Mistä kinaa

rusalkaa

Torstin palstalla: Kistelimme entisen puolisoni kanssa asiasta, josta kenelläkään ei tunnu olevan faktatietoa...Voiko ihminen tai eläin kiivetä alaspäin?

Toinen väitti, että kiipeäminen tapahtuu vain ylöspäin ja alaspäin laskeudutaan. Toisen mielestä sana kiipeäminen kuvaa motorista liikettä suuntaan katsomatta...

Minulla oli myös tämänkaltainen 'kiista' entisen avopuolison kanssa:

Hän väitti, että 'paketin avaamisen ilo' ei liity lahjaan mitenkään. Paketin avaaminen on ilo.

Minun mielestäni tieto, siitä että paketissa ON lahja aiheuttaa 'avaamisen ilon'. Iloa ei ole pelkästään paketin avaaminen.

Hän nimittäin antoi nelivuotiaalle lapselleen ison paketin, jossa sisäkkäin toistakymmentä 'lahjapakettia', jossa viimeisessä ei sitten ollutkaan mitään. Lahjana oli avaamisen ilo.

Kysymys kuuluu: Mitä vastaavanlaisia kiistoja teillä on ollut? Sellaisia kiistoja, joita on vaikea ratkaista eikä perusteluita meinaa oikeen löytyä.

25

1016

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mun mielestä

Kiipeäminen on juurikin kiipeämistä, olis suunta ylös alas tai sivuilla tai ihan mihin vain.

• mun mielestä

lahjan ilo taas on lahjassa ei lahjan avaamisesa yksin. Toi kävi koulussa kerran kun kaikki joutu viemää pikkujoululahjan ja ne kerättiin yhteen ja kaikki sai valita lahjan (ensin "paremmat" oppilaat) niin yks poika oli väsänny helvetin ison ja hienon paketin jossa ei ollu kun joku onneton lahja kauheen paperimäärän seassa ja ton paketin otti yks "paremman" väen "parempi" oppilas jk oli tottunu saamaan kaiken ja se romahti ihan täysin kun ahneus kostautu.

• logikkaa.,,,

No onko lasi puoliksi tyhjä vai puoliksi täynnä.
      Siihen löytyy vastauskin.

Ja se perinteinen ikuinen kysymys: kumpi oli ensin kana vai muna :)))))

En ole ennen kuullut tuosta paketin avaamisen ilosta. Lahjan antamisen ja saamisen ilosta ennemminkin.

• rusalkaa

Uskon, että on olemassa muitakin kiistoja, jotka kumpuaa ihmisten arjen touhuista.

Kuulin juuri yhden: Nainen ei saa sytyttää mitään tulia, ei kynttilää eikä saunaa, kun siitä kuitenkin syttyy tulipalo.

Tämä ei ihan liity kyllä kysymykseeni. Haluaisin asioita, joista kiistakumppanit ovat täysin eri mieltä ja esittävät jonkinlaisen perustelun kannalleen.

• rusalkaa
        rusalkaa kirjoitti:

Uskon, että on olemassa muitakin kiistoja, jotka kumpuaa ihmisten arjen touhuista.

Kuulin juuri yhden: Nainen ei saa sytyttää mitään tulia, ei kynttilää eikä saunaa, kun siitä kuitenkin syttyy tulipalo.

Tämä ei ihan liity kyllä kysymykseeni. Haluaisin asioita, joista kiistakumppanit ovat täysin eri mieltä ja esittävät jonkinlaisen perustelun kannalleen.

Mulla olis näitä pieniä 'kinan' aiheita ladella ihan loputtomiin...aina löytyy mies, joka on toista mieltä.

Kuten nyt tää salaojan tekeminen. Hyvässä hengessähän haastattelin useampaa miestä, 'miten' salaoja tehään.

Salaoja siis tarkoittaa sitä, että maassa on olemassa oja, syvänne jota pitkin vesi virtaa jonnekin. Tää avo-oja halutaan peittää ja piiloon, mutta silleen että se edelleen vie vettä pois sinne minne pitääkin. Salaoja on siis avo-ojan vastakohta...joku vois tässäkin sanoo, että vastakohta on ojittamaton maa.

Huvittavia syntyneitä kiistoja oli, miten syvällä pitää muovisen salaojaputken kulkea, kuinka paljon hiekkaa putken alle ja päälle, miten se peitetään, onko sepeliä vai hiekkaa jne.

Mun tekemiseni taas pohjautui siihen tietoon, että ennen muovisia ja savitiiliputkia salaojat valmistettiin risuja hautaamalla. Vesi kulki maan sisällä risukujaa pitkin sinne minne haluttiin.

No tää oli vaan yksi kesäinen episodi eikä siittä tullut mitään kymmenien vuosien ikuista kiistaa periaatteista. Ainakaan vielä...kenenkään kanssa... :D

• lasiongelmaan

Vastaus tuohon onko lasi puliksi tyhjä tai täynnä =

jos siitä on juotu se on puoliksi tyhjä jos siitä ei ole juotu se on puoliksi täynnä :))))

• väliaika
        lasiongelmaan kirjoitti:

Vastaus tuohon onko lasi puliksi tyhjä tai täynnä =

jos siitä on juotu se on puoliksi tyhjä jos siitä ei ole juotu se on puoliksi täynnä :))))

puolillaan.

Loppuu se tyhjänpäiväisyyksistä vänkääminen.

• osoittaa...

aikamoista julmuutta antaa nelivuotiaalle moinen paketti. Tai kenelle vaan. Kuin ystävällisesti hymyillen iskis nyrkillä päin naamaa.

Sori, ei mulla itse kysymykseen ollu mitään.

• väliaika

on hauskaa niin kauan kunnes sen viimeisen paketin avaa, sitte pääsee poru.

Kyllä siellä jotain sisältöäkin pitäis olla. Julmuutta tuo on.

• rusalkaa
        väliaika kirjoitti:

on hauskaa niin kauan kunnes sen viimeisen paketin avaa, sitte pääsee poru.

Kyllä siellä jotain sisältöäkin pitäis olla. Julmuutta tuo on.

Entisten avopuolisoitten välinen poru siittä syntyi...

Olin jättänyt miehen jo pari vuotta aikaisemmin, mutta hän tälleen sulostutti perhe-elämäämme vielä vuosia...kunnen tajusin, että ilman tuommoista isäsuhdetta voivat lapset elää hyvinkin onnellisina.

• MMies

"Torstin palstalla: Kistelimme entisen puolisoni kanssa asiasta, josta kenelläkään ei tunnu olevan faktatietoa...Voiko ihminen tai eläin kiivetä alaspäin?"

Mikä oli vastaus? Äkkiseltään voisi ajatella, että esim. liskot ja kameleontit "kiipeävät" alaspäin, koska laskeutuvat pää alaspäin toisin kuin muut.

"Hän nimittäin antoi nelivuotiaalle lapselleen ison paketin, jossa sisäkkäin toistakymmentä 'lahjapakettia', jossa viimeisessä ei sitten ollutkaan mitään. Lahjana oli avaamisen ilo."

Siinä vasta Miehen logiikkaa :D

• rusalkaa

Mitä muita vastaavanlaisia periaatteellisia kiistoja syntynyt?

Muita lahjaideoita samalta isältä:
        Tusinan kanamunakenno (5 ja 7v. tyttärille) täynnä pääsiäismunan sisällä olleita yllärilahjoja. Suklaamunat mies oli syönyt itse. Se yllärihän siellä sisällä juuri on se koko touhun hauskuus ja ilo!

...niin ja äitille kans puolen tusinan kenno ylläreitä!

• vastaus teille : )

Tässä on teille vastaus aloittajan kysymykseen:

kiivetä = kavuta, kivuta;laskeutua nousta

• MMies
        rusalkaa kirjoitti:

Mitä muita vastaavanlaisia periaatteellisia kiistoja syntynyt?

Muita lahjaideoita samalta isältä:
        Tusinan kanamunakenno (5 ja 7v. tyttärille) täynnä pääsiäismunan sisällä olleita yllärilahjoja. Suklaamunat mies oli syönyt itse. Se yllärihän siellä sisällä juuri on se koko touhun hauskuus ja ilo!

...niin ja äitille kans puolen tusinan kenno ylläreitä!

Mä oon aina oikees. Kiinnosti vain tuo vastaus.

• MMies
        vastaus teille : ) kirjoitti:

Tässä on teille vastaus aloittajan kysymykseen:

kiivetä = kavuta, kivuta;laskeutua nousta

Sitähän mäkin, että olin oikias.

• dayum

• dayum

Kuten jotkut kenties huomasi, niin ne jotka klikkasivat viestiäni ja odottivat sen sisältävän jotain oleellista, eivät saaneet sitä mitä odottivat.

Eli avaamisen ilo liittyy odotettavissa olevaan lahjaan. Mikäli lahjaa ei ole, tai se on ei-toivottu, siitä seurannee ainakin jonkinlainen pettymys.

• rusalkaa

Juu näin ehkä on. Joka tapauksessa tilanne syntyy siitä, että ainakin kaksi ihmistä puolustaa omaa kantaansa.

• rusalkaa
        dayum kirjoitti:

Kuten jotkut kenties huomasi, niin ne jotka klikkasivat viestiäni ja odottivat sen sisältävän jotain oleellista, eivät saaneet sitä mitä odottivat.

Eli avaamisen ilo liittyy odotettavissa olevaan lahjaan. Mikäli lahjaa ei ole, tai se on ei-toivottu, siitä seurannee ainakin jonkinlainen pettymys.

ymmärrän kyllä. Mulla tuli jo mieleen, että tarkoitit tämmösten kiistojen syntyvän tyhjästä.

• dayum
        rusalkaa kirjoitti:

ymmärrän kyllä. Mulla tuli jo mieleen, että tarkoitit tämmösten kiistojen syntyvän tyhjästä.

että ymmärsit ensin väärin! Naiset...

• rusalkaa
        dayum kirjoitti:

että ymmärsit ensin väärin! Naiset...

Kato nyt tota aloitusta! Siinä ei kysytä, miltä tuntuu saada tyhjä lahja tai miksi paketissa yleensä on jotain.

*kuka tässä ymmärsi väärin*

• rusalkaa

vaan kultuurillisia eroja.

Onko tässä kysymys vain siitä, miten olemme tottuneet tekemään asioita ...tai käyttämään kielellistä ilmaisua. Ongelma syntyy siitä, kun kaksi huomaa ymmärtävänsä asian eri tavoin.

• sitten..

kaivautua ylöspäin, jos kerran alaspäin voi kiivetä?

• Mr.Kalluppi

Toki avioliiton alkuaikana kinaa oli vaikka mistä. Helpompi olisi luetella, mistä ei ollut erimielisyyksiä.

Itse pikkutarkka nyhräri kun olin, ärsyynnyin vaimoni suurpiirteisyydestä. Ajattelin, kunhan muuttuu kaltaisekseni, niin hyvä tulee. Ei muuttunut. Nyt jostain syystä olen oppinut pitämään hänen erilaisuudestaan, jopa suurpiirteisyydestään.

• rusalkaa

Ei ole vielä kiistaa syntynyt. Olen kuitenkin jo vuosia ollut ärtynyt siittä, että roskakuski 'vaihtaa' meitin kahden roska-astian paikan päinvastoin joka toinen kuukausi, kun ne tyhjentää.
      Perkle oon tottunut heittään energiaroskat siihen ekaan. Nyt se on taas tokana!

Miksi tää pitää tehä niin, että joka toinen tyhjennysväli ollaan toisinpäin? Niissä astioissa on merkintä kumpi on kumpi, eikä mies osaa lukea?

Ketjusta on poistettu 19 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      190
      8647
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4808
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4268
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      62
      3837
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3236
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      3030
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2696
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2501
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      48
      2479
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2243
    Aihe