Näettekö unia

Jatta

jo edesmenneistä läheisistä ja ystävistä?
Näin sellaisen unen viime yönä. Olin ihmisjoukossa ja tervehdin kädestä äitiäni ja kaksoissisartani. Jotenkin jälleennäkeminen oli iloinen. Sisareni oli sellainen, kuin oli ennenkin,iloinen ja nauravainen, äitini sellainen, kuin oli parhaimmillaan.

Herätessäni, tuli suunnaton ikävä ja jotenkin kaipuu tuonpuoleiseen.

Onko teillä samanlaisia tuntemuksia tai kokemuksia?

Onko aiheeni liian vakava tai kipeä keskustelunaihe?

9

421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todeksi luulemaani

ahdistavaa yrittämistä en vain saa yhtään mieleeni mitä se oli,, tai miksi oli niin suuri vaikeus.
      Herättyäni helpotti se oli vain jotain kummallista orpoutta.

• Mallamargareetta

Minäkin näen vanhempani usein unissa, ja äitini kuolemasta onkin vasta vähän aikaa. Muita ihan lähiomaisia ei ole vielä rajan taakse siirtynytkään. Minunkin unissani isä ja äiti ovat usimmiten melko nuoria, kolmi-nelikymppisen näköisiä. Onko niin, että ihminen on silloin parhaissa elämänsä voimissa, kuitenkin persoonallisuus muotoutunut ja selkeästi aikuinen. Sen ikäisten lapsi useimmiten luottaa ja turvaa vanhempiinsa täydellisesti.
      Elävätkin ihmiset saattavat olla unissani hyvin erinäköisiä kuin "oikeasti", silti tunnistan heidät.

Ei tämä mielestäni ole liian vakava tai kipeä aihe keskustella. Ja miksei saisi vakavia, kipeitä asioita jakaa.

Minullakin on se käsitys, että tuonpuoleisessa olevilla on hyvä olla, eivät he halua takaisin.

• Mielikuvitusrikas

Nään usein sukulaisia, ystäviä ja kohtaamani ihmisiä puoliunessakin, vaikken ole sen kummemmin heitä valveilla ajatellutkaan. Ei se mitenkään minusta ole arka aihe, luulen että alitajuntä työskentelee ja työstää asioita joita itse en edes tiedosta vielä.

• Mielikuvitusrikas kirjoitti:

Nään usein sukulaisia, ystäviä ja kohtaamani ihmisiä puoliunessakin, vaikken ole sen kummemmin heitä valveilla ajatellutkaan. Ei se mitenkään minusta ole arka aihe, luulen että alitajuntä työskentelee ja työstää asioita joita itse en edes tiedosta vielä.

nään kuolleita omaisia. Äitini, jonka kuolemasta on jo kohta 26 v. aikaa, on usein "ihan elävänä" ja hyvinvoivana. Unessa Menen omaan lapsuuskotiini, siellä äitini on kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan. onnellisena ihmettelen, miten olen voinut noin erehtyä, Hyvinvoivan näköisenä äitini hääräilee kotona.

Isääni näen harvemmin uessa, veljeäni taas usein.
        Joskus kaupungilla vilahtaa veljeni näköinen henkilö ihmisjoukossa. Lähden jäljittämään häntä, eikö hän olekkaan kuollut,olin hänen hautajaisissaan,,,,mietin , miten ne asiat on??

Kyllä unet ovat ihmeellisiä,tuskin kukaan pystyy niitä täysin selittämään.

Mutta kauhea ja järkyttävä on tämä elämäkin kun tuommoisia Kauhajoen ja Jokelan tapauksia sattuu.

• Atolfia
        meri-kukka98 kirjoitti:

nään kuolleita omaisia. Äitini, jonka kuolemasta on jo kohta 26 v. aikaa, on usein "ihan elävänä" ja hyvinvoivana. Unessa Menen omaan lapsuuskotiini, siellä äitini on kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan. onnellisena ihmettelen, miten olen voinut noin erehtyä, Hyvinvoivan näköisenä äitini hääräilee kotona.

Isääni näen harvemmin uessa, veljeäni taas usein.
        Joskus kaupungilla vilahtaa veljeni näköinen henkilö ihmisjoukossa. Lähden jäljittämään häntä, eikö hän olekkaan kuollut,olin hänen hautajaisissaan,,,,mietin , miten ne asiat on??

Kyllä unet ovat ihmeellisiä,tuskin kukaan pystyy niitä täysin selittämään.

Mutta kauhea ja järkyttävä on tämä elämäkin kun tuommoisia Kauhajoen ja Jokelan tapauksia sattuu.

mutta harvoin edesmenneistä.

Näen enemmän itseäni ja perhettäni koskevia unia. Ovat yleensä enteellisiä.

Kerron aamulla yleensä miehelleni uniani. Hän hymähtelee, että joko taas alat ennustella.

Unia on mukava nähdä niinkauan kuin ne ei ole painajaisunia.

• Onneli

Mieheni ei ole kuollut unissani, vaan asuu jossain tuntemattomassa paikassa toisen ihmisen kanssa. Hän ei anna mitään selitystä, miksi on lähtenyt.

Unet eivät ole pahoja eivätkä hyviä. Myöskään äitini ei unessa ole koskaan kuollut.

• kuolemantapauksen

suvustani etukäteen ja muittenkin, isojen ryhmien kuoleman, niinkuin toissayönä viimeksi. Ennen en ollut uskovinani niitä unia, mutta sain siitä niin pahan opetuksen, että nyt uskon ja yritän auttaa, jos se on minulle mahdollista.-Toisaalta oppii siitä, että meillä kaikilla on lähtöpäivä tulossa, eikä normaali kuolema ole mitään pahaa, pikkuisia ihmisen alkuja syntyy meidän tilallemme, elämä itse jatkuu.

• Jatta
        kuolemantapauksen kirjoitti:

suvustani etukäteen ja muittenkin, isojen ryhmien kuoleman, niinkuin toissayönä viimeksi. Ennen en ollut uskovinani niitä unia, mutta sain siitä niin pahan opetuksen, että nyt uskon ja yritän auttaa, jos se on minulle mahdollista.-Toisaalta oppii siitä, että meillä kaikilla on lähtöpäivä tulossa, eikä normaali kuolema ole mitään pahaa, pikkuisia ihmisen alkuja syntyy meidän tilallemme, elämä itse jatkuu.

vaikuttaa Sinuun itseesi? Mitä teet, yritätkö estää jollain tapaa ja miten?

Entäs tämä viimeinen, voitko kertoa näistä unista enemmän? Olisin halukas kuulemaan tai lukemaan kokemasi.

• Tietääkseni kaikki näkevät unia. On vaan niin, että valvetilassa ei niitä useinkaan muisteta.

Itse näen lähes ainoastaan painajaisunia. Kuolleita rupesin näkemään vanhempieni kuoleman jälkeen.

Yksi enneuni minua hätkähdytti. Kauan etsitty murhamies piileskeli Helsingissä ja näin unessa mihin tämä juoksi.

Pidätyksen jälkeen paljastui tuo osoite oikeaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      14
      1612
    2. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      64
      1589
    3. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      133
      1210
    4. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      125
      1114
    5. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      83
      797
    6. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      164
      720
    7. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      168
      711
    8. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      406
      624
    9. Eilinen

Herättikö eilinen jotain ajatuksia?
      Ikävä
      52
      582
    10. Tajuan kyllä

että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa
      Ikävä
      52
      525
    Aihe