voiko työntekijän

siirtää...

voiko työnantaja (kaupunki) siirtää työntekijän toiseen toimipisteeseen ilman työntekijän suostumusta? kyseessä on vakituinen vakanssi ja tehtävät säilyisivät samana. Perusteena on työntekijän sairaslomat (ei todellakaan paljon), oikea syy kiusaaminen...

8

2999

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • esille

ja yhteys luottamusmieheesi.

• oikeassa

Taidat olla oikeassa siinä, että syy suunniteltuun siirtoosi on kiusaaminen. Siltä se ainakin kuulostaa. Sairauslomien takia ei noin vain siirrellä ketään yhtään mihinkään.

Noudata siis saamaasi ohjetta: ota yhteys luottamusmieheen.

• Steffen

jo aiemmin mainitun luottamusmiehen ohella. Ei muuta kuin soitto noille, ne osaavat auttaa. Olisi todella vaikea uskoa, että sinut voitaisiin tuosta vaan heivata toisella paikkakunnalle.

• aksdfkfksdjföaklfjök

Aloittaja tuskin tarkoitaa että hänet siirrettäisiin kiusan tekemiseksi toiseen toimipisteeseen, joten hän tarkoittanee että siirto tehdään työpaikalla tapahtuva kiusaamisen päättämiseksi. Sekään ei selviä on aloittaja a) omasta mielestään tai b) työnantajan mielestä kiusaaja vai kiusattu. Siis eikö se ole ihan hyvä jos kiusaaja (tai kiusattu) sijoitetaan eri paikkaan? Minusta juttu kuulostaa sikäli positiiviselta että asian eteen yritetään tehdä jotain. Siitä onko tämä hyvä keino voi olla monta mieltä, ainakin tapausta tuntematta.

Luulenpa että toimipisteen vaihto kaupungin sisällä kuuluu normaalin työnjohto-oikeuden piiriin ja on tässä tapauksessa ihan perusteltavaakin. Asiasta ei ole mitään syytä katkeroitua, vaan asioita pitää katsoa eteenpäin. Muuten uuteen työympäristöön sopeutuminen ei onnistu. Katso asiaa tilaisuutena ja virkistävänä vaihdoksena. Varo luomasta itsestäsi kuvaa valittajana ja älä vie mukanasi vanhnan toimipisteen ongelmia.

http://artikkelit.monster.fi/777_fi_p1.asp
      http://www.sanomadigital.fi/urapeili/artikkelit/katso/8
      http://www.junglecareer.fi/Start/toissa/Tee-vaikutus-neljassa-viikossa.aspx

• siirtää...

Tarkoitin nimenomaan sitä, että minut ollaan siirtämässä ihan kiusan vuoksi toiseen toimipisteeseen ja kiusaajani on pomoni.
        Perusteluina hän käyttää sairaspoissaolojani, mitä ei todellakaan ole paljon.
        Otin jo yhteyttä luottamusmieheen...joten eiköhän asia järjesty ja kiusus asia ei jää nyt tähän, aion viedä asian oikeuteen...

• .................
        siirtää... kirjoitti:

Tarkoitin nimenomaan sitä, että minut ollaan siirtämässä ihan kiusan vuoksi toiseen toimipisteeseen ja kiusaajani on pomoni.
        Perusteluina hän käyttää sairaspoissaolojani, mitä ei todellakaan ole paljon.
        Otin jo yhteyttä luottamusmieheen...joten eiköhän asia järjesty ja kiusus asia ei jää nyt tähän, aion viedä asian oikeuteen...

Minulla on ainakin työsopimuksessa hoitoalalla ensisijainen työpiste sanavalinta, ja esimerkiksi hoitoalan työtaistelun aikana olisin joutunut mahdollisesti vaihtamaan työpistettä. Ja jopa todennäköisesti. Tämä sanavalinta myöskin mahdollistaa myös sen, että aina tarvittaessa minut voidaan siirtää toiseen työpisteeseen paikkaamaan tarvetta.

Olen käsittänyt, että tuota ensisijainen sanaa ei edes tarvittaisi välttämättä. Mutta tämä koskee vain saman paikkakunnan työpisteitä (luonnollisesti kun on kunnalla), eli toiselle paikkakunnalle ei minua noin vain voitaisi siirtää.

Eli kannattaa toki varmistaa asia sieltä luottamusmieheltä, mutta myöskin ehkä liiton lakimieheltä.

Nuo kiusausasiat ovat todella ikäviä, mutta liian usein nekin jää kiusatun nieltäviksi, jos ei tapaus ole ihan selvä. Ja varsinkin silloin, jos kiusaaja on pomo, niin voit olla aika heikoilla. Tuskin pomosi niin typerä on, että tunnustaa tekevänsä siirron kiusaa tehdäkseen ;) Olen törmännyt tarinoihin, joissa ensin selvitellään, että kuka se onkaan, joka kiusaa, ja ei sopeudu... Johan tuo siirtohomma ongelmanratkaisuna lähtee jo kouluikäisestä, ei ne kiusaajat mihinkään joudu siirtymään, vaan useimmiten juuri uhri. Siirtyi kuka vaan, niin se saattaa kyllä tuoda tilanteeseen helpotusta. Mutta melkein veikkaan, että siirtyjä ei yleensä ole se pomo!

• iha oikein

kuka kaipaa tollasta laiskuria ja pinnaria jalkoihinsa. mene kiltisti varastoon ja ole onnellinen että et ole vielä saanut potkuja.

• ollut sanaisen

Sulla on näemmä ollut kiireinen sanaisen arkun ilta. (Toivottavasti helpottaa). Ihan hyvä niin, koska silloin meidän itse kunkin on helppo ymmärtää, miksi työsuojelua tarvitaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1536
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      21
      1035
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      87
      1026
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      87
      955
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      896
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      841
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      825
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      811
    10. 70
      759
    Aihe