Gallup: Miten kostat Suomelle?

Oikeus&Kohtuus

Kerro miten kostat valtiolle tästä kulissien takana esiintyvästä pelistä jossa tietyt osapuolet ovat vuosikymmeniä saaneet laittomin keinoin valtion virkamiehiltä apua.

22

1125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • S/Y Tillfällig

      Itse kostan näin:

      En osta alkoholia Suomesta. KAIKKI ulkomailta!
      Tilaan netin kautta tavaroita. En siis tue suomalaisia enkä maksa ALV:a.
      Lomailen ulkomailla.
      Ostan kulutustavaroita (pesuaineet, maalit jne esim Ruotsimatkoilla)
      Huollaatan autoni ulkomailla (Ruotsi Viro tai Saksa)
      Ostan renkaat ulkomailla.
      Ostan aina mukaan elintarvikkeita paljon ulkomailta.
      Suomessa käytän seuraavat kaupat: Bauhaus, Lidl, IKEA jne.
      En lennä Finnairilla.
      En ikinä osta kotimaista (sininen lippu-tuote)
      En tankkaa Nesteen (enkä Teboilin) asemilla.
      On salainen ulkomainen pankkitili.
      On eläkettä varten säästöä ja kaksio ulkomailla josta verottaja ei tiedä.
      En maksa TV-lupaa.
      En osta Suomesta uutta taikka vanhaa autoa vaan haen ulkomailta.
      Teen Suomessa mustaa työtä kun ehdin ja palkkaan työvoimaa ilman kuittia.

      jne jne. Periaate on että joka asiassa Suomelle turpaan.
      Kannan siis korteni kekoon että Suomen sosialistisesta kaudesta tulisi mahdollisimman lyhyt.

      • Rikseimann

        Erinomainen kirjoitus.
        Itse olen jo vuosia sitten alkanut toimia samoin. Valtio on lähinnä rikollinen taho jota voi pitää vihollisena.


      • Auttaja!

        Olen rakennuttanut 3 taloa verottomalla työvoimalla.
        Roudaan tuhansia pulloja alkoholia Suomeen vuosittain.


    • 1918_Valkoinen

      Itse olin ennen isänmaallinen henkilö. Vaan ei enää. Vihaan Suomen hallintoa, sen punatukkaista koneistoa enkä puolustaisisi sitä. Vuoden -95 jälkeen on usko ja luottamus mennyt kokonaan ja minulla on monta keinoa miten Soviet-Finlandia voi vahingoittaa. Pilkasta aina harmaantyöhön asti ja TV-luvan maksamatta jättäminen. Kaikki ostokset ulkomailta jne, keinoja on vaikka kuinka.

    • Bussimatkustaja

      En omista autoa, eikä minulla ole työsuhdeautoa, en siis maksa niihin liittyviä veroje. Sen sijaan käytän paljon joukkoliikennettä, jota yhteiskunta tukee. Olen siis saamapuolella liikenteessä.

    • Juha_K

      Kerron aina ulkomailla (matkustan töissä yli 60 pv/vuosi) että Suomi on Euroopassa ainoa kommunistisena pysynyt valtio ja kehoitan olla ostamatta mitään Suomesta, sekä olla matkustamatta Suomeen tai mitenkään muuten tukea Suomea, koska ihmisoikeuksia loukataan siellä ja kansa on sorretu.

      Näin kerron: SF oli Suomen entinen tunnus autoissa muistatteko? Useimmat tapaamani ihmiset Euroopassa muistavat.

      Sitten kerron etta se tarkoitti Soviet-Finland, luonnollisesti koska Suomi oli osa Neuvostoliittoa.

      Sitten kysyn että muistatteko kun NL romahti 1991 ja nimi vaihdettiin takaisin Venäjäksi. Melkein kaikki muistavat tämän suuren tapahtuman Euroopassa.

      Sitten kerron että SF merkki oli siten vaihdettava kun "Soviet" ei enää ollut olemassa. Ja koska Suomi ei halunut olla mukana Venäjän (RUS-tunnus) kanssa kapitalismin tiellä, vaan halusi pysyä kommunistisena valtiona, joutui se hankkimaan itselleen oman tunnuksen: FIN.

      Ja nyt kun entiset Baltian maat ovat nopeaa vauhtia kehittyneet ja liittoutuneet länteen sekä EU:hun että NATO:on, Suomi jatkaa yksin kommunistisena.

      Joka ikinen henkilö ulkomailla on uskonut tähän, saksalaiset, englantilaiset mutta myös norjalaiset ja tanskalaiset.

    • Westman 357

      Suomi on muuttunut ihmeellisesti ihan Neukkumaaksi.

      Saksalaisten vanhoilla autoilla sitä jatkossa Lipposlovakiassa ajellaan...jos ajellaan niilläkään.

      Kyllä on mennyt aivan uskomattomaksi neukkumenoksi nämä autoiluasiat tässä maassa! Uudet autot on ylivoimaisen kalliita oman maan kansalaisille niin sitten jonotetaan oikeiden länsimaiden vanhoja kotteroita kuin kuuta taivaalta.

      Huomaatteko että tilanne on täsmälleen sama kuin se oli ent. NL:ssa yli 10 vuotta sitten?

      Suomessa on EU:n köyhin (pienimmät palkat/suurimmat verot/heikoin ostovoima) kansa joka odottaa kädet ristissä että pääsisi vapaasti rajoituksetta ostamaan ulkomailta käytettyjä autoja. Taistelu tullia vastaan on kestänyt vuosia.

      Ja autokanta on vanhin jo nyt! On se surullista voi jumalauta tämä meno Suomessa kun kansa ei saa suuta auki ja vallanpitäjät kuriin.

    • Pulislav Mojovicz

      Kannattaa myös maailmalla liikkuessaan kertoa ihmisille miten asiat täällä oikeasti ovat, ei niinkuin suomen ruskeakieliset virkamiesdelegaatiot ulkomailla esiintyvät, isäntiään nuoleskellen ja itseään kehuen.

    • V-Pappa

      Lähetin nimittäin jälkikasvuni Suomen ulkopuolelle.

      Olen vuosia lapsilleni opettanut että häipykää hyvän sään aikana Neuvostosuomesta sillä täällä ei ole tulevaisuutta.

      Koulutetuilla EUn heikoin ostovoima jne. Suuret ikäluokat lisäksi tekevät nuorten tulevaisuudesta synkkää. Eläkettä ei tule kukaan alle 50 enää saamaan ja jokaiselle tulee veronkorotuksia kun poliittiselle eliitille ja muille politrukeille on pakko maksaa eläkettä ym jotka ovat itselleen järjestäneet kansan kustannuksella.

      Suomi on uskomattoman paha ja paska valtio. Toivotan lapsilleni menestystä ulkomailla vapaassa maailmassa.

    • ruskijj visa jest

      tankkaan aina venäjällä ja 10 litraa jerryssä päälle.

    • kjäh kjäh

      Mainostan ulkomailla Suomea että meillä on oikeistohallitus joka ryöstää autoilijoita.

    • Potutpottuina

      Aloitin ostamalla autot ulkomailta. Se johti siihen että silmät avautui. Nyt ostan ulkomailta melkein kaikki mitä tarvvitsen kulutan. Ellen itse hae, ostan netin kautta.
      Miksi maksaisin esim. Teostolle maksuja tyhjistä tallenteista? Teosto kuuluu myöskin Suomen stalinistilaitoksiin.

      En tue suomalaista työtä ja olen ylpeä siitä.

      Ruoat ostan Lidliltä.

    • Laaksonen+++

      Lahdin 1991 eika ole tarvinnut katua, painvastoin, ainoa asia joka ottaa paahan on etten lahtenyt aikaisemmin.
      Saan yli 8900 Euroa kuussa, 40h/vko ja pidan noin 4-5 viikoa lomaa vuodessa. Ylityokorvaus aina 1,5 kertaa 40 viikkotunnin jalkeen. Ylityot vapaaehtoiset.

      Offshorefirma hoitaa palkanmaksu. Nostan nakyvaa palkaa 4000 E/kuussa josta maksan paikalliset verot. Loput menee verottomana omalle tilille (joka ei ole Suomessa!!). Maksoin viime vuonna 9% veroa yli 100t E vuosiansiosta. Kaikki on pistetty laillisesti pystyyn, pitaa toki tietaa mita tekee.

      Autojen ja moottoripyorien merkista, talon koosta seka maasta missa asun tai toimin on turha mainita mitaan. Taman palstan kateelliset kun eivat muuta keksi kun heittaa paskaa.
      Mainittakoon etta en ole poikamies vaan minulla on 3 lasta. En halua niiden kasvavan kateus-suomessa.

      TUPO-neuvotteluista ei tarvitse kuulla eika ammatijarjestoistakaan, tai kenestakaan joka haluaisi sekaantua mun elamaan. Sanoin silloin etta palaan ehka jos ei tulevaisuudessa vallassa olisi AINA sossut kavi vaaleissa miten tahansa.

      Aani oikeistolle on tanaan sama kuin aani vasemmistolle. Kauppojen aikiolo tiukasti saannostelty, viinia ei muualta saa kuin monopolikaupasta ym ym.

      Suomi on ehdottomasti kaikkein kurjin paikka asua teollisuusmaista, ja olen monessa paikassa kaynyt. Suomessa asuminen edellytaa etta nautit kateudesta ja tykkaat masokismista.

      • 1+1

        Aika tyhmä saa olla jos ei tajua että du bor i Norge!


    • L-Derry

      En viitsi kustantaa poliittista eliittiä enkä ylisuurta julkista hallintoa puhumattakaan tullista.

      Muuta sinäkin pois. Kannattaa ilman muuta. Tuplasti palkkaa ja puolet veroista. Bonuksena halvemmat tuotteet ja eläminen. Usein sekin 39% luokkaa.

      • Tyypillinen vellihousu

        1. Puristan käden nyrkkiin taskussani. 2. Esitän paheksuntani puoliääneen kahviporukassa Ess.. eikun ABC:n baarissa. 3. Saatan jopa pidättää hengitystäni niin kauan, että muutun siniseksi. Kyllä hallitusherrat silloin tulevat katumapäälle ja jättävät seuraavan polttoaineveron korotuksenkin ehkä jopa 25 prosenttiin...


    • Amerikan Eke

      Toin pari muuttoautoa. Sapuskat haen Lidlistä ja rautakauppakamat Bauhausista. Lapsista nuorempi vannoi juuri tänään muuttavansa joskus takaisin eikä ikinä palaisi, en voi moittia.

    • kepukoksdp-kommari

      Soppari taskussa ja pian muutto edessä. Tulevassa asuinmaassani palkat tuplasti parempia ja autot ainakin puolet halvempia.

      Ei hullumpaa :)

    • Optari

      Tämän ketjun kirjoittajat: LÄHTEKÄÄ NYT LOPULTAKIN. Tästä tulee parempi maa ilman teitä!

      • 2+18

        Parempi maa?

        Toivot siis, että tälle Suomi-nimiselle rakennelmallenne holhouksineen ja ylisuurine byrokratioineen olisi entistä vähemmän rahoittajia? Just.


    • pois vaan

      Eiköhän nuo pahimmat kitisijät sentään ole tässä yhteiskunnassa (ja missä tahansa muussakin) nettosaajia eikä suinkaan maksajia. Nalle on ehkä poikkeus, mutta varmaan enemmän perintöveron kannalta jota Ruotsissa ei ole lainkaan. Toki hänkin saa osan takaisin maatalous- ym tukien kautta, joten saattaa olla että Nallestakin kohta tulee Suomessa nettosaaja.

    • euministeriksi?

      Olen hankkiutunut hallitukseen ministeriksi, joten voin kostaa jokaiselle suomalaiselle etten kykene normaaliin työhön, ainoastaan suojatyöpaikkasopii minulle. Jokaisen päätöksen teen veronmaksajien harmiksi ja pääasiassa omaksi tai etupiirini eduksi. Hyödyn myös jokaisesta maksetusta veroeurosta ja kulutan ne parhaani mukaan.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      468
      3406
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      462
      3401
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      138
      2955
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2272
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2140
    6. 199
      1520
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1387
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      98
      1261
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      87
      1254
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1070
    Aihe