Hammaskoru! (sen laitattaminen La Chicassa)

karkkitikkari

onko kukaa ottanu hammaskoruaan La Chica:ssa, millainen paikka se oli? eli laittaako ne hammaskorun turvallisesti ja kauan on pysyny koru kun tuolla on sen otattanut?
La Chica on kallis (45e tai 50e), paljon muualla maksaa? tietääkö kukaan missä Isossa Omenassa tai sen lähistöllä voi ottaa hammaskorun?
ottaisinko tähden vai sydämmen ja kultasen vai valkokultasen? ja tarviiko korun ottamiseen vanhempien luvan kun oon 15v?

16

4836

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä--

      Itse otin hammaskorun heinäkuussa -tosin kävin laitattamassa sen hammaslääkärillä:) La Chicasta en osaa sanoa muuta kuin että itse en sinne edes harkinnut meneväni. Hinnat ovat samat kuin yksityisellä hammaslääkäriasemalla Helsingissä, jossa erittäin asiantunteva henkilö suoritti kiinnityksen taatusti laadukkailla aineilla ja menetelmillä (laser-käsittely ja liima), joita tuskin on edellä mainitulla liikkeellä käytettävissään!
      Hammaskorun pysyvyyttä ei tosin voi 100%:sesti taata edes hammaslääkäri, sillä hammaskiilteen laatu on se ratkaiseva tekijä: joillakin pysyy, toisilla ei. Minulla on ainakin koru tiukasti pysynyt ja kestänyt niin porkkanan syömiset kuin hampaiden pesutkin!
      Suosittelisin siis vaikka googlettamaan pääkaupunkiseudun hammaslääkäriasemia, ja ihan soittamalla kyselemään, missä koruja ylipäätään kiinnitetään (ei siis välttämättä ole mahdollista kaikkialla).
      Oma mielipiteeni tuohon koruun on ehdottomasti valkokulta (tai sitten ihan vain hopea, joka on halvempi vaihtoehto ja ei ehkä niin harmittava, jos sattuisi irtoamaan ja häviämään), ei siis kulta, sillä se mielestäni voi helposti muistuttaa hampaaseen jäänyttä roskaa ;) Sydämestä ja tähdestä valitsisin tähden, sillä se loisi sakaroineen ihanan säihkyvää vaikutelmaa! :)

      Ja loppuun, et tarvitse vanhempien kirjallista lupaa mukaan vastaanotolle, tottakai se ihan noin ylipäätään olisi hyvä olla :D

      Toivottavasti oli apua! Toivottavasti saat korun vielä!

      • karkkitikkari

        aijaa. no mut mistä ostan sit korun? en tiiä myydäänkö la chicassa erikseen koruja. ei ainakaan hopeisia. paljon suunnilleen hammaslääkärillä laittaminen maksaa? ja kauan aikaa meni laittaa koru?


      • jospavaikka
        karkkitikkari kirjoitti:

        aijaa. no mut mistä ostan sit korun? en tiiä myydäänkö la chicassa erikseen koruja. ei ainakaan hopeisia. paljon suunnilleen hammaslääkärillä laittaminen maksaa? ja kauan aikaa meni laittaa koru?

        opettelisit googlettamaan...


      • karkkitikkari
        jospavaikka kirjoitti:

        opettelisit googlettamaan...

        mitäpäjos lopettaisit valittamisen? koska mä olen googlannut!
        tästä ei taida tulla mitään, pitäis mennä pirun kauas ostaa koru ja sit vielä hammaslääkäriin, enkä haluu soittaa sinne:(


      • minä--
        karkkitikkari kirjoitti:

        mitäpäjos lopettaisit valittamisen? koska mä olen googlannut!
        tästä ei taida tulla mitään, pitäis mennä pirun kauas ostaa koru ja sit vielä hammaslääkäriin, enkä haluu soittaa sinne:(

        En käsitä ihmisiä, joilla ei ole muuta tekemistä kuin kommentoida tänne asiattomuuksia!

        Eli itse ostin koruni Timcen -nimisestä kultasepänliikkeestä Jumbosta. Heillä on siellä oikein kattava valikoima kaikennäköisiä koruja! Maksoin kirkkaasta kristallista 10e.
        Itse sain kiinnityksen hiukan halvemmalla "suhteiden kautta", mutta normaalihintaa kysyessä arvoi oli n. 50e.
        Itseasiassa nyt muistinkin, että myös siellä Timcenin myymälässä käy joku ammattilainen kai kerran kuussa kiinnittämässä myös noita koruja ja hinta on silloin muistaakseni about 25e, eli todella halpa! Että varmaan sekin voi olla hyvä vaihtoehto jos kammoaa soittelua. ja myyjät ovat todella mukavia! :)
        Laitto kesti alle vartin ja heti sai syödä ja olla ihan normaalisti!

        Eli Jumboon siis vain!

        Toivottavasti et nyt lannistu, vaan saat vielä haluamasi korun!


      • karkkikukka
        minä-- kirjoitti:

        En käsitä ihmisiä, joilla ei ole muuta tekemistä kuin kommentoida tänne asiattomuuksia!

        Eli itse ostin koruni Timcen -nimisestä kultasepänliikkeestä Jumbosta. Heillä on siellä oikein kattava valikoima kaikennäköisiä koruja! Maksoin kirkkaasta kristallista 10e.
        Itse sain kiinnityksen hiukan halvemmalla "suhteiden kautta", mutta normaalihintaa kysyessä arvoi oli n. 50e.
        Itseasiassa nyt muistinkin, että myös siellä Timcenin myymälässä käy joku ammattilainen kai kerran kuussa kiinnittämässä myös noita koruja ja hinta on silloin muistaakseni about 25e, eli todella halpa! Että varmaan sekin voi olla hyvä vaihtoehto jos kammoaa soittelua. ja myyjät ovat todella mukavia! :)
        Laitto kesti alle vartin ja heti sai syödä ja olla ihan normaalisti!

        Eli Jumboon siis vain!

        Toivottavasti et nyt lannistu, vaan saat vielä haluamasi korun!

        okei. jumbo on kaukana enkä osaa mennä sinne. mut kysyin tänää äidiltä että voidaanko joku päivä käydä siellä ostamassa hupparia. ja sit ku ollaan siellä voisin yrittää jättää äidin johonki ja mennä ostamaan hammakorun:)


      • Mahtavin

        La Chica oli mahtava! Siellä on erittäin hyvä palvelu ja olen tyytyväinen hammaskoruuni Hinta on kallis, mutta mielummin koru kiinnitetään hyvin ensimmäisellä kerral kuin maksaa uudestaan halvemmassa paikassa..


    • karkkitikkari

      eli ostin eilen hammaskorun:) nyt pitäis eka vaa ottaa selvää että missä hammaslääkäreissä laitetaan niitä ja varata aika. mutta mä en tykkää soittaa puhelimella:( en tiiä mitä mun pitäis sanoo

      • minä--

        Hienoa, että sait korun ostettua! :) minkälaiseen päädyit?
        Nyt ihan ensiksi: tietäähän äitisi, että olet ostanut hammaskorun? kuulostaa siltä että ei... Kerro ihmeessä korusta äidillesi; hän varmasti auttaa sinua hammaslääkäriajan varaamisen kanssa!
        Luulen, että soittaminen hammaslääkärille on tässä tapauksessa paras vaihtoehto! Kaikilla hammaslääkäri asemilla ei koruja laiteta, joten vain soittamalla ja kysymällä saat tietää. Toki jos jollain tietämälläsi hammaslääkäriasemalla on sähköposti, voit laittaa kysymyksen sinne. Vastauksen saaminen voi kestää sitä kautta pitkäänkin ja voi jäädä kokonaan saamatta.

        Jos nyt rohkenet soittamaan, voit vaikka kirjoittaa paperille, mitä aiot sanoa. Todennäköisesti huomaat jälkikäteen, ettei se niin kamalaa ollutkaan! :)
        Soittaessasi esittele itsesi ja kerro että haluaisit kysellä kiinnitetäänkö kyseisessä paikassa hammaskoruja. Jos vastaus on myöntävä, kysy hintaa! Jos hinta vaikuttaa turhan kalliilta, kiitä ja sano palaavasi asiaan. Jos taas hinta on sopiva, kysy voisitko varata ajan. Kerro, että sinulla on jo koru. Kyllä ne siellä puhelimen päässä osaa hoitaa asiaa niin että kysyy oikeat kysymykset, jos vaikka jotain meinaa unohtua ;) tsempit!


      • karkkitikkari
        minä-- kirjoitti:

        Hienoa, että sait korun ostettua! :) minkälaiseen päädyit?
        Nyt ihan ensiksi: tietäähän äitisi, että olet ostanut hammaskorun? kuulostaa siltä että ei... Kerro ihmeessä korusta äidillesi; hän varmasti auttaa sinua hammaslääkäriajan varaamisen kanssa!
        Luulen, että soittaminen hammaslääkärille on tässä tapauksessa paras vaihtoehto! Kaikilla hammaslääkäri asemilla ei koruja laiteta, joten vain soittamalla ja kysymällä saat tietää. Toki jos jollain tietämälläsi hammaslääkäriasemalla on sähköposti, voit laittaa kysymyksen sinne. Vastauksen saaminen voi kestää sitä kautta pitkäänkin ja voi jäädä kokonaan saamatta.

        Jos nyt rohkenet soittamaan, voit vaikka kirjoittaa paperille, mitä aiot sanoa. Todennäköisesti huomaat jälkikäteen, ettei se niin kamalaa ollutkaan! :)
        Soittaessasi esittele itsesi ja kerro että haluaisit kysellä kiinnitetäänkö kyseisessä paikassa hammaskoruja. Jos vastaus on myöntävä, kysy hintaa! Jos hinta vaikuttaa turhan kalliilta, kiitä ja sano palaavasi asiaan. Jos taas hinta on sopiva, kysy voisitko varata ajan. Kerro, että sinulla on jo koru. Kyllä ne siellä puhelimen päässä osaa hoitaa asiaa niin että kysyy oikeat kysymykset, jos vaikka jotain meinaa unohtua ;) tsempit!

        hammaslääkäriaika varattu:) mut samassa paikassa (osote sama) on kaks hammaslääkärii kai eli varmaan kuitenkin meen väärään.
        äiti ei tiedä korusta koska se ei hyväksy tätä hammaskoru juttua. mut sit ku meen hammaslääkäriin eikai ne kysy mitään kirjallista lupaa vanhemmilta?
        ja miten sen hammaslääkärin maksaminen hoituu? annanko siellä vaan rahat käteen jollekin vai miten? en muistaakseni antanut osoitettani niille, eli ei ne silloin voi laskua perässä lähettää. mut kenelle ja milloin maksan sen rahan sitten?


      • .........................
        karkkitikkari kirjoitti:

        hammaslääkäriaika varattu:) mut samassa paikassa (osote sama) on kaks hammaslääkärii kai eli varmaan kuitenkin meen väärään.
        äiti ei tiedä korusta koska se ei hyväksy tätä hammaskoru juttua. mut sit ku meen hammaslääkäriin eikai ne kysy mitään kirjallista lupaa vanhemmilta?
        ja miten sen hammaslääkärin maksaminen hoituu? annanko siellä vaan rahat käteen jollekin vai miten? en muistaakseni antanut osoitettani niille, eli ei ne silloin voi laskua perässä lähettää. mut kenelle ja milloin maksan sen rahan sitten?

        Hammaslääkäri antaa laskun käteen...


    • moi12387665353

      Koru kannattaa ostaa netistä! esim yhessä paikassa tavallinen keltakultainen koru maksaa vaan 10 eur. ja se on 18 K kultaa. Ja esim sydämiä ja tähtiä, ja timantilla varustet tais olla jotai 22 eur. :) Kalliimpia jos ostaa suoraan hammaslääkäriltä!!

    • koiranpentu123

      luin kaiikki noi ja päädyin siihen että ois ihana jos omassa hampaassa kiiltelis tommonen koru :) MUTTA, kertoisitteko mitä hyvää ja mitä huonoa se tuottaa? kiitos jo etukäteen tuhannesti. :)

    • hammas

      Mä olen itse miettinyt kanssa hammaskorun laittoa Iso-Omenan La Chica liikkeessä, mutta en ole kuullut ihmisiltä mielipitetitä, että onko siellä hyvä laatuinen laittaja yms..? Tietääkö joku kokemuksesta, että onko La Chicassa hyvä hammaskorun ''laittaja'' ja että kauanko siinä suurinpiirtein menee?

    • hammaskoru

      Mä oon kiinnittänyt kaks kertaa korun LaChicassa (tosin Kaisaniemessä) ja oli aika ala-arvoista kiinnitystä. hammaslääkäri sanoi toisesta kerrasta, että ois voinu paremminkin kiinnittää kun liimat pursusi korun yli ja näytti rumalta. No se asia ratkesi pian kun koru lähti irti. Nyt on suunnitelmissa kolmas kerta hammaskorua ja meen laitattamaan sen ihan yksityiselle hammaslääkärille, näytti hinta olevan suunnilleen 25e useemmassa paikassa mitä kattelin. Kun vaan löytäis kohtuuhintaisen korun jostain.

      • hammaskorugirl

        Mikäköhän paikka tuo on johon olet menossa/mennyt jo korun laittamaan? :)
        Itsekkin haluisin ottaa hammaskorun, mutta äiti ei ole vielä aivan myöntynyt. :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 188
      2166
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      53
      2002
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      160
      1719
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      146
      1642
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1334
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1247
    7. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      11
      1224
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1185
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      12
      1155
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1148
    Aihe