Kilo päivässä pois?

agly baby

Morjensta.Tietääköhän kukaan keinoa millä saisi kilon päivässä pois,tai enemmän?Tarkoitus on tehdä kokonaan elämän muutos,mutta ennenkö pystyn edes kävelemään pitää minun saada ainakin 10kg pois.
Olen 160cm pitkä ja painoa on 85kg.Olen siis merkittävästä lihava.
Ulkoapäin en ole niinkään "läski",mutta pyöreä kyllä.Läskiä on kertynyt jalkoihini niin että ne painavat polviani ja polviani alkaa särkeen,joten en oikein pysty edes liikkumaa.
Help me!? mä oon kyllästynyt tähän läskinä olemiseen.

78

12621

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kukaan on

      keksinyt konstia, jolla saat pudotettua kilon päivässä, se nyt on ihan mahdottomuus. Hyvä jos kilon viikossa ja sekin on jo kovan työn takana.
      Kannattaisko sun mennä lääkäriin, jos et 85 kiloisena pysty kävelemään, mun mielestä se on jo aika huolestuttavaa!

      • Anonyymi

        no siis..... itse söin rasvakeittimellä tehtyjä omia ranskalaisia omista perunoista. Ja oma tehty dippiä jossa oli voita joku 20g ja tällee cheddar juustoa 3kappaletta siinä ja tein punnerruksia päivässä joku 20 ja kyykkyjä aina silloin kuin oli mahdollista

        noh...... aloitin oman dietin. en tiedä onko toiminut. Ajattelin ottaa vähän suolaisemman päivän. Noh painoin 95kg ja sitten yhtäkkiä painoin 93,8kg :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no siis..... itse söin rasvakeittimellä tehtyjä omia ranskalaisia omista perunoista. Ja oma tehty dippiä jossa oli voita joku 20g ja tällee cheddar juustoa 3kappaletta siinä ja tein punnerruksia päivässä joku 20 ja kyykkyjä aina silloin kuin oli mahdollista

        noh...... aloitin oman dietin. en tiedä onko toiminut. Ajattelin ottaa vähän suolaisemman päivän. Noh painoin 95kg ja sitten yhtäkkiä painoin 93,8kg :D

        Minä laihduin paastoamalla vajaan kilon päivässä. Lähtöpaino oli 80,kg. olen 158 pitkä. Aloitin vogelin paastolla 2 viikkoa. Laihduin sinä aikana 68 kg:oon.
        Tämän jälkeen on oltava tarkkana, mitä suuhun lattaa. Vatsalle ja aineenvaihdunnalle ei ole hyväksi alkaa ahmimaan taas ruokaa, sillä tulrt kyllä saamaan helvetinmoiset vatsavaivat. Mahalaukkua ja suolistoa tulee herätellä varoen ja totuttaa normi ruokavalioon. Tässä vaiheessa on hybä aloittaa kokonaan uusi ruokavslio. Kaikki paska ja ylkmääräinen rasva ja sokerit pois. Säännölliset ruokailuajat ja normimäärät, jotta aineenvaihdunta toimii hyvin. Laihduin uuden ruokavalion myötä paaston jälkeen vielä 8,5 kg ja aion pysyä tässä painossa. Muista myös liikkua.


    • ovat tehokkaita liikuntamuotoja -ja mukavia. Itse tosin tykkään uinnista, mutta monet ovat kehuneet vesijuoksua ja jääneet koukkuunkin siihen. Vesiurheilu sopii ylipainoisillekin, koska nivelet ei rasitu samalla tavalla kuin vaikkapa tavallisessa lenkkeilyssä.
      Entä pyöräily, sekin on ihan kivaa ja tehokasta myös?
      Laita isompi tavoite johonkin kauemmas, vaikka ensi kesään ja sitten pienempiä -mahdollisia- tavotteita lähemmäs. Esim. pienempi vaatekoko ensi kesäksi, vaikka 10 kiloa pois painosta ensi syksyyn mennessä. Ja välitavoitteet - liikuntaa kolme-neljä kertaa viikossa tai vaikka joka päivä vähintään 45 minuuttia, karkit yms. kerran viikossa pikkuisen vain. Huom. paino ei välttämättä laske aina niinkuin suunnittelee, koska liikunta kiinteyttää ja lihas painaa enemmän kuin rasva ja lihas kerää nestettä kun niitä rasittaa, eli tulet kyllä pienemmän kokoiseksi, mutta painossa se ei aina heti näy.

    • sentään.....:D

      Jos et pysty liikkumaan noilla kiloilla,johtuu se jostain muusta kun painosta.Itse olen 158cm ja kun aloitin laihiksen painoin lähemmäks 90kg ja pystyin kilojen puolesta liikkumaan ihan hyvinki.Nyt on painoa 70kg ja tavoitteeni on josssain 50kg paikkeilla.Eikä kyllä todellakaan millään kontislla saa kilo tai enemmänki päivässä.Ota realiset tavoitteet niin onnistuu paljon paremmin laihtuminen.Tsemppiä!!!

      • Anonyymi

        Ite olen 155cm pitkä ja painan noin 60kg josta en itse tykkää. Pystyn liikkumaan vaikka fyssarilla käyn polvien takia! Olen yrittänyt pudottaa painoa, mutta en tiedä auttaako se. Koulun liikunnantunnit auttoivat viime lukuvuonna! Seiskalle menossa siis!


    • Hoohhoijjaa

    • kallopala

      Rasvapainoa ei pysty kiloa päivässä pudottamaan, vaikka sitten olisit kokonaan syömättä ja liikkuisit niin paljon kuin sielu sietää.

      Ensiksi tavoitteet realistisiksi, ja sitten niitä kohti päättäväisesti.

      Kovasti yli kilo viikossa on epärealistinen tavoite sinun painoluokassasi.

    • sanoo TätiMyy

      rasvaa ei lähde noin paljon vaan sitten lähtee nestettä ja lihasta, ei kiva siis.

      Hyvä kun lähdet painonhallintaan, tee se nyt vaan fiksusti. Jos haluat muttaa elämäntapojasi, ei pari viikkoa siihen riitä vaan se on pidempi projekti. eli laske että painoa putoaa alussa max. 0,5 kg-1 kg/viikko. Ja jos sulle normaalipaino olisi 65 kg, niin laihdutettavaa on 20 kiloa. Eli jos onnistut laihtumaan supernopeasti, niin siihenkin menee vähintään 5 kuukautta!

      Mutta moni laihtuu alussa enemmän, mutta sitten voi tahti hidastua (itsellä meni alun jälkeen vain kilo kuukaudessa).

      Joten laita itsellesi painonhallintaprojekti, aikatauluksi 6 kuukautta. Ja toiset 6 kk siihen että pidät saavutetun painon - se on nimittäin vaikeampaa kuin laihtuminen. Älä sorru mihinkään dietteihin vaan aloita terveellinen painonhallinta, netistä löytyy asiallista tietoa. Esim. toi www.pudottajat.fi vaikutta asialliselta, en tunne itse paremmin...

      Kun olet laihtunut 76 kiloon, annat itsellesi palkinnon (ei ruokaa!), koska olet laihtunut 10% (jos tuo tulos edistää terveyttä) ja lisäksi olet siirtynyt painoindeksissä lievän ylipainon puolelle.

      Joka painoiselle löytyy sopiva laji. Voit aloittaa venyttelyn ja jumppaamisen kotona, ohjeita löytyy netistä ja lehdistä, ja kirjastosta vaikka DVD:tä. Ja edellä mainittu vesijuoksu tai vesijumppa olisi sulle just nappiin. Vesilajit auttaisi myös nesteturvotukseen, jota sulla taitaa olla, ei välttämättä vaan läskiä polvissa. Mutta koska olet lyhyt, niin ylipaino painaa rankemmin myös niveliäisi, joten nivelille ystävälliset lajit ovat parhaat. Kun homma alkaa toimia, voit mennä kuntosalille ja kokeilla sauvakävelyä, muista vaan kunnolliset urheilujalkineet.

      • täti monika

        kyllä sitä voi itsensä palkita vaikka jollakin herkulla ..
        ei se sitä laihdutusta kaada jos asettaa tavoitteeksi ensin " viis kiloa pois ja sitten juhlistan vaikka munkkipossulla"...
        tärkeintä on taas jatkaa juttua ...
        sen mitä kieltää itseltä..sitä tekee paljon enempi mieli..

        eikös se ole tärkeintä
        mitä syö uuden vuoden ja joulun välillä kuin se mitä syö joulun ja uuden vuoden välillä!!!
        tajusitteko mitä tarkoitin
        tv herkkusuu


      • TätiMyy
        täti monika kirjoitti:

        kyllä sitä voi itsensä palkita vaikka jollakin herkulla ..
        ei se sitä laihdutusta kaada jos asettaa tavoitteeksi ensin " viis kiloa pois ja sitten juhlistan vaikka munkkipossulla"...
        tärkeintä on taas jatkaa juttua ...
        sen mitä kieltää itseltä..sitä tekee paljon enempi mieli..

        eikös se ole tärkeintä
        mitä syö uuden vuoden ja joulun välillä kuin se mitä syö joulun ja uuden vuoden välillä!!!
        tajusitteko mitä tarkoitin
        tv herkkusuu

        Niin normaalit herkut kuuluvat tavalliseen ruokavalioon tietysti! :-)

        Kun laitoin, että älä palkitse itseäsi herkuilla, tarkoitin, että pitää juuri ottaa herkuttelu hallitusti normaaliin elämään. Mutta ei vääristää psykologiaansa sillä, että palkitsee (tai lohduttaa tai lääkitsee) itseään herkuilla.

        Tuohan täällä on monilla ongelmana että ruokaa käytetään väärin. Olen nimittäin huomannut ikävän ilmiön, että ahmijoilla ei ole tervettä kunnioitusta herkkuja kohtaan. He vain mättävät tavaraa naamaan eivätkä nauti siitä! Mitä tuhlausta ja pyhäinhäväistystä...

        Itse olen sitä mieltä, että jos ostan suklaata, ostan parasta ja myös nautin siitä! ;-)


      • täti monika
        TätiMyy kirjoitti:

        Niin normaalit herkut kuuluvat tavalliseen ruokavalioon tietysti! :-)

        Kun laitoin, että älä palkitse itseäsi herkuilla, tarkoitin, että pitää juuri ottaa herkuttelu hallitusti normaaliin elämään. Mutta ei vääristää psykologiaansa sillä, että palkitsee (tai lohduttaa tai lääkitsee) itseään herkuilla.

        Tuohan täällä on monilla ongelmana että ruokaa käytetään väärin. Olen nimittäin huomannut ikävän ilmiön, että ahmijoilla ei ole tervettä kunnioitusta herkkuja kohtaan. He vain mättävät tavaraa naamaan eivätkä nauti siitä! Mitä tuhlausta ja pyhäinhäväistystä...

        Itse olen sitä mieltä, että jos ostan suklaata, ostan parasta ja myös nautin siitä! ;-)

        oikeessa muuten oot...


    • arska

      Älä aloita laihdutuskuuria, tee vain elämäntapamuutos ja paino aikoinaan asettuu uuteen tasapainoon elämäntapasi kanssa.

      Olen itse todennut että 3 ruokailukertaa ILMAN VÄLIPALOJA riittää. Jos antaisin itselleni luvan välipailoihin, napsisin niitä ensin harvakseltaan, sitten useammin ja lopulta välipaloista kertyisi varmaan parin aterian verran.

      Painonhallinta vain syömistä vähentämällä on hidasta, liikunta nopeuttaa. Lisäksi liikunta ehkäisee masennusta pimeällä ja parantaa terveyttä kaikin puolin. Keksi ainakin kaksi lajia josta pidät, ja liikkeelle 3krt viikko.

      Älä käy vaa'assa päivittäin. Paino kuitenkin nousee jossain välissä ja silloin ottaa päähän niin paljon että tekee mieli lopettaa koko touhu. Ajatteles miten vähän 0.5 kiloa per viikko kuulostaa, mutta vuodessahan se on yli 20 kiloa! Vuoden päästä olisit 65kg ellet lihaksia ole hankkinut.

      • ja napostelu

        Sehän tietysti riippuu mitä syö välipalaksi ja mitä napostelee aterioiden välillä.

        Itse syön välipalaksi hedelmän. Ja naposteluksi miniluumutomaatteja tai marjoja.

        Aterioiden välillä juon myös paljon teetä. Suurin osa saamastani nesteestä tuleekin juuri teen muodossa.


      • arska
        ja napostelu kirjoitti:

        Sehän tietysti riippuu mitä syö välipalaksi ja mitä napostelee aterioiden välillä.

        Itse syön välipalaksi hedelmän. Ja naposteluksi miniluumutomaatteja tai marjoja.

        Aterioiden välillä juon myös paljon teetä. Suurin osa saamastani nesteestä tuleekin juuri teen muodossa.

        Aivan, jokaisen on löydettävä oma keino. Itsellä välipala olisi helposti majoneesileipä tai vst, siksi mun on parasta luopua niistä kokonaan.


    • odotat

      Ja mikä kiire sinulla on, ethän voi lihoakaan kiloa päivässä, saati sitten laihtua.

      En ole ollut hetkeäkään nälissäni vaikka olen laihduttanut viime Helmikuusta 14kg.
      Jätin vain kaiken turhan mussutuksen pois, syön hyvin ja terveellisesti.
      En ole myöskään innokas liikkuja, liikkuminen rajoituu lähes kokonaan hyötyliikuntaan, sitä tulee melko paljon ja säännöllisesti.

      Kun lopetin "laihduttamisen" ja opettelin terveemmät ruokatottumukset painokin on laskenut normaaliksi ja olo on mainio.

      Olen elämäni varrella kokeillut kaikki mahdolliset dieetit, laihtuminen on ollut aina tilapäistä, paino on palannut ennalleen tai tullut vielä lisääkin.

      Ei ole olemassa oikotietä, paluuta entiseen ei ole mikäli aikoo pysyä normaalipainossa.

      • Onnistuu

        Kilo päivässä vaatii kovaa itsekuria, eli ruokavalio on yks tapa mutta ei aina viisain ja varmin. On hyvä syödä, mutta tärkeää on tehdä valintoja mitä sinne napaansa pistää. Rasva kertyy eikä tule ulosteen tai virtsan mukana pois kropasta, rasvan laadusta kannattaa pitää myös huolta. Ruokavaliolla, säännöllisellä liikunnalla jokapäivä ja treenillä se onnistuu.

        Sanotaan että aamupala on päivän tärkein ateria, se pitää paikkansa mutta itse sain 1 kilon päivässä laihdutettua ,liikkumalla koko päivän ja vetämällä illalla viellä treenin ja lenkin vaati itse kuria ja olosuhteet. jos vaan on mahdollista liikkua työpaikalla liikkukaa ja kuluttakaa. vetäkää vaikka treeniä kun telkkarista ei tule katsottavaa. tai menkää pihalle katsomaan siellä on oikea elämä.
        Liikkukaa hyvät ihmiset pitäkää itsestänne hyvää huolta, syökää ja treenatkaa niin homma toimii paremmin kun junan vessa :)


    • pudottaja

      kyllä painoa saa puotettu 1-3 kiloa päivässä minä ainaki tein silleen et

      - join hirveesti vettä
      - olin kauan saunassa
      - zumbasin
      - juoksin
      ja kaikke kokeileppa

      • Heh !

        Varmasti saat muutettua nestetasapainoa ja vaikka oksentamalla poistettua painon mahalaukusta ja glaubersuolalla suolistosta, mutta itse rasvaahan ei oikeastaan kukaan pysty kiloa polttamaan päivässä. Se nimittäin vaatisi sellaiset kaksi maratonia päivässä ilman ruokaa. Siihen tuskin kukaan pystyy.


    • queensafire

      Paasto, paljon nesteitä (auttaa suolistoa puhdistautumaan). Laksatiiveja...

    • Nutrilett?

      Kokeile Nutrilett tuotteita. Niillä tippuu nopeasti, eikä kuitenkaan tarvi ihan nälässä elää. Varsinkin valmiit Smoothie juomat ovat tosi hyviä, ihan kuin jogurttia. Ne jauhepussit on yleensä aika pahaa tavaraa. Ateriankorvikepatukat on myös tosi hyviä. Vaatii tosin aika tiukkaa itsekuria, että pystyy noilla esim. kk olemaan, mutta ensimmäisen vkon jälkeen alkaa helpottamaan. Itse olen tiputtanut noiden avulla (korvannut suurimman osan päivän aterioista Nutrilettin tuotteilla ja lisäksi syönyt salaattia ja jättänyt leivän pois) 3 viikossa 8,5 kg. Tavoitteeseen vielä n. 6 kg. Olen sinua 5 cm pidempi ja aloittaessani sinua muutaman kg kevyempi.

    • pööömoiheiheissan

      itse olen saanut viikonlopun aikana jo 2 kiloa pois. Epäiliät voivat painua

    • oijjoijklkäåpiåp

      paastoa, pyöräile ( se nimittäin auttaa ) zumbaa tai jos sul ei oo sitä levyy nii sit vaa keksit omia liikkeitä, juo kahvia ( mustana ), ole kauemmin saunassa-huhutaan auttavan, jätä herkut pois ja älä syö niin paljoa jos annoksen jällkeen tuntuu vielä että mahtuisi niin ei kannata santsata. Syö paljon salaattia, hedelmiä, jätä roskaruoka sikseen. Piilojumppaa vaikkapa tv:tä katsoessa ;) en tiedä auttaako noi mut en nyt muutakaan keksinyt...

    • pyöräilemään

      rasvaimulla...
      Normaali oloissa 1kg rasvaa on 7700kcal ja jos sun normaali kulutus olisi 3000k niin päivässä siis 10000k joka vastaisi esim pöyräillen raskaasti semmosta 16h vetoa :D luulen että nesteet ja sydän kyllä lopettaisi liikumisen ennen tuota.

      Jos aloitit liikunnan ja laitoit ruokavalion uusiksi niin kuukaudessa saa tipautettua turvallisesti semmoson 4kg enemmänkin alussa kun nesteitä poistuu kehosta.

      • Anonyymi

        Kerkeehän tossa nukkuu 7 tuntia koska aikaa menee suihkussa käymiseen muihin toimiin ennen nukkumaan menoa.


    • Anonyymi

      Älä syö

    • Anonyymi

      Et ole noiden lukemiesi perusteella aivan mahdottoman läski. Aloita ne kävelyt maltilla, aluksi vaikka vain muutama sata metriä kerran pari päivässä, hengästyminen kuuluu asiaan. Omakohtaisen kokemukseni mukaan matka pitenee ja jaksaminen lisääntyy reissu toisensa jälkeen ja samalla myös säryt helpottuvat ellei sinulla sitten ole jotain perusteellista vikaa mihin tarvitaan lääkärin hoitoa. Älä edes yritä mitään nopeaa kilojen pudotusta, kaksi kiloa per kuukausi on turvallinen pudotusvauhti. Vaihda kovat rasvat pehmeisiin, vähennä sokerin käyttöä, vaihda viljauotteet täysjyvätuotteisiin, syö pieniä annoksia kerrallaan ja ota ruokailussa käyttöön lautasmalli. Siitä se painon pudotus lähtee likkeelle n. puoli kiloa per viikko.

    • Anonyymi

      no siis..... itse söin rasvakeittimellä tehtyjä omia ranskalaisia omista perunoista. Ja oma tehty dippiä jossa oli voita joku 20g ja tällee cheddar juustoa 3kappaletta siinä ja tein punnerruksia päivässä joku 20 ja kyykkyjä aina silloin kuin oli mahdollista

      noh...... aloitin oman dietin. en tiedä onko toiminut. Ajattelin ottaa vähän suolaisemman päivän. Noh painoin 95kg ja sitten yhtäkkiä painoin 93,8kg :D

    • Anonyymi

      Jos eläisi toisin, niin keho olisi toisenlainen.

      Ei siinä näännytys ja poppakonstit auta.

      Moni lihava laihduttaa koko elämänsä ajan.
      Onko siitä muka jotain hyötyä?

      Jos syö kunnolla tavallista ruokaa, niin aika vaikea on kasvattaa kummoista rasvakerrosta,
      tai edes ylläpitää.

      Herkut, tupakka, päihteet,
      ne riippuvuudet onkin vaikeampi juttu.

    • Anonyymi

      Minkä ikäinen oot voin auttaa jos kerrot mä olin 11vuotiaana 60kg ja olin siis 149cm pitkä eli sillee aik lyhyt ja ny oon 155cm pitkä ja oon 12vuotias ja painan
      39kg nytte eli ali painon.

      • Anonyymi

        Olen nyt 60-vuotias eli kohta 14 vuotta on kulunut.


    • Anonyymi

      On, vaikka minkä verra, toimivia todistetusti.

      googlaa

      terveenä ja kylläisenä

      sieltä löydät myös emailini jos haluat kysyä.

    • Anonyymi

      Hetken humaus.
      Noin nopea laihtuminen, siis rasvan poltto on mahdottomuus. Painon pudottaminen kuitenkin on mutta kertaluontoisena. Suoliston tyhjennys.
      Kovakuntoiset urheilijat, varsinkin painijat, pudottavat painoaan nopeasti useita kiloja vuorokaudessa ennen punnitusta. Siis pudottavat kiloja joista laihtuminen on vain pieni osa.
      Teoriassa voisi kuvitella rankkaa dieettiä ja todella kovaa liikuntaa mutta se on ratkaisematon yhtälö. Yksi kehon rasvakilo on noin 7000kcal. Laskepa huviksesi miten paljon sinun täytyisi liikkua päivittäin tuon kuluttamiseksi ollen samaan aikaan 0-kaloreilla!!!!!!!!!!!!!!
      Useita vuorokausia putkeen.

      • Anonyymi

        Asiantuntijat ovat arvioineet, että kilon laihtumiseen tarvitaan 7000 miinuskilokaloria.

        Näin ollen joka päivä pitäisi olla 1000 kilokalorin energiavaje.

        Vastaavasti jos halua laihtua 500 g viikossa, joka päivä pitäisi olla 500 kilokalorin energiavaje.

        Jos halua laihtua 2000 g viikossa, joka päivä pitäisi olla 2000 kilokalorin energiavaje.

        Kilossa rasvaa on oikeasti 9000 kilokaloria, mutta elimistön läskissä on muutakin kuin rasvaa, siitä tuo arvio 7000 kcal.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiantuntijat ovat arvioineet, että kilon laihtumiseen tarvitaan 7000 miinuskilokaloria.

        Näin ollen joka päivä pitäisi olla 1000 kilokalorin energiavaje.

        Vastaavasti jos halua laihtua 500 g viikossa, joka päivä pitäisi olla 500 kilokalorin energiavaje.

        Jos halua laihtua 2000 g viikossa, joka päivä pitäisi olla 2000 kilokalorin energiavaje.

        Kilossa rasvaa on oikeasti 9000 kilokaloria, mutta elimistön läskissä on muutakin kuin rasvaa, siitä tuo arvio 7000 kcal.

        Kaloriuskovaisilla on vaikeuksia.

        Pitäisi oppia ymmärtämään energian ja ravinnon ero ja se että ruoan käsittely elimistössä on hormoonitoimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaloriuskovaisilla on vaikeuksia.

        Pitäisi oppia ymmärtämään energian ja ravinnon ero ja se että ruoan käsittely elimistössä on hormoonitoimintaa.

        Kyllä kalori on kalori. Eri asia, että jotkin ruoat tai ruokayhdistelmät aiheuttavat monilla ylensyömistä.

        https://lihastohtori.wordpress.com/2021/04/02/kalorit/

        Vhh-dieetin laihdutusteho perustuu nimenomaan kalorivajeeseen. Hvp:llä oli linkki johonkin tutkimukseen, jossa selvitettiin vhh-dieetin energiamääriä vs. laihdutusmääriä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaloriuskovaisilla on vaikeuksia.

        Pitäisi oppia ymmärtämään energian ja ravinnon ero ja se että ruoan käsittely elimistössä on hormoonitoimintaa.

        Veijolla on vielä selittämättä että mihin se energia katoaa kun alkaa syömään rasvapainotteista ruokaa.

        Olen tuota monesti kysynyt mutta koskaan hän ei osaa vastata muuta kuin sähköpostiosoitteen.

        Olisiko sittenkin niin että Veijolla on vaikeuksia eikä ns "kaloriuskovaisilla".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiantuntijat ovat arvioineet, että kilon laihtumiseen tarvitaan 7000 miinuskilokaloria.

        Näin ollen joka päivä pitäisi olla 1000 kilokalorin energiavaje.

        Vastaavasti jos halua laihtua 500 g viikossa, joka päivä pitäisi olla 500 kilokalorin energiavaje.

        Jos halua laihtua 2000 g viikossa, joka päivä pitäisi olla 2000 kilokalorin energiavaje.

        Kilossa rasvaa on oikeasti 9000 kilokaloria, mutta elimistön läskissä on muutakin kuin rasvaa, siitä tuo arvio 7000 kcal.

        Kiitos vaativista laskutoimituksista!


      • Anonyymi

        "Hiilihydraateista tuleva käytetään ensin ja kun sitä on liikaa niin ei päästä polttamaan rasvaa."

        juu kyllä kyllä

        Mutta mikä oli se VHH:n ihme kohdallasi, että muutamassa kuukaudessa katosi kymmeniä kiloja painoa kun siirryit VHH:lle.

        Tuohan sinut on saanut vakuuttuneeksi VHH menetelmän hyvyydestä.

        Eli mihin ne kymmenet kilot energiaa katosivat, vai oliko ne sittenkin elimistöösi kertynyttä nestettä ja jos oli, niin sittenhän sillä asialla ei ole mitään tekemistäVHH:n kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vaativista laskutoimituksista!

        Kaikilla palstalaisilla ei ole akateemista loppututkintoa, joten jouduin havainnollistamaan teoriaosuutta esimerkein. Itse olen koulutukseltani filosofian tohtori.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla palstalaisilla ei ole akateemista loppututkintoa, joten jouduin havainnollistamaan teoriaosuutta esimerkein. Itse olen koulutukseltani filosofian tohtori.

        Koulutuksesi on besserwisser.


      • Anonyymi

        Heh heh

        Ikinä emme saa tuohon vastausta että mihin katosi Veijon vatsan kohdalta 20 - 30 kg painoa muutamassa kuukaudessa. Tuohan vastaa energiassa valtavaa määrää.

        Jos se oli rasvaa, niin miten VHH sen sai katoamaan?

        Jos (ja kun) se oli nestettä, miten tuon nesteen katoaminen aikaansai VHH:n ihmeen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh heh

        Ikinä emme saa tuohon vastausta että mihin katosi Veijon vatsan kohdalta 20 - 30 kg painoa muutamassa kuukaudessa. Tuohan vastaa energiassa valtavaa määrää.

        Jos se oli rasvaa, niin miten VHH sen sai katoamaan?

        Jos (ja kun) se oli nestettä, miten tuon nesteen katoaminen aikaansai VHH:n ihmeen?

        "Mutta mikä oli se VHH:n ihme kohdallasi, että muutamassa kuukaudessa katosi kymmeniä kiloja painoa kun siirryit VHH:lle."

        Ei mikään ihme vaan todellisuutta.

        Koeta tutustua ravintotieteeseen.

        googlaa:

        terveenä ja kylläisenä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Hiilihydraateista tuleva käytetään ensin ja kun sitä on liikaa niin ei päästä polttamaan rasvaa."

        juu kyllä kyllä

        Mutta mikä oli se VHH:n ihme kohdallasi, että muutamassa kuukaudessa katosi kymmeniä kiloja painoa kun siirryit VHH:lle.

        Tuohan sinut on saanut vakuuttuneeksi VHH menetelmän hyvyydestä.

        Eli mihin ne kymmenet kilot energiaa katosivat, vai oliko ne sittenkin elimistöösi kertynyttä nestettä ja jos oli, niin sittenhän sillä asialla ei ole mitään tekemistäVHH:n kanssa.

        Ihminen käyttää levossa noin 70% rasvaa energianlähteenä. Jos rasvaa syö enemmän niin sitä myös varastoidaan enemmän eli radvaan vaihtaminen ei laihduta vaan kalorit ratkaisevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikilla palstalaisilla ei ole akateemista loppututkintoa, joten jouduin havainnollistamaan teoriaosuutta esimerkein. Itse olen koulutukseltani filosofian tohtori.

        Peruskoulun aritmetiikkakin mennyt hukkaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta mikä oli se VHH:n ihme kohdallasi, että muutamassa kuukaudessa katosi kymmeniä kiloja painoa kun siirryit VHH:lle."

        Ei mikään ihme vaan todellisuutta.

        Koeta tutustua ravintotieteeseen.

        googlaa:

        terveenä ja kylläisenä.

        "Kymmeniä kiloja katoaa muutamassa kuukaudessa, se ei ole ihme vaan todellisuutta."

        Vaihtoehdot:

        -VHH muuntaa rasvan kaasuksi joka tulee pöristen ulos
        -VHH muuntaa rasvan nesteeksi joka tulee sitten.... ulos
        -VHH "poltaa" tuon ison määrän rasvaa, tuo prosessi kyllä nostaisi kehon lämpötilaa kymmeniä asteita
        -VHH aiheuttaa ripulin, jonka seurauksena kymmeniä kiloja "tavaraa" poistuu kehosta

        Miten mikään noista ei kuulosta tutulta...

        Oma arvaukseni on, edelleenkin, että väärän syömisen johdosta Veijolle oli kertynyt elimistöön nestettä, PALJON.

        Kun nesteen kertymiseen liittyvä vääränlainen syöminen poistui, tuo neste poistui muutamassa kuukaudessa.

        Veijohan tuosta päättelee että VHH on todellisuutta ja aiheuttaa masiivisen laihtumisen. Me muut jotka olemme tutustuneet ravintotieteisiin, tiedämme että asiahan ei ole noin.

        Veijo, vinkki sinulle. Massivinen nesteenpoistuminen ei ole laihtumista siinä mielessä kuin me laihtumisen ymmärrämme. Hieno asia kuitenkin että sinulle niin kävi, mutta se olisi käynyt sinulle ihan syömällä ravintosuositusten mukaisesti.

        Jos olisit kokeillut noita virallisia suosituksia, huutaisit nyt naama punaisena näillä palstoilla mopopoikia ja penteleitä niitä vastaan jotka mainitsevat kirjainyhdistelmän VHH.

        Pienestä se on kiinni että mihin suuntaan meillä kaikilla heittää. Juu, minullakin heittää omalla laillani, mutta luulen tunnistavani sen, kaikki ei tunnista omia heittojaan.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Ihminen käyttää levossa noin 70% rasvaa energianlähteenä. Jos rasvaa syö enemmän niin sitä myös varastoidaan enemmän eli radvaan vaihtaminen ei laihduta vaan kalorit ratkaisevat.

        "Ihminen käyttää levossa noin 70% rasvaa energianlähteenä. "

        Ihan ikioma teoria????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kymmeniä kiloja katoaa muutamassa kuukaudessa, se ei ole ihme vaan todellisuutta."

        Vaihtoehdot:

        -VHH muuntaa rasvan kaasuksi joka tulee pöristen ulos
        -VHH muuntaa rasvan nesteeksi joka tulee sitten.... ulos
        -VHH "poltaa" tuon ison määrän rasvaa, tuo prosessi kyllä nostaisi kehon lämpötilaa kymmeniä asteita
        -VHH aiheuttaa ripulin, jonka seurauksena kymmeniä kiloja "tavaraa" poistuu kehosta

        Miten mikään noista ei kuulosta tutulta...

        Oma arvaukseni on, edelleenkin, että väärän syömisen johdosta Veijolle oli kertynyt elimistöön nestettä, PALJON.

        Kun nesteen kertymiseen liittyvä vääränlainen syöminen poistui, tuo neste poistui muutamassa kuukaudessa.

        Veijohan tuosta päättelee että VHH on todellisuutta ja aiheuttaa masiivisen laihtumisen. Me muut jotka olemme tutustuneet ravintotieteisiin, tiedämme että asiahan ei ole noin.

        Veijo, vinkki sinulle. Massivinen nesteenpoistuminen ei ole laihtumista siinä mielessä kuin me laihtumisen ymmärrämme. Hieno asia kuitenkin että sinulle niin kävi, mutta se olisi käynyt sinulle ihan syömällä ravintosuositusten mukaisesti.

        Jos olisit kokeillut noita virallisia suosituksia, huutaisit nyt naama punaisena näillä palstoilla mopopoikia ja penteleitä niitä vastaan jotka mainitsevat kirjainyhdistelmän VHH.

        Pienestä se on kiinni että mihin suuntaan meillä kaikilla heittää. Juu, minullakin heittää omalla laillani, mutta luulen tunnistavani sen, kaikki ei tunnista omia heittojaan.

        "Oma arvaukseni on, edelleenkin, että väärän syömisen johdosta Veijolle oli kertynyt elimistöön nestettä, PALJON."

        Olipa pitkä kirjoitus pelkkää puutaheinää.

        LCHF/GI-Nolla on ruokavalio joka stabilisoi verensokerin. Tästä seuraa näläntunteen häviäminen. Seurauksena on myös pitäaikainen kylläisyyden tunne ja välipalojen tarpeen katoaminen. LCHF/GI-Nolla on ravintotiheä ruokavalio jossa saa kaiken mitä ruumis tarvitsee, jopa syömällä kohtuullisia annoksia. Se autaa meitä välttämään ylensyömistä.

        Suurin etu on kuitenkin että LCHF/GI-Nolla ruokavalio vähentää insuliinin eritystä ja sitä tietä elimistöllä on helppoa käyttää kehon omia rasvavarastoja. Kun insuliinin taso on matala ovat rasvasolut elimistön vapaasti käytettävissä.

        Tämä on perusajatus hormooniohjatussa painonhallinnassa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Oma arvaukseni on, edelleenkin, että väärän syömisen johdosta Veijolle oli kertynyt elimistöön nestettä, PALJON."

        Olipa pitkä kirjoitus pelkkää puutaheinää.

        LCHF/GI-Nolla on ruokavalio joka stabilisoi verensokerin. Tästä seuraa näläntunteen häviäminen. Seurauksena on myös pitäaikainen kylläisyyden tunne ja välipalojen tarpeen katoaminen. LCHF/GI-Nolla on ravintotiheä ruokavalio jossa saa kaiken mitä ruumis tarvitsee, jopa syömällä kohtuullisia annoksia. Se autaa meitä välttämään ylensyömistä.

        Suurin etu on kuitenkin että LCHF/GI-Nolla ruokavalio vähentää insuliinin eritystä ja sitä tietä elimistöllä on helppoa käyttää kehon omia rasvavarastoja. Kun insuliinin taso on matala ovat rasvasolut elimistön vapaasti käytettävissä.

        Tämä on perusajatus hormooniohjatussa painonhallinnassa.

        Eli siis väität että ihmisen lihomisen aiheuttaa insuliini eikä ylimääräinen energia. Tutkimuksissa on kuitenkin havaittu että karppaus ei tuo metabolista etua. Tuosta on tehty mielenkiintoinen tutkimus: https://longevitylive.com/food/carbs-versus-fats-nusi-study/


      • Anonyymi

        Tuo Water Willett onkin tunnettu nimi. Piti oikein googlata mitä hän oikeasti sanoo.

        https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/2007/04/26/ask-the-expert-controlling-your-weight/

        "7. Which type of protein is best for me to eat—vegetable protein or animal protein?

        Emphasizing vegetable over animal sources of protein will help reduce risk of heart disease. For example, this means eating nuts, beans, and soy products instead of red meat, which contains a lot of saturated fat and cholesterol. However, a healthy diet can include moderate amounts of poultry, fish, and eggs."


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo Water Willett onkin tunnettu nimi. Piti oikein googlata mitä hän oikeasti sanoo.

        https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/2007/04/26/ask-the-expert-controlling-your-weight/

        "7. Which type of protein is best for me to eat—vegetable protein or animal protein?

        Emphasizing vegetable over animal sources of protein will help reduce risk of heart disease. For example, this means eating nuts, beans, and soy products instead of red meat, which contains a lot of saturated fat and cholesterol. However, a healthy diet can include moderate amounts of poultry, fish, and eggs."

        Eipä tuo Ludwigkaan mitään LCHF-dieettiä suosittele eikä kiellä kaloriteoriaakaan. On siis sitä mieltä että täysjyvä pitää paremmin nälkää kuin puhdistettu vilja eli tuossa suhteessa ruokia ei voi verrata pelkillä kaloreilla.


      • Anonyymi

        "On täysin hukkaan heitettyä laskea kaloreita painonhallinnan
        yhteydessä. Tosiasia on että sinun ei tule laskea kaloreita.

        lähde

        Ylläolevan vahvistaa aina vaan useammat tutkimukset."

        Olen kyllä laihtunut 30 kg vaikka olen kaloreita laskenutkin, joten se ei voi olla laihtumisen este.

        En ole käyttänyt myöskään metodiasi, joten muillakin tavoilla saa painoa alaspäin.

        Oma "tutkimukseni" puoltaa sitä, että syödyn energiamäärän ja kehon aktiivisuuden (liikunta) on käytännössä on hyvinkin suora korrelaatio kehon painoon.


    • Anonyymi

      N. 14 v. ikäistä aloitusta nostaa vain sen tekijä, iäkäs eläkeläisopettaja.
      Tiedän tyypin. Keinoja painon putoamiseen ei näytä löytyneen. Tarkoituskin vain terapiatyyppistä kirjoittelua.

    • Anonyymi

      Veijo kirjoittaa: "LCHF/GI-Nolla on ruokavalio joka stabilisoi verensokerin. Tästä seuraa näläntunteen häviäminen. Seurauksena on myös pitäaikainen kylläisyyden tunne ja välipalojen tarpeen katoaminen. LCHF/GI-Nolla on ravintotiheä ruokavalio jossa saa kaiken mitä ruumis tarvitsee, jopa syömällä kohtuullisia annoksia. Se autaa meitä välttämään ylensyömistä."

      Kuulostaa liian hyvältä ollakseen totta. Ravintotiheä ruokavalio.... kohtuullisia annoksia.... välttämään ylensyömistä.

      Ymmärränkö oikein, että hiilihydraatteja todella niukasti tai ei lainkaan, mutta rasvaa ja proteiinia lähes rajattomasti?

      Päiväkulutukseni on normaalisti 2500 kcal..... Jos siis syön rasvaista possun kylkeä manteleita reilun puoli kiloa (= 2250 kcal), mutta en lainkaan hiilihydraattia, tulen kylläiseksi, saan kaiken tarvittavan, voin hyvin ja laihdun. Jos sen sijaan syön tuota possun kylkeä manteleilla (= 2000 kcal), mutta lisäksi pari isoa palaa leipää (= 250 kcal), tilanne muuttuu kokonaan ja voin huonosti ja mahdollisesti jopa lihon?

      Saanko saman tilanteen aikaiseksi, jos syön manteleita proteiinijauhetta 2250 k-kalorin edestä - en tunne nälkää vaan laihdun? Entäpä jos syönkin saman energiamäärän kanaa kalaa juon rypsiöljyä mittalasista - menetänkö aina sen näläntunteen, ellen syö hiilihydraatteja?

      Ruuan rasvan ei kuitenkaan tiedetä lisäävän kylläisyyden tunnetta, vaan mieluumminkin päin vastoin.

      Jos oleellista hyvään oloon, terveyteen ja laihtumiseen on välttää hiilihydraatteja, ruuan pitää siis koostua lihasta, kalasta, juustosta, parapähkinöistä, manteleista, kananmunista, proteiinijauheesta sekä suuresta määrästä pulloöljyä. Kuitulähteeksi psylliumkuitua sekä mahdollisesti kaikkia maanpäällisiä vähäkalorisia kasviksia...... Eikä kaloreita tarvitse laskea.

      Ymmäsrinkö asian oikein vaiko väärin?

      • Anonyymi

        Eri elukoiden lihat, vaihtelevat kalat, kananmunat. Siinä olivat syömiseni 6:n viikon ajalla.
        Ei mitään missä olisi saattanut olla hiilareita tippaakaan. En laskenut kaloreja.
        Kolmantena päivänä alkoivat ketosliuskat värjääntymään ja henkeni haiskahtamaan asetyleenille.
        Eka viikolla vaakalukema laski 5,5kg mutta siitä suurin osa vettä koska sain losottaa yhtenään.
        Sen jälkeen viikoittain pois pari kiloa.
        Lieneekö veren sokeri ollut alhaalla mutta mitään, kevyttäkään fyysistä rasitusta ei jaksanut pariakymmentä sekunttia pitempään. Ruohonleikkuukin pätkäpuuhana.
        Kuurin jälkeen aloitin normalisoitumisen etukäteen suunnittelemallani elämäntavalla ml. sapuska.
        Totuttelun alkuun suoliston täyttyminen ( kuiduista ? ) palautti painoa pari kiloa.
        Lähtö oli 96kg ja normalisoitumisen jälkeen 82kg. Nyt muutama kymmenen vuotta myöhemmin noin 79kg. Vanha mies menettää lihasta. Rasva on 16% ja vatsaontelo 67,8. Yleinen tavoite 100 tai alle.

        Vaimoni oli vaikuttunut tuloksestani. Otti itse lyhyemmän kuurin. Rasvaa lähti, pakaroista ja rinnoista.

        Minulle sopi tuo 0-linjan karppaus. Ei tarvinnut laskea mitään kunhan suunnitteli etukäteen mitä voi syödä eikä lipsunut siitä tippaakaan.

        Epäterveellistä? Kyllä, mutta muutama viikko ei tervettä miestä kaada eikä edes aiheuta pysyvämpää vauriotakaan. Kolestrolini laski ennalleen parissa kuukaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eri elukoiden lihat, vaihtelevat kalat, kananmunat. Siinä olivat syömiseni 6:n viikon ajalla.
        Ei mitään missä olisi saattanut olla hiilareita tippaakaan. En laskenut kaloreja.
        Kolmantena päivänä alkoivat ketosliuskat värjääntymään ja henkeni haiskahtamaan asetyleenille.
        Eka viikolla vaakalukema laski 5,5kg mutta siitä suurin osa vettä koska sain losottaa yhtenään.
        Sen jälkeen viikoittain pois pari kiloa.
        Lieneekö veren sokeri ollut alhaalla mutta mitään, kevyttäkään fyysistä rasitusta ei jaksanut pariakymmentä sekunttia pitempään. Ruohonleikkuukin pätkäpuuhana.
        Kuurin jälkeen aloitin normalisoitumisen etukäteen suunnittelemallani elämäntavalla ml. sapuska.
        Totuttelun alkuun suoliston täyttyminen ( kuiduista ? ) palautti painoa pari kiloa.
        Lähtö oli 96kg ja normalisoitumisen jälkeen 82kg. Nyt muutama kymmenen vuotta myöhemmin noin 79kg. Vanha mies menettää lihasta. Rasva on 16% ja vatsaontelo 67,8. Yleinen tavoite 100 tai alle.

        Vaimoni oli vaikuttunut tuloksestani. Otti itse lyhyemmän kuurin. Rasvaa lähti, pakaroista ja rinnoista.

        Minulle sopi tuo 0-linjan karppaus. Ei tarvinnut laskea mitään kunhan suunnitteli etukäteen mitä voi syödä eikä lipsunut siitä tippaakaan.

        Epäterveellistä? Kyllä, mutta muutama viikko ei tervettä miestä kaada eikä edes aiheuta pysyvämpää vauriotakaan. Kolestrolini laski ennalleen parissa kuukaudessa.

        Hyvät tulokset!

        Mitä jos korvaa rasvaisen lihan rasvattomalla lihalla ja ottaa puuttuvan tai jäljelle jääneen energiatarpeen rypsi- tai oliiviöljystä (esim. 0,5 - 1 dl/vrk)? Silloin kolesteroli ei ehkä ole painonpudotuksen jäljiltä niin huono.

        Tuo hiilihydraatin totaalinen puute varmaan estää raskaat fyysiset suoritukset.


    • Anonyymi

      En tiiä, mulla on ollut n. 103 - 105 kg 15 vuotta, alle sadan ei mene millään.

    • Anonyymi

      Kyllä saa kun syö pari kiloa lidlin halpaa hedelmätoffeeta, vanilia jäätelyä ja omenapiirakkaa sekä fasupaloja.

      MUTTA. Jäätelö on syötävä yöllä.Hedelmätoffee on ostettava 10nen gilon säkeissä ja jaettava pieniin kilon pusseihin,päälle teksti ELÄ OTA.Korkeintaan pussi päivässä.Omenapiirakkaa pellillinen.Fasupalat on törkeän hyviä joten niitä ja mansikkatäytekakkukahvit aamulla.Pihtimitta ylhäältä ja alhaalta.Näillä ohjeilla LAIHTUU.

      • Anonyymi

        Missä piirakka? Missä poikaystävä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä piirakka? Missä poikaystävä?

        Piirakka on vaimosi housuissa. Poikaystäväni on tyttäresi housuissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Piirakka on vaimosi housuissa. Poikaystäväni on tyttäresi housuissa.

        Ei sinulla ole poikaystävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinulla ole poikaystävää.

        Miksi sitten kyselet, jos kerta tiedät - oletko yksinkertainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sitten kyselet, jos kerta tiedät - oletko yksinkertainen?

        Miksi olet vieläkin impi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi olet vieläkin impi?

        Käytätkö naiseutta, tyttöyttä ja ikää lyömäaseena, vaikka puolet maailman ihmisistä on naisia? Taidat olla se sama miesoletettu, joka masturboi kirjoittaessaan. Oletko, vai olet pelkkä "filosofian tohtori"? Niin tai näin, sinua ei käy kateeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytätkö naiseutta, tyttöyttä ja ikää lyömäaseena, vaikka puolet maailman ihmisistä on naisia? Taidat olla se sama miesoletettu, joka masturboi kirjoittaessaan. Oletko, vai olet pelkkä "filosofian tohtori"? Niin tai näin, sinua ei käy kateeksi.

        Käytätkö sinä itse ja kanssasisaresi setä-nimitystä ja sedän tekarit juomalasissa -tyyppistä ilmausta itseäsi vanhempien ihmisten halventamisessa? Tällaista on useasti tapahtunut pilailijatyttöjen toimesta. En tosin ole varma kuulutko sinä heihin. Niin tai näin, ei käy kateeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytätkö sinä itse ja kanssasisaresi setä-nimitystä ja sedän tekarit juomalasissa -tyyppistä ilmausta itseäsi vanhempien ihmisten halventamisessa? Tällaista on useasti tapahtunut pilailijatyttöjen toimesta. En tosin ole varma kuulutko sinä heihin. Niin tai näin, ei käy kateeksi.

        Et ole varma, mutta varmuuden vuoksi haukut kaikki. Kumma otus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole varma, mutta varmuuden vuoksi haukut kaikki. Kumma otus.

        Sinäkö sanoit, että olen miesoletettu, joka masturboi kirjoittaessaan? Kuulitko huohotuksenikin 🫢


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö sanoit, että olen miesoletettu, joka masturboi kirjoittaessaan? Kuulitko huohotuksenikin 🫢

        Miksi ihmeessä sinulle kaikki kirjoittajat ovat yksi ja sama? On tiedossa että sinä vihaat tuota pilailijaa mutta minä en ole hän. Sinä olet se henkilö joka puolustaa maanista hiihtäjää koska hän saa paljon vastauksia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä sinulle kaikki kirjoittajat ovat yksi ja sama? On tiedossa että sinä vihaat tuota pilailijaa mutta minä en ole hän. Sinä olet se henkilö joka puolustaa maanista hiihtäjää koska hän saa paljon vastauksia.

        Minä olen iloinen että sinä et ole pilailija vaan vakavamielinen naisoletettu. Et pidä minun kysymyksistäni, mutta sinulta tulee kuitenkin tällaista tiukkaa settiä "Taidat olla se sama miesoletettu, joka masturboi kirjoittaessaan."


    • Anonyymi

      Lainaus: "Jos oleellista hyvään oloon, terveyteen ja laihtumiseen on välttää hiilihydraatteja, ruuan pitää siis koostua lihasta, kalasta, juustosta, parapähkinöistä, manteleista, kananmunista, proteiinijauheesta sekä suuresta määrästä pulloöljyä."

      No kyllä ainakin itselläni hyvään oloon tarvitaan hiilihydraatteja.

      Yritin juuri käydä tunnin rauhallisella kävelyllä, kun päivän syömiseen on kuulunut nyt vain äärimmäisen niukasti hiilihydraattia sekä runsaasti manteleita ja vettä. Voimat loppui melkein alkuunsa, eikä nytkään ole hyvä olo.

      Taidan luovuttaa, eli ei sovi hiilihydraatiton syöminen minulle, kun jo heti alussa tulee huono olo!

      • Anonyymi

        HiilariTYHJÄ sapuska johtaa voimattomuuteen. Ainakin minut. Kevytkin ponnistus rajoittuu pariin kymmeneen sekunttiin ja vaatii muutaman minuutin huilin.

        Toteutin tuollaisen 6-viikkoa kestäneen, tuloksellisen kuurin.
        En syönyt mitään tippaakaan hiilariin vivahtavaa. En edes sinappia sian kanssa.
        Toisaalta, en ymmärrä monenkin mainostamaa rasvan ahmimista. Tarkoituksellinen pulloöljyn dokaaminen tuntuu älyttömälle.
        Kananmunista, kaloista ja lihoista tulee väistämättä rasvaa riittävästi.

        Hiilaritarve. Ennen salille lähtöäni syön halkaistun vesirinkelin jonka puolikkaisiin olen imeyttänyt juoksevaa hunajaa. Ei sitä vanha mies muuten jaksaisikaan vaikka tänään on vuorossa vain ojentelun pitkät sarjat. En punnitse usein mutta eilisin ruokatorven tähystyksen jälkimainingeissa oli kahvimukillisen jälkeinen aamupainoni 79kg. Suolistoa ei tyhjennetty mutta normaali ruokailu häiriintyi eilen.
        Kymmenien vuosien takaisesta 96kg:sta kuurin jälkeiseen ja palautuneeseen 82kg:n ja siitä hiljalleen alaspäin tavallisesti 8-kymppiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HiilariTYHJÄ sapuska johtaa voimattomuuteen. Ainakin minut. Kevytkin ponnistus rajoittuu pariin kymmeneen sekunttiin ja vaatii muutaman minuutin huilin.

        Toteutin tuollaisen 6-viikkoa kestäneen, tuloksellisen kuurin.
        En syönyt mitään tippaakaan hiilariin vivahtavaa. En edes sinappia sian kanssa.
        Toisaalta, en ymmärrä monenkin mainostamaa rasvan ahmimista. Tarkoituksellinen pulloöljyn dokaaminen tuntuu älyttömälle.
        Kananmunista, kaloista ja lihoista tulee väistämättä rasvaa riittävästi.

        Hiilaritarve. Ennen salille lähtöäni syön halkaistun vesirinkelin jonka puolikkaisiin olen imeyttänyt juoksevaa hunajaa. Ei sitä vanha mies muuten jaksaisikaan vaikka tänään on vuorossa vain ojentelun pitkät sarjat. En punnitse usein mutta eilisin ruokatorven tähystyksen jälkimainingeissa oli kahvimukillisen jälkeinen aamupainoni 79kg. Suolistoa ei tyhjennetty mutta normaali ruokailu häiriintyi eilen.
        Kymmenien vuosien takaisesta 96kg:sta kuurin jälkeiseen ja palautuneeseen 82kg:n ja siitä hiljalleen alaspäin tavallisesti 8-kymppiin.

        Itse en uskaltaisi mitään nollahiilaridieettiä. Saakohan siinä kaikkia välttämättömiä ravintoaineitakaan? Itsellä käytössä verenpainelääke, ja labrassa seurataan sen takia jostain syystä kaliumpitoisuutta. Kaliumia ei ole edes monivitamiini-kivennäisainetableteissa, ja nollahiilaridieetin kanssa riski kasvaisi ehkä liian suureksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en uskaltaisi mitään nollahiilaridieettiä. Saakohan siinä kaikkia välttämättömiä ravintoaineitakaan? Itsellä käytössä verenpainelääke, ja labrassa seurataan sen takia jostain syystä kaliumpitoisuutta. Kaliumia ei ole edes monivitamiini-kivennäisainetableteissa, ja nollahiilaridieetin kanssa riski kasvaisi ehkä liian suureksi.

        Ei taatusti saa! Sen vuoksi otin purkeista vesiliukoiset vitamiinit ja joitakin, ehkä tarpeettomiakin hivenaineita.
        Tärkeimpänä pidin suolen halvaantumisen estämistä. O-linjassani ei ollut kuituja joten ostin apteekista granulaattia joka muodosti suoleen hyytelöä ja suoli jatkoi toimintaa joten paluu sekaravintoon oli siltä osin helppo.

        0-linja ja yleisesti keskustelun aiheena oleva karppaus ovat toteutukseltaa aivan eri asioita.
        Minulle sopi paremmin "lyhyt kertarytinä" kuin pitkäaikaisempi kitinä laskemisten kanssa.
        Nopeasti tavoitteeseen ja sen jälkeen ennalta suunniteltuun elämäntapaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en uskaltaisi mitään nollahiilaridieettiä. Saakohan siinä kaikkia välttämättömiä ravintoaineitakaan? Itsellä käytössä verenpainelääke, ja labrassa seurataan sen takia jostain syystä kaliumpitoisuutta. Kaliumia ei ole edes monivitamiini-kivennäisainetableteissa, ja nollahiilaridieetin kanssa riski kasvaisi ehkä liian suureksi.

        Minulle riitti yhden päivän kokeilu! Eilinen hiilihydraatiton päivä meni aivan onnettomasti, tänään normipäivä hiilihydraatin kanssa, energiamääriä toki arvioiden. Jaksaa liikkua ja jaksaa ajatella ja mieluummin niin.

        Mikä siinä on se juttu, että joku voi olla ilman hiilihydraatteja (tai hyvin niukalla määrällä), miten lihakset ja aivot saa toimimaan? Pitääkö vaan kärsiä vai tottuuko huonoon oloon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle riitti yhden päivän kokeilu! Eilinen hiilihydraatiton päivä meni aivan onnettomasti, tänään normipäivä hiilihydraatin kanssa, energiamääriä toki arvioiden. Jaksaa liikkua ja jaksaa ajatella ja mieluummin niin.

        Mikä siinä on se juttu, että joku voi olla ilman hiilihydraatteja (tai hyvin niukalla määrällä), miten lihakset ja aivot saa toimimaan? Pitääkö vaan kärsiä vai tottuuko huonoon oloon?

        Ei minulla ollut mitään vaikeuksia 0-linjaan tottumisessa. Olin suunnitellut sen etukäteen sekä tavoitteeltaan, että varsinkin sisällöltään.
        Yksi päivä?! Minulla ketostila alkoi kolmantena päivänä. Liuskat alkoivat värjääntymään.
        Työni vuoksi minun ei tarvinnut rasittua mutta yrittäessäni ajaa nurmea työnnettävällä moottorileikkurilla niin huomasin voimattomuuteni.
        Toinen havainto liittyi alkoholiin. Sain tutulta lääkäriltä 500gr apteekkipirtua jota laimensin kraanavedellä. Taatusti sokeritonta. Heti ensimmäiset suulliset tuntuivat menevän päähän mutta lamauttavassa muodossa. En ollut varsinaisessa huppelissakaan kun vaimoni kuunteli puheeni tuottamusta. "Missäkä välissä sinä olet ryypännyt"? Öö, een oo.
        Tuli pelkkää mökeltämistä.
        Kaverini jolla oli samaan aikaan 0-linjan ketoset päällä kertoi koskenkorva-kraanavesi yhdistelmällä olleen samanlainen vaikutus.

        Normaalielämässä minulla ei ollut mitään huonoa oloa.
        Aiheutin itse kyllästymistä. Aloitin silakkapainotteisesti. Halvinta. Söin toki hieman muutakin ja varsinkin kananmunia mutta reilun viikon jälkeen silakka, missä muodossa tahansa tympäisi. Savusiikaa söin enemmän tai vähemmän koko ajan. Broileria, sian fileitä, sikanauta jauhelihaa paistettuna yms.
        On tunnustettava, että noiden 6:n viikon loppuvaiheessa alkoi syömisen yksipuolisuus hieman tympimään. Jos olisi ollut tarve niin olisin voinut jatkaa mutta lopetin tyytyväisenä.
        Sellainen tuo kuuri oli, että oli helppo noudattaa ennakkosuunnitelmaa jatkoelämästä.
        Jos olisin lipsunut siitä niin koko savotta olisi mennyt hukkaan.


    • Anonyymi

      Paastoa 20 päivää vedellä. Kaverilta tippui 24 kiloa pois. Näytti ihan kuin olisi ollut Auswitsissa.

      • Anonyymi

        On ollut turpeassa kunnossa. Lihasta ja rasvaa poistui 7 kiloa ja nestettä 17 kiloa.


    • Anonyymi

      Jos paastoat koko päivän, eli juot vain vettä, kulutat noin 2000 kaloria mikä on noin 0.25 kg, mutta se on vielä aika kaukana kilosta. Jotta saat kilon päivässä pois, sinun pitää siis myös juosta 10 tuntia päivässä. Vaihtoehtoisesti voit syödä 2000 kaloria päivässä, mutta juosta 16 tuntia päivässä, sillä tavalla saat myös kilon pois päivässä.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      254
      2423
    2. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      72
      1824
    3. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      333
      1545
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      175
      1539
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      41
      1075
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      85
      958
    7. Oho! Niko Saarinen saa melko persoonattomaan kotiinsa luksus faceliftin - Katso ennen-jälkeen kuvat!

      Niko Saarinen ja aika näyttävä face lift! Palkitun radiojuontajan koti sai aivan uutta lämpöä ja hehkua tv-ohjelmassa.
      Suomalaiset julkkikset
      5
      805
    8. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      177
      800
    9. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      215
      766
    10. Ettet vaan pety niin

      Varoitan etukäteen kaiken kokemamme jälkeen että en tule laittamaan viestiä enää (ensin) enkä lähestymään (ensin) enää.
      Ikävä
      50
      730
    Aihe