Onko kellään hyviä kokemuksia joistain tukisukkahousuista? Pitäisi olla sellaiset että pystyy pitämään sisälläkin housujen alla, eli mahdollisimman vähän lämmittävät. Tukea saisi kuitenkin olla reilusti. Tarkoitan siis sellaisia jotka auttavat jalkojen verenkiertoa, en sellaisia makkaroita kiristäviä versioita.
Tukisukkahousut
7
4343
Vastaukset
- tytsillä ...
joudun turvotuksen takia käyttämään tukisukkia.
Niitä on sekä turvotukseen että verisuoniongelmiin. Useimmat käy kumpaankin.
Tukisukkia on kahdenlaisia: kevyesti puristavia ns. lentosukkia ja lääkärin määräämiä kompressiosukkia.
Jos sulla ei ole lääkärin lähetettä, pelkästään itse kärsit väsymyksestä ja turvotuksesta, niin aloitat kevyemmin puristavista lentosukista.
Niitä on sellaisia joissa vain lukee "väsymystä helpottavat" tai sitten on annettu puristusluokka (yleensä I) tai sitten n. 15-20 mmHg (elohopeamillimetri).
Tärkein on valita oikea koko, ettei sukka purista liikaa väärästä kohdasta. Nilkassa puristuksen on oltava tiukin. Itse ostaisin siis mieluimmin sellaiset joissa kysytään nilkan ympärysmitan lisäksi pituus/paino. Myynnissä on myös sellaisia joissa tavallinen sukkahousukoko.
Sukkia on polvipituisia, reisipituisia ja sukkahousuja. Löytyy useassa värissä ja paksuudessa, sekä hieman eri materiaaleilla. Paras on mikrokuitu ja sellainen "mesh"
-kudonta. Ulkomailta löytyy myös microcool-sukkia (eli eivät hiosta lainkaan kesällä).
Itse käytän reisipituisia stay-up sukkia, joissa pitsinen silikoniresori, materiaali ohutta ja kiiltävää. Vaihtelen 70-140 denierin välillä (hieman eri puristuskin) vuodenajoittain. Ostan sukkani ulkomailta, koska Suomessa valikoima on pieni ja mielestäni kiristävät kamalan korkeita hintoja.
Suomessa parhaat myynnissä olevat merkit taitavat olla Sigvaris ja Jobst, kenties Mabs.
Esim. Sigvariksella on Delilah sukkahousua, sellainen 70 tai 140 den olisi varmaan sopivan tehokas mutta ohut, luulen että myydään Instrussa. Jobstin Ultra Sheeriä myydään ainakin verkkoapteekissa.
Suomessa hyvistä maksat 70 euroa ja ylöspäin.
Suomessa tavarataloissa on 'tukisukka'-nimellä huonompilaatuisia jotka eivät ole niin kalliita mutta eivät myöskään tehokkaita. Ulkomailta ostamalla tai netistä tilaamalla maksaa noin 30 euroa hyvistä sukista.- mainostaa
Ainakin suomalainen sukkahousuvalmistaja mainostaa tekevänsä 20 den tukisukkahousuja. En tarvitse noita lääkinnällisiä tukisukkia ja siksi olen käyttänyt näitä tavallisia tukisukkahousuja (myös 20 den) ja ne ovat riittäneet ainakin omaan käyttööni. Hinta on murto-osa lääkinnällisistä tukisukista ja löytyy kaikista tavarataloista.
- Testannut
mainostaa kirjoitti:
Ainakin suomalainen sukkahousuvalmistaja mainostaa tekevänsä 20 den tukisukkahousuja. En tarvitse noita lääkinnällisiä tukisukkia ja siksi olen käyttänyt näitä tavallisia tukisukkahousuja (myös 20 den) ja ne ovat riittäneet ainakin omaan käyttööni. Hinta on murto-osa lääkinnällisistä tukisukista ja löytyy kaikista tavarataloista.
Norlynin 15 denin tukisukkahousut toimivat mainiosti. Paljon parempi kuin ilman. Wolfordilla on ohuita tukisukkahousuja, myös muiltakin valmistajilta löytyy, esimerkiksi Falkelta, Aristocilta ja Pretty Pollylta.
Jos haluat säästää tukisukkahousuhankinnoissasi kannattaa pysähtyä myös Tallinnassa tutkimaan Kaubamajan valikoimaa ja Viru Keskuksen Golden Lady liikettä. - käytän
Testannut kirjoitti:
Norlynin 15 denin tukisukkahousut toimivat mainiosti. Paljon parempi kuin ilman. Wolfordilla on ohuita tukisukkahousuja, myös muiltakin valmistajilta löytyy, esimerkiksi Falkelta, Aristocilta ja Pretty Pollylta.
Jos haluat säästää tukisukkahousuhankinnoissasi kannattaa pysähtyä myös Tallinnassa tutkimaan Kaubamajan valikoimaa ja Viru Keskuksen Golden Lady liikettä.norlyn on ainakin olut käytössäni hyvät ,niitä on eri paksuisia ja kohtuu hintaisia.
- kiiltolux
Mahtaakohan joku sairaanhoitaja, lentoemäntä, tms. työkseen paljon seisova lukea tämän ja antaa vinkkiä? Itse teen myös paljon seisomatyötä mutten haluaisi tinkiä "näyttävyydestä" säärienkään suhteen. Tuskin lentoemännätkään ihan pirkka-sukkia käyttävät...
-J- Aiheuttaa
Seisokin.Koska ovat pahuksen tiukat...
- Anonyymi
Mistä hyvät tukisukat, reisipituiset saisi? Onko kellään kokemuksia yksityisistä palveluntuottajista? Minulla usean vuoden hyvätoimittaja mutta kun tuli nämä hyvinvointialueet niin pieleen meni. Huonoa palvelua, ittellisiä toimittajia, Eivä kuuntele asiakasta, tietävät kaiken. Sukkia ei voi pitää kun mitat on mitä on. Kävin asiantuntijalla mittauttamassa ja hän kauhistui ja sanoi olevan sukkien mitat aivan väärin ja hengen vaaralliset. Siis niiden jotka sain palvelun tuottajalta. Onko kellään kokemuksia näistä hyvinvointialueiden palveluntuottajista? Kiitos
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1767328
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes803149- 572285
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se671455Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3681402- 571333
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201286Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171051Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841018Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791010