moi, en tunne paikkoja joten kysyn teiltä. mitä voitte kortoa kyseisitä alueista.
Jakomäki, hesa vs. Länsimäki, vantaa.
Kumpi kivempi alue. onko esim jakomäessä palveluitea esim kauppoja lähel jne.
itse on ole paikallisia, siksi kysyn.
-kiitti!
länsimäki vs jakomäki
18
4564
Vastaukset
- l-mäki 30-v
jakiksessa on lähes pelkästään vuokra-asuntoja kun taas länsimäessä niiden osuus on n. 35%.voit päätellä itse mitä se vaikuttaa alueen rauhallisuuteen. länsimäestä löytyy kirjasto, terveyskeskus, apteekki, koulut, useampi kauppa ja metrolle lyhyt kävelymatka.kapakoitakin löytyy, jos niiden perään haikaat.asukkaat on enemmistöltään keski-ikäisiä tai sitten vanhempia.
toki täältäkin löytyy ns. syrjäytyneitä, mutta vähemmän. ja maahanmuuttajia vaan missäpä niitä ei nykypäivänä olisi.- on ihan viihtyisä paikka
mielestäni lÄNSIMÄKI on viihtyisä asuinpaikka -
väljästi rakennettu, vaikka kerrostalot ovatkin korkeita on piha-alueet ja talojen välialueet jätetty puille ja luonnolle vapaaksi - lenkkimaastoja löytyy ja edellinen vastaaja jo kertoikin palvelut -
viihdyn täällä vallan mainiosti
- helinäkeijutar
kumpaankaan...
musta ne on kummatkin paikat tosi rauhattomia, nistejä ja juoppoja on kummassakin ja talo "ryhmät" ovat suoraan 70-luvulta, todellisia lähiöitä. mutta jos ei ole vaihtoehtoja niin ehkä sitten mieluummin Länsimäkeen.
niiden välissä on kyllä Rajakylä, omakoti-ja rivitaloaluetta, vähän rauhallisempaa. - kiti1111
Jakomäki on sentään helsingin puolella ja täältä on huomattavasti eli puolet havempaa kulkea kaupungille kuin sieltä vantaan länsästä!! Ja todellakin halvemmat asunnot. Mutta itsehän tuon päätät. Palveuita ihan riittävästi jakomäessäkin ja malmille pääsee 10min jos jotain ihmeellistä sattuu kaipaamaan. Älkää aina mollatko Jakista! Huono maine juontaa 70 luvulta eikä tää meno enää sellasta ole kun suurin osa asukkaista on eläkeläisiä. Että näin.
- asiantuntija
Kyllä suosittelen tuota Länsimäkeä... Mutta jos haluat tasoa niin ei Maalinauhantielle... Se on se kyseisen paikan 'ghetto-corner'.:) Muuten paikka on ok, ja Mellunmäen metrolle on kävelymatka useimmista pisteistä. Palveluita ei ole paljon, mutta Kontulan ostoskeskus ei ole kaukana ja Itikseen pääsee metrolla.
- hoijakkaa
Jos sä tosissas tältä pellepalstalta kyselet apuja tulevan asuinpaikkasi valintaan niin taidat olla vähän syvemminkin avun tarpeessa.
- Asiantuntija
Pellepalsta? En oo kyllä paljoo lueskellut, mutta ihan normaalilta se minusta vaikuttaa...
- Länsimäkeläinen
Länsimäkeen kantsii muuttaa.. Jakomäki on iha spurgumesta. Länsä on Vantaan Chicago!
- vaiko sittenkään.
Molemmat ne on (jakomäki ja länsimäki) niitä kerrostalolähiöitä missä asuu köyhää ja alkoholisoitunutta porukkaa.
- ..,
vaiko sittenkään. kirjoitti:
Molemmat ne on (jakomäki ja länsimäki) niitä kerrostalolähiöitä missä asuu köyhää ja alkoholisoitunutta porukkaa.
Nyt muutaman vuoden täällä Länsimäen perukoilla rivitalossa asuneena sanoisin paikkaa varsin rauhalliseksi. En sitten tiedä miten lähempänä metroa/vuokra-alueella, mutta samanakaltaisia tuntuvat olevan kaikki metro/juna-asemien ympäristöt paikasta riippumatta.
Mitä matkakuluihin tulee, niin stadin sisäinen lippu maksaa saman kuin stadilaisellekin eli kun ottaa pienen aamulenkin metrolle niin säästää rahaa ja saa liikunntaa ;)
Mitä Rajakylään tuossa välissä tulee, niin rauhallisempaa aluetta pääkaupunkiseudulta hyvien yhteyksien päästä hakea (tuo vähän rauhallisempi kommentti antaa olettaa, ettei sen kirjoittaja ole Rajakylässä ikinä käynytkään), tosin hinnatkin ovat melkoisesti korkeammat..
- tunningdude
Jos otetaan turvallisuus huomioon ja viihtyvyys niin Länsimäki on oikea valinta
- it nörtti
Hieman huvittaa nuo muutamat kommentit että "täynnä nistejä" ja "siellä asuu köyhää ja alkoholisoitunutta porukkaa" :) Lieneekö nuo käynytkään koskaan Länsimäessä.
Asun itse länsimäen itäpuolella Westerkullan kartanon läheisyydessä pienkerrostalossa ja voin sanoa n. 3 vuoden kokemuksella että rauhallinen ja mukava paikka, lenkkeilymaastot on mitä parhaat ja metrolle on kävelymatka. Ehkä tuo länsipuoli on sitä "rauhattomampaa" aluetta mutta ainakin tämä itäosa on hyvin rauhallinen.
Ps. olen itse työssäkäyvä ja en ole alkoholisoitunut :) - Länsimäen Kaahari
it nörtti kirjoitti:
Hieman huvittaa nuo muutamat kommentit että "täynnä nistejä" ja "siellä asuu köyhää ja alkoholisoitunutta porukkaa" :) Lieneekö nuo käynytkään koskaan Länsimäessä.
Asun itse länsimäen itäpuolella Westerkullan kartanon läheisyydessä pienkerrostalossa ja voin sanoa n. 3 vuoden kokemuksella että rauhallinen ja mukava paikka, lenkkeilymaastot on mitä parhaat ja metrolle on kävelymatka. Ehkä tuo länsipuoli on sitä "rauhattomampaa" aluetta mutta ainakin tämä itäosa on hyvin rauhallinen.
Ps. olen itse työssäkäyvä ja en ole alkoholisoitunut :)Olen asunut yli 10 vuotta Länsimäessä, että kyllä kokemusta piisaa. Turvallinen paikka Länsimäki on...
- LÄnsimäen uudisasuka
Kiva lukea tuollaista kun itse juuri ostin elämäni ensimmäisen oman asunnon Länsimäestä ja ei tarvi seutulippuja ku Vantaalle pääsee Vantaan lipulla ja Hesaan Hesan lipulla. Kaikin puolin hyvä homma ja liikkumista ajatellen. Jakixessa on täysin bussien armoilla. Metro on kuitenkin todistetusti luotettavin HSL kulkuväline.
- real liffee Tsadissa
Ja metrossa hius jakauksetkin tehdään naapurille kirveellä..))
- VRJunaonpylly
ja kotiin pääsee ilman VR.ää kateeksi käy mua Korsolaista :( ja helsingin sisäinen on tosi halpa oikee vantaan loiskylä Helsingille :)
- PatrickKane
Itse oon asunu Länsässä junnusta (4v.) asti ja vaikka joka keväinen namusetä, maalinauhantien alepan spurgut ja maahanmuuttajavoittoinen koulu toivat vähän väriä elämään niin kyllä on kannattanut ! Kyllä mä oon täällä viihtyny varsin hyvin koko elämäni vaikka ei tää paikka ole ollu mikään maailman rauhallisin aina. Viime aikoina rauhottunut kummasti. Vantaan Chicago, mitä :D
- ♥♥♥♥♥♥♥
En tiedä en ehkä muuttaisi. Ne talot tuo mieleen moskovan lähiön
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta344571Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203175Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692311Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui492182- 1632039
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171643
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601641Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1111611M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151269