Hyvä kutsukirje Kiinaan

Sami239249

Terve!
Mun naispuolinen ystävä olisi tulossa kuukauden ajaksi suomeen, ja en oikein tiedä mitä kannattaisi kutsukirjeeseen laittaa, ettei sitä hylättäisi.
Ajattelin skriivata, että ollaan tunnettu puolisen vuotta netin kautta ja hän haluaisi tulla tutustumaan minuun, suomen turistikohteisiin, luontoon ja mun ystäviin. Kaikki kustannus jutut on kunnossa yms. Vaikuttaako asiaan se, että hakija ottaa loparit töistä loman ajaksi? Hän kuitenkin hakee taas uutta työtä Kiinasta, kun palaa lomaltansa.

21

1993

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiinailmiö

Hei! Tuossa vähän alempana käydään keskustelua aika lailla aihettasi sivuavasti.
      Olen itse vähän samoissa asioissa liikkeelä, joskin jo avioitumista tavoitellen.
      Sen verran olen jo saanut kiinalaisen morsiameni kanssa selville, että pelkkään käyntiin Suomessa voi olla pääsy kovan takana.
      Mutta odotellaan ja katsellaan.
      Menestystä sinullekin!!

• Sami239249

Ootteko jo tavanneet ja missä? Millainen oli sun eka kutsukirje hänelle? Luultavasti tapasitte Kiinassa ensin? Mul on jo semmonen aavistus, että en näe häntä täällä, aika surullista. Eihän täs mitään pimeätä työtä ruveta tekee, eikä lapsia hankkimaan, kuha halutaan tutustua ja pitää hauskaa. Voiko muuten oleskelulupaa hakea heti kun viisumi on hylätty? Seuraavan viisumihakemuksenhan saa lähettää vasta 6 kk hylätyn jälkeen? Ainakin näin joku sanoi.

• Kiinalaisen vaimo
        Sami239249 kirjoitti:

Ootteko jo tavanneet ja missä? Millainen oli sun eka kutsukirje hänelle? Luultavasti tapasitte Kiinassa ensin? Mul on jo semmonen aavistus, että en näe häntä täällä, aika surullista. Eihän täs mitään pimeätä työtä ruveta tekee, eikä lapsia hankkimaan, kuha halutaan tutustua ja pitää hauskaa. Voiko muuten oleskelulupaa hakea heti kun viisumi on hylätty? Seuraavan viisumihakemuksenhan saa lähettää vasta 6 kk hylätyn jälkeen? Ainakin näin joku sanoi.

Perhesiteiden perusteella eli vain puolisolle. Jos ette ole naimisissa, ei voi hakea oleskelulupaa vain viisumia. Näin sanottiin Beijingin Suomen suurlähetystössä.

• Kiinailmiö
        Sami239249 kirjoitti:

Tapasimme kuukausia sitten Odigo keskusteluohjelmassa. Fyysistä tapaamista ei ole vielä ollut, mutta ihminenhän onkin ensisijaisesti henkinen, ei fyysinen olio. Kemiat ovat näiden kuukausien ja jatkuvan keskusteluyhteyden kautta menneet niin yksiin, että se riitti meille. Menen ensi keväänä tapaamaan häntä vasta, mutta hääpäiväkin on jo tulossa myöhemmin.
        Valitettavasti en osaa sanoa sinulle tarkempaa vielä viisumeista ja oleskeluluvista, olen itsekin opiskeleva noviisi asiassa.
        Sen kuitenkin voin sanoa, että hauskanpito ei riitä viisumin saamiseen Kiinasta ja heille on jopa pelkkä turistivisiiti kiven alla.
        En oikein nyt hokaa miksi loppujen lopuksi haluat hänet tänne. Aasialaisen naisen kiintymys ja kiinostus on kultaakin arvokkaampi asia ja Kiinasta tulo on sen verran iso ponnistus, että siihen ei ihan pienestä pidä lähteä. Hämmästyn ylipäätään miten kiinalainen naine ylipäätään näkisi vaivan vain hasukanpidon vuoksi..??? Sen verran olen kiinalaisen naisen sielussa, että vähän nyt ihmettelen motiivejasi..? Kiinalainen nainen ei yleensä leikittele eikä ota kevyesti ihmissuhteita.

• paljon onneaaaa

Onnea sinulle myös.

• tiedän.

Eivät Suomen viranomaiset käsittääkseni noita Kiinassa otettuja lopareita voi tutkia. Helppohan kenen tahansa olisi saada tekaistu työsopimus töiden aloittamisesta sitten kuukauden kuluttua. Joitakin vuosia sitten tuollainen vierailu oli helppoa. Nyt sitä on tiukennettu huomattavasti väärinkäytösten (mm. pimeä työnteko Suomessa) vuoksi. Jos sinulla sattumoisin on ravintola, voit unohtaa toiveet saada hänet vierailulle...

• se menee

Ei ole ravintolaa, ihan vakkarina olen toisen firman palveluksessa. Olis vaa kiva tutustua näin ekaks suomessa, kun itse saan lomaa vasta ens vuoden puolella, niin lennän sitten ite Kiinaan. Taas pitää pähkäillä, että mitäköhän siihen kutsuun tulisi laittaa. Mitä näitä viisumijuttuja oon lueskellu, niin ei niistä ota selvää Erkkikään. Jotkut saa helposti ja jotkut ei viisumin. Kai niillä suomen viranomaisilla on kans jotkut määrät että mitä ne saa ulkomaalaisia vuodessa päästää tänne? Joku sanoo et kannattaa suoraan sanoo vaan että aikoo vakavaan suhteeseen ja mennä naimisiin, kun toiset sanoo, että ei älä missään nimessä sano silleen, viisumis hylätään :)
        En kyllä aatellu mitään valehdella, että ihan tutustuttais vaan ja hän lomailis täällä sen about kuukauden ja sitten kiltisti takas kotiin.

• järki käteen

lehtileike taannoisesta aasialaisen naisen tekemästä lapsiensa murhista.
      Haloooo......tännekö lisää noita haluatte rahdata!
      Pitäkää ne sitten edes kaukana muista ihmisistä.

• rombotti

Siis onko tosiaan tollasta älytttömyyttä pakko nähdä paikassa missä yritetään asiaa puhua. Mä olen luulut, että viestejä valkataan jotenkin. Eihän tommonen mentaalivammaisuus voi olla totta kuin elokuvissa!!!
        Siis....eikös niinku suomalaiset tee murhia...??? Saattavat tappaa jopa rodun takia, vähintäin hakata. Ja mahtanet kuulua samaan vammaisryhmään. Siis eihän tommonen voi olla totta..!?

• Kyllä suurlähetystössä ollaan täysin tietoisia siitä, että kun oikeuspoliittisen tutkimuslaitoksen rikollisuusraportissa monen maan kansalaisten kohdalla on kaksinumeroinen prosenttiluku, niin Kiinan kohdalla on puhdas nolla :)

• pipipääääää

Sika Amalia, vuoden 2008 ikivihreitä

• Missään tapauksessa ei kannata ottaa lopareita ennen Suomeen tuloa!
      Viisumiin pitää liittää liitteeksi työnantajan todistus että kyseisellä henkilöllä on työnantajalta lupa matkaan todistus siitä, että hakija voi jatkaa vierailun jälkeen töitä samassa työpaikassa!
      Tietääkseni useimmat viisumianomukset kaatuvat juuri tähän jos ei löydy tätä todistusta työnantajalta.

• sitten

No voihan perk...! Hän on töissä yhdessä firmassa missä ei tykkää ollenkaan olla ja on lähtemässsä pois sieltä muutenkin. Vaihtaa toiseen firmaan kyllä mutta sitä ennen hän haluaisi käydä täällä luonani edes 14 vuorokaudeksi. Kyllä on kiva juttu tosiaan. Kaik pitää tehä hankalaksi. Toi siis on ihan tosi juttu että loparit hän ottaa kuitenkin vaikka ei tänne tuliskaan ja ihan pian.

• sitten kirjoitti:

No voihan perk...! Hän on töissä yhdessä firmassa missä ei tykkää ollenkaan olla ja on lähtemässsä pois sieltä muutenkin. Vaihtaa toiseen firmaan kyllä mutta sitä ennen hän haluaisi käydä täällä luonani edes 14 vuorokaudeksi. Kyllä on kiva juttu tosiaan. Kaik pitää tehä hankalaksi. Toi siis on ihan tosi juttu että loparit hän ottaa kuitenkin vaikka ei tänne tuliskaan ja ihan pian.

Jos hänellä on jo tiedossa missä firmassa aloittaa niin voisiko tuo firma kirjoittaa todistuksen "lomasta" että hän jatkaa töitä siellä Suomesta palattuaan?

• kivakiva kivaaaa

Ootko varma tästä asiasta? Vaikka ois kaikki muut asiat kunnossa, matkarahat löytyy ja kaikki kutsut ja muut on kuunnossa ja visiitti ois vain se 2 vk tai 1 kk. Miten hitossa sitten voi saada esim 3 kk koskaan. Toisen siis pitäis olla työtön koko ajan. Pitäiskö hänen ottaa nyt loparit ja odottaa vaikka 2 kk ja sitten saisi helpommin tuon loman tänne. VOi SAAKELI SENTÄÄ!

• varo, varo, varo
        sitten kirjoitti:

näkyy olevan. Vai että lopareita on työstään ottamassa ja aivan selvästi hamuaa luoksesi elätettäväksi. Kiero mikä kiero, varo, juokse lujaa!

• EIEEIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII...
        varo, varo, varo kirjoitti:

näkyy olevan. Vai että lopareita on työstään ottamassa ja aivan selvästi hamuaa luoksesi elätettäväksi. Kiero mikä kiero, varo, juokse lujaa!

heheheh ei EIPÄ!! Hän tulisi tänne vierailemaan, ei se tänne jää enkä vielä ottaiskaan. Hakee uutta duuniakin koko ajan sieltä omasta kotimaastaan, mut sitä ennen haluis lomalle tänne.

• tähän malliin

3 kk viisumin lähettäjä joutuu todistamaan tulonsa ja sen miten pitää kutsutusta huolen sen ajan kuin hän täällä on.

Vuosi sitten vaadittiin tilistä todiste jossa näkyy onko sinulla vähintään 3000 euroa pankissa ka vakituinen työ.

Jos sinulla ei ole rahaa pääsee suomeen myös pelkällä kuukauden turistiviismilla.

Mikä siinä niin vaikeaa on.

• 7832742834

Kiitoksia vinkistä.

• tosi juttu

mulla oli vuosia sitten naapurina ihka suomalainen mies, joka oli ihan kiinalaisen näköinen. Molemmat vanhemmat olivat supisuomalaisia.
      Ihan oli sininsenmusta tukka ja viirut silmät.
      Jokunen aika sitten näin tämän miehen kaupungilla, vaikka ikää on jo paljon mutta edelleen on kuin kiinalainen.
      Eikös ne sano, että joka neljäs ihminen maapallolla on kiinalainen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2366
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      125
      2008
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      92
      1529
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      138
      1479
    5. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      22
      1310
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      74
      1288
    7. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1276
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      63
      1141
    9. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1117
    10. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      38
      1072
    Aihe