meitsun uusi työsuhdeauto

Nimetön

5

2564

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noita epämääräisiä

      sivustoja voin sanoa että 15 vuoden ja 6 uuden työautonhaltijana päädyin kuitenkin viime talvena omaan autoon ja sain saman verran lisää palkkkaa kuin työsuhdeauton verotus arvo on eli 760 eur/kk netto lisää.En enää tarvitse 35-45,000 autoja ja minulle riittää keskihintainen keskikokoinen perheauto ja saan siten vielä km-korvaukset päälle eli auton maksettua 1-2 vuodessa ja siten pidetty uuden auton jatkossakin alla.Muta onneksi olkoon työsuhdeautoilijoita on kuitenkin vain 60,000 suomessa joten jokin saavutettu etu sekin.Itse kuitenkin luovuin siitä.

      • meikäläinen tässä

        " km-korvaukset päälle eli auton maksettua 1-2 vuodessa ja siten pidetty uuden auton jatkossakin"

        Tuotanoin, näillä polttoaineen hinnoilla huijaat itseäsi jos noin väität. Auton todelliset käyttökulut yhdistettynä korkeisiin polttoainehintoihin aiheuttaa sen että km-korvaus juuri-ja-juuri riittää kattamaan peruskuluja, mitään uusia autoja sillä ei vaihdella. Voit rauhassa noin uskotella mutta älä yritä muille tuollaista soopaa kertoa.

        Toiseksi, kaikki (kuten minä) eivät ole ns. kokonaispalkka järjestelmässä. Eli rahapalkka
        ja edut ovat erikseen eikä eduista luopuminen välttämättä tarkoita samalla rahapalkan lisääntymistä. Joten älä yleistä.


      • Autoetuilija
        meikäläinen tässä kirjoitti:

        " km-korvaukset päälle eli auton maksettua 1-2 vuodessa ja siten pidetty uuden auton jatkossakin"

        Tuotanoin, näillä polttoaineen hinnoilla huijaat itseäsi jos noin väität. Auton todelliset käyttökulut yhdistettynä korkeisiin polttoainehintoihin aiheuttaa sen että km-korvaus juuri-ja-juuri riittää kattamaan peruskuluja, mitään uusia autoja sillä ei vaihdella. Voit rauhassa noin uskotella mutta älä yritä muille tuollaista soopaa kertoa.

        Toiseksi, kaikki (kuten minä) eivät ole ns. kokonaispalkka järjestelmässä. Eli rahapalkka
        ja edut ovat erikseen eikä eduista luopuminen välttämättä tarkoita samalla rahapalkan lisääntymistä. Joten älä yleistä.

        Oli palkkasysteemi mikä tahansa, niin aivan varmasti työnantaja laskee työntekijästä aiheutuvat kulut yhteen eli auto- tai muu luontoisetu on aina osa kokonaispalkkaa ainakin työnantajan ja verottajan näkökulmasta.


      • autoetuilija myös
        Autoetuilija kirjoitti:

        Oli palkkasysteemi mikä tahansa, niin aivan varmasti työnantaja laskee työntekijästä aiheutuvat kulut yhteen eli auto- tai muu luontoisetu on aina osa kokonaispalkkaa ainakin työnantajan ja verottajan näkökulmasta.

        itseasiassa se ei ihan sama asia ole kuinka nämä lasketaan. Mm. polttoainekulut ja omaisuuden vähennysarvot, poistot saadaan verotuksen kautta
        esim. autoista. Kun taas rahapalkka on rahapalkkaa jos maksetaan sotut jne sen lisäksi.
        Joten rahapalkat ja etuisuudet eivät ole täysin yksiin verrattavissa verotuksen kannalta.

        Esim. km-korvaus ei ole vähennyskelpoista


      • kannalta...
        autoetuilija myös kirjoitti:

        itseasiassa se ei ihan sama asia ole kuinka nämä lasketaan. Mm. polttoainekulut ja omaisuuden vähennysarvot, poistot saadaan verotuksen kautta
        esim. autoista. Kun taas rahapalkka on rahapalkkaa jos maksetaan sotut jne sen lisäksi.
        Joten rahapalkat ja etuisuudet eivät ole täysin yksiin verrattavissa verotuksen kannalta.

        Esim. km-korvaus ei ole vähennyskelpoista

        Rahapalkka ja etuisuudet ovat täysin verrattavissa toisiinsa. Molemmista maksetaan täsmälleen samat sivukulut ja verot.

        Autoedun antavan yrityksen kannalta taas polttoaine-, huolto-, vakuutus ym. menot ja arvonalenemat vaikuttavat siihen, onko edullisempaa antaa autoetu vai rahapalkkaa.

        Itse olen siinä onnellisessa asemassa, että pystyn laskemaan autoedun kannattavuuden täsmälleen. Tämä johtuu siitä, että omistan yrityksen, joka minulle autoedun antaa. Voin siis täsmälleen laskea, paljonko auton pitäminen vaikuttaa yrityksen matemaattisen arvon muutokseen vuodessa ja mikä olisi vastaavaa arvon alenemista vastaava palkkamuutos. Sitten vain verrataan, kummassa tapauksessa palkansaajalle ( siis minulle ) jää enemmän rahaa käteen.

        Minun tekijöilläni ( auto, yksityis/työajot jne. ) autoetu on huomattavan kannattava ratkaisu. Johtuu pääasiassa siitä, paljonko auto kuluttaa ja paljonko on yksityisajoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkäsin rakas

      Tuottaa sulle nautintoa❤️🔥olet paras ja nautin itsekkin suunnattomasti
      Suhteet
      35
      2106
    2. Hyvää iltaa!

      Mikä on päivän viisaus?
      Ikävä
      84
      1283
    3. Arvaa mitä mies

      Aion pilata elämäsi totaalisesti. Kyllä, totaalisesti.
      Ikävä
      56
      1238
    4. Mies mä oon ihan helppo

      Miehelle johon oon ihastunut. Olen harvoin ihastunut, mutta suhun olen. Ei tarvitse kuin pyytää, niin...
      Ikävä
      32
      1152
    5. Olet onnellinen sinkku

      Näin se on nähtävä.
      Ikävä
      60
      1129
    6. Mies olen aika erakko nykyään

      Vanhentunutkin olen muutamana viime vuonna parikyt vuotta. Kun en ennenkään kelvannut, niin tuskin nytkään kelpaan. Lisä
      Tunteet
      39
      854
    7. Lavroville taitaa olla jo ikkuna raollaan?

      Lavrovin syytä välttää korkeita paikkoja ja ikkunoiden läheisyyttä.Ettei vain keikahda ikkunasta pihalle.
      Maailman menoa
      121
      729
    8. Haittaako jos

      kaivattusi käy tosi usein pissalla ja/tai kakalla?
      Ikävä
      26
      674
    9. Skenaario

      Elämä ja kuolema ovat merkillisin nyytti olevaisuutta. Mutta kun kumpaakaan ei ole, syntyy lapsuksia, joita korjaamaan
      Sinkut
      55
      555
    10. Ylen johdon hulppeat bonukset alkavat taas

      Suora kopio Iltalehdestä: "Asiasta kertoo Iltalehdelle Ylen hallituksen puheenjohtaja Matti Apunen. Mitä tulospalkkioi
      Yle
      19
      527
    Aihe