toinen vei parhaan kaverin...

viivi__:(((

Moi! Olen viimeaikoin kokoajan itkenyt ja ollut masentuneena sen takia, että yksi kavereni on alkanut olla parhaan ystäväni kanssa todella paljon, heti silloin tajusin että en pidä siitä. Ja nyt pari päivää sitten kumpikin heistä myönsi että ovat toistensa parhaita kavereita, ja minä masennuin vielä lisää.. raivostuin ja itkin vielä enemmän kuin ennen. Minulla on kyllä muitakin ystäviä kuin he, mutta parasta ystävää ei enää ole ja se on paljon menetetty. Onko jollekkin käynyt samalla tavalla, tai ainakin suunnilleen näin? Haluaisin todella apua ennen kun alan itsetuhoiseksi...

18

5020

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tunteen..

      Minulla ei ole ollut pitkään aikaan yhtä varsinaista bestistä, mutta kaksi jossain mielessä merkittävintä ihmistä teki mulle vähän saman tempun! Toisen olin tuntenut 10-vuotta ja toisen n.5-6-vuotta. Oltiin välillä kolmestaan esim. viettämässä juhannusta tms ja kaikki meni silloin hyvin. Kaikkia huomioitiin ja kaikki tulimme hyvin toimeen. Sitten yksi kerta nämä kaksi olivat yön pari yhdessä tapahtumassa, johon itse en päässyt mukaan. Sen tapahtuman jälkeen jäin alakynteen ja tilanne muuttui : /

      He suunnittelivat mm. yhteistä harrastusta, jonka toinen yritti minulta salata. Toinen kuitenki halus sentään mut kovasti mukaan, ja niinpä meninkin. Kuitenki tilanne oli se, miten varsinkin tämä jonka olen tuntenut kauemmin, jätti jatkuvasti mut huomioimatta! Mun sanomisia ei kuunneltu, keskeytettiin, ei kysytty mielipidettä jne. Tuo pidempiaikainen kaveri, sanotaan vaikka henkilö a, huomasi vain tuon toisen ystäväni ja kiinnitti kaiken huomionsa häneen. Jos en tietäisi häntä heteroksi, väittäisin hänen jopa ihastuneen tuohon toiseen.. Sen verran hän nosti häntä ylöspäin, kun taas itse olin ilmaa. Edes katsekontaktia hän ei keskustelussa muhun ottanut.

      Lopullisesti mulla paloi päreet, kun tämä hlö a sai tuon toisen suutttmaan minulle pariinkiin otteeseen. Oli antanut ymmärtää, että mulla on jotain henkilö b:tä vastaan. Hlö b sitten soitti pari vihaista puhelua ja sain pitkään selitellä asiaa. Minulle taas hlö a sanoi, miten hänen mielestään hlö b vaikuttaa lähelläni aina kireältä ja äksyltä. Hlö b on luonteeltaan vähän äksy muutenkin, joten tuskinpa asialla oli henk.koht. mun kanssa mtn tekemistä.

      Joka tapauksessa tuon reissun jälkeen he ovat tapailleet keskenään ja käyneet eri paikoissa. Mua ei tietenkään ole pyydetty mukaan. Ja vaikka olisinkin mukana, niin tiedän millaista se olisi.

      Tämä hlö a teki vastaavalla tavalla myös vuosia aikaisemmin. Erotuksena että HÄNEN tuttunsa osoitti kiinnostusta myös minuun. Hlö a puhui kaikkea, mitä hirveyksiä tuo hänen tuttunsa oli tehnyt, jolloin pelästyin ja kehoitin häntäkin pistämään välit poikki tuohon ihmiseen. Hlö a kertoi kaiken mitä olin sanonut tuolle eteenpäin, jolloin hänen tuttunsa suuttui minulle. Soitti meille jopa koti-puhelimeen vanhemmille, ja käski jättämään rauhaan!

      Tämän toisen tapauksen jälkeen pistin välit poikki! Onneksi minulla on ihan oikeita kavereita, jotka ovat LUOTETTAVIA ja OIKEITA YSTÄVIÄ!!

      • edellinen

        Vielä täytyy sanoa sen verran, että tuota salailua hlö a selittää sillä, että olen muka mustasukkainen henkilö. Tosiasiassa minä olin se, joka ehdotin henkilö a:ta ottamaan yhteyttä siihen toiseen kaveriini sen reissun yhteydessä. Tiesin, että hän olisi kiinnostunut tapahtumasta, ja olin hyvilläni jos a saisi seuraa ja b pääsisi juttuun, mikä kiinnostaa häntä! Mun kaverit saa treffailla toisiaan, kunhan se LUOTTAMUS säilyy ja ketään ei eristetä. Tässä tapauksessa kävi näin, että mun luottamus meni, enkä tiiä saanko sitä enää takaisin. Sinänsä surullista menettää hyvät kaverit, mutta minkäs teet jos et voi luottaa. Mieluummin pala yksinäisyyttä kuin epävarmassa seurassa.


      • viiviiii______
        edellinen kirjoitti:

        Vielä täytyy sanoa sen verran, että tuota salailua hlö a selittää sillä, että olen muka mustasukkainen henkilö. Tosiasiassa minä olin se, joka ehdotin henkilö a:ta ottamaan yhteyttä siihen toiseen kaveriini sen reissun yhteydessä. Tiesin, että hän olisi kiinnostunut tapahtumasta, ja olin hyvilläni jos a saisi seuraa ja b pääsisi juttuun, mikä kiinnostaa häntä! Mun kaverit saa treffailla toisiaan, kunhan se LUOTTAMUS säilyy ja ketään ei eristetä. Tässä tapauksessa kävi näin, että mun luottamus meni, enkä tiiä saanko sitä enää takaisin. Sinänsä surullista menettää hyvät kaverit, mutta minkäs teet jos et voi luottaa. Mieluummin pala yksinäisyyttä kuin epävarmassa seurassa.

        ikävää luettavaa tuo, toisaalta mukavaa etten ole ainut jolle on käynyt noin.. toivottavasti pääset yli, ehkä mäkin sitten


      • sulle:
        viiviiii______ kirjoitti:

        ikävää luettavaa tuo, toisaalta mukavaa etten ole ainut jolle on käynyt noin.. toivottavasti pääset yli, ehkä mäkin sitten

        Niin! Sen ekan kerran annoin anteeksi. Siihen kyllä liittyi niin paljon muutakin ja tuo oli vain yksi pieni osa koko juttua! Luulin että asiat on nyt muuttuneet, ollaan aikuisempia jne, mutta tuon toisen kerran jälkeen en enää jaksanut yrittää ymmärtää! Ihminen joka aiheuttaa ongelmia mun ja mun ystävien välille, saa ihmiset suuttuu keskenään jne ei oo ansainnu mun luottamusta enään.

        Mietin, että onko mitenkään mahdoton ajatus sulle kuitenkin säilyttää ystävyyttä? Kun ootte porukassa, niin arvostetaanko sua? Vai onko meininki sitä, että sä olet se kolmas pyörä mikä tuodaan myös ilmi? Ootteko jutellu asiasta sen kummemmin?


      • kuin muijat
        sulle: kirjoitti:

        Niin! Sen ekan kerran annoin anteeksi. Siihen kyllä liittyi niin paljon muutakin ja tuo oli vain yksi pieni osa koko juttua! Luulin että asiat on nyt muuttuneet, ollaan aikuisempia jne, mutta tuon toisen kerran jälkeen en enää jaksanut yrittää ymmärtää! Ihminen joka aiheuttaa ongelmia mun ja mun ystävien välille, saa ihmiset suuttuu keskenään jne ei oo ansainnu mun luottamusta enään.

        Mietin, että onko mitenkään mahdoton ajatus sulle kuitenkin säilyttää ystävyyttä? Kun ootte porukassa, niin arvostetaanko sua? Vai onko meininki sitä, että sä olet se kolmas pyörä mikä tuodaan myös ilmi? Ootteko jutellu asiasta sen kummemmin?

        Jätkillä on kaveruussuhteet paljon helpompia.
        Ei tollasta ihme vänkäämistä ja ripustautumista, tyyliin hei et vie mun bestistä byääää!! Ja sitten jos seura ei kiinnosta, niin sen sijaan että etittäis uutta kaveria, niin masennutaan ja ollaan kostonhaluisia.

        Voi helkkari. Älkää hei ees kysykö miksei likkojen seura enää kiinnosta. Hengaan miespuolisten kanssa. Luotettavia ja hyviä kamuja. Eikä tarvi vinkua joutavista tai miettiä että mistä päin tuulee.


    • Maailmanisoinongelma

      Mulla sama tilanne tällä hetkellä... mua ei välillä huomioida ollenkaan ja ne välillä juoksee pois ku tuun niitten luo.... tsemppiä!!!

    • Samaistunut

      Mulla on aivan sama tilanne tällä hetkellä. Jotenkin huomaan vaan aina sen että mä yritän olla enemmän niitten välissä ja esim en haluaisi sen takia lähteä kaupungista pois mihinkään tai en haluaisi jättää heitä kahdestaa. Tää on iha paska tilanne mut voimia sulle niitä tässä hetkessä tosiaan tarvii:/:(

    • Anonyymi

      No mä ymmärrän koska koska mun parhaatkaverit pettä mua

    • Anonyymi

      Valitettavasti… olen nyt 12v ja tapasimme hänen kanssaan 6vuotiaina. Kolmosluokalla hän alkoi valehtelemaan äidilleen minusta vaikken tehnyt mitään! Sitten sovimme ja nyt kutosluokalla hän meni pikkusiskoni parhaan kaverin kanssa kirkolle ja sen jälkeen hän on ollut hänen paras ystävänsä!!! Kuinka epäreilua! Tein kaikkeni hänen vuokseen ja sitten tulee joku tyyppi joka saa hänen huomionsa! Ja paras ystäväni jopa väittää että olen hänen 1. Paras kaveri! Ja minulla on syyt miksen ole: a) siskoni on ollut nimellä paras kaveri ❤️ ja moni muukin ja minä en ole koskaan! b) aamulla kun menen kouluun hän ei edes tervehdi vaan juttelee parhaalle kamulleen! c) emme ole melkein koskaan vapaa-ajalla yhdessä vaan hän on muitten parhaiten kamujen kanssa!! Voisin keksiä jopa lisää syitäkin😩

    • Anonyymi

      A paras kaveri B pettäjä joka vie An minulta he ovat saaneet olla päiväkodista asti 1 luokalle tapasin An 2 luokalla ja olen nyt 3 luokalla niin sain olla 1 vuoden hänen kanssa ja b monta vuotta niin nyt a sanoi että on b vuoro olla hänen kanssaan niin perjantaina mulla meni hermot😤🤬😢😥

    • Anonyymi

      Moi masennuin susta

    • Anonyymi

      Musta tuntuu että mulle on käymässä noin ja jos niin käy niin en tuu saamaan enää uutta koska melkeen koko luokka vihaa mua

    • Anonyymi

      Hei! Minulla on vähän sama tilanne. Olen ollut kolmikossa mukana jo kivat monta vuotta. Toisen olen tuntenut yksitoista vuotta ja toisen noin viisi vuotta. Lähdin viikko sitten Helsinkiin reissuun ja kun tulin sieltä he olivat sen jonka olen tuntenut kauemmin sanotaan häntä nyt a-henkilöksi. He olivat hänen mökillään ja minä jouduin olemaan yksin. Odottelin heitä viisi päivää ja he tulisivat tänään mutta näin tänään kun a-henkilö oli laittanut snap-storyyn kuvan jossa he nukkuivat vierekkäin ja halivat. Tämä kuva tuntui minusta todella pahalle :((. Saisinko apua tähän minun ongelmaani?

      • Anonyymi

        Olen siis 12-vuotta


    • Anonyymi

      Noo... Mulla ei oikeestaan enää oo kavereita koska mun ainoot kaverit nykyään vihaa mua ja. Me ollaan oltu kavereita 4 vuotta

    • Anonyymi

      Olen nähnyt tämän fenomeenin niin tytöissä kuin pojissa, niin miehissä kuin naisissa...iällä ei siis merkitystä niinkuin ei sukupuolellakaan. Millä ilmeisesti on merkitystä onko kaveri manipuloiva narsisti ehkä??? Ei välttämättä, mutta luonnevikaisia piisaa. Nyrkkisääntö: pettikö ystävä sinut? no eihän hän ollut ystävä jos petti sinut eli mitä menetit....

    • Anonyymi

      Minulla oli paraskaveri 1luokasta asti mutta meille tuli poeni riita jinka haluson sopia hän oli silloin pelkästään toisen luokkalaiseni kanssa sovimme vihdoin mutta harmittaa tosi paljon koska he ovat nyt parhaita kavereita ja joka päivä kahdestaan vaikka minäkin haluisin tai tekee jotakin mitä me olemme suunnitelleet jo kauan😞ei ole muita kavereita ja kukaan ei korvaa kunnolla häntä harmottaa kun olemme olleet hänen parhaankaverin kanssa virlä joskus ennenkin hyviä kavereita nyt en enää tiedä.motä pitäisi tehdä että olisimme taas kavereita ja hänen paraskaveri löytäisi uuden sillä kaipaan häntä kovasti ja kaikki muistot mitä olemme tehneet hänestä on muuttunut ihan erilainen muutenkin hänen kaverinsa taki kverratkaa vaikka *ennen:moii ollanko bestiksiä ?pääsetkö meille leikkimään vauvanukeilla kato miten hieno pinkki mekko!🥰😜🥳tai nykyään:mo ok emt aha en tiiä😑😐

    • Anonyymi

      Älä satuta itseäsi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3023
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      102
      2364
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2112
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1943
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1797
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe