Kalorimittari

Adrian

Hei!!!

Törmäsin tässä jokin aika sitten sivustoon,
jossa sain omaksi pvän energiantarpeekseni
1778,76kcal, mitoilla 173cm/65kg. Tämän kalorimäärän verran minun tulisi siis syödä pysyäkseni samassa painossa.

Vastaavasti, haluessani laihtua, minun tulisi syödä laihuttajille tyypillisen 500kcal verran miinuskaloreita energiantarvemäärästä.
Tämä tarkottaisi siis tapauksessani sellaista
1278,7 kcal. (Itse en kyllä lähtis enää tässä vaiheessa laihuttelemaan noin suurella kalorivajeella ja noin pienillä päiväkaloreilla.)

Mitä mieltä ootte ton sivuston luotettavuudesta?
Pitääkö pvän energiantarpeen kalorimäärät paikkansa?

Itse pidän sivustoa suht luotettavana. Olen meinaan törmännyt niihinkin sivustoihin, jotka väittävät, että saisin syödä 2000-2500kcal pvässä. Mielestäni vähän liikaa.

http://www.bmi-calculator.net/bmr-calculator/harris-benedict-equation/calorie-intake-to-lose-weight.php

Mielipiteitä, kiitos!
Ja kertokaa ihmeessä sivustot, joita itse käytätte energiantarpeen mittaamiseen.

Itselläni alkaa vähitellen olemaan painonhallintavaihe edessä, joten siltä pohjalta koitan selvittää, että kuin paljon sitä sitten uskaltaa syyä jatkossa lihomati.

7

5098

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ihan hyvältä...

toi päivittäinen energiankulutus, eli pitää varmaan aika hyvin paikkansa...

Painonhallintaan antaisin sellaisen vinkin, että kannattaa ehkä viikolla syödä vähän kevyemmin (esim. 200 kalorin päivittäinen vaje) ja sitten viikonloppuna voi vastavuoroisesti herkutella enemmän lihomatta. Itellä ainakin toimii tällanen. Koska kuitenkin viikonloppuna on vaikea pysyä kulutuksen rajoissa, varsinkin niinä päivinä kun haluaa vähän juhlia ja juoda alkoholia :)

• Adrian

Oon samaa mieltä. Heh, mulla tosin menee niin päin, että esim. sunnuntaisin syön paljon vähempi kaloreita kuin viikolla - eli just toisin päin kuin sulla. Ite kyllä tykkään sekakaloreiden syömisestä, esim ma 1300, ti 1600 jne.

Tosin en tiiä sitten, kannattaako mun enää hakea miinuskaloreita ruuasta, kun oon jo kuitenkin normipainonen..Mutta kiinteytyä haluisin. Ehkä vielä pari kiloa alas - korkeintaan. 59 kilosena oisin jo alipainossa.

• Mikä sivusto toi oli?
        Adrian kirjoitti:

Oon samaa mieltä. Heh, mulla tosin menee niin päin, että esim. sunnuntaisin syön paljon vähempi kaloreita kuin viikolla - eli just toisin päin kuin sulla. Ite kyllä tykkään sekakaloreiden syömisestä, esim ma 1300, ti 1600 jne.

Tosin en tiiä sitten, kannattaako mun enää hakea miinuskaloreita ruuasta, kun oon jo kuitenkin normipainonen..Mutta kiinteytyä haluisin. Ehkä vielä pari kiloa alas - korkeintaan. 59 kilosena oisin jo alipainossa.

se ensimmäinen?

• Adrian
        Mikä sivusto toi oli? kirjoitti:

se ensimmäinen?

Huh, kesti vähän aikaa et löysin sen viel uusiks :-)

Joo, eli tämmöi osote on vähä tarkempi:
        http://www.bmi-calculator.net/bmr-calculator/

eli tuohon BRM-calculatoriin syötät ensin pituuden ja painon yms..seuraavaks saat tietää sen sun BMR-luvun (itelläni oli 1229,15 kun laitoin 173/65..tänää vaaka näytti kyllä jo 64,5kg mut tohon ei saa noita puolikkaita, niin pyöristin ylöspäi).

Seuraavaks sun pitää klikata sitä sinistä Daily Calorie Needs- linkkiä siinä BMR- laskurin alla.

Laskuri haluu sun vielä kertovan ton BMR-luvun luvulla, mikä vastaa sun päivittäistä aktiivisuutta.

esim 1229,15 x 1,375= 1690,08125
        (Eli saan syyä 173/65 kokosena 1690kcal ja pidän painoni)

Tuo BMR-luku pitää kertoa 1,2 jos oot ns. liikkumaton, istut vaan.

Tolla tavalla saat tietää sun päivittäisen kalorimäärätarpeen - mutta huomaa, että se muuttuu joka kerta kun laihdut. Eli muista päivittää se.

Kun oot laskenu ton päivittäisen kaloritarpeen, siis sen kalorimäärän, mitä voit syyä ja pitää nykysen painosi, voit vielä klikata sinisiä linkkejä

- Calorie intake to gain weight
        - Calorie intake to lose weight

tietääksesi paljon saat/pitää syyä että laihtuu/lihoo.

" One pound of body weight is roughly equivalent to 3500 calories, so eating an extra 500 calories per day will cause you to gain one pound a week."

tai

" There are approximately 3500 calories in a pound of stored body fat. So, if you create a 3500-calorie deficit through diet, exercise or a combination of both, you will lose one pound of body weight."

jne...sieltä löytyy, en kaikkee viitti tähä kopsia.

• sulle tästä
        Adrian kirjoitti:

Huh, kesti vähän aikaa et löysin sen viel uusiks :-)

Joo, eli tämmöi osote on vähä tarkempi:
        http://www.bmi-calculator.net/bmr-calculator/

eli tuohon BRM-calculatoriin syötät ensin pituuden ja painon yms..seuraavaks saat tietää sen sun BMR-luvun (itelläni oli 1229,15 kun laitoin 173/65..tänää vaaka näytti kyllä jo 64,5kg mut tohon ei saa noita puolikkaita, niin pyöristin ylöspäi).

Seuraavaks sun pitää klikata sitä sinistä Daily Calorie Needs- linkkiä siinä BMR- laskurin alla.

Laskuri haluu sun vielä kertovan ton BMR-luvun luvulla, mikä vastaa sun päivittäistä aktiivisuutta.

esim 1229,15 x 1,375= 1690,08125
        (Eli saan syyä 173/65 kokosena 1690kcal ja pidän painoni)

Tuo BMR-luku pitää kertoa 1,2 jos oot ns. liikkumaton, istut vaan.

Tolla tavalla saat tietää sun päivittäisen kalorimäärätarpeen - mutta huomaa, että se muuttuu joka kerta kun laihdut. Eli muista päivittää se.

Kun oot laskenu ton päivittäisen kaloritarpeen, siis sen kalorimäärän, mitä voit syyä ja pitää nykysen painosi, voit vielä klikata sinisiä linkkejä

- Calorie intake to gain weight
        - Calorie intake to lose weight

tietääksesi paljon saat/pitää syyä että laihtuu/lihoo.

" One pound of body weight is roughly equivalent to 3500 calories, so eating an extra 500 calories per day will cause you to gain one pound a week."

tai

" There are approximately 3500 calories in a pound of stored body fat. So, if you create a 3500-calorie deficit through diet, exercise or a combination of both, you will lose one pound of body weight."

jne...sieltä löytyy, en kaikkee viitti tähä kopsia.

Thanks

• king85

kanttisko mennä vähä käymää lääkäris vaikutat anorektikolta...

• huh huh

Kyllä nuo mitat on ihan normaalit! Itse olen 171/58 ja painoindeksien mukaan ihan normaali.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      85
      3913
    2. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      69
      3727
    3. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      44
      2215
    4. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      52
      2179
    5. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      58
      2074
    6. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      51
      1756
    7. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      27
      1439
    8. Vuoksesi kaiken

Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua
      Ikävä
      115
      1183
    9. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      106
      1170
    10. Missä yleensä törmäät kaivattuusi??

Tai näet hänet!!
      Ikävä
      60
      1109
    Aihe