Muistutetaanpa nyt vielä kerran, mistä tällä palstalla olisi tarkoitus keskustella.
Asuuko kultasi kaukana ulkomailla? Oletko liitossa ulkomaalaisen kanssa? Keskustele suhteesta ja arkipäivästä, kun kumppani on ulkomailla tai ulkomaalainen.
Eli täällä pitäisi keskustella nimenomaan monikulttuurisista SUHTEISTA, joita nykyään koskee ehkä puolet aloitetuista keskusteluista. Itselläni on mennyt maku koko palstaan. Eniten häiritsee seuraavat ryhmät:
1.) Rasistiset/ennakkoluuloiset ihmiset, jotka eivät itse ole monikulttuurisessa suhteessa, vaan tulevat tänne vain ja ainoastaan haukkumaan ja arvostelemaan muita. Käyttävät rumaa kieltä ja sanovat suomalaisia naisia tummaihoisten patjoiksi tms, muuta halventavaa. JOS ET OLE ITSE MONIKULTTUURISESSA SUHTEESSA ETKÄ OLE SELLAISESTA KIINNOSTUNUT NIIN PYSY POISSA PALSTALTA!
2.) Ihmiset, jotka keskustelevat monikulttuurisuudesta yleensä, esim. siitä millaisia ongelmia ulkomaalaiset aiheuttaa Suomessa, mutta eivät ole monikulttuurisessa SUHTEESSA. Näille keskusteluille, joissa puhutaan ulkomaalaisista yleensä on omat palstansa. Tämä palsta on tarkoitettu vain SUHTEISTA keskusteluun. Mikäli keskustelu liittyy ulkomaalaisen kanssa suhteessa/avioliitossa olemiseen niin ok, itse en ainakaan ole kiinnostunut muusta jos tälle palstalle tulen.
3.) Ihmiset, jotka aloittavat keskustelun eivätkä kirjoita käytännössä yhtään mitään, laittavat ainoastaan jonkun youtube videon tai otsikon iltalehdestä-tai sanomista. Mua ärsyttää tuo aivan järjettömän paljon, kun nuo avaukset vievät tilaa asiallisilta kirjoituksilta ja niiden availu vie turhaa aikaa. Toinen on jatkuva lässyttäminen kahvittaresta tai muista palstan vakkareista, ja sitten heidän asioistaan kiistellään ja väitellään vaikka kuinka kauan. Itseäni ei voisi vähempää kiinnostaa!
Mielestäni näiden em. ryhmien takia palstasta on tullut lähes luku kelvoton. Minä ainakin tälle palstalle tullessani haluaisin lukea mielellään vähän pidempiä kirjoituksia, joissa monikulttuurisissa SUHTEISSA elävät ihmiset kertovat suhteestaan, elämästään, miehestään, mahdollisesti kysyvät neuvoa tms. Toki myös suhteessa olematon henkilö voi tulla tänne halutessaan jotain kysymään, ei se minua häiritse. Myös väittely on ok, jos pysyy asiallisena. Mutta en oikeasti jaksa enää seuloa näitä täysin aiheen viereen meneviä aloituksia ja rasistisia kommentteja.
Kylläpä helpotti.
Palstan taso
10
984
Vastaukset
- täyttää kriteerit
Työssä mokujen kanssa, kaksi avioliittoa mokun kanssa, yksi uskonnollinen avioliitto toisena vaimona mokun kanssa,ystäväpiiri mokuja ja heidän avioliittojensa seuraamista, nettisuhteita mokujen kanssa....mitäs muuta vaateita olikaan että rouvaa tyydyttäisi palstan taso.Ei minulla ei ole mitään hyvää kerrottavana mokusuhteista jos se laskee palstan tasoa voit syyttää näitä mokuja asiasta ja suhteiden laadusta.Itseäni syytän vain siitä että olen hyvää hyvyyttäni heihin koskaan seonnut.
- sinussahan...
ei tietenkään ole mitään vikaa.
"Ei minulla ei ole mitään hyvää kerrottavana mokusuhteista jos se laskee palstan tasoa voit syyttää näitä mokuja asiasta ja suhteiden laadusta.Itseäni syytän vain siitä että olen hyvää hyvyyttäni heihin koskaan seonnut."
etenkin tuo: "...voit syyttää näitä mokuja asiasta ja suhteiden laadusta."
Oli kyse sitten ihan suomalaisesta parisuhteesta tai sitten moku-suhteesta, niin sinusta itsestäsi et varmaan löytäisi vikoja vaikka ne kävelisivät alasti vastaan.
- järkytyt
Jätä lukematta jos ei nappaa. Alkaa vähän jo herättämään kummastusta nämä jatkuvat avautumiset "palstan tasosta." Mitä ihmeen tasotuomareita te oikein luulette olevanne? :-O
- Kyllästynyt (ei järkyttynyt)
Tulee käytyä palstalla noin 10min joka toinen päivä. En yleensä edes avaa kaikkia keskusteluja. Luen vain ne, jotka otsikosta ja nimimerkistä päätellen voivat sisältää palstaan liittyvää aihetta. Otsikoita silmäillessä huomaa, että uusia on ilmestynyt yli kymmenen ja parin päivän kuluttua osa niistä on taas jo poistettu. Eli luen arviolta noin viisi otsikkoa per sivu. Tämän otsikko "Palstan taso" kirjoittanut "Järkyttynyt" siis luin, koska halusin siihen myös vastata. Vuosi sitten oli hauskempaa ja enemmän lukemista. Nykyisin lähinnä tympii ne iänikuiset youtubit, lööpit ja provot. En koskaan avaa yhtään linkkiä, oli sen takana sitten jotain lempimusiikkia tai sensaatiouutisia.
Tältä tämänhetkiseltä sivulta olen lukeunut seuraavat seitsemän otsikkoa, ehkä pari muuta asiallista jäi väliin:
1.Palstan taso
2.Rakkaus!
3.Kieliongelmasta selviytyminen
4.Sinuttelu?
5.Perheet...?
6.Leikki-ikäinen matkalle
7.Kuinka pitkälle voi myötäillä tai ymmärtää puolison kulttuuria... - kröhhöööm
Elikä ketkä tänne saa kirjoitaa ap:n mielestä? Vastaus; naiset, jotka ovat hulluina ulkkismiehiin ja jotka tekevät mitä tahansa heidän puolestaan todistaakeen, että eivät ole rasisteja, ja todistaakseen toisaalta että eri tavalla ajattelevat taas ovat nimenomaan rasisteja. JEP.
- mieltä
olen sen suhteen, että palstan taso on romahtanut alas ja että harvemmin enää löytää keskustelua jota joku ei olisi yrittänyt pilata/pilannut mauttomilla kommenteillaan :/
- bidral
Ei tästänyt vallan järkyttyä tarvitse, huvittua ehkä ja vähän nostaa kulmiaan joskus että
What the F*?
Sinänsä tämä kyllä on erikoinen suhdepalsta, että harvalla palstalla tuntemattomat tulevat asioikseen toisia tuntemattomia haukkumaan ja haukkuvat vielä puolison ja mahdollisesti äidin ja isän samaan syssyyn. Siitä ehkä johtuu että täällä nyt on vähän varautunut keskustelu ilmapiiri mutta näillä mennään.
Syy haukkumiseen löytyy kuulema tilastoista, tai ei sieltä syytä löydy varsinaisesti kenenkään yksitäisen miehen tai naisen haukkumiseen mutta hyvällä mielikuvituksella ja yleistämis metodeilla mustakin alkaa näyttää valkealta ja toisin päin.
Samaa mieltä olen että tämän hetken suhteista pitäisi keskustella enemmäkseen ja epäsuhteet sekä epäonnistuneet suhteet käsitellä jotenkin rakentavasti eikä nokkia toinen toistaan ja lyödä lapiolla päähän että toi alotti.
Kiinnostuneisuutta suhteisiin (varsinkin toisten suhteisiin) näyttää kuitenkin löytyvän ja onhan se ihan kiva huomata, että joku välittää ja tahtoo vain parasta mutta tarvitseeko aikusta naista holhota 24/7? tai varoittaa "rikoksesta" jonka tämä on jo tehnyt (suurin osa palstan naisista on naimisisa tai seurustelee tai ainakin antanut tai saanut seksiä ulkomaalaiselta mieheltä, että aika myöhäistä tulla tuomaan paperia kun pahat on jo housussa, näin rumasti sanottuna;D).
Oma suhteeni on kaksi jakoinen. olen toisaalta monikulttuurisuuden puolella niiltä osin, joista sen voi kokea rikkautena ja järkevänä omassa henkilökohtaisessa elämässäni mutta lieveilmiöt ja riskit, varsinaiset uhat ovat isommalla katsannolla syynä miksi vastustan löyhää maahanmuuttoa ja sutenasuvaitsemista
(esimerkiksi on järetöntä olla opettamatta kumppanilleen Suomen tapoja ja kieltä tai ajatella että meidän tulee sopeutua maahanmuuttajiin eikä toisin päin sitten yhtään). Ei Ruotsin tilannetta meille, kiitos.
Minulta ei kuitenkaan kenenkään onnellisen ihmisen onni ole pois ja toivon ettei minun onneni ole keneltäkään muulta pois. Kenenkään onnea en käy kritisoimaan
(no ok, ehkä jos ne elämän pienet onnen sirpaleet koostuvat jonkun monikulttuurisessa suhteessa elävän naisen haukkumisesta, itkettämisestä tai tämän naisen onnen menetyksestä niin kyllä on minusta aika säälittävää. Eikö nyt ole aikuisella ihmisellä sen verran järkeä päässä ettei toisen onnea tarvitse pilata... toisaalta kuka sanoo että se on aina aikuinen joka siellä ruudun toisella puolella kirjoittaa;D)
Kaikilla ei aina ole näin, en tosiaan usko, että kaikien kirjoittajien halua olla kriittisiä maahanmuuttoa kohtaan tai haukkua kaikki palstan naiset mokuhuoriksi ohjaa vain huoli yhteiskunnasta, on ihmisiä, jotka saavat kiksinsä toisten ärsyttämisestä muistaakseni :-D tunnustautui heihin eli koitetaas olla ärsyyntymättä ja keskustellaan rohkeasti vain mieltä painavista asioista eikä puida tätä palstan tasoa enää;D - neuvo.....
Jättäkää lukematta, jos ärsyttää. Aivan varmaan löytyy muita palstoja, missä voitte leikkiä ne ilkeät rassistit vs. me suvaitsevaiset gosmoboliitit -leikkejänne ihan rauhassa.
"Rasistiset/ennakkoluuloiset ihmiset, jotka eivät itse ole monikulttuurisessa suhteessa, vaan tulevat tänne vain ja ainoastaan haukkumaan ja arvostelemaan muita"
Oletkos ajatellut että nimenomaan ne, jotka ovat monikulttuurisessa suhteessa, myös näkevät monikulttuurisuuden hyvät ja huonot puolet?
Minua ei ainakaan aikaisemmin hirveästi liikuttanut se, ketä täällä Suomessa asuu ja miksi.
Vasta kun menin naimisiin nykyisen vaimoni kanssa, jouduin enemmässä määrin tilanteisiin jossa näki koko todellisuuden ja täytyy myöntää että määrättyjen maiden kansalaisia kohtaan asenteeni ovat menneet tosi paljon negatiivisemmaksi.
Jostain syystä vain monet palstalaiset täällä kuvittelevat että negatiivinen asenne johtuu siitä ettei ole kokemusta ulkomaalaisista, mutta itseasiassa tilanne on useinkin päinvastoin.- bidral
Monikulttuurisuuden hyvien tai huonojen puolien näkemisen takia nyt tuskin tarvitsee ketään tulla haukkumaan musupatjaksi tai muuten loukata (mielestäni asiatonta kritiikkiä).
Asiallinen kritiikki on myös osoittautunut vaikeaksi tällä palstalla (ei siksi etteikö sitä olisi vaan lähinnä siksi ettei sellainen pysy palstalla...)
Itselläni negaatiot kohdistuvat tällaiseen pahan olon purkamiseen muka monikulttuurisuuden ongelmia esiin tuomalla (mikä on yleistä tällä palstalla en tosin osaa sanoa ovatko nämä kyseiset solvaamisinnosta solvaavat henkilöt sitten monikulttuurisessa suhteessa vai eivät... kun aina ei tiedä että ovatko täysi-ikäisiäkään;D).
Henkilöllä ei välttämättä ole mitään tietoa tai kokemusta kunhan mesoaa ja haukkuu kaiken mikä ei miellytä purkaakseen omaa "pakotetun monikulttuurisuuden ahdistustaan" termistä tarkemmin tuonenpana. lyhenne PMA
Monestihan yltiöpositiivista paatosta(*) tulee vain jonkin aikaa ulkomaalaisen kanssa seurustelleilta. pidemmän aikaa monikulttuurisessa suhteessa ollut pakostikin huomaa mitä ongelmia maahanmuutossa voi olla ja onkin, etenkin tiettyjen kansalaisuuksien osalta ja valitettavasti (noin omasta naiskatsonnastani) myös tietyn uskontosuunnan edustajista.
Osa negatiivisesta tekstistäkin voi toki kummuta siitäkin että ei tunneta ketään ulkomaalaista (no ei ainakaan hyvin tai sitten ei tunneta ketään kunnollista) vaikkapa nyt islamin edustajaa.
(Islam on siitä helppo esimerkki, että lähes kaikilla suomalaisilla on joitakin antipatioita muslimeja kohtaan (myös itselläni) esim. shintolaisuus tai buddhalaisuus herättää harvassa mitään reaktioita (osin rauhanomaisuutensa ja myös medianäkymättömyytensä vuoksi)).
Muslimeja nyt on vain niin helppo parjata ja demonisoida kun mediassakin näkyy vain tuhoisia tai rikollisia muslimeja ja omankin lähipiirin musut saattavat koostua juuri näistä pyöriä varastelevista marokkolaisista (ei onneksi sentään minulla mutta tässä nyt vain esimerkki miten asia voi olla).
Silloin henkilö tavallaan kokee olevansa (pakotettuna) globaalissa monikulttuurisessa suhteessa, jota edes auttavat nyt vaikkapa kuuluisat pirkkojen panomatka-raahaus-tuliaiset.
Tällaiseen ahdistavaan pakotettuun monikulttuuriseen suhteeseen (joutuu esim. suojaamaan pyöränsä munalukolla ettei marokkolaiset vie sitä tai joutuu muihin ikäviin tai ikäviksi kokemiinsa tilanteisiin maahanmuuttajien taholta joutuu sietämään värillisiä vaikka itse pitäisi vain vaaleista ihmisistä [nämä ovat kärjistettyjä esimerkkejä!!]) Pakotettuna ympäröivässä monikulttuurisessa suhteessa ja ahdistuksessa, ihminen kokee antipatiaa myös niitä kohtaan jotka ovat hänen mielestään mahdollistaneet noiden vääryyden tekijöiden pääsyn Suomeen ("Prkleen marokkolaiset pyörävarkaat").
Tällainen verbaalinen (joskus myös fyysinenkin) hyökkäys sitten kohdistuu sen enempää valikoitumatta kaikkeen keskusteluun ulkomaalaisista, etenkin vaikkapa nyt esimerkin mukaisesti marokkolaisista maahanmuuttajamiehistä tai heidän pirkoistaan.
[vaikkakin kaikki esimerkki on luettavissa tästä palstasta, voi PMA olla muuallakin olla muuallakin nähtävissä mutta itse koen tämän palstan varsinaisena ahdistuksen ja turhautumisen purkupisteenä, niin sekä oman monikulttuurisen suhteen toimimattomuuteen pettyneille sekä monikulttuurisuuden ahdistusta kokeville ja toki myös heille joilla suhteessa mene hyvin mutta silloin purkautumistyyli on hieman eri kun aihetta ei tuoda esiin oman ahdistuksen vaan onnistumisen riemun kautta (ja sekös PMA-henkilön saa purkautumaan, miksi näin, en tiedä syytä enkä viitsi aarvaillakaan)]
Omasta mielestäni tämäkin teoria ns. pakotetun monikulttuurisuuden ahdistuksesta on ihan käyttökelpoinen ainakin joidenkin puskahuutelijoiden kohdalla. Kritiikkiä saa toki heittää sitä vartenhan tämän olen tänne pykännytkin;D
Haukkua saa myös huoraksi ja mokupatjaksi, jos ei muuten pysty osoittamaan, että olen väärässä;D
(*Kyse on nyt ihan oikeasta hehkutus tekstistä... ja kyse ei ole tosiaan mistään halinukkumisesta tai muusta arki käyttäytymisen kerronnasta vaan HEHkutuksesta jossa samaan vetoon haukutaan sitten koko suomalainen miessukupolvi perin pohjin)
Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022356- 1211964
- 921519
- 1381469
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘741278- 1171276
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221230Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631141- 511107
- 381062