PERINNÖLLINEN HIUSTENLÄHTÖ

SAin moisen "diagnoosin" lääkäriltä tuossa tämän vuoden alussa. No, sain sitten eturauhasvaivoihin tarkoitettua lääkettä jonka ilmeisesti pitäisi olla oikein hyvä hiustenlähtöön...Söinkin sitä n.7kk, mutta tuloksia et juurikaan tullut..alkuun hiustenlähtö tuntui aavistuksen rauhoittuvan, mutta nyt jo muutaman kuukauden ajan hiuksia on taas lähtenyt aivan hirvittäviä määriä. Ponnarille ei voi enää kuvitellakaan laittavansa hiuksia eikä oikein voi pitää aukikaan, niin harvaksi ovat käyneet...pitää oikein miettiä että miten kampauksen laittaisin ettei päänahka paistaisi!
Juttelin lääkärin kanssa asiasta puhelimitse n.kuukausi sitten ja hän vaihtoi lääkitystä tuohon metformiiniin. Sitä ennen kävin kyllä kilpparikokeissa...näyttivät normaalia.

Olen tällä hetkellä aika masentunut näistä vähäisistä hiuksistani ja kaipaisinkin kipeästi vertaistukea/kommentteja kanssakärsijöiltä ja kaikkia neuvoja mitä olette kuulleet.

Olen laihtunut vuoden alusta lähes 30kg, ja kyselin lääkäriltä että voisinko kärsiä jostain puutoksesta tai voisiko hiustenlähtöön olla joku muu syy, hän ei mielestäni ottanut asiaa oikeis "tosissaan", käski vaan syödä metformiinia...ja taas pitäisi odotella väh. puoli vuotta-> tällä menolla olen silloin jo kalju!!!

Toki tämä hiuksista stressaaminen ei auta asiaa, mutta väkisinkin mietin, että näin maalaisjärjellä ajatellen ainakin tuon hiustenlähdön olisi pitänyt jo loppua...olen kuitenkin ollut lääkityksellä koko tämän vuoden, tammikuun puolivälistä lähtien!! Ymmärrän toki, että uuden hiuksen kasvaminen kestää, mutta kun en näe yhden yhtäkään uuden hiuksen alkua edes!

Kuulin jostain, että kilpirauhasarvot saattavat näyttää normaalilta, mutta silti niissä voi olla jotain häikkää?? Olenko kuullut ihan höpöjä vai voiko tuossa olla jotain perää, ja jos on, niin miten ne oikeat arvot sitten oikein saa?

Tällä hetkellä syön tuon metformiinin lisäksi (3tbl/pvä) piivalmistetta ja multivita-tabletteja. Harkitsin tuossa että jos vielä ostaisin Priorinia, mutta lieneekö niistä mitään apua...

Alan oikeasti olla aika paniikissa tämän asian kanssa, menee jo uniinkin!
Ja nyt vielä pohdin sitäkin,että uskallanko värjätä hiuksiani, tarvis olisi nimittäin.

Kiitos kaikille kiinnostuneille jotka viitsivät vastata :)
5296
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 5

Vanhimmat

Varsinainen hiustenlähtökeskustelu on hassun mutkan takana; Suomi24 Keskustelu-Terveys-Ihotaudit-Hiustenlähtö
http://keskustelu.suomi24.fi/terveys_show.fcgi?category=97&conference=4500000000000625&subcat=695
Miesten perinnölliseen hiustenlähtöön on nykyisin olemassa useitakin tuotteita, niin sisäisesti, kuin ulkoisestikin, naisten samaiseen ongelmaan toistaiseksi lähinnä vain minoksidiililiuos. Lueskeleppa kyseistä palstaa taaksepäin niin pitkälle kuin jaksat.

Äänestä
  • noniin...kun sitten lopulta alkoi pelittää, löi kaikki kolme vastausyritystä tänne... eli seuraavat siis tätä samaa...

    Äänestä

  • en tajunnut katsoa sieltä osastolta lainkaan! Laitanpa tämän samaisen viestini sinne... :)

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


paniikki!!!!!! kirjoitti:

SAin moisen "diagnoosin" lääkäriltä tuossa tämän vuoden alussa. No, sain sitten eturauhasvaivoihin tarkoitettua lääkettä jonka ilmeisesti pitäisi olla oikein hyvä hiustenlähtöön...Söinkin sitä n.7kk, mutta tuloksia et juurikaan tullut..alkuun hiustenlähtö tuntui aavistuksen rauhoittuvan, mutta nyt jo muutaman kuukauden ajan hiuksia on taas lähtenyt aivan hirvittäviä määriä. Ponnarille ei voi enää kuvitellakaan laittavansa hiuksia eikä oikein voi pitää aukikaan, niin harvaksi ovat käyneet...pitää oikein miettiä että miten kampauksen laittaisin ettei päänahka paistaisi!
Juttelin lääkärin kanssa asiasta puhelimitse n.kuukausi sitten ja hän vaihtoi lääkitystä tuohon metformiiniin. Sitä ennen kävin kyllä kilpparikokeissa...näyttivät normaalia.

Olen tällä hetkellä aika masentunut näistä vähäisistä hiuksistani ja kaipaisinkin kipeästi vertaistukea/kommentteja kanssakärsijöiltä ja kaikkia neuvoja mitä olette kuulleet.

Olen laihtunut vuoden alusta lähes 30kg, ja kyselin lääkäriltä että voisinko kärsiä jostain puutoksesta tai voisiko hiustenlähtöön olla joku muu syy, hän ei mielestäni ottanut asiaa oikeis "tosissaan", käski vaan syödä metformiinia...ja taas pitäisi odotella väh. puoli vuotta-> tällä menolla olen silloin jo kalju!!!

Toki tämä hiuksista stressaaminen ei auta asiaa, mutta väkisinkin mietin, että näin maalaisjärjellä ajatellen ainakin tuon hiustenlähdön olisi pitänyt jo loppua...olen kuitenkin ollut lääkityksellä koko tämän vuoden, tammikuun puolivälistä lähtien!! Ymmärrän toki, että uuden hiuksen kasvaminen kestää, mutta kun en näe yhden yhtäkään uuden hiuksen alkua edes!

Kuulin jostain, että kilpirauhasarvot saattavat näyttää normaalilta, mutta silti niissä voi olla jotain häikkää?? Olenko kuullut ihan höpöjä vai voiko tuossa olla jotain perää, ja jos on, niin miten ne oikeat arvot sitten oikein saa?

Tällä hetkellä syön tuon metformiinin lisäksi (3tbl/pvä) piivalmistetta ja multivita-tabletteja. Harkitsin tuossa että jos vielä ostaisin Priorinia, mutta lieneekö niistä mitään apua...

Alan oikeasti olla aika paniikissa tämän asian kanssa, menee jo uniinkin!
Ja nyt vielä pohdin sitäkin,että uskallanko värjätä hiuksiani, tarvis olisi nimittäin.

Kiitos kaikille kiinnostuneille jotka viitsivät vastata :)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu