Miten aiot osallistua ilmastotalkoisiin?
Mitä ilmastotekoja
19
271
Vastaukset
- Ajatuspoliisi
Ei kiinnosta teidän ilmastotalkoonne.
- enkä polta
Enkä aja pillurallia enää.
- .....
autosta ja elämästä jo vuosia sitten.
- MB 350
Se on tehokkain tapa hidastaa väestönkasvua.
Auto on oltava... sähkölämmitystä ei oo tarvinnu käyttää.
Jos jotain vois vielä tehdä niin kai sitä vois markkinoida massiivipuisia rakenteita entistä aktiivisemmin. Nii ja tietty kierrättää tehokkaammin, mut mie luulen että jos alkas lajitella kaiken prikulleen, niin joutus ajamaan kaksin tai kolminkertasen määrän päästäkseen jokaiselle lajittelu asemalle. Ideat alkaa olla vähissä.Hyvähän on minunkin sanoa keskustassa asuvana ja lähellä töissä käyvänä, että suosin joukkoliikennettä. No totta helvetissä suosin, koska se on nopeampaa ja halvempaa kuin oman auton käyttö. Jätteet on helppo lajitella, kun on moinen roskis kotona ja kellarissa erilliset pöntöt niille.
Nuuka kun olen, säästän sähköä sammuttelemalla turhia energiansäästölamppuja takanani enkä muutenkaan osta mitään ylimääräistä. Mökillekään en autoile viikonloppuisin, koska en pidä moisesta.
Mutta eipä tässä kehtaa henkseleitä paukutella, että olisin vielä minkäänlaisia uhrauksia asian suhteen tehnyt.kukaan ei sano mitä vois tehdä. Telkkarissa kyllä tehdään kaikenlaisia ympäristöremontteja... "Myy muskeliveneet poies ja vaihda energialamppuihin sekä kompostoi" Jeps... Done that what next.
Ei oikeen tunnu iskeytyvän nuo telkkarin kierrätys ismit meikäläiseen. Vai pitäskö kävellä 30 kilometriä töihin ja kouluun päivittäin...Frederico kirjoitti:
kukaan ei sano mitä vois tehdä. Telkkarissa kyllä tehdään kaikenlaisia ympäristöremontteja... "Myy muskeliveneet poies ja vaihda energialamppuihin sekä kompostoi" Jeps... Done that what next.
Ei oikeen tunnu iskeytyvän nuo telkkarin kierrätys ismit meikäläiseen. Vai pitäskö kävellä 30 kilometriä töihin ja kouluun päivittäin...Minusta ylhäältäpäin saneltu suojelu on yhtä tyhjän kanssa. Minä en usko valistuksen enkä oikeastaan esimerkinkään voimaan.
Minä uskon verotuksen voimaan. Saastuttavaa kulutusta pitäisi verottaa enemmän ja ympäristöystävällistä vähemmän. Kunhan se tehtäisiin fiksusti. Ei niin kuin nyt on tehty: Muutettu ruokapellot tuottamaan bioenergian tuottamiseen sopivia lajikkeita, jolloin kehitysmaissa alkoi ruokapula.
Tuli tuosta kouluun kävelemisestä vielä mieleen vihreät. Asuvat itse kaupungissa ja haluavat suojella maaseudun elinkelvottomaksi. Vaikkei maalla asuminen erityisen ekologista olisikaan, mutta helpompihan sitä on aina muilta vaatia kuin itseltään.Ratikkakuski kirjoitti:
Minusta ylhäältäpäin saneltu suojelu on yhtä tyhjän kanssa. Minä en usko valistuksen enkä oikeastaan esimerkinkään voimaan.
Minä uskon verotuksen voimaan. Saastuttavaa kulutusta pitäisi verottaa enemmän ja ympäristöystävällistä vähemmän. Kunhan se tehtäisiin fiksusti. Ei niin kuin nyt on tehty: Muutettu ruokapellot tuottamaan bioenergian tuottamiseen sopivia lajikkeita, jolloin kehitysmaissa alkoi ruokapula.
Tuli tuosta kouluun kävelemisestä vielä mieleen vihreät. Asuvat itse kaupungissa ja haluavat suojella maaseudun elinkelvottomaksi. Vaikkei maalla asuminen erityisen ekologista olisikaan, mutta helpompihan sitä on aina muilta vaatia kuin itseltään.eihän tää nyt aina ihan kaikilla mittareilla oo ekologisin tapa asua. Mut se on vähän miten sitä mittaa. Esim vedenlämmitystä ja asunnon lämmityskuluja ku seuraa. Lämmityskustannukset on vuodessa 11-7 mottia halkoja. Joiden tuottamiseen kuluu n. 40 litraa polttoöljyä ja ehkä 7 litraa bensaa. Siis mettästä uuniin. Sitä tietty vois tehostaa ja hakata ja pilkkoa ne käsin, mut äly hoi älä jätä.
tottakai valtiot pystyy vaikuttamaan jos tahtoo. Mut siis jos joku tarjoais porkkanoita niiden keppien sijasta. Ymmärrän energiansäästölamput, matalaenergia talot. jne ... mut mitä vielä....kovin tiheään niitä energiansäästölamppuja. Jokainen sytytys vie suhteessa jatkuvaan palamiseen aika paljon sähköä ja lyhentää kestoikää.
- sirpamaikkarilta
HKL:llää vaikka vihaan koko paskalaitosta sydämeni pohjasta. Ja sitten on ne kaikki perinteiset kierrätykset ja vastaavat. Valot on kyllä päällä päivin ja öin ku en tykkää pimeestä.
- rapiskarpalo
mitään ihmeellistä, kun ei salilla töiden ja perheen vuoksi ennätä niin moneksi tunniksi kuin ennen, niin vaihdoin osan HKL:n kulkupeleistä lenkkareihin ja juoksen osan matkoista.
- Tärkeimpinä
Lopeta eläinperäisen ravinnon ja eläinperäisten hyödykkeiden käyttäminen, ovat liikennettäkin pahempi ympäristöongelma ja sen lisäksi eettinen ongelma. Tämä on Al Goren unohduttama epämiellyttävä totuus.
Unohda Al Goret ja muut elitistit. Al Goren ainoa tehtävä oli syrjäyttää ei niin elitistiset kilpailijansa jotta eivät voisi julkaista kokototuutta joka romahduttaisi elitismin perustat.
Unohda YK WHO PR EU Yhdysvallat jne, kusettavat sinua koko ajan. YK on mm aidsin kehittämisen ja levittämisen päätoimija ja kehittää koko ajan menetelmiä ihmisten hallitsemiseen ja tuhoamiseen eliitin hyväksi. Ihmisiähän on liikaa jo nyt ja se on uhka eliitille joten ihmisiä tullaan tuhoamaan mm YK:n ja WHO:n toimesta.
Kaikki ihmisiä "auttavat" suuret viralliset tahot toteuttavat vain eliitin etua. Milloin olet todistanut kurjien massojen maissa tehokasta avustustoimintaa? Nälän ja janon lopettamista? Tehokasta terveydenhoidon kehittämistä? Sotien lopettamista? Päinvastoin ihmisten elinoloja on tuhottu ja ihmisiä on murhattu ja kaikki sodat ovat saman eliitin järjestämiä. Kaiken "avustustoiminnan" tarkoitus on syrjäyttää vilpitön apu ja ylläpitää rakenteita joiden avulla ihmisiä voidaan hallita pitää kurjuudessa ja tuhota.
Ympäristöongelmia on paljon ja kaikki ne johtuvat elitistisestä maailmanmenosta.
Ilmastonmuutos on osittain kusetusta ja osittain ihmisen tarkoituksella aiheuttamaa.
Ihmisiä on liikaa ja keskiluokka on vaurastumassa mikä ei sovi yhtään elitistiseen maailmanmenoon. Elitistinen maailmanemo on pian ylittämässä maapallon resurssit. Ratkaisu voisi olla kaikesta paskasta luopuminen, mutta eliitin ratkaisu on ihmisten dramaattinen vähentäminen ja orjuuttaminen.
Taistele elitistejä vastaan, huolehtien perheestäsi. - johdu
pelkästään ihmisestä. Muillakin planeetoilla on "ilmastonmuutos" meneillään.
"Solaarinen ilmastonmuutos"- lämmittävät
planeettaansa, vai onko syyllinen valkoinen heteromies?
...öljyn ja sähkönkulutuksen seuraavan vuoden sisällä, pelkästään itsekkäistä syistä.
Oon vähentäny autoiluani vaikka edelleen tulee pakostakin ajettua liikaa, pidän lämmön alhaisena, kierrätän jätteet, pyrin ostamaan mahdollisimman paljon lähiruokaa, perheen puutarhoista saa ilmasta ja ekologisesti tuotettua ruokaa, en pidä valoja turhaan, pesen täysiä koneellisia, ostan ympäristömerkeillä merkittyjä tuotteita yms.
Mun globaali jalanjälki on valitettavan iso johtuen työmatka-autoilusta ja siitä että lämmityskustannukset on yksin asuvan kohdalla melko suuret. Samalla energialla pitäis nelihenkisen perheen lämpimänä. Samoin mun suihkut on edelleen turhan pitkiä vaikka oonki onnistunut hiukan lyhentämään aikaa jonka suihkuttelen... Ja kai sitä tulee osteltua välillä turhuuksiakin, joten paljon on vielä matkaa jotta vois sanoa olevansa todellinen vihreä eläjä.- Anonyymi00010UUSI
Prl
- Anonyymi00011UUSI
Ilmasto on muuttunut aina, joten en aijo osallistua erikseen millään tavalla.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Muovikassikartelli
Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell332114Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta
Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.471721Hallintooikeus..
"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.1121506Olen rakastunut
varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.1041246Ootko A-nainen vielä vihainen?
Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja1041034Jos se joskus oli molemminpuolista
niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.76988- 59875
Teit yllättävän siirron
Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,34862Laita nyt se viesti
Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗52799Kaipaatko nainen
Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd101753