Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Miten perustetaan kuoro?

Laulamaan haluava

Suomesta ei taida löytyä sellaista kuoroa missä itse haluaisin laulaa, joten pitänee perustaa sitten kuoro itse. Mutta miten kuoro perustetaan, ja mitä kuoro vaatii? Jos laulajissa ei ole musiikin ammattilaisia niin varmaan se tarvitsee osaavan kuorojohtajan. Mistäs sellaisia löytää? Ja kukas sitten tekee biiseistä kuorosovitukset, se johtaja? Vai löytyykö musakaupoista valmiita materiaaleja? Mitä kuoron ylläpitäminen maksaa, siis varmaan pitää maksaa vetäjälle palkkaa ja harjoitustilatkin voi maksaa jotain? Kaikkia vinkkejä otetaan mieluusti vastaan. :)

9

1302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • saarakaisla

      Millaisessa kuorossa haluaisit laulaa? jokainen voi perustaa oman kuoron esim.lapsikuoron johon otat vaikka tuttavien lapsia. Niille voi aluksi laulattaa yksi-äänisiä helppoja lauluja kirjastoista löytyy nuottikirjoja jossa on sopivia lauluja alottelijoille ja omaan käyttöön saa kopioida muuta neuvoa en tähän hätään tiedä

      • tietää jo kuoroja

        mut ei vaan viihdy niissä? On olo, että muut kiusaa tai ei vaan sopeudu joukkoon, tai tunne oloaan hyväksi? Tai asuu väärällä paikkakunnalla, eikä jaksa reissata neljää tuntia viikossa jonnekin harkkoihin?

        Mä en halua mitään lapsikuoroa perustaa, mut laulaminen olis kivaa.


      • saarakaisla
        tietää jo kuoroja kirjoitti:

        mut ei vaan viihdy niissä? On olo, että muut kiusaa tai ei vaan sopeudu joukkoon, tai tunne oloaan hyväksi? Tai asuu väärällä paikkakunnalla, eikä jaksa reissata neljää tuntia viikossa jonnekin harkkoihin?

        Mä en halua mitään lapsikuoroa perustaa, mut laulaminen olis kivaa.

        En tarkoittanut että sinun pitää perustaa lapsikuoro annoin vaan esim. Missä paikkakunnalla asut? jos asut isolla paikkakunnalla siellä on varmasti monenlaisia kuoroja jossa on myös samaa ikäluokkaa kuin itse olet


      • ehkä mutta ei
        saarakaisla kirjoitti:

        En tarkoittanut että sinun pitää perustaa lapsikuoro annoin vaan esim. Missä paikkakunnalla asut? jos asut isolla paikkakunnalla siellä on varmasti monenlaisia kuoroja jossa on myös samaa ikäluokkaa kuin itse olet

        samanhenkisiä. Tässä teille sienilaulu:
        http://sieni.us/?id=30


      • Alkup.

        En ole perustamassa/etsimässä lapsikuoroa vaan aikuisille. Ei vaan ole mitään kokemusta aiheesta joten olen ihan pihalla että mistä voisi löytää esim. kuoronjohtajan aikuiskuoroon. Onko se ammatti mistä pitää maksaa veronalaista palkkaa, vai onko kuoronjohtajat yleensä harrastuspohjalla mukana? Voisiko jostain Sibelius-akatemiasta löytyä moisia?


    • kokeilla

      esimerkiksi nuotinnusohjelmalla, netistä voi ladata esim. NoteWorthy Composer-ohjelman. Ohjelmaan voi naputella melodian ja sen jälkeen muut äänet. Syntynyttä sovitusta voi kuunnella sitten tietokoneella ja tehdä tarvittavat korjaukset.

    • asiantuntijalle

      esimerkiksi Suomen Työväen Musiikkiliitolla http://www.stmmusic.net
      ja SULASOLilla (Suomen Laulajain ja Soittajain Liitto r.y.) http://www.sulasol.fi
      on varmasti vastauksia joihinkin kysymyksiisi.

      Voit luovasti ajattelemalla perustaa laulukuoron toimimaan vaikka paikallisen marttakerhon tai muun yhdistyksen osana.

      • ****

        Tuossa edellisessä viestissä tulikin jo asiaan liittyviä vinkkejä. Sulasol on paikka, josta saa kuoroasioissa tietoa joka lähtöön.

        Kiinnostuin tästä ihan siksi, että olen itse musiikin ammattilainen ja pätevä toimimaan kuoronjohtajana, mutta en sattuneista syistä ole saanut siihen mahdollisuutta. Mahdammeko olla samalla puolella Suomea? Mieluusti kuuntelisin ajatuksiasi, jos niin on.


      • Kuoronjohtaja/laulunopettaja

        Hei,

        Täällä olisi musiikin ammattilainen laulunopettajaksi ja kuoronjohtajaksi/pääkaupunkiseutu, jos kuoron perustaminen on vielä ajankohtainen asia. Ota yhteyttä:
        [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2258
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1944
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1838
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      79
      1685
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1598
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1502
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1403
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1362
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1331
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1304
    Aihe