meitsun uusi työsuhdeauto

Nimetön

5

2477

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noita epämääräisiä

      sivustoja voin sanoa että 15 vuoden ja 6 uuden työautonhaltijana päädyin kuitenkin viime talvena omaan autoon ja sain saman verran lisää palkkkaa kuin työsuhdeauton verotus arvo on eli 760 eur/kk netto lisää.En enää tarvitse 35-45,000 autoja ja minulle riittää keskihintainen keskikokoinen perheauto ja saan siten vielä km-korvaukset päälle eli auton maksettua 1-2 vuodessa ja siten pidetty uuden auton jatkossakin alla.Muta onneksi olkoon työsuhdeautoilijoita on kuitenkin vain 60,000 suomessa joten jokin saavutettu etu sekin.Itse kuitenkin luovuin siitä.

      • meikäläinen tässä

        " km-korvaukset päälle eli auton maksettua 1-2 vuodessa ja siten pidetty uuden auton jatkossakin"

        Tuotanoin, näillä polttoaineen hinnoilla huijaat itseäsi jos noin väität. Auton todelliset käyttökulut yhdistettynä korkeisiin polttoainehintoihin aiheuttaa sen että km-korvaus juuri-ja-juuri riittää kattamaan peruskuluja, mitään uusia autoja sillä ei vaihdella. Voit rauhassa noin uskotella mutta älä yritä muille tuollaista soopaa kertoa.

        Toiseksi, kaikki (kuten minä) eivät ole ns. kokonaispalkka järjestelmässä. Eli rahapalkka
        ja edut ovat erikseen eikä eduista luopuminen välttämättä tarkoita samalla rahapalkan lisääntymistä. Joten älä yleistä.


      • Autoetuilija
        meikäläinen tässä kirjoitti:

        " km-korvaukset päälle eli auton maksettua 1-2 vuodessa ja siten pidetty uuden auton jatkossakin"

        Tuotanoin, näillä polttoaineen hinnoilla huijaat itseäsi jos noin väität. Auton todelliset käyttökulut yhdistettynä korkeisiin polttoainehintoihin aiheuttaa sen että km-korvaus juuri-ja-juuri riittää kattamaan peruskuluja, mitään uusia autoja sillä ei vaihdella. Voit rauhassa noin uskotella mutta älä yritä muille tuollaista soopaa kertoa.

        Toiseksi, kaikki (kuten minä) eivät ole ns. kokonaispalkka järjestelmässä. Eli rahapalkka
        ja edut ovat erikseen eikä eduista luopuminen välttämättä tarkoita samalla rahapalkan lisääntymistä. Joten älä yleistä.

        Oli palkkasysteemi mikä tahansa, niin aivan varmasti työnantaja laskee työntekijästä aiheutuvat kulut yhteen eli auto- tai muu luontoisetu on aina osa kokonaispalkkaa ainakin työnantajan ja verottajan näkökulmasta.


      • autoetuilija myös
        Autoetuilija kirjoitti:

        Oli palkkasysteemi mikä tahansa, niin aivan varmasti työnantaja laskee työntekijästä aiheutuvat kulut yhteen eli auto- tai muu luontoisetu on aina osa kokonaispalkkaa ainakin työnantajan ja verottajan näkökulmasta.

        itseasiassa se ei ihan sama asia ole kuinka nämä lasketaan. Mm. polttoainekulut ja omaisuuden vähennysarvot, poistot saadaan verotuksen kautta
        esim. autoista. Kun taas rahapalkka on rahapalkkaa jos maksetaan sotut jne sen lisäksi.
        Joten rahapalkat ja etuisuudet eivät ole täysin yksiin verrattavissa verotuksen kannalta.

        Esim. km-korvaus ei ole vähennyskelpoista


      • kannalta...
        autoetuilija myös kirjoitti:

        itseasiassa se ei ihan sama asia ole kuinka nämä lasketaan. Mm. polttoainekulut ja omaisuuden vähennysarvot, poistot saadaan verotuksen kautta
        esim. autoista. Kun taas rahapalkka on rahapalkkaa jos maksetaan sotut jne sen lisäksi.
        Joten rahapalkat ja etuisuudet eivät ole täysin yksiin verrattavissa verotuksen kannalta.

        Esim. km-korvaus ei ole vähennyskelpoista

        Rahapalkka ja etuisuudet ovat täysin verrattavissa toisiinsa. Molemmista maksetaan täsmälleen samat sivukulut ja verot.

        Autoedun antavan yrityksen kannalta taas polttoaine-, huolto-, vakuutus ym. menot ja arvonalenemat vaikuttavat siihen, onko edullisempaa antaa autoetu vai rahapalkkaa.

        Itse olen siinä onnellisessa asemassa, että pystyn laskemaan autoedun kannattavuuden täsmälleen. Tämä johtuu siitä, että omistan yrityksen, joka minulle autoedun antaa. Voin siis täsmälleen laskea, paljonko auton pitäminen vaikuttaa yrityksen matemaattisen arvon muutokseen vuodessa ja mikä olisi vastaavaa arvon alenemista vastaava palkkamuutos. Sitten vain verrataan, kummassa tapauksessa palkansaajalle ( siis minulle ) jää enemmän rahaa käteen.

        Minun tekijöilläni ( auto, yksityis/työajot jne. ) autoetu on huomattavan kannattava ratkaisu. Johtuu pääasiassa siitä, paljonko auto kuluttaa ja paljonko on yksityisajoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2525
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2203
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1877
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1641
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1605
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1558
    8. 75
      1459
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      108
      1376
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe