Olen alle kolmekymppinen nainen enkä ole juuri harrastanut musiikkia sitten ala-asteen kuoron. En ole erityisen musikaalinen, eikä minulla ole mitään kovin objektiivista kuvaa omista laulutaidoistani. Kaikesta tästä huolimatta nautin itsekseni laulamisesta ja haluaisin osata laulaa niin hyvin kuin minulle suoduilla äänenmuodostuselimillä vain olisi mahdollista. Tavoittelen pääasiassa tietoa ja taitoa, omaa iloa ja nautintoa.
Onko laulunopettajille kiinnostusta opettaa minunkaltaisiani? Onko yleistä, että tällaisilla perusteilla haetaan laulunopetusta? Minua nimittäin vähän pelottaa mennä laulamaan jonkun ammattilaisen eteen. Uskaltaisin ehkä toteuttaa joskus haaveeni mikäli saisin kannustusta ja tietoa miten kaiken tämän toteuttaa.
Haluaisin oppia laulamaan
4
953
Vastaukset
- mutta..
Niin, sitten vaan lähimmän musaopiston/vastaavanlaisen nettisivulta katsomaan laulunopettajien puhelinnumeroita ja yksityistunneista kyselemään. Tuo 25-30 taitaa olla juuri se yleisin aloitusikä, eikä kukaan ole heti hyvä. Ja pelkääminenhän on vain ajanhukkaa :)
- lauleskelija minäkin
Ilman muuta kannattaa aloittaa lauluopinnot. Olinpa itsekin yli 40, ennen kuin aikaa ja rohkeutta löytyi, mutta hetkeäkään en ole katunut. Löysin onnekseni loistavan open, joka tykkää opettaa harrastelijoita ja on todella osaava ja kannustava.
Ei minusta mitään ammattilaista tule, mutta pidän laulamisesta ja openi kannustamana olen uskaltautunut laulamaan julkisestikin opistoni konsertissa. Vielä muutamia vuosia sitten se olisi ollut ylivoimainen haaste.
- laulutunteja
Sori et vastaan, kunhan ilmaisen itseäni. En halua laulutunteja, osaan laulaa itselleni sopivalla tavalla jo. Äänellään se lintukin laulaa. Kaikki kuorot ei oo perfektiivisiä, anorektisia nipoja. Onneks. Toivottavasti mä vielä löydän sen oman vapaamielisen, ystävällisen, lennokkaan ja luovan kuoron.
- Nestorex
Hei! Tähän viestiketjuun ei ole pitkään aikaan kirjoitettu, mutta kirjoitan siltä varalta, että asia on vielä ajankohtainen. Sulle on Helsingissä just sopiva kuoro, Arjen laulu. Ei perfektionismia, ei laulukokeita, ja ammattitaitoinen laulupedagogi kuoroa johtamassa ja harjoituttamassa. Olemme amatöörejä, mutta pärjäämme silti aika hyvin. Ohjelmisto on monipuolinen, jäsenistön ikäjakauma laaja. Laita postia [email protected], niin saat yksityiskohtaiset ohjeet, että pääset mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku504154Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt351959Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1531346- 1541232
Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti421024- 192992
Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.229976- 80947
- 55820
Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm122815