Paksut sukkahousut

gkdoeksl

Hei, osaako kukaan kertoa, mistä löytyisi suurikokoisia paksuja sukkahousuja, sellaisia kuin nyt näyttää muodissa olevan. Housuosa pitäisi olla iso että maha mahtuu sisään ja muutenkin ehkä kokoa 58-60. Missään katalogeissa ei ole ollut tarjolla.

27

7311

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raidallinen villasukka

      Ihan normimarketeista (Citymarket, Prisma) saa Amar Daamin 80 denierin sukkahousuja, kokoon 60 asti. Musta on ainakin meidän marketissa ainoa tarjolla oleva väri.

      • Raidallinen villasukka

        Siis Amar Madame on oikea nimi. En tajua mistä aina vetäisen tuon Daamin tuonne :) Kyseisiä sukkiksia myydään myös Lorellassa.


      • leveää haarakiilaa?

        Siis sitä sellaista isoa jonka saumat näkyy ohuempien vaatteiden läpi ja jotka ainakaan mulla ei toimi kun ne ei istu hyvin vaan rupeaa valuttamaan alaspäin?

        Mäkin siis etsin paksuja EI VILLAISIA sukkahousuja joissa ei olisi tota leveätä haarakiilaa, pieni kiila saa olla... mistä?mistä?mistä? ja onko muita kuin noi amarit?


      • Nimetön
        leveää haarakiilaa? kirjoitti:

        Siis sitä sellaista isoa jonka saumat näkyy ohuempien vaatteiden läpi ja jotka ainakaan mulla ei toimi kun ne ei istu hyvin vaan rupeaa valuttamaan alaspäin?

        Mäkin siis etsin paksuja EI VILLAISIA sukkahousuja joissa ei olisi tota leveätä haarakiilaa, pieni kiila saa olla... mistä?mistä?mistä? ja onko muita kuin noi amarit?

        Seppälässä on ainakin ollut kuulemma joitan värillisiä vähän paksumpia sukkahousuja. Onkohan nämä isoja vai vaan muka isoja? Haluaisin vain värilliset. En ala mistään ulkomailta tilaamaan, vaikka sellainen linkki on jossain täällä ollut.


      • khr
        Nimetön kirjoitti:

        Seppälässä on ainakin ollut kuulemma joitan värillisiä vähän paksumpia sukkahousuja. Onkohan nämä isoja vai vaan muka isoja? Haluaisin vain värilliset. En ala mistään ulkomailta tilaamaan, vaikka sellainen linkki on jossain täällä ollut.

        Seppälän värillisissä sukkahousuissa on yksi malli jonka XL riittää minulle, olen kokoa 52. Eli ei järin isoja.


      • muka isoja
        Nimetön kirjoitti:

        Seppälässä on ainakin ollut kuulemma joitan värillisiä vähän paksumpia sukkahousuja. Onkohan nämä isoja vai vaan muka isoja? Haluaisin vain värilliset. En ala mistään ulkomailta tilaamaan, vaikka sellainen linkki on jossain täällä ollut.

        Hyvin sanottu toi muka isoja! Niin monet sukkahousut on olevinaan isokokoisia mutta todellisuudessa ne ei ainakaan mulle käy koska on leveyden lisäksi myös pituutta ehkä hieman keskimittaa enemmän.
        Ja sitten jos on jotainn jumbokokoa, niin varmasti ovat laittaneet sen kuvottavan leveän haarakiilan niin että ei pysty käyttämään kun ällöttää niin ja on muutenkin hankalat.
        Käyn kurkkaamassa Seppälässä mitä niillä on, aikoihin en ole viitsinyt niitten sukkaosastoa edes vilkaista, kun nilkkasukat on olleet suunnilleen ainoot mitkä mahtuu...
        Kumma tosiaan ettei isoja haarakiilattomia sukkahousuja ole hyvin saatavilla esim. 40-60-80 denierissä, en ainakaan minä viitsi jossain 15 denierin sukissa kylmällä liikkua sitäpaitsi ne menee rikki niin nopeasti mun käsittelyssäni.
        Ja siinä mielessä outoa, että kyllähän niitä valmistetaan, just katsoin jostain jenkkisaitista että olis 6X-kokoon tarjolla, mikä on ettei näitä saada Eurooppaan/Suomeen?
        Mulle kävis vaikka perusmustatkin jos jostain löytyis, oon lakannut edes haaveilemasta näistä värillisistä. No Wolworthilla on XL-koossa muutamat aina kauden sesonkiväreissä, ja viime syksynä ostin musteensiniset ja tummanvihreet, mut niissäkin on mulle ongelmana että vaikka reisiosa onkin mulle tarpeeksi pitkä ja leveä (ja mulla on ekstraleveä reisi) niin sitten ei olekaan housuosa riittävän pitkä, just napaan ulottuu ja rullautuu minuutissa alas. Noihin oon tehnyt joskus jotkut pidennykset vanhojen sukkahousujen yläosasta, mut jotenkin nöyryyttävää...


      • khr
        leveää haarakiilaa? kirjoitti:

        Siis sitä sellaista isoa jonka saumat näkyy ohuempien vaatteiden läpi ja jotka ainakaan mulla ei toimi kun ne ei istu hyvin vaan rupeaa valuttamaan alaspäin?

        Mäkin siis etsin paksuja EI VILLAISIA sukkahousuja joissa ei olisi tota leveätä haarakiilaa, pieni kiila saa olla... mistä?mistä?mistä? ja onko muita kuin noi amarit?

        Leveä haarakiila on tuossa kokoluokassa kyllä käytännössä lähes kaikissa housuissa, sillä valmistusteknisistä syistä takapuolelle ja vatsalle jäävä tila ei riitä jos sukkahousu tehdään samalla tavalla kuin pienemmissä koissa (eli napataan lahkeet halki ja ommellaan yhteen). Joitakin muotoonneulottuja poikkeuksia on oltava olemassa, koska odotussukkahousuja kerran saadaan tehtyä, mutta itse en ole niitä onnistunut löytämään.


      • haarakiilasta
        khr kirjoitti:

        Leveä haarakiila on tuossa kokoluokassa kyllä käytännössä lähes kaikissa housuissa, sillä valmistusteknisistä syistä takapuolelle ja vatsalle jäävä tila ei riitä jos sukkahousu tehdään samalla tavalla kuin pienemmissä koissa (eli napataan lahkeet halki ja ommellaan yhteen). Joitakin muotoonneulottuja poikkeuksia on oltava olemassa, koska odotussukkahousuja kerran saadaan tehtyä, mutta itse en ole niitä onnistunut löytämään.

        Joo, luulen että halpissukkiksissa niin onkin ehkä valmistusteknisistä syistä, mutta kun se tosiaan on mahdollista tehda ilmankin haarakiilaa, niinkun mainitsit noi mamasukkikset niin miksei niitä siis tehdä, vai oonko ainoo jonka mielestä leveä haarakiila on kuvottava! Mulla on itsellä sellanen tilanne, että olen kyllä valmis maksamaan enemmänkin sukkahousuista jos vaan saisi riittävän kokoiset. Tällä hetkellä ainoot sukkahousut jotka ihan oikeesti mahtuu ja käy mulle on Wolfordin yhdet 40denierin sukkahousut joiden mallinimi on muistaakseni city. Ostan niitä Hkistä joko Wolfordin omasta kaupasta tai Stoccalta, ja outoo muuten on, että Helsingin Stockman oli ainakin vielä viime keväänä ainoo stocca josta tätä mallia sai. Niitäkin on tietysti vaan mustana ja jonkinlaisena beessinä, ja hinta on aika suolanen, mutta minkäs teet... Kyseiset sukkahousut on kyllä erittäin ihanat jalassa, että siinä mielessä voin suositella muillekin n 56 kokoisille joilla todella leveä reisi ja pituutta myos ja jotka on valmiita maksamaan sukkahousuista.
        (Onko noissa Seppälän sukkahousuissa leveä haarakiila)
        Nojoo, huoh, toivotaan että tulevilla sukupolvilla olisi helpompaa...


      • khr
        haarakiilasta kirjoitti:

        Joo, luulen että halpissukkiksissa niin onkin ehkä valmistusteknisistä syistä, mutta kun se tosiaan on mahdollista tehda ilmankin haarakiilaa, niinkun mainitsit noi mamasukkikset niin miksei niitä siis tehdä, vai oonko ainoo jonka mielestä leveä haarakiila on kuvottava! Mulla on itsellä sellanen tilanne, että olen kyllä valmis maksamaan enemmänkin sukkahousuista jos vaan saisi riittävän kokoiset. Tällä hetkellä ainoot sukkahousut jotka ihan oikeesti mahtuu ja käy mulle on Wolfordin yhdet 40denierin sukkahousut joiden mallinimi on muistaakseni city. Ostan niitä Hkistä joko Wolfordin omasta kaupasta tai Stoccalta, ja outoo muuten on, että Helsingin Stockman oli ainakin vielä viime keväänä ainoo stocca josta tätä mallia sai. Niitäkin on tietysti vaan mustana ja jonkinlaisena beessinä, ja hinta on aika suolanen, mutta minkäs teet... Kyseiset sukkahousut on kyllä erittäin ihanat jalassa, että siinä mielessä voin suositella muillekin n 56 kokoisille joilla todella leveä reisi ja pituutta myos ja jotka on valmiita maksamaan sukkahousuista.
        (Onko noissa Seppälän sukkahousuissa leveä haarakiila)
        Nojoo, huoh, toivotaan että tulevilla sukupolvilla olisi helpompaa...

        Seppälän sukkahousuissa on leveä haarakiila, tosin saumat ovat litteät. Itselläni ei sinänsä ole mitään haarakiiloja vastaan, ainoa inhotukseni on monien sukkisten kainaloihin saakka ulottuvat vyötärönauhat. Ja mitä tulee noihin valmistustekniikoihin, niin vastaus löytyy konekannasta. Muotoonneulovia koneita on käytössä todella vähän, ne ovat hitaita ja kalliita ja kysyntä taas kerran verrattain vähäistä.

        Suurten kokojen puute yleensäkin johtuu myös koneista. Suomessa ei ole kenelläkään konetta, jolla pystyisi tekemään yli koon 52 sukkahousuja (periaatteessa maksimikoko on 48 mutta joillakin materiaaleilla silmukkakoon suurentamisella saadaan aikaan laatukriteerit täyttävä tulos). Koska sylinterin koko on kiinteä, isompien kokojen saaminen vaatisi kokonaan uuden laitteen hankkimisen. Tähän ei ole Eurooppalaisista (saati Aasialaisista) tehtaista vielä monikaan ryhtynyt.


      • ohutta löytyy
        khr kirjoitti:

        Seppälän sukkahousuissa on leveä haarakiila, tosin saumat ovat litteät. Itselläni ei sinänsä ole mitään haarakiiloja vastaan, ainoa inhotukseni on monien sukkisten kainaloihin saakka ulottuvat vyötärönauhat. Ja mitä tulee noihin valmistustekniikoihin, niin vastaus löytyy konekannasta. Muotoonneulovia koneita on käytössä todella vähän, ne ovat hitaita ja kalliita ja kysyntä taas kerran verrattain vähäistä.

        Suurten kokojen puute yleensäkin johtuu myös koneista. Suomessa ei ole kenelläkään konetta, jolla pystyisi tekemään yli koon 52 sukkahousuja (periaatteessa maksimikoko on 48 mutta joillakin materiaaleilla silmukkakoon suurentamisella saadaan aikaan laatukriteerit täyttävä tulos). Koska sylinterin koko on kiinteä, isompien kokojen saaminen vaatisi kokonaan uuden laitteen hankkimisen. Tähän ei ole Eurooppalaisista (saati Aasialaisista) tehtaista vielä monikaan ryhtynyt.

        Taitaa koneita löytyä ainakin suomalaiselta valmistajalta. Olen niin tottunut ostamaan aina sitä suurinta tarjolla olevaa kokoa, että viime viikolla yllätyin. Helsingin Tarjoustalosta ostin ihan kohtuuhinnalla Norlynin MAXI 20 mallia olevat sukkahousut kokoa 52-56. Pitää todeta että kerrankin vähän liian suuret minullekin. Minulla on pitkät sääret ja sukkaosaa riitti vähän ylikin. Yläosa taas on niin iso että 115 cm paksun mahankin yli vedettynä riitti rintojen alle saakka. Paksureisisille voi tulla vähän tiukkaa. Mutta neulos on "vain" 20 denieriä. Neulos tuntuu aivan normaalilta, ettei ainakaan silmukkakokoa ole suurennettu.


      • vinkistä!
        ohutta löytyy kirjoitti:

        Taitaa koneita löytyä ainakin suomalaiselta valmistajalta. Olen niin tottunut ostamaan aina sitä suurinta tarjolla olevaa kokoa, että viime viikolla yllätyin. Helsingin Tarjoustalosta ostin ihan kohtuuhinnalla Norlynin MAXI 20 mallia olevat sukkahousut kokoa 52-56. Pitää todeta että kerrankin vähän liian suuret minullekin. Minulla on pitkät sääret ja sukkaosaa riitti vähän ylikin. Yläosa taas on niin iso että 115 cm paksun mahankin yli vedettynä riitti rintojen alle saakka. Paksureisisille voi tulla vähän tiukkaa. Mutta neulos on "vain" 20 denieriä. Neulos tuntuu aivan normaalilta, ettei ainakaan silmukkakokoa ole suurennettu.

        Kiitti vinkistä, käyn ostamassa kokeeksi tuollaset sukkikset. Olen ehkä kulkenut niiden ohi, jos niissä lukee maxi tai vastaavaa, saan myös näppylöitä siitä, että isokokoisia aina maxitellaan, jumbotellaan ja tytötellään kun pienempikokoisten ei tarvitse jonottaa kassalla kädessään "pikkutytön minikoon" sukkahousupaketti...


      • khr
        ohutta löytyy kirjoitti:

        Taitaa koneita löytyä ainakin suomalaiselta valmistajalta. Olen niin tottunut ostamaan aina sitä suurinta tarjolla olevaa kokoa, että viime viikolla yllätyin. Helsingin Tarjoustalosta ostin ihan kohtuuhinnalla Norlynin MAXI 20 mallia olevat sukkahousut kokoa 52-56. Pitää todeta että kerrankin vähän liian suuret minullekin. Minulla on pitkät sääret ja sukkaosaa riitti vähän ylikin. Yläosa taas on niin iso että 115 cm paksun mahankin yli vedettynä riitti rintojen alle saakka. Paksureisisille voi tulla vähän tiukkaa. Mutta neulos on "vain" 20 denieriä. Neulos tuntuu aivan normaalilta, ettei ainakaan silmukkakokoa ole suurennettu.

        Osa Norlynin tuotteistakin on tuontitavaraa ja nuo ohuet ja paksut materiaalit käyttäytyvät vähän erilailla. Perustin vastaukseni Norlynin tehtaalla kehitysinsinöörinä toimivan ystäväni vastaukseen siitä, miksi paksuja sukkahousuja ei tunnu löytyvän isoissa koissa. En nyt sitten osaa sanoa mikä on tilanne noiden ohuiden kohdalla ja kuinka ne on valmistettu.


      • *****
        leveää haarakiilaa? kirjoitti:

        Siis sitä sellaista isoa jonka saumat näkyy ohuempien vaatteiden läpi ja jotka ainakaan mulla ei toimi kun ne ei istu hyvin vaan rupeaa valuttamaan alaspäin?

        Mäkin siis etsin paksuja EI VILLAISIA sukkahousuja joissa ei olisi tota leveätä haarakiilaa, pieni kiila saa olla... mistä?mistä?mistä? ja onko muita kuin noi amarit?

        Minäkin kuulun niihin, jotka inhoavat tuota leveää haarakiilaa. Yläosastaan tuollaiset sukkahousut valuvat ja sitten kiilan saumat hankaavat kävellessä. Sääriosassa vain pitäisi olla tarpeeksi mittaa ja joustavuutta että istuvat napakasti. No, en etsi kuitenkaan noita ihan suurimpia kokoja. Ja sitä en ymmärrä, että merkkien suhteen marketeissa ja tavarataloissa on aika niukat valikoimat, sitä samaa Norlyniä ja jotain ihme halpamerkkejä.


      • ****
        ***** kirjoitti:

        Minäkin kuulun niihin, jotka inhoavat tuota leveää haarakiilaa. Yläosastaan tuollaiset sukkahousut valuvat ja sitten kiilan saumat hankaavat kävellessä. Sääriosassa vain pitäisi olla tarpeeksi mittaa ja joustavuutta että istuvat napakasti. No, en etsi kuitenkaan noita ihan suurimpia kokoja. Ja sitä en ymmärrä, että merkkien suhteen marketeissa ja tavarataloissa on aika niukat valikoimat, sitä samaa Norlyniä ja jotain ihme halpamerkkejä.

        Minä käytän Sidosteen paksuja sukkahousuja, jotka ovat aivan ihanat jalassa. Suurin koko sopii minulle, ja varmaan menisi paljon isommallekin, siksi reilulta se tuntuu. Olen kokoa 52. Omani olen ostanut pääasiassa sokoksesta.


    • helluvaan

      Ferillo nettikaupasta tilasin amarin madamea ja jotain saksalaista sukkista,kokoa 58-60.

      • Aloittaja

        Sieltä minäkin tilasin sukkahousut ja muutakin kivaa. Kaikki oli sopivia, vaikka pelkäsin vähän... Googletin vain hakusanalla, ja sieltä löytyi tämä kiva nettimyymälä.


      • menneellä viikolla

        Olin Lorellan asiakasillassa ja siellä oli tuota isoa Amarin Madamea tarjouksessa. Ostin parit, mutta mahtaako enää löytyä. Huomasin että eräs toinen asiakas (jonkun verran isompi kuin minä) osti kassillisen.


      • virve79
        menneellä viikolla kirjoitti:

        Olin Lorellan asiakasillassa ja siellä oli tuota isoa Amarin Madamea tarjouksessa. Ostin parit, mutta mahtaako enää löytyä. Huomasin että eräs toinen asiakas (jonkun verran isompi kuin minä) osti kassillisen.

        kuviollisia gatta sukkahousuja.
        http://www.ladysflame.fi


      • hukassa!
        virve79 kirjoitti:

        kuviollisia gatta sukkahousuja.
        http://www.ladysflame.fi

        En löytänyt nettisivulta kokoja. Nythän kaivattiin isoja kokoja, jopa kokoa 60. Lisäksi näytti varastomääräkin olevan surkean pieni kustakin mallista.


      • isosisko1
        menneellä viikolla kirjoitti:

        Olin Lorellan asiakasillassa ja siellä oli tuota isoa Amarin Madamea tarjouksessa. Ostin parit, mutta mahtaako enää löytyä. Huomasin että eräs toinen asiakas (jonkun verran isompi kuin minä) osti kassillisen.

        Prismasta kerrottiin, että siellä on hyllyssä täydentyvänä valikoimana paksuja kotimaisia Sidosteen sukkahousuja Extrakokoa 48-50, puuvilla/polyamiidi/lycra värit musta ja harmaa. Ovat mukavat talvella ja mahtuvat myös ns. omenavartalotyypille.


    • plus size lady

      Feminellin verkkokaupassa (www.feminelli.fi)mainostavat plus size mallistoa
      Aika hyvä mittataulukkokin löytyy.
      koot: 48-66

    • pickless

      No juuri tuon sukkahousujen sääriosan pituuden kanssa olen minäkin tuskaillut monet kerrat. Ohuemmissa sukkahousuissa on aina enemmän tai vähemmän venymisvaraa, mutta mitä paksummat sukkikset sen tarkempi saa olla oikean koon suhteen. Juuri olen etsiskellyt kaupoista paksuja XL(XXL) koon sukkahousuja pakkasten varalle. En ihan suurimpia kokoja käytä, mutta viittä vaille. Sellaisia sukkahousuja kaipaan joissa on pitkä sääriosa ja mielellään normaalia korkeampi vyötärö. Pysyvät 180cm:n kropalla ylhäällä valumatta.

      Paksuja ja tosi suurikokoisia sukkahousuja voi olla vaikea löytää. Ja jos vielä haluaa tietynvärisiä, kuviollisista sukkahousuista puhumattakaan, niin menee vielä hankalammaksi. Ihan sattumalta olen muutamat riittävän pitkät paksut sukkahousut sentään löytänyt. Juuri pari päivää sitten löysin Lindexiltä todella paksut fleecesukkahousut 200den), jotka ehdin jo testakin. Ovat jalassa ihan yhtä paksuntuntuiset kuin näpeissäkin, mutta eivät lainkaan karkeat tai kutittavat. Ja lämpimät ainakin vielä pikkupakkasessa. Samalla ostoskierroksella katsastin myös ohuempia sukkahousuja ja totesin taas kerran että maxi-koon sukkahousuja ei juuri kaupoista löydy. Täytyy kai turvautua nettikauppoihin, jos kokeilisi miltä esim. Wolfordin ja Kunertin paksummat mallit tuntuvat käytössä. Ohuemmista on se kokemus, että jo XL-koossa on hyvinkin riittävän pitkä sääriosa. Ja ohuempiakaan Wolfordin tai Kunertin sukkahousuja en ole saanut vielä rikki, kymmenistä...kymmenistä käyttökerroista ja pesuista huolimatta.

      • Paksut Sukkahousut

        Hei.. minkä kokoisia sukkiksia käytät..kävin Lindex net sivuilta katselemassa..mutta enpä löytänyt ..mainetsimasi 200den paksuja sukkiksia..


      • pickless
        Paksut Sukkahousut kirjoitti:

        Hei.. minkä kokoisia sukkiksia käytät..kävin Lindex net sivuilta katselemassa..mutta enpä löytänyt ..mainetsimasi 200den paksuja sukkiksia..

        Auttaako tämä:

        http://www.lindex.com/fi/alusvaatteet/sukat-sukkahousut/sukkahousut-leggingsit/7192014/Sukkahousut,-200-DEN/?styleId=61774411

        Ostin nuo sukkahousut tietysti XL-koossa (48-50), ja on juuri sopiva koko. Myös sääriosa on riittävän pitkä, vaikka vähän epäilyttikin. Muutaman kerran XL-koon sukkikset ovat olleet pykälän verran liian lyhyet. Halpisketjujen sukkahousut tulevat milloin mistäkin. Laatu ja kokojen osuvuus vaihtelee. Senkin vuoksi olisi kai parempi pysyä merkkisukkahousuissa. Joskus sattuu näitä halpis löytöjä. Kaipa nämä Lindexin sukkahousut nyt tämän talven kestävät. Lämpimämmät ainakin ovat kuin tähänastiset puuvilla ja neulesukkahousut.


      • löjdlöfjdlsj
        pickless kirjoitti:

        Auttaako tämä:

        http://www.lindex.com/fi/alusvaatteet/sukat-sukkahousut/sukkahousut-leggingsit/7192014/Sukkahousut,-200-DEN/?styleId=61774411

        Ostin nuo sukkahousut tietysti XL-koossa (48-50), ja on juuri sopiva koko. Myös sääriosa on riittävän pitkä, vaikka vähän epäilyttikin. Muutaman kerran XL-koon sukkikset ovat olleet pykälän verran liian lyhyet. Halpisketjujen sukkahousut tulevat milloin mistäkin. Laatu ja kokojen osuvuus vaihtelee. Senkin vuoksi olisi kai parempi pysyä merkkisukkahousuissa. Joskus sattuu näitä halpis löytöjä. Kaipa nämä Lindexin sukkahousut nyt tämän talven kestävät. Lämpimämmät ainakin ovat kuin tähänastiset puuvilla ja neulesukkahousut.

        Ja isoimmat koot tietysti loppu... Normikokoja 38-44 jäljellä kyllä oli. Pitäisiköhän tuon asian kertoa jotain Suomen Lindexin sisäänostajille?


    • lkfaslödjlf
    • Anonyymi

      Koska tulee Suomeen ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5484
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      21
      2440
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1957
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      50
      1674
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1591
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1388
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1297
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe