auttaako diana nova akneen?

Te jotka kärsitte näppyisestä ihosta ja syötte diana nova -pillereitä niin ovatko näpyt hävinneet? Itse vaihdoin pari kuukautta sitten yasminellet diana novaan ja näppyjä tulee edelleen samaan tahtiin.. :(
10434
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 10

Vanhimmat

Roa-kuurin jolla sain ihon kuntoon

Äänestä

En ole koskaan syönyt muuta kuin diane novia, alun perin juuri akneen, ja hyvin ovat tehonneet. Selvän eron entiseen huomasi vasta kuukausien päästä ja puolen vuoden kuluttua ei aknesta oikein ollut enää jäljellä kuin vain arvet. Olin kokeillut jo kaikkea muuta paitsi roaa ja sitä en halunnut syödä ja onneksi kokeilin diane novia :) Akneni ei ollut mistään helpoimmasta päästä...

Äänestä

Ei ne valitettavasti kaikilla auta. Jos aknen syy on pääasiallisesti hormonitoiminnassa, esim. on PCOS, niin silloin noi pilsut auttaa yleensä aika hyvin koska ne tasaa sen hormonitoiminnan. Se voi auttaa myös teini-iän aknen kanssa, koska sekin on vahvasti hormonaalista. Ainahan on akne hormonaalista, mutta tietyt hormonaaliset epätasapainotilat aiheuttaa vahvemmin hormoniperäistä aknea. Silloin finnit tulevat usein poskiin, suupieliin ja joskus selkäänkin..

Äänestä

vieläkin muutama näppy on, vaikka käyttänyt väh.6v. mutta parempaan päin. Suurena extrana hänen kuppikokonsa kasvoi diane novan myötä AA:sta B:hen, eli kolme kokoa isommaksi!! (olen katkera...) :)

Äänestä
  • Sinulla, jonka kaverin rinnat kasvoi aa:sta b:hen, kasvoiko hän myös masusta ja lanteista eli tuliko painoa vähän joka paikkaan? :)

    Äänestä

  • lattarinta kirjoitti:

    Sinulla, jonka kaverin rinnat kasvoi aa:sta b:hen, kasvoiko hän myös masusta ja lanteista eli tuliko painoa vähän joka paikkaan? :)

    ei kuitenkaan lihonnut, vain rintoihin tuli lisää, nyt naisellisempi

    Äänestä

se riippuu varmaan kuinka "ärhäkkä" akne on että auttaako ne vai pitääkö saada jotai tehokkaampaa lääkitystä

Äänestä

te joita diana nova on auttanut, niin paraniko iho jo ekan liuskan aikana vai menikö siihen monta kuukautta?

Äänestä
  • poista aknea, jos nyt yleenä poistaa. Siinä on vain sellainen juttu, että se akne palaa useimmille sitten kun lopettaa ne pillerit, sama kuin pitkät antibioottikuurit akneen, kuurin aikana iho on ok, mutta lopetuksen jälkeen iho-oireet palaavat.
    Eli DN ei varsinaisesti paranna,sen käyttöaikana vain akne "pysyy kurissa"

    Äänestä

  • laatalla kirjoitti:

    poista aknea, jos nyt yleenä poistaa. Siinä on vain sellainen juttu, että se akne palaa useimmille sitten kun lopettaa ne pillerit, sama kuin pitkät antibioottikuurit akneen, kuurin aikana iho on ok, mutta lopetuksen jälkeen iho-oireet palaavat.
    Eli DN ei varsinaisesti paranna,sen käyttöaikana vain akne "pysyy kurissa"

    Juu, Diane Novat ei siis varsinaisesti poista aknea, mitkään e-pillerit ei sitä tee. Mutta esim. jos on paha teini-iän akne, niin pillereitä syömällä voi päästä "pahimman vaiheen" yli ja kun lopettaa pillerit teini-iän jälkeen, ei akne välttämättä enää tule.

    Mutta jos aknen syy on jossain muualla kuin ikävaiheessa, niin silloin akne palaa takaisin kun pillerit lopettaa, vaikka sitten vasta kolmekymppisenä siinä vaiheessa kun alkaa tekee vauvoja. Ja jos siinä vaiheessa on aknea, niin se kertoo että elimistössä on liikaa testosteronia. Ja se taas voi jopa estää hedelmöittymisen ja raskaaksi tulemisen.

    Nämä akne tapaukset kannattaa ehdottomasti tutkia, ja mieluummin liian aikaisin kuin liian myöhään!! Mulla oli aknea jo parikymppisenä, mutta sain vasta lähempänä kolmeakymppiä tietää että akne johtui hormonihäiriöstä enkä välttämättä voi saada lapsia - ainakaan ilman lääkkeiden apua! En myöskään ole ollut tietoinen suurentuneesta sydä/verisuonitauti ja diabetes riskistä. Olisi ollut hyvä jos olisin tiennyt tämän jo silloin parikymppisenä!

    Eräs lääkäri sanoi: Terveellä, hedelmällisessä iässä olevalla naisella EI ole aknea. Siihen on aina joku syy, yleensä hormonitoiminnassa.

    Äänestä

Kommentoi aloitusta


näppynaama kirjoitti:

Te jotka kärsitte näppyisestä ihosta ja syötte diana nova -pillereitä niin ovatko näpyt hävinneet? Itse vaihdoin pari kuukautta sitten yasminellet diana novaan ja näppyjä tulee edelleen samaan tahtiin.. :(

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu