Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mitä mieltä olette koko MR-tarkastuksista?

Ovatko teatteria?

Mitä mieltä olette koko MR-tarkastuksista, onko teatteria koko touhu? Välillä tuntuu, että nipotetaan aivan älyttömistä pikkujutuista ja toisalla taas menee läpi aivan käsittämättömiä juttuja! Varsinaiset ajoneuvokatsastajathan sitten lopullisesti katsovat ja päättävät, onko kaikki ok. Mutta luottavat ilmeisesti hyvin pitkään MR-tarkastajien (asiantuntijoiden?)lausuntoihin.

30

8470

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielipide.

      Olen sitä mieltä, tarkastuksista ruikuttavat ovat niitä peruskateellisia metsäläisiä tai sitten uusavuttomia, joilla ei ole älyä, kuin hädin tuskin autolla ajamiseen.

      • ...tuokin

        Onhan se toki kivaa, että joku jobbari museokatsastaa 50 moottoripyörää vuodessa, eikä yksikään pyörä ole lähelläkään museokuntoista (pakoputket, maalaukset, jopa moottorit vääränlaisia), mutta oma pyörä hylätään moseoajoneuvokatsastuksessa kun akun liittimet ovat vääränlaiset.


      • kentällä.

        Olen kyllä toista mieltä! Jos ei tiedä pieleen menneistä MR-asioista, ei paljotta niistä osaa ruikuttaakaan. Oman ajopelinsä, jos itte entisöi, joutuu väkistenkin perehtymään aika syvällisestikin sen rakenteisiin, eri vuosimallien eroavaisuuksiin jne. Kohtalaisen moraalin omaava entisöijä myös haluaa aika pitkälti alkuperäisen kaltaisen rakennelman luoda, jota kehtaa sitten joskus näyttelyihinkin viedä jne. Mutta eri syistä meitä on todellakin ns."moneen junaan" ja MR-tarkastaja on kyllä se, jonka pitäisi myöskin tietää ja paljonkin erilaisista ajopeleistä ja hänen ammattitaitonsa ratkaisee, mitä sitten kentällä todellakin näkyy! Ei tavalliset "katsurit" ole kovinkaan perillä vanhoista ajopeleistä ja he voivat kyllä hyväksyä sitten jo melkein mitä tahansa, jos puoltava lausunto on joltain MR-tarkastajalta. Näin se paletti pyörii.


      • mielipide.
        ...tuokin kirjoitti:

        Onhan se toki kivaa, että joku jobbari museokatsastaa 50 moottoripyörää vuodessa, eikä yksikään pyörä ole lähelläkään museokuntoista (pakoputket, maalaukset, jopa moottorit vääränlaisia), mutta oma pyörä hylätään moseoajoneuvokatsastuksessa kun akun liittimet ovat vääränlaiset.

        Jos nyt oletetaan, että viestissäsi on puolet valetta, niin Suomesta ei löydy jobbaria, joka vuodessa rekisteröi 25 moottoripyörää MR-ajoneuvoksi.

        Ei ole myöskään totta edes puolet, että olisi hylätty jokin ajoneuvo virheellisten akun liittimien vuoksi.


      • ...jaa
        mielipide. kirjoitti:

        Jos nyt oletetaan, että viestissäsi on puolet valetta, niin Suomesta ei löydy jobbaria, joka vuodessa rekisteröi 25 moottoripyörää MR-ajoneuvoksi.

        Ei ole myöskään totta edes puolet, että olisi hylätty jokin ajoneuvo virheellisten akun liittimien vuoksi.

        Mistähän sinä tuonkin tiedät? Käytäntöjä museokatsastuksessa on juuri niin monta kuin on katsastajiakin: toista ei haittaa väärän mallinen moottori, toista haittaa väärän värinen akun plus-johto.


      • on!
        ...jaa kirjoitti:

        Mistähän sinä tuonkin tiedät? Käytäntöjä museokatsastuksessa on juuri niin monta kuin on katsastajiakin: toista ei haittaa väärän mallinen moottori, toista haittaa väärän värinen akun plus-johto.

        On varsin valitettavaa, kun direktiivit sanovat, että "pieniä lähinnä turvallisuuteen liittyviä poikkeuksia voidaan sallia" ja nyt on ollut luettavissa (ja kuviakin), että on mennyt "MR-seulasta läpi" kotimainen kuorma-autokin hytillä, mitä ei ole koskaan kyseisen mallisessa autossa uutena edes ollut!


      • antimobilisti

        tätä tämä on , mobiiliharrastajat ovat niitä herroja ja toistensa selkien pesijöitä jos et kuulu johonkin jengiin (klupiin) painu hvettiin autollas.

        Heti kun joku kritisoi vastataan ärhennellen.

        museoautoksi voi vain hyväksyä täysin pakasta vedetty uusi auto 30 vuoden takaa piste


    • käyttöentisöijä

      Ei kiinnosta jonkin työkäytössä olleen ajoneuvon entistäminen uuden veroiseen kuntoon. Mielestäni se on arvokkaampi alkuperäisessä maalissa, kaikki käytön jäljet näkyvissä, toimintakunnossa ja mahdollisilla aikojen saatossa tehdyillä parannuksilla ja lisävarusteilla varustettuna. Onneksi MR-katsastus ei ole pakollista, vaan voin harrastaa vanhoja ajoneuvoja omalla tavallani.

      • oikaisua

        Ensin, aina tarvitaan kaksi tarkastajaa jotka hyväksyvät ajoneuvon museorek. kelpoiseksi, sitten katsastajan asia on hyväksyä ko ajokki museorekisteriin. toiseksi, kyllä ajan patinoima ajokki on myös mr kelpoinen, tästä löytyy satoja esimerkkejä.
        tarkastajien taso valitettavasti vaihtelee ja tulkintoja on yhtä paljon kun on tarkastajiakin. mr kelpoisuutta sääteelee ajoneuvoasetus ja jättää aika paljon tulkinnanvaraa tarkastajille. valtaosa tarkastajista toimii suomen automobiili historiallisen klubin valtuuttamina ja kouluttamina. kyseisen klubin kriteerit ovat kovin kevyet hyväksyttäviksi tuleville tarkastajille, käytännössä päivän mittainen luento tyyppinen koulutus ja pari harjoitustyötä, koulutus on kyllä venytetty viikonlopun mittaiseksi, niin saavat nämä äijät olla jossain hotellissa viikonlopun klubin piikkiin. tärkein asia kouluttjille ja mukana pyöriville narreille on saunaan ja illalliselle pääsy. sunnuntai päivä yleensä kuluu oloa parannellessa ja edellistä iltaa kerratessa. näin toimien valtakunnallinen museoajonevoharrastajien etujärjestö koulutta tarkastajiaan, tämä sama kaava toistuu vuodesta toiseen. tarkastajien keski ikä on varsin korkea, pääjoukko selvästi jo eläkeiän saavuttaneita, eivät ymmärrä lopettaa ja tehdä nuoremmille tilaa. tästä samasta syystä paskahuusin mallisen kanttiauton saa lähes poikkeuksetta mr kelpoiseksi, kuuskyt-seitkytlukujen ajoneuvot eivät näitten vanhojen pierujen mielestä edes ole museokamaa.


    • jos Helsingissä

      menee läpi niin menee muuallakin Suomessa. Esimerkki: 1950-luvun Kaiser EI mennyt Helsingissä läpi koska värisävy ei ollut alkuperäisen mukainen vaan niin lähellä kun silmämääräisesti maalari osasi hahmottaa värin. Muuten auto oli huippusiisti ja alkuperäisen oloinen. Ja muualla taatusti museokelpoinen. Samoihin katsastusaikoihin Tuusulassa meni Pyhimysvolvo läpi omatekoisella keulamaskilla kun ei rompetoreja viitsitty kierrellä tai muualtakaan tilata alkuperäistä maskia.

      • totta?

        Voisitko vielä hieman valaista, että kuinka se tarkastaja pystyi määrittämään värisävyn paremmin kuin automaalari?
        Mitkä oli kriteerit ja dokumentit?
        Mihin tarkastaja vertasi auton sävyä?


      • nähty..
        totta? kirjoitti:

        Voisitko vielä hieman valaista, että kuinka se tarkastaja pystyi määrittämään värisävyn paremmin kuin automaalari?
        Mitkä oli kriteerit ja dokumentit?
        Mihin tarkastaja vertasi auton sävyä?

        Onhan näitä vääränvärisiä museoautoja nähty lukemattomia. Joku vuosi sitten SAHK;n retkeilyajojen laatukilpailuissa oli osallistujana hienosti entisöity -20 luvun kantti-auto, joka oli maalattu lähes paloauton punaiseksi. Auton omistaja mylvähteli kuuluvasti, että väri löytyy ko. ajokin värikartasta. Löytyihän sieltä samanlainen väri, eipä ollut taittunut enklannin kieli pussihousulle, sillä värikartassa luki selvästi; saatavissa optiona koriste raitoihin. Se niistä tarkastajien asiantuntemuksesta ja "ammattitaidoista". Tarkastajan ei itse tarvi kaikkea tietää, eikä sen toisenkaan tarkastajan, vaan jos epäilyttäviä kohtia tarkastettavassa kikottimessa löytyy, niin näyttö on omistajan asia.


      • totta?
        nähty.. kirjoitti:

        Onhan näitä vääränvärisiä museoautoja nähty lukemattomia. Joku vuosi sitten SAHK;n retkeilyajojen laatukilpailuissa oli osallistujana hienosti entisöity -20 luvun kantti-auto, joka oli maalattu lähes paloauton punaiseksi. Auton omistaja mylvähteli kuuluvasti, että väri löytyy ko. ajokin värikartasta. Löytyihän sieltä samanlainen väri, eipä ollut taittunut enklannin kieli pussihousulle, sillä värikartassa luki selvästi; saatavissa optiona koriste raitoihin. Se niistä tarkastajien asiantuntemuksesta ja "ammattitaidoista". Tarkastajan ei itse tarvi kaikkea tietää, eikä sen toisenkaan tarkastajan, vaan jos epäilyttäviä kohtia tarkastettavassa kikottimessa löytyy, niin näyttö on omistajan asia.

        Ammattitaitoisia tarkastajia löytyy vain Suomi24-palstan ja Esson baarin "tarinan kertojista".


      • kuin SAHK;n sivuilla..
        totta? kirjoitti:

        Ammattitaitoisia tarkastajia löytyy vain Suomi24-palstan ja Esson baarin "tarinan kertojista".

        Täällä Suomi24;n sivuilla tuntuu olevan enemmän keskustelua aiheesta kun valtakunnallisen järjestön (SAHK) netti sivuilla. Siellä on onnistuttu kitkemään kaikki avoin ja kritisoiva keskustelu pois. Vaikka SAHK onkin alan ykkösjäerjestö niin sellä ei suvaita arvostelua edes rakentavassa hengessä esitettyä. Aina vaan ruikutetaan, että mistä saatais nuorempaa väkee mukaan. Museo-auto asiota "hoitaa" tekninen lautakunta, puheenjohtajansa voimin. Teknisen lautakunnan tehtävänä on mm. opastaa tarkastajia ja harrastajia. Nämä jäärät eivät suostu jakamaan tietoja eikä ohjeita netin keskustelupalstoilla eikä edes jäsenlehti Automobiilin sivuilla. Museotarkastuksia toki tekevät muutkin järjestöt, esim. FHRA ja AHS ym.


      • juttuja?
        kuin SAHK;n sivuilla.. kirjoitti:

        Täällä Suomi24;n sivuilla tuntuu olevan enemmän keskustelua aiheesta kun valtakunnallisen järjestön (SAHK) netti sivuilla. Siellä on onnistuttu kitkemään kaikki avoin ja kritisoiva keskustelu pois. Vaikka SAHK onkin alan ykkösjäerjestö niin sellä ei suvaita arvostelua edes rakentavassa hengessä esitettyä. Aina vaan ruikutetaan, että mistä saatais nuorempaa väkee mukaan. Museo-auto asiota "hoitaa" tekninen lautakunta, puheenjohtajansa voimin. Teknisen lautakunnan tehtävänä on mm. opastaa tarkastajia ja harrastajia. Nämä jäärät eivät suostu jakamaan tietoja eikä ohjeita netin keskustelupalstoilla eikä edes jäsenlehti Automobiilin sivuilla. Museotarkastuksia toki tekevät muutkin järjestöt, esim. FHRA ja AHS ym.

        "Nämä jäärät eivät suostu jakamaan tietoja eikä ohjeita netin keskustelupalstoilla eikä edes jäsenlehti Automobiilin sivuilla. "

        Kyllä minä olen saanut aina asiallisia neuvoja asiallisiin kysymyksiin ja ongelmiin.

        Mutta sinähän voit aloittaa Museoajonevon "neuvonnan" koska tunnut olevan asioista perillä.
        Tuosta kommentista päätellen kuulut kuitenkin tuohon paskanpuhujien kaartiin, jotka eivät osaa muuta kuin arvostella toisia.

        PS. täällä ei ole ainuttakaan asiallista keskustelua museoajoneuvoista.


      • temmatulle
        juttuja? kirjoitti:

        "Nämä jäärät eivät suostu jakamaan tietoja eikä ohjeita netin keskustelupalstoilla eikä edes jäsenlehti Automobiilin sivuilla. "

        Kyllä minä olen saanut aina asiallisia neuvoja asiallisiin kysymyksiin ja ongelmiin.

        Mutta sinähän voit aloittaa Museoajonevon "neuvonnan" koska tunnut olevan asioista perillä.
        Tuosta kommentista päätellen kuulut kuitenkin tuohon paskanpuhujien kaartiin, jotka eivät osaa muuta kuin arvostella toisia.

        PS. täällä ei ole ainuttakaan asiallista keskustelua museoajoneuvoista.

        Reaktiostasi päätellen taidat kuula tähän SAHK;n ydinjäte porukkaan, mut ei se haittaa!
        Mielelläni vastaan ja opastan jos sinulla on jotain kysyttävää, kysy vaan rohkeasti. Kokemustakin löytynee varmasti sen verran kun tarvii!


      • ja MR-auto se tämmöinenkin

        MR-tarkastuksen on läpäissyt mm. tämmöinenkin 60-luvun Pyhimys-Volvo: Maski 6-7 vuotta nuoremmasta, vanteet 4-5vuotta nuoremmasta autosta, pölykapselit Volvosta kylläkin mutta ei Pyhimys! ja nekin 6-7vuotta vielä nuoremmasta autosta, osa verhoilusta tehty samettikankaasta, kun alkuperäinen on muovikangasta, koko kojetaulun alaosa 4-5vuotta uudemmasta Pyhimyksestä jne. Pyhimys-kerhossa olisi luunkova tietämys näistä autoista mutta sitä apua ei tarkastajat ainakaan ennen ole halunneet!


      • totta?
        temmatulle kirjoitti:

        Reaktiostasi päätellen taidat kuula tähän SAHK;n ydinjäte porukkaan, mut ei se haittaa!
        Mielelläni vastaan ja opastan jos sinulla on jotain kysyttävää, kysy vaan rohkeasti. Kokemustakin löytynee varmasti sen verran kun tarvii!

        En ole SAHK:n jäsen, enkä muutenkaan tekemisissä. Autoihmisillä tuntuu olevan maailman tärkein asia tuo toisten harrastajien nokkiminen ja kalvaminen. Itse ollaan niin "paskantärkeitä", että ei tahdota ratintaakse sopia.
        Huono itsetunko pistää hakeutumaan autoharrastuksen pariin, eikä saa siitä kuitenkaan riittävästi kohennusta pahaan oloonsa.

        Jos sinulla on kokemusta, miksi sitten ruikutat täällä, etkä anna tietojesi ja taitojesi kukkia alan piireissä?

        Kohdistan mahdolliset kymykseni, mikäli jotain kyselen, vain tuntemilleni alan harrastajille.


      • sivusta seurannut
        ja MR-auto se tämmöinenkin kirjoitti:

        MR-tarkastuksen on läpäissyt mm. tämmöinenkin 60-luvun Pyhimys-Volvo: Maski 6-7 vuotta nuoremmasta, vanteet 4-5vuotta nuoremmasta autosta, pölykapselit Volvosta kylläkin mutta ei Pyhimys! ja nekin 6-7vuotta vielä nuoremmasta autosta, osa verhoilusta tehty samettikankaasta, kun alkuperäinen on muovikangasta, koko kojetaulun alaosa 4-5vuotta uudemmasta Pyhimyksestä jne. Pyhimys-kerhossa olisi luunkova tietämys näistä autoista mutta sitä apua ei tarkastajat ainakaan ennen ole halunneet!

        Kyllä tuo museoautotarkastus on aikamoista teatteria. seurasin sivusta erästä tarkastusta jokin aika sitten. Toinen tarkastajista oli ollut mukana tarkastettavan auton entisöinnissä ja tarkasti näin ollen omia töitään. Autossa oli selviä osa puutteita ja työn laatukaan ei ollut kovin kummoista ja toinen tarkasta ilmoittikin tarkastuksen päättyessä ettei voisi hyväksyä autoa museokelpoiseksi ja perustelikin vielä päätökseensä vaikuttavat tekijät hyvin asiallisesti. Auton entisöijä ja toinen tarkastaja ottivat tästä herneet nenään ja lähtivät ovet paukkuen paikalta. Paikalle jäänyt tarkastaja oli ihmeissään herrojen käytöksestä ja jäi seuraavan tarkastusta odottavan asikkaan kanssa neuvottelemaan hänen autonsa tarkastuksesta. Yksi paikalle jäänyt tarkastaja ei voinut tarkastaa jäljelle jäänyttä ajoneuvoa. Olipa paikalta poistuneelta tarkastajalta ajattelematon teko, vaikka tarkastajilla oliskin asioista erilainen näkemys, niin työt pitäisi hoitaa. Hyi, Hyi.


      • ...näin!
        totta? kirjoitti:

        En ole SAHK:n jäsen, enkä muutenkaan tekemisissä. Autoihmisillä tuntuu olevan maailman tärkein asia tuo toisten harrastajien nokkiminen ja kalvaminen. Itse ollaan niin "paskantärkeitä", että ei tahdota ratintaakse sopia.
        Huono itsetunko pistää hakeutumaan autoharrastuksen pariin, eikä saa siitä kuitenkaan riittävästi kohennusta pahaan oloonsa.

        Jos sinulla on kokemusta, miksi sitten ruikutat täällä, etkä anna tietojesi ja taitojesi kukkia alan piireissä?

        Kohdistan mahdolliset kymykseni, mikäli jotain kyselen, vain tuntemilleni alan harrastajille.

        "Kohdistan mahdolliset kymykseni, mikäli jotain kyselen, vain tuntemilleni alan harrastajille."

        Ja nämä tuntemasi harrastajat vastaavat vain tuntemilleen alan harrarstajille (n.10 henkilöä), sisäpiirin ulkopuolelle ei tietoa jaeta. Osuit kyllä naulan kantaa, noinhan se piiri pieni pyörii.


    • kaikki tyynni;

      Tuttavalla on museoiän saavuttanut japsi. Maalipintaa myöden täysin alkuperäinen, lähinnä kaverin isoisällä ns. kesäauto, muutoin lämpimässä tallissa pidetty.

      Ei kelvaannut museorekisteriin ei, SILLÄ maalipinta OLI haalistunut. Olisi pitänyt maalata koko auto.

      • maalipinta

        jos tarkastaja on tyrmännyt haalistuneen maalipinnan vuoksi ja käskenyt maalaamaan uudelleen koko auton. on se osoitus tarkastajan tietämättömyydestä ja taitamattomuudesta. yleisestiottaen tuollaiset haalistuneet maalipinnat saa kiillottamalla uuden veroisiksi, mikäli maalipinta on muuten ehjä. tällaiset tarkastajat on kyllä enemmänkin haitaksi harrastamiselle kun hyödyksi. valitettavasti...


      • pöndepöndeltä

        todennäköisesti haalistuneen maalipinnan alaa muhi ruoste, ruostetta ei saa olla japsipaskoissakaan. Mahtaako yhtään 60-luvun japsia olla museoreksiterissä, ne paskakasat ovat jo ruostuneet puhki.


    • Cityvihreä

      Kyllä taso vaihtelee melkoisesti...

      Duunasin aikoinaan harrasteautoani kolme vuotta yhdeksän kuukautta, ja siitä tuli oikein hieno - yksi alkuperäisimpiä maassamme. Museotarkastuksessa niuhottiin kuitenkin aika uskomattomissa jutuissa - öljyntäyttökorkki oli epähuomiossa väärin perin niin että teksti "oel" oli ylösalaisin, ja kun en ollut hennonut poistaa tuliteristä puskureista pientä pikkurillin pään kokoista tarraa, jossa kerrottiin että osat ovat alkuperäisiä varaosia, siitä huomautettiin että tuollaista tarraa ei varmasti uudessa autossa ollut. No ei ollutkaan, mutta... Joka pulttia myöten kaikki puskurin osat olivat uusia ja alkuperäisiä. Vanteiden väriä ihmeteltiin, kun sävy ei ollut aivan sama kuin korissa - ei kuulunutkaan ja siitä oli tehtaan oma dokumentti mukana. Läpi meni. Tarkastus tehtiin Helsingissä ja auto liikkuu nykyän tampereen suunnalla, jonne se uutena myytiinkin.

      Samaan aikaan toisaalla... Samanlainen auto, maalissa appelsiinipintaa kauttaaltaan, ei puskureiden pystykäpyjä, kattoverhoilu liimattu suoraan kiinni kattoon... Tai toinen yksilö, jossa väärän vuosimallin osia, mm. puskurin kaaret ja kylkilistoissakaan ei ollut enää kiiltoa, vanteet korin väriset...

      Entä yksilö joka oli hyvin hyvin kauhtunut. Ruostetta, penkit hyvin haalistuneet ja hauraat ja rikki...

      Entä yksilö joka oli melkoinen vuosimalli-cocktail - aivan täysin väärän ikäisiä osia jotka olivat paljon tuota vuosimallia uudempia...

      On aivan uskomatonta, millaisia miinoja maakunnissa pääsee läpi...

      Ymmärtäisin paremmin, jos seula olisi hivenen löysempi silloin kun kyseessä olisi tosi tosi harvinainen merkki tai malli, mutta... nuo esimerkkiautot olivat kaikki Volkswageneita, vuodelta 1954-56.

      • Museoesine

        Pelkkä maksujen kiertoa koko museoauto touhu, pääasia on että saa halvan vakuutusmaksun. Tähän kaikki perustuu, miksi muuten museoisit? Et varmaankaan haluaisi pelkästään säilyttää autoasi museossa, et niin vaan haluat ajaa vain halvalla vakuutusmaksulla.


      • gs birotor
        Museoesine kirjoitti:

        Pelkkä maksujen kiertoa koko museoauto touhu, pääasia on että saa halvan vakuutusmaksun. Tähän kaikki perustuu, miksi muuten museoisit? Et varmaankaan haluaisi pelkästään säilyttää autoasi museossa, et niin vaan haluat ajaa vain halvalla vakuutusmaksulla.

        Ei tuo vakuutus ole niin halpa kuin annat ymmärtää jos vertaat sitä siihen että ajoaikaa pn vain 30 päivää vuodessa.
        Suurempi merkitys mielestäni on ettei tarvitse katsastaa kuin joka toinen vuosi.
        Aikalailla pihalla olet mutta kunnioitan mielipidettäsi.


      • OK homma
        gs birotor kirjoitti:

        Ei tuo vakuutus ole niin halpa kuin annat ymmärtää jos vertaat sitä siihen että ajoaikaa pn vain 30 päivää vuodessa.
        Suurempi merkitys mielestäni on ettei tarvitse katsastaa kuin joka toinen vuosi.
        Aikalailla pihalla olet mutta kunnioitan mielipidettäsi.

        Ihan asiallisen kuvan ainakin minä sain MR katsastaessani-66 Dodgeni.Tiukat ja ammattitaitoiset siltäosinkin että tutkivat kuvia ja esitteitäni ko automallista ja jos muutenkin näytti ajankohtaan sopivalta sekä hyvin naamioidulta eivät puuttuneet koska näkivät että aikaa ja vaivaa nähty sekä ymmärsivät ettei mitään uutta autoa syynätty.Tärkeä pointti oli myös että tässä ei yritetty mitään käyttöauton korviketta kusetuksena!!Onpi kuulemma aika yleistä ja sen kyllä huomaa ajoneuvosta omistajasta kokemuksella.
        Minulle ei nipotettu vääränlaisesta akusta(nykyaikainen),vuotta uudemmista tehtaan erikoisvanteista,ruuveista/prikoista tai eniten pelkäämästäni: 4v uudemmasta moottorista joka tosin merkattiin isolohkoksi pikkulohkon sijaan aivan kuten rekisteriotteessakin oli.Tämä "virhe"oli tullut jo 20v sitten maahantulon yhteydessä ennen minun omistusaikaani ja liekö ajatuksena ollut voimapuolen vaihdon helpottaminen,en tiedä.
        Muuten on kyllä pakettia pukannut jenkeistä vuosien mittaan,sisustus katosta lattiaan uutta kuten penkitkin,listat puskurit ym kiiltävät hienossa kunnossa kuten peräkonttikin jne.Tällä hetkellä auton erikoinen mittaristo on USA:ssa 750$ remontissa ammattilaisella kun ensin 2kertaa yritettiin kotimaisessa vanhojen radioiden erikoispajassa ja lopputuloksena pilaaminen...Ainoat moitteet 2 luokan maalauksesta(vanha,varmaan 70-luv)sekä äänieristematon repaleisuudesta(otin pois) ja konetilan ajan patinasta,siis hieman nuhruinen.


    • peraperaseinajojelta

      laissa ei sanota mitään , että saa ajaa vain 30 päivää, siellä sanotaan , että ei saa olla jokapäiväisessä käytössä.
      Mina ainakin jos tänään ajan 30min, niin sitten voin ajaa ko päivää vielä 23h 30min. JOs ajan ehkä 60-100 päivän aikana noin 3000 km kesässä, niin kyllä lain henki täytyy kirkkaasi, enkä edes aja 720 tuntia.

    • 4+16

      Totta turiset - museoauto on hyvä kapistus kakkosautona ja kesäautona - todella halpaa kyytiä - eikä niitä ajoja kukaan seuraa - otat vielä mittarinvaijerin irti, niin ei koira perään hauku....

    • Heppu Hei

      Ihan ok kokemuksia MR katsastajista.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1410
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      60
      1317
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1201
    Aihe