Puoliso ärsyttää

Kimmo-81-

Onko teillä tullut eteen koskaan sellaista omituista "yhtäkkiä" alkanutta suunnatonta ärsytystä puolisoanne kohtaan? Joka vain jatkuu ja jatkuu ja jatkuu. Minulla nyt jo useamman viikon.

Emmekä edes ole tunteteet kuin vajaa vuoden.
Tälle asialle ei ole oikeastaan mitään syytä, mutta kaikki mitä hän sanoo/tekee ärsyttää. Ärsyttää niin p**keleesti!

Enkä ymmärrä miksi.
Kamalaa sinänsä, sillä tiedän että hän on tosissaan kanssani ja tykkää minusta todella.
Enkä minä haluaisi loukata, mutta tälle tunteelle en vain yksinkertaisesti voi mitään ja se tekee todella pahaa.
En tiedä voiko tällaisesta tunteesta päästä eroon koskaan vain onkohan aika pistää vain poikki.

Kiitos asiallisista vastauksistanne.

185

68372

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuin minun

omasta elämästäni.
      Olen seurustellut mieheni kanssa kohta 9 kk ja asumme yhdessä.
      Mutta,kaikki mitä hän tekee ja sanoo ärsyttää niin suunnattomasti. Välillä aivan mielettömästi. Eikä syytä oikeastaan asiaan ole. Mies on myös huomannut asian ja tivaa enkö välitä enää. Tiedän hänen välittävän minusta paljon ja on tosissaan kanssani.
      Itse pohdiskelen mistä oma tunteeni johtuu. Enkö itse todellakaan enää välitä ja tunteeni on hiipunut vai mikä on. En haluaisi myöskään häntä loukata,mutta en tiedä itsekään pääsenkö tästä tunteesta eroon. Voinko yhtäkkiä alkaa rakastaa tulisesti?
      Tälläisiin tunne asioihin ei kai kukaan toinen voi antaa vastausta. Se on itse päätettävä ja mietittävä mitä haluaa. Tunnen että ehkä itse en ole valmis sitoutumaan ja tästä minulla tämä tunne johtuu. Ahdistus ja ärsytys toista kohtaan.
      Mies kuitenkin on hyvä minulle eikä mistään sellaisesta ole kyse.
      Mutta se ärsytys... se vaan pahenee.
      Mieti rauhassa mitä itse haluat ja tee ratkaisu sen pohjalta.

• marjaa

Tähän pätee taas vanha sanonta.....sokee taluttaa toista sokeeta.

• Vika

vai onko se sittenkään vika ?... Minulle itsellenikin kävi sama juttu ja pariviikkoa sen jälkeen erosimme ja en oikeen löytänyt muuta syytä kuin että rakkaus oli vain toispuoleista!

• jotakin..

Se että kaikki ärsyttää ei välttämättä johdu puolisosta vaan ihan omasta turhautumisesta.
        Puoliso on siinä lähellä ja on niin helppo purkaa tämä turhautuminen hänen tekemisiin. Kun ei oikein itsekkään tiedä niin sehän vasta turhauttaakin.
        Onko oma elämä kunnossa? Eli joku mieleinen harrastus olisi varmasti paikallaan ja omat ystävät ? Liika on liikaa, kun ollaan paljon yhdessä ja tuntuu siltä että elää vain puolison kautta niin se ei ole pitemmän päälle hyvä juttu.

Voihan se ärsyyntyminen olla myös merkki siitä että haluaa pois suhteesta mutta ei itsekkään ole sitä tiedostanut kun päälisin puolin kaikki menee hyvin? Tavallaan hakee itselleen eri syitä päättää suhde. Kun toi on tommonen. Eihän sitä kestä Erkkikään.

• liian nopeaa
        jotakin.. kirjoitti:

Se että kaikki ärsyttää ei välttämättä johdu puolisosta vaan ihan omasta turhautumisesta.
        Puoliso on siinä lähellä ja on niin helppo purkaa tämä turhautuminen hänen tekemisiin. Kun ei oikein itsekkään tiedä niin sehän vasta turhauttaakin.
        Onko oma elämä kunnossa? Eli joku mieleinen harrastus olisi varmasti paikallaan ja omat ystävät ? Liika on liikaa, kun ollaan paljon yhdessä ja tuntuu siltä että elää vain puolison kautta niin se ei ole pitemmän päälle hyvä juttu.

Voihan se ärsyyntyminen olla myös merkki siitä että haluaa pois suhteesta mutta ei itsekkään ole sitä tiedostanut kun päälisin puolin kaikki menee hyvin? Tavallaan hakee itselleen eri syitä päättää suhde. Kun toi on tommonen. Eihän sitä kestä Erkkikään.

toimintaa... Nyt kun se "kuherruskuukausi" alkaa olla ohi, niin huomaa, ettei siinä toisessa kaikki olekaan täydellistä. Ja voi että se sitten oikeasti V**uttaa. Itse saman läpikäyneenä voin sanoa, että se joko helpottaa tai sitten ei. Meillä meni niin, että kun otti vähän etäisyyttä (ei kuitenkaan erottu, vaan katseltiin toisiamme vähän kauempaa), niin voi että se toinen sitten taas tuntui niin ihanalta. Nyt ollaan oltu jo kuudetta vuotta ja siitä neljä saman katon alla... eli kun ensin kattois sen vuoden päivät ennen kuin alkaa tunkemaan saman katon alle, niin voi nähdä, että kannattaako sinne edes tunkea...

• Nimimerkki

Tämähän on kuin minunkin elämästäni, vaikka me poikakaverini kanssa ei olla seurusteltu kuin vajaa kaksi kuukautta, asutaan kaukana toisistamme ja näemme maksimissaan viikonloppuisin. Tähän saakka kaikki ollut ok kun nähty, nyt tuli luokseni pariksi päiväksi ja kaikki mitä hän tekee tai sanoo ärsyttävät. Huomasin myös kavahtavani hänen kosketustaan enkä oikein tahdo minkäänlaista kontaktia häneen.
        En keksi syytä tälle käyttäytymiselleni ja äkkinäisille tunteilleni, mutta oman turhautumisen piikkiin olen laittanut. Ulkoilu ei auttanut, omia kavereita näen toki myös usein. Siltikin älyttömästi ärsyttää kaikki mitä poikakaverini sanoo tai tekee.

• niin tai näin
        liian nopeaa kirjoitti:

toimintaa... Nyt kun se "kuherruskuukausi" alkaa olla ohi, niin huomaa, ettei siinä toisessa kaikki olekaan täydellistä. Ja voi että se sitten oikeasti V**uttaa. Itse saman läpikäyneenä voin sanoa, että se joko helpottaa tai sitten ei. Meillä meni niin, että kun otti vähän etäisyyttä (ei kuitenkaan erottu, vaan katseltiin toisiamme vähän kauempaa), niin voi että se toinen sitten taas tuntui niin ihanalta. Nyt ollaan oltu jo kuudetta vuotta ja siitä neljä saman katon alla... eli kun ensin kattois sen vuoden päivät ennen kuin alkaa tunkemaan saman katon alle, niin voi nähdä, että kannattaako sinne edes tunkea...

Todella hyvin sanottu, parempi katsoa kuin katua. Niin tai näin, aina väärinpäin toinen haluu toinen ei, avo- ja avioliitot on yhtä kompromissin tekoa. Seurusteluhan on just sitä varten että saa selvyyden kuin passaa yhteen niin arjessa kuin juhlassa. Toisaalta taas pitäs osata sopia asiat etukäteen ja myöskin pitää sopimuksesta kiinni. Jos luonnistaa niin se on hyvä se, jos ei niin puhutaan suut puhtaaksi ja sanotaan heipat ystävinä..

• lukevani
        Vika kirjoitti:

vai onko se sittenkään vika ?... Minulle itsellenikin kävi sama juttu ja pariviikkoa sen jälkeen erosimme ja en oikeen löytänyt muuta syytä kuin että rakkaus oli vain toispuoleista!

juttuja aikuisten asioista mutta eksyin "kahdenviikonseurustelunuorisopalstalle".Hieno asia sinäänsä tuokin seurustelu.Kokemus kasvattaa,tsemiä!

• jeespox80

...päivän selvä. Erotkaa! Ei siihen ärsytykseen muu auta. Jos rupeaa ärsyttämään liikaa ja ärsytys ei lopu, oisko aika nostaa kytkintä. Jos ei enään rakasta, ei rakasta. Asia pitää vaan hyväksyä, vaikka se satuttaakin toista. Piste.

• mutta enpä ollukkaan

vai on meitä näin paljon jotka tuntee samoin. Olen pian 10 vuotta seurustellut avopuolisoni kanssa josta ajasta varmaan pari vuotta minua on ärsyttänyt hänen tekemisensä, pukeutumisensa, tapansa, puhumisensa jne.. Päivittäistä sanasotaa sitä riittää, en tiiä mikä eteen. Mikä minussa tai hänessä on vikana? En osaa sanoa. En jaksaisi enää hetkeäkään tätä tunnetta ja pahaa oloa kun jokin puristaa sisintäni, mitä teen... tästä kärsii myös ala-asteikäinen lapsemme kun vanhemmat ovat kuin eivät välittäisi toisistaan vaikka oikeasti välitämme.. tuntuu että ollaan kuin umpikujassa kun yhdessä ei ole hyvä olla mutta kun emme haluaisi erotakkaan.. Sen tiedän että miehelläni on riippuvaisuus veteen joka ärsyttää erittäin paljon. Vesilaskut ovat sen takia älyttömiä. Ahistaa :(

• Ransu2
        marjaa kirjoitti:

Tähän pätee taas vanha sanonta.....sokee taluttaa toista sokeeta.

Yhdyn edelliseen, ja aiheesta jatkaen, ONNEA!!

• juttu oli
        liian nopeaa kirjoitti:

ollaan nyt oltu päälle vuosi yhdessä ja asutaan yhdessä.
        aluksi kun ruvettiin keskenämme touhuumaan niin parin kk jälkeen tuli mulle semmonen tunne että jotenkin että toinen ei ole enää yhtään ihana ja tämä tunne oli vain minulla.
        asuin silloin tämän kumppanini kanssa epävirallisesti yhdessä eli olin hanen luonaan melkein aina. sitten tuli se vaihe ettei enää kiinnostanut muttei kumminkaan haluu lopetta suhdetta... se oli tosi vaikeeta aikaa.. mut siitä se sitten taas syttyi ku piti vähän etäisyyttä.. vieläkin välillä tulee sellaisia "ei kiinnosta" tunteita mut ne menee ohi.. menee sit vaikka lähi baariin kaljalle nii helpottaa.

no nyt melkein vuosi myöhemmin meille syntyi pieni tyttö vaavi eikä elämä vois paremmin mennä.. että kannattaa kuitenski aina yrittää vaikka ei millään kiinnosta.. mun ainaki kannatti.
        muistaa vaan että kun vituttaa nii lähi baariin kaljalle

• aikuinen nainen
        jotakin.. kirjoitti:

Kiitos nimimerkille "vähän voi itsekin" kypsästä tekstistä. On aivan totta että itseään ja sisimpäänsä tulee tällaisissa tilanteissa tutkiskella eikä aina etsiä toisesta osapuolesta niitä syitä. Joten valittajat : menkääpä itseenne ja arvostakaa sitä tosiasiaa, että teillä on kumppani, joka ihan oikeasti välittää teistä. Tämä kun ei tosissaan ole mikään itsestäänselvyys elon tiellä. Tänä päivänä nuoret ihmiset tuntuvat turhautuvan ja hermostuvan heti, jos yhteiselämä on tasaisen harmaata ja arkista- mutta sitä se juuri on. Joten antakaapa kumppaninne olla rauhassa etsimättä syitä hänestä. Sen sijaan olkaa avoimia ja rehellisiä itseänne kohtaan, rauhoittukaa ja kuunnelkaa sisimpäänne ja selvittäkää mikä oikein teissä itsessänne mättää. Onnea tutkimusmatkalle!

• Paratiisin omena
        jotakin.. kirjoitti:

Itse koettaisin muutaman päivän taukoa.Pari päivää erossa toisesta antaa näköalaa.Sanonta"Kaukaata näkee lähelle"pitää paikkansa. Sitäm paitsi puhelimessa on helpompi puida kolottavia asioita.

• joksaa
        jotakin.. kirjoitti:

voiko paremmin sanoo .ajatusta.

• Eki68_

Vaikka otsikko on raju niin pyydän Teitä arvoisat Naiset arvostamaan itseänne paremmin. Ei tasa-arvo tarkoita sitä, että Teidän tarvitsee kilpailla miesten kanssa. Ottakaa opiksenne Latinalaisista naisista, jotka miellytyksen kautta saavat miehen huomion ja tarpeet esille. Ei naisten tarvitse tehdä miesten töitä sen takia, että nyt on tasa-arvo päätetty - että tämä on meidän oikeus ! Halooo ! Mä olen tavannut naisia, jotka sanoo, että jotkut miehet ei ole aikaisemmin tykänneet hänestä, koska hän on ns. " kova jätkä" hyi olkoon sentäs ! ! !
        Kaipaammeko me miehet ns. kovia jätkiä korjaamaan autoja ? Korkeintaan jossain jenkkielokuvassa tämä on mahdollista. Minun mielestä naiset voisivat lisätä omaa seksualisuuttaan, koska siihen on täysi mahdollisuus. On oma asia jos he haluaa kilpailuttaa sen muuallakkin, mutta se herättäisi miesten mielenkiintoa tähän todelliseen elämään. Ei miehen tarvitse aina olla se täydellinen palkitsija ja viikonlopun vaatehenkarin täydentäjä sillä muutamalla sadalla eurolla, jos saa vain palkaksi haukumisen. Kaikki kunnia oikeille naisellesille naiselle, jotka osaavat pelata elämänsä niillä haluilla, jota he kaipaavat ! ! !

• jjdhddg
        Eki68_ kirjoitti:

Vaikka otsikko on raju niin pyydän Teitä arvoisat Naiset arvostamaan itseänne paremmin. Ei tasa-arvo tarkoita sitä, että Teidän tarvitsee kilpailla miesten kanssa. Ottakaa opiksenne Latinalaisista naisista, jotka miellytyksen kautta saavat miehen huomion ja tarpeet esille. Ei naisten tarvitse tehdä miesten töitä sen takia, että nyt on tasa-arvo päätetty - että tämä on meidän oikeus ! Halooo ! Mä olen tavannut naisia, jotka sanoo, että jotkut miehet ei ole aikaisemmin tykänneet hänestä, koska hän on ns. " kova jätkä" hyi olkoon sentäs ! ! !
        Kaipaammeko me miehet ns. kovia jätkiä korjaamaan autoja ? Korkeintaan jossain jenkkielokuvassa tämä on mahdollista. Minun mielestä naiset voisivat lisätä omaa seksualisuuttaan, koska siihen on täysi mahdollisuus. On oma asia jos he haluaa kilpailuttaa sen muuallakkin, mutta se herättäisi miesten mielenkiintoa tähän todelliseen elämään. Ei miehen tarvitse aina olla se täydellinen palkitsija ja viikonlopun vaatehenkarin täydentäjä sillä muutamalla sadalla eurolla, jos saa vain palkaksi haukumisen. Kaikki kunnia oikeille naisellesille naiselle, jotka osaavat pelata elämänsä niillä haluilla, jota he kaipaavat ! ! !

Tiedoksesi: Suomessa yksikään nainen ei tee työtä tasa-arvonsa takia vaan elääkseen, ostaakseen leipää, maitoa, sitä rahkavälipalaa!! Naisten täytyy syödä niin kuin miestenkin!!

Jos Suomessa nainen ei käy työssä niin hän sinunlaisesi miehen mielestä on laiska luuseri, horo, joka vain tuhlaa miehensä rahat!! Ihastele ihan rauhassa latino naisia ja anna halun hyrrätä!! Hoida asiasi niin, että sinulla on tuollainen ihana, seksikäs mielyttäjä vaimona ja ole tyytyväinen elämääsi ja anna meidän Suomalaisten naisten tienata leipämme rauhassa!!

• tarjoilia lähi bupista
        juttu oli kirjoitti:

ollaan nyt oltu päälle vuosi yhdessä ja asutaan yhdessä.
        aluksi kun ruvettiin keskenämme touhuumaan niin parin kk jälkeen tuli mulle semmonen tunne että jotenkin että toinen ei ole enää yhtään ihana ja tämä tunne oli vain minulla.
        asuin silloin tämän kumppanini kanssa epävirallisesti yhdessä eli olin hanen luonaan melkein aina. sitten tuli se vaihe ettei enää kiinnostanut muttei kumminkaan haluu lopetta suhdetta... se oli tosi vaikeeta aikaa.. mut siitä se sitten taas syttyi ku piti vähän etäisyyttä.. vieläkin välillä tulee sellaisia "ei kiinnosta" tunteita mut ne menee ohi.. menee sit vaikka lähi baariin kaljalle nii helpottaa.

no nyt melkein vuosi myöhemmin meille syntyi pieni tyttö vaavi eikä elämä vois paremmin mennä.. että kannattaa kuitenski aina yrittää vaikka ei millään kiinnosta.. mun ainaki kannatti.
        muistaa vaan että kun vituttaa nii lähi baariin kaljalle

mistähän se tunne johtu tais varmaan johtuu siittä menit tunteen mukaan joka jylläs sisälläs se johtu sun masennuksestasi joka oli alkamassa hiljaa hiipien jos vituttaa siihen ei auta lähi baari se vaan pahentaa tilannetta koska alkava masennus ja alko ei sovi yhteen jos todellakin välittää jostakin ihmisestä ei tämmösiä tunteita tule ollenkaan tämän kerto ihminen jolla parisuhdetta saman henkilön kanssa 45v jatkuu hamaan tulevaisuuteen jos ei tästä tiedosta ollut apuu sinulle seuraava vaihto ehto on menet vintille vedät kiikkuun itsesi

• kolmikymppinen nainen

Mä luulen, että tossa on tullut eteen se totinen arkielämä. Herää kysymys: "Tätäkö se sit on?" Jos ei mitään vakavampaa murhetta tai erimielisyyttä osu kohdalle, niin kannattaa vaan jatkaa. Ei se elämä kenenkään kanssa ,mitään ruusuilla tanssimista ole pitemmän päälle. Tsemppiä kaikille; "Älkää erotko ilman todellista syytä"!

• minusta
        lukevani kirjoitti:

juttuja aikuisten asioista mutta eksyin "kahdenviikonseurustelunuorisopalstalle".Hieno asia sinäänsä tuokin seurustelu.Kokemus kasvattaa,tsemiä!

Minusta tuo edellinen "kahden viikon seurustelu"-juttu kuulosti siltä,
        että kaksi viikkoa sen jälkeen kun
        alkoi mennä sukset ristiin,
        niin he erosivat?

• Niinpä niin

Aloittaja ei saanut vastauksia saman vuorokauden puolella ja kommentoi itse omaa tekstiään.

• aina sanotaan näin miehelle
        Eki68_ kirjoitti:

Eli miehellä on tavara, jota voi käyttää hyväkseen ja pienimunasilla huonompi tavara jne!!!

• lataajatta
        Eki68_ kirjoitti:

Voi vitsi, kun luin tuon kirjoituksesi, niin tuli ensin mieleen, että oletko joku ihan vanha jermu vai jotenkin ihan uuno tyyppi? Itse saat valita-

Tiedätkö, että latinalaiset naiset kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella eikä isolla....

Me naiset Suomessa arvostamme itseämme erittäin korkealle, sehän sinua varmaan huolettaakin, niinkuin monia muitakin miehiä. Ette kestä sitä, että nainenkin ajattelee, organisoi asioita ja on kovaa vauhtia nousemassa kansainvälisiin mittakaavoihin johtamisessa. Suomessa vaan on se ongelma vieläkin, että tavalliset duunarityypit luulevat pompottavan koulutettua naista ihan miten vaan ja arvostelevat häntä mm. hiustenvärin suhteen.

Ihanaa olla suomalainen nainen, siinä mielessä että saa olla ihminen eikä mikään esine. Saa olla kaunis ja kaunistautua milloin haluaa, eikä tarvitse elää jonkun muun ehdoilla. Saa myös nauttia siitä mistä juuri kehoitit meitä naisia nauttimaan eli seksistä! Niin, minä itse teenkin enkä ole siitä tilivelvollinen sinulle enkä kennellkkään muullekkaan paskahousulle täällä! Miten te miehet muuten kaunistaudutte naisia varten päivittäin? Oletteko aina yhtä seksikkäitä, hyvin varustettuja ja ihanatuoksuisia niinkuin latinomaissa miehet tuppaavat olemaan? Vähän kyllä pistää harmittamaan, kun katselee katukuvaa mm. Helsigissä.

Siinä mielessä on hyvä, että nainen osaa vaihtaa auton renkaan ja öljyt sun muuta kuin pelkästään joissain amer. elokuvisssa. Mitähän siitäkin tulisi, kun ja jos mies olisi ihan ympäripäissään matkalla, autonrengas puhkeaisi matkan varrella tai jotain muuta sattuisi eikä apua löytyisi hetkeen pieneen... Niin, mitä se känninen mies tekisi ellei sillä olisi sellaista naista mukana, joka nyt edes jotain tajuaisi autojen päälle? Siinä nyt ei minihameet ja muut naiselliset ihmeet auta, vai? Ellet pistä omaa "muijaasi" liftaamaan tms.

Mitä viisas ja kaikkivoipainen mies sanot siihen, kun yleensä ajan pyorällä kaikki työmatkat (15 km yhteen suuntaan), että pitäisikö ajaa hame päällä edelleenkin talven tuiskuissa ja esittää kaikille miehille, että olen nainen isolla N:llä vai pukeutua erittäin järkevästi ja lämpimästi 20 asteen pakkasessa. Voisitko antaa lisää pukeutumisvinkkejä, kun olen ihan ulalla tässä kysymyksen partaalla. miten pukeutua missäkin tilanteessa. Ja miten me nyt sitten tässä tuulessa ja tuiskussa voitaisiin ottaa mallia latinalaisista naisista? Sinä voit avittaa meitä tässä ja jopa ryhtyä tällaiseksi muotivinkkioppaaksi....

• Anonyymi
        jotakin.. kirjoitti:

Mulla sama juttu. Tunnettu kaksi kk ja yhtäkkiä mies alkoi äsrsyttämään. Tiedän kyllä mistä minulla se johtui. Saattaa olla että täm pätee joillekin muille myös. Nimittäin mies alkoi jankuttamaan asioista eli kertoi ja kertoi tarinoita, joista en piitannut yhtään. JA SE että sanoin asiallisesti että mä en oikeastaan halua kuulla tuosta enempää, niin hän vaan jatkoi. Oikeesti olen pitänyt miest fiksuna ja älykkäänäkin.

Mietin minkä takia hän halusi ärsyttää lisää. Hän viel laittoi viestiä illalla minulle samasta asiasta monella hymiöllä. - Ei siinä mitään, huumoria pitää olla, mutta hän oon jatkanut samaan tyyliin. keskeyttää minut ja puhuu, puhuu, puhuu ja asiat tarinassa muuttuu ja hän jankuttaa, kertoo pitkän kaavan mukaan ihmisistä joita en tunne, saari olisin kuullut heistä.
        Eli minua alkoi ärsyttämään itsekäs pitkien puheiden pitäminen asiasta kuin asiasta. tuntui, kuin rakkaus olisi hävinnyt siitä pikku hiljaa, jos sitä sitten oli ollutkaan.

• ...

Mitä jos ottaisitte kumpikin edellä kirjoittaja vähän omaa aikaa? Menkää vaikka kavereiden kanssa jonnekin, tai perheen luo, tai mitä nyt ikinä keksittekään ilman puolisoa. Kumppanit varmaan ymmärtää, jos sanotte että haluutte vähän omaa aikaa. Tehkää vähän omia juttujanne, nollatkaa tilanne, mietiskelkää vähän miltä tuntuu olla poissa toisen luota. Ja sitten palatkaa takaisin ja kattokaa miltä tuntuu olla taas toisen luona. Oliko ikävä, vieläkö toisen näkeminen nyppii? Jos vaan jatkuvasti ärsyttää niin minkäs sille voi. Mutta jos puoliso on oikeasti hieno ihminen niin voihan sitä aina yrittää jos tilanne korjaantuisi. Onhan se ihan normaalia että välillä vaan ärsyyntyy, kun vietetään tiiviisti aikaa yhdessä. Se on sitten oman harkinnan varassa, mikä on jo liikaa.

• AIKAPOMMI..

Jospa syy onkin se, että kyseinen mies ei saa tarpeeksi seksiä suhteessaan. Eikä naisen rehellistä arvostusta muutenkaan.

Psykologiankin mukaan turhautumisen ja agression taustalla on useimmiten pohjimmiltaan libido jutut...

Ainakaan yleisesti Suomen miesten turhautuminen johtuu tästä.
        Sen tajuaa jo mm siitä että meillä on yhtäkkiä talouksistamme lähes 50% yhden ihmisen talouksia.
        Samoin avioliitoistamme pääty 50% ja avoliitoistamme 90%. Nainen meillä vielä alkuunlaittajana lähes 3/4 tapauksista.

Entä millaista mahtaa olla tilanne niissä vielä jotenkuten pystyssä pysyvissä suhteissa...naisten valta kun on lisääntynyt huimasti...kuinka paljon siellä vaaditaankin makuuhuoneessa niitä naisten lehtien lupaamia kamasutria, kikkakolmos hellyyttelyjä ja naisten orgasmeja -vaikka samalla naisemme ovat vain lihonneet ja miehistyneet pukeutumiseltaan ynm. Ehkä pikkaisen vaikea ja turhauttava yhtälö?

Mistähän syystä maailman feministisemmässä maassa näyttää väkivalta luvut räjähtävän käsiin?

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200809278337129_uu.shtml

"Oikeusministeri Tuija Brax pelkää, että tästä vuodesta tulee väkivaltarikollisuuden huippuvuosi.

Hänen mukaansa väkivaltarikollisuuden määrä on noussut alkuvuonna peräti 40 prosenttia viimevuotisesta."

• pellegrino
        AIKAPOMMI.. kirjoitti:

Jospa syy onkin se, että kyseinen mies ei saa tarpeeksi seksiä suhteessaan. Eikä naisen rehellistä arvostusta muutenkaan.

Psykologiankin mukaan turhautumisen ja agression taustalla on useimmiten pohjimmiltaan libido jutut...

Sen tajuaa jo mm siitä että meillä on yhtäkkiä talouksistamme lähes 50% yhden ihmisen talouksia.
        Samoin avioliitoistamme pääty 50% ja avoliitoistamme 90%. Nainen meillä vielä alkuunlaittajana lähes 3/4 tapauksista.

Entä millaista mahtaa olla tilanne niissä vielä jotenkuten pystyssä pysyvissä suhteissa...naisten valta kun on lisääntynyt huimasti...kuinka paljon siellä vaaditaankin makuuhuoneessa niitä naisten lehtien lupaamia kamasutria, kikkakolmos hellyyttelyjä ja naisten orgasmeja -vaikka samalla naisemme ovat vain lihonneet ja miehistyneet pukeutumiseltaan ynm. Ehkä pikkaisen vaikea ja turhauttava yhtälö?

Mistähän syystä maailman feministisemmässä maassa näyttää väkivalta luvut räjähtävän käsiin?

"Oikeusministeri Tuija Brax pelkää, että tästä vuodesta tulee väkivaltarikollisuuden huippuvuosi.

Hänen mukaansa väkivaltarikollisuuden määrä on noussut alkuvuonna peräti 40 prosenttia viimevuotisesta."

Mikäs tämä väkivaltajuttu oli tässä pointtina? Noi kaikki muut ovatkin sitten pelkkää jossittelua. Tossa alkuperäinen on juuri se, joka on kyllästynyt toisen osapuolen lärviin ja haluaa ilmeisesti eroon. Yleensä noissa jutuissa käy niin, jos toinen kyllästyttää.

• se seksi
        AIKAPOMMI.. kirjoitti:

suhteessa on oleellinen tekijä,mutta jos sitä ei saa niin orgasmi on hoidettavissa muutenkin.Ehkä osaltaan tästä syystä parisuhde ei naisten keskuudessa olekaan enää nin tavoiteltava olotila?

• Harja Talonen
        pellegrino kirjoitti:

Mikäs tämä väkivaltajuttu oli tässä pointtina? Noi kaikki muut ovatkin sitten pelkkää jossittelua. Tossa alkuperäinen on juuri se, joka on kyllästynyt toisen osapuolen lärviin ja haluaa ilmeisesti eroon. Yleensä noissa jutuissa käy niin, jos toinen kyllästyttää.

Aika harvaa miestä kuitenkaan kyllästyttää mukava, lempeä, naisellinen nainen (ulkonäöltään: pitkät hiukset, ehkä kiharoita, koruja, meikkiä, naisellisia vaatteita) joka oikeasti tyydyttää miehen seksuaaliset fantasiat?

Kuinka paljon näitä oikeasti on enää ja mikä on kasvava suuntaus?

Mikä Suomen miehiä turhauttaa näin paljon, että juominen (kovimmat luvut koskaan), masennus (jo 400 000 veti viime vuonna pelkkiä ssri-lääkkeitä suomessa) ja väkivaltaluvut (40% alkuvuonna kasvaneet) räjähtävät pian käsiin?

Tuli mieleen vaan tämä eräs tutkimus asian tiimoilta(joka julkaistiin muutama viikko sitten) ... että Suomen naiset ovat erittäin kiukkusia nykyään.

IL julkaisi vielä tutkimuksen ja pisti päälle yleisön kyselyn, että mitä mieltä on kansa laajan tutkimusen tuloksesta. Noin 10 000 ihmistä vastasi ja 90% oli sitä mieltä että Suomen naiset ovat todella kiukkusia.

• ..............
        se seksi kirjoitti:

suhteessa on oleellinen tekijä,mutta jos sitä ei saa niin orgasmi on hoidettavissa muutenkin.Ehkä osaltaan tästä syystä parisuhde ei naisten keskuudessa olekaan enää nin tavoiteltava olotila?

Kiitos. Vastasit poikkeuksen rehellisesti naiseksi! Myönsit juuri sen olennaisen mistä tämä huolestuttava kulttuurin muutos ja kehitys johtuu.

Tosiasiassa naisten ja miesten seksuaalisuus on täysin erilainen. Samoin tekninen äly ja fyysinen voima.

Naisten voima on haluttavuudessa, kauneudessa ja seksuaalisuudessa, miesten teknisessä ja fyysisessä voimakkuudessa.

Naisten pitää tyydyttää miesten seksuaaliset halut heidän suuntaansa ja miesten tekniset, fyysiset asiat vastapainoksi yhteiskunnassa. Tämä on vaihtokauppaa.

-------

http://www.kaypahoito.fi/terveysportti/Dlehti2.tunnista?a=Y&t=H&fname=D93408.htm

"Suomalainen seksi -tutkimuksessa kartoitettiin yli kahdentuhannen 17-75-vuotiaan suomalaisen naisen ja miehen sukupuolielämää (Kontula ja Haavio-Mannila 1993).

Jokaisessa yhdynnässä orgasmin sai 6-7 % naisista."

--------

Pakko nostaa esiin pitkästä aikaa uutuuskirja: naisten seksuaalinen valta.

Juuri tätä siinä yritetään tuoda esiin.
        Tilanne on ennenäkemätön kulttuurissamme, koska tosiasiassa me miehet annamme miehille tyypillisten töiden tulokset naisille "puoli ilmaiseksi" yhteiskunnan kautta, mutta vastapainoksi saamme ennennäkemättömän vähän naisellisia vastapalveluksia.

Esim.

Käymme länsimaiden viimeisenä palkattoman pakkotyön, eli asepalveluksen tässä laajuudessa, emmekä vaadi mitään vastavelvollisuuksia naisilta. Päinvastoin naisemme ovat luopuneet perinteisistä kotiäidin/naisen velvollisuuksista samaan aikaan maailman eniten.

Kulutamme tekemistämme verotuotoista vain 65% valtion kassasta, naiset taas kuluttavat 135%. Näin ollen voisi sanoa että miehen euro on 50 c ja naisen 100 centtiä.
        Ja tilanne vääristyy koko ajan koska naiset eivät ole synnyttäneet lapsia maksamaan feministivaltiotaan. Vanhenemmekin kansana länsimaiden nopeiten.

VAIHTOKAUPPA EI TODELLA TOIMI JA PAHENEE VAAN KOKO AJAN.

Yhä useammalla miehellä vähintään alitajunnassa herää kysymys -MIKÄ ON MUKA SOPIMUS YHTEISKUNTA? erohelvetti? säälittävien runkkari ja työjuhtamiesten kasvava orjavaltio verotuksineen? yhden ihmisten talouksien helvetti? Jonka me kuitenkin maksamme sellärangastamme suurimmaksi osaksi? jne jne

• Vuoroin
        AIKAPOMMI.. kirjoitti:

Yksipuolista näkemystä. Mutta mistä johtuu, että vaikka olen naisellinen nainen ja kauniiksikin sanottu, silti olen yksin. Teen suhteen eteen kaikkeni, silti ei kelpaa. Annan aina, olen siis lutka. Missä mättää...??

• amisviixi
        Harja Talonen kirjoitti:

Aika harvaa miestä kuitenkaan kyllästyttää mukava, lempeä, naisellinen nainen (ulkonäöltään: pitkät hiukset, ehkä kiharoita, koruja, meikkiä, naisellisia vaatteita) joka oikeasti tyydyttää miehen seksuaaliset fantasiat?

Mikä Suomen miehiä turhauttaa näin paljon, että juominen (kovimmat luvut koskaan), masennus (jo 400 000 veti viime vuonna pelkkiä ssri-lääkkeitä suomessa) ja väkivaltaluvut (40% alkuvuonna kasvaneet) räjähtävät pian käsiin?

Tuli mieleen vaan tämä eräs tutkimus asian tiimoilta(joka julkaistiin muutama viikko sitten) ... että Suomen naiset ovat erittäin kiukkusia nykyään.

IL julkaisi vielä tutkimuksen ja pisti päälle yleisön kyselyn, että mitä mieltä on kansa laajan tutkimusen tuloksesta. Noin 10 000 ihmistä vastasi ja 90% oli sitä mieltä että Suomen naiset ovat todella kiukkusia.

"Aika harvaa miestä kuitenkaan kyllästyttää mukava, lempeä, naisellinen nainen (ulkonäöltään: pitkät hiukset, ehkä kiharoita, koruja, meikkiä, naisellisia vaatteita) joka oikeasti tyydyttää miehen seksuaaliset fantasiat? "

Jos muija alkaisi käyttämään koruja ja meikkiä niin samaan sänkyyn ei olisi asiaa. Nillä perusteilla oli suuri vaikutus vaimoa valitessa, ja tietämättään jo sillä saa minut syttymään. Hyi helvetti joku haiseva sotamaalaus naamassa ja killuttimia joka kohdassa.

• ..............
        Vuoroin kirjoitti:

Yksipuolista näkemystä. Mutta mistä johtuu, että vaikka olen naisellinen nainen ja kauniiksikin sanottu, silti olen yksin. Teen suhteen eteen kaikkeni, silti ei kelpaa. Annan aina, olen siis lutka. Missä mättää...??

Mahdatko olla sama teeskentelijä kuin tuo amisviiksi... Vain sairaalle miehelle ei kelpaa naiselliset naiset, ja toisaalta naisellisen naisen ei tarvitse mennä kuin ravintolaan tai tuonne suomi24 treffit osastolle niin miehiä on välittömästi ..sen tasoiset naistenmääräämät markkinat ovat tällä hetkellä suomessa..

Mielenkiintoista on että mm tuossa kirjassa naisten seksuaalinen valta todetaan että TEESKENTELY ON SÄÄNTÖ NAISTEN VALLANKÄYTÖSSÄ.

Mitäpä mieltä ms amisviiksi olet siitä?

• jfdhfbvbn
        .............. kirjoitti:

Mahdatko olla sama teeskentelijä kuin tuo amisviiksi... Vain sairaalle miehelle ei kelpaa naiselliset naiset, ja toisaalta naisellisen naisen ei tarvitse mennä kuin ravintolaan tai tuonne suomi24 treffit osastolle niin miehiä on välittömästi ..sen tasoiset naistenmääräämät markkinat ovat tällä hetkellä suomessa..

Mielenkiintoista on että mm tuossa kirjassa naisten seksuaalinen valta todetaan että TEESKENTELY ON SÄÄNTÖ NAISTEN VALLANKÄYTÖSSÄ.

Herran pieksut tuota ajatuksesi lentoa, älysi loista!! Naisten kuuluu tyydyttää miesten seksuaaliset fantasiat ja ehkä vielä vähän maksaa siitä kun eivät käy armeijaa!! Jäkäti, jäkäti, jäkäti...

Jos suomalainen nainen laittauttuu, kaunistautuu, toteuttaa fantasioitasi niin haukutaan huoraksi, jos antaa tummalle on täysi horo ja rasisti!! Meikit, kasvohoidot, kampaamossa käynnit, kauniit vaatteet ovat turhaa ja turhamaisuutta, nekin rahat pitää käyttää perheen miehen hyväksi, ei itseensä!! Niin minulle on opetettu, nuevottu hankkimaan ammatti ja kunnon toimeentulo, että ei ole miehestä riippuvainen, hänen tahtonsa tulojensa varassa!!

Nyt kun Suomen naiset ovat kotiläksynsä lukeneet, hankkineet oman elämän ja ammatin niin eikös joku hurmaava kullamuru itke, että ei naiset ei saa tehdä niin , eikä näin tai noin!! Samaan hengenvetoon kerttoo, että miehet ovat suurimmaksi osaksi surkeita tumputtajia ja sekin on naisten vika! Naiset eivät älyä, hoksaa tulla miehen oven taakse tarjoamaan fantasioita ja tyydytystä!!

Sinun ei auta muuta kuin mennä naimisiin, tehdä mahdollisimman monta tyttö-lasta ja kasvattaa heistä niitä miesten unelma naisia!! Tee jotain hyvää itsellesi ja toisille äläkä aina valita, joka palstalla samasta asiasta!!

• vai oletko
        AIKAPOMMI.. kirjoitti:

vaan katkera, kun et saa sen näköisiltä naisilta kuin haluaisit?

• koettakaa edes

Kiitos. Vastasit poikkeuksen rehellisesti naiseksi! Myönsit juuri sen olennaisen mistä tämä huolestuttava kulttuurin muutos ja kehitys johtuu.

Tosiasiassa naisten ja miesten seksuaalisuus on täysin erilainen. Samoin tekninen äly ja fyysinen voima.

Naisten voima on haluttavuudessa, kauneudessa ja seksuaalisuudessa, miesten teknisessä ja fyysisessä voimakkuudessa.

Naisten pitää tyydyttää miesten seksuaaliset halut heidän suuntaansa ja miesten tekniset, fyysiset asiat vastapainoksi yhteiskunnassa. Tämä on vaihtokauppaa.

-------

http://www.kaypahoito.fi/terveysportti/Dlehti2.tunnista?a=Y&t=H&fname=D93408.htm

"Suomalainen seksi -tutkimuksessa kartoitettiin yli kahdentuhannen 17-75-vuotiaan suomalaisen naisen ja miehen sukupuolielämää (Kontula ja Haavio-Mannila 1993).

Jokaisessa yhdynnässä orgasmin sai 6-7 % naisista."

--------

Pakko nostaa esiin pitkästä aikaa uutuuskirja: naisten seksuaalinen valta.

Juuri tätä siinä yritetään tuoda esiin.
        Tilanne on ennenäkemätön kulttuurissamme, koska tosiasiassa me miehet annamme miehille tyypillisten töiden tulokset naisille "puoli ilmaiseksi" yhteiskunnan kautta, mutta vastapainoksi saamme ennennäkemättömän vähän naisellisia vastapalveluksia.

Esim.

Käymme länsimaiden viimeisenä palkattoman pakkotyön, eli asepalveluksen tässä laajuudessa, emmekä vaadi mitään vastavelvollisuuksia naisilta. Päinvastoin naisemme ovat luopuneet perinteisistä kotiäidin/naisen velvollisuuksista samaan aikaan maailman eniten.

Kulutamme tekemistämme verotuotoista vain 65% valtion kassasta, naiset taas kuluttavat 135%. Näin ollen voisi sanoa että miehen euro on 50 c ja naisen 100 centtiä.
        Ja tilanne vääristyy koko ajan koska naiset eivät ole synnyttäneet lapsia maksamaan feministivaltiotaan. Vanhenemmekin kansana länsimaiden nopeiten.

VAIHTOKAUPPA EI TODELLA TOIMI JA PAHENEE VAAN KOKO AJAN.

Yhä useammalla miehellä vähintään alitajunnassa herää kysymys -MIKÄ ON MUKA SOPIMUS YHTEISKUNTA? erohelvetti? säälittävien runkkari ja työjuhtamiesten kasvava orjavaltio verotuksineen? yhden ihmisten talouksien helvetti? Jonka me kuitenkin maksamme sellärangastamme suurimmaksi osaksi? jne jne

kasvaa aikuisiksi...

• sexiä ...
        AIKAPOMMI.. kirjoitti:

ei saa tarpeeksi, niin ei sitä voi purkaa noin että joka paikka ärsyttää. Minä olen nainen ja en saa tarpeeksi usein, mutta minä tulen vaan pahalle päälle, mutta ei kumppanissa mikään ärsytä. Ja jos tiedän etten saa esim. tänäänkään, niin teen itse homman, ja taas on hymyssä suu :))) Ja kumppania rakastan yli kaiken :=)

• kotkotkot ;)
        jfdhfbvbn kirjoitti:

Herran pieksut tuota ajatuksesi lentoa, älysi loista!! Naisten kuuluu tyydyttää miesten seksuaaliset fantasiat ja ehkä vielä vähän maksaa siitä kun eivät käy armeijaa!! Jäkäti, jäkäti, jäkäti...

Jos suomalainen nainen laittauttuu, kaunistautuu, toteuttaa fantasioitasi niin haukutaan huoraksi, jos antaa tummalle on täysi horo ja rasisti!! Meikit, kasvohoidot, kampaamossa käynnit, kauniit vaatteet ovat turhaa ja turhamaisuutta, nekin rahat pitää käyttää perheen miehen hyväksi, ei itseensä!! Niin minulle on opetettu, nuevottu hankkimaan ammatti ja kunnon toimeentulo, että ei ole miehestä riippuvainen, hänen tahtonsa tulojensa varassa!!

Nyt kun Suomen naiset ovat kotiläksynsä lukeneet, hankkineet oman elämän ja ammatin niin eikös joku hurmaava kullamuru itke, että ei naiset ei saa tehdä niin , eikä näin tai noin!! Samaan hengenvetoon kerttoo, että miehet ovat suurimmaksi osaksi surkeita tumputtajia ja sekin on naisten vika! Naiset eivät älyä, hoksaa tulla miehen oven taakse tarjoamaan fantasioita ja tyydytystä!!

Sinun ei auta muuta kuin mennä naimisiin, tehdä mahdollisimman monta tyttö-lasta ja kasvattaa heistä niitä miesten unelma naisia!! Tee jotain hyvää itsellesi ja toisille äläkä aina valita, joka palstalla samasta asiasta!!

;) ; ) osui ja upposi tosiaan ... Tyypillinen nykynaisen vuodatushan sieltä tulla tupsahti ilmoille ... "täynnä heidän kuuluttamaansa empatiaa ja tunneälyä" ;) ; )

Ps. Mutta yksi asia pisti silmiin... Tuo tummille jakaminen ja siitä saatu kritiikki... Mistähän se sinulla tuohon vuodatukseesi "lipsahti" ;)

• Mies 81
        AIKAPOMMI.. kirjoitti:

Vai meinaat että naisten täytyis koko ajan olla pakkelit naamassa valmiina toteuttaan miesten fantasioita. Ihmettelen jos oot noilla kriteereillä itselles naisen löytäny. Kyllä Suomen naiset on nättejä ja mukavia. Älä aina usko kaikkee mitä lehdissä lukee. ;) Kyllä sitä vois suomen miehetkin hiukan peiliin katsoa. Jos vyötärö on leveämpi kuin hartiat ja päällä on paikatut, 10 vuotta vanhat verkkarit niin sit kannattaa miettiä että tarttisko tehdä itselleen jotain.

• johon
        kotkotkot ;) kirjoitti:

;) ; ) osui ja upposi tosiaan ... Tyypillinen nykynaisen vuodatushan sieltä tulla tupsahti ilmoille ... "täynnä heidän kuuluttamaansa empatiaa ja tunneälyä" ;) ; )

Ps. Mutta yksi asia pisti silmiin... Tuo tummille jakaminen ja siitä saatu kritiikki... Mistähän se sinulla tuohon vuodatukseesi "lipsahti" ;)

kalikka kalahtaa :)

• kjfjhhfhg
        kotkotkot ;) kirjoitti:

Jos teille ääliöille jotain vastaa niin mitä tai miten sinulle vastataan: se osui ja upposi!! Mutta itse asioihin joita esität ei oteta mitään kantaa!! Naiset sitä, naiset, tätä ja niin edelleen!! Kullamuruset nyt tämä tunneköyhä nyky-femakko ja mitä muita niitä tumputtaja-miesten keksimiä arvonimiä nyt onkaan, minä kusipäitten kuningatar lähden oluelle ja saunaan!! Etkö voisi edes harkita kasvattavasi edes yhden miehen unelman tähän ankeaan maailmaan??

• ................
        Mies 81 kirjoitti:

Vai meinaat että naisten täytyis koko ajan olla pakkelit naamassa valmiina toteuttaan miesten fantasioita. Ihmettelen jos oot noilla kriteereillä itselles naisen löytäny. Kyllä Suomen naiset on nättejä ja mukavia. Älä aina usko kaikkee mitä lehdissä lukee. ;) Kyllä sitä vois suomen miehetkin hiukan peiliin katsoa. Jos vyötärö on leveämpi kuin hartiat ja päällä on paikatut, 10 vuotta vanhat verkkarit niin sit kannattaa miettiä että tarttisko tehdä itselleen jotain.

Kiitos huolestasi joka on lähes "hellyyttävän naivia" ja sinisilmäistä... Tai sitten siellä kirjoittelee joku bb nikon tyylinen suomen nykymies.

Mitä tulee tuohon kuntoilu puoleen, niin olen sinua huomattavasti vanhempi ja suhteellisen tikissä. Tässä välissä olin juuri salilla ja hölkällä. Ylläpitokin kyllä näkee tämän IP kautta ja sitä kautta tietoni kuvineen netistä ;) kyllä he varmastikin jo tietää hyvin ketä olen, sen verran on tullut lateltua äijämäisiä kommenttejani tänne ;) eli en jauha paskaa kuntoilustani ynm.

Ja mitä tulee ÄO, niin sekin piru vie on joka tutkimuksissa huomattavasti keskitason yläpuolella... Se se vika taitaa ollakin näihin piruiluihin sillä väkisinkin näkee tuon nykynaisten feministi kotkotusten läpi ;)

Eli kuulun juuri siihen kastaan joka EI usko mitä suomen feministinen ja suomettunut media keskiverrosti yrittää tuputtaa. Suosittelen samaa sinullekin ja muille suomen sinisilmäisille miehille.

Asian voitte aloittaa lukemalla vaikka nuo pari uutuuskirjaa:
        1.Mies vailla tasa-arvoa (jossa on muuten kirjoittajina n. 30 eri akateemista vaikuttajaa, eri aloilta jotka myöskään eivät enää usko median hömppää, vaan ovat proffina ynm tutkineet asiat oikeasti)
        2.Naisten seksuaalinen valta
        3.Ja tulossa olevat tohtorin väitöskirjat esim Henri Laasaselta: miesten tasa-arvo ongelmat suomessa sekä Pasi Malmin juuri pian ilmestyvä väitöskirja samasta aiheesta.

Niillä pääsee alkuun. Teepä se vaikka tulevien poikalasten takia.

Ja minä painun suihkuun... Pienen maitorahka iltapalan jälkeen ;)

• pellegrino
        Harja Talonen kirjoitti:

Noi on juuri niitä jossittelujuttuja, joita on hyvä vetää hihasta, kun ei tiedä asioiden oikeaa puolta. Mitä tohon naisellisuuteen tulee, niin nainen on aina nainen, vaikka ei olisikaan pitkähiuksinen tai kiharapitkähiuksinen. Itse olen naisellinen nainen, vaikka onkin puolipitkät hiukset ja en aina ole niin mukava ja kiltti. Eiköhän se kokonaisuus ratkaise.

Ei naisen aina tarvitse olla miellyttääkseen miehiä, nainen voi olla nainen ja naisellinen, vaikka olisikin välillä arkisennäköinen ja eikä aina olisikaan korut päällä ja tukka ja kasvot sliipattuna. Teiltä useilta miehiltä jää sellainen tosiseikka huomaamatta tarkoituksella, typeryyttään tai itsekkyyttään, että nainen on ihminen eikä mikään esine, joka on aina se pyhä virne kasvoilla, kiltti ja kaikkea muuta joita kirjoituksessasi mainitsit. Miksi naisen pitäisi aina olla valmiina tyydyttääkseen vain miesten seksuaaliset fantasiat? Siinä asiassa olet hieman vanhanaikainen, sovinisti tai/ja näitä kahta yhdessä. Herranjestas sentään mistä planeetalta tulet vai onko sinut herätetty henkiin syväjäädytyksestä?

Niin, onhan se turhauttavaa se kasvava juominen niin miesten kuin naistenkin puolella sekä kasvava väkivalta, jossa miehet ovat edustaneet itseään Suomessa jo hyvin pitkään. Siksi varmaan niitä erotilastoja katsellaan ja ihmetellään, kun ne ovat suurin osin naisten aloitteista tekemiä. Nainen ei jaksa elää väkivaltaisen miehen kanssa, joka vielä juo. Monet naiset eivät myöskään jaksa patalaiskaa miestä, joka on kuin yksi iso lapsi, jota pitää hoitaa muiden lasten lisäksi.

Suomalainen mies on kautta- aikojen ollut masentunut ja sitä sorttia, siksi kaikki tapot, poltot ja nykyisin joukkomurhat. Tuskin niissä on syynä naisen panttaaminen tai epänaisellisuus, vaan ihan jotkut muut suuremmat asiat. Niin mitä tollasella tutkimuksella yleensäkään tekeen, kun ei tiedetä sen alkuperää siis mistä kiukkuisuus johtuu ja yleensäkin sen laillisesta pätevyydestä ei ole varmuutta. Kannattaa aina käyttää omaa järkeä, kun lukee iltapäivälehtien julkaisemia tutkimuksia!!

Tuli vaan sellaienen mieleen, että mitä tekemistä kuitenkin on tällä väkivaltajutulla ja alkuperäisellä viestillä, kun toisen lärvi ei kiinnosta ja kyllästyttää. Mitä haluat sanoa? Haluatko sanoa, että naista saa pieksää miten paljon tahansa, jos se panttaa?

• absssolut

Taidat itse olla teeskentelijä, kun omat sanat ja mielipiteet eivät riitä kertomaan, vaan pitää löytää ns. totuuksia jostain kirjasta. Nainen on ilmeisesti nainen vain silloin, kun on helvetin hyvännäköinen ja antaa juuri sinun kaltaisille paskiaisille, kun sopiva tilaisuus sattuu kohdallesi. Muuten nainen on mitä on. Et osaa olla naisten kanssa, vaan peilaat heitä typerän kirjan välityksellä, nainen ei siis silmissäsi ole ihminen , vaan joku esine ja niin edelleen.

• heikura-
        kotkotkot ;) kirjoitti:

Sorry, mun mielestä erittäin hauskasti kirjoitettu ja älykkäästi, eikä ollut pätkääkään vuodattelua ja valittelua, päinvastoin. Toi äijähän täällä valittaa ja vuodattaa miten huonosti heillä miehillä menee täällä Suomessa ja kun ei sitä ja tätä tapahdu jne. Osui ja upposi...Eiköhän siinä vaan käynyt niin tän äijän kohdalla, vaikka olikin itsensä mielestä niiiin fiiksuuaaa, että....

• niin kuin
        AIKAPOMMI.. kirjoitti:

...nykyään naiset saisi tarpeeksi seksiä aina, orgasmeista nyt puhumattakaan. Eivät naiset mitään frigidejä ole, eivätkä kaikki miehet seksihulluja! Mutta eihän sellaista tunnusteta olevan nykyäänkään, että nainen haluaisi enemmän kuin mies...

Ja jos naiset ovat kiukkuisia ja muka miehistyneet, niin millaisia läskejä luputossuja miehistä on tullut? Turha osoitella naisia, jos itsekin olette vässyköitä. Riitaan tarvitaan aina kaksi.

• Turhautunut puutteessa eläv...
        AIKAPOMMI.. kirjoitti:

Mitäpä , jos asia onkin toisin päin?!!
        Mies pihtaa seksiä, vetää käteen ja käy vieraissa kiusatakseen ja alistaakseen naista!
        Elä siinä sitten jumalaut mukavana ja kilttinä, kun et huomioo saa hyvällä ruoalla, siisteydellä, et millään!
        Muita olis toki tarjolla, mutta uskollisena joudun itsekin vetämään käteen!

• StippaS

Joko siellä on menossa ns. eriytymisvaihe suhteessa eli kuherruskuukaudet alkavat olla ohitse ja tahdotaan omaa aikaa. Kannattaa viettää sitä omaa aikaa ja selostaa se siippaehdokkaallekin.

Tai jos olisitte naisia niin ne joka kuukauden hirviöpäivät vaan painavat päälle :D

Yksinkertaista x) :D

• mulla ainakaa naisten

tippavuodoista tämä johdu. Nehän olisi mulla sitten joka päivä ja aina hänen lähellä ollessa.
        Kyllä tämä tunne nyt johtuu ihan muusta. Olipa tyypillistä miehen kirjoitusta. Plaah.
        Omaa aikaa tarvitsisin,mutta kun hän ei meinaa sitä antaa.
        Ehkä tässä myös ahdistaa liiallinen omistushaluisuuskin.
        Pitäisi tietysti olla kiitollinen että vierellä on mukava ja kiltti mies.
        Onneksi pääsen nyt viikonlopuksi toiseen kauounkiin hetkeksi hengähtämään

• Kimmo--81
        mulla ainakaa naisten kirjoitti:

tippavuodoista tämä johdu. Nehän olisi mulla sitten joka päivä ja aina hänen lähellä ollessa.
        Kyllä tämä tunne nyt johtuu ihan muusta. Olipa tyypillistä miehen kirjoitusta. Plaah.

Niin. Vaikea kyllä sanoa mistä tämä johtuu. Me emme edes kovin usein nää toisiamme, välillä viikkokin ettei tavata. Silti ärsyttää ja se tuntuu todella pahalta.. :/

Mutta pitää katsella pikkuhiljaa jos tämä ei muuksi muutu, niin erohan tässä on otettava..

Voimia kohtalotoverille! :)

Ja kiitos muillekin vastauksista :)

• ...
        Kimmo--81 kirjoitti:

Niin. Vaikea kyllä sanoa mistä tämä johtuu. Me emme edes kovin usein nää toisiamme, välillä viikkokin ettei tavata. Silti ärsyttää ja se tuntuu todella pahalta.. :/

Mutta pitää katsella pikkuhiljaa jos tämä ei muuksi muutu, niin erohan tässä on otettava..

Voimia kohtalotoverille! :)

Ja kiitos muillekin vastauksista :)

Tuosta sen verran että oon itsekin joskus ärtynyt kumppaniini kun oltiin kaukosuhteessa, eikä nähty muutamiin päiviin. Järkeilin sitten niin, että ärsyyntyminen johtui siitä että tunteet heitteli koko ajan, eikä oikein pystynyt nopeesti sopeutumaan siihen. Siis kun joutu lähtemään toisen luota niin masensi, vitutti ja suretti. Sitten kun oli muutaman päivän yksin niin siihen vähän niinku turtuu ja jossain määrin tottuu vaikka aluksi tuntuu pahalta. Tunteet jotenkin vähän himmenee, koska ois liian raskasta kaivata toista koko ajan ihan suunnattomasti (vaikka se ikävä toki jossain pohjalla olikin). Sitten kun taas palasi toisen luo niin ei pystynytkään heti kääntämään itseään siihen rakastuneeseen ja onnelliseen olotilaan, vaan toisen läsnäolo melkein ärsytti. Sitten se siitä taas tasaantu. Ja sit piti lähtee taas pois.. Että semmosta vuoristorataa. Mutta mä kyllä tiedän, minkälainen aarre mulla on niin en ole siitä valmis ihan helpolla luopumaan.

• on hankalaa
        ... kirjoitti:

Tuosta sen verran että oon itsekin joskus ärtynyt kumppaniini kun oltiin kaukosuhteessa, eikä nähty muutamiin päiviin. Järkeilin sitten niin, että ärsyyntyminen johtui siitä että tunteet heitteli koko ajan, eikä oikein pystynyt nopeesti sopeutumaan siihen. Siis kun joutu lähtemään toisen luota niin masensi, vitutti ja suretti. Sitten kun oli muutaman päivän yksin niin siihen vähän niinku turtuu ja jossain määrin tottuu vaikka aluksi tuntuu pahalta. Tunteet jotenkin vähän himmenee, koska ois liian raskasta kaivata toista koko ajan ihan suunnattomasti (vaikka se ikävä toki jossain pohjalla olikin). Sitten kun taas palasi toisen luo niin ei pystynytkään heti kääntämään itseään siihen rakastuneeseen ja onnelliseen olotilaan, vaan toisen läsnäolo melkein ärsytti. Sitten se siitä taas tasaantu. Ja sit piti lähtee taas pois.. Että semmosta vuoristorataa. Mutta mä kyllä tiedän, minkälainen aarre mulla on niin en ole siitä valmis ihan helpolla luopumaan.

jos ärsyttää. Kun harvemmin näkee, niin ei haluais käyttää sitä vähää yhteistä aikaa siihen, että purkaa toiselle sen pahan olon, mutta sitten kun sitä ei kuitenkaan saa välillä muuten karistettua pois, niin se tunne kasaantuu ja sitten se alkaa jo kohdistumaan siihen kumppaniin, vaikka asialla ei välttämättä olisi alunperin ollut mitään tekemistä sen kanssa. Ja jos sattuu esimerkiksi sen viikonlopun tai muun aikana sitten riitelemäänkin, niin sitten ärsyttää se, ettei se aika riittänyt siihen, että asian olisi kunnolla käsitellyt ja sitten miettii sitä, että onko se toinen nyt kuitenkin ihan ok. Vaikka puhelin tietysti toimii, mutta on se eri asia selvitellä asioita puhelimessa kuin kasvotusten. Sellasta se elämä joskus on. Voimia ajatusten selvittämiseen.

• Pappa neuvoo
        mulla ainakaa naisten kirjoitti:

Tässäpä muutama perusneuvo:

Ensinäkin keskustelkaa avoimesti tilanteesta yhdessä ja nimen omaan yhdessä keskenänne. Siihen evääksi kummankin kannattaa tehdä lista, mihin miettii vähintään 10 - 15 asiaa mitkä toisessa ärsyttää ja sama määrä mitä toisessa rakastaa. Näitten listojen pohjalta on helppo käydä keskustelua ja yhdessä pohtia, kummatko asiat painavat vaakakupissa eniten. Sitten on helppo miettiä, mitä kummankin tulisi tehdä ja mihin sitoutua, että suhde toimisi ja miettiä sen jälkeen pystyykö noihin mahdollisiin muutoksiin vai ei ja onko yleensäkän mahdollista jatkaa yhteis eloa?

Toisekseen kannattaa muistaa se, ettei toista voi muuttaa ja niinpä on muutettava itseään. Jos kumpikin muuttaa omaa käytöstään suhteen kannalta paremmaksi, niin ihmettelen suuresti josko tuo suhde ei ala toimia.

Kolmanneksi: jos kumppani on omistavaa laatua, eli siis mustasukkainen eikä yritäkkän tehdä asialle mitään, niin kannattaa jo varhaisessa vaiheessa sanoa hyvästit sellaiselle kumppanille. Vuosien myötä tuo mustasukkaisuus nimittäin vain pahenee ja yhteiselämästänne tulee yhtä helvettiä.

• älykäs
        Pappa neuvoo kirjoitti:

Tässäpä muutama perusneuvo:

Ensinäkin keskustelkaa avoimesti tilanteesta yhdessä ja nimen omaan yhdessä keskenänne. Siihen evääksi kummankin kannattaa tehdä lista, mihin miettii vähintään 10 - 15 asiaa mitkä toisessa ärsyttää ja sama määrä mitä toisessa rakastaa. Näitten listojen pohjalta on helppo käydä keskustelua ja yhdessä pohtia, kummatko asiat painavat vaakakupissa eniten. Sitten on helppo miettiä, mitä kummankin tulisi tehdä ja mihin sitoutua, että suhde toimisi ja miettiä sen jälkeen pystyykö noihin mahdollisiin muutoksiin vai ei ja onko yleensäkän mahdollista jatkaa yhteis eloa?

Toisekseen kannattaa muistaa se, ettei toista voi muuttaa ja niinpä on muutettava itseään. Jos kumpikin muuttaa omaa käytöstään suhteen kannalta paremmaksi, niin ihmettelen suuresti josko tuo suhde ei ala toimia.

Kolmanneksi: jos kumppani on omistavaa laatua, eli siis mustasukkainen eikä yritäkkän tehdä asialle mitään, niin kannattaa jo varhaisessa vaiheessa sanoa hyvästit sellaiselle kumppanille. Vuosien myötä tuo mustasukkaisuus nimittäin vain pahenee ja yhteiselämästänne tulee yhtä helvettiä.

kirjoitus tällä palstalla. Hienoa :)

• tällaisia ..

Aloituksia SUOMI24:LLA.......ÄRSYTTÄÄÄ..RRRRRRRRRRRRRRRRRRRR

• ville pöty

kaks kertaa on eukko kallis: sisäänkannettaessa ja ulosvietäessä(siis sen viimisen kerran),mut noin *ärsytys ei yleensä lopu ees ajan kanssa*,tästä vois vetää tiettyjä johtopäätöksiä, ennemmin(mieluummin) kuin myöhemmin.Helei!

Pariterapia vois auttaa,jos siihen on varaa,mut ei se terapeutti mitään osaa tehä,teijän on tehtävä ihan ite se paska työ(onko helpompaa vaihtaa?)

:)

• nainen jostain...

Jos noin lyhyen ajan jälkeen alkaa kumppani ärsyttämään, niin silloin sulla on väärä nainen kainalossa... Varsinkin jos se on jokapäiväistä ja joka asiasta arsyynnyt. Vaihda pois, ei siinä muu auta.

• ärsyyntynyt

Olen itse elänyt monta vuotta niin että miehessäni melkein kaikki on ärsyttänyt.Eropäätöksen tehtyäni olen katunut monesti kun en lähtenyt aikaisemmin.Kun alkaa nyppiin toisen tavat/naama, niin nosta kytkintä ja äkkiä, ei tarvi sit katuu jälkeenpäin et on elämäänsä tuhlannut.

• Mamma_86

Mulla on ainaki sama ongelma. viikko voi mennä siihen että ärsyttää kaikki mitä mieheni tekee ja puhuu.. tai jos vaikka on vaan nii seki jotenki ottaa aivoon. mutta sitte voi taas olla pari kolme päivää joskus hyvällä säkää viikkokin että ollaan niin rakastavaisia.. en tiärä mistä johtuu. meillä on 9kk vanha poika ja sen takia yritän olla yhdes ja mennä päivä kerrallaan eteen päin.. kaipa se sit on iha normaalia perhe elämää.. en tiärä.. ollaan oltu yhdes pari vuotta, kolmas vuosi alkanu elokuus..

• Terapertti

Todennäköisesti tyttöystävässäsi on jokin eroottinen alue, johon olet leimautunut ja josta et halua luopua/olet mustasukkainen. Tyttöystäväsi aivotoiminta ja luonne sen sijaan eivät miellytä. Tee tyttöystävästäsi kipsivalos ja muuta sen kanssa yhteen.

• .............

Ehkä olet breikin tarpeessa, että pääset ärsytyksestä yli (omaa aikaa ja lässyn lässyn tiedäthän). Sinustahan tämä johtuu, jos mitään ihmeellistä ei ole tapahtunut suhteessanne. Ehkä olisi aika tutkailla itseään ja omaa elämäntilannettasi. Monet projisoivat omaa huonoa oloaan tai pettymystään itseensä puolisoonsa.

Anna toiselle vapaus olla mitä on, älä aseta vaatimuksia, sillä kukaan ei ole täydellinen, vähiten sinä itse. Salli ihmisen olla joskus typerä ja rasittava ja väsyttävä. On ok tuntea ärsyyntymistä, ei sitä pidä tuomita, eikä tunnetta pidä sulkea pois. Jos kiellät itseäsi tuntemasta negatiivisia tunteita uppoat vain syvemmälle suohon. Negatiivisia tunteita ei kuitenkaan pidä purkaa puolisoon (paitsi jos osaatte keskustella asiallisesti ja rakentavasti), höyryjä voi purkaa muualla.

Eniten tuntuu kitkaa monilla aiheuttavan se, että puolisolle asetetaan toiveita ja odotuksia, joita on lähes mahdoton täyttää. Suomessa puolisot ovat kuin vastakkainasettelussa, kun sen sijaan pitäisi löytää paikka puolison rinnalla. On tuettava toinen toistaan ja yhdessä luotava parempaa mitä yksin kumpikaan pystyisi.

• järkevästi!

Nyt kannattaa ajatella järjellä eikä sydämmellä. Minä ajattelin sydämmellä kun oli samanlaiset tunteet ex-vaimoani kohtaan ja odotin että tunteeni muuttuvat. Nyt - 3 avioliitto vuoden ja kahden lapsen jälkeen kadun kun en lähtenyt kun siltä tuntui. Ei sillä että katuisin lapsiani (en todellakaan) vaan tuntuu että minusta ei saa enään kukaan minkäänlaisia tunteita ulos kun olen pitänyt niin paljon pahaa tunnetta sisälläni!

• Ratkaisuehdotus

SUlla on nyt kolme lasta, pidä heihin ja eksään hyvät välit... senkin jälkeen kun olet lähtenyt. Mikä on pahin rikos minkä voit tehdä? Epärehellisyys itseäsi kohtaan. Ja yleensä asiat menevät niin, että kun on pelastanut itsensä, se toinenkin hyötyy asiasta kunhan on ensin toipunut järkytyksestä. Ja on parempi lähteä "muuten vaan", kuin esim. toisen naisen takia.

• Jo monta vuotta

Tuttu tunne. Toisinaan se on voimakkaampi, toisinaan pystyn elämään hänen kanssaan ilman ärsytystä. Mutta kun alkaa ärsyttää, tuntuu, ettei hän osaa tehdä mitään oikein. Ei kertakaikkiaan mitään. Ja silti tiedän, että hän pitää minusta. Mutta kun omat tunteet on kuolleet, jää jäljelle vain negatiivisuus..

• Nyt onnellinen

Minullakin tuli tuo vaihe noin vuoden seurustelun jälkeen. Kaikki miehen tavat ärsyttivät aivan uskomattoman paljon, ja harkitsin jo lähteväni koko suhteesta. Sitten tajusin että se kuuluu asiaan. Siinä piti vaan tottua siihen, ettei me kaikki olla samanlaisia ja toista ihmistä ei pitäisi yrittää liiaksi muuttaa.

Tietysti jos ei vaan toista kestä, niin on ehkä parempi lähteä kuin nalkuttaa ja mököttää jatkuvasti. Minä kuitenkin jäin ja olen nyt erittäin onnellinen. Ne "ärsyttävät" tavatkin kuitenkin ovat osa ihmistä, jota rakastan mielettömästi. Ja varmasti minussakin on piirteitä, jotka ärsyttävät miestäni, mutta silti hän minua jaksaa katsella. :)

T: 5 vuotta onnellisesti yhdessä :)

• Ehkä kannattais lähtee kävelemään suhteesta ennenkuin tekee tai sanoo jotain mitä katuu myöhemmin. Paras olis jos pystyisit asiallisesti puhua siitä mikä tökkii.

• .............................

En itsekkään tiedä miksi, mutta saatan ärsyyntyä johonkin ihmiseen jos näen häntä / kuulenhänestä liikaa. Välillä ärsyttää kaveri ja välillä puoliso. Vika taitaa kyllä olla minussa...

• kokemusta on

Tuommoinen on ihan normaalia. Olen huomannut omalla kohdallani että aina 8kk-1-v. jälkeen tulee kauhea ärsytyskohtaus, joka voi kestää kauankin. Kun antaa ajan kulua, se menee ohi ja huomaa ikäänkuin rakastuneensa uudestaan :) olen huomannut tämän myös muillakin paeilla, mutta ainahan asia ei kuitenkaan näin ole..

Mutta en rupeaisi muutaman viikon ärsytyksne jälkeen lopettamaan suhdetta. Voi alkaa kaduttaa.

• täälläkin!

Mutta nyt kaikki on taas hyvin. Se aika taisi olla juuri kun oltiin oltu noin vuosi yhdessä. mielessä kävi myös eroaminen. mutta se on vain vaihe mikä menee ohi! Tuntuu että kyllästyy ja toisen pärstä ärsyttää mutta ajan kanssa kaikki menee kohdalleen. Nyt ollaan asuttu onnellisesti yhdessä jo kolme vuotta ja kohta ostetaan oma asuntokin :) tsemppiä, tuo tunne kuuluu parisuhteeseen!

• mahtoi olla

mahtoiko saaren mattiakin ärsyttää jokin asia ?
      ärsyttävää kun ei tiedä aina kaikkea!!

• ärsytä

Ja mitä sinä itsestäsi yrität tehdä...pyhimystä joka yrittää sietää toista vaikka tämä ärsyttää. Ja kun mikään ei muutu niin sekös ärsyttää vielä enemmän. Mies olisi paljon onnellisempi sellaisen kanssa joka hyväksyisi hänet tai ainakin osaisi puhua asiasta. Samoinkuin nainenkin.
      Paras kun lähdet ja päästät miehen elämään omaa elämäänsä ja sinä omaasi.

• Kariina82

Tiedän tuon tunteen, ja koen sen aika useasti silloin, kun ei ole rakkaustunteita toista kohtaan tai toisin sanoen ei ole mitään tunteita enää toista kohtaan. Jos jäät siihen tilanteeseen, nin se vain pahenee. Usko pois, puhun kokemuksesta! Eli se menee siihen pisteeseen, että koko ihmisen naama suorastaan ällöttää! Eli, tässä on kaksi vaihtoehtoa...
      1. Ottaa jonkin aikaa itselle ja nollata tilanteen, niin kuin tässä oli aiemmin mainittu.

2. Erota.

• Känkkäränkkä

Hei !
      Oli ihan pakko vastata otsakkeeseen. Olen ollut saman miehen kanssa jo 24 vuotta ja siitähän on kysymys, kuinka paljon sietää mitäkin. Yleensä sanotaan että hyvissäkin suhteissa voi käydä niin että seitsemän vuoden päästä erotaan ja ollaan kriisissä. Meillä oli seitsemän vuoden kriisi. Kaksi kovatahtosta ihmistä yhdessä ja seitsemän vuoden aikana ärsytystiloja tuli eteen ainakin 700. Kokeiltiin varmaan puolin ja toisin mitä toinen on valmis sietämään ja haettiin kaapin paikkaa. Kumpikaan ei käynyt vieraissa mutta toisen ihmisen "oudot" tavat ja tottumukset, sukulaiset ympärillä jotka halusivat sekaantua soppaan, työntekoa ja ainainen kiire, väsymys, rahan riittämättömyys ja välillä täydellinen kyllästyminen toiseen, sai ajattelemaan, joskos ruoho olisi vihreämpää aidan toisella puolella. Tänään olen ylpeä itsestäni ja miehestäni että olemme voittaneet vaikeudet jo aikaa sitten ja edelleen yhdessä. Kaiken rakentamiseen menee aikaa ja se vaatii pitkäjännitteisyyttä. Puhukaa, puhukaa ja vielä kerran puhukaa, vaikka kuinka turhalta tuntuisi. Älä loukkaa toista ja yritä ymmärtää vaikka vaikeata välillä olisikin. Esteet on tarkoitettu voitettaviksi, jos haluaa. Hyvää syksyn jatkoa.

• aaretti

Kukin tekee tietysti omat ratkaisunsa, mutta täytyy muistaa, että meillä kullakin on vain yksi elämä. Joten kannattaako siitä uhrata edes vuottakaan ärsyttävälle puolisolle? Itse olen ollut saman kanssa 18 vuotta naimisissa ja yhtä kauan hän on minua ärsyttänyt. Koko ajan olen odottanut, että välillemme syttyisi tulinen rakkaus tai että sopeutuisin häneen, mutta niin ei vain ole käynyt. Olen ehdottanut terapiaa ja muuta ulkopuolisen avun käyttämistä, mutta ongelma on se, että hän hyväksyy tilanteen. Hänen vanhempansakin ovat lopen kyllästyneitä toisiinsa ja nälvivät toisiaan koko ajan. Ihan kuin ihmisen olisi vain alistuttava ennalta määrättyyn kohtaloon. En halua omalle kohdalleni samanlaista liittoa ja sellaista ikävää vanhuutta, johon appivanhempani ovat alistuneet.
        Jos toinen ärsyttää, niin se ärsytys vain lisääntyy vuosien saatossa niin, että raivonpuuskan aiheuttaa jo se, että toinen astuu ovesta ja sanoo "moi".
        Pakene siis niin pian kuin mahdollista!!!!
        Itse olen elättänyt perheeni ja huolehtinut kodistamme lähes yksin, kun toinen vaan nauttii luontaiseduista. En kuitenkaan sitä kadu enkä ole katkera. Mutta lähden tästä liitosta niin kauan, kuin vielä on mahdollisuus hyviin vuosiin.
        Puolisossa ei varmaankaan ole mitään vikaa, ehkä hän sopii hyvin yhteen jonkun toisen kanssa, mutta ehdotan, että ei ainakaan kannata lähteä perhettä perustamaan ärsyttävän ihmisen kanssa, ei ainakaan ennen kuin terapiat on käyty läpi ja odotettu seitsemän vuoden kriisin ohi meneminen. Eikä pidä ajatella, että puoliso loukkaantuu siitä, että hänet hylätään, vaikka hän rakastaa.
        Se ei välttämättä ole rakkautta vaan ehkä kyse on riippuvaisuudesta tai mukavuudenhalusta, mitä milloinkin. Mutta sen verran itsekäs pitää kunkin olla, että suo itselleen miellyttävän elämän, kullakin kun on niitä vain yksi.

• samaa pskaa?

jos joka aamu herää saman naisen vierestä niin se
        vasta olisi hirveää!
        Naiset on viihdykkeeksi luotu,ei pitämistä varten.
        *kaverille kans!*

• pete puolikuu

Hei,
        Käkkis on sanoisinko oikeassa;)
        minulla on kertynyt 22v josta 15v avioliitossa.
        se on just niin kuin kerroit, esteet on vaan voitettava siinä kaikki...:)

• Känkkä puhuu asiaa.

Nykyihmiset luovuttavat suhteidensa hoidosta liian helpolla ja käyttäytyvät kuin kuluttajat kaupassa. Vaihdetaan uuteen suhteeseen siinä toivossa, että se olisi jotenkin automaattisesti parempi. Ja silti otetaan edellisestä suhteesta kaikki käsittelemättömät ongelmat mukaan. Onnea ja rakkautta ei sillä tavoin löydä. Kaikki tuntemani sinkut hakevat kuumeisesti sitä oikeaa. Omani olen jo löytänyt, vaikka joskus ärsyttääkin niin vietävästi puolin ja toisin. Eikä mikään ole onnellisempaa, kuin herätä aamulla saman tuhnunaaman vierestä. Seksi lähtee korvien välistä ei jalkojen, kuten tuo yksi kakara tuntuu luulevan. Ei ole parka koskaan kokenut kunnon seksiä.

• päässä

Joo tuttu tunne tuo on. On aika pistää poikki tai järjestää parisuhde istunto. Tauko voi auttaa kanssa.

• yks vaan

Hei haloo - ero ei ole ratkaisu - se on pakenemista - jos asiaa ei "selvitä" - sama toistuu seuraavassa suhteessa !!- Miettikää mikä siinä toisessa niin kamalasti ärsyttää :) Vastaus löytyy kyllä sieltä sisältäsi - vika on useimmiten siellä "omien korvien välissä" - silloin on juuri se kasvunpaikka - ja ne on niitä "kasvukipuja" - siis mahdollisuus - olette elossa - voitte puhua - halata - Älä niuhota tyhjästä! Älä muuta toista - muuta omaa käyttäytymistäsi ja kaikki muuttuu - kokeile - kannattaa!!
        Kun sen hoksaat tai ymmärrät - eipä enää ärsytä - ainakaan kovin usein.... Puhukaa, kysykää - kuunelkaa - älkää olettako!!
        "Joka tuntee toisen on ymmärtäväinen, joka tuntee itsensä on viisas!"

• 89526

1000 syytä ja halu selvittää ne kaikki syyt!- Jos siis toinen ärsyttää- niinkuin usein tuntuu jo pelkällä olemassaolollaan.
        Itse ajattelin niitä tuhatta syytä joita minussa on ja kysyin puolisoltani puolustuspuheenvuoron saatuani txt viestissä "Rakastan sinua & haluatko sinä Rakastaa vielä minua". Syyt tippuivat sataan. "Teen tai en ,tiedän sen.. että otan sinua toistuvasti aika ajoin liian vähän huomioon, ja silti haluaisin onnistua kanssasi". /ja sallia itselleni joksenkaan en onnistu heti ensimmäisellä kerralla, mutta.. /haluan silti yrittää ja vielä onnistuakkin enkä halua näitä yhteisiä aikojamme pois noin vaan luovuttaa, ja itkeä keskikaljakuppilassa menetyksiäni sijaispalkintojen lohtuja onkien. Tämä siis omalta kohdallani. Onnistuu muuten helpommmin kuin arvaatkaan jos kumpikaan ei fyysisesti toista petä, ja voin häneen silti luottaa vaikka hän onkin kaikkein kaunein ja ihanin tapaamani otus. Kuitenkin kaiketi joistain (silloin joskus).. hänessä tulisesti Rakastuin. Tulevaan sopuun asti on yhdessä pärjättävä' niillä muistoilla, ja piikitellä juuri niillä ihanilla asioilla takaisin.. joihin sinä/ ja hän rakastuitte aikanaan toisissanne. On päivittäin kuulla ja sanoa "Rakastan sinua Kulta" ja antaa mielessään itselleen ja toiselle anteeksi. En ole paras todellakaan tässä, mutta tiedän että se on oikein kun lakaisen omanpuolen kadutuksestani tänään! Niinkuin Leo Eläin sanoi ..siihen asti halatkaa toisianne ja Rock`N`Roll.

• kertoo siitä

että on puhumattomia asioita,eli yleensä tunteensa ja ajatuksensa pitäisi joka tilanteessa uskaltaa ja kyetä sanoa heti, muutoin ne juuri kasvaa tuommoiseksi patiksi.Se on se oma patti ,mikä siellä korvien välissä ärsyttää. Nyt ei auta muu kuin aloittaaa rehellinen ja avoin keskustelu...ei moittimalla toista, vaan kertoamalla toiselle itsestään ja omista tunteistaan! Simppeliä, kun uskaltaa.

• ymmärtäjä

Se vaatii toisen todellista tuntemista mutta asiat varmasti pararanesivat mutta mahtaneeko uskaltaa?

• Rommaani Porista

Tämä on ihan normaalia valkolaiskulttuurissa. Meillä on etukäteen päätetty, että kuka määrää kaapin paikan. Ja jos PMS-oireita on muijalla, niin haaremi pitää hankkia, ettei ole yhden varassa. Että sillä tavalla, sen kun tangoilette Irwinin tahtiin Kauhajoella.

• naapurin Ulla

Painasit säkin vaan naapurin-ullaa ja oisit kitisemättä kenenkään tunteista.

• yks vaan

Sinulla taitaa olla kolmenkympin kriisi - kriisi on mahdollisuus - henkisenkasvun paikka
      Kokekemuksesta voin sanoa - älä kysy, olenko minä itse onnellinen - kysy / pohdi sitä onko kumppanisi SINUN kanssasi onnellinen?? Ja mikä ärsyttää siinä toisessa - se juuri on se sinun "heikoin lenkkisi".

• liian helposti

Kaikki halutaan nykyään saavuttaa helpolla. Parisuhde vaatii työtä ja kompromisseja.

• vaikka olemme

olleet yhdessä 23v.siitä naimisissa puolet,yksi teini-ikäinen lapsi...Ihan sillon alussa-tietysti-ei mikään ärsyttänyt mutta nyt "vanhenmiten"voi että niitä ärsytyksen kohteita löytyy.Osaan myös iste olla ärsyttävä,myönnettävä on;)Ihan pikkuasiat ärsyttää(ennen olisi kuulostanut ihan mitättömiltä)ja sitten jos olemme riidelleet niin ärsyttää "kaikki"...Mutta silti haluamme olla yhdessä ja asioista "jopa"puhutaan ja sanotaan suoraan että mikä ärsyttää.Toivon että olemme yhdessä loppuun asti:)Puhukaa asioista jospa se siitä:)

• ärsyttää

olemme 3v seurustelleet,mutta asumme erillään.
        Minua ärsyttä,kun toinen luulee aina olevan oikeessa ja kun keskustellaan asioista,nii ärsytää,kun toinen hokee"kun minä tiedän jne"....
        Oli asia mikä hyvänsä,nii se vaikka rautalangasta mallin tekee,et oikeessa on.ei voi myöntää Pr...vaikka väärässäkin on.
        Eilen haistatti V...kun sanoin älä päätä asioita minun puolesta.sitten kun yritän,että asia puhutaan,hän ei halua puhua,,,sanoo unohda
        Ärsytää.
        taidan lopetta suhteen

O

• ewfd

mut eihän nykyään teillä ole edes aikaa tutustua puolisoon, ennenkuin on "pakko" mennä naimisiin koska ihan satavarmasti rakkaus jatkuu läpi elämän ja vielä kasvaa ja paranee - ihan varmasti. Tottakai toinen alkaa ärsyttää, kun ihastuminen vääjäämättä loppuu, etenkin kun mitään syvempää ei ikinä ollutkaan...

• webetu

Ehkä sanojen ja tekojen yhteesopimattomuus ärsyttää,,minua ainakin.
      Voi olla myös että rakastumisen ja rakastamisen käsite on härmärä. Sitoutuminen vaatii myös luopumista ja työtä parisuhteen eteen.

• koska

ei ole puolisoa.

• werew

Tuliaseet niinkuin pojat olette kokeneet että akkojen tunnepurkaukset on miele... touhua. Ja niitä riittää kaikkea ei voi laittaa kuukautisien piikkiin.

• miettiä

Mitkä ovat ne piirteet, mitkä puolisossasi ärsyttävät? Ole rehellinen itsellesi, ja mieti ovatko ne omia kehittymiskohtiasi. Usein ärsyyntyminen mistä tahansa asiasta toisessa ihmisessä onkin viesti siitä, mikä meissä itsessämme on se kehitettävä ja kehittyvä juttu. Toista et voi muuttaa, mutta miten voit itse muuttua? Oma muuttuminen on avain ja se voi viedä eroon tai takaisin yhteen. Valinta on Sinun omasi.

• turhautunut...

Olen seurustellut puoli vuotta mieheni kanssa ja viimeinen kuukausi on ollut sellaista,että hän ei enää huomioi minua,ei halua päästää lähelleen,viikonloppuisin mielummin vahtaa telkkua kuin tekisi jotain kanssani,ei halua harrastaa seksiä tai harrastaa,jos minä teen aloitteen,mutta hän ei itse tee sitä koskaan. Kovasti hän sanoo rakastavansa ja välittävänsä ja, että haluaa olla loppuelämän kanssani,mutta ei kyllä oikein tuolla käytöksellä vakuuta minua..Tuntee itsensä tosi turhautuneeksi,kun on itse kuitenkin ihan täysillä mukana tässä suhteessa..

• tuo on alkanut yht'äkkiä.

Monasti toisessa mikä on tuonut ensi-ihastuksen alkaa pikkuhijaa ärsyttämään ja siitä leviää kaikkeen mitä toinen tekee.

Mikäli et tee asian suhteen mitään, saatat muuttua väkivaltaiseksi, joko psyykkisesti tai fyysisesti.

Yritä muistaa, mistä tuo ärsytys alkoi.
      Mikäli et pysty kertomaan hänelle asiasta kirjoita hänelle kirje missä kerrot tuntemuksistasi.

Soita tuonne ja kysy, se ei ole häpeä vaan osoittaa halua selvittää asia

http://www.lyomatonlinja.fi/

Tai kysy kunnan perheneuvonnasta.

• vai omaa

yleistä hermostuneisuutta? Kannattaisi hoitaa ensin omia hermoja. Hermostuneisuuteen vaikuttaa terveydentila ja vitamiinipuutos. Vegetaristien kannattaa tarkistaa ruokavaliota. Mikään ei ärsytä niin paljon hermostunutta kuin tällainen ohje. Siitä tietää, että jotain on vinossa itsellä. :)

• Tingelitangeli

Hei, miksi te olette kumppaninne kanssa? A) Siksikö, että hänellä on runsaasti niitä ominaisuuksia, joita te toivotte hänellä olevan (ulkomuotoon, käytöstapoihin, fiksuuteen liittyviä) B) Siksikö, että hänellä on statusta, rahaa tai vaikutusvaltaa? Vaiko C) siksikö, että saatte säännöllisesti seksiä?

Kyllä kuulkaa on viisainta, että todella mietitte, mitä haluatte. Tilapäinen ja hetkellinen ärsyyntyminen tai suuttuminen on normaalia, mutta jos todella voitte käyttää verbiä ärsyttää lisäkkeen toistuvasti kanssa, kehottaisin teitä etsimään ihmisen, joka ei ärsytä. Toinen vaihtoehto on pohtia, miksi koette ärsyynnystä ja juttustatte kumppaninne kanssa äRRsyynnyksestänne, joka ei suhteen jatkamisen kannalta ole missään olosuhteissa tarkoituksenmukaista.

Parisuhde on toisen ihmisen kunnioittamista siinäkin tilanteessa, kun yhteiselämän perusedellytykset ovat lakanneet olemasta. Jatkuva ärsyynnyksen tunne indikoi tällaista perusedellytysten (rakkauden, ymmärryksen, empatiakyvyn, halu olla toisen kanssa, välittämisen, huolenpidon jne.) vähenemistä.

Eikä yhdessäolon edellytyksiksi riitä se, että toinen haluaa olla suhteessa ja pyrkii panostamaan suhteeseen. Sääli suhteen toista osapuolta kohtaan johtaa itselle ja toiselle valehtelemiseen, valkoisiin valheisiin.

Koska on ollut rohjeutta aloittaa suhde, pitää olla myös rohkeutta lopettaa se asiallisesti, ei tekstiviestein tai tylysti ja vihamielisesti ilmaisten.

Valitettavasti ärsyynnys on asia, joka lisääntyy vuotten mennen, joten katsokaapa tarkkaan, että ette ryhdy lisääntymään "ärsyttävien" kumppanienne kanssa tai tee jotakin niin typerää, että paniikkiratkaisuna tai suhteen tekohengityksen nimissä menette kihloihin tai järjestätte häät. Lapsi, sormukset tai katteettomat lupaukset johtavat entistä karmeempiin henkilökohtaisiin "katastrofeihin".

Kannattaa kuitenkin muistaa, että entisen loppuminen tarjoaa usein mahdollisuuden uuden alkuun.

Joten rohkeutta, vahvuutta, avointa mieltä ja kommunikaatiota.

• muuta kuin

Jokaiselle parisuhteessa elävälle tulee vastaava tilanne eteen ennemmin tai myöhemmin, eri asia on miten sen käsittelee? En tiedä kumpaakaan teistä mutta voisiko olla oikein sanoa tuo toiselle RAKENTAVASSA hengessä jolloin asialle saattaisi olla tehtävissä jotain? Toinen vaihtoehto tuossa tilanteessa saattaisi olla ottaa hieman etäisyyttä ja miettiä mihin toiseen aikoinaan ihastui, oliko se parisuhteen arvoista ja onko se muuttunut? Oliko se itse ihminen vai pelkästään joku oman ongelman ”paikkaaja”? Mielestäni toista ei saa käyttää sen aikaa kun itseä huvittaa tai niin kauan kuin on kivaa jonka jälkeen vaihtoon, seuraavan kanssa tulee sama tilanne eteen takuulla! Katso peiliin ja mieti miten voisit muuttaa ajatuksiasi positiiviseen suuntaan jolloin asiat muuttuvat myös paremmaksi.

• kokemusta nainen 45v.

olen pahoillani, mutta suhteenne on tullut todennäisusti tiesä päähän. kaikilla rakastavaisilla tulee ns. v...tutus vaiheita mutta ne menee pois. olen itse seurustellut/asunut reilu vuoden miehen kanssa ja toisen naama ärsyttää välillä. tunne on todennäiköisesti molemminpuolinen ja menee ohi. jaksamisia sulle. tee oikea päätös vaikka joutuisit loukkaamaan toista. se on parempi kuiten loppupeleissä.

• kuva suomi24:lla

Meillä ei suhteessa nainen noin huuda vaan se mies! Miksi aina kuvitellaan että nainen huutaa ja mies pitelee korviaan. Hohhoijaa...
      Itse joutunut aamuyöstä lähtee kotoota kun en ole jaksanut kuunnella miehen huutamista.

• -VonBitch-

Juu tuttu tunne tosiaan.. Itellä ollu tota ny kans suurin piirtein muutaman viikon verran. Ollaan oltu vähän yli kaks vuotta yhdessä ja se tuntuu pahalta sen takia ku tiedän että toinen on minun kanssa tosissaan mutta silti hän tekee asioita jotka ärsyttävät minua toden teolla. Tätä on ollu ennenkin joten voin kokemuksesta sanoa että kyllä se menee ohi jos on mennäkseen. Mutta silti sitä miettii että kannattaako enää jatkaa.. Eikö totta?? Älä ny heti laita hänen kanssaan poikki. Koita jutella hänen kanssaan asiasta jos hän vaikka sitten ymmärtäisi missä mennään. Tsemiä sinne! koitetaan vaan kestää tämä epämukava vaihe... :)

• ..kannattee miettiä itseään.jos et ole tyytyväinen itseesi niin käännät sen tyytymättömyyden toiseen ihmisee...rehellistä itse tutkiskelua..

• Nimetön

ymmärrän yskän aivan mainiosti..tosin yhteistä taivalta takana 10 vuotta..yrittänyt puhuakin asiasta mutta toinen vain loukkaantuu..viimeiset kaksi vuotta miettinyt kauanko jaksan ärsyyntyä joka asiasta..
      joten mietittäväksi jää hyväksyäkö toisen ärsyttävät ominaisuudet vai lähteä..
      suosittelen kyllä että älä kahta vuotta haudo
      sanna

• iäliö

Olen sitä mieltä että tuo inho ja ärsytys kuuluu ihan normaaliin ihmissuhteeseen - myös parisuhteeseen.
      Teille se on tullut aika nopeasti - oman kokemukseni mukaan yleensä menee useampi vuosi.

Parasta ottaa puheeksi - todennäköisesti tulee aika pahoja riitoja ynnämuutasellaista mutta ei tuo muuten parane. Suhde voi parantua tai päätyä eroon - se on sitä elämää, ei sen enempää vaikka henkilökohtaisesti se toki siltä tuntuukin.

• .,.,..,.,.,..,..,-..-,

tullut vain eteen se normaali eriytymisvaihe ja olet niin fiksu että osaat käyttää sen?

• kitliina

Mistäpä löytyy sellainen ihminen, joka ei pitemmän päälle joskus ärsytä? Voi valita ärsyyntyykö aina joskus omalle kullalle vai ärsyyntyykö joka kuukausi/vuosi uudelle ihmiselle... ja yleensähän jos omassa elämässä kaikki on kunnossa, on ärsyyntymiskynnys paljon korkeampi. Aina voi ensin katsoa peiliin ja sitten vasta ympärilleen. Jos osoittaa sormella syyttäen toista, neljä muuta sormea osoittaa kuitenkin itseen.

• jos ei kemiat pelaa,turha pitkittää.
      elät vain kerran.

• 13 vuotta parisuhteessa

Voin kokemuksen syvällä rintaäänellä kertoa että pidemmissä suhteessa tulee tuollaisia tuntemuksia välillä. Ne onneksi katoavat ajan myötä kun et anna periksi. Jos haluat työstää omaa itseäsi niin seuraavan kerran kun ärsyttää vaihdat ajatuksen suuntaa ja mietit omia vikojasi. Myös parin päivän oma aika voi tehdä hyvää.
      Jonkin ajan kuluttua voitte taas olla kuin vastarakastuneet ja molemmat hyväksytte toisenne vikoineen kaikkineen. Tsemppiä elämään!

• ymmärtänyt

Tiedän mitä tarkoitat. Olen ollut avomieheni kanssa vuodesta -04. Kaksi vuotta sitten huomasin ettei homma vaan toimi ja pääätin lähteä ja lähdinkin.
      Asuin toisella paikkakunnalla puolivuotta kunnes tulin toisiin ajatuksiin, mies rakasti minua ja mikä voi olla hienompaa. Ajattelin että vaikka en itse rakasta häntä niin syvästi ja tulisesti, ehkä homma toimii kun antaa mahdollisuuden. Rakkaus tulee kun antaa tulla.
      Toisin kävi. Ensin oli kaikki hyvin, mutta parin kuukauden päästä jokin muuttui. Aluksi ahdistus oli pientä, mutta se on kasvanut koko ajan. Saatan hermostua ihan pikkuisista asioista, siis oikeasti pienistä ja räjähtää aivan täysillä. Olen tosissani vilkuillut pesäpallomailaa koska äijä ei laita peliä toimimaan.
      Siinä vaiheessa on jotain vialla. Joka tapauksessa, suunnittelen tällä hetkellä muuttoa pois toiselle paikkakunnalle kauas miehestä. Vältytään ylimääräisiltä uhreilta.
      En voi neuvoa muuta kuin, että peräänny jos pääset samalle tasolle :)

• Kesäkissa

Kun keväällä valon määrä lisääntyy, käynnistyy hormoonitomita ja uusi suhteita syntyy. Myös vanhat parit ikäänkuin rakastuvat uudelleen. Kesällä menee kivasti, mutta kun syksy saapuu - kaikki on toisin.
        Loka-marraskuussa niin sanotut kesäkissat hylätään ja käperrytään omaan lämpöiseen nurkkaan pimeän kauden ajaksi. Jos on vanhassa parisuhteessa, siitä ei ehkä luovuta niin herkäasti - sitten se toinen vaan ärsyttää.

Yksi syy on myös suomalaisten tunneköyhyys ja miesten yksioikoisuus. Jos kotona ei ole kivaa, sitä mennään lähikapakkaan etsimään. Saatetaan omistautua harrastukselle, mutta parisuhteen eteen ei tehdä yhtään mitään. Naiset useimmiten tekee suurimman osan kotitöistä ja yrittävät saada eloa miesten tunne-elämään. Mies on nykään seksuaali- objekti, jota naiset kilvan tavoittelevat. Todella tuntuu siltä, ettei miehet tee mitään valloittaakseen naistaan - ehkä me naiset ollaan liian helppoja? Italiassa naiset on todellisia bitchejä ja miehet sulaa vahaa heidän edessään. Toimisiko se Suomessa?

• Marrali

juttu.. kaikki ärsytti niin ettei mikn enää auttanut ja päädyimme eroon. miehes oli vika, saamaton, ku olla ja voi.. venyi ja vanui, mitn ei tapahtunut... ja pian pikkuasiatki ärsytti!!
      kun erosimme, taakka poistui harteilta ja olen tyytyväinen elämääni. kun eksästä jotain kuuluu, v-käyrä nousee.. en siis kestäisi päivääkään olla hänen kanssaan!!!
      nyt olen onnellinen!!!
      mieti tulevaisuuttasi!!

• --------

Lähe käveleen vittuako sitä ärsyttävää ihmistä sietää. Maailma on naisia täynnä.

• emmukka..

Kitisee todennäköisesti mies joka ei ole koskaan naista saanutkaan (;

• tumbe

Minä itse huomasin, että muijaani ärsyttää minä suunnattomasti. Jaksoin jonkun aikaa sitä katsella, mutta tein hänelle sitten palveluksen ja lähdin suhteesta itse kävelemään.

• poikki

poikki poikki

• nainen -79

Tuttu tunne,en jaksa nytkään kuunnella ko laulaa =/.
      Huoh,onneks kohta lähtee liikenteeseen..

• kun,.

Eli menet ja sanot suoraan mika potutttaa ja kysyt tuleeko siihen muutosta. kas näin.

Jos muutosta ei ole odotettavissa, tai ko käytökseen on vastavuoroisesti jokin syy, joka on korjattvissa, teette sen mukaan.

Eli - jos homma korjaantuu, otatte opiksenne, ja jos ei ole korjattavissa, vaihdatte rakkautenne kohdetta.

Rakkaus ei koskaan kuole, se vain vaihtaa kohdetta.

• JA HUUDA SILLE NAISELLE.HUUDA JA RAIVOA ETTÄ SIELUSI PUHDISTUU JA...

• ...

miettiä mitä itsessä on ärsyttävää...tavat ym..
      juttelu aina kannattaa...ja ei aina voi mennä hyvin...sitte on tietenki niitäki tyyppejä jotka vaihtaa kumppania heti ku alkaa kyllästyttään...tsemppiä!!

• Mariaa92

Moii.
      Mullakin sattuu olemaan tai siis tulee tämmöisiä
      kiukunpuuskia ja ärsytystä poikaystävääni kohtaan.
      Poikaystäväni on kyllä sen huomannut ja
      se auttaa kun hakkaan nyrkkiä poikaystävän kämmeniin.
      Noh :D se vaan että poikaystäväni uhkasi ostaa
      nyrkkeilyhanskat ja vastakappaleet tulevaisuutta
      varten.
      mutta hyvä konsti ja tepsii myös..
      on vaan lähteä ulos kävelemään tai liikkua.

Jaksamisia. :)

• Parisuhdeterapiaa

Ainakin jos kysymyksessä on vakava ja pitkäaikainen suhde, avio- tai avoliitto, kannattaisi ennen suurten päätösten tekemistä käydä läpi omia tunteitaan psykologin kanssa.

Tunteitaan voi vähitellen oppia hallitsemaan ja muuttamaan, ja koko "ärsytys"-asian läpikäyminen puoluettoman, ulkopuolisen ihmisen kanssa saattaa olla muutenkin järkevää.

• Nainen ja menopaussi..

Olisko paikallan käydä ala ja yläpää tohtorilla.
      Naisilla hormoonit tekevät temppujaan (jo nuoremalla iällä) , eikä mielestäni ole reilua sitä miestä kohtaan heittää häntä syjään vain sen takia ettei hallitse itseään.. tuskin se vaihtamalla paranee jos ala ja yläpää on edeleen hoitamatta.
      Naisillä varsinkin asia olisi hoidattavissa ihan näin helpoilla konsteilla.
      Toista on taas jos sitä vaan halua päästä edellisestä eroon.. sama tosi edessä uuden kanssa.

• blondeistablondein72hki

on meneillään ihan normaali parisuhde.
      Tsemppiä äläkä turhaan stressaa pikku asioista.

• ssasa..

Olen ymmälläni...
      Tämä on juuri se syy miksi ei kannata heti ensimmäisenä rynnätä naimisiin,vaan kannattaa aina seurustella ja asua samankaton alla ainakin se vuosi,että oppii tuntemaan toisen hyvin ja tietää millaista elämä on ylipäätään tämän henkilön kanssa jonka kanssa olet.
      Oletteko kuinka paljon yhdessä?Ehdotan sellaista että puhutte asiasta.Ensinnäkin ehdotan sitä että otatte toisiinne vähän välimatkaa.Tällä en tarkoita välttämättä sitä että teidän pitäisi muuttaa erinleen tai ottaa niin sanottu tauko,vaan yksinkertaisesti,menet vaikka kavereidesi kanssa ulos syömään ja käyt harrastamassa jotain.Niin sanottua omaa aikaa.Sehän on sanonta että jos on kokoajan toisessa kiinni kuin iilimato niin helposti siinä alkaa toisen pärstä ärsyttämään.Näin käy aina sisaruksillekkin,liikaa kun on yhdessä niin se saa tuon aikaseksi.Kun kerran naimisiin mennään,niin ei tuollaisten syiden takia pidä heti pistää eropapereita menemään.ensin yritetään aina selvittää asiat ja käydään monta keinoa läpi.
      Voit hellävaraisesti sanoa miehellesi,että haluat vähän enemmän omaa aikaa,koska olette liikaa yhdessä.Mitä harvemmin saa olla toisen kainalossa,sitä paremmalta se tuntuu..
      Siinä sinulle neuvo.

Itse seurustelin mieheni kanssa neljä vuotta ja asuimme samankaton alla ennenkuin menimme naimisiin.Ja tuossa teimme aivan oikein.Opimme tuntemaan toisemme ärsyttävimmätkin puolet ja siitä huolimatta halusimme olla aina yhdessä.Olemme mieheni kanssa joka päivä yhdessä olleet koko seurustelu aijan ja miellä taas on niin päin että emme koskaan saa toisistamme tarpeeksi.Käymme jopa harvoin harrastamassa ja viälä harvemmin viätämme aikaa ystävien kanssa.Me olemme toisillemme parhaat ystävät ja voimme aina puhua kaikesta.Itselläkin oli joskus että alkoi vituttamaan toisen naama ja puhe ja kaikki,mutta puhuimme siitä ihan suoraan ja kaikki asiat aina selvisi.Meillä ne asiat vain selvisi niin että annettiin entistä enemmän rakkautta ja tehtiin niin kuin toinen tahtoi.ja jos toinen ärsytti kovasti menin aina toiseen huoneeseen katsomaan esim:leffaa.Sitten,tulikin jo kova ikävä miestäni hehe..ja hän tulikin kolkuttamaan että joko saa tulla.Minulle tulee ikävä miestäni jopa kun hän on töissä,samoin hänellä minua.Hän soittelee jatkuvasti jopa töissä ollessaan edelleen että hei rakas,on ikävä ja rakastan sua,vaikka olemme olleetkin näin kauan yhdessä.meillä ainakin rakkaus kukoistaa ja en voisi olla onnellisempi.

Ps:Kunnon riidat puhdistaa ilmaa...(;

• evoluutio...

Jos ei mitään muuta syytä löydy, niin sinun geenisi haluaa levittäytyä laajemmin. Meidän biologia ei vaan ole vielä hoksannut, ettei sitä ensimmäistäkään ole vielä välttämättä siemennetty, kun on nuo ehkäsymenetelmät ;)

• loppuu ärsytys.

Eroa ja osta dildo. Sinusta ei ole parisuhteeseen.

• saman kokenut

Minulla on ollut useamman kerran samanlaisia tunteita. Ovat kestäneet joskus vain muutaman päivän ja joskus viikon-pari. Olemme olleet yhdessä nyt 4 ja puoli vuotta josta reilun 2 vuotta naimisissa ja meillä on nyt 3kk ikäinen lapsi.
      Minä olen päässyt ärsytyksestä aina eroon, vaikka välillä olen tosissani miettinyt lähtemistä. Neuvoni on, että ei kannata tehdä äkkinäistä päätöstä, vaan katsella rauhassa mihin tilanne kehittyy ja tehdä ratkaisu sen pohjalta.
      Tsemppiä!

• puolisosi

kierrätykseen, niin pääset rauhaan ja uusia naisia riittää

• ----

Hyvä Kimmo.
      Naisystäväsi tarvitsee ja ansaitsee vierelleen jonkun joka arvostaa ja rakastaa häntä... hänen vioistaan huolimatta.
      Jos se et voi olla sinä niin varmasti se nainen (johon myös sinä aikoinaan ihastuit) löytää jonkun joka niin tekee.
      Molemmilla puolilla aitaa olen ollut, ja tuo on paras neuvoni.

• terapeuttiTee

Tuo on normaalia parisuhteessa. Alussa huomaa vain hyvät puolet, vaikka ihminen tulee pakettina jossa on myös miinuspuolensa. Ihmisen perusluonne on vain sellainen että se noteeraa kehnot elementit hyviä helpommin.

Joten avaa silmäsi myös kumppanisi hyville puolille. Jos tarvitsee, niin tee vaikka joku selkeä plus/miinus-lista, joka viimeistään kertoo kuinka paljon häntä arvostat. Elämässä tulisi joka päivä AVATA SILMÄT ASIOILLE JOTKA OVAT HYVIN. Niitä ei tulisi kokea itsestäänselvyyksinä.

• että menisitte

Ensiksi tulee mieleen, että menisitte
      avio-/avoliittoneuvojalle.

Toiseksi, tuntuu siltä, että jokin
      stressitekijä simuloi tällaisen ärsytyksen.
      Olisi päästävä stressin juurille keskustelemalla.

Jos mies ärsyttää, niin syynä on yleensä
      viina, vieraat naiset, peli-illat, jne...

Jos nainen ärsyttää, on syynä yleensä se,
      että mies ei osallistu siivoukseen tai muihin
      keittiötöihin, kuten astianpesuun, mattojen
      tamppaukseen jne. Tähän löytyy ratkaisu, kun
      nainen ilmoittaa viikolla, että perjentaina
      on siivous. Rangaistuksena tuleva siivous,
      joka iskee kuin salama kirkkaalta taivaalta,
      no kohtuutonta.

Nyt pitäisi löytää yhteinen sävel keskustelemalla syistä ja seurauksista. Jokin harrastus, kuten
      teatterissa tai elokuvissa käynti voi laukaista
      tilanteen. Meidän perheessä luontoreissut, kun
      otetaan evästä mukaan, tekevät poikaa.

Tilanne on kohdallanne päässyt liian arkiseksi.
      Nyt olis paikallaan uuden sohvan osto tai etelän
      matka, kukaties keittiöremppa.

No tässä jotain vinkkiä, jos näistä nyt on apua.

• Rauhan Rakastaja

Kaksi avioliittoa takana, ensin erosin itse, koska 10 v jälkeen en voinut olla samassa huoneessakaan hänen kanssaan. Tuli vain aivan mahdottomaksi. Pakko lähteä.
        Toinen avio on kestänyt 20 v, mutta ei ole hurraamista siinäkään, koska aluksi PMS-syndrooma aiheutti aivan hirveitä väkivalta- ym. riitatilanteita. Ihme, että olen edes hengissä.

• tiedä, mut näin meil

Miksi ihmeessä sit oot tyypin kans?? Mä en olis, mut sehän toki mun mielipide. Ite oon seurustellu kohta 2v ja aina ku ei yhes olls, ni ikävä pukkaa. Yheds ku ollaan ni ei tuu mieleenkää, et mies mua ärsyttäis. Jos niin tekis, ni en seurustelis. Enkä oo mikää eka kertaa seurusteleva tms. Takana pari pisempää suhdetta, mut ne kaatu miesten tyhmyyksiin (siitä ei sen enempiä). Nyt nelikymppisenä (minä, mies vanhempi muutaman vuoden) löysimme vihdoin toisemme ja ollaan onnellisia. Tässä suhteessa sekin plussaa, että tunsimme ja tiesimme toistemme viat. Ei tule ärsyttäviä piirteitä eteen. mutta jos tulisi, niin uskoisin et puhuminen auttaa tai sit ero. Keskustele puolisosi kanssa ensin ja tee sitten päätöksesi. Tosin ISO asia on se, että mitä TUNNET häntä kohtaan.

• Mulla ollut samanlainen suhde

Kerro suoraan hänelle, mitä tunnet. Jos hän on kanssasi tosissaan ja sinä et, on suhteenne epätasapainossa. Mitähän kumppanisi ajattelee siitä jos sinä et ole hänen kanssaan tosissaan? Eis hänen kuuluisi tietää se, vois sit tehdä tulevaisuuden suunitelmia uudlleen arvioiden! Mul on kyl sellainen tuntuma, että kumppanisi alitajunnaisesti jo tietää tän asian.

• vaimo.

Jos et vielä ole niin kannattaa ainakin ensimmäisenä puhua asiasta puoliskosi kanssa. Ota asia asiallisesti esille ja ilmoita, että haluat jutella hänen kanssaan. Vaikka hänen olisikin vaikea ymmärtää sinua niin luulen, että hän haluaa koettaa ymmärtää ja auttaa selvittämään tätä juttua yhdessä sun kanssa jos molemmat kunnioitatte toisianne ja haluatte tosissanne rakentaa yhteistä tulevaisuutta. Olen itse huomannut, että monet ongelmat ja ärsyttävät asiat melkeinpä lakkaa olemasta jo heti puhumisen jälkeen, kun tietää, että toinen ymmärtää ja tukee, oli asia mikä hyvänsä. Pitkässä liitossa tulee mitä ihmeellisempiä fiiliksiä ja tuntemuksia, jos ei pysty puhumaan niistä puolison kanssa niin jotakin tosi oleellisia onnellisen parisuhteen rakennusaineita puuttuu.

Sori, jos joku on jo kirjoittanut samat sanat, en jaksanut lukea kaikkia tekstejä läpi.

• mieti*

Hei

Kerropa muutama esimerkki puolisossasi ärsyttävistä asiosta. Pari tärkeää ja pari vähemmän tärkeää. Ne vois vähän valottaa, mistä oikein on kyse.

• Rani

Jos te olette liikaa yhdessä? Teette aina samoja asioita? Kinastelette samoista sukista lattialla?
      Ottakaa välimatkaa. Olkaa viikonloppu eri paikoissa?
      Tai sitten voisitte kokeilla jotain uutta? Asiasta suoraan puhuminenkin voisi auttaa, tietysti hienovaraisesti ilmaistuna :)
      Ei hätää, ei tuo mitään vakavaa ole. Joskus vaan ottaa päähän.

• elma05

Otappa etäisyyttä.Lähde,jos mahdollista pois samasta huushollista ,matkalle tms.Jo muutama erossa oltu päivä voi näyttää sinulle kaipaatko häntä jne.
      On koettu vuosien varrella ja hyväksi havaittu.
      Ainahan tuo yhteiselo ei ole ruusuista????

• Rani

Aloimme muuten keskustella asiasta oman mieheni kanssa ja päädyimme siihen että normaaliahan tuo on. Emme mekään oole seurustelleet kun kaksi vuotta ja puolin jos toisinkin on ehditty ärsyttämään toisiamme (tahattomasti tottakai niinkun tässä olikin kyse). Joskus vaan on ollut liikaa yhdessä ja kaipaa omaa aikaa ja omaa aluetta. Ei se ole väärin. Puhukaa asiasta, kerro että haluaisit omaa aikaa.

• kokemusta on

Kannattaa miettiä tarkkaan sitoudutko tähän ihmiseen koko elämäsi ajaksi.

Syitähän voi olla monia tietysti (väliaikaisia hormonaalisia, seksin puutteesta johtuvia, oman kriisisi vuoksi, rahahuolien vuoksi jne jne.), mutta yleensä nämä ärsytykset vain syvenevät ja kasvavat ajan myötä. Mieti pystytkö elämään niiden kanssa, koska et voi muuttaa toista ihmistä, vain itseäsi.

Toisen ihmisen vieraskoreuskin karisee monen vuoden yhdessä olon jälkeen, joten asiat tuppaavat pahenemaan. Näistä esimerkkinä piereskelyt, nenän kaivamiset, vittuilut, loukkaukset, maneerit, siivousinto/-puute, vaatetus, finnit, hien haju, kaljamaha jne. Kokemusta on ja kaduttaa etten tajunnut jo alkuvaiheessa, ennen lasten hankkimista. Nyt on eroaminen tosi vaikeaa ja pelottavaa.

• NE MYÖS MENEE ......

Ei,syytä huoleen sinun viestisi kertoo turhanteneisuudesta.Olet liikaa panostanut häneen, ja rakkaus ja siinä eläminen perhe elämässä on maailman yksinkertaisin ja luonnollisin elämän muoto ei sen parenpaa ole olemassakaan missä saa tunteita ja tuoksuja kohdata.Ole reipas ja toiveikas ja ole MIES, SITÄ elämä sinulta vaatii eik' muuta vaadi,siis tarkoitan että ei mitään toisen alituista kyttäämist' jne ja piste .ter, Sterttu vaan

• jeppiskamaa123

PISTÄ ASIALLISESTI POIKKI JOS ÄRSYTTÄÄ KAMALASTI.
      vaIKKA OOTTEHAN JO SEURUSTELLEET JOPA 1 VUODEN.
      vUODEN SEURUSTELU JO KOVA JUTTU

• Ei auta

Ei tuohon tilanteeseen mitkään puheet enää auta. Puhun vuosien kokemuksella. Kyseessä on hyvin suurella todennäköisyydellä väärä puoliso, eli ette ole tarkoitetut toisillenne.

Tiedän myös se, että mitä kauemmin annat tilanteen jatkua, sitä hankalampi on erota.

Jay81

• tunne täälläkin

me vaan ollaan oltu yhdessä 11 v, ärsyttää lähes kaikki mitä hän sanoo ja tekee, jopa ne asiat jotka olivat aikoinaan hauskoja mielestäni.
      Eroa on kokeiltu ekan kerran 5 v sitten, silloin yhteenpaluun jälkeen meni tosi hyvin pari vuotta.
      Jossain vaiheessa sitten alkoi ärsytys.
      Olen useamman kerran eroa ehdotellut, tiedä sitten miksi olen vielä jatkanut...
      Itse olen aina ollut aktiivisempi osapuoli seksiasioissa, nykyään en voi sietää että hän koskee minuun, kun hän taas nykyään on enemmän tunkemassa "ihon alle".
      Tiedän että tämä suhde ei näe vuodenvaihdetta, mutta mietin vaan että miten, missä ja milloin pistän lopullisen stopin ja hankin elämän.
      En haluaisi loukata häntä ja se on varmaan syy siihen että olen vielä tässä.
      Ihmisenä pidän hänestä kovastikin ja haluaisin jatkaa ystävänä, ei tosin onnistu hänen puoleltaan, mutta rakkaus on vaan kuollut ja sille ei voi mitään.
      Onneksi emme asu yhdessä, ettei vielä tulisi asunto-ongelmaa jommallekummalle.

• avuksi

Kun ihmistä alkaa etoa, silloin on kyse luonnollisesta reaktiosta. Ette sovi toisillenne, Etsikää parempi kumppani. Näin kävi itselleni, nyt elän onnellisessa avioliitossa, lapsia 3, ei ole ärsyttänyt koskaaan.

• tiikeri666

Hei! Edellisessä suhteessani kävi samoin kuin sinulle, en yht´äkkiä voinut sietää exäni tekemisiä, puhumisia ja loppujen lopuksi en voinut edes katsoa häneen. Yritin alkuun ajatella kaikkia hyviä hetkiä mitä meillä oli ja hänen hyviä puoliaan ja atunne katosi hetkeksi mutta palasi uudelleen. Suhteemme kärsi muutoksestani mutta ei ollut rohkeutta sanoa etten voi sietää häntä. Yritin etsiä teitä jolla olisin saanut hänet eroamaan minusta mutta ei onnistunut. Olimme 5v yhdessä kaiken kaikkiaan ja 3 viimeistä vuotta olivat helvettiä, käytökseni johti siihen että tappelimme melkein päivittäin. Viimeisen riidan jälkeen sanoin hänelle suoraan että haluan erota ja vuosia jälkikäteen exäni on myöntänyt itsekin että välimme paranivat ja oli viisasta erota. Väliemme onkin nyt oltava hyvät jo lastemme takia. Jos et todellakaan pääse tunteesta eroon en suosittele teitä jatkamaan, se tulehduttaa vain välinne.

• YH 49v

Minulle tuli mieleen tästä yksi ainoa syy tähän tilanteeseen. Teidän rakkautenne on hiipumassa, jos sitä on ollutkaan, sillä ei noin lyhyen yhdessä olon jälkeen,voi olla tollaista yhdessä oloa. Minusta teidän/sinun pitää katsoa onko mitään tehtävissä? jos ei ole niin parempi erota ajoissa.

• äly hoi älä jätä

Ai jaa...että yhtäkkiä rupeekin puoliso rupeaa ärsyttämään? Ootko aatellut että vika on ehkä SINUSSA itsessäsi. Ai oikein puoliso, naimisissa siis olet hänen kanssaan. No se on sitä ITSE ELÄMÄÄ. Vai oletko olettanut että parisuhde on pelkkää ruusuilla tanssimista. NO kun EI OLE. Oletko kuullut niin myötä kuin vastamäessä, no nyt teillä on se vastamäki kohta. Vai oletatko että seuraava suhteesi on taas niin ihanaa, ei mitään ärsytystä ensi suhteessa. Voi sua, olet vielä niin POIKANEN parisuhdejutuissa. Kuuleppas, hanki elämä. Oikeasti mä olen pahoillani sun puolison puolesta että hänellä on tuollainen avio/aviomies. Meneppäs nyt peilin eteen ja kurkkaa kuka sieltä näkyy, sä varmaan, ihan itse. Neuvoisin sua nyt kuule vaikka menemään puolisosi luoksi, halimaan, anna pusu ja sano "anteeksi". Kyllä se ärsytys tulee siinä uudessa suhteessasikin, AIVAN VARMASTI, se menee vaan niin, se arki tulee AINA AINA AINA. Mutta se on sitä elämää, just se.

• niin, että..

..pysyvä parisuhde ei oikeastaan ole luonnonmukaista. Jos rakastan sinua nyt, ei tarkoita, että rakastaisin sinua joskus tulevaisuudessa. Jatkamme monesti suhdetta, koska laki tai muut tahot niin vaativat.

Vetovoiman tunne ei ole todellista rakkautta, koska vastareaktio seuraa väistämättä. Kun ihminen rakastuu, hän kokee, ettei hänessä ole lainkaan vihaan. Mutta rakkauden saavuttaessa huippunsa, kaikki pirstoituu ja mieli siirtyy vihaa. Tämä on elämän dialektiikkaa, missä äärimmäiset vastakohdat tasoittavat toisiaan.

Seksuaalisuus on kuitenkin pakottava tarve ihmisessä, ettei hän voi jättää sitä, ellei hän ole saavuttanut päämääräänsä, jumaluutta.

• Rakkaus..

..eli Jumala. Jeesus oli ensimmäinen. Silloin mies ja nainen ovat yhtä ihmisessä. Seksi opettaa meille rakkauden läksyä. Jeesuskin monien ruumiillisten jälleensyntymisten kautta kehittyi jumaluuteen.

• ??????????

NYT pikkasen pihalla sun meilistä, oikeesti :)

• ???????????

??????????????

• ankez

tuttu tunne. minulla on kanssa ollut samanlainen tunne joskus ja olemme seurustelleet kohta kaksi vuotta sutä kesti yli kk. Mutta loppujen lopuksi kun mietein että mitä kaikkea hyvää menetän jos jätän hänet ja mietein häntä uudesta näkökulmasta ja yritin parhaani mukaan taas alkaa rakastamaan hänätä niin se onnistui, sen jälkeen olo oli kuin vastarakastuneella. Älä vielä luovuta, jaksa yrittää, kyllä se siitä ja jos sitten ei kuitenkaan niin sitten luultavastikkin teet oikean ratkaisun jos jätät hänet, koska jos se ärsyyntymisen tunne ei häviä niin haaskaat elämääsi ihan turhaan ! Yritä vielä ja katso mitä tulee ! t. Tytteli

• *orion*

Naisen vinkkelistä- jos alkaa tuntua siltä että no nyt riittää..vaikka tykkäät / välität/rakastat pohjimmiltasi ihmistä niin se nyt sitten vaan tulee, eikä siihen tarvita
      sen isompia syitä. Sitähän voi jatkua kauemminkin, se parisen viikkoa on kuule vasta
      lyhyt luotaus asiaan.

Sehän tulee sykleissä. Niinkuin elämä muuteskin.

Eikäs kuule vaihtamalla parane.. juttu on vaan
      niin että miehet on marsista ja naiset venuksesta.

Kantsii ehkä ottaa kehityksen kannalta jos nyt vielä aiot jatkaa suhdetta.

Omia kokemuksia: naimisissa olin lasteni isän kanssa (joka nyt kuoli) ja yhteiselämää 20 v. Ei kahta samanlaista päivää. Ystäviä oltiin, paljon parempaa kun parisuhde.

Eron jälkeen uusi miesystävä- ei sen helpompaa
      vaan sama jatkui alusta, eli välillä ottaa todella kaaliin tavat ja tottumukset vaikka nyt
      ollaan sinkkuiltu yhdessä reilut kolme vuotta.
      Ja sitten menee taas hyvin.

Enpäs tiiä asiaa sun kannaltasi mutta jos muuten
      on jotaskuinkin on kehityskelponen asia niin en vielä noihin alkuvaikeuksiin luovuttaisi.

Kyllä te keinot löydätte , uskon minä !

• Tilja

Ihminen on moniavioinen.

• iita.09

joo, olen 39 vuotias naikkonen olen ollut avopuolisoni kanssa 25 vuotta yhdessä.muistan että alusta asti oli aina sellaisia jaksoja että toinen ärsytti(vitutti suunnattomasti)mietin monesti että nyt pitää lähteä lätömään etoi moni asia niin suunnattomasti, tuntui että toinen ei saa edes koskea että jo etoi . en tiedä miten sen asian yli aina meni , kai että kuitenkin toisesta tykkäsi(rakastiko?)nykyään samaa taistelua vaikka jo ikää!!!!.(et varmaan ajatellut että näin iäkäs muori vastaa)!!!!!

• TasoMies

sinne 14 vuotiaan tasolle niin kirjoittelun kuin aivomaailman suhteen, sinne tasolle, jolloin olet aloittanut seurustelun räkänokkana. Kun luki tekstisi ylimalkaan, ei ikinä uskoisi että olet 39. ainoastaan uskoin että olet korkeentaan 14-v.

• matushka
        TasoMies kirjoitti:

sinne 14 vuotiaan tasolle niin kirjoittelun kuin aivomaailman suhteen, sinne tasolle, jolloin olet aloittanut seurustelun räkänokkana. Kun luki tekstisi ylimalkaan, ei ikinä uskoisi että olet 39. ainoastaan uskoin että olet korkeentaan 14-v.

Et itsekkään ole mikään tason mies, jos sitä haluat viestittää nimimerkilläsi. Tollainen toisten ihmisten haukkuminen ja aliarvioiminen ei ole tasokkaan ihmisen puuhia eikä se kuulu tälle palstalle mielipiteidensä, vai mitä?

• jaki

no lähe vetää..kukaan ei käske kyseistä henkilöö kattoo sen pitempää ku siltä tuntuu.

• unbelievable

oikein taida riittää että vain toinen rakastaa. Liian usein ihmiset muuttavat yhteen ihan muutaman yhdessäolokuukauden jälkeen ennenkuin on edes kunnolla tutustunut toiseen. Luulen että olet melko nuori ja haluat ehkä sittenkin olla vapaa menemään vapaasti ilman että joudut ilmoittamaan menoistasi. Ehkäpä sinä rakastuit liian äkkiä ja rakkaus kuoli yhtä äkkiä. Kyse on siitä millaisen palveluksen teet hänelle.

• Suominaisen käsitys parisuh...

Tuossa kaksnelosen etusivun kuvassa näkyy olevan komea mies: (vähän ulkomaalaisen näköinen, mutta ei liiaksi) juuri sellainen mitä naiset haluavat, sekä susiruma nainen. Joka paikassa tällaista propagandaa nykyään. Naisen, joka on kuin petolinnun perä, pitäisi saada parasta. Eihän se niin mene. Ei ihme jos nainen on sitten mustasukkainen ja huutaa. Tyytyisivät omantasoisiinsa.

• sä olet ite ruma ruma

Hei nyt sä menit pikkasen liian pitkälle meilissäsi. Nainen on AINA kaunis. Taidat olla yksin, yksinäinen, kateellinen kun et saa naista, jes just niin se on. Kun rakastaa toista ihmistä niin on IHAN SAMA MINKÄNÄKÖINEN toinen on. Rakkaus on kaikki, se on sellainen tunne ettei siinä ole väliä vaikka toinen on vaikka kuinka ruma. Rakkaudessa ei ole kysymys rahasta, omaisuudesta, vaan rakkaus on aivan jotain aivan ihanaa, etkä sä sitä todellakaan ole kohdannut. Et puhuis noin. Niin ja kun mies on ns kaunis niin voi että...kaunis voi olla mutta muuten jotenkin ei osaa naista käsitellä, peilin edessä vaan, onk tukka hyvin, katsooko naiset, oikeesti, kaunis mies musta on peestä, kunnon suomalainen ärjy sen täytyy olla, kunnon mies! Puhuu jos puhuu, on hiljainen, ulkonäkö ei ole kaikki, vaan se luonne, ihana suomalainen mies. Jes.

• myös kokenut..

Parisuhde on vain sitä että täytyy kestää puolison pahatkin päivät, Ja mihin hän purkaa murheensa,no tietysti sinuun..
      Mutta jos jo pari viikkoa yhtä nalkuttamista..Kannattaisi jo jutella mikä mättää..eihän sitä kukaan jaksa..

• ...

Hehheh

• saman kokenut

tiedän aivan täysin, miltä sinusta tuntuu, itselläni oli aivan sama olo pitkään vielä vähän aika sitten. poikaystävässäni rupesi ärsyttämään aivan kaikki, ulkonäkö, puheet, hänen perheensä, eleet, elintavat, siis aivan kaikki mahollinen. En hänelle pystynyt sitä sanomaan ääneen, koska minusta tuntuu pahalta ajatella näin omasta rakkaasta. Minulle tunne on mennyt jo ohi, mutta kun se oli, se kesti pitkään..

tsemppiä, jos oikeasti puolisoasi rakastat, pääset kyllä tämän yli!

• haukotus

Minua ärsytti samoin kaikki puolison eleet, puheet,tavat, jne.. Eikä siitä loppua tullut, joten erosin, koska en rakastanut, enkä ihaillut häntä. Nyt on hyvä olla, enkä kaipaa häntä. Rakkaus oli kuollut.

• ...että vuoden jälkeen jo ärsyttää. Eikö se elämä sillon ole juuri parhaimmillaan ja ollaan rakastuneita eikä huomata toisen huonoja puolia. Kun kolmekymmentä vuotta olette olleet yhdessä,palataan sitten aiheeseen,joko ärsyttää...

• Ikone

Heips!
      Aika äkkiä sua on alkanut ärsyttää,mutta ei sille mitään voi.Itse olen ollut kohta 20 vuotta saman miehen kanssa yhdetssä ja nyt myönnän että tyyppi käy hermoille joka asiassa:syöminen,kävely ym..kaikki rassaa oikeesti!Ehkä pitäisi tajuta tehdä asian eteen jotain..??

• Puolisko itsekin

No, jos nyt ihan suunnattomasti ärsyttää niin varmaan ei kannata hengailla väkisin messissä.

Eipä muuta mielipidettä tällä kertaa. Yksinkertaista, eikö totta?

• ohoo

vuoden poitsu ollu vasta ooppa 25 vuotta.lähde äkkiä livohkaan.

• toinen vuosi

niin saattaa ärsytys loppua kun seinään. "alkuhuuman" jälkeen saattaa ärsyttää kaikki toisessa mutta vähän aikaa kun yhteiseloa jatkatte niin kyllä se ärsytys taas häipyy. Meillä oli riitaisaa ja ärtyisää alussa mutta nyt ei mitään ongelmaa :)

• Rakastankin useita

Eihän se ole ihme jos ihmistä josta tykkää tulee ärsytykseen johtavia reaktioita. Olen ollut itse yli 10 v naimisisa erittäin 10 NAISEN kanssa ja silti hänen tavat monasti jopa v...
      tuttaa.
      Opettele ensin rakastamaan ja jätä teineytesi...

• nähty on..

voi vitun pelle... kasva isoksi ja mieti mitä vittua nää haluat elämältäs. luultavasti tämä rouva on puolet parempi kaikessa ja sinä mitätön mulkku tunnet säälittävää häpeää asiasta...

• äijä ärsyttää

ja ero on ollu monasti mielessä, mutta jatkettu on sitkeesti vaan - välillä helpompaa välillä ei - sellasta tässä paarisuhteessa on ollu jo kuusitoista vuotta

oma asiasi jatkatko, mieti onko joku ihan perustavaa laatua oleva asia pielessä, elämänkatsomuksenne päinvastaiset - olisiko tulevaisuudessa lasten kasvatusperiaatteet yhteneväiset - jos eivät,eli jos toinen on todellakin liian keskenkasvuinen,suhde on parasta laittaa poikki ennenkuin siitä tulee vaikeampi lähteä

toisaalta voi olla kyse sinun itsesi sitoutumiskammosta,joka vaikuttaa sinuun kertomallasi tavalla.....mieti asiaa

• jonksu

Koita puhua hänen kanssaan asiasta avoimesti.voi olla, että syy ärsytykseenkin tulee selkeämmäksi.Suhdetta ei kannata jatkaa siksi, että toinen on tosissaan.Pitää muistaa itseään ja se loukkaa enemmän että väkisin yrittää jotain kulissia pitää kasassa!
      Voimia sinulle!Puhuminen on kaiken a ja o!!

• keijo-

sais ne ämmät lopettaa se turha valittaminen! jotkut ihmisuhde jutut taas on ihan yhtä vakavia kuin 10 miljoona lasta afrikassa näkee ruokaa kerran viikossa.

• ettäärsyttää

Sanot sen ja sitten katsot, että mitä tapahtuu.

Ehkä se siitä selviää mutta ei varmana jos pullotat koko ajan.

Sitä ajautuu välillä kuvioihin, joissa toimii idiosykraattisesti samaa ja samaa. Se on oikeastaan se itse kuvio joka ärsyttää ja sitä purkaa siihen toiseen.

Niitä pitää oppia purkamaan.

Eipä se kyllä niin helppoa ole.

• Nimittäin

... näiden feikkialoitusten tekeminen!!!!!!!! Todella läpinäkyvää.

• elämä*

Ratkaisun tekee jokainen itse, mutta jos kaikki keinot on jo käytetty, niin miksi jatkaa enää petkuttamista. Jos tunteet ovat kuolleet, ei sille voi mitään. Puolisossa ei tarvitse olla mitään vikaa, mutta hän ei vain ole se oikea. Tulisi varmaan onnellisemmaksikin jonkun toisen kanssa.

Pelkkä tilanteen hyväksyminen tai yhdessä oleminen riippuvuuden, yhteisen omaisuuden tai mukavuudenhalun takia ei riitä suhteen ylläpitoon, pitää olla muutakin. Sitä onnelliseksi tekevää rakkautta ja yhteenkuuluvuuden tunnetta. Meillä kaikillahan on oikeus olla onnellinen. Pitää myös uskaltaa olla rehellinen itselleen ja tunnustaa tosiasiat.

• kimmolle

kimmo. ei sitä vielä tiedämitä se on 10v. perästä mutta kaipa sinun tulisi ensin katsoa peiliin ja miettiä ärsytätkö sinä naistasi.jos sinulla ei ole lapsia niin helppohan silloin on keskustella asiasta.teetkö sinä ehkä jotakin oletko ylimielinen euroopan omistaja vai mikä saa puolisossasi årsyttämään.jos se on noin iso asia että pitää nettiin tuoda harkitse eroa mutta älä vain ole väkivaltainen rauhallisesti jakauniisti. kai rakastit häntä joskus.lapsia jos on puhukaa kiltisti ei huutamalla.

• Kaurisnainen

Kuule tunne on tuttu . Anna itsellesi lupa olla ärsyyntynyt. Kerro kumppanillesi,että sinua kyrsii kaikki ja tahdot nyt olla muutaman päivän omissa oloissasi. Huomaat pian kyllä kannattaako suhdetta jatkaa,jos onnistaa ,,,nostan hattua. M(INULLA TEPSI TUO TEMPPU. Olen korvia myöten rakastunut omaan kumppaniini. Tsemppiä

• ajattelethan

mieti tarkkaan mikä tuon tunteen tekee,mikä on alkujuuri ja ydin, kelaa ja kelaa. Onko kenties aikaisemmassa elämänkokemuksissasi ollut jotain yhtäläisyyttä nykyhetken kokemuksiin ja sitä kautta tuntemukset nousevat pintaan,tai mieti MIKÄ tosiasiassa sinua ärsyttää..kelaa ja mieti, uskon että vastaus löytyy sitä kautta. Tottakai näitä jaksoja tulee, olisi outoa ellei tulisi, mutta parasta on elää yhdessä ja voittaa vaikeudet.

• Ärsyyntyy

Jos joutuu, jos haluaa toisen ihmisen kanssa hyvin tiiviiseen kanssakäymiseen tuntematta toista.
      Kannattaisi tutustua ensin ja sitten lyödä hynttyyt yhteen.
      Mene itseesi ja kysy mitä minä haluan, kuinka voisin muuttaa omaa ajattelutapaa. Toista ei voi muuttaa.

• Anonyymi

Se että toinen ärsyttää jollain tavalla, joo on meillä normaalia arkea toinen ärsyttää aina välillä jollain tavalla tahattomasti jopa välillä...

Sun ainakin kannattaa jutella asiasta kumppanillesi, sillä saat asian eteenpäin.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2480
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      197
      1173
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1081
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      901
    6. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66
      868
    7. Kyllä me vaan

Tykätään toisistamme ❤️ siinä ei ole mitään väärää kenellekään
      Ikävä
      53