Dodge Nitro ??

jarmas

Tervehdys,

mitä mieltä kyseisestä pelistä varsinkin
niillä joilla on kokemusta, onko paljon
tyyppivikoja ?

Itse kävin äsken koeajamassa ja tykkäsin kyllä
vaikka aika "mörköhän" tuo on.

34

17911

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lehdestä.

      Tekniikan maailmasta 1/08 missä oli cittarivertailu. Viimeiseksi jäi enkä ihmettele yhtään, aika vanhanaikaiselta ja halvalla tehdyltä vaikuttaa niinkuin muutkin kyseisen merkin mallit.

      Tässä muutama maininta:

      Ulkomitoiltaan iso, sisä ja tavaratilat taas pienet.
      Iso moottori kuljettaa hyvin, mutta ajoturvallisuus ei ole tämän päivän tasolla. Ajonvakautus on vakiovaruste, ja se joutuu puuttumaan tapahtumiin tiheään. Ajovalot ovat kehnot ja jarrut heikot. Kulutus ja ylläpito on testiryhmän suurimmat.

      Eli ei vaikuta kovinkaan rahanarvoiselta ostokselta miltään osin....

      • 2 vuotta

        eri mieltä sinun kanssa. Nuo testit voi jättää omaan varjoons aja jos niitä uskoo niin kaikki ajaisivat Skodalla ja Passatilla. Minulle ei vain nuo joka pojan mallit käy vaan euotn pitää erottua massasta ja siksi Nitro. Olen ajanut 86000km eikä mitään ole ollut. Ei edes ajovalolamppuja ole vielä palanut ja valoista sen verran että missä niitä nykyään tarvitsee kun kaikki välit alkaa olla valaistuja. Ja siihen Nitroon lisävalot jos niitä kaipaa. Kulutus n.8 litraa satasella dieseliä eikä kertaankaan ole ajavakautus mennyt päälle. Halpa ja edullinen...? 45000 euroa on minusta kaikkea muuta kuin halpa ja kun ottaa huomioon taalan hinnan niin jos auto olisi japanilainen niin se maksaisi 65.000 euroa. Missä autossa sinusta on sitten ei halvan auton tuntua? Varmaan Jaguar voisi olla semmoinen mutta minulla on Nitro, punainen ainakin vielä 2 vuotta. Sen olen huomannut että nämä cittarikuskit ovat punaisia kateudesta kun ajavat viereen riisikupilla.


      • Jarmas

        Riippuu vähän mitä asioita painotetaan,
        itse crw:n omistaneena en moista enää ostais.
        Neliveto ihan p....seestä, mummoille tehty eikä
        autoa saa taittumaan vielä kun käsijarru ottaa
        etupyörille, "munaa" pitää olla ja Nitrossa sitä
        olis...


      • Nitroilija
        Jarmas kirjoitti:

        Riippuu vähän mitä asioita painotetaan,
        itse crw:n omistaneena en moista enää ostais.
        Neliveto ihan p....seestä, mummoille tehty eikä
        autoa saa taittumaan vielä kun käsijarru ottaa
        etupyörille, "munaa" pitää olla ja Nitrossa sitä
        olis...

        Nyt on menty Nitrolla 52 tkm. Ei minkäänlaista vikaa. Tekniikan Maailman testissä olevat puutteet ovat ihan totta: Valot on surkeat, kulutus maantiellä pakkaa olemaan 9-10 l. / 100 km ja takavedolla ajonvakautus on hyvä varuste.

        Olen silti tyytyväinen autooni. Se on kohtuullinen ajaa, todella hiljainen, automaatti toimii mainiosti ja kone on aivan eri luokkaa kuin kilpailijoissa. Parhaimmillaan perässä on ollut 2800 kg painava kärry, eikä tehnyt millään lailla tiukkaa.

        Alusta on suojattu paremmin kuin kilpailijoissa, nelivedon saa oikeasti kiinteäksin ja alusta on maasturin - ei siis citymaasturin alusta, sama kuin uudessa Cherokeessa. Hölmö etuspoileri on ainut joka haittaa menoa, muutoin päästäisiin kyllä samoihin paikkoihin kuin ihan oikeilla maastureillakin, automaattivaihteisto kun kumminkin korvaa hiukan alennusvaihteiston puutettakin.

        Jos kulutus olisi luvattu 7,8 l / 100 km, olisin todella tyytyväinen. Nyt olen ainoastaan tyytyväinen.


    • 555-555

      Löytyykö nyt uudempia kokemuksia Nitrosta? Kovasti sitä käyttäjät kehuu, mutta miten sen kestävyyden laita on? Hauskan näköinen möhkö se on edelleen!

      • Nitroilija

        160 tkm mittarissa, yksi pyöränlaakeri ja parkkitutkat uusittu. Enpä olisi ostaessani uskonut, että näin pienellä pääsee, ei edes Toyotat mene tänä päivänä näin vähillä vioilla.

        Olisi hauska kuulla, onko oma autoni positiivinen poikkeus, vai onko ne ylipäätäänkin niin laadukkaita?


      • loistopeli
        Nitroilija kirjoitti:

        160 tkm mittarissa, yksi pyöränlaakeri ja parkkitutkat uusittu. Enpä olisi ostaessani uskonut, että näin pienellä pääsee, ei edes Toyotat mene tänä päivänä näin vähillä vioilla.

        Olisi hauska kuulla, onko oma autoni positiivinen poikkeus, vai onko ne ylipäätäänkin niin laadukkaita?

        Kolme vuotta Nitrolla ajettu, tosi tyytyväinen, ajotietokone pari kertaa herjannu, aivan turhaan, dieseliä kyllä menee yli kymmene mutta kun omapaino yli kaksi tonnia niin menkööt. Ajettavuus mielestäni loistava, menoa on eikä meininkiä.
        Mahtava veturi, 460 Nm vääntö sen takaa. Neliveto toimii niinkuin pitääkin.


      • loistopeli
        loistopeli kirjoitti:

        Kolme vuotta Nitrolla ajettu, tosi tyytyväinen, ajotietokone pari kertaa herjannu, aivan turhaan, dieseliä kyllä menee yli kymmene mutta kun omapaino yli kaksi tonnia niin menkööt. Ajettavuus mielestäni loistava, menoa on eikä meininkiä.
        Mahtava veturi, 460 Nm vääntö sen takaa. Neliveto toimii niinkuin pitääkin.

        Ps. vielä, katsastuksesta ei ole mennyt kertaakaan läpi ensi yrittämällä, alustassa väljyyttä ollut ja jarruvikoja sekä päästöt pielessä. Runkopalkki kuskin puolelta oli puhkiruostunut viime katsastuksessa, mutta korjautin sen.


      • Nitroilija
        loistopeli kirjoitti:

        Ps. vielä, katsastuksesta ei ole mennyt kertaakaan läpi ensi yrittämällä, alustassa väljyyttä ollut ja jarruvikoja sekä päästöt pielessä. Runkopalkki kuskin puolelta oli puhkiruostunut viime katsastuksessa, mutta korjautin sen.

        Ihan tosi? Vai onko jälkimmäinen trolli? Mulla molemmilla kerroilla heittämällä läpi.


      • loitopeli
        Nitroilija kirjoitti:

        Ihan tosi? Vai onko jälkimmäinen trolli? Mulla molemmilla kerroilla heittämällä läpi.

        Kyllä tuo jälkimmäinen oli jonkun kateellisen jorinaa, vastahan syksyllä on eka katsastus. No ei voi noille kateellisille kuin nauraa.


    • 200 000 km takana

      se tekniikanmualiman testi alkoi jotakuinkin näin: "koska kyseessä on citymaasturitesti, painotetaan henköautomaisia ominaisuuksia. dodgessa on ainoana maasturin/picupin alusta" silloin tiesi miten testissä käy.
      (näin silmissäni toimittajana 70-luvulla syntyneen finninaamaisen toyota-sukupolven kasvatin)
      aika useuin olen saanut hondamiestä jelpata hädässä.
      nyt 200 000 km takana. pikkuvikoja on ja huollot kalliit, mutta silti tyytyväinen.

      • Nitroilija

        Mitä ne pikkuviat on sulla ollu? Mulla ei ole ollu edes niitä, ihme kyllä.


    • oikea neliveto

      Mahtava peli, tänään liikennevaloissa joku audi quatro oli siinä vierellä liikennevaloissa, katselin peilistä sadan metrin jälkeen, audi edelleen valoissa.

      • msdjgjgjsjg

        Miten se liittyy dodgeen että audikuski ei huomannut valojen vaihtumista?
        Vaikka se audi olis etuveto niin et olis päässyt 100m päähän ennenkun audi lähtee liikkeelle.

        Mutta nitro on hyvä auto jos tietää että on ostamassa amerikkalaisen pikkumaasturin, eikä mitään japanilaista riisikuppia mistä on tehty maasturin näkönen niin kotiäidit uskaltaa ajaa hidasteista prisman parkkipaikalla


    • 200 tkm

      vikoina vähän samoja kuin edellä mainittuja: etupyörien laakerit, parkkitutkat, käsijarrumekanismi ja -sammuili. korjailtiin takuuna (ja myöhemminkin) vähän sitä sun tätä, mutta lopullinen syy ei selvinnyt koskaan. taisi korjaantua aikaa myöten itsestään. myöhemmin kuulin eräältä toiselta nitron omistajalta, että hänellä myös oli käsijarruvika ja juuri viemässä autoa huoltoon kun sammuili. on pikkuisen väärin, jos selvän tyyppivian maksaa asiakas. toisaalta; kyllähän tämän verran ajettua jotain vikaa pitää ollakin. luulisin että viimeistään ensi kesänä pitäisi korjata etupään välyksiä vaikka tähän mennessä ei vielä olekaan ollut katsastuksessa huomauttamista. lisävalot (x-visionit) tekisi mieli asentaa siten, että ne voisi kesäksi poistaa, mutta en ole vielä keksinyt sopivaa asennustapaa (karjapuskuri ei ole oikein mieluinen)

      • Nitrolla eteenpäin

        Moro,

        Olen juuri hankkinut tuollaisen 07 mallisen Nitron itselleni : ). Autolla ajettu 160tkm ja diesel automaatti. Hieno ja kiva peli : )... Muuten tyytyväinen mutta jalkatiloissa on niin kylmä, että tarvii vissiin ostaa lämmitettävät kengät ja heittää vielä viltti pääle!!! Eli ei kyllä puhalla lämmintä juuri lainkaa jalkatiloihin, vaikka asentona puhallus jalkoihin : ( : (... Onko muilla ollu tällaista ongelmaa....vai olisiko tässä jotain mennyt rikki??


      • veekuutonen1
        Nitrolla eteenpäin kirjoitti:

        Moro,

        Olen juuri hankkinut tuollaisen 07 mallisen Nitron itselleni : ). Autolla ajettu 160tkm ja diesel automaatti. Hieno ja kiva peli : )... Muuten tyytyväinen mutta jalkatiloissa on niin kylmä, että tarvii vissiin ostaa lämmitettävät kengät ja heittää vielä viltti pääle!!! Eli ei kyllä puhalla lämmintä juuri lainkaa jalkatiloihin, vaikka asentona puhallus jalkoihin : ( : (... Onko muilla ollu tällaista ongelmaa....vai olisiko tässä jotain mennyt rikki??

        Moro, olen lukenut ajoittain näitä viestejä. Omistan Nitron r/t 4x4 4,0L, siis bensa koneella. Auto on -07 mallia ja ajettu 198 tkm. Ihmeiden ihme, olen 1.omistaja ja autossa ei ole tähän päivään mennessä ollut vielä mitään vikaa. Kaikki toimii ja lämpöä riittää erittäin hyvin kovillakin pakkasilla. Voimaa on vaikka muille jakaa, kulutuskin on kohdillaan. Siis olen 100 % tyytyväinen autooni.

        Toivottavasti kestää vielä pitkään, oli sen verran hinnakas silloin aikoinaan.
        Ymmärtääkseni näitä 4litran bensakoneella ei ole tuotu maahan montakaan.


      • Nitroilija
        veekuutonen1 kirjoitti:

        Moro, olen lukenut ajoittain näitä viestejä. Omistan Nitron r/t 4x4 4,0L, siis bensa koneella. Auto on -07 mallia ja ajettu 198 tkm. Ihmeiden ihme, olen 1.omistaja ja autossa ei ole tähän päivään mennessä ollut vielä mitään vikaa. Kaikki toimii ja lämpöä riittää erittäin hyvin kovillakin pakkasilla. Voimaa on vaikka muille jakaa, kulutuskin on kohdillaan. Siis olen 100 % tyytyväinen autooni.

        Toivottavasti kestää vielä pitkään, oli sen verran hinnakas silloin aikoinaan.
        Ymmärtääkseni näitä 4litran bensakoneella ei ole tuotu maahan montakaan.

        Mulla on 4 litran kutonen, ajettu 260 tkm. Auto on pelannut loistavasti ja on kovassa
        käytössä. Vaunun vetoa ym.


      • jan1100

        moi,minulla on nitro ja sammuilee välillä missä voi olla vika


      • Kar.111

        Moro kaikille. Minun nitrossa 260.000 tuhatta lasissa.Nyt on alkanut mennä turbon välijäähdyttimen putkia.Halkeevat aina eri kohdasta. Kuuluu vain pieni posahdus vauhti tippuu 20-50 aika ikävältä tuntuu ohitustilateessa. Onko muilla tietoa asiasta, korjaamot ymmällään.


    • Kokemuksen ääni

      Noita ei saa sovinnolla leimattua, ilman todella kalliita etuakseliston vaihtoja. Kierrä kaukaa moiset.

      • nitroilija

        Siis kuin niin ei saa, ei liene sitten kokemusta kun tuollaista skeidaa heittää.


      • Nitroisti

        Kolme kertaa leimattu ensiyrittämällä ilman yhdenkään osan vaihtoa. Ei hienostunut, mutta uskomattoman laadukas on ollut ainakin minun autoni.


      • 4x4x7
        Nitroisti kirjoitti:

        Kolme kertaa leimattu ensiyrittämällä ilman yhdenkään osan vaihtoa. Ei hienostunut, mutta uskomattoman laadukas on ollut ainakin minun autoni.

        JEEP COMMANDER!


    • kuivanalli

      mulla nitro vm 2007, ajettu vasta 45000 km. ainoa vika vuotava laatikko. toista litraa kerkes vuotaan. jonku o-renkaan vaihtoivat. ei muuta

    • HALFCDN

      DIESEL NITRO 2007 AJETTU 230000 KM UUSITTU ETUPYÖRÄNLAAKERIT
      130000KM ALAPALLONIVELET 200000 ÖLJYT TB DIAMOND DIESEL VAIHTO-
      VÄLI 12-14 TUH. KM PA SUOD AINA LOKAKUUSSA MERKKI MAHLE JAKOPÄÄ
      HELPPO JA HALPA 100000 JA 200000 KM PA KULUTUS HIUKAN ISO 8-10 L
      VAIHTEISTOÖLJY JOKA 75000 KM POISTOTULPPA LAITETTU VAIHT.ÖLJY-
      POHJAAN TALVELLA NASTATTOMAT RENKAAT SUTIMISESTO O.K.
      AIKOMUS AJAA VIELÄ PITKÄÄN

      • omaicolatgmail.com

        Miten tuo tulppa tehtiin? Mistä öljy sisään? Meinaan ostaa ja konehuoneessa ei näy edes vaiht öljy tikkua?


    • alakoululainen?

      Etkö osaa kirjoittaa kuin tikkukirjaimilla ?

    • kallisremontti

      Ite ostin uutena 2008 2,8 Dieselin ja ajoin sillä 200000 ja jouduin uusimaan koko perän. 3500 euroa oli korjaamon lasku, tuli taka-akselineen päivineen. Takuu oli menny umpeen ja ite maksoin koko hoidon. Autos ei ollu mitään muita vikoja koko aikana.

    • Jenkkiautoilija

      Mikähän merkki on sellainen, ettei sitä tarvitsisi korjata ollenkaan? Otan vinkkejä vastaan! 30 v. autojen kanssa puuhastellut kysyy.

      • Ruiseri

        Land Cruiserit lienevät melko lähellä vaadittavaa, tai HiLux. Kuluvia osia pitää tietty vaihtaa.


    • p-päätös

      VÄÄRIN, TOYOTA LAND CRUISEREISTA MENEE KONEET, KANSI VIKOJA JA MYÖS
      JO ALLE 100 TKM AJETUISSA PYTTYJEN KYLJET LASITTUU, JA ALKAA MENEEN
      PALJON ÖLJYÄ. SAMATEN TOYOTA RAV4 KANSI VIKOJA. VARMAA TIETOA
      ITELLÄ OLLUT LAND GRUISER 2006 3.0L DIESEL, SURKEA MOOTTORI.

      • Takaisin_Asiaan

        Nyt onkin puhe Land Cruiserista.

        Mahdatko muistaa edes muijasi nimeä, vai onko tikkukirjaimilla kirjoitettu otsaan?


    • Anonyymi

      Muutama vuosi on ketjun aloittamisesta näköjään jo aikaa, mutta on pakko kommentoida....

      Meinaan tuo Land Cruiserin moottoreita haukkuva ei ihan ole tilanteen tasalla. Itselläni oli ensin 95 -sarjalainen 3.0 D4D (vm. 2003). Ajoin sillä noin 130 tkm ja luovuin siitä mittarissa ollessa about 480 tkm. Auton helmat ruostuivat ja ne piti hitsauttaa kuntoon. Yksi pyöränlaaakeri meni koko aikana ja yhden kerran vaihdoin jarrupalat ja -kengät koko autoon. Muuten riitti öljyjen ja suodattimien vaihto. Eipä juuri huolettomampaa peliä voisi alleen toivoa.
      Auto oli vetojuhtana ja perässä oli 2 000 kilon venepaketti pari kertaa viikossa lähes koko avovesikauden. Eli sääliä auto ei saanut. Ja talvisin haettiin pilkkipaikkoja joskus puolimetristen lumikinosten takaa (autoani oli korotettu 3") ilman ongelmia.
      Ja tuon jälkeen ostin 120 -sarjalaisen 3.0 D4D (vm. 2004) Land Cruiserin. Sillä on nyt vuosi ajoa takana ja sama kaava jatkuu. Etupäähän vaidoin jarrulevyt ja palat, sekä käsijarrun herkistin ennen ensimmäistä katsastusta. Läpi meni puhtain paperein (kuten odotinkin) ja nyt taas kovaa ajoa.

      Eli jos haet oikeata maastoautoa alennusvaihteineen, lukkoineen järkevään hintaan, niin täydet 10/10 Toyotan Land Cruiserille, varsinkin tuolla D4D -koneella ja automaattilaatikolla, koska muista minulla ei ole kokemusta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      71
      3249
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      552
      3063
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      38
      2426
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2012
    5. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      310
      1832
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1825
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1652
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      109
      1332
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      63
      1228
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      23
      1215
    Aihe