Yksi kirjoitti jotain koko kristinuskon saatanallisuudesta ja herjasi Paavalia, mitä hän on touhunnut vuosia.
Mathetes, eepu*, ML213 ja muut kiersivät samaa kehää kuin aina ennenkin, pyörivät Apostolien Teoissa olevien kastetapausten ympärillä, joka on USKOVIEN KASTAJIEN AINOA PERUSTA OPILLEEN.
Lisäksi nämä veijarit veivät keskustelua sivuraiteille minkä ehtivät.
Jään odottamaan olisiko jollakulla muulla tuoda esille jotain muuta kuin nuo Ap.T:n kastetapaukset uskovien kasteen tueksi. (Ainoa, mikä itselleni tulee mieleen, on laittaa Mark.16:16:een JA-sana määräämään aikajärjestystä ja tulkita lupaus määräykseksi.)
Perusteluja ei uskovien kasteelle löytynyt
20
820
Vastaukset
- ML213
Jos sinulta Terence puuttuu luetun ymmärtäminen, niin tämä asia ei selkene uusien sivujen avaamisella.
Rukoile Jumalalta ymmärrystä Raamatun ilmoituksien avaaamiseen.
Jos haluat ymmärtää selkeän Raamatun ilmoituksen, joka liittyy kollektiivisesti ihmiskuntaan ja kasteeseen ja sen ajankohtaan ihmisen elämässä niin tutki vain tätä jaetta tämän päivän aikana ja ymmärrä mitä luet.
"Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsiksini, kastamalla HEITÄ Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen".
Ymmärrä jo hyvä mies, ettei kastamalla tehdä opetuslapsia, vaan todella opetuslapsia kastetaan eli "kastamalla heitä". Ymmärrätkö mikä suuri ero tässä on.
Siis kun ihminen on syntynyt opetuslapseksi, niin "kastamalla heitä".Liitä tämä mielikuva vauvaan ja ymmärrä onko vauva uudestisyntynyt ja näin tullut opetuslapseksi ja siten on "kastettavassa kunnossa".
Siis.
"Mutta kaikille , jotka ottivat hänet vastaan hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille jotka uskoivat hänen nimeensä".
Ymmärrätkö , että tuossa ihmisestä tuli opetuslapsi ja tähän soveltuu Jeesuksen opetus,..........."kastamalla heitä".Ymmärrätkö viimein. - tarkemmin.
Ensimmäisen lapsikasteen hylkäävän ryhmän historia tuntee vasta 1100 -luvun alussa. Myöskään kastetavasta ei kiistelty, ennenkuin vasta oikeastaan 1600 -luvulla jolloin syntyi liikkeitä jotka kielsivät lapsikasteen ja vaativat upotuskastetta.
Kasteesta ovat lausuneet tunnetut varhaiskristityt ja kirkkoisät kirjoituksissaan seuraavasti:
DIDAKHE (Apostolien opetus, Herran oppi pakanoille kahdentoista apostolin kautta, kirjoitettu v. 70-100)
Didakhessa kirjoitetaan: "Mitä kasteeseen tulee, kastakaa seuraavasti: Kun olette lausuneet kaiken edellä olevan, KASTAKAA Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen juoksevaa vettä käyttäen. Mutta jos sinulla ei ole juoksevaa vettä, kasta muuhun veteen. Jos et voi kastaa kylmään veteen kasta lämpimällä. Mutta jos sinulla ei ole kumpaakaan, valele päähän kolmesti vettä Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen". Mitään ehdotonta kastemenetelmää ei siis ollut, vaan sai toimia olosuhteiden kukaan.
IGNATIOS (kirjoitettu v.100 tienoilla)
Ignatios kirjoittaa kirjeessään: "Olkoon kaste teille kuin pysyvä aseistus, usko kypärinä, rakkaus keihäänä, kärsivällisyys asevarustuksena".
POLYKARPOS (eli v. 70-156/157)
Polykarpos oli Smyrnan piispa ja Johanneksen oppilas. Kun Polykarpos tuotiin petojen eteen Roomassa häntä kehotettiin pilkkaamaan Kristusta henkensä säästämiseksi. Tähän Polykarpos vastasi: "Jo kahdeksankymmentä kyysi vuotta olen häntä palvellut, eikä hän ole tehnyt minulle mitään pahaa. Kuinka voisin pilkata kuningastani, joka on minut pelastanut." Tuossa 86 vuotias Polykarpos ilmoittaa siis syntymästään saakka palvelleensa Kristusta, eli hänet oli kastettu siis vauvana v 67/68. Kastamaton oli tuohon aikaan pakana. Kun Johannes kuoli noin v 100, niin Polykarpos ehti olla hänen oppilaanaan yli kaksikymmentä vuotta. Johannesta muuten pidetään piispanviran perustajana.
BARNABAAN KIRJE (kirj. 117-135)
"Tutkikaamme nyt onko Herra huolenpidossaan antanut ilmoitusta myös vedestä ja rististä. Vedestä onkin kirjoitettuna Israelia koskeva sana, koska he eivät tule ottamaan vastaan kastetta, joka tuo SYNTIEN ANTEEKSIANTAMISEN, vaan rakentuvat omaan varaansa"
JUSTINUS MARTTYYRI (100-165)
Hän kirjoittaa: "Sitten me johdamme heidät paikkaan jossa on vettä ja synnytämme uudestaan samalla uudestisyntymisen tavalla kuin mekin, sillä heidät pestään vedessä. Meidän joukossamme on monia 60-70 vuotiaita miehiä ja naisia, jotka jo lapsena on tehty opetuslapsiksi" Nuo 60-70 vuotiaat olivat siis kastettu vuosien 80-90 välillä, eli aikana jolloin Johannes vielä eli.
KLEEMENSIN KIRJE
Kleemens oli Rooman piispa n. vuosina 92-101 (tai 88-97). Hänestä lausutaan: "Matkoillaan Klemens tapasi sellaisia miehiä jotka olivat säilyttäneet oikean perimätiedon autuaallisesta opista, joka oli kulkenut isiltä pojalle aina Pietarin, Jaakobin ja Paavalin ajoista asti." Klemens kehottaa pitämään kasteen puhtaana ja tahrattomana. Kasteella oli siis keskeinen merkitys jo alussa apostolisena aikana.
IRENEUS (140-202)
Hän oli Polykarpoksen oppilas, joka taasen oli Johanneksen oppilas. Ireneus kirjoittaa: "Kristus tuli pelastamaan kaikkia itsensä kautta, kaikkia jotka hänen kauttaan uudestisyntyvät Jumalalle. Rintalapsia, pieniä lapsia, lapsia, nuorukaisia ja vanhempia" Hän viittaa kastekäskyyn Mt 28:18-20. Ireneus oli arvostettu teologi- lähetyssaarnaaja ja opettaja. Hän puhuu lapsikasteesta täysin luonnollisena asiana, eikä tiedä mitään lapsikasteen vastustamisesta.
TERTULLIANUS (160-225)
Tertullianuksen kasteenuusijatkin hyväksyvät, sillä hän ainoa kirkkoisä, joka vastusti silloin yleistä lapsikastetta. Miksi muuten olisi vastustanut ellei lapsikaste olisi ollut yleinen tapa? On huomattava, että Tertullianus hyväksyi kyllä aivan pienten lasten kasteen tapauksessa jossa pelättiin lapsen kuolevan, silloin hänen mukaansa rintalapsikin oli kastettava. Hän kannatti siis hätäkastetta. Hän kirjoittaa kastetta käsittelevässä kirjassaan v 203: "On hyödyllistä viivyttää kastetta varsinkin pienten lasten suhteen. Sillä miksi tarvitsee kastaa pieniä, ellei välttämättä tahdota saattaa kummeja vaaraan" (kummijärjestelmä oli siis jo tuolloin käytössä). "Mikä kiire on rintalapsilla, noilla viattomilla, SYNTIEN ANTEEKSISAAMISEEN? Yhtä suurella syyllä myös vaimattomien henkilöiden kaste on syytä jättää tuonnemmaksi ,sillä he ovat kiusauksille alttiita kunnes he ovat joko naidut tai tulleet niin voimakkaiksi että voivat hillitä itsensä".
Jos lapsikastetta ei siis tuolloin olisi pidetty apostolisena tapana, niin Tertullianuksen olisi ollut helppo vedota siihen, että se ei olisi ollut apostolinen tapa. Apostolista tapaa kastaa lapsia hän ei kuitenkaan epäillyt eikä kumonnut. Huomattavaa on, että Tertullianus opetti, että kasteessa saadaan synnit anteeksi. Hän opetti myöskin, että lapsi on kastehetkeen saakka Aadamissa, perisynnin saastuttama. Siksi hengenvaarassa oleva lapsi oli hänen mukaansa kastettava välittömästi.
HIPPOLYTOS (170-236)
Hippolytos kirjoitti Rooman seurakunnan kastejuhlasta jotka tapa vallitsi toisen vuosisadan puolivälissä: "Ensin tulee kastaa lapset. Kaikkien jotka voivat puhua puolestaan, on puhuttava, mutta niiden puolesta, jotka eivät voi puhua, on heidän vanhempansa tai jonkun perheeseen kuuluvan puhua "(huomaa kummijärjestelmä jo tuolloin). Lapsikastetta ei tarvinnut puolustaa, vaan se oli selviö.
ORIGENES (185-254)
Origenes kastettiin vauvana v 185. Myöskin Origeneksen äiti ja isoisä oli kastettu lapsena. Origeneksen isoisä oli siis elänyt aikana jolloin Johannes eli. Origenes lausuu: "Kirkko on saanut apostoleilta perimätavan kastaa myös pienet lapset. Kaikissa on synnin luontainen saastutus, joka täytyy pestä pois veden ja Hengen kautta. Ei kukaan ole synnitön, vaikka olisi vain yhden päivän ikäinen. Koska synnynnäinen saasta pestään pois kasteen kautta, pienetkin lapset tulee kastaa. Sillä joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."
CYPRIANUS (200-258)
Cyprianus oli Karthagon piispa. Hänen johdollaan pidettiin kirkolliskokous v. 253. Syy siihen oli aika kummallinen ja lapsikastetta kuvaavaa. Nimittäin oli piispa nimeltä Fidus joka noudatti pilkuntarkasti Raamatun ohjetta tervehtiä toista kristittyä pyhällä suudelmalla. Fidus ei kuitenkaan jostain syystä voinut suudella vastasyntynyttä lasta. Siksi hän kyseli, että pitääkö lapsi kastaa heti syntymän jälkeen, vai voidaanko kaste lykätä kahdeksaan päivään asti, kuten ympärileikkauskin. Tämän asian ratkaisemiseksi Cyprianus kutsui koolle 67 seurakunnan johtajaa Kokous ei ollenkaan käsitellyt sitä tuleeko lapsia kastaa vai ei, vaan kaikki 67 piispaa olivat yksimielisiä siitä, että lapset oli kastettava ja että se oli apostolien alkuperää. Kokous päätti yksimielisesti, että lapset on kastettava heti syntymän jälkeen, viimeistään toisena tai kolmantena päivänä.
AUGUSTINUS (354-430)
Augustinus on kirjoittanut: "Kirkko on aina pitänyt kiinni lapsikasteesta. Lapsikaste ei olisi uskottava ellei se olisi apostolien tapa." Sekä Augustinus että hänen vastustajansa Pelagius ovat sanoneet, etteivät ole kuulleet yhdestäkään, joka olisi niin harhaoppinen, että hylkäisi pikkulasten kasteen.- kasteesta...
Kaste on vähinään 4000 vuotta vanha pakanallinen rituaali jolla ei välttämätä ole uskonnollista merkitystä. Jokainen täysijärknen ymmärtää, että kasteella ei voi pestä pois perisyntiä koska perisyntiä ei ole olemassa. Jotta perisyntiä olis niin raamatussa olis tieto että Jumalan valtakunta on syntinen tai perisyntinen ja niin ei raamatussa ole. Joten perisynti on sitä tietoa ja uskoa levittävissä!!!
Kristinuskon varasti kasterituaalin käyttöönsä harhauttajana. Todellisuudessa kristinuskolla ei ole muuta "omaa" kuin risti joka on murhaaseen tunnus, miekan ja sen ristin jolla Jeesus murhattiin.
Pananat ja saatanaa jumalanaan palvelevat kumartuvat harhatettuina murhaasetta!!!!! - OLETTAMUKSIIN perustuu
lapsikaste:
"Polykarpos vastasi: "Jo kahdeksankymmentä kyysi vuotta olen häntä palvellut, eikä hän ole tehnyt minulle mitään pahaa. Kuinka voisin pilkata kuningastani, joka on minut pelastanut." Tuossa 86 vuotias Polykarpos ilmoittaa siis syntymästään saakka palvelleensa Kristusta, eli hänet oli kastettu siis vauvana v 67/68."
Tuo kirjoittaja OLETTAA, että Polykarpos olisi kastettu vauvana.
Noinhana asia ei ole:
Edes kolme vanhinta kirkkoisää, Irenaeus, Tertullianus ja Klemens Aleksandrialinen eivät
olleet vauvanakastettuja.
Koska heidän syntymänsä ajoittuvat lähes samaan aikaan, n 150 jKr, olisi luullut, että jos lapsi-
kastekäytäntö olisi jo silloin ollut voimassa, niin heidät olisi kastettu vauvana.
Jotkut innokkaat lapsikasteen puolustajat ovat
väittäneet, että Irenaeus olisi ensimmäinen kirkkoisistä, joka on viitannut lapsikasteeseen.
He ovat tulkinneet hänen lausuntoansa väärin, kun
hän sanoi, että Kristus on tullut pelastamaan
kaikkia:lapsia, nuoria, aikuisia ja vanhuksia. Kui-
tenkaan tuossa ei viitata sanallakaan kasteeseen,
vaan Kristuksen sovintotyöhön.
Irenaeus on ainoa kirkkoisistä, jolla on suoranainen kosketus apostoleihin, sillä hän tunsi
henkilökohtaisesti Polykarpoksen, joka oli Johan-
neksen ystävä ja oppilas.
Joten sellainen väite, että apostolit olisivat kastaneet vauvoja, on valhe.
Kirkkoisä Cyprianus kastettiin 46-vuotiaana.
Eli koko lapsikastekäytäntö perustuu olettamuksiin
koska ensimmäiset dokumtoidut lapsikastetapaukset
ovat vasta 200-luvulta! - kastekäsitykset
OLETTAMUKSIIN perustuu kirjoitti:
lapsikaste:
"Polykarpos vastasi: "Jo kahdeksankymmentä kyysi vuotta olen häntä palvellut, eikä hän ole tehnyt minulle mitään pahaa. Kuinka voisin pilkata kuningastani, joka on minut pelastanut." Tuossa 86 vuotias Polykarpos ilmoittaa siis syntymästään saakka palvelleensa Kristusta, eli hänet oli kastettu siis vauvana v 67/68."
Tuo kirjoittaja OLETTAA, että Polykarpos olisi kastettu vauvana.
Noinhana asia ei ole:
Edes kolme vanhinta kirkkoisää, Irenaeus, Tertullianus ja Klemens Aleksandrialinen eivät
olleet vauvanakastettuja.
Koska heidän syntymänsä ajoittuvat lähes samaan aikaan, n 150 jKr, olisi luullut, että jos lapsi-
kastekäytäntö olisi jo silloin ollut voimassa, niin heidät olisi kastettu vauvana.
Jotkut innokkaat lapsikasteen puolustajat ovat
väittäneet, että Irenaeus olisi ensimmäinen kirkkoisistä, joka on viitannut lapsikasteeseen.
He ovat tulkinneet hänen lausuntoansa väärin, kun
hän sanoi, että Kristus on tullut pelastamaan
kaikkia:lapsia, nuoria, aikuisia ja vanhuksia. Kui-
tenkaan tuossa ei viitata sanallakaan kasteeseen,
vaan Kristuksen sovintotyöhön.
Irenaeus on ainoa kirkkoisistä, jolla on suoranainen kosketus apostoleihin, sillä hän tunsi
henkilökohtaisesti Polykarpoksen, joka oli Johan-
neksen ystävä ja oppilas.
Joten sellainen väite, että apostolit olisivat kastaneet vauvoja, on valhe.
Kirkkoisä Cyprianus kastettiin 46-vuotiaana.
Eli koko lapsikastekäytäntö perustuu olettamuksiin
koska ensimmäiset dokumtoidut lapsikastetapaukset
ovat vasta 200-luvulta!eivät perustu faktoihin, vaan ihmeellisiin uuslahkolaisiin kaaosteorioihin. Sisäistäkää itsellenne Raamatullinen, oikean alkuseurakunnasta lähtöisin olevan yhden, pyhän, katolisen ja apostolisen kirkon kasteoppi, koska se on Jeesuksesta ja apostoleista lähtöisin ja on ainut oikea Raamatullinen kaste, muut ovat Jumalan pilkkaa.
- Näin on asia
Katso:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000037930976
Muuten, Lutherkin (1500 luvulla) tiesi siitä Oikeasta uskonmukaisesta kasteesta! - peräisin oleva lahko
kastekäsitykset kirjoitti:
eivät perustu faktoihin, vaan ihmeellisiin uuslahkolaisiin kaaosteorioihin. Sisäistäkää itsellenne Raamatullinen, oikean alkuseurakunnasta lähtöisin olevan yhden, pyhän, katolisen ja apostolisen kirkon kasteoppi, koska se on Jeesuksesta ja apostoleista lähtöisin ja on ainut oikea Raamatullinen kaste, muut ovat Jumalan pilkkaa.
varasti kastekäytännön porttokirkon opista, vaikka
Luther olikin aluksi uskovien kasteen kannalla.
Kun hän pelkäsi, että kannattajat eivät seuraisi
häntä, niin hän pitäytyi tuossa katlisen porttokirkon kastekäytännössä. Näin hän halusi varmistaa kirkolleen jäsenet! - pelkästään.
Näin on asia kirjoitti:
Katso:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000001426&posting=22000000037930976
Muuten, Lutherkin (1500 luvulla) tiesi siitä Oikeasta uskonmukaisesta kasteesta!Ja olin tosi onnellinen, kun Kristus minut kutsui
eikä tarvinnut lähteä minnekään kastetta pyytämään,
koska Jumalan armosta olin sen jo lapsena saanut.
Sen jälkeen ei tarvinnut muuta kuin jäädä
odottamaan, milloin Kristus näkee armossaan
hyväksi johdattaa minut ahtaan portin kautta
eteensä, sydämen lopullista puhdistamista varten.
Sekin tuli aikanaan, koska tiesin jo ehdot, mitä
Pyhän Hengen saamiseksi tarvitaan:
"Me olemme kaiken tämän todistajat - samoin Pyhä
Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."
Koska tiesin jo monta muutakin ohjetta, niin siksi tottelin
alusta alkaen Jumalaa enemmän kuin porttopappeja:
"Onko Jumalan edessä oikein totella ennemmin
teitä kuin Jumalaa? Ratkaiskaa itse.
Me emme voi olla puhumatta siitä, mitä olemme nähneet ja kuulleet."
Minut hyväksyttiin vain siksi Totuuden Hengen
saaneiden ihmisten joukkoon, koska minut oli
kastettu vain kerran, kuten kirjoitettu on:
"Yksi kaste."
Saatana ei enää pysty minua vastaan taistelemaan,
mutta hänen uskolliset palvelijat sitä enemmän,
latelemalla jopa tappouhkauksia.
Sinultako se viimeinen uhkaus tuli? - tuosta vauvakasteestasi
pelkästään. kirjoitti:
Ja olin tosi onnellinen, kun Kristus minut kutsui
eikä tarvinnut lähteä minnekään kastetta pyytämään,
koska Jumalan armosta olin sen jo lapsena saanut.
Sen jälkeen ei tarvinnut muuta kuin jäädä
odottamaan, milloin Kristus näkee armossaan
hyväksi johdattaa minut ahtaan portin kautta
eteensä, sydämen lopullista puhdistamista varten.
Sekin tuli aikanaan, koska tiesin jo ehdot, mitä
Pyhän Hengen saamiseksi tarvitaan:
"Me olemme kaiken tämän todistajat - samoin Pyhä
Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."
Koska tiesin jo monta muutakin ohjetta, niin siksi tottelin
alusta alkaen Jumalaa enemmän kuin porttopappeja:
"Onko Jumalan edessä oikein totella ennemmin
teitä kuin Jumalaa? Ratkaiskaa itse.
Me emme voi olla puhumatta siitä, mitä olemme nähneet ja kuulleet."
Minut hyväksyttiin vain siksi Totuuden Hengen
saaneiden ihmisten joukkoon, koska minut oli
kastettu vain kerran, kuten kirjoitettu on:
"Yksi kaste."
Saatana ei enää pysty minua vastaan taistelemaan,
mutta hänen uskolliset palvelijat sitä enemmän,
latelemalla jopa tappouhkauksia.
Sinultako se viimeinen uhkaus tuli?sitten oli, jos piti vielä jäädä odottelemaan, että
Jumala kutsuu?????
"Sen jälkeen ei tarvinnut muuta kuin jäädä
odottamaan, milloin Kristus näkee armossaan
hyväksi johdattaa minut ahtaan portin kautta
eteensä, sydämen lopullista puhdistusta varten".
Etkö Teuvo olisi voinut jäädä odottelemaan ilman tuota porttopapilta saamaasi kastettakin?
Nuo "saatanat" paljastavat sinut!!!!!! - Anonyymi
OLETTAMUKSIIN perustuu kirjoitti:
lapsikaste:
"Polykarpos vastasi: "Jo kahdeksankymmentä kyysi vuotta olen häntä palvellut, eikä hän ole tehnyt minulle mitään pahaa. Kuinka voisin pilkata kuningastani, joka on minut pelastanut." Tuossa 86 vuotias Polykarpos ilmoittaa siis syntymästään saakka palvelleensa Kristusta, eli hänet oli kastettu siis vauvana v 67/68."
Tuo kirjoittaja OLETTAA, että Polykarpos olisi kastettu vauvana.
Noinhana asia ei ole:
Edes kolme vanhinta kirkkoisää, Irenaeus, Tertullianus ja Klemens Aleksandrialinen eivät
olleet vauvanakastettuja.
Koska heidän syntymänsä ajoittuvat lähes samaan aikaan, n 150 jKr, olisi luullut, että jos lapsi-
kastekäytäntö olisi jo silloin ollut voimassa, niin heidät olisi kastettu vauvana.
Jotkut innokkaat lapsikasteen puolustajat ovat
väittäneet, että Irenaeus olisi ensimmäinen kirkkoisistä, joka on viitannut lapsikasteeseen.
He ovat tulkinneet hänen lausuntoansa väärin, kun
hän sanoi, että Kristus on tullut pelastamaan
kaikkia:lapsia, nuoria, aikuisia ja vanhuksia. Kui-
tenkaan tuossa ei viitata sanallakaan kasteeseen,
vaan Kristuksen sovintotyöhön.
Irenaeus on ainoa kirkkoisistä, jolla on suoranainen kosketus apostoleihin, sillä hän tunsi
henkilökohtaisesti Polykarpoksen, joka oli Johan-
neksen ystävä ja oppilas.
Joten sellainen väite, että apostolit olisivat kastaneet vauvoja, on valhe.
Kirkkoisä Cyprianus kastettiin 46-vuotiaana.
Eli koko lapsikastekäytäntö perustuu olettamuksiin
koska ensimmäiset dokumtoidut lapsikastetapaukset
ovat vasta 200-luvulta!juu,vauvoja alettiin kastaa vasta 100--200 jKr,ei eka seurakunnassa,siellä oli mikve ja mikven sääntö.Ireneaus on kertonut,että APOSTOLiT JULISTI Polykarpolle evankeliumia ja sitten tuli vasta uskoon eli ymmärsi evankeliumin.Didakhen ohje on kastaa valelulla,mutta ensin piti kastettavan paastota 1 tai 2 päivää,vauvat ei paastoo.Timoteusta ei kastettu vauvana,äiti luki vain Vanhaa Testamenttia,ensin tuli äiti uskoon ja isoäiti 45 jKr kun Paavali tuli Lystraan ja sitten Timoteus vasta myöhemmin
- oli niin
Jos se Paavali oli kristiuskolle niin hyvä avustja Jeesuksen seuraajien ainomisissa ja murhaamisissa että kristinuskon tuli murhata hänet niin miksi hänet tapattiin????
Jumalan vain Jeesuksen käskystäkö, vedä raamatun UT:stä siitä todistus????
Oliko mahdollista, että Paavali tapettiin kristiuskon toimesta sen vuoksi, ettei paljastuisi, että Paavalin kirjotamia raamatullisia teksteä kristinuskon toimesta väärennetiin? ja uskottiin ettei sia koskaan paljastuisi!
Eli kyllä asia on tasan tarkkaan niin, että rikollisen kristinuskon herraa palvelevilla on todellien totuus hukassa. Ja sen helpotamiseksi teille uskovaisill kehoitan teitä ttustumaan vaihteeksi ihan puhtaaseen Jumalanja Jeesuksen Lakiin ja VARMUUDELLA Jeesuksen antamiin opetuksiin.
Jättämättä Paavalit ja muiden peeveleiden todituskset ja opetukset poisja ottamalla Jumalan ja Jeesuksen tahdon seuramiset elämän ohjeeksi pääsee pois kristinuskon saatanaa jumalana palvelemisesta.
Jaat uskoville tietoutta muttaet tunne Jeesusta
-Jeesus ei ollut uskossa.
-Jeesus ei ollut kristitty.
-Joka on uskossa ei tiedä.
-Joka tietää ei usko.
-Jeesus ei ollut lahkolainen, ja Jeesuken perustaman Efesonin seurakunnan jälkeen e ole yhtään Jumalallisuuden seurakuntaa perustettu sn Jeesus opetti meille jo ennen saatanallisen kristinuskon olomassa oloa. Alla tekstiä siitä ja Jumalan ja Jeesuksen Laki, korkein Laki!
---
7-seurakuntaan ei kuulu yhtään kristinuskon seurakuntaa. Kristinuskoa ei ollut vielä edes olemassa kun Jeesus teki siihen asiaan selvyyden.
Siten kaikki kristinuskon suunnat; yli 3500; ovat Jumalallisuuden seurakuntaan kuulumattomia lahkolaisia; joskus heistä käytetään myös ilmaisua Jumalallisuuden ulkopuoliset.
Jeesuksen seurakunta, joka tunnetaan nimellä Efeson seurakunta on viimeinen Jumalallisuuden seurakunta, A ja O - Alfa ja Omega.
Jeesus teki selväksi että tuossa on alku ja loppu.
Sen jälkeen ei ole Jumalallisesti oikeaoppisuuden hengellisiä seurakuntia perustettu.
Joten myöhemmin perustettu kristinusko oppeineen ja väärennettyine raamattuineen on harhauttaja.
-
Tässä Jumala Laki jonka Jeesus on vahvistanut ja lisäsi rakasta lähimmäistäsi käskyn. Rikkomalla yhtäkään Lain kohtaa rikkoo samalla koko Lakia ja on lainrikkoja:
Suomen kielellä - Raamattu 1933/38
3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.
4 Älä tee itsellesi jumalankuvaa äläkä mitään kuvaa, älä niistä, jotka ovat ylhäällä taivaassa, älä niistä, jotka ovat alhaalla maan päällä, äläkä niistä, jotka ovat vesissä maan alla.
5 Älä kumarra niitä äläkä palvele niitä. Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, olen kiivas Jumala, joka kostan isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka minua vihaavat;
6 mutta teen laupeuden tuhansille, jotka minua rakastavat ja pitävät minun käskyni.
7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu.
8 Muista pyhittää lepopäivä.
9 Kuusi päivää tee työtä ja toimita kaikki askareesi;
10 mutta seitsemäs päivä on Herran, sinun Jumalasi, sapatti; silloin älä mitään askaretta toimita, älä sinä älköönkä sinun poikasi tai tyttäresi, sinun palvelijasi tai palvelijattaresi tai juhtasi älköönkä muukalaisesi, joka sinun porteissasi on.
11 Sillä kuutena päivänä Herra teki taivaan ja maan ja meren ja kaikki, mitä niissä on, mutta seitsemäntenä päivänä hän lepäsi; sentähden Herra siunasi lepopäivän ja pyhitti sen.
12 Kunnioita isääsi ja äitiäsi, että kauan eläisit siinä maassa, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antaa.
13 Älä tapa.
14 Älä tee huorin.
15 Älä varasta.
16 Älä sano väärää todistusta lähimmäisestäsi.
17 Älä himoitse lähimmäisesi huonetta. Älä himoitse lähimmäisesi vaimoa äläkä hänen palvelijaansa, palvelijatartaan, härkäänsä, aasiansa äläkä mitään, mikä on lähimmäisesi omaa."
Menestystä totuutta tutkiessa! - Näin on asia
"Vihdoin hän ilmestyi myöskin niille yhdelletoista heidän ollessaan aterialla; ja hän nuhteli heidän epäuskoaan ja heidän sydämensä kovuutta, kun he eivät olleet uskoneet niitä, jotka olivat nähneet hänet ylösnousseeksi.
16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja SAARNATKAA EVANKELIUMIA KAIKILLE luoduille.
16:16 Joka (sen) uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei (sitä) usko, se tuomitaan kadotukseen."
Vauvojen kastamisesta ei siis puhutata mitään, vaan uskovista, jotka sanan kuulevat heidät voidaan kastaa!!! - häh?
Etkö usko?
Usko ja kaste ei pelasta!
Yrität todistaa, että Jeesus ristillä ollessaan teki "virkavirheen" ryövärin suhteen mutta olet värässä!!! Ryöväri ei ollut uskossa eikä katettu!
Joten Jeesus on oikessa etkä sinä tai opettajasi vaikka asetetta itsenne Jeesuksen tiedon yläpuolelle!!
Jeesus ei lähettänyt opetuslapsiaan kastamaan kaikkia kansoja vaan lähetti heidät raamatun mukaan julistamaan evankeliumia:
1.Korinttolaiskirje
1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
Kaste ei pelasta (lue: Apt.2:21, Joh.3:10-15 ym.)
Kaste ei uudestisynnytä (lue: 1.Piet.1:23, Joh.1:12-13, Joh.3:3, Jaak.1:18 ym.)
Kaste ei ole vain muodollisuus (lue: Kol.3:23, Room.7:4 ym.)
Kaste ei vanhurskauta (lue: Room.3:22, 2.Tess.2:13-14 ym.)
Kasteessa ei saada syntejä anteeksi (lue: 1.Joh.1:9, 2:12, Apt.10:43, 26:18 ym.)
Kaste ei synnytä uskoa (lue: Room.10:17, 1:1-6)
Kasteessa ei liitytä Jumalan ja Kristuksen seurakuntaan (lue: Kol.1:9-13, Ef.2, 1.Piet.2:9 ym.)
Kaste ei ole pakanuudesta kääntymistä (lue: Apt.15:23, 19)
Kaste ei ole sama kuin Jumalan kutsu lapsekseen (lue: 2.Tess.2:14 ym.)
Kaste ei ole tie/portti Jumalan valtakuntaan (lue: Joh.14:6, 10:9) - mathetes
>>>Mathetes, eepu*, ML213 ja muut kiersivät samaa kehää kuin aina ennenkin, pyörivät Apostolien Teoissa olevien kastetapausten ympärillä, joka on USKOVIEN KASTAJIEN AINOA PERUSTA OPILLEEN.
Lisäksi nämä veijarit veivät keskustelua sivuraiteille minkä ehtivät.- terence.hill
Ainoa perustelu opillenne on sinunkin mielestäsi Apostolien Tekojen tapausten matkiminen.
Tulkitset viestissäni esiintynyttä sanavalintaa ja syytät minua ennakkoasaenteesta. Ja kehotat minua ottamaan uskossa Jeesuksen itselleni vapahtajana vastaan.
TIEDOKSESI. OLEN VUOSIKYMMENIÄ SITTEN OTTANUT JEESUKSEN VAPAHTAJANANI VASTAAN!!!!!! JA HÄN ON SITÄ MINULLE EDELLEEN.
Mutta niinkuin sanoin, tulkitset toisten sanoja, viet keskustelua sivuraiteille. LEIKIT MARTTYYRIA, kun sinusta käytetään niin hirveää(!!!) sanaa kuin "veijari"...
OPETTAJA, OPETA ITSEÄSI! Mitähän kaikkia nimityksiä olet itse käyttänyt meistä luterilaisista?
No ehkä eepu*, sinä ja muut veijarit saatte ITSELLENNE KUNNIAA, kun meitä luterilaisia halveksitte! Minä en itselleni kunniaa etsikään! - on se vanha kettu!
terence.hill kirjoitti:
Ainoa perustelu opillenne on sinunkin mielestäsi Apostolien Tekojen tapausten matkiminen.
Tulkitset viestissäni esiintynyttä sanavalintaa ja syytät minua ennakkoasaenteesta. Ja kehotat minua ottamaan uskossa Jeesuksen itselleni vapahtajana vastaan.
TIEDOKSESI. OLEN VUOSIKYMMENIÄ SITTEN OTTANUT JEESUKSEN VAPAHTAJANANI VASTAAN!!!!!! JA HÄN ON SITÄ MINULLE EDELLEEN.
Mutta niinkuin sanoin, tulkitset toisten sanoja, viet keskustelua sivuraiteille. LEIKIT MARTTYYRIA, kun sinusta käytetään niin hirveää(!!!) sanaa kuin "veijari"...
OPETTAJA, OPETA ITSEÄSI! Mitähän kaikkia nimityksiä olet itse käyttänyt meistä luterilaisista?
No ehkä eepu*, sinä ja muut veijarit saatte ITSELLENNE KUNNIAA, kun meitä luterilaisia halveksitte! Minä en itselleni kunniaa etsikään!Suoraan "käsikirjastahan" matheteen "keskustelu" tyyli on. Luterilaiselle pitää esim. sanoa, ettei tämä ole uskossa lainkaan. Keskustelu on vietävä pois asiasta, kun ei kykene vastaamaan mitään eikä perusteluja omalle opille löydy.
Samalla tavalla helluntailaisuus tekee kielilläpuhumisestakin kaikille uskoville pakollisen muutaman tapauksen pohjalta ja heidän omista kokemuksistaan hurmioituneena. Raamatun kokonaisilmoitukseen sekään vaatimus ei sovi niinkuin ei uudestikastamisenkaan vaatiminen. - mathetes
on se vanha kettu! kirjoitti:
Suoraan "käsikirjastahan" matheteen "keskustelu" tyyli on. Luterilaiselle pitää esim. sanoa, ettei tämä ole uskossa lainkaan. Keskustelu on vietävä pois asiasta, kun ei kykene vastaamaan mitään eikä perusteluja omalle opille löydy.
Samalla tavalla helluntailaisuus tekee kielilläpuhumisestakin kaikille uskoville pakollisen muutaman tapauksen pohjalta ja heidän omista kokemuksistaan hurmioituneena. Raamatun kokonaisilmoitukseen sekään vaatimus ei sovi niinkuin ei uudestikastamisenkaan vaatiminen.>>>Suoraan "käsikirjastahan" matheteen "keskustelu" tyyli on. Luterilaiselle pitää esim. sanoa, ettei tämä ole uskossa lainkaan. Keskustelu on vietävä pois asiasta, kun ei kykene vastaamaan mitään eikä perusteluja omalle opille löydy.>Samalla tavalla helluntailaisuus tekee kielilläpuhumisestakin kaikille uskoville pakollisen muutaman tapauksen pohjalta ja heidän omista kokemuksistaan hurmioituneena.
- mathetes
terence.hill kirjoitti:
Ainoa perustelu opillenne on sinunkin mielestäsi Apostolien Tekojen tapausten matkiminen.
Tulkitset viestissäni esiintynyttä sanavalintaa ja syytät minua ennakkoasaenteesta. Ja kehotat minua ottamaan uskossa Jeesuksen itselleni vapahtajana vastaan.
TIEDOKSESI. OLEN VUOSIKYMMENIÄ SITTEN OTTANUT JEESUKSEN VAPAHTAJANANI VASTAAN!!!!!! JA HÄN ON SITÄ MINULLE EDELLEEN.
Mutta niinkuin sanoin, tulkitset toisten sanoja, viet keskustelua sivuraiteille. LEIKIT MARTTYYRIA, kun sinusta käytetään niin hirveää(!!!) sanaa kuin "veijari"...
OPETTAJA, OPETA ITSEÄSI! Mitähän kaikkia nimityksiä olet itse käyttänyt meistä luterilaisista?
No ehkä eepu*, sinä ja muut veijarit saatte ITSELLENNE KUNNIAA, kun meitä luterilaisia halveksitte! Minä en itselleni kunniaa etsikään!>>>Ainoa perustelu opillenne on sinunkin mielestäsi Apostolien Tekojen tapausten matkiminen.>TIEDOKSESI. OLEN VUOSIKYMMENIÄ SITTEN OTTANUT JEESUKSEN VAPAHTAJANANI VASTAAN!!!!!! JA HÄN ON SITÄ MINULLE EDELLEEN.>OPETTAJA, OPETA ITSEÄSI! Mitähän kaikkia nimityksiä olet itse käyttänyt meistä luterilaisista?
- jotka tunnet?
mathetes kirjoitti:
>>>Suoraan "käsikirjastahan" matheteen "keskustelu" tyyli on. Luterilaiselle pitää esim. sanoa, ettei tämä ole uskossa lainkaan. Keskustelu on vietävä pois asiasta, kun ei kykene vastaamaan mitään eikä perusteluja omalle opille löydy.>Samalla tavalla helluntailaisuus tekee kielilläpuhumisestakin kaikille uskoville pakollisen muutaman tapauksen pohjalta ja heidän omista kokemuksistaan hurmioituneena.
Yksi perhe lähti kasteellenne. Miten suhtaudut niihin muihin luterilaisiin uskoviin, joita et ole saanut etkä ehkä kaikkia tulekaan saamaan toiselle oikeammalle kasteelle? Sanotko heille, että heidän pitää tulla uskoon vaikka he ovat jo uskossa? Kyseenalaistatko heidän uskonsa? Miltä sinusta tuntuisi, jos sinulle väitettäisiin jatkuvasti, ettet sinä mathetes ole uskova, kun et ajattele kasteesta samalla tavalla kuin joku osa uskovista?
- mathetes
jotka tunnet? kirjoitti:
Yksi perhe lähti kasteellenne. Miten suhtaudut niihin muihin luterilaisiin uskoviin, joita et ole saanut etkä ehkä kaikkia tulekaan saamaan toiselle oikeammalle kasteelle? Sanotko heille, että heidän pitää tulla uskoon vaikka he ovat jo uskossa? Kyseenalaistatko heidän uskonsa? Miltä sinusta tuntuisi, jos sinulle väitettäisiin jatkuvasti, ettet sinä mathetes ole uskova, kun et ajattele kasteesta samalla tavalla kuin joku osa uskovista?
>>>Yksi perhe lähti kasteellenne. Miten suhtaudut niihin muihin luterilaisiin uskoviin, joita et ole saanut etkä ehkä kaikkia tulekaan saamaan toiselle oikeammalle kasteelle?>Sanotko heille, että heidän pitää tulla uskoon vaikka he ovat jo uskossa?>Miltä sinusta tuntuisi, jos sinulle väitettäisiin jatkuvasti, ettet sinä mathetes ole uskova, kun et ajattele kasteesta samalla tavalla kuin joku osa uskovista?
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384228- 892049
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152031Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi621687Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541472Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341437VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1021352- 741256
- 981171
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181080