Minulle aloitettiin tekemään juurihoitoa. Tällä hetkellä siellä on lääkeaineet vaikuttamassa pari viikkoa. Kysyisin vain sellaista, että onko puudutuksen tarkoitus puuduttaa niin ettei tunne yhtään mitään? Itselläni kyllä puudutettiin kahdesta kohtaa, mutta kipu oli aivan järkyttävää.. Että pitääkö seuraavalle kerralle vaatia kunnon puudutus vai onko vain kärsittävä?
Juurihoito ja puudutus..
8
1690
Vastaukset
- hampaat
että kipua ei tunnu. Eli jos puudutuksesta huolimatta sattuu, se on merkki siitä että puudutusta tarvitaan lisää. Puudutus ei kuitenkaan poista tuntoa kokonaan, eli tunnet sen läpi esim. kosketuksen (tiedät, että jotain tehdään mutta se ei satu), mutta kipua ei saa tuntua.
Tiesithän, että puudutusta voi lisätä myös kesken hoidon, esim. juurihoidon tai poraamisen. Pyydä lisäämään jos ensin laitettu puudutus ei tehoa. Joillekin ja joihinkin kohtiin puudutusta tarvitaan enemmän, että se tehoaa. Jos samaan kohtaan lisätään puudutusta, hinta ei siitä nouse eli mielestäni kannattaa ehdottomasti lisätä mieluummin kuin kärsiä kivusta. Esim. itse pyydän aina lisää puudutusta, jos tuntuu vähänkään kipua. Olen aiemmin kärsinyt hammaslääkäripelosta, ja en halua että se palaa takaisin esim. kivun takia. - sanna,
Juurihoidettava hammas on monasti tulehtunut pahastikin ja siksi puudutus ei välttämättä tehoa kovin hyvin. Sinulla tuo juurihoidettava hammas ei ole kokonaan kuollut, mikä on hyvä juttu! Minulla tehtiin niin, että menin jo puolta tuntia aiemmin hammaslääkäriin ja hän laittoi minulle puudutukset, jotta kerkisi vaikuttaa rauhassa. Otti toisen potilaan ennen minua ja minä odotin odotushuoneessa. Kysy jos sinulle voisi tehdä saman! Mutta tosin kerran kun minulla juurihoidettiin kanssa puoliksi elävää hammasta, niin puudutus ei tehonnut ollenkaan (olen muutenkin huono puutumaan alaleuasta) ja se oli yhtä tuskaa! Tsemiä!=)
- poraamisista
Minulta ei ole koskaan juurihoidettu hammasta, mutta porattu on ja moneen otteeseen. Puudutetta on joutunut usein lisäämään kesken kaiken kun kipua on alkanut tuntua. Tämä on kai aika yleistä. Mulla ainakin noi puudutusaineet tuntuvat toimivan aika huonosti, joten sitä on pitänyt laittaa usein enemmän kuin tavallisesti on tarpeen. Yksilökohtaista kai tämäkin. Pyydä vaan rohkeasti lisää jos sattuu. Juurihoito taitaa muutenkin olla niitä kivuliaisimpia juttuja, eli ei sinänsä ihmekään jos on tuntunut. Lisää puudutetta vaan kehiin.
- ..........................-´
Kiitos vastaajille. :)
Täytyy pyytää kunnon tainnutus sitten seuraavalle kerralle!!
- tollo lääkäri
Muistan kun minulle tehtiin juurihoitoa ja lääkärin työntäessä viilan tai mikä lie sitten olikaan, juurikanavaan, se sattui niin että pomppasin varmasti 10 senttiiä irti penkistä. Lääkäri laittoi lisää puudutetta ilman pyytämättä. Näkeehän tuon jos potilaaseen sattuu. Tai sitten sinulla on mieletön kivunsieto! Tai hölmö lekuri...
No sinulle lohdutuksena, seuraava juurihoitokäynti ei enää ole kivulias, juuri on kuollut eikä tuntoa ole....- minulla
Kävin hammaslääkärissä hampaan lohkeamisen takia jossa selvisi myös, että kyseinen hammas kaipaa juurihoitoa. Mitään puudutuksia ei laitettu, eikä lääkkeen laittaminen tuntunut juuri miltään. Mahtaako seuraavalla kerralla olla toinen tilanne kun hoitoa jatketaan vai onkohan hampaassani enää yksinkertaisesti mitään tuntoa jäljellä?
- kivuton!
minulla kirjoitti:
Kävin hammaslääkärissä hampaan lohkeamisen takia jossa selvisi myös, että kyseinen hammas kaipaa juurihoitoa. Mitään puudutuksia ei laitettu, eikä lääkkeen laittaminen tuntunut juuri miltään. Mahtaako seuraavalla kerralla olla toinen tilanne kun hoitoa jatketaan vai onkohan hampaassani enää yksinkertaisesti mitään tuntoa jäljellä?
Sulla on se hammas jo kuollut, siinä ei ole tuntoa enää joten ei tarvitse jännittää kipua. Minulla oli myös samanlailla "itsekseen" kuollut hammas, sinänsä outoa että se ei milloinkaan ollut edes kipeä, juurihoito oli helppo ja kivuton.
- ..........................-´
Kyseessä oli kandidaatti-vaiheen opiskelija. Kivunsietoa ilmeisesti löytyy jonkin verran, mutta kyllä se sattui niin että itku tuli. Taitaa mennä siis hölmön lekurin piikkiin tämä.. Outoa ettei selvästi kokeneempi hoitaja ehdottanut puudutteen lisäämistä. Saipahan ainakin hyvän kimmokkeen hoitaa hampaita paremmin tästä edes.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1271944
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1001690Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy561306Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?671244Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M311008Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s47906Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm51903Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet44872- 107828
Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37820