma noin 2000 euroa.
Onko jostain mahdollisuus saada korvausta. Mistä sitä haetaan?

8

11161

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bbpumpula

hei!

Itselläni puuttui 2 pysyvää hammasta vierekkäin, eli pelkät maitohampaat jotka menneet huonoon kuntoon ja jouduttiin ottamaan pois.
      näiden tilalle laitettiin implantti ja vähän jäi siis rakoa tuonne taakse, kun kahta implanttia ei kuitenkaan olisi mahtunut.
      Nämä tehtiin mulle kun olin 19 v ja ainakin minut ohjasi oma hammalääkäri paikallisen keskus-sairaalan hoitoon ja selvisin pelkillä poliklinikka maksuilla.

suosittelen, että kysyt oman paikkakuntasi hammaslääkäriltä miten sinun tapauksessa ja kerro että ainakin jos 2 vierekkäistä puuttunut, niin silloin saanut "ilmaisen" implantin.

Itse implantin laitto oli kivuton ja helppo,käyntejä tuli usea mutta lopputulos on ollut todella luonnollinen ja aivan kuin oma hammas. nyt implantti ollut suussani n. 12 vuotta ilman mitään ongelmia. eli suositteluni.

tsemppiä ja toivottavasti onnistut saamaan tuon kunnallisen puolen hoidon.

• XYXYXYXYXY

Olen jo käynyt hammaslääkärissä tämän asian takia.
        Hinnaksi sanottiin 2000 euroa, eikä minulla tullut mieleenkään että jostain muualta saisi
        korvausta kuin kelalta. Kelalta saa vajaa 40 %. Ainakin tähän astisista hammaslääkärillä käynneistä. Hammaslääkäri ei puhunut tai kertonut
        mitään muista vaihtoehdoista.

• esh...

Pitää tosiaan puuttua synnynnäisesti vähintään kaksi vierekkäistä hammasta, silloin katsotaan, että puutos on niin vaikea, että kuuluu erikoissairaanhoidon piiriin. Ei riitä, että hampaat ovat poistettuja, näitähän on maa täynnä.
        Ovat kiristäneet kriteerejä jatkuvasti, joten viime kädessä uusin tieto tulee paikalliselta suu- ja leukasairauksien poliklinikalta.
        Useimpien kriteerit hoidolle eivät täyty, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jää yksityissektori.

• ottakaa selvää

Ettekö te osaa ottaa asioista itse selvää? Googlettamalla löytyy helposti, tai jos viitsii vaikka Kelan sivuille mennä. Eikä se implantti kuulemma maksa 2000 € vaan se maksaa sen verran tai enemmän yksityisellä. Soittamalla hammaslääkäriasemille ym saa hinnan ja korvaukset samantien selville.

• XYXYXYXYXY

Ensimmäistä kertaa olen ottanut nyt asian puheeksi.
        Miksi haluat rajoittaa muiden ihmisten keskusteluaiheita?

• mutta hyvä ratkaisu
        XYXYXYXYXY kirjoitti:

Ensimmäistä kertaa olen ottanut nyt asian puheeksi.
        Miksi haluat rajoittaa muiden ihmisten keskusteluaiheita?

Tallinnasta saat imaplantin noin 1000 eurolla. Siellä suomalainen hammaslääkäri. Katso sivut www.kadriorg.com. Suomessa tosiaan hinta noin 2000 euroa per kappale. Joten kuvetta saa kaivaa...

• pirkanmaalta nääs
        mutta hyvä ratkaisu kirjoitti:

Tallinnasta saat imaplantin noin 1000 eurolla. Siellä suomalainen hammaslääkäri. Katso sivut www.kadriorg.com. Suomessa tosiaan hinta noin 2000 euroa per kappale. Joten kuvetta saa kaivaa...

lähetteen taysin hammaspolille, jossa yläleukaa
        siirrettiin purentavian takia, ja samalla
        otettiin ylhäältä seitsemän huonokuntoista
        hammasta pois.poistoista ei informoitu etukäteen. nyt väliaikainen osa prossu ylhäällä
        ja implantteja odotellessa.
        pitäisi laittaa kiskot leukaan ens vuoden
        alussa ja ens kesäksi noi seitsemän implanttia.
        pelkät poli maksut pitäisi mennä.ikää 38-vuotta.
        oma hammaslääkäri sanoi että yksityisellä
        koko operaatio olisi kustantanut kymmeniä
        tuhansia. uskon kyllä, terveyden hoito on
        kallista. itse jos olisin vanhenpi niin tälläistä
        operaatiota ei olisi edes tehty. enkä itse olisi
        halunnutkaan mutta purenta oli niin paha että
        mitkään proteesit taikka implantit ei siinä
        olisi menestyneetkään. kun homma on ohi osaan
        varmaan olla kiitollinen. mutta kyllä taival
        on ollut pitkä ja tuskallinen.o olen kuulut että
        yksityisellä implantointi on hyvinkin yli 2000€.

• tulee kalliiksi

Suomessahan Kela ei korvaa proteettisia töitä (esim. implantteja) muuta kuin sotaveteraaneille, joten koko hinta menee käytännössä omasta pussista.
      ain niistä alkuvaiheen röntgentutkimuksista saa Kelalta muutaman lantin korvausta.
      Impalantti kannattaa hankkia, jos vaan rahat riittävät. Omasta perheestä on asiasta hyviä kokemuksia ja tyytyväisiä on oltu jo vuosikausia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4666
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3724
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      48
      3105
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2667
    5. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      206
      2621
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2599
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2400
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2328
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1955
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      108
      1539
    Aihe