Haluaisin oppia laulamaan

Sisulla laulaja

Olen alle kolmekymppinen nainen enkä ole juuri harrastanut musiikkia sitten ala-asteen kuoron. En ole erityisen musikaalinen, eikä minulla ole mitään kovin objektiivista kuvaa omista laulutaidoistani. Kaikesta tästä huolimatta nautin itsekseni laulamisesta ja haluaisin osata laulaa niin hyvin kuin minulle suoduilla äänenmuodostuselimillä vain olisi mahdollista. Tavoittelen pääasiassa tietoa ja taitoa, omaa iloa ja nautintoa.

Onko laulunopettajille kiinnostusta opettaa minunkaltaisiani? Onko yleistä, että tällaisilla perusteilla haetaan laulunopetusta? Minua nimittäin vähän pelottaa mennä laulamaan jonkun ammattilaisen eteen. Uskaltaisin ehkä toteuttaa joskus haaveeni mikäli saisin kannustusta ja tietoa miten kaiken tämän toteuttaa.

4

948

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta..

Niin, sitten vaan lähimmän musaopiston/vastaavanlaisen nettisivulta katsomaan laulunopettajien puhelinnumeroita ja yksityistunneista kyselemään. Tuo 25-30 taitaa olla juuri se yleisin aloitusikä, eikä kukaan ole heti hyvä. Ja pelkääminenhän on vain ajanhukkaa :)

• lauleskelija minäkin

Ilman muuta kannattaa aloittaa lauluopinnot. Olinpa itsekin yli 40, ennen kuin aikaa ja rohkeutta löytyi, mutta hetkeäkään en ole katunut. Löysin onnekseni loistavan open, joka tykkää opettaa harrastelijoita ja on todella osaava ja kannustava.

Ei minusta mitään ammattilaista tule, mutta pidän laulamisesta ja openi kannustamana olen uskaltautunut laulamaan julkisestikin opistoni konsertissa. Vielä muutamia vuosia sitten se olisi ollut ylivoimainen haaste.

• laulutunteja

Sori et vastaan, kunhan ilmaisen itseäni. En halua laulutunteja, osaan laulaa itselleni sopivalla tavalla jo. Äänellään se lintukin laulaa. Kaikki kuorot ei oo perfektiivisiä, anorektisia nipoja. Onneks. Toivottavasti mä vielä löydän sen oman vapaamielisen, ystävällisen, lennokkaan ja luovan kuoron.

• Nestorex

Hei! Tähän viestiketjuun ei ole pitkään aikaan kirjoitettu, mutta kirjoitan siltä varalta, että asia on vielä ajankohtainen. Sulle on Helsingissä just sopiva kuoro, Arjen laulu. Ei perfektionismia, ei laulukokeita, ja ammattitaitoinen laulupedagogi kuoroa johtamassa ja harjoituttamassa. Olemme amatöörejä, mutta pärjäämme silti aika hyvin. Ohjelmisto on monipuolinen, jäsenistön ikäjakauma laaja. Laita postia [email protected], niin saat yksityiskohtaiset ohjeet, että pääset mukaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      461
      3927
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1672
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1398
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      52
      1286
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1069
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1057
    Aihe