Mistä Diinarit nimi on peräisin? Olisiko James Deanista? Luin vastikään erään kirjasen 70 ja 80 luvun nuorisosta, silloin oli rasvikset ja diinarit, sama asia eikö? Nykyisin Rockabillyiksi meitä kutsutaan ja ylpeästi kaikkien naiset me viedään... jeh!
Diinarit
13
2544
Vastaukset
- Mr Knight
mutta osaatko paritanssin?
- Jooseppi Legenda
Sähän fiksuja kyselet! Vai että kaikki naisetkin viedään joopajoo.
- Ed Ward
Kysymys oli ihan asiallinen.
70-luvun puolenvälin jälkeen nuorisoa, joka diggaili kaikenlaista 50-lukuun liittyvää, alettiin yleisesti kutsua "diinareiksi". Porukka itse vierasti sanaa, mutta sitä viljeltiin paljon lehdistössä ja se oli lähinnä käytössä ennen kymmenlukujen vaihteen teddy-kautta.
Nimitys tosiaan tuli edesmenneestä James Deanista.- Mr Tedy
Mistä tiedät?
Luitko jostain JE:n pehmeäkantisesta satukirjasta?
Miksi esiinnyt tietäjänä, vaikka olet pelle?
Tämä palsta on tarkoitettu rockabilly-musiikille, eikä sun typerille arvioille entisaikojen nuorisosta.
Oon muuten seuraillu sun kirjoituksia.
Täyttä paskaa!
Tuskin taidat edes paritanssin. - Crazy rebelboy
Mr Tedy kirjoitti:
Mistä tiedät?
Tämä palsta on tarkoitettu rockabilly-musiikille, eikä sun typerille arvioille entisaikojen nuorisosta.
Täyttä paskaa!
Tuskin taidat edes paritanssin.Kyllä Rockabilly on ELÄMÄNTAPA ja musiikki se tärkein siinä. Ja mitä väliä sillä on, jos täällä perssuoli24.fi keskustelussa edes joskus saadaan muutakin lukemista kuin Mr.Twistin viestejä tyyliin " tiedoitus : hyvää Joulua kakille ".
- Ed Ward
Mr Tedy kirjoitti:
Mistä tiedät?
Täyttä paskaa!
Tuskin taidat edes paritanssin.Oot helvetin hyvä jannu. Ja epäilemättä tosi fiksukin, oikea ruudinkeksijä. Enpä uskalla käydä väittelemään. Pelottaa.
- Galigula+
Crazy rebelboy kirjoitti:
Kyllä Rockabilly on ELÄMÄNTAPA ja musiikki se tärkein siinä. Ja mitä väliä sillä on, jos täällä perssuoli24.fi keskustelussa edes joskus saadaan muutakin lukemista kuin Mr.Twistin viestejä tyyliin " tiedoitus : hyvää Joulua kakille ".
Heh, jätkä puhuu rockabillystä elämäntapana ja kyselee samalla mistä diinarit-nimitys on peräisin. Ota vitun urpo asioista selvää, äläkä ala julistaan asioista josta et vittuakaan tajua!
- Crazy Rebelboy
Galigula+ kirjoitti:
Heh, jätkä puhuu rockabillystä elämäntapana ja kyselee samalla mistä diinarit-nimitys on peräisin. Ota vitun urpo asioista selvää, äläkä ala julistaan asioista josta et vittuakaan tajua!
Täh :D ? Sullahan on huono asenne, kun pitää ruveta oikein vittuilemaan kun mä kysyn jotain täällä? Pitikö mun esittää kysymykseni tyttöjen Barbie palstalle vai jonnekin, kerrotko minne?
Mä en ole lukenut asioista, enkä ole harrastanut koko touhua edes pitkään, joten pidän oikeutettuna kysyä, vaikka se susta tyhmältä kuulostaakin.
Joten pidä turpasi kiinni ja huutele muuallakin kuin netissä. - geezerboy
Crazy Rebelboy kirjoitti:
Täh :D ? Sullahan on huono asenne, kun pitää ruveta oikein vittuilemaan kun mä kysyn jotain täällä? Pitikö mun esittää kysymykseni tyttöjen Barbie palstalle vai jonnekin, kerrotko minne?
Mä en ole lukenut asioista, enkä ole harrastanut koko touhua edes pitkään, joten pidän oikeutettuna kysyä, vaikka se susta tyhmältä kuulostaakin.
Joten pidä turpasi kiinni ja huutele muuallakin kuin netissä.just noin, haista huilu fakin' kääkkä jos et muuta osaa kju vittuilla.
me vedetään sua dunkkuun ja muijaas tuhkaluukkuun. - RaySharpe
Ed Ward kirjoitti:
Oot helvetin hyvä jannu. Ja epäilemättä tosi fiksukin, oikea ruudinkeksijä. Enpä uskalla käydä väittelemään. Pelottaa.
Diinari-termi ei ole kovin yleinen Suomen rajojen ulkopuolella, sen kai keksi joku lehtimies, vaikka itse asiassa James Dean oli näyttelijä eikä rokkari ja kuoli 1955 ennen rock'n'rollin varsinaista läpimurtoa 1956
Teddy tarkoitti Brittiläistä rock'n'rollin harrastajaa, joka pukeutui kuningas Edwardin aikaisiin vaatteisiin, tyyli levisi myöhemmin muuallekin Eurooppaan, mutta ei USAan http://en.wikipedia.org/wiki/Teddy_boy
- asia ku
rockabillyillä oli semmonen tötterö kun taas diinareilla oli sivuheitto.
- nimeä etsimässä :D
Ensimmäisen kerran itse kuulin sanan diinari isäpuolelta, se kun oli 70- ja 80-lukujen vaihteessa punkkari ja ne veti nuokkarilla teddyjä turpaan :S Ilmeisesti se on aika vanha nimitys.. Kuunnellaan muuten yhdessä stray catsia ja tigersejä, kuulemma tuo nuoruuden mieleen puoli-isukille :D Tässä taas hyvä opetus musiikin takia raivoajille, et kuka tahansa voi kuunnella millaista musaa tahansa ja se on ihan ok. Viksut ihmiset ei keuhkoa siitä keskustelupalstalla tyylin "mä oon ainaki 10% kovempi rokkari ku sä ja sä et tiedä rockabillystä mitään". Hyvää joulua kaikille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?
Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k693813- 993456
SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa
SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah773300Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?
Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia362608- 1141522
Nyt meni lopulliset lämmöt.
Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta361486Meitä ei tule
Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌221094Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla
Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?421090Sulla on avaimet ja keinot
Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi181046Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja
miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku1181006