virsi 440

Miten se alkaa ja mitä sisältää.

9

1555

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Viesti onkin sitten poistettu
      • PetrusB

        Tuo vanha virsi on vuoden 1986 virsikirjasta poistettu kuten pari sataa muutakin.

        Yhtenä perusteluna mainittiin menneeseen maailmaan jääminen, eihän enää tällaista ole, ja toisena se, että virren asenneilmapiiri on omahyväinen: me poloiset olemme sorrettuja, nuo jumalattomat rikkaat tietäkööt huutia. Jonkun kohdalla voi olla tottakin, mutta kovin mielellään ihminen yleensä löytää synnin toisesta, ei itsestään. Kuitenkin "Kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla..."


      • mennyttä aikaapa
        PetrusB kirjoitti:

        Tuo vanha virsi on vuoden 1986 virsikirjasta poistettu kuten pari sataa muutakin.

        Yhtenä perusteluna mainittiin menneeseen maailmaan jääminen, eihän enää tällaista ole, ja toisena se, että virren asenneilmapiiri on omahyväinen: me poloiset olemme sorrettuja, nuo jumalattomat rikkaat tietäkööt huutia. Jonkun kohdalla voi olla tottakin, mutta kovin mielellään ihminen yleensä löytää synnin toisesta, ei itsestään. Kuitenkin "Kaikki ovat syntiä tehneet ja Jumalan kirkkautta vailla..."

        hyvinkin.

        eihän nykyjään tuloeroja enää Suomessakaan (onneksi) ole :D


      • tane hendrix
        mennyttä aikaapa kirjoitti:

        hyvinkin.

        eihän nykyjään tuloeroja enää Suomessakaan (onneksi) ole :D

        NE SISÄLTÄÄ TÄYTTÄ PASKAA JOKAINEN. Paitsi se missä jeesus muuttuu leiväksi. (LOL)


      • vanhan virsikirjan virsi 440

        "Lex Nokia" ennustettu hyvin virressä.


        "Ja lainkin rikkaat vääntää Vääryyttä puoltamaan".


    • Hot-Lennon

      Niin monet hänen opetuslapsistansa, sen kuultuaan, sanoivat: "Tämä on kova puhe, kuka voi sitä kuulla?" Mutta kun Jeesus sydämessään tiesi, että hänen opetuslapsensa siitä nurisivat, sanoi hän heille: "Loukkaako tämä teitä? Mitä sitten, jos saatte nähdä Ihmisen Pojan nousevan sinne, missä hän oli ennen!

      Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä. Mutta teissä on muutamia, jotka eivät usko." Sillä Jeesus tiesi alusta asti, ketkä ne olivat, jotka eivät uskoneet, ja kuka se oli, joka oli kavaltava hänet. Ja hän sanoi: "Sentähden minä olen sanonut teille, ettei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei minun Isäni sitä hänelle anna".

      Tämän tähden monet hänen opetuslapsistaan vetäytyivät pois eivätkä enää vaeltaneet hänen kanssansa.
      Niin Jeesus sanoi niille kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"
      Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen tykö me menisimme? Sinulla on iankaikkisen elämän sanat; ja me uskomme ja ymmärrämme, että sinä olet Jumalan Pyhä."
      Jeesus vastasi heille: "Enkö minä ole valinnut teitä, te kaksitoista? Ja yksi teistä on perkele." Mutta sen hän sanoi Juudaasta, Simon Iskariotin pojasta; sillä tämä oli hänet kavaltava ja oli yksi niistä kahdestatoista.

      (Joh 6:60-71)

    • täältä löytyy
    • Viekas vilppi

      Ainoa virsi jonka teksti ei ole vanhentunut, vaan on täyttä asiaa varsinkin armon vuonna 2012.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      131
      7751
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      77
      3774
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      68
      1323
    4. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      75
      1087
    5. Mitä kehon osia

      Olet kaivatultasi nähnyt ja piditkö näkemästäsi?
      Ikävä
      57
      1022
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      94
      1007
    7. Kuinka paljon merkkaa naisen ulkonäkö

      Parisuhteessa ykeensä kysynnvaan Onko kaunis nainen oarempi vaihtoehto kun tavis
      Sinkut
      123
      833
    8. Olen sinusta nainen

      Oikeasti tosi ylpeä. Tunnen sen miten kehity ja opit säätelemään omia tunteitasi. Se on aina hieno piirre ihmisessä.
      Ikävä
      37
      718
    9. Luin jostain että skorpioni

      Naiset parhaita rakastajattaria…. Pitäneekö paikkansa?
      Ikävä
      102
      715
    10. Pitäisikö alkaa

      Treenaamaan että sulla tippuu silmät päästä kun näet minut ensi kerralla, nainen. 🤔
      Ikävä
      38
      663
    Aihe