Otin lopputilin!

Onnellinen mies

kirjoitin tänne aiemmin,olikse ny jku kuukausi sitten kyseisestä aiheesta =).
Te rakkaat lukijat,jotka olette kiinnostuneet tästä asiasta VARMASTI muistatte minut.
Kertaan vielä kuukausi sitten sanomani mielipiteet: Aah kun on ihanaa kun ei tartte tehdä enää töitä.Voi voi kun on ihanaa.
Kuusi vuotta olin samassa työsuhteessa ja nyt todella nautin, kun en enää paskahommia.
MINUN VAPAAAIKA ON TODELLA ARVOKASTA !!
JA MISTÄÄN EN OO OLLU NIIN ONNELLINEN KU TEIN TÄMÄN RATKAISUN!
Moni teistä epäili millä elän,tai vastaavaa.Kyllähän mää tietysti opiskelen ammattikorkeakoulussa, ja mun tulevan työn pitää olla todella MIELENKIINTOISTA ja todella KIINNOSTAVAA.Muuten en enää koskaan alistu mihinkään paskatöihin =)

Voi kun elämä on ihanaa, ja ihanempaa vaan tulee olemaan. On enempi aikaa olla kotona ja nyt voin harrastaa lempi harrastuksiani entistä enemmän =)

On muuten tullut harrastuksissani menestystäkin =)

SInä,Ystäväni,Neuvoni Sinulle: ÄLÄ TEE PASKATÖITÄ!

Olen niin onnellinen, ja nyt on aikaa rakastella useamminkin avo-vaimonikin kanssa =)

21

9055

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Mutta toimin jo 2000 loppuvuodesta, jolloin työsuhde loppui 2001 alkuvuodesta. Tuon ajan olin lomautettu ja sain ansiosidonnaista. Nyt ansiosidonnaiset on käytetty, mutta eipä ole tuloihin vaikuttanut. Samalla lailla pyörii kaikki kuin ennenkin talouden puolesta. On aikaa kalastella ja duunailla kaikkee. Väitöskirjaakin ja (kauno)kirjan jo julkaisin.

      niin tosiaan ihan akateemisista töistä jäin pois. Myynnin johdosta, jolloin palkka oli kuitenkin lisineen noin 4500 e plus auto.

      Paras ratkaisuni ja töihin sitten joskus... tuskin =) sosiaalisurffausta vaan!

    • korhonen

      Samaa asiaa olen funtsinut, mutta en ole vielä uskaltanut tehdä lopullista päätöstä. Vedin itseni piippuun vuosi sitten, ja siitä asti on tönteko ollut painajaismaista jaksamisen suhteen. Olen tottunut tulemaan aika pienellä, mutta jotain toimeentuloa jossakin vaiheessa tarvii saada. Jos menee työkkäriin, niin epäilen, että hommaavat heti työpaikan, kun ammattitaitoni on kuitenkin aika hyvä ja monipuolinen. Voiko hakea toimeentulotukea ilman, että on koettanut saada töitä työkkärin kautta?

      • Sossuntäti

        No ensinnäkin sun pitää ilmoittautua työkkäriin työttömäksi työnhakijaksi ellet sitten hommaa sairaslomaa työuupumukseen vedoten. Jos et sairaslomaa saa, niin sitten työkkäriin. Työkkäristä jos ne löytävät sulle duunia, joka on todella epätodennäköistä, että ne mitään duuneja sieltä edes välittää, niin sitten ne lähettävät sulle kirjeen joko tiedoksi, jolloin ei tarvitse toimia tai sitten siinä on käsky ottaa yhteyttä työnantajaan ja sen jälkeen työkkäriin, että olet hakenut paikkaa. Jos joudut työpaikkahaastatteluun, niin voit tietenkin esittää erittäin epämiellyttävää ihmistä tai sitten toinen vaihtoehto on puhua pelkkää totta eli kerrot miten uupunut olet, etkä jaksaisi tehdä töitä ollenkaan. Kukas työnantaja sellaisen palkkaisi? Toimeentulotuki hakemuksessa on kohta, jonka työtön joutuu täyttämään ja siinä kysytään mistä olet viimeksi yrittänyt hankkia töitä tai koulutusta. Tähän kohtaan katsot työkkärin sivuilta joitain yrityksiä ja sitten vaan kirjoitat siihen lomakkeeseen, että olet hakenut niitä paikkoja. Sossulla ei ole aikaa tarkistaa oletko oikeasti hakenut paikkoja, mutta tämä pelkästään estää sen, että toimeentulotukea ei vähennettäisi väliaikaisesti (2 kk) ensin 20% ja sen jälkeen 40 % (eli yhteensä 4 kk). Suosittelen käymistä lääkärillä, jolloin voit saada sairaslomaa tuohon uupumukseesi, joka selvästikin on edelleen jotenkin päällä.


      • sannah
        Sossuntäti kirjoitti:

        No ensinnäkin sun pitää ilmoittautua työkkäriin työttömäksi työnhakijaksi ellet sitten hommaa sairaslomaa työuupumukseen vedoten. Jos et sairaslomaa saa, niin sitten työkkäriin. Työkkäristä jos ne löytävät sulle duunia, joka on todella epätodennäköistä, että ne mitään duuneja sieltä edes välittää, niin sitten ne lähettävät sulle kirjeen joko tiedoksi, jolloin ei tarvitse toimia tai sitten siinä on käsky ottaa yhteyttä työnantajaan ja sen jälkeen työkkäriin, että olet hakenut paikkaa. Jos joudut työpaikkahaastatteluun, niin voit tietenkin esittää erittäin epämiellyttävää ihmistä tai sitten toinen vaihtoehto on puhua pelkkää totta eli kerrot miten uupunut olet, etkä jaksaisi tehdä töitä ollenkaan. Kukas työnantaja sellaisen palkkaisi? Toimeentulotuki hakemuksessa on kohta, jonka työtön joutuu täyttämään ja siinä kysytään mistä olet viimeksi yrittänyt hankkia töitä tai koulutusta. Tähän kohtaan katsot työkkärin sivuilta joitain yrityksiä ja sitten vaan kirjoitat siihen lomakkeeseen, että olet hakenut niitä paikkoja. Sossulla ei ole aikaa tarkistaa oletko oikeasti hakenut paikkoja, mutta tämä pelkästään estää sen, että toimeentulotukea ei vähennettäisi väliaikaisesti (2 kk) ensin 20% ja sen jälkeen 40 % (eli yhteensä 4 kk). Suosittelen käymistä lääkärillä, jolloin voit saada sairaslomaa tuohon uupumukseesi, joka selvästikin on edelleen jotenkin päällä.

        Irtisanoin itseni n. 2 kuukautta sitten paska duunista ja en ole vieläkään mennyt työkkäriin enkä mene. Tuloni ovat 0 euroa kuukaudessa, mutta ei haittaa. Saan juuri ja juuri vuokrani maksettua ja etsin koko ajan itse mieluisaa työtä. Työkkäristä ohjataan aina vaan jollekin ääliö-kurssille, no thanks. Pitäkööt typerän kioskinsa.


      • korhonen
        Sossuntäti kirjoitti:

        No ensinnäkin sun pitää ilmoittautua työkkäriin työttömäksi työnhakijaksi ellet sitten hommaa sairaslomaa työuupumukseen vedoten. Jos et sairaslomaa saa, niin sitten työkkäriin. Työkkäristä jos ne löytävät sulle duunia, joka on todella epätodennäköistä, että ne mitään duuneja sieltä edes välittää, niin sitten ne lähettävät sulle kirjeen joko tiedoksi, jolloin ei tarvitse toimia tai sitten siinä on käsky ottaa yhteyttä työnantajaan ja sen jälkeen työkkäriin, että olet hakenut paikkaa. Jos joudut työpaikkahaastatteluun, niin voit tietenkin esittää erittäin epämiellyttävää ihmistä tai sitten toinen vaihtoehto on puhua pelkkää totta eli kerrot miten uupunut olet, etkä jaksaisi tehdä töitä ollenkaan. Kukas työnantaja sellaisen palkkaisi? Toimeentulotuki hakemuksessa on kohta, jonka työtön joutuu täyttämään ja siinä kysytään mistä olet viimeksi yrittänyt hankkia töitä tai koulutusta. Tähän kohtaan katsot työkkärin sivuilta joitain yrityksiä ja sitten vaan kirjoitat siihen lomakkeeseen, että olet hakenut niitä paikkoja. Sossulla ei ole aikaa tarkistaa oletko oikeasti hakenut paikkoja, mutta tämä pelkästään estää sen, että toimeentulotukea ei vähennettäisi väliaikaisesti (2 kk) ensin 20% ja sen jälkeen 40 % (eli yhteensä 4 kk). Suosittelen käymistä lääkärillä, jolloin voit saada sairaslomaa tuohon uupumukseesi, joka selvästikin on edelleen jotenkin päällä.

        Kiitos Sossuntäti, tosi täsmällistä tietoa. Tuo sairasloma on tullut tutuksi vuoden aikana. Olen ollut jonkun viikon töissä, ja sitten kun alkaa olla aivan unessa päivät ja yöt eikä muista mitään edellisestä päivästä, olen ollut pari viikkoa sairaslomalla. Mutta ei tuollaistakaan kiertoa jaksa loputtomiin. Joku ratkaisu tästä noidankehästä ulospääsyyn täytyy saada.


      • kiinnostunut
        Sossuntäti kirjoitti:

        No ensinnäkin sun pitää ilmoittautua työkkäriin työttömäksi työnhakijaksi ellet sitten hommaa sairaslomaa työuupumukseen vedoten. Jos et sairaslomaa saa, niin sitten työkkäriin. Työkkäristä jos ne löytävät sulle duunia, joka on todella epätodennäköistä, että ne mitään duuneja sieltä edes välittää, niin sitten ne lähettävät sulle kirjeen joko tiedoksi, jolloin ei tarvitse toimia tai sitten siinä on käsky ottaa yhteyttä työnantajaan ja sen jälkeen työkkäriin, että olet hakenut paikkaa. Jos joudut työpaikkahaastatteluun, niin voit tietenkin esittää erittäin epämiellyttävää ihmistä tai sitten toinen vaihtoehto on puhua pelkkää totta eli kerrot miten uupunut olet, etkä jaksaisi tehdä töitä ollenkaan. Kukas työnantaja sellaisen palkkaisi? Toimeentulotuki hakemuksessa on kohta, jonka työtön joutuu täyttämään ja siinä kysytään mistä olet viimeksi yrittänyt hankkia töitä tai koulutusta. Tähän kohtaan katsot työkkärin sivuilta joitain yrityksiä ja sitten vaan kirjoitat siihen lomakkeeseen, että olet hakenut niitä paikkoja. Sossulla ei ole aikaa tarkistaa oletko oikeasti hakenut paikkoja, mutta tämä pelkästään estää sen, että toimeentulotukea ei vähennettäisi väliaikaisesti (2 kk) ensin 20% ja sen jälkeen 40 % (eli yhteensä 4 kk). Suosittelen käymistä lääkärillä, jolloin voit saada sairaslomaa tuohon uupumukseesi, joka selvästikin on edelleen jotenkin päällä.

        Eikös Kelan sairaspäivärahaa saa jos on lääkärin määrämällä sairaslomalla eikä kuitenkaan ole työsuhteessa eikä edes työtön työnhakija? tarkoitan että on jäänyt pois töistä oma-aloitteisesti eikä ole kuitenkaan ilmoittautunut työttömäksi työnhakijaksi työvoimatoimistoon, koska on lääkärin mukaan työkyvytön eli "sairaslomalla". En osaa selkeämmin kertoa tätä, mutta toivottavasti edes joku ymmärsi.


      • Sossuntäti
        sannah kirjoitti:

        Irtisanoin itseni n. 2 kuukautta sitten paska duunista ja en ole vieläkään mennyt työkkäriin enkä mene. Tuloni ovat 0 euroa kuukaudessa, mutta ei haittaa. Saan juuri ja juuri vuokrani maksettua ja etsin koko ajan itse mieluisaa työtä. Työkkäristä ohjataan aina vaan jollekin ääliö-kurssille, no thanks. Pitäkööt typerän kioskinsa.

        Saitko sossusta sitten rahaa ilman, että käskivät ilmoittautumaan työkkäriin vai mitä tuo höpöhöpö tarkoittaa? Jonkun aikaa tuo voi onnistua, mutta kyllä ne lopulta sossusta käskee sut ilmoittautumaan työkkäriin tai sitten ne alentaa tukea.


      • Pinni

        Onnea, mä en ikinä tee paskahommia enää kun olen nykyisen paskan myyntihommani saanut lopetettua!! Never again!! Elämä on lyhyt on aivan turha tehdä mitään mistä ei pidä, silläkin uhalla että suomalaiset perinteisesti haluavat kärsiä elämänsä läpi, saadakseen yhteisöltä ahkeran maineen ja paskan elämän.


    • utelias

      Hei!

      Sen verran kiinnostaa, että mitä ne sinun paskahommasi olivat?

    • Väsähtänyt

      Teit miehen työn! Itsekin sanoin itseni irti paskaduunista jo vuosia sitten - eikä kaduta pätkääkään. Elämä heitti mulle kuitenkin lisää paskaduunia josta mun on aika vaikea päästä irti, mutta jos todellakin alkaa riittämään niin muahan ei täällä pidä mikään mahdi maailmassa!

      Tässä suorituskeskeisessä rahan ympärillä pyörivässä yhteiskunnassa vaatii munaa sanoa itsensä irti kaikenmaailman hullutuksista. Työt eivät ole sen väärti että kannattaa menettää terveytensä sen takia.

      Vielä kerran onnittelut erinomaisesta päätöksestä!!!!:)

    • työtön

      kyllääntyneet vaan loparit. Silloin alkaisi töiden kierrätys toimia luonnostaan, kun ei kerran valtio tajua siihen pakottaa, ja meillä kelkasta pudonneillakin olisi vielä mahdollisuuksia.
      Itsekin muutamissa "paskaduuneissa"(onkohan muunlaisia olemassakaan) olleena, olisin sitä mieltä että 5v. olisi max. aika paikassaan, jotta ihminen säilyttää ihmisyytensä. Pidempään olleet yleensä ovatkin jo sitten omahyväisiä kusipäitä, jotka eivät usko kuin omaan erinomaisuuteensa ja muiden huonouteen.

      • peemu

        Toi on hyvä idea. Muuten ei työttömät saa milloinkaan mahdollisuutta, ja nuo valtion työllistämistoimet ovat aivan Aunuksesta. Itse aion poikkaista työsuhteen vuoden vaihteessa. Tosin tämä laakereillaan lepääminen edellyttää sitä, että on opintovelat ym. kuitattu pois. Jos on veloissa, ei silloin voi tietenkään jäädä pois töistä. Mutta jos se on taloudellisesti mahdollista, niin vaikuttaa houkuttavalta vaihtoehdolta.


    • pubimies

      Ite otin loparit v-02 lopulla asiantuntijahommista. Valtava stressi, pienehkö palkka, v-maiset työkaverit.

      Nyt aikaa harrastukselle: pubissa oleilua, olutta, mukavaa seuraa, stressi poissa. Suosittelen. Uusi Elämä.

      • Porin Karhu III

        Onneksi olkoon. Samaa harkitsen, mutta miten hankitaan euroja tuohon pubiharrastukseen?


      • Lissu pubista
        Porin Karhu III kirjoitti:

        Onneksi olkoon. Samaa harkitsen, mutta miten hankitaan euroja tuohon pubiharrastukseen?

        Onhan ansiosidonnainen tyött.päiväraha. Sitä saa 500 pvää ja lisääkin jos välissä makoilee työllisyyskurssilla tms.

        Itse vasta 120 pvää mennyt, ja pubi vetää puoleensa. Poissa itku, väsymys, stressi ja puhelinrumba. Kun 500 päivää alkaa lähestyä lähden vaikka siivoushommiin.


      • mutta
        Lissu pubista kirjoitti:

        Onhan ansiosidonnainen tyött.päiväraha. Sitä saa 500 pvää ja lisääkin jos välissä makoilee työllisyyskurssilla tms.

        Itse vasta 120 pvää mennyt, ja pubi vetää puoleensa. Poissa itku, väsymys, stressi ja puhelinrumba. Kun 500 päivää alkaa lähestyä lähden vaikka siivoushommiin.

        Mutta jos on hyvä ammattitaito, niin eikö nuo työvoimatoimiston tädit ala tarjoamaan töitä? Itse en ole vielä edes ottanut tinoja, vaan vasta kertonut eroavani vuoden vaihteessa, niin työnantaja jo kysyi, että enkö tulisi heille töihin heti uudestaan freelancerina tai vaikka osapäiväisenä.


    • Juujoo

      Mäkin otin perjantaina loparit ja kun olin koeajalla sain lähteä heti. Älkää vaan kukaan menkö tehtaaseen töihin jos ette halua mutterinpyörittäjäksi.

      • loparit.houkuttaa

        Olen ollut kohta jo 13 vuotta teollisuustöissä ja on tehnyt mieli ottaa loparit lähes alusta asti. Kyllä on masentava laitos, tämä tuntuu enemmän joltain vankeusrangaistukselta kuin mielekkäältä työltä. Mutta pahaa pelkään että jos otan loparit, en kykene enää koskaan motivoitumaan mihinkään työhön, on tämä niin paha kokemus ollut. Ja kaikki tämä paska vähän rahan takia!
        Pahaa pelkään myös että työelämä ei ole sen mielekkäämpää missään muuallakaan.
        Ei tällainen ole mitään elämää, tämä on painajaista!

        Kaiholla muistelen nuoruuden päiviä jolloin olin työtön, osa-aikatöissä ja määräaikaisissa pätkätöissä, ei ollut tällaista saman paskan kaavamaista toistoa loputtomiin kuin nyt. Vaikka olen hommiakin vaihdellut tässä 13 vuoden aikana niin ei sekään pitkälle kanna, sama paskalaitos se on edelleen vaikka mitä tekisi.


      • mielipide------
        loparit.houkuttaa kirjoitti:

        Olen ollut kohta jo 13 vuotta teollisuustöissä ja on tehnyt mieli ottaa loparit lähes alusta asti. Kyllä on masentava laitos, tämä tuntuu enemmän joltain vankeusrangaistukselta kuin mielekkäältä työltä. Mutta pahaa pelkään että jos otan loparit, en kykene enää koskaan motivoitumaan mihinkään työhön, on tämä niin paha kokemus ollut. Ja kaikki tämä paska vähän rahan takia!
        Pahaa pelkään myös että työelämä ei ole sen mielekkäämpää missään muuallakaan.
        Ei tällainen ole mitään elämää, tämä on painajaista!

        Kaiholla muistelen nuoruuden päiviä jolloin olin työtön, osa-aikatöissä ja määräaikaisissa pätkätöissä, ei ollut tällaista saman paskan kaavamaista toistoa loputtomiin kuin nyt. Vaikka olen hommiakin vaihdellut tässä 13 vuoden aikana niin ei sekään pitkälle kanna, sama paskalaitos se on edelleen vaikka mitä tekisi.

        Mitä pidempään kidut siellä niin sitä enemmin vituttaa jatkossa kun tajuat että elämä meni ohitse vittuuntuen lähes kaikki parhaat vuotensa paskaduunissa mikä ei johda mihinkään niin palkassa kuin työnkuvassakaan.

        Paskaduunia on oikeasti sellainen työ missä palkalla ei elä mutta akateemiset ihmiset ymmärtävät asian niin että työ missä polkee paikallaan niin työnkuvassa kuin palkassakin on paskaduunia, joten tee siitä oma arviosi.


    • anonyymi_CQ6
      • työmotivaation.tervaus

        Yllättäen taas työnantajien maksama työterveyslaitos on saanut aikaan tutkimustuloksen jossa työn tylsyys ei johdu työstä vaan työntekijästä... haistakoot homehtuneen paskan perkele!
        Työterveyshuollosta ei ole enää työntekijän kannalta mitään hyötyä, siitä on tullut vain työnantajan edunvalvoja työntekijän kustannuksella.
        Työntekijänä jos haluat että saat oman etusi mukaista hoitoa, kannattaa mennä muualle kuin työterveyshuoltoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1505
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1311
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1302
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1237
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      32
      1215
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1126
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1096
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1086
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1084
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1062
    Aihe