Burana 9mm

Striking-Fire

Ei pysty ymmärtämään mikä ihmisiä niin kovasti puhututtaa taas tässäkin ampumisjutussa.
Eihän se kosketa kuin uhrien omaisia ja läheisiä, mutta asiaa pitää vatvoa kuin se koskettaisi jokaista kansalaista.
Sitäpaitsi, ei se asian kääntely ja vääntely muuta mitään. Tapahtunut mikä tapahtunut ja jos tulevaisuuden tapahtumia halutaan ohjata muuhun suuntaan, se ei varmasti tapahdu mediassa ja keskustelupalstoilla.

No, osallistuinpa nyt itsekin tähän paskan ronkintaan, joten jatketaanpa samalla linjalla...

Mitä tulee aselakien muuttamiseen ja sen sellaiseen, sillä ei varmasti ole mitään vaikutusta tämänkaltaisiin tapauksiin. Jos joku todella päättää päättää muutamien päivän, hän varmasti keksii aina jonkun keinon tehdä se.

17

1789

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • H.S.

Jos jotain nyt on pakko tehdä, niin kenkää sisäministerille.
      Hallitus rajoittaa kaikkien muiden elämää paitsi omaansa.

Niinhän siinä sadussa prinsessa Ruususesta poltettiin kaikki rukit koko valtakunnasta - paitsi sitä yhtä, joka löytyi linnan tornihuoneesta ja johon prinsessa sitten sormensa tökkäsi kaikkien tuntemin seurauksin.

• Samanmielinen.

Mielestäni on myös tekopyhää vaatia kuuden kuukauden ampumaharrastusta jotta saa luvan 9mm Berettaan esim.

Itse olen ampunut kaikilla käsiaseilla .22 - .50 action expressiin, ja hyvä kasa tuli. Olen myös ampunut uzilla sekä ak-47:lla, ja ne eivät ole kauhean tarkkoja aseita.

Mutta outoa että ensikertalaiselle annetaan vain joku hyttyspyssy. Kun pojille iskettäisiin kunnon tykit kännyyn heti laakista, niin eiköhän se moraalikin kohoaisi. Itseäni ainakin ottaa päähän se ettei saa ostaa isoa pyssyä vaikka rahaa olisi. Onneksi minä saan, mutta nuoremmat kollit eivät saa ostaa kunnon tuliasetta ilman muutaman kuukauden harjoittelua, ja se on minusta jotenkin tekopyhää.

Aseet vapaaksi. Mikään ei ole mahtavampaa kuin practical shooting isolla käsiaseella, hylsyt vaan singahtelee bling bling ja ruuti tuoksuu. Mahtavaa. Suomi on sellainen holhousvaltio...

• päättäjät...

ovat sinua fiksumpia. Kuten lähes kaikki muutkin.

• H.S.

että miksi hallitus säätää yhä uusia lakeja, kun poliisilla ei ole resursseja nykyisiäkään ohjeita noudattaa kaikenmaailman haastatteluista.

• gips

on trendikästä? Useat olettavat tietävänsä ratkaisun joka asiaa ja varsinki rangaistushommat on hallinnassa. Sekä "miksi ei ole tarpeeksi mielenterveyshoitoa"-vikinä.

Kommentoimaan panee tämä huono ns."omatunto", kun ei ole isänä ja äitinä kunnostautunut muuta kuin pökkimällä penskat maailmaan. Unohdetaan, ettei ne mukulat kasva täysipäisiksi, jollei niitä kasvateta.

Kasvateta kotona nimenomaan.

Kaikkien joilla on housuissa muna tai pillu, ei välttämättä tarviis muksuja tehä. Jotka niitä ovat silti tehneet, niin kasvakaa jo vanhemmiksi!

• kommentti....

"Kaikkien joilla on housuissa muna tai pillu, ei välttämättä tarviis muksuja tehä."

Olen sataprosenttisesti samaa mieltä!

• caput.mortuum

Minä taas en ymmärrä ihmisiä, joita puhututtaa ja harmittaa ampumisjutusta puhuminen. Ihan kuin se olisi pahinta tässä kaikessa.

Mitä tulee aselakiin, se on tiukka jo nyt. Mitä muutoksia enää voitaisiin siihen tehdä?

• gips

syy, jos jollain on polla sekaisin. Ei ole tieliikeenelain syy jos joku ajaa kännissä. Ei ole perustuslain syy jos joku yksilö ei perusta mistään..

Syy löytyy peiliin katsomalla. Joskus herkimpinä hetkinä peilistä löytyy ennaltaehkäisevä pointti. Kuten: Käytä kondomia. Jos en käyttö on myöhäistä, niin vie mukulasi sohvaan ja juttele säännöistä..

Jo tapahtuneet katastrofit ovat murheellisia. Täyttä tuskaa läheisille, joten kunnioitus ja rauha surra heille. Muilta osin paarustamaan sinne peilille..

• gips
        gips kirjoitti:

syy, jos jollain on polla sekaisin. Ei ole tieliikeenelain syy jos joku ajaa kännissä. Ei ole perustuslain syy jos joku yksilö ei perusta mistään..

Syy löytyy peiliin katsomalla. Joskus herkimpinä hetkinä peilistä löytyy ennaltaehkäisevä pointti. Kuten: Käytä kondomia. Jos en käyttö on myöhäistä, niin vie mukulasi sohvaan ja juttele säännöistä..

Jo tapahtuneet katastrofit ovat murheellisia. Täyttä tuskaa läheisille, joten kunnioitus ja rauha surra heille. Muilta osin paarustamaan sinne peilille..

sori, ku jäi tärkee sana pois....

• niinpä niin
        gips kirjoitti:

sori, ku jäi tärkee sana pois....

valta ja vastuu eivät ole enää missään suhteessa toisiinsa. Kansa on aivopesty. Poliitikko on kuin kuka tahansa kansalainen näissä ikävissä tilanteissa.

• gips
        niinpä niin kirjoitti:

valta ja vastuu eivät ole enää missään suhteessa toisiinsa. Kansa on aivopesty. Poliitikko on kuin kuka tahansa kansalainen näissä ikävissä tilanteissa.

ja mikä ihmeen vastuu muuttaa poliitikon ihan ihmiseksi, kun ikäviä sattuu? Mitä mahdat tarkoittaa?

Perusvastuu lapsesta on aina vanhemmilla.

• sattumanvaraisuus

laittaa ajattelemaan milloin omalle kohdalle sattuu jotain vastaavaa. Milloin oma päivä jossain ostoshelvetissä päättyy siihen että joku idiootti räjäyttää siellä pommin tai avaa tulen.

Tekojen käsittämättömyys panee ihmiset pohtimaan noiden poikien valintaa päättää oma elämänsä laajennetulla itsemurhalla. Ei sellaista normi ihminen ymmärrä, mutta monella saattaa olla halu yrittää ymmärtää.

Psykologien mielestä asioista keskusteleminen on myös eräänlaista terapiaa.

JOs kärsit tapauksen ylikäsittelystä suosittelen avaamaan vaikka telkkarin ja siirtymään tuijottamaan BBtä. Virkistävää.

• hyvin

helppohan noita motiiveja on ymmärtää.

• Striking-Fire

ovat nähtävästi eriävät.
        Itseäni ei sinänsä mietitytä kuolema, se tulee kun tulee, joko ennemmin tai myöhemmin, mutta kaikille se joskus tulee vastaan, eikä sen funtsaaminen muuta asiaa miksikään.
        Niinsanotusti turhaa ajatustyötä.

Eikä sen niin väliä, kuolenko viidenkymmenen vuoden päästä sydäriin vai huomenna jonkun luoteihin, jolla on vähän viili heilahtanut, kunhan se tapahtuu suht' nopeasti. Yritän vain nauttia kaikesta siitä mistä on mahdollista tässä ja nyt.

Ööööö, oon joskus yrittäny pari jaksoa katsoa BB:tä, kaikkea muuta kuin virkistävää.

• gips
        Striking-Fire kirjoitti:

ovat nähtävästi eriävät.
        Itseäni ei sinänsä mietitytä kuolema, se tulee kun tulee, joko ennemmin tai myöhemmin, mutta kaikille se joskus tulee vastaan, eikä sen funtsaaminen muuta asiaa miksikään.
        Niinsanotusti turhaa ajatustyötä.

Eikä sen niin väliä, kuolenko viidenkymmenen vuoden päästä sydäriin vai huomenna jonkun luoteihin, jolla on vähän viili heilahtanut, kunhan se tapahtuu suht' nopeasti. Yritän vain nauttia kaikesta siitä mistä on mahdollista tässä ja nyt.

Ööööö, oon joskus yrittäny pari jaksoa katsoa BB:tä, kaikkea muuta kuin virkistävää.

Kansi kiinni. Tulta perään ja se on tehty. Eletty elämä. Mut sitä ootellessa vois vaikka lähteä tuulastamaan. On sopiva keli.

• Striking-Fire
        gips kirjoitti:

Kansi kiinni. Tulta perään ja se on tehty. Eletty elämä. Mut sitä ootellessa vois vaikka lähteä tuulastamaan. On sopiva keli.

Ensiksi meinasin todeta, että mielipiteesi ovat hyviä, mutta se johtui siitä, että ne sivuavat omia mielipiteitäni ja mikäs minä olen väittämään omia mielipiteitäni oikeiksi?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4936
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3506
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2953
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2935
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      8
      2757
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2280
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      39
      1778
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1700
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1691
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16