Mitä muuttaisit punkin historiassa?

Sorry taas typerä topic, mutta kaikella kunnioituksella rationaalista ajattelua ja ihmiskunnan suuria saavutuksia kohtaan koen tehtäväkseni tänä synkeänä ja tuulisena yönä tarttua aiheeseen joka on askarruttanut mua about varttitunnin verran.

Koitan elämäksi kutsutussa etumatkassa kuolemaan parhaani mukaan välttää ajattelua ja ennen kaikkea siitä lähtöisin olevaa uteliaisuutta, mutta koska harvoin kykenen toimimaan tahtoni mukaisesti on kohtaloni olla ikuisesti se pieni poika joka työnsi sormensa persereikäänsä tietääkseen miltä se jälkeenpäin haisi - you know.:)

Itse aiheeseen - eli mitä muuttaisit punkin historiassa, vai muuttaisitko mitään?

Omalta osaltani, vaikka sangen suvaitsevainen olenkin, ottaa pattiin eniten, natsipunkin ohella, punkin "kesyyntyminen", varsinkin vituttaa se, ettei kesyyntymisestä voi osoittaa sormella niinkään muita kuin punkkeja itseään, mutta minkä ihminen, tai edes punkkari, voi luonnolleen joka on ihmisluonto, ja siihen liittyy olennaisesti halu menestyä, miellyttää ja mukautua.
Pistols esim. oli vain näennäisesti kesytetty, todellisuudessa se toimi kesyttäjänä, toisin kuin esim. Green Haukotus - on eri asia panna kun olla pantavana!

Tämän vuoksi, vaikken kauhiasti diggaakkaan noista hiton metelikeitoksista kuten crusti, trash, "tosi" hc, ja mitä niitä nyt olikaan, niin kunnioitan heidän pyrkimystään luoda sen kaltaista melua, ettei sitä kuuntele Erkkikään jolloin on taattua se, että nämä genret pysyvät alakulttuurin rikastajina ja todellisen punk-aatteen lipunkantajina - punk nojaa yksilöön, ei massaan, tosi punkki ei tarvitse edes rakasteluun toista ihmistä.

Tämän seikan huomioon ottaen joku emoilu on pikkujuttu.

Toinen asia jonka jollain tapaa koen kiusalliseksi punkin historiassa on hyvien nais- tai afrobändien puute.

Ps. New Wave - Who cares?

12

1025

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ravintoekspertti

      Iggylle olisin antanut niin paljon ruokaa, ettei olisi semmoinen nälkäkurki.

      Joo...sen asian mä muuttaisin.

      • Onko sitä lihavia punkkeja??
        Korkeintaan vähän pulskia, varsinkin vanhemmiten!

        Vaikkakin Wikipedian mukaan punkin loiseläimenä pitäisi lihota nopeasti päästessään imemään yhteiskunnan verta, tai jotain.


    • sen että homo

      Sid Vicious ja sen runkkuryhmä Sex Pistols ei olisi koskaan syntynytkään. Pidän järjettömästi punkista ja hyllystä löytyy kai miltei 100 tyylilajin vinyylilevyä, mutta Sex Pistols on aivan käsittämättömän paskaa.

      • sEx PiStOlS

        SEX PISTOLS ON PARASTA PUNKKIA!!!!> JA HOOSEEST RYTMIHÄIRIÖ JA TERVEET KÄDET


      • tyhmä(kö?)
        sEx PiStOlS kirjoitti:

        SEX PISTOLS ON PARASTA PUNKKIA!!!!> JA HOOSEEST RYTMIHÄIRIÖ JA TERVEET KÄDET

        Tietääkseni Sex Pistols ei koskaan ollut punkkia, jos me nyt puhumme siitä suuntauksesta joka syntyi vastustamaan kaupallisuutta?

        Ja miltä kuulostaa lehdistö tilaisuudet, tv-ohjelmiin osallistumiset, Malcolmin luomaan haarniskaan pukeutuminen, yritys kiertää maailma.. ym?

        Onko tuo nyt sitä punkkia sitten?
        Sekö että joukko keskenkasvuisia eksyksissä olevia teinejä vaatetetaan ja laitetaan kuulostamaan punkilta?
        Siinä tapauksessa minä ainakin sanoudun irti tästä paskasta.


      • nixnax ja napstuikis
        tyhmä(kö?) kirjoitti:

        Tietääkseni Sex Pistols ei koskaan ollut punkkia, jos me nyt puhumme siitä suuntauksesta joka syntyi vastustamaan kaupallisuutta?

        Ja miltä kuulostaa lehdistö tilaisuudet, tv-ohjelmiin osallistumiset, Malcolmin luomaan haarniskaan pukeutuminen, yritys kiertää maailma.. ym?

        Onko tuo nyt sitä punkkia sitten?
        Sekö että joukko keskenkasvuisia eksyksissä olevia teinejä vaatetetaan ja laitetaan kuulostamaan punkilta?
        Siinä tapauksessa minä ainakin sanoudun irti tästä paskasta.

        Ihan sama mitä mieltä, mutta ramones,clash ja nimenomaan sex pistols sai meidätkin oikeesti soittaan ja haluamaan tekeen keikkaa. sitä ennen veivattiin vaan jossain autotalli/kellari-systeemissä ja kellään ei ollut sitä tulta sisällä. 3/4 meidän jengistä sen sytytti sex pistols ja stiff little fingers. sitä ennen mulla oli Bolan ,Bowie,N.Y.Dolls, eli todellakin suora clash,pistols etc... Se herätti. Y'know?


      • Väkivalta&Päihdeongelma

        Haluaisin, että noin aggressiivisia tyyppejä ei ois ikinä syntynyt ja jos ois, ne tajuaisivat, että eivät ole yksin täällä maailmassa ja ottaisivat asiat rennommin. Esimerkiksi niinkuin me oikeat punk-asenteen omaavat. Rauhoitu, älä uhoa. Jos sä vaan uhoat ja vihaat, et sä oo punk, sä oot pikku pentu, joka tuhoat ittes.

        Perille? Menikö?


    • majakka_v

      kun punkista tuli massa

    • punk haisee cacalta

      mä muuttasin ihan kaiken, musiikin ja ihmiset eli punkkarit. Suurin osa niistä on laumasieluisa typeryksiä jotka julistavat yksilöllisyyttään mutta ovat silti kaikesta niiiiiiin samaa mieltä.
      lampaantissejä ja kotipoikia.ja musiikkihan on Terveiden Käsien jälkeen ollut ihan silkka siankakkaa, ei mitää tolkkua millään tasolla, kaikki on kaupan.

      • Sampras

        Kaupallistumisen (punk=pop), kulttuurin katoamisen ja näkymisen hiipuminen kylillä..
        Äänenlaatu liijan hyvä, missä räminä???


      • pee.peloton
        Sampras kirjoitti:

        Kaupallistumisen (punk=pop), kulttuurin katoamisen ja näkymisen hiipuminen kylillä..
        Äänenlaatu liijan hyvä, missä räminä???

        asiaa puhut,ja kuten ismo lausui "vain pieni osa elämää on rocknroll jos sitäkään ja minä hullu.."jne.punk on enemmän kuin musiikki pelkästään,se on kai asennevamma joka tarttui nuorena enkä pääse irti,mun mielestä on hyvä että nostetaan esiin punk,tai maan alta,kellareista se nousikin,mut että tiedostetaan asioita,en tiä..pääasia ettei tehdä idolsmaisia juttuja ja myydä loputkin rippeet kaupalliseen ..no en jaksa enää,Öitä!


      • Anna_mulle_piiskaa

        Totta puhut.
        Ei 1985 jälkeistä kamaa kuuntele Erkkikään !

        Tässä Terveet Kädet -levyt näkyvissä ovat vain pelkkiä vinyylejä:
        http://www.theground.com/catalog/label.php?labels_id=34

        Vain live Pissaa ja paskaa MP3:na !

        Joku Murskahumppa voi lyödä alkutahteja uudelle punkille ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6063
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3836
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      249
      2188
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1860
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1303
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe