Miten se alkaa ja mitä sisältää.
virsi 440
9
1583
Vastaukset
- Viesti onkin sitten poistettu
http://www.elisanet.fi/harri.frestadius/pyhvirsi440.htm
Virsi 440
Vanhan virsikirjan mukaan
Jo vääryys vallan saapi, Se huutaa taivaaseen.- PetrusB
Tuo vanha virsi on vuoden 1986 virsikirjasta poistettu kuten pari sataa muutakin.
Yhtenä perusteluna mainittiin menneeseen maailmaan jääminen, eihän enää tällaista ole, ja toisena se, että virren asenneilmapiiri on omahyväinen: me poloiset olemme sorrettuja, nuo jumalattomat rikkaat tietäkööt huutia. Jonkun kohdalla voi olla tottakin, mutta kovin mielellään ihminen yleensä löytää synnin toisesta, ei itsestään. Kuitenkin "Kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla..." - mennyttä aikaapa
PetrusB kirjoitti:
Tuo vanha virsi on vuoden 1986 virsikirjasta poistettu kuten pari sataa muutakin.
Yhtenä perusteluna mainittiin menneeseen maailmaan jääminen, eihän enää tällaista ole, ja toisena se, että virren asenneilmapiiri on omahyväinen: me poloiset olemme sorrettuja, nuo jumalattomat rikkaat tietäkööt huutia. Jonkun kohdalla voi olla tottakin, mutta kovin mielellään ihminen yleensä löytää synnin toisesta, ei itsestään. Kuitenkin "Kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla..."hyvinkin.
eihän nykyjään tuloeroja enää Suomessakaan (onneksi) ole :D - tane hendrix
mennyttä aikaapa kirjoitti:
hyvinkin.
eihän nykyjään tuloeroja enää Suomessakaan (onneksi) ole :DNE SISÄLTÄÄ TÄYTTÄ PASKAA JOKAINEN. Paitsi se missä jeesus muuttuu leiväksi. (LOL)
- vanhan virsikirjan virsi 440
"Lex Nokia" ennustettu hyvin virressä.
"Ja lainkin rikkaat vääntää Vääryyttä puoltamaan".
- Hot-Lennon
Niin monet hänen opetuslapsistansa, sen kuultuaan, sanoivat: "Tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla?" Mutta kun Jeesus sydämessään tiesi, että hänen opetuslapsensa siitä nurisivat, sanoi hän heille: "Loukkaako tämä teitä? Mitä sitten, jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen!
Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä. Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet. Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".
Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.
Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"
Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat; ja me uskomme ja ymmärrämme, että sinä olet Jumalan Pyhä."
Jeesus vastasi heille: "Enkö minä ole valinnut teitä, te kaksitoista? Ja yksi teistä on perkele." Mutta sen hän sanoi Juudaasta, Simon Iskariotin pojasta; sillä tämä oli hänet kavaltava ja oli yksi niistä kahdestatoista.
(Joh 6:60-71) - täältä löytyy
- Viekas vilppi
Ainoa virsi jonka teksti ei ole vanhentunut, vaan on täyttä asiaa varsinkin armon vuonna 2012.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232742Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292302- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532180Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211792Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891652Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961586- 2941470
- 1331418
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409