Kieltolaki

Tämä yhteiskunta pärjäisi paljon paremmin mikäli alkoholin ainut laillinen käyttötapa olisi autoissa pesunesteenä. Kieltolakia valvottaisiin pakollisilla testeillä kaikilla työpaikoilla ja liikennevälineissä. Alkoholia käyttäneet suljettaisiin uudelleenkoulutusleireihin ja ulos pääsisi vasta kuukausien ja raittiuslupauksen jälkeen.
Ajatelkaa miten vähän meillä olisi tuon jälkeen väkivaltaa ja liikenneonnettomuuksia.

30

722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • de_monte

      et saisinko minä erikois luvalla juoda kaljaa että rauhottuisin :)
      humalassa muutun peace ihmiseksi,tai lähes aina.kin

      • Sitten kuulut niihin joille laitetaan ne onnellisuuslääkkeet.


    • kielletään

      samantien liiallinen pohdiskelu, sekin voi tehdä hulluksi.

      ps. sinut muuten hirtetään aamunkoitteessa

    • rapiskarpalo

      ei olisi että alkoholin vastakohtana on kannabis, kuten hirmuisen monilla ei alkoholia käyttävillä ihmisillä on. Ei kiitos lisää kannabista käyttäviä zompeja tähän maailmaa, mutta siinä ei sitten mitään jos samaa syssyyn vastustat kaikkia päihteitä.

      • Niille harvoille, jotka eivät muuten tule toimeen, annetaan asianmukaiset onnellisuuspillerit ja siinä se.


      • rapiskarpalo
        buddy-love kirjoitti:

        Niille harvoille, jotka eivät muuten tule toimeen, annetaan asianmukaiset onnellisuuspillerit ja siinä se.

        vaan fanaattisuus kunniaan!

        Itse kuitenkin en lämpene oikein minkään suhteen tuommoista fanaatttisuutta. Minusta se ei ole oikein ihannoitavaa jos ihminen fanaattisesti ajaa jotain asiaansa.


      • rapiskarpalo kirjoitti:

        vaan fanaattisuus kunniaan!

        Itse kuitenkin en lämpene oikein minkään suhteen tuommoista fanaatttisuutta. Minusta se ei ole oikein ihannoitavaa jos ihminen fanaattisesti ajaa jotain asiaansa.

        Olen kieltämässä myös fanaattisuuden. Tämä on pelkästään realismiin perustuva näkemys.


      • rapiskarpalo
        buddy-love kirjoitti:

        Olen kieltämässä myös fanaattisuuden. Tämä on pelkästään realismiin perustuva näkemys.

        kiroilla?


      • rapiskarpalo kirjoitti:

        kiroilla?

        Niin kuin minä teen, niin ei saa.


      • rapiskarpalo
        buddy-love kirjoitti:

        Niin kuin minä teen, niin ei saa.

        maailman ihmiset istuivat vaan koneiden ääressä ja hakkaavat näppäimistöään vinhaa tahtia suoltaen tekstiä bittiavaruuteen ja maailma pelastuu kukaan ei jäis edes auton alle, kun kukaan ei poistu mihinkään.

        Muutahan en sun tekemisistä tiedä kuin että tuolla nimimerkillä kirjoitat tälle palstalle.

        Itse kyllä poistun piakkoin nukkumaan, että sen verran kapinallinen olen tässäkin asiassa. :>>


      • rapiskarpalo kirjoitti:

        maailman ihmiset istuivat vaan koneiden ääressä ja hakkaavat näppäimistöään vinhaa tahtia suoltaen tekstiä bittiavaruuteen ja maailma pelastuu kukaan ei jäis edes auton alle, kun kukaan ei poistu mihinkään.

        Muutahan en sun tekemisistä tiedä kuin että tuolla nimimerkillä kirjoitat tälle palstalle.

        Itse kyllä poistun piakkoin nukkumaan, että sen verran kapinallinen olen tässäkin asiassa. :>>

        Nukkuminen on erittäin suositeltavaa ja erityisesti mikäli se on säännöllistä.


      • Pullopersesika

        ...se vasta on poikaa..


      • rapiskarpalo
        Pullopersesika kirjoitti:

        ...se vasta on poikaa..

        että joku vaahtoo alkoholin kiellon puolesta mutta on laillistamassa siinä samassa muita päihteitä, niin onhan se sekakäyttö uskottavampaa kuin idiotismiin perustuva jeesustelu.

        Joko kaikki tai ei mitään, mutta vielä parempi on yksi jo olemassa oleva eikä kymmenen lisää, kun yhdelläkään ei osata pelata.


    • ja noup.

      Noup.

    • Saisiko niillä uudelleenkoulutusleireillä viinaa tai peräti jotain muita päänsekottajia? Katsos kun se on ihmiskunnan yleinen tarve. Niissäkin maissa, joissa ei juoda viinaa, kuten muslimimaat, käytetään huimat määrät muita huumeita.

      • Terveys ja moraalikasvatusta, sekä kuntouttavaa fyysistä työtä.


    • Papeete1

      Vähenis myös.. perheväkivalta ja murhatkin. Mun puolestani voisi vesijohtoveteen lisätä antabusta, se tekis vaan hyvää tälle porukalle :)

      Vakavasti puhuen haluisin ihan ehdottomasti kaikkien työpaikkojen porteille puhalluspisteen jossa tarkastetaan jokaisen firmaan tulijan kunto aamuin illoin. Vois meinaan tulos yllättää kaikki. Yhden tuntemani tehtaan portilla tehdään niitä silloin tällöin ja joka kerta jää porukkaa kiinni, vaikka ne dorkat tietää että niitä tarkastuksia tehdään. Tuo voisi pikkuisen hillitä tätä alati kasvavaa alkoholinkulutusta joka mun mielestä johtuu siitä että lapsetkin jo "totutetaan" alkoholiin vedoten eurooppalaiseen juomakulttuuriin. Niin ja halpa alkoholi vaan innostaa porukkaa lisää. Sama määrä menee rahaa mutta saa enemmän viinaa.
      Muitakin kokemuksia (jopa viinapulloa työpaikallaan juovista) löytyy miljoonia. Jotain tolle ongelmalle pitäisi kyllä tehdä.

    • niin,

      että jos se kauhajoen kaverikin olis vaan tissutellut rauhassa kotona aina kun elämä potkii, niin kaikki olis nyt huomattavasti onnellisempia.

      Ääri-ihmiset ovat aina epätervettä seuraa, välttelen kuin ruttoa.

      • de_monte

        en ymmärtänyt


      • mielipiteet
        de_monte kirjoitti:

        en ymmärtänyt

        asiassa kuin asiassa.

        vrt.

        Ei saa juoda tippaakaan koskaan vs. Saa vetää perseet päivittäin.


      • Taidatkos tuota paremmin sanoa. Ääri-ihmisille kun ei ylensä riitä, että he saavat elää tavallaan vaan muidenkin pitäisi. Kun homma ei menekään niin eikä ymmmärtämystä löydy, katkeroidutaan ja aletaan vihata muita ihmisiä. Sitten keksitään ratkaisu ongelmaan...


      • de_monte
        mielipiteet kirjoitti:

        asiassa kuin asiassa.

        vrt.

        Ei saa juoda tippaakaan koskaan vs. Saa vetää perseet päivittäin.

        mut eikös ne usein ole niitä ketkä sanoo,älä tee niin kuin minä teen,vaan tee niin kuin minä käsken.


      • de_monte kirjoitti:

        mut eikös ne usein ole niitä ketkä sanoo,älä tee niin kuin minä teen,vaan tee niin kuin minä käsken.

        Täällä tehtäisiin niin kuin minä teen, niin ei juotaisi edes kahvia.


      • kirkkoherra..
        de_monte kirjoitti:

        mut eikös ne usein ole niitä ketkä sanoo,älä tee niin kuin minä teen,vaan tee niin kuin minä käsken.

        joka saarnaa sunnuntaisin nuhteettoman elämän puolesta ja ryyppäämistä vastaan, mutta kattelee naapurin rouvaa sillä silmällä ja tissuttelee lauantaisin on oikein malliesimerkki oikeasta ihmisestä. Sellaiset eivät ole ääri-ihmisiä, vaan asiallista seuraa.

        Kyllä ääri-ihminen yleensä noudattaa fundamentalistista linjaansa itsekin ja sen vuoksi usein myös sekoaa.


      • kirkkoherra.. kirjoitti:

        joka saarnaa sunnuntaisin nuhteettoman elämän puolesta ja ryyppäämistä vastaan, mutta kattelee naapurin rouvaa sillä silmällä ja tissuttelee lauantaisin on oikein malliesimerkki oikeasta ihmisestä. Sellaiset eivät ole ääri-ihmisiä, vaan asiallista seuraa.

        Kyllä ääri-ihminen yleensä noudattaa fundamentalistista linjaansa itsekin ja sen vuoksi usein myös sekoaa.

        Tuossakin sekoamisessa on kyseessä vain liikunnan puute. Lenkille, niin pää pysyy kunnossa.


    • manna gryn

      otetaan esimerkiksi islamilaiset valtiot, joissa alkoholia ei myydä eikä tarjoilla yleisesti => näissä valtioissa ei ole alkoholisteja eikä alkoholista johtuvia häiriöitä. :)

    • www.everyonedoesit.com:stä diamond spiceä, toimii ihan ok ja on laillista eu:ssa. Vaikutus:sama kuin paskassa lätkässä mut hinta 20 puntaa/3g ja ennenkaikkea ei tarvi skitsoilla poliisin kanssa. Suosittelen kaikille chillailusta pitäville. Pari kaljaa pohjille ja gramma spaissia niin kyl siitä ihan jees menot saa.

      • Laki kieltää yksilöimättä kaikki huumeeksi käytettävän. Siis sekin on jo nyt kiellettyä.


    • Kello olla jo paljon ja filosofiani mukaisesti olisi kaikkien syytä siirtyä nukkumaan mitä pikimmin.

      Luonnollisesti itse toimin tässä hyvänä esimerkkinä.

      Hyvää raitista yötä.

      Ps. viileässä nukkuu paremmin.

    • täytyy.

      vielä lisätä tupakka, kahvi ja sokeri.

    Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      108
      867
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe