Pitäisi ostaa Adria Twin -retkeilyautoon talvirenkaat tyyppiä 205/70R15 C 106. Tekniikan Maailmassa 17/2007 testattiin 205/55R16-tyyppisiä talvirenkaita, testiautona Audi A4 -henkilöauto. Mitä mieltä ollaan, pätevätkö vertailun tulokset edelleen, kun autot ja rengastyypit ovat noin erilaisia?
Rengastestien vertailukelpoisuus?
3
620
Vastaukset
ei voi. Matkailuautossa joudut käyttämään vahvistettuja pakettiauton renkaita joissa ainoa yhtäläisyys saattaa olla pinnan kuvio joka sekään ei ole varmaa.
Olen itse saman ongelman edessä ja taidan hankkia kitkat Nokian valmistamana. Perusteena on Nokian kokemus pohjoisen oloista ja silmämääräinen tarkastelu eri valmistajien kitkarenkaista. En itse löytänyt minkäänlaista asiaan liittyvää testiä mutta en väitä ettei sellaisia olisi.
Onnea vaan uusille renkaillemme.- pikkustondare
alla kitkarenkaat: Bridgesstone Blizzak W800, 215/70R 15 C.Niillä ajelen läpi vuoden. N.15tkm. on takana ja ei ole kulumaa. Muutenkin tuntuvat hyvältä.Nokia rengas on hyvä joskin aika pehmeä siis kuluu paljon nopeammin ja on pirun kallis.Vein aikoinani hyvät kesärenkaat rengasliikkeeseen ja vaihdoin ne kitkoihin.Sain jopa erittäin hyvän hyvityksen niistä. Nyt ei tartte joka vuotista renkaan vaihto ruljanssia. Kitkoilla pärjää kyllä hyvin,onhan auto sen verran raskas.Tietenkin jos Lapissa kulkee niin se on eriasia.
- Tiiselitahvo
Vanco Viking nastarenkaat on OK, tosin kokemusta vain 205/75 R16C koosta ja aiemmin 14".
Pito on hyvä ja ajo-ominaisuudet myös eikä metelöi pahasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj232315- 871252
- 491095
- 1151066
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r721029Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p57987KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.18984Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na31930Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55918Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(53916