Onko tää palkka hyvä bruttona kk:ssa, työ vakituinen, päälle 6 viikkoa vuosilomia ja lounasetu? Työaika 7h 45 min/pvä, säännöllinen arkityöaika. Työajasta menee oikeasti töihin sellaiset 4-5 tuntia. Kevyttä suht vähästressistä konttorihommaa.
Mitä mieltä?
Onko 2850 e/kk
9
3849
Vastaukset
- oppii säästämään kaikesta
Onko tää palkka hyvä bruttona kk:ssa: 1100 e? Työ 6 kk, työaika 6 10 min/pvä, säännöllinen arkityöaika. Työajasta menee oikeasti töihin sellaiset 7 tuntia. Kevyttä, vähästressistä ja aivot narikkaan konttorihommaa.
- es.?.
on sellaiselle hyvä joka tuollaisia kyselee, eli olet vielä nuori ja taitamaton.
tuo on 37 000 vuosi.
Mutta ei Helsingin seudulle ja perheelliselle mikään mahtava, hyvin pärjää jos taitavasti elää, mutta monelle tuo ei riitä kuin jokapäiväiseen elämään heikosti.
se on hyvä kun työ ei "ihmistä syö/kuluta" sitä iso plussa.- Autonkuljettaja...
Kyllä kuule tuolla summalla pärjää jo vallan mainiosti. Itse tienaan huom. vain noin 2250 euroa bruttona, josta maksan 600 euroa vuokraa ja kaiken muun elämisen. Silti jää rahaa vielä säästöönkin eikä mistään tarvitse tinkiä. Ihmettelen, minkälaista ruinausta täällä on noiden jättipalkkojen osalta. 2850 euron palkasta pitäisi jäädä jopa pääkaupunkiseudulla säästöön 1200 euroa - ainakin itselläni jäisi.
No joo, mulla ei kyllä ole koiraa, mukuloita, vaimoa, omakotitaloa, kesähuvilaa tai perhe farmari volvoa, mutta silti, kyllä vähälläkin pärjää jos ei aina osta kalleinta. - niin huommaat että maksat
Autonkuljettaja... kirjoitti:
Kyllä kuule tuolla summalla pärjää jo vallan mainiosti. Itse tienaan huom. vain noin 2250 euroa bruttona, josta maksan 600 euroa vuokraa ja kaiken muun elämisen. Silti jää rahaa vielä säästöönkin eikä mistään tarvitse tinkiä. Ihmettelen, minkälaista ruinausta täällä on noiden jättipalkkojen osalta. 2850 euron palkasta pitäisi jäädä jopa pääkaupunkiseudulla säästöön 1200 euroa - ainakin itselläni jäisi.
No joo, mulla ei kyllä ole koiraa, mukuloita, vaimoa, omakotitaloa, kesähuvilaa tai perhe farmari volvoa, mutta silti, kyllä vähälläkin pärjää jos ei aina osta kalleinta.1300-1400 vuokraa ja autokin pitää olla semmoinen että perhee menee niin huomaat ettei tuo sinun palkkasi meinaa riittää mihinkään.Eli vaimolla vähintään sama palkka että perhe edes tulee toimeen.Yksin kyllä pieni palkka riittää mainiosti varsinkin kun asumiskustannukset vaivaiset 600 eur/kk.
- ex-vuokralainen
niin huommaat että maksat kirjoitti:
1300-1400 vuokraa ja autokin pitää olla semmoinen että perhee menee niin huomaat ettei tuo sinun palkkasi meinaa riittää mihinkään.Eli vaimolla vähintään sama palkka että perhe edes tulee toimeen.Yksin kyllä pieni palkka riittää mainiosti varsinkin kun asumiskustannukset vaivaiset 600 eur/kk.
Sillä hinnalla makselee jo hyvin omaa. Esim meillä vuokra oli 900, nyt lainaerä (korko lyhennys) noin 1400, josta vielä korkohyvityksenä lähtee käytännössä pois 300.
- jolle vastasit...
ex-vuokralainen kirjoitti:
Sillä hinnalla makselee jo hyvin omaa. Esim meillä vuokra oli 900, nyt lainaerä (korko lyhennys) noin 1400, josta vielä korkohyvityksenä lähtee käytännössä pois 300.
ostinkin oman.Maksan rivitalostani 952 eur/kk lyhennyksiä ja korkoja.Vastike 128 euroa päälle.Jos vuokraisin saman niin maksaisin 1350 eur/kk.Kun ostin tämän uudiskohteen 2002 espoosta niin luulin että maksoin ylihintaa.Samana vuonna kun kuulin vuokratason niin tiesin että asun edullisesti:)
- Maikka vastaa
Musta tuo on ihan hyvä palkka. Veroistakin jää käteen suhteellisen hyvin. Tosin hieman vaikuttaa ettet pysty tuossa työssä kehittymään mutta jos itse tykkään niin mikäs siinä.
- MissDuunari
Ei voi sanoa yksiselitteisesti onko joku palkka hyvä vai huono. Siihen vaikuttaa niin monet asiat. Onko perhettä, autoa, omistusasuntoa jne. Yksinasuvalle vuokralaiselle jossakin Itä-Lapissa tuo palkka on varmaan ihan jättipotti, mutta kehäkolmosen sisäpuolella asuvalle aika perussetti.
Itse olisin onnesta soikeana tuollaisesta palkasta ja kyseisistä eduista. Itsellä bruttopalkka reilusti alle 2000e, ei lounasetua, vuosilomat viisi viikkoa ja fyysinen vuorotyö. Ja ai niin, 10kpl liikuntaseteleitä vuodessa.
Mutta näillä mennään kun ei ole mukuloita eikä lainoja....vielä. :)- jeesboxduu
minä makselen omistamastani rivitalokaksiosta 580e kuussa mistä verohelpotuksena lähtee vajaa 100e eli alle 500e kuussa jää maksettavaa, edullisempaa kuin vuokraisin ja maksaisin taivaan tuuliin rahat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815