Minusta rakkaus on se tekijä joka ratkaisee kenen kanssa solmit suhteen ei rotu, uskonto, kansalaisuus, asuinpaikka tms.
Olen itse naimisissa ulkomaalaisen kanssa nyt tosin suomen kansalainen. Minua varoitettiin suhteesta nykyiseen vaimooni ja jopa yritettiin rikkoa suhdetta. Se (siis vaimoni)lähtee heti kun saa suomen kansalaisuuden. Se vie sulta omaisuuden mennessään jne.Nyt 15v naimisissa ja ei ainakaan vielä ole lähtenyt.
Rakkaus !
14
1312
Vastaukset
- joooooooooooo
joo, mutta kohta lähtee.on nimittäin niin että sit ku on 15v. plakkarissa ni sit ne lähtee.
- rakkautta rakkautta
Nimenomaan se rakkaus. En minäkään sitä päättänyt että otanpa ulkomaalasen miehen ku ei suomalaiset oo hyvii tai mitään sellaista. Satuinpa nyt vaan rakastumaan tähän henkilöön.
Onnea teille ja toivottavasti suhteenne kestää jatkossakin!- hujanhajan
ja sattumalta se ulkomaalaismies oli kehitysmaasta. "rakkaus" valitsi sinut :)
- -?-
hujanhajan kirjoitti:
ja sattumalta se ulkomaalaismies oli kehitysmaasta. "rakkaus" valitsi sinut :)
Hän asui jo Suomessa.
Ja mitkä kaikki maat lasket kehitysmaiksi?
Oletko kenties miettinyt että hän saattaisi tulla rikkaanmasta perheestä kuin minä?
Tai että hän on täällä parempipalkkaisessa työssä kuin minä?
siinäpä sinulle mietittävää...
- ...................
Rakkaus ei todellakaan katso kansalaisuutta, uskontoa, rotua eikä mitään muitakaan epäolennaisia asioita.
Onnea sinulle ja vaimollesi, ja paljon yhteisiä tulevia vuosia :) . - ...
Rakkaus ei ole mielestäni riittävä syy alkaa parisuhteeseen. Vanha sanonta "kun rahat loppuu, loppuu rakkauskin", pitää paikkansa. Eli paras, kun alkaa suhteeseen taloudellisesti tasavertaisen kumppanin kanssa.
- Elävä79
Rakkaus, sehän se tärkein suhteessa on. Minä reilu puolivuotta seurustellu ulkomaalaisen naisen kanssa ja koko ajan tulee aina juttuja mistä ollaan samaa mieltä ja tehdään samoja asioita ja haluataan samoja asioita. Onhan toki moni sanonu miksi näin mut eihän se heidän asia ole ja hänen vanhemmat ei tykkää tästä jutusta mutta onneksi se ei niin paljon vaikuta et suhde loppuisi. Onnea sulle ja toivottavasti itselläkin helpottuu.
- Myös mies 45
Olen kanssasi samoilla linjoilla ton rakkauden kanssa.
Rakkaus laajasti ymmärrettynä sisältää myös loogisen puolen, tahdon ja toisen kunnioittamisen.
Siis paljon enemmän kuin vain ihastuminen tai himo.
Toisaalta ymmärrän myös tuossa aiemmin esitetyn taloudellisen ajattelunkin, se vain minulle on liian yksipuolinen syy olla yhdessä, rakkaudessa on enemmän.
Neljättä vuotta mennään näillä eväillä. - zkelvin
Rakkaus on tietysti tärkeä asia, mutta minäkin olen taipuvainen käytännöllisenä ihmisenä hakemaan muutakin kuin pelkkää rakkautta. Arvot ja unelmat ovat toivottavasti linjassa keskenään ja lähtökohta suhteeseen tasa-arvoinen. Siis sellainen, jossa kumpikaan ei koe jäävänsä toisen armoille.
Rakastuminen on ihan kivaa, muttei ole minun mielestäni hyödyllinen tunne muutoin kuin läpikulkupaikkana lujaan ystävyyteen ja kumppanuuteen. Rakastuneena tulee helposti katsottua läpi sormien sellaista, mitä ns. normaalissa tilanteessa ei sietäisi. Jos vielä parin vuoden päästä tapaamisesta kykenet sietämään toisen erilaisuutta ja "vikoja" ja kumppani pystyy siihen samaa sinun kohdallasi, suhteella saattaa olla tulevaisuutta.
Joskus onni potkaisee ja käy niinkuin sinulle.
Onnea sinulle jatkossakin.Myös minä uskon ettei pelkkä rakkaus suhteessa pitkälle kanna. Erilaiset tavat, mieltymykset ja kulttuuri syövät vuosien saatossa helposti pois tuota rakkauden tunnetta vaikka "alkuhuumassa" nuo seikat tuntuisivatkin vähäpätöisiltä.
Joku viisas on sanonut: "Älä nai ihmistä jota kohtaan tunnet suurta vetoa. Nai sensijaan se, ketä ilman et enää pysty elämään".
- bidral
Se hän se. Kyllä se on aina tavoittelemisen ja etsimisen väärti. Ikävintä vain, että sillä on kääntöpuolensa (Bukowski Rakkaus on koira helvetistä) ja että sitä ei voi hallita. Ihminen voi pidättä virtsaamistaan mutta yritäpä pidellä rakkautta, ei onnistu;D
Rakkautta ei voi myöskään pakotta ja kun rakkaus lähtee talosta, talo jää mutta se on tyhjä vailla elämää.
Kauniimmin ja realistisemmin tuskin voi rakkaudesta enää sanoa:
"Rakkaus on yli tundran kiitävä moottorikelkka joka yhtäkkiä lentää nurin ja litistää sinut alleen.
Yöllä saapuvat ahmat."
-Nietzche-
Onneksi teillä on toisin, onnea ja menestystä vaimosi rinnalla, tehkää tästä maailmasta parempi edes toisillenne;D- hajatuksia
"Rakkaus on yli tundran kiitävä moottorikelkka joka yhtäkkiä lentää nurin ja litistää sinut alleen.
Yöllä saapuvat ahmat."
-Nietzche-
Että semmosta "Nietzcheä". Taitaa olla sitä herran vähemmän tunnettua tuotantoa;)No, huonot päivänsä kullakin. - bidral
hajatuksia kirjoitti:
Yöllä saapuvat ahmat."
-Nietzche-
Että semmosta "Nietzcheä". Taitaa olla sitä herran vähemmän tunnettua tuotantoa;)No, huonot päivänsä kullakin.Eihän se varsinaisesti olekaan Nietzchen nimissä
Noo hyvin sanottu kuitenkin olipa kenen keksimä vain.
olet varmaan oikeassa tästä linkkitekstistä päätellen:D
"Tämän nerokkaan mielikuvan takana muuten ei ole Nietzsche vaan Matt Groening, joka väitti Nietzschen sanoneen niin. Nietzsche kuoli ennen moottorikelkan keksimistä. toim. huom.)"
Linkki on sinänsä toissijainen. Kaikki luulevat kuitenkin että ajatuksen takana olisi Nietzche, joskin moottorikelkkaa tuskin oli alkuversiossa.
Joo oli huono linkitys päivä myönnetään;D
- minä.
Mielestäni rakkaus ei ole ainoa tekijä joka ratkaisee kenen kanssa solmin suhteen. Rakkaus on erittäin tärkeä tekijä, muttei ainoa.
Ulkomaalaisen kumppanin kanssa voi tulla eteen ongelmia esimerkiksi kumppanin kulttuurin, uskonnon tms kanssa, varsinkin jos ne eroavat huomattavissa määrin omasta kulttuurista ja uskonnosta. Toista voi rakastaa vaikka kuinka mutta silti sopeutuminen kumppanin kulttuuriin tai uskontoon ei onnistu. Rakkauden takia ei kuitenkaan luovuta niin helposti vaan sitkaasti jatkaa eteenpäin. Rakkaus on siis myös voimavara.
Parasta rakkaudessa on se, että se on universaali tunne jonka kaikki tietää rodusta, uskonnosta, kotimaasta, kansalaisuudesta, ulkonäöstä jne huolimatta :)
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022356- 1211964
- 921519
- 1381469
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741278- 1171276
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221230Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631141- 511107
- 381062